Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. _________________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht dery1990, hiker regio Leeuwarden Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123 guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) RangeRover, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Leeuwarden Sobajo, hiker regio Eindhoven S-RS, hiker regio Groningen Stibba, hiker regio Rotterdam -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) tltgya, hiker regio Groningen tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
Privéchauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
haha, top. Ben alleen benieuwd waar mijn regio is gebleven . Dacht toch echt dat ik regio Leeuwarden had toegevoegd, nouja, daar kijken we binnenkort wel eens naar. Best een dikke bak trouwens, had ik graag een stukje (over de afsluitdijk) in gereden. Weet ook wel waar de A3 morgen langs gaat
Was vanmiddag in Amsterdam bij een bedrijf, in de ritinfo stond expliciet vermeld dat het bedrijf het erg op prijs stelt als je je netjes kleedt, zijn er nog hikers die het presteren om in een vale spijkerbroek te komen...
Dat is wel heel slecht inderdaad. Ook in de relatie tussen EW en de klant. Ben ook wel van mening dat een echte pantalon zeker met dit weer gewoon te koud is als je stukken moet lopen. Gelukkig heb ik wel vrij nette spijkerbroek/pantalons. Zit er een beetje tussenin, maar ben van mening dat het prima kan. Zeker gezien je een groot deel van de tijd in afgetrapte bussen zit.
Ik ben het er wel mee eens dat je niet altijd in driedelig maatpak hoeft te komen, maar om nou in spijkerbroek en sneakers te komen als er in de ritinfo staat dat je netjes moet komen vind ik wat overdreven. En dan had die gast ook nog eens een A4 mee.
Al waren in Barneveld waar de auto's heen moesten laarzen geen overbodige luxe geweest, wat een moderpoel was het daar, verschrikkelijk.
Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zit er een beetje tussenin, maar ben van mening dat het prima kan. Zeker gezien je een groot deel van de tijd in afgetrapte bussen zit.
En daar ligt dus het probleem.. Dat jij vindt dat het wel kan.. Dat denkt die gast in die spijkerbroek waarschijnlijk ook. Gewoon donkere pantalon, klaar. Dan heb je ook geen discussie.
Ach die vermelding over nette kleding heb ik al tijden maling aan. Ik doe meestal wel nette schoenen aan maar geen pantalon. Soms rij je in hele smerige auto's, dan kan je dat ding direct weer naar de stomerij brengen. En zo nog 100 redenen om geen pantalon aan te doen.
Klopt, geef je zeker gelijk Viezze. Ben wel van mening dat je er rekening mee moet houden, dat je niet op je donderdag/zaterdagavond kleding binnen komt wandelen..
In de ritinfo waarin gevraagd wordt om nette kleding staat bijna altijd 'geen spijkerbroek' en niet 'pantalon'. Dus als ik dan iets aandoe wat tussen spijkerbroek en pantalon zit lijkt mij het prima.
Op maandag 4 juni 2012 20:41 schreef Irritatie100 het volgende: In de ritinfo waarin gevraagd wordt om nette kleding staat bijna altijd 'geen spijkerbroek' en niet 'pantalon'. Dus als ik dan iets aandoe wat tussen spijkerbroek en pantalon zit lijkt mij het prima.
Inderdaad. Ik loop zelf meestal met een beige katoenen broek, wat overigens ook een pantalon heet volgens mij. Daarboven een niet al te net overhemd en evt. een nette cardigan als het koud is. Daaronder heb ik nette bruine lederen schoenen die je ook casual wel kan dragen.
9292 is wel echt ruim met overstaptijden... Moest naar Charlois vanaf huis. Volgens 9292 zou ik met mijn bus 8 minuten moeten wachten op de metro, maar ik had een metro eerder. Dus ik even checken of ik dan bij Slinge een andere bus moest nemen, maar ik kreeg als advies dezelfde, dus gewoon wachten. Maar ook daar had ik een bus eerder als die 9292 aangaf... Ach, ik klaag niet, kan lekker rustig aan doen, straks even ergens koffie pakken. Moet maar Barneveld en rit 2 is een auto OM 1400 ophalen in Oss. Planning is in Barneveld de trein van 1155 naar Ede te nemen.
Nu op het station in Leeuwarden aan het wachten op de trein naar Mantgum. Dacht, ik bel alvast even naar Wieuwert. Moet weer bellen als ik er ben, "anders vergeten we het gegarandeerd". Dus zo in de trein maar even bellen, anders sta ik daar zo lang..
V70 gedropt in Barneveld. Heerlijke motor (en dat geluid ) zo'n 2.5T maar het zuipt als Bonny St. Claire in haar hoogtijdagen. Haalde hem met een kwart tank op in Rotterdam en heb hem helemaal leeg (inclusief streepjes op de bc ) in Barneveld afgeleverd. En dan heb ik niet eens stevig gereden.
Op dinsdag 5 juni 2012 11:38 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Dan zit je ook echt wel mooi in een uithoek van het land. Mag je net als ik heel wat uurtjes OV'en. Auto?
Ja klopt, maar ik heb nog ander betaald werk wat ik onderweg kan doen, dus zo erg vind ik het niet
Astra trouwens. Hopelijk wel een turbo en geen ecoflex, die laatste rijden zo belachelijk traag.
Op dinsdag 5 juni 2012 11:14 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Nu op het station in Leeuwarden aan het wachten op de trein naar Mantgum. Dacht, ik bel alvast even naar Wieuwert. Moet weer bellen als ik er ben, "anders vergeten we het gegarandeerd". Dus zo in de trein maar even bellen, anders sta ik daar zo lang..
Daarom moet je in leeuwarden ook zeggen dat je al in mantgum bent.
Heb al tijden geen das meer om bij het PC-en, tenzij het een nieuwe klant is. en een aantal vaste klanten rij ik gewoon met mn normale kleren met een 3-weken baard.. Als ze zelf zeggen 'je hoeft niet in pak'. ideaal.
Zoo, de A3 afgeleverd in Lisserbroek. Nu in Lisse op de bus wachten. Zoals het nu lijkt 18:15 weer in Leeuwarden. A3 met 125pk TFSI met DSG reed best prima, zo'n kickdown is verslavend! Had overigens wel iets meer een duw in de rug verwacht. Aparte zaak daar in Wieuwerd trouwens, en die persoon die mij ophaalde in een Caddy, wat een stuntpiloot. Met 80 door 30-zone...
Vind het wel mooie gasten. Een keer een half uur moeten wachten, beetje over auto's praten enzo.
Mijn derde rit is gecanceld. Zou pas 16:00 in Alkmaar zijn om naar Almere te rijden, alleen moet ik precies om 18:00 in Sloterdijk zijn voor m'n vierde rit en dat werd net iets te krap nu.
Zijn wel mooie gasten daar inderdaad, toen ik de Touareg ophaalde ook nog een hele tijd daar staan praten omdat het slot nog los in de deur zat en vastgezet moest worden.
Op dinsdag 5 juni 2012 16:09 schreef joppie_saus het volgende: Nou morgen drie ritten. Groningen naar Wiuwert, daar wisselen en door naar Den Haag en dan Schiedam naar Barneveld.
Op dinsdag 5 juni 2012 16:11 schreef Rubenr3 het volgende: Fijn is dat, stroomstoring t.h.v. Meppel waardoor de seinen het niet doen en de trein stapvoets moet rijden..
Oh, net van Groningen naar Meppel geen last van gehad. En zo meteen terug naar Groningen ook niet, dat doen we netjes op de fiets
Wieuwerd, 1 keer geweest, maar diegene die mij naar Mantgum bracht reed gewoon normaal. Moest ook wel, want ik werd niet met een Caddy gebracht, maar met een takelwagen waar 'mijn' Avensis achterop stond
Op dinsdag 5 juni 2012 17:46 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Tenminste een keer niet zilver/grijs of zwart! Jammer dat het dan weer een beroerde uitvoering is. Lag zeker ook zo'n mini 1.3 dieseltje in?
pff. Ben ik blij dat die A3 van vandaag wel aardig vooruit wilde. http://img703.imageshack.us/img703/799/img0699h.jpg (copy/paste deze link) De A3 van vandaag. Foto is niet echt geweldig geworden..
Ik had gister ook een A3. Mooi ding om te zien, S-line uitgevoerd ensu. Ik stapte in, gelukkig een 6-bak en CC, keek ik in de kentekenpapieren.. Bleek het een 1.2 te zijn Maar vond de auto nog wel redelijk, klonk niet als een torretje in elk geval.
Deze was niet S-line uitgevoerd, maar daardoor wel lekker soepel. Nog nooit een S-line gehad, maar je leest altijd dat die behoorlijk stug afgeveerd zijn. En de 1.4TFSI reed best aardig icm de automaat.
Vond die A3 niet stug ofzo, maar dat komt ook omdat mijn eigen auto maximaal verlaagd is en praktisch geen vering meer heeft. Ben daarom ook wel blij dat ik niet te vaak de auto nodig heb voor Easyway, want ik kan niet overal komen.
Pff had vandaag een auto waar flink in was gerookt. Er lagen nog een stuk of 6 sigarendoosjes in, overal as .
Morgen naar de snelweglocatie, staat expliciet bij tussen 14u en 16u afleveren. Lijkt me sterk dat ik niet eerder dan 14u terecht kan. Iemand deze tijden daar ook al eens gehad?
[ Bericht 31% gewijzigd door enpe op 05-06-2012 21:38:05 ]
Heuj nu al een nieuwe OV kaart. Donderdag middag gebeld en vanmorgen lag er al een nieuwe in de bus. Had het met m'n domme kop niks gezien dus heb nog niet gebeld dat ik weer kan werken. Morgenvroeg maar even doen, misschien hebben ze nog een spoedje voor me!
Ik werd ook geroepen volgens mij.. Al vindt ik de EK's en WK's altijd wel leuk, maar meer om het bier en de gezelligheid erom heen. En de finale natuurlijk, altijd een mooi excuus om naar de klote te gaan
Volgens mij moet ik mijn OV binnenkort ook maar als gestolen opgeven. Hij is echt naar de klote, vanmiddag vanuit Lisse in de bus niks aan de hand. Kom ik op Schiphol, moet ik 'm een paar keer voor die scanner langs halen om in te kunnen checken. In de trein kan de conducteur de kaart niet uitlezen, maar gelooft dat ik ingecheckt ben. En in Leeuwarden ging uitchecken ook niet vlekkeloos. Nieuw kaartje bestellen dan maar. Moest je er ook voor betalen?
Waar is die goede oude tijd van de papieren OV-kaarten (die je zo eenvoudig kon vervalsen)
Nieuwe kaart kost je 7 euro. Papieren waren inderdaad makkelijker, ik zit nu soms in de trein en dan is het weer: Kut, ben ik nou ingecheckt of niet?!?
Op dinsdag 5 juni 2012 21:41 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Ik werd ook geroepen volgens mij.. Al vindt ik de EK's en WK's altijd wel leuk, maar meer om het bier en de gezelligheid erom heen. En de finale natuurlijk, altijd een mooi excuus om naar de klote te gaan
Precies!
@Rubenr3 Huh, 7 euro? Heeft ze tegen mij niets over gezegd. Ze zei ook nadrukkelijk steeds krijgen.
Op dinsdag 5 juni 2012 20:53 schreef enpe het volgende: Pff had vandaag een auto waar flink in was gerookt. Er lagen nog een stuk of 6 sigarendoosjes in, overal as .
Morgen naar de snelweglocatie, staat expliciet bij tussen 14u en 16u afleveren. Lijkt me sterk dat ik niet eerder dan 14u terecht kan. Iemand deze tijden daar ook al eens gehad?
Ja, ik vorige week. Maar ik was er ook tussen die tijden, dus weet de reden daarvan verder niet. Het was wel erg druk daar, weinig plek op de normale plaats, dus misschien hebben ze een schema welke auto wanneer aankomt ongeveer.
Ik zou ook zeven euro moeten betalen voor nieuwe OV terwijl ze zei dat ik zou krijgen. Rekening komt achteraf, met het vriendelijke verzoek of je dat wilt overmaken. Heb ik niet gedaan en nooit wat van gehoord.
Toen ik die van mij als gestolen had opgegeven kreeg ik m ook gewoon gratis. En dat is nu al 2 maanden geleden denk ik, en nog nooit een rekening gezien.
Op dinsdag 5 juni 2012 20:53 schreef enpe het volgende: Pff had vandaag een auto waar flink in was gerookt. Er lagen nog een stuk of 6 sigarendoosjes in, overal as .
Ja, wel eens gehad, maar was inderdaad geen probleem. Werd zelfs aan de telefoon bij het doorbellen gezegd dat het niet uit maakte als ik eerder zou zijn.
Ja, wel eens gehad, maar was inderdaad geen probleem. Werd zelfs aan de telefoon bij het doorbellen gezegd dat het niet uit maakte als ik eerder zou zijn.
Hahaha nou ik was daar heel makkelijk in. Ik hield me precies aan de tijden die in de ritgegevens stonden. Afleveren OM 13:00.. Dan was ik er om 12:55 ook al had ik hem om 11:00 kunnen afleveren.. Doei.
Tijd vullen is niet zo moeilijk, ben gister gewoon 3 kwartier bij een vriendin om koffie geweest Was nog nooit in het Gooi geweest dus kon mooi eens even rondkijken in Bussum! Ook al eens lekker zitten eten bij de Subway, je hoort mij op zo'n moment niet klagen hoor.
Op dinsdag 5 juni 2012 23:24 schreef Rubenr3 het volgende: Tijd vullen is niet zo moeilijk, ben gister gewoon 3 kwartier bij een vriendin om koffie geweest Was nog nooit in het Gooi geweest dus kon mooi eens even rondkijken in Bussum! Ook al eens lekker zitten eten bij de Subway, je hoort mij op zo'n moment niet klagen hoor.
Ik las het even alsof dat allebei op dezelfde dag was.. Lekker van het ene uiterste naar het andere.. Koffie leuten in het Gooi en vervolgens bunkeren bij de Subway.
Op dinsdag 5 juni 2012 23:14 schreef Irritatie100 het volgende: Mijn chipkaart doet het trouwens al ruim 3 jaar prima en ik heb er ook nog eentje liggen van 6 jaar oud en die doet het ook nog
Heb jij ook nog zo'n mooie van de RET met de Erasmusbrug erop?
Ik las het even alsof dat allebei op dezelfde dag was.. Lekker van het ene uiterste naar het andere.. Koffie leuten in het Gooi en vervolgens bunkeren bij de Subway.
Nee viel mee Gister koffie gedronken in het Gooi, subway was in Tilburg. Had toen 2 uur de tijd om van de ene naar de andere kant van Tilburg te gaan
Collega van mij heeft gezeik met haar leasemaatschappij.. Na inleveren van haar voorloopauto moest ze 2x eigen risico betalen van totaal EUR 550,-. Eén keer omdat ze de auto naar de garage had gebracht omdat de aanjager een heel raar geluid maakte.. Bleek een boterhamzakje in het systeem te zitten. Dit zag de leasemaatschappij als "schade" en moest ze haar eigen risico betalen à EUR 225. Zij belt de garage op en blijkt dat zij maar ¤ 83 hebben doorbelast. Toen was het opeens "Oh ja je krijgt nog ¤ 142 terug" en haar auto is opgehaald door een gepensioeneerde die geen schade had gevonden. Bleek er ergens onder de auto een of andere kras / beschadeging te zitten die ze ook in rekening hebben gebracht. Ze is nu nog bezig met het welles nietes spelletje en dat ze moeten bewijzen dat zij het heeft gedaan en niet de transporteur (ze heeft tenslotte getekend voor akkoord zonder schade) maar volgens mij schiet het tot nu toe niet op. Het vervelende is dat ze zo'n "eindafrekening" gelijk verrekenen met je salaris (detachering) dus zie het maar eens terug te krijgen.
Op woensdag 6 juni 2012 10:00 schreef Mallet het volgende: Collega van mij heeft gezeik met haar leasemaatschappij.. Na inleveren van haar voorloopauto moest ze 2x eigen risico betalen van totaal EUR 550,-. Eén keer omdat ze de auto naar de garage had gebracht omdat de aanjager een heel raar geluid maakte.. Bleek een boterhamzakje in het systeem te zitten. Dit zag de leasemaatschappij als "schade" en moest ze haar eigen risico betalen à EUR 225. Zij belt de garage op en blijkt dat zij maar ¤ 83 hebben doorbelast. Toen was het opeens "Oh ja je krijgt nog ¤ 142 terug" en haar auto is opgehaald door een gepensioeneerde die geen schade had gevonden. Bleek er ergens onder de auto een of andere kras / beschadeging te zitten die ze ook in rekening hebben gebracht. Ze is nu nog bezig met het welles nietes spelletje en dat ze moeten bewijzen dat zij het heeft gedaan en niet de transporteur (ze heeft tenslotte getekend voor akkoord zonder schade) maar volgens mij schiet het tot nu toe niet op. Het vervelende is dat ze zo'n "eindafrekening" gelijk verrekenen met je salaris (detachering) dus zie het maar eens terug te krijgen.
Die leasemaatschappijen zijn zo gehaaid op dit soort dingen...echt bizar. En als wij een auto transporteren kijken ze niet om naar schades
Die leasemaatschappijen zijn zo gehaaid op dit soort dingen...echt bizar. En als wij een auto transporteren kijken ze niet om naar schades
Idd en de transporteur had al super chagrijnig tegen haar gedaan omdat er nog maar 1/4 benzine in de tank zat en hij dit nu moest voorschieten (moest naar Raamsdonksveer)
Daarnaast stond er ook dat zinnetje van: "De daadwerkelijke schadevaststelling bla bla"
Echt.. Je zou van irritatie gewoon een ander leasebedrijf zoeken als werkgever.
Idd en de transporteur had al super chagrijnig tegen haar gedaan omdat er nog maar 1/4 benzine in de tank zat en hij dit nu moest voorschieten (moest naar Raamsdonksveer)
Daarnaast stond er ook dat zinnetje van: "De daadwerkelijke schadevaststelling bla bla"
Echt.. Je zou van irritatie gewoon een ander leasebedrijf zoeken als werkgever.
Al was de tank leeg, dat is toch niet het probleem van de berijder?
Maar dat zinnetje is inderdaad kut. Die staat er ook bij formulieren waar je wel schade moet noteren. Dus eigenlijk zeggen ze, indien we meer schade vinden wordt dat ook gewoon doorbelast, de ballen
Leasen is niet allen kut maar ook gewoon facking dom. Bedrijven zijn schijts benauwd om wat te investeren in auto's. Uiteindelijk is het niet alleen veel duurder, maar je houd er een hoop gezeik gedoe en geregel aan over. Het bedrijf waar m'n pa werkt is na 15 jaar overgestapt op leasen ipv zelf kopen. Nu hebben we een erg makkelijke LM, maar m'n pa vervloekt alle regeltjes elke dag weer. Is er iets kleins kapot, moet je meteen weer naar de dealer waar dat hok vast in onderhoud zit. De koop auto's brachten we gewoon naar de garage 200 meter verderop, en klaar ben je.
Op woensdag 6 juni 2012 10:47 schreef invine het volgende: Morgen van amsterdam naar assen en weer terug in een Q5 PC dienst.. wordt minimaal 16u werk.
Leuke auto! Ik heb ooit de 3.0TDI gereden met echt alle opties. Vooral aanpasbaar onderstel is baas
Op woensdag 6 juni 2012 10:47 schreef invine het volgende: Morgen van amsterdam naar assen en weer terug in een Q5 PC dienst.. wordt minimaal 16u werk.
Oh en Mallet over dat verhaal van je, nu vervloek je de leasemaatschappij maar als je zelf de chauffeur was dan zei je ook eigen schuld tegen de berijder.
Oh ik heb dus 2 ritten morgen.. amsterdam assen en dan mag ik weer terug naar amsterdam met ov. dan met ov van amsterdam naar assen en dan van assen weer terug naar purmerend.. hoezo omslachtig.
Op woensdag 6 juni 2012 12:13 schreef joppie_saus het volgende: Oh en Mallet over dat verhaal van je, nu vervloek je de leasemaatschappij maar als je zelf de chauffeur was dan zei je ook eigen schuld tegen de berijder.
Right ! Ik zou zeggen eigen schuld tegen de leasemaatschappij voor het in ontvangst nemen en tekenen voor een auto zonder schade pipo.
Op woensdag 6 juni 2012 13:18 schreef invine het volgende: Oh ik heb dus 2 ritten morgen.. amsterdam assen en dan mag ik weer terug naar amsterdam met ov. dan met ov van amsterdam naar assen en dan van assen weer terug naar purmerend.. hoezo omslachtig.
Wacht even, je moet van Assen naar A'dam met het OV en dan direct weer van A'dam naar Assen met het ov? Of lees ik verkeerd.
Tot de leasemaatschappij jou als chauffeur verantwoordelijk houdt voor de schade...
En dan begint het verhaaltje weer van voor af aan.. Laat ze maar bewijzen dat ik het heb gedaan. Het gaat mij er niet om wie het wél heeft gedaan, maar dat ze hard moeten maken dat ik het ben geweest.
En daar is dat formulier voor. Jij tekent ervoor dat je de auto gekregen hebt zonder schade. Dat je daar zelf niet (goed) naar gekeken hebt of dat echt zo is, is je eigen probleem. Als er daarna schade op zit, heb jij het gedaan, anders had je niet moeten tekenen voor akkoord zonder schade.
Op woensdag 6 juni 2012 15:12 schreef joppie_saus het volgende: En daar is dat formulier voor. Jij tekent ervoor dat je de auto gekregen hebt zonder schade. Dat je daar zelf niet (goed) naar gekeken hebt of dat echt zo is, is je eigen probleem. Als er daarna schade op zit, heb jij het gedaan, anders had je niet moeten tekenen voor akkoord zonder schade.
Je begrijpt er echt niets van hè? Het is mijn verantwoordelijkheid dat ik de auto zorgvuldig inneem.. Net als het de verantwoordelijkheid is van de leasemaatschappij dat zij hem vervolgens zorgvuldig van mij overnemen. Als een van hun gastjes vervolgens die auto gaat verplaatsen en hem gaat aftanken en controleren.. Dan kan je de vorige berijder (in dit geval ik dus) niet zomaar verantwoordelijk worden houden voor de schade die op dat moment niet op het formulier stond en waarvoor ze getekend hebben.
Op woensdag 6 juni 2012 15:21 schreef joppie_saus het volgende: En wie zegt dan dat de leasemaatschappij eerst is gaan tanken en zulks en toen pas de schade is gaan controleren?
Lees jouw vorige reactie eens vanuit de medewerker van de leasemaatschappij. Zelfde verhaal.
Op woensdag 6 juni 2012 15:24 schreef joppie_saus het volgende: Vind ik niet. Die formulieren zijn er niet zonder reden. Wijze les geweest voor die collega van je.
Precies, die formulieren zouden er niet voor niets moeten zijn. In dit geval zijn ze dus vrij nutteloos geweest. En m.i. valt niets aan te "vinden" want je spreekt jezelf gewoon tegen. Maar ik weet genoeg.
Dan mag je me nog één ding toelichten.. Je zegt dat de chauffeur verantwoordelijk is voor de schade die wordt geconstateerd nadat hij de auto heeft afgeleverd bij de leasemaatschappij hè.. Daar is volgens jou dat formulier voor, ondanks je de auto dan al hebt overgedragen aan iemand anders..
Wat is dan precies de wijze les voor mijn collega waar je het over hebt? Wat had ze anders moeten doen om niet haar eigen risico te moeten betalen voor een schade die zowel zij als de transporteur als de medewerker van de leasemaatschappij die de auto in ontvangst nam -in de eerste instantie- niet hadden opgemerkt?
Maar ben het wel met Mallet eens. Ik vind het ook altijd gek dat dat formulier zomaar aftekent wordt, maar dat je er dan later nog wat van terug kan horen. Ik heb er zelf nog nooit last mee gehad overigens, maar vreemd is het wel.
Maar verder, zat die schade onder de auto er al toen zij de auto liet ophalen? Anders is dat ook een beetje flauw om dat op de transporteur te schuiven die dat onmogelijk kan controleren.
Ik heb dat ook wel eens gedacht ja, wat nou als er een andere hiker tegen je auto aan zit die je net geparkeerd hebt. Vind het soms een beetje vaag gaan met die schadecontrole's.. Tot nu toe nog nooit wat van gehoord gelukkig maar toch.
Ik ben een keer gebeld over een kras die niet op het formulier stond. Ik zei dat ik het niet geweest was, en toen is het doorberekend aan de ex berijder.
Vind het beste bedrijf nog altijd die in Oldenzaal, waar er mensen eerst langskomen op de locatie om de schade op te nemen voordat jij de auto wegbrengt.
Ik ben een keer gebeld over een kras bij een rit naar de feestlocatie (dus waar geen schade genoteerd hoeft te worden) Ook gezegd dat ik van niks wist, nooit meer wat van gehoord.
Heb ik me voor het eerst in 2 maanden doordeweeks beschikbaar gesteld, word ik niet gebeld. Heeft het nog zin om 's ochtends te bellen voor spoedjes of mag dat ook niet meer?
Oh, Mallet. Ik heb nog even je verhaaltje gelezen, dit keer op de computer. Leest toch fijner dan op mijn HTC.
Wat ik vind is dit:
- Als de auto wordt afgeleverd met de mededeling 'geen schade' en jij tekent daarvoor, al dan niet na controle, is eventueel ontdekte schade daarna voor risico van de berijder.
- Als de chauffeur de auto ophaalt met de mededeling 'geen schade' en daar wordt ook door beide partijen bij het ophalen voor getekend, al dan niet na controle, is het risico van eventuele schade voor risico van de chauffeur/leasemij, tenzij de omstandigheden bij het innemen het werk van chauffeur bemoeilijkt hebben in de zin van: * vuile auto * regen * donkere omgeving (parkeergarage, avond etc.) * schade op een plek waar je niet gemakkelijk bij kunt (dus aan de onderzijde van de bumper/dorpels et cetera. Die schade vind ik voor risico van de berijder want je mag van een chauffeur die niet in schade controleren gespecialiseerd is, niet verwachten dat hij op zijn knieën onder de auto kruipt om ook daar op schade te controleren.
Moest vandaag voor het eerst naar Almere vanuit Eindhoven in een Renault Master zonder radio (wel radio aanwezig maar moest je een of andere code voor hebben ). Kwam ik daar aan stond ik eerst aan de verkeerde balie in het verkeerde gebouw, auto natuurlijk ook op de verkeerde plek. Daarna nog 30 minuten naar een bushalte lopen zoeken, navigatie op mijn telefoon liet me hard in de steek
Daarna gelukkig wel al mijn aansluitingen precies gehaald, 3,5 uur later was ik thuis Heenweg naar de auto ging ook sneller dan 9292ov aangaf.
Er wordt hier net op de facebook-pagina van mijn studierichting een oproep geplaatst dat een chauffeursdienst genaamd Business Class chauffeurs in mijn regio zoekt.
Heeft iemand hier ervaring met dit specifieke bedrijf? Aangezien AR niet echt mogelijkheden geeft om te PC-en (voor niet-senioren) en ik het toch wel eens wil proberen.
Kan je vanaf Hilversum rechtstreeks naar Groningen? Dan mag het nog
Ja 1 keer per uur
Ik ben trouwens benieuwd of de Hanzelijn de tijden nog veel gaat verkorten vanaf Almere. Aan de ene kant zou het chill zijn, maar je krijgt wel weer minder uitbetaald
Gaat tochmaar tot Zwolle? Vanaf Lelystad kan je wel met de bus trouwens Heb dat een keer naar Heerenveen gedaan voor EW. Moest in Lelystad vlakbij een halte van die Interliner zijn en in Heerenveen ook. Duurde een tijdje, maar is op zich best relaxed. Zonder overstap en die Interliners zijn best prima.
Op donderdag 7 juni 2012 11:18 schreef Irritatie100 het volgende: Gaat tochmaar tot Zwolle? Vanaf Lelystad kan je wel met de bus trouwens Heb dat een keer naar Heerenveen gedaan voor EW. Moest in Lelystad vlakbij een halte van die Interliner zijn en in Heerenveen ook. Duurde een tijdje, maar is op zich best relaxed. Zonder overstap en die Interliners zijn best prima.
Als je van Lelystad naar Groningen reist, wordt die Qliner iets minder prettig. Toen Connexxion daar nog reed waren het ook van die rammelbakken. Hoe het nu is weet ik niet.
Alleen duurt de Interliner wat langer omdat hij best lang stilstaat bij bepaalde haltes. Maar het is verder wel prima die bus, ik zit wel liever in de trein omdat ik wagenziek ben.
Knopje in de bestuurdersportier, maar dat is nu al te laat denk ik..
Nee, er zat helemaal geen tankknop in de auto... Je kon de klep van buiten gewoon indrukken en dan ging hij open. Ik zat inderdaad wel een tijdje te zoeken naar een knop
Nee, er zat helemaal geen tankknop in de auto... Je kon de klep van buiten gewoon indrukken en dan ging hij open. Ik zat inderdaad wel een tijdje te zoeken naar een knop
Haha ik wilde dat nog voorstellen maar ik dacht dat je het al had geprobeerd. Ik heb daar ook een keer een tijdje naar moeten zoeken
Ik heb een keer een kia meegekregen waarbij die knop het niet meer deed, zodra je hem los liet sprong die weer op slot.. uiteindelijk mijn geodriehoek ertussen gepropt zodat die open bleef.. wat een klote wagen was dat.
Ik ga nooit meer met de bus vanaf Lelystad naar Groningen als het tegen einde van de dag loopt Lekker in de spits in de file in dat ding. Nee bedankt. Trein rijdt tenminste door.
Op donderdag 7 juni 2012 17:11 schreef LeTourdeFrance het volgende: Weer niet gebeld voor morgen. Ben je eens twee dagen beschikbaar... Is het weer zo'n rustige periode?
Bij mij ging het de laatste tijd juist wel goed, maar als ik het zo hoor ben ik weer bang voor volgende week.
Ik heb tot nu toe nog elke beschikbare dag deze week (3 dagen) werk gehad. Woensdag zelfs op de dag zelf op beschikbaar gezet, werd ik 10 minuten later meteen gebeld voor een ritje.
Morgen 3 ritten. Gouda - Meerkerk in een c4 picasso met die heerlijke automaat, Leerdam - Zaandam in een splinternieuwe passat:) en Haarlem - Schiphol in een audi A4 2.0t quattro die in 6,6 sec naar de 100 sprint. Prima dagje denk ik zo!
Morgen 2 ritten gekregen. Drachten - Meerkerk in een Octavia 2.0TDI en Den-Bosch - Harbrinkhoek in een C200 CDI. Valt me niks tegen, alleen wel weer half 7 wekker
Voor mijn 1e rit staat trouwens dat ik 2 keer het formulier moet uitprinten. Eenmaal voor EW en een voor de klant. In dit geval is de 'klant' toch de LM waar ik de leaseauto inlever?
In de ritomschrijving van mijn 2e rit staat trouwens 'bedrijf X heeft geen transportformulieren'. Beetje omslachtig maar moet ik nu het standaard formulier van EW gebruiken of helemaal niks?
Op vrijdag 8 juni 2012 07:41 schreef gehaktstaaf123 het volgende: In de ritomschrijving van mijn 2e rit staat trouwens 'bedrijf X heeft geen transportformulieren'. Beetje omslachtig maar moet ik nu het standaard formulier van EW gebruiken of helemaal niks?
*feeling stupid...*
Geen transportformulier is geen transportformulier. Meestal neem ik dan even het standaard formulier van EW mee voor geval dat.
Joppie, bedankt voor reactie. Ik kan helaas weer op huis aan, weer niks vandaag dus. De betreffende auto staat in Heerugowaard, verkeerde adres doorgegeven. Gaat lekker zo.. 2e rit gaat dus ook niet door. Volgens mij zit ik nu bij EW op een uitvalspercentage hoger dan 50%..
[ Bericht 22% gewijzigd door gehaktstaaf123 op 08-06-2012 08:52:58 ]
Je treft het niet echt met de ritten hè, heb 1 keer een rit gehad die niet doorging. Maar toen stond ik al met de auto in Alkmaar, mocht ik weer terug naar Leeuwarden.
En alsof het vandaag niet erger kon. Ben ik weer bij de bushalte, komt lijn 20 niet opdagen. Nog maar 20 minuten op 14 wachten dan. Ben ik in de bus, Ov-kaart stuk. Tref het met de chauffeur, maar heb dat ding woensdag toch echt weer nodig, liever maandag al. @S-RS hoeveel werkdagen heb jij nu moeten wachten?
Okee. Dan zo maar direct naar m'n ouders toe en dan opgeven als gestolen. Want neem aan dat hij dan direct geblokkeerd wordt. Wil natuurlijk niet betalen om naar huis te gaan
Kreeg nog een spoedopdracht voor na mn gewone twee ritten. Audi A5 cabrio geen snelle overigens, en ik denk niet dat de kap open een succes wordt vanmiddag
Op vrijdag 8 juni 2012 10:29 schreef Panthera. het volgende: Kreeg nog een spoedopdracht voor na mn gewone twee ritten. Audi A5 cabrio geen snelle overigens, en ik denk niet dat de kap open een succes wordt vanmiddag
Lucky bastard...... Volgens mij is klagen over de motorisering niet helemaal op z'n plaats als je zo'n auto krijgt!
Op vrijdag 8 juni 2012 10:54 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Zo heel erg is dat dash toch niet? Ik vindt die van bijvoorbeeld de nieuwe Focus veel erger.
Ja Ford spant wel de kroon met het gebruik van goedkoop plastic, maar het lijkt alsnog of je in een ruimteschip zit.
Maar het was een wissel, en daarvoor reed ik in een 508 sedan, en dat verschil is toch wel heel groot.
Is er nog iemand die deze week weinig uren gemaakt heeft? Ik heb een particuliere opdracht. Zoek voor a.s. zondag nog een bijrijder / chauffeur voor een rit naar Frankrijk (en terug). Vertrek zelf uit de regio Zwolle en ga via Utrecht en Breda de grens over naar Belgie. Ik rij naar Bohain-en-Vermandois (een stuk boven Parijs), stap door op de fiets en fiets naar Roubaix. Zoek iemand die de auto van Bohain naar Roubaix rijd. Wie er dan terug rijdt naar Nederland zien we daarna wel weer. Iemand interesse? Stuur me even een mail, dan kunnen we details verder bespreken
Op vrijdag 8 juni 2012 11:41 schreef RVR01 het volgende: Is er nog iemand die deze week weinig uren gemaakt heeft? Ik heb een particuliere opdracht. Zoek voor a.s. zondag nog een bijrijder / chauffeur voor een rit naar Frankrijk (en terug). Vertrek zelf uit de regio Zwolle en ga via Utrecht en Breda de grens over naar Belgie. Ik rij naar Bohain-en-Vermandois (een stuk boven Parijs), stap door op de fiets en fiets naar Roubaix. Zoek iemand die de auto van Bohain naar Roubaix rijd. Wie er dan terug rijdt naar Nederland zien we daarna wel weer. Iemand interesse? Stuur me even een mail, dan kunnen we details verder bespreken
Misschien zouden we een FOK! chauffeur dienst moeten leveren Leuk dat je een opdracht hebt!
Op vrijdag 8 juni 2012 09:40 schreef gehaktstaaf123 het volgende: En alsof het vandaag niet erger kon. Ben ik weer bij de bushalte, komt lijn 20 niet opdagen. Nog maar 20 minuten op 14 wachten dan. Ben ik in de bus, Ov-kaart stuk. Tref het met de chauffeur, maar heb dat ding woensdag toch echt weer nodig, liever maandag al. @S-RS hoeveel werkdagen heb jij nu moeten wachten?
Tering man, volgens mij ben jij vervloekt ofzo Ik heb donderdag middag gebeld en dinsdag ochtend lag die er weer
Je zou het bijna gaan denken ja. Achteraf best blij dat de ritten niet meer doorgingen. Van ergens achter Almelo naar Lwd kost volgens mij een godsvermogen met OV. Zal straks om 1u direct bellen, hopelijk heb ik 'm woensdag optijd.
Ik heb maandag eindelijk weer eens een rit (Farmsum-Meerkerk), eerste doordeweekse rit sinds 17 april. Ik moet om 13u de auto in Farmsum (bij Delfzijl) ophalen, probleem is dat de bus maar 1x per 2 uur rijdt, de ene optie is 11:30, de 2e optie is 13:30. Ik ga dan toch maar voor de 2e optie (in overleg met EW uiteraard). Vanaf station Delfzijl is het 7km lopen, dat is me net iets te gortig.
Ik ben trouwens al een jaar niet meer bij het bewuste adres in Meerkerk geweest. Ik begrijp dat je er nu aan de steenstraat in moet? Ik reed er vroeger altijd vanaf de ambachtstraat in.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2012 19:20:49 ]
Op vrijdag 8 juni 2012 11:41 schreef RVR01 het volgende: Is er nog iemand die deze week weinig uren gemaakt heeft? Ik heb een particuliere opdracht. Zoek voor a.s. zondag nog een bijrijder / chauffeur voor een rit naar Frankrijk (en terug). Vertrek zelf uit de regio Zwolle en ga via Utrecht en Breda de grens over naar Belgie. Ik rij naar Bohain-en-Vermandois (een stuk boven Parijs), stap door op de fiets en fiets naar Roubaix. Zoek iemand die de auto van Bohain naar Roubaix rijd. Wie er dan terug rijdt naar Nederland zien we daarna wel weer. Iemand interesse? Stuur me even een mail, dan kunnen we details verder bespreken
Gaat dat buiten easy way om? Of is dat in overleg met easy way? Ik had het best willen doen maar zit tot 23:00 savonds bij mn andere baan.
Leuke auto, vind dat rode leer ook best mooi, maar dat dak.... Gewoon witte auto, rood leer, zwart dak Zat er wel een beetje een fatsoenlijke motor in?
@ dimitri, Dinsdagavond in breda? Heb ik ook nog een mailtje over gehad maar ik kan denk ik niet. Denk dat de auto is om klanten alsnog naar huis te rijden, dan rijd er meestal een hiker mee.
Gisteren voor het eerst geflitst als pc'er . Gelukkig vond de klant het niet erg
Op zaterdag 9 juni 2012 15:29 schreef warchaser44 het volgende: @ dimitri, Dinsdagavond in breda? Heb ik ook nog een mailtje over gehad maar ik kan denk ik niet. Denk dat de auto is om klanten alsnog naar huis te rijden, dan rijd er meestal een hiker mee.
Gisteren voor het eerst geflitst als pc'er . Gelukkig vond de klant het niet erg
Ja klopt, is een algemene mail over gestuurd! Aahzo, dat klinkt ergens wel logisch, ja.
Leuke auto, vind dat rode leer ook best mooi, maar dat dak.... Gewoon witte auto, rood leer, zwart dak Zat er wel een beetje een fatsoenlijke motor in?
Eens.
Motor stelde niet veel voor, 1.8 met 160pk. Volgens mij nog boven de 10 seconden tot de 100. Wel een raar gaspedaal, met een soort van cruise mode, als je vol intrapte bleef die gewoon in lage toeren (3000 ofzo) optrekken, en als je dan het pedaal nog dieper indrukte ging je over een drempeltje en ging de automaat ook in de hoge toeren. Alsnog gebeurde er dan nog niet bijster veel, maar met een cabrio vind ik dat ook niet zo'n probleem.
Aantal pk's in een benzine verwacht je vaak veel van, maar valt ook snel tegen. Trekkracht merk je meer van, en dat hebben diesels meer. Ik rij dan ook het liefst in een diesel
Nee, ik vind diesels vreselijk Reed daarvoor in een Megane 1.9 diesel, tussen de 0 en ~1600 toeren helemaal niks, daarboven voel je ineens de turbo erin komen. Heb je ook met die moderne turbo benzines. Ik vind het vreselijk rijden.
Die moderne eco diesels zijn wel minder inderdaad. Vooral de 1.2TDI van VW Dan heb ik toch liever de benzine. Maar over het algemeen heb ik het liefst een diesel. Rijdt in mijn ogen comfortabeler.
Die moderne eco diesels zijn wel minder inderdaad. Vooral de 1.2TDI van VW Dan heb ik toch liever de benzine. Maar over het algemeen heb ik het liefst een diesel. Rijdt in mijn ogen comfortabeler.
Een benzine zonder turbo rijdt veel constanter, vind ik dan niet van die gekke turbolags enzo.
Heb wel al een croissaint van de boulanger gescoord! Ik spreek niet zo goed Frans.
Zet mij na 4 jaar Frans havo en 2 jaar Frans HBO neer in Parijs en ik weet niet hoe snel ik moet vragen.. Parlez-vous Anglais? Wat je overigens regelmatig een "non!" oplevert !
Even een vraag voor de AR'ers: Normaliter klopt mijn uitbetaalde loon altijd met de batch die je vrijdagnacht altijd per mail krijgt, maar deze week kreeg ik ¤10,25 minder uitbetaald dan op de batch stond vermeld. Toen ik zojuist m'n loonstrook checkte, zag ik dat die ¤10,25 was ingehouden als Loonheffing (tijdvaktabel). Dit heb ik nog nooit gehad en heb loonheffingskorting ook altijd aan staan.. Meer mensen die dit hebben?
Op zondag 10 juni 2012 15:35 schreef Neerlands_Trots het volgende: Even een vraag voor de AR'ers: Normaliter klopt mijn uitbetaalde loon altijd met de batch die je vrijdagnacht altijd per mail krijgt, maar deze week kreeg ik ¤10,25 minder uitbetaald dan op de batch stond vermeld. Toen ik zojuist m'n loonstrook checkte, zag ik dat die ¤10,25 was ingehouden als Loonheffing (tijdvaktabel). Dit heb ik nog nooit gehad en heb loonheffingskorting ook altijd aan staan.. Meer mensen die dit hebben?
krijg je al je veel verdiend. volgens mij als je over de 750 per maand gaat ofzo. kun je volgend jaar terugvragen
Toch wel chill. Lekker in Frankrijk, tijdens de reis heb je gezelschap en bij het wachten zoek je gewoon een leuk terrasje ofzo op om voetbal te kijken of mensen te kijken... Als ik had gekund leek het me best relaxed!
Moet morgen klein ritje doen naar Houten, en moet aftanken. Heb wel een Esso pas, maar heb nog nooit eerder moeten tanken dus heb nog geen pincode!
Hoe los ik dit het handigst op? Morgen voor vertrek even naar EW bellen zodat ze mij de code kunnen geven, of doen / kunnen ze dat niet en zal ik zelf moeten voorschieten?
Op zondag 10 juni 2012 21:27 schreef mpc007 het volgende: Moet morgen klein ritje doen naar Houten, en moet aftanken. Heb wel een Esso pas, maar heb nog nooit eerder moeten tanken dus heb nog geen pincode!
Hoe los ik dit het handigst op? Morgen voor vertrek even naar EW bellen zodat ze mij de code kunnen geven, of doen / kunnen ze dat niet en zal ik zelf moeten voorschieten?
Op zondag 10 juni 2012 21:02 schreef maxmin het volgende: Toch wel chill. Lekker in Frankrijk, tijdens de reis heb je gezelschap en bij het wachten zoek je gewoon een leuk terrasje ofzo op om voetbal te kijken of mensen te kijken... Als ik had gekund leek het me best relaxed!
Op zondag 10 juni 2012 21:27 schreef mpc007 het volgende: Moet morgen klein ritje doen naar Houten, en moet aftanken. Heb wel een Esso pas, maar heb nog nooit eerder moeten tanken dus heb nog geen pincode!
Ik heb bij mijn 2x in dienst die pincode gewoon per e-mail ontvangen vlak voordat ik de kaart kreeg. Weet je zeker dat je hem niet hebt? Ik heb hem ook wel eens telefonisch opgevraagd.
Ik heb bij mijn 2x in dienst die pincode gewoon per e-mail ontvangen vlak voordat ik de kaart kreeg. Weet je zeker dat je hem niet hebt? Ik heb hem ook wel eens telefonisch opgevraagd.
De pincode krijg je tegenwoordig zeker niet per mail. Bij je sollicitatie geven ze aan dat je hiervoor moet bellen op je eerste werkdag ofzo. Dus ik raad je ook aan om dat morgenochtend te doen want anders heb je kans dat je tientallen liters moet voorschieten voor de 'rooie' in Houten.
Oh, en ik weet niet waar je precies moet zijn maar ik denk dat de dichtstbijzijnde handigste esso als je richting het noorden moet die vlak bij stadion galgenwaard in utrecht is. Je rijdt de snelweg af, tankt, en rijdt er ook pal naast weer op!
Ze hadden bij de instructie inderdaad iets vaags gezegd over dat je de code kreeg zodra je 'm nodig had. Maar ben inmiddels al 2 weken actief en nog nooit een mail gehad met de code. En ook bij het bellen over de rit van morgen (vrijdag) noemden ze het niet eens..
Dus blijkbaar weten ze niet dat ik de code nog niet had. Dan bel ik inderdaad morgenochtend op weg naar het ophaaladres wel even, heb inderdaad geen zin om voor een groot bedrag bezine te gaan dokken..
Op zondag 10 juni 2012 21:51 schreef maxmin het volgende: Oh, en ik weet niet waar je precies moet zijn maar ik denk dat de dichtstbijzijnde handigste esso als je richting het noorden moet die vlak bij stadion galgenwaard in utrecht is. Je rijdt de snelweg af, tankt, en rijdt er ook pal naast weer op!
Al uitgezocht via de Fuel Finder, van waar ik vandaan kom (zuiden) is de Esso bij Nieuwegein het handigst
Ik heb 2 weken terug mijn 2e Esso pas gekregen. Zowel de eerste als de tweede keer werd in de bijgevoegde brief vermeld dat ik moest bellen voor de code.
Toen ik mijn pas thuis gestuurd kreeg stond in de bijgevoegde brief dat ik per mail de pincode kreeg. Heb er 5 dagen op gewacht, toen ik oorspronkelijk dat ritje in die Touareg V8 toegewezen had gekregen maar even gebeld voor de pincode. Werd gevraagd naar de laatste 5 cijfers.
Haha lekker verschillend zo Op 1 Maart heb ik gebeld voor de mijne en kreeg hem direct per telefoon. Dat was wel mijn eerste pas, dus geen vervangende ofzo.
Nou ja, bij mij moeten ze 'm wel geven via de telefoon, want het contract / de brief van Esso die ik op de instructie gehad had, ligt op mn kamer, en ben nu thuis Dus kan niet kijken wat daar precies op stond.
Maar daar stond volgens mij geen code in, en dus ook geen mail gehad, dus ik zal toch moeten bellen.
Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef Rubenr3 het volgende: Geweldig, kom je in Leeuwarden blijkt de auto in Groningen te staan. Nu maar op weg naar Groningen
Dat is minder ernstig als in Maastricht aankomen en uitvinden dat de auto in Utrecht staat
Tijd terug ook eens gehad. Ik kom de auto ophalen bij een man. Uhm, ik had afgesproken dat de auto morgen opgehaald zou worden, ben vandaag met de trein gekomen
Er staan ook zo vaak fouten in de straatnamen, ik vraag me af hoe dit binnen EW wordt geregeld. Volgens mij wordt alles daar nog op briefjes geschreven en aan de planning gegeven
Net een spoedje gekregen maar adres was onduidelijk (er zat ook geen postcode bij). Ik bellen met AR, zij kwamen er ook niet uit en zouden het uitzoeken.
Ik word terug gebeld, ze hebben het adres gevonden maar rit was geannuleerd
Over dat verkeerde adressen: Ik sprak vandaag een collega PC, en hij moest afgelopen weekend een persoon wegbrengen vanaf kantoor, en daarna de auto naar het huisadres van de eigenaar terugbrengen.
Hij die klant weggebracht, klaar om weg te rijden.. Zegt hij tegen de klant, 'Dan rij ik nu naar de huppelepupstraat, tot ziens!' Klant: "Maar daar woon ik niet, ik woon in de hieperdepiepstraat!"
Had hij dus bijna de auto bij iemand anders op de oprit gezet, en de sleutels in de brievenbus gegooid. Was een Lexus GS460, leuk om 's morgens opeens op je oprit te vinden met sleutels in je brievenbus.
Op maandag 11 juni 2012 14:34 schreef Dimitri_ het volgende: De fout lag dus bij EW, zij hadden het verkeerde adres doorgegeven. Puur ter controle vroeg hij het even na aan de klant.
Achja, je hoeft dus de hele dag niet te schakelen. Ben zeer benieuwd of je in zo'n Ampera duidelijk verschil verneemt wanneer de benzinemotor actief is of niet.
@Joppie Je kunt de Ampera eerst aan de stroom opladen, dan kan je tot zo'n 40 á 50km volledig elektrisch rijden. Wanneer het accu niveau kritiek wordt schakelt een benzinemotor in, deze doet enkel dienst als aggregaat en laad de accu's weer op.
Morgen weer naar de snelweglocatie en tussen 14:00 en 16:00 afleveren, blijft me een raadsel die gezette tijden daar. Ben waarschijnlijk veel te vroeg dus dat wordt uurtjes pakken bij de McDonalds .
Op maandag 11 juni 2012 17:40 schreef enpe het volgende: Morgen weer naar de snelweglocatie en tussen 14:00 en 16:00 afleveren, blijft me een raadsel die gezette tijden daar. Ben waarschijnlijk veel te vroeg dus dat wordt uurtjes pakken bij de McDonalds .
Je mag gewoon eerder komen hoor, werd tegen mij zelfs gezegd aan de telefoon