abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113124140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb een lange tijd op forums doorgebracht maar nog nooit heb ik iets gelezen als dit. Ik denk dat ik in de weggegooide minuut die ik aan dit stuk peuter-retoriek heb besteed daadwerkelijk dommer ben geworden.

Gelukkig is de evolutieleer wel waar, en leven we niet allemaal onder het christelijk motto. "we moeten bang zijn en ons onderwerpen aan onze fantasieën, en iedereen die dat niet doet en durft na te denken is eng en moet weg". :z
Toch eerlijk van je om toe te geven dat je als evolutieaanhanger (nog) dommer zijt geworden.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:38:56 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113124262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:36 schreef michaelservet het volgende:

[..]

Toch eerlijk van je om toe te geven dat je als evolutieaanhanger (nog) dommer zijt geworden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113125352
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 01:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nieuwe reactie op oud bericht: schreef Voltaire in het Engels?
Hele wijze mensen zitten waarschijnlijk achter de vertalingen vanuit het Frans. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar er bestaan echt mensen die meerdere talen beheersen..
pi_113128205
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:58 schreef hlmllp het volgende:

[..]

Hele wijze mensen zitten waarschijnlijk achter de vertalingen vanuit het Frans. Het klinkt onwaarschijnlijk, maar er bestaan echt mensen die meerdere talen beheersen..
Om antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag: ik weet het niet meer.
Ik weet niet meer waar ik die eerste regel in mijn onderschrift vandaan heb.
Maar als het Voltaire was geweest, had ik waarschijnlijk de Franse tekst wel gebruikt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:44:51 #230
pi_113128362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Om antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag: ik weet het niet meer.
Ik weet niet meer waar ik die eerste regel in mijn onderschrift vandaan heb.
Maar als het Voltaire was geweest, had ik waarschijnlijk de Franse tekst wel gebruikt.
Word toegeschreven aan een ander genie

http://www.goodreads.com/quotes/show/335169
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_113128466
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Word toegeschreven aan een ander genie

http://www.goodreads.com/quotes/show/335169
Dank. ^O^
Maar nou moet ik eigenlijk de Engelse tekst opnemen, terwijl ik niet graag Engels gebruik.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 20 juni 2012 @ 01:54:14 #232
pi_113128490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dank. ^O^
Maar nou moet ik eigenlijk de Engelse tekst opnemen, terwijl ik niet graag Engels gebruik.
Don't limit yourself. Everybody else does. :P
pi_113128623
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 01:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Don't limit yourself. Everybody else does. :P
Dank!
Dat had ik net nodig
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:04:18 #234
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113144273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:13 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Hier doe je wel zo'n uitspraak zonder die te onderbouwen. Wellicht dat Molurus deze ook gelezen heeft, en ze in zijn achterhoofd zijn blijven plakken. Veel topics gaan uiteindelijk over dezelfde kwesties, dus ik kan me voorstellen dat het soms niet heel duidelijk is wat in welk topic is gezegd.

Hieronder je uitspraken uit dat topique:

[..]

[..]

[..]

Vooral die laatste is opmerkelijk; als niemand jouw niet-onderbouwde claims onderuit haalt met wetenschappelijk bewijs, blijf je het geloven/verkondigen? Dat is wel degelijk een omkering van de bewijslast.

Ik heb daar ook op gereageerd, maar helaas geen reactie mogen ontvangen van je ;(
Ik zal nog wel zoeken en mezelf hier verder in verdiepen. De reden dat ik dit zeg is omdat het mij logisch lijkt dat als je in zoiets gelooft er een drempel is, maar ik zal nog zoeken of hier wetenschappelijk onderzoek naar bestaat.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113144420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:36 schreef michaelservet het volgende:

[..]

Toch eerlijk om te beseffen dat ik iemand als jij daarvoor nodig heb. Mijn kleine neefje zegt een stuk intelligentere en doordachte dingen en hij kan nog geeneens praten :')
Conscience do cost.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:09:45 #236
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113144539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Toch eerlijk om te beseffen dat ik iemand als jij daarvoor nodig heb. Mijn kleine neefje zegt een stuk intelligentere en doordachte dingen en hij kan nog geeneens praten :')
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik altijd het idee heb alsof ik met kinderen zit te praten bij de christenen op dit forum. Het is vreemd want ik ben 19 en mensen als Bianconeri en Man1986 zijn boven de 20, maar ik heb altijd het idee alsof ik met 12-jarigen zit te praten.

Toch jammer, want intelligentie en religieus zijn kunnen best samen gaan, zolang je wetenschappelijke feiten maar gescheiden houdt van je persoonlijke godsdienst.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113145101
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik altijd het idee heb alsof ik met kinderen zit te praten bij de christenen op dit forum. Het is vreemd want ik ben 19 en mensen als Bianconeri en Man1986 zijn boven de 20, maar ik heb altijd het idee alsof ik met 12-jarigen zit te praten.

Toch jammer, want intelligentie en religieus zijn kunnen best samen gaan, zolang je wetenschappelijke feiten maar gescheiden houdt van je persoonlijke godsdienst.
Dat is onmogelijk zolang je aanneemt dat de bijbel 100% letterlijk waar is en geïnspireerd door God.
En ze worden in dat beeld gesteund door mensen die weten dat de Bijbel die wij hebben niet (meer) het letterlijke woord van God is.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:34:55 #238
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113145604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:23 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk zolang je aanneemt dat de bijbel 100% letterlijk waar is en geïnspireerd door God.
En ze worden in dat beeld gesteund door mensen die weten dat de Bijbel die wij hebben niet (meer) het letterlijke woord van God is.
Haushofer heeft christelijke collega's, toch vreemd dat daar hoge natuurkunde en geloof samen lijken te gaan?
pi_113145758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Haushofer heeft christelijke collega's, toch vreemd dat daar hoge natuurkunde en geloof samen lijken te gaan?
Christen zijn en de Bijbel letterlijk nemen zijn 2 compleet verschillende dingen...
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:43:19 #240
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113145986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:38 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Christen zijn en de Bijbel letterlijk nemen zijn 2 compleet verschillende dingen...
Staat er in de Bijbel: 'Neem dit boek letterlijk'?

Dat je de Bijbel letterlijk neemt betekent helemaal niet dat je een echte christen bent, want nergens in de Bijbel staat dat je dat moet doen.
pi_113146053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Staat er in de Bijbel: 'Neem dit boek letterlijk'?

Dat je de Bijbel letterlijk neemt betekent helemaal niet dat je een echte christen bent, want nergens in de Bijbel staat dat je dat moet doen.
Dat zeg ik toch :p Maar ik zie dat je sarcastisch was en dat ik m'n opmerking tegen Mr.44 had moeten zeggen.
pi_113146218
Dus je bent alleen christen als je de bijbel niet letterlijk neemt :?
Conscience do cost.
pi_113146282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:47 schreef ems. het volgende:
Moeilijk he lezen...

1. Christen zijn
2. Bijbel letterlijk nemen

Ik zeg dat het 2 verschillende dingen zijn, maar ergens lees jij dat ze elkaar dus ook uitsluiten..?
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:49:15 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113146299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:47 schreef ems. het volgende:
Nee, je kunt alleen een verstandig hoogopgeleid christen zijn als je de bijbel niet letterlijk neemt. Als natuurwetenschapper word je nu eenmaal niet serieus genomen als je gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_113146480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

niet iedere christen gelooft in de letterlijke waarheid van de bijbel.
zeker de top van alle grote christelijke kerken accepteren evolutie en big bang
en zelfs voor bepaalde vakgebieden binnen de wetenschap hoeft een letterlijke interpretatie en je wetenschappelijke vakgebied niet te botsen.
Tenzij iemand in geologie, evolutietheorie of kosmologie zit.
pi_113146665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, je kunt alleen een verstandig hoogopgeleid christen zijn als je de bijbel niet letterlijk neemt. Als natuurwetenschapper word je nu eenmaal niet serieus genomen als je gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is.
Behe is dan geen creationist maar een ID persoon en die heeft nog steeds werk aan een normale universiteit, waarbij de universiteit wel aangeeft absoluut niet achter zijn ID geneuzel te staan.
pi_113146775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:48 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Moeilijk he lezen...
Heel erg.

quote:
1. Christen zijn
2. Bijbel letterlijk nemen

Ik zeg dat het 2 verschillende dingen zijn, maar ergens lees jij dat ze elkaar dus ook uitsluiten..?
Moeilijk he lezen...

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tsja, ik heb ook moeite met andere passages uit de bijbel serieus nemen. Als een christen dan beweert dat die 6000 jaar onzin is vraag ik me af waarom hij andere teksten wel serieus meent te nemen.
Conscience do cost.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:02:13 #248
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113146896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Heel erg.

[..]

Moeilijk he lezen...

[..]

Tsja, ik heb ook moeite met andere passages uit de bijbel serieus nemen. Als een christen dan beweert dat die 6000 jaar onzin is vraag ik me af waarom hij andere teksten wel serieus meent te nemen.
Mijn mening is dat dat boek nooit zo letterlijk bedoeld is. Het is gewoon een interpretatie van het Israëlische volk en bepaalde passages uit de bijbel zijn diepgaande allegorische verhalen, die door ze letterlijk te nemen geen enkele betekenis meer hebben. Er zijn joden die duidelijk maken dat het Oude Testament symbolische diepere betekenissen heeft, maar christenen verwerpen dat vaak.
pi_113147030
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Heel erg.

[..]

Moeilijk he lezen...

[..]

Iets hoeft niet letterlijk waar te zijn om een ware boodschap over te brengen.
natuurlijk kan je een flink deel van de bijbel ook zien in historische context waardoor bepaalde regels die 1000 bce zinnig waren nu absoluut onzinnig zijn en dat regels die toen enigzing goed waren nu ronduit kwaadaardig zijn.

een geloof evolueert
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:09:11 #250
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113147270
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Behe is dan geen creationist maar een ID persoon en die heeft nog steeds werk aan een normale universiteit, waarbij de universiteit wel aangeeft absoluut niet achter zijn ID geneuzel te staan.
Dat die man nog aan het werk is op een universiteit is ronduit lachwekkend. Gelukkig een extreem zeldzame uitzondering.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')