SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.quote:Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.F means you're fucked![]()
MoBlo krijgt de kans niet op een nieuwe te openen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik had niet de Lapo, ik postte door het slotje heen.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
MoBlo krijgt de kans niet op een nieuwe te openenJa doei.![]()
Die postte door het slotje heen als nr 301quote:Op zondag 3 juni 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
F means you're fucked![]()
Ze postte door t slotje heenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Mijn Zumba disk doet hetIk ga dus nog even wat beweging krijgen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Mwah, dat is nog even afwachten hè, of deze zaterdagavond een incident wasquote:Op zondag 3 juni 2012 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als mensen geen TRs hadden geplaatst had dat ook helemaal niet gehoeven en had het zichzelf wel geregeld..
Niet meer actief op Fok!![]()
Preciesquote:Op zondag 3 juni 2012 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als mensen geen TRs hadden geplaatst had dat ook helemaal niet gehoeven en had het zichzelf wel geregeld..
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik had niet de Lapo, ik postte door het slotje heen.quote:En nu met z'n allen!quote:
Ja doei.![]()
Ik krijg door dit topic steeds meer zin om te hardlopen, wat me eigenlijk alleen maar ongeduldiger maakt tijdens het wachten![]()
![]()
Hoe staat 't met de blaren?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik krijg door dit topic steeds meer zin om te hardlopen, wat me eigenlijk alleen maar ongeduldiger maakt tijdens het wachtenJa doei.![]()
En dat is precies de bedoeling!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik krijg door dit topic steeds meer zin om te hardlopen, wat me eigenlijk alleen maar ongeduldiger maakt tijdens het wachten![]()
![]()
Ik heb 'm al hoor! Iets met door een slotje posten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Misschien wil ik na 30 juni ook nog wel meedoen op 7 juli... Even kijken of ik kan
2 van de 4 zijn weer dicht genoeg om te lopen, maar de andere 2 duurt nog wel een paar dagenquote:In de tussentijd staan m'n prachtig schone schoenen te pronken in de huiskamer
![]()
![]()
Vast wel toch? Doe je gewoon 5kmquote:Op zondag 3 juni 2012 20:16 schreef Yuki het volgende:
Misschien wil ik na 30 juni ook nog wel meedoen op 7 juli... Even kijken of ik kan[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
mbt tot 7 juli .. ik kreeg toen ik thuis aankondigde mee te lopen met een FOK! grope .. ja maar dan viert m'n broer (mijn zwager dus) zijn verjaardag.. ik heel droog: dan ja jij daar toch heen met de kids, ga ik wel lopen, en kom na de wedstrijd wel daarheen
hij : oh ja, zo kan 't ook.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Meer of ik niet iets anders heb die dagquote:
En of het wel kan, qua teams...♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Zoiets in Rotterdam lijkt me wel leuk, maar de afstand Leeuwarden - Rotterdam
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
De afstand qua lopen, of de afstand naar Rotterdam?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:20 schreef justmattie het volgende:
Zoiets in Rotterdam lijkt me wel leuk, maar de afstand
EDIT - duidelijk
en als je in de buurt kon overnachten na de run ?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:20 schreef justmattie het volgende:
Zoiets in Rotterdam lijkt me wel leuk, maar de afstand Leeuwarden - Rotterdam
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Gewoon doenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:19 schreef GotC het volgende:
Ik ben nog in dubio of ik meedoeWil opzich wel!
kunnen we samen in een team
Voor mij zou het trouwens Rotterdam-Arnhem betekenen... Maar m'n vriend heeft aangegeven dat ie meekomt als ik meedoe met de Ekiden. Dan maken we er gewoon een dagje van[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb wel een aantal keer gelopen met nectarientje (uit het Den Haag topic) jaartje terugquote:Op zondag 3 juni 2012 20:22 schreef kwiwi het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen uit dit topic die samen (zijn gaan) lopen?Ze postte ook altijd hier.
![]()
Oh dat is wel de moeite waard!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gewoon doenkunnen we samen in een team
Jij gaat voor 10 zeker?
![]()
Ik loop weleens met GotC. Vreemd mens is datquote:Op zondag 3 juni 2012 20:22 schreef kwiwi het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen uit dit topic die samen (zijn gaan) lopen?
Zojuist voor het eerst eigenlijk in nat weer gelopen, het ging echt super! Les 12 van Evy was 1(1), 2(2), 4(3), 4(3) en 5(1). Op de stukken van 4 en 5 ging ik de vorige keer nog helemaal stuk, nu - met het tempo wat ik nu voor mezelf echt gevonden heb - ging het gewoon super en kon ik keer op keer het niveau vasthouden. Ik had eigenlijk nog wel adem over om langer door te gaan zelfs.
26m47s, 4,63km, 5:46min/km, 332 cal
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kan, maar ik heb aangegeven dat ik elk plekje wel wil vervullen, mochten er twee anderen zijn die heel graag de 10km willen doenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh dat is wel de moeite waard!Jij gaat voor 10 zeker?
Nu ga ik even de Reunie kijken![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Echt, jouw snelheid is bizar hoogquote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Zojuist voor het eerst eigenlijk in nat weer gelopen, het ging echt super! Les 12 van Evy was 1(1), 2(2), 4(3), 4(3) en 5(1). Op de stukken van 4 en 5 ging ik de vorige keer nog helemaal stuk, nu - met het tempo wat ik nu voor mezelf echt gevonden heb - ging het gewoon super en kon ik keer op keer het niveau vasthouden. Ik had eigenlijk nog wel adem over om langer door te gaan zelfs.
quote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
ik ben de allereerste keer met iemand samen wezen lopen, maar ik loop in m'n eentje toch het prettigste als ik eerlijk benquote:Op zondag 3 juni 2012 20:22 schreef kwiwi het volgende:
Zijn er trouwens ook mensen uit dit topic die samen (zijn gaan) lopen?Ik heb er één en ik ben er trots op
Dafuq, wat ga jij hard!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
26m47s, 4,63km, 5:46min/km, 332 cal♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ah vet om te zien dat iemand hetzelfde schema loopt als ikquote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
26m47s, 4,63km, 5:46min/km, 332 cal![]()
Goed bezig!Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Heel netjesquote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooiste moment van de dag: weer een dagje op mn schema wegkrassen![]()
![]()
quote:quote:quote:tja en dat terwijl ik dus vanaf les 11 begonnen ben mijn tempo in te gaan dammen, maar het helpt want ik heb veel meer uithoudingsvermogen en loop gewoon echt heerlijk. Het is wel werken natuurlijk, maar ik voel me erg prettig bij het tempo dat ik nu loop. Ben ook vrij lichtvoetig van mezelf hoor, dus kan er ook aan liggen dat ik daarom zo'n tempo aan kan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ook, maar vooral omdat ik op het laatste moment wil kunnen beslissen of ik ga of niet. Maar ik dacht misschien zijn er door dit topic een soort groepjes ontstaan ergensquote:Op zondag 3 juni 2012 20:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben de allereerste keer met iemand samen wezen lopen, maar ik loop in m'n eentje toch het prettigste als ik eerlijk ben![]()
![]()
Moet ik even over dromenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
en als je in de buurt kon overnachten na de run ?
the day after...
een paar dagen terug was er hier een discussie over de voordelen van whey eiwit shakes etc.en sommige posters waren er lovend over.
Toen dacht ik, misschien ook wel iets voor mij om te proberen en zo gezegd zo gedaan.
Gister het voor de eerste keer geprobeert na een DL op snelheid (en heel wat kilometers in de dagen er voor) en ik moet zeggen dat ik gematigd positief ben.... voel vandaag goed herstel
Dus nog maar een paar keer een vervolg geven.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Goedemorgenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
the day after...
een paar dagen terug was er hier een discussie over de voordelen van whey eiwit shakes etc.en sommige posters waren er lovend over.
Toen dacht ik, misschien ook wel iets voor mij om te proberen en zo gezegd zo gedaan.
Gister het voor de eerste keer geprobeert na een DL op snelheid (en heel wat kilometers in de dagen er voor) en ik moet zeggen dat ik gematigd positief ben.... voel vandaag goed herstel
Dus nog maar een paar keer een vervolg geven.
En interessant! Moet er nog steeds naar kijken..![]()
Whey is echt een goede aanvulling om zo je spieren te laten herstellenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
the day after...
Dus nog maar een paar keer een vervolg geven.Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Voor iemand die zulke afstanden maakt zou het geen kwaad kunnen denk ikquote:Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
the day after...
Dus nog maar een paar keer een vervolg geven.![]()
Zelf heb ik het een poosje gebruikt toen ik te veel naar de sportschool ging, ik denk dat ik me er toch lekkerder bij voel om het alleen te gebruiken als ik echt hard hard ga lopen. En zelfs dan met mate.
![]()
ik denk dat je de spijker op zijn kop sla Mattie, aanvulling is het toverwoord.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:34 schreef justmattie het volgende:
[..]
Whey is echt een goede aanvulling om zo je spieren te laten herstellen
IK heb de afgelopen 8 dagen zo'n 80km gelopen en merkte gewoon dat er weinig tijd voor herstel was, vooral na een LD en ik moet zeggen dat de whey daar gister iig goed bij geholpen heeft'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
nu ben je aan het kruipen?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:37 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Voor iemand die zulke afstanden maakt zou het geen kwaad kunnen denk ik![]()
Zelf heb ik het een poosje gebruikt toen ik te veel naar de sportschool ging, ik denk dat ik me er toch lekkerder bij voel om het alleen te gebruiken als ik echt hard hard ga lopen.
Voor mijn gevoel welquote:Als je eerder(lees jaar geleden) 3,2 km in 13 minuut 2 liep. Dan is 8 gemiddeld heul heul heuuull langzaam.
![]()
Ik twijfel wat ik aantrek met lopen morgen. Lange tight of capri? Jasje of niet?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Dan zou glutamine ook nog weleens kunnen helpen denk ik..quote:Op zondag 3 juni 2012 20:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat je de spijker op zijn kop sla Mattie, aanvulling is het toverwoord.
IK heb de afgelopen 8 dagen zo'n 80km gelopen en merkte gewoon dat er weinig tijd voor herstel was, vooral na een LD en ik moet zeggen dat de whey daar gister iig goed bij geholpen heeft
Overigens, whey is niks meer en minder dan eiwitten en die heb je nodig tijdens je herstel. Heb er ooit al eens een linkje van gedropt, 10gram eiwitten na je inspanning is voldoende voor een beter herstel. Sowieso helpt een eiwitrijkdieet een sporter, zorgt ervoor dat je spieren genoeg bouwstoffen hebben om sterker te worden. Glutamine zorgt ervoor dat je minder snel last hebt van spierafbraak.
Mijn postworkoutshake bevat: whey/glutamine/dextrose.
[ Bericht 21% gewijzigd door slacker_nl op 03-06-2012 20:46:09 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik loop momenteel in capri met shirt lange mouwquote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef Yuki het volgende:
Ik twijfel wat ik aantrek met lopen morgen. Lange tight of capri? Jasje of niet?als 't nog kouder wordt ga ik over op lange tight met shirt lange mouw en vestje zonder mouwen denk ik.
even googlen Slacker.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan zou glutamine ook nog weleens kunnen helpen denk ik..
Ik ben eigenlijk niet zo van de supplimenten, ik heb het idee dat het toch op lopen,lopen en nog eens lopen aankomt, maar ben hier voorzichtig positief over.
en vandaag toch maar een dagje rust heb ik besloten'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo uitgebreid is m'n garderobe nog nietquote:Op zondag 3 juni 2012 20:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik loop momenteel in capri met shirt lange mouwals 't nog kouder wordt ga ik over op lange tight met shirt lange mouw en vestje zonder mouwen denk ik.
Ik heb 2 lange tights, een capri en een korte tight. Alleen shirts met korte mouw (waarvan maar 1 echt functioneel) en verder een heel dun jasje, voornamelijk tegen de wind.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
dan zou ik voor 'n capri met kort shirt en 't jasje gaanquote:Op zondag 3 juni 2012 20:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Zo uitgebreid is m'n garderobe nog niet
Ik heb 2 lange tights, een capri en een korte tight. Alleen shirts met korte mouw (waarvan maar 1 echt functioneel) en verder een heel dun jasje, voornamelijk tegen de wind.
Ik heb net gewoon in korte broek gelopen met een extra katoenen shirt onder m'n dri-fit van Nike, temperatuur is prima als je eenmaal aan het lopen bent.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
mjah, ik ben een enorme koukleum en heb de neiging om te snel van start te gaan om warm te willen worden tijdens het lopen. Gevolg is dat ik halverwege al stuk ga en dat wil ik dus nietquote:Op zondag 3 juni 2012 20:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb net gewoon in korte broek gelopen met een extra katoenen shirt onder m'n dri-fit van Nike, temperatuur is prima als je eenmaal aan het lopen bent.vandaar dat ik dan maar voor lang kies ipv kort.
Pff.. dacht even een Zumba les te volgen. Zweet meer dan na het hardlopen.. wtf
Heb gisterenavond met lange broek, shirt met korte mouwen en trainingsjas aangelopenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:50 schreef GotC het volgende:
De regel is in principe: Kleed je alsof het buiten 10 graden warmer is.![]()
* Maraca is een koukleum
Zelf neem ik whey voor m'n trainingen en eet elke dag 500 kwark voor het slapengaan. De caseïne wordt snachts langzaam verteerd. Zou je ook in overweging kunnen nemen als extra aanvulling.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat je de spijker op zijn kop sla Mattie, aanvulling is het toverwoord.
IK heb de afgelopen 8 dagen zo'n 80km gelopen en merkte gewoon dat er weinig tijd voor herstel was, vooral na een LD en ik moet zeggen dat de whey daar gister iig goed bij geholpen heeftJe moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Vrouwen die zweten door sportquote:Op zondag 3 juni 2012 20:50 schreef Maraca het volgende:
Pff.. dacht even een Zumba les te volgen. Zweet meer dan na het hardlopen.. wtf![]()
Heb jij een (vrijgezelle) broer?quote:Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Korte broek met een jasje. Je benen zijn veel sneller warm dan je bovenlichaam, is mijn ervaringquote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef Yuki het volgende:
Ik twijfel wat ik aantrek met lopen morgen. Lange tight of capri? Jasje of niet?
En ik liep in capri+hardlooprokje en shirt met korte mouwenquote:Op zondag 3 juni 2012 20:51 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb gisterenavond met lange broek, shirt met korte mouwen en trainingsjas aangelopen![]()
* Maraca is een koukleum![]()
![]()
Denk dat t capri met jasje wordt danquote:Op zondag 3 juni 2012 20:52 schreef justmattie het volgende:
[..]
Korte broek met een jasje. Je benen zijn veel sneller warm dan je bovenlichaam, is mijn ervaring
Laat maar danquote:Op zondag 3 juni 2012 20:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb een broertje, niet vrijgezel en wars van sport...
quote:Op zondag 3 juni 2012 20:52 schreef GotC het volgende:
[..]
En ik liep in capri+hardlooprokje en shirt met korte kouwen
dan zou ik dood gaanquote:Op zondag 3 juni 2012 20:50 schreef GotC het volgende:
De regel is in principe: Kleed je alsof het buiten 10 graden warmer is.ik kan normaal zomers zelfs nog met lange mouwen en broeken lopen zonder het warm te hebben
en je bovenlichaam koelt ook veel sneller af bij bijv. regen en windquote:Op zondag 3 juni 2012 20:52 schreef justmattie het volgende:
[..]
Korte broek met een jasje. Je benen zijn veel sneller warm dan je bovenlichaam, is mijn ervaring'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heb jij dan een vrijgezelle broer?quote:
Ding is dat je zoveel glutamine nooit makkelijk naar binnen kan werken als je normaal eet. Zoveel rood vlees eten lukt je gewoon niet (als het je wel lukt, succes met je maagquote:Op zondag 3 juni 2012 20:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
even googlen Slacker.
Ik ben eigenlijk niet zo van de supplimenten, ik heb het idee dat het toch op lopen,lopen en nog eens lopen aankomt, maar ben hier voorzichtig positief over.
en vandaag toch maar een dagje rust heb ik besloten). Al zeggen Paleo mensen dat het wel kan, maar.. ik doe geen Paleo (al neig ik wel die kant op).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je had toch nog geen hardloopervaring? Hoe weet je dan wat je in de zomer loopt?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
dan zou ik dood gaanik kan normaal zomers zelfs nog met lange mouwen en broeken lopen zonder het warm te hebben
![]()
![]()
Twee weken geleden ofzo was het anders enorm zomers hoorquote:Op zondag 3 juni 2012 20:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Je had toch nog geen hardloopervaring? Hoe weet je dan wat je in de zomer loopt?
normaal = niet hardlopendquote:Op zondag 3 juni 2012 20:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Je had toch nog geen hardloopervaring? Hoe weet je dan wat je in de zomer loopt?![]()
en vorig weekend (pinksterweekend) heb ik in korte broek met compressieshirt zonder mouwen gelopen
Paar dagen jaquote:Op zondag 3 juni 2012 20:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Twee weken geleden ofzo was het anders enorm zomers hoor![]()
Maar je lichaam went aan de warmte.
![]()
dat dus, en nu het weer afkoelt keer ik ook heel snel weer terug naar capri / langquote:Op zondag 3 juni 2012 21:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Paar dagen jaMaar je lichaam went aan de warmte.
Daaromquote:Op zondag 3 juni 2012 21:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
normaal = niet hardlopend![]()
en vorig weekend (pinksterweekend) heb ik in korte broek met compressieshirt zonder mouwen gelopenEn toen zei je dat je het bloedverziekend heet had en het toen nog te warm had in kort kort
![]()
![]()
Zeg, het is hier geen sportcafequote:![]()
[SC] krijgt ineens twee betekenissenquote:
volgens mij heb jij al eens eerder deze link gepostquote:Op zondag 3 juni 2012 20:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ding is dat je zoveel glutamine nooit makkelijk naar binnen kan werken als je normaal eet. Zoveel rood vlees eten lukt je gewoon niet (als het je wel lukt, succes met je maag). Al zeggen Paleo mensen dat het wel kan, maar.. ik doe geen Paleo (al neig ik wel die kant op).
http://www.fitnessnet.nl/new_navigatie/hardlopen/hardlopen.html
Wat ik hier uit opmaak is dat glutamine vooral iets is om verzuring tijdens een wedstrijd te voorkomen en niet zo zeer een "hestel" middel, klopt dat?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
mijn voedingspatroon gaat ook aardig die kant opquote:Op zondag 3 juni 2012 20:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
ik doe geen Paleo (al neig ik wel die kant op).'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
paleo is??Ik heb er één en ik ben er trots op
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
dus met name vlees? ik heb de afwijking dat ik heel graag (al jaren lang, en zonder gevolgen *afklopt* ) rauw vlees eet. ik krijg met gemak een halve kilo rauw gehakt weg op een dag bijvoorbeeldquote:Op zondag 3 juni 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paleodieet![]()
![]()
en groente eet ik ook graag, maar dat dan weer wel gekookt .. fruit krijg ik niet weg, en noten etc ook niet.
Dat ziet er best oké uitquote:Op zondag 3 juni 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paleodieet![]()
Verschillende studies hebben de effectiviteit en gezondheid ervan, als ook de logica achter het dieet, in twijfel getrokken.![]()
![]()
Klinkt als een foute Italiaanquote:Op zondag 3 juni 2012 21:13 schreef GotC het volgende:
Klinkt interessant en logisch, het Paleo principe.
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
dus met name vlees? ik heb de afwijking dat ik heel graag (al jaren lang, en zonder gevolgen *afklopt* ) rauw vlees eet. ik krijg met gemak een halve kilo rauw gehakt weg op een dag bijvoorbeeld![]()
![]()
en groente eet ik ook graag, maar dat dan weer wel gekookt .. fruit krijg ik niet weg, en noten etc ook niet.
!
Kan nog best gevaarlijk zijn ook, rauw vlees..![]()
![]()
Oké, nog eens over mijn training voor de 10 km. Ik ga voor de Renate 10 km easy (12 weken). Dat moet toch wel kunnen?It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Dat moet jou makkelijk lukkenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:17 schreef Nero22 het volgende:
Oké, nog eens over mijn training voor de 10 km. Ik ga voor de Renate 10 km easy (12 weken). Dat moet toch wel kunnen?
Lekker bijna rauw biefstukjequote:Op zondag 3 juni 2012 21:17 schreef GotC het volgende:
[..]!
Kan nog best gevaarlijk zijn ook, rauw vlees..![]()
![]()
![]()
![]()
tuurlijk, waarom niet?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:17 schreef Nero22 het volgende:
Oké, nog eens over mijn training voor de 10 km. Ik ga voor de Renate 10 km easy (12 weken). Dat moet toch wel kunnen?
at programma is volgens mij zo samengesteld dat het je naar het einddoel moet leiden.
En waar een wil is.... give it heaps!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Apart. Maar dat betekent dus dat wanneer je als sporter dat dieet volgt je ook geen kwark/yoghrrt of pasta eet, wat mij toch juist best belangrijk lijkt.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
dit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paleodieet
Trouwens wéér 3 topics voorbij na 1 dag werken!En iets over TR's?
![]()
wat ik zeg: ik eet het al jaren lang,en hoeveel mensen eten er niet een broodje tartaar ? rauw gehakt is in principe het zelfde, maar dan grover gemalen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:17 schreef GotC het volgende:
[..]!
Kan nog best gevaarlijk zijn ook, rauw vlees..
dat ik ook wel eens van de rauwe kipfilet snoep als ik nasi of kipkerrie maak, zal ik jullie maar besparen
http://www.ntvg.nl/public(...)itbenutting/volledig
Tis ook voor je herstel, een goede voorrraad glutamine zorgt er namelijk voor dat je spieren beter/sneller herstellen vanwege een optimalere eiwitopname. Verder heeft het bij mijn weten niet te maken met verzuring, maar wel me thet vertragen van het katabole effect van hardlopen. Waarbij je dus overgaat op het verbranden van eiwitten (je eigen spieren), glutamine vertraagd dat effect.
Over glutamine:
"The research generally supports its effectiveness in rebuilding muscles, boosting the immune system function and speeding recovery from workouts." Bron, pag 119.
[ Bericht 1% gewijzigd door slacker_nl op 03-06-2012 21:26:52 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat ik zeg: ik eet het al jaren lang,en hoeveel mensen eten er niet een broodje tartaar ? rauw gehakt is in principe het zelfde, maar dan grover gemalen.
dat ik ook wel eens van de rauwe kipfilet snoep als ik nasi of kipkerrie maak, zal ik jullie maar besparen![]()
![]()
![]()
Ik snap het wel hoor, maar ik zou het zelf niet doen
![]()
Lieverd! Rauwe kip?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat ik zeg: ik eet het al jaren lang,en hoeveel mensen eten er niet een broodje tartaar ? rauw gehakt is in principe het zelfde, maar dan grover gemalen.
dat ik ook wel eens van de rauwe kipfilet snoep als ik nasi of kipkerrie maak, zal ik jullie maar besparen![]()
Rauwe kipfilet.. nja meid, je moet het zelf wetenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:20 schreef DJMO het volgende:
[..]
genoeg bacteriën en infecties te verkrijgen voor jou dus
![]()
![]()
idem .. ook al jaren langquote:ik ben er schijnbaar immuum voor ofzo .
Salmonella waiting to happenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
idem .. ook al jaren langik ben er schijnbaar immuum voor ofzo .
![]()
![]()
Pas d'r maar mee op. Sowieso met kip, door overmatig antibiotica gebruik in de pluimvee sector... En allerlei andere gezellige bacterieenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
idem .. ook al jaren langik ben er schijnbaar immuum voor ofzo .
Trouwens, dat je dietiste je niet een klap heeft verkocht toen je dat tegen haar vertelde is een wonder![]()
![]()
PLOFkipquote:Op zondag 3 juni 2012 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Pas d'r maar mee op. Sowieso met kip, door overmatig antibiotica gebruik in de pluimvee sector... En allerlei andere gezellige bacterieen![]()
![]()
Jawel, Paleo voor athleten is mogelijk, maar dan moet je wel kh (carbs) blijven eten, dat heb je gewoon nodig. Je zal echter minder carbs eten dan je gebruikelijk zou doen. Op rustdagen bijv. eet je dan geen carbs en op sportdagen wel. Check dat boek waar ik naar link met dat glutamine stukje, daar staat eea over uitgelegd.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Apart. Maar dat betekent dus dat wanneer je als sporter dat dieet volgt je ook geen kwark/yoghrrt of pasta eet, wat mij toch juist best belangrijk lijkt.
Ik eet bijvoorbeeld minder brood dan voorheen, mijn ontbijt is voornamelijk ei, eet veel meer groente en grotere hoeveelheden vlees en minder rijst/aardappelen. En je carbs kan je ook uit fruit halen wat Paleo friendly is. Paleo is feitelijk een low-carb dieet. Vraag Jumparound maar hoe dat precies werkt icm sport, KUT.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja... Ik eet sowieso al bijna geen vlees, maar als ik het eet is het toch op z'n minst onbespoten en biologischquote:
vergeet dat men in de steentijd niet aan sport deden zoals wij dat nu doen....quote:Op zondag 3 juni 2012 21:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Apart. Maar dat betekent dus dat wanneer je als sporter dat dieet volgt je ook geen kwark/yoghrrt of pasta eet, wat mij toch juist best belangrijk lijkt.
Wij (Mrs.RD en ik) eten ook weinig graanprodukten etc. (m.u.v. 2 sneetjes brood per dag) om de zelfde redenen als waarop het paleo dieet gebaseerd is maar wij zijn geen hard core volgelingen hoor, ons eetpatroon is geleidelijk zo ontstaan
De Engelstalige wiki-pagina gaat veel uitgereider in op het hele dieet'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En goed doorbakkenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja... Ik eet sowieso al bijna geen vlees, maar als ik het eet is het toch op z'n minst onbespoten en biologisch![]()
![]()
Ik eet vrijwel geen brood meer, maximaal 2 keer per week vlees en minimaal 1 keer vis. En vrijwel geen suiker. Daarnaast veel groente, zilvervliesrijst, fruit, en zuivel. En veel water drinken natuurlijk![]()
![]()
gebruik jij het zelf en zo ja, wat zijn je ervaringen er mee Slacker?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:20 schreef slacker_nl het volgende:
http://www.ntvg.nl/public(...)itbenutting/volledig
Tis ook voor je herstel, een goede voorrraad glutamine zorgt er namelijk voor dat je spieren beter/sneller herstellen vanwege een optimalere eiwitopname. Verder heeft het bij mijn weten niet te maken met verzuring, maar wel me thet vertragen van het katabole effect van hardlopen. Waarbij je dus overgaat op het verbranden van eiwitten (je eigen spieren), glutamine vertraagd dat effect.
Over glutamine:
"The research generally supports its effectiveness in rebuilding muscles, boosting the immune system function and speeding recovery from workouts." Bron, pag 119.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ook jaquote:behalve een biefstukje, die mag rare zijn... Voor die twee keer per jaar dat ik eens biefstuk maak
Ik eet geen vlees en vis en moet oppassen met zuivelquote:Op zondag 3 juni 2012 21:29 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik eet vrijwel geen brood meer, maximaal 2 keer per week vlees en minimaal 1 keer vis. En vrijwel geen suiker. Daarnaast veel groente, zilvervliesrijst, fruit, en zuivel. En veel water drinken natuurlijkDus dan blijft er ook veel over.
En vandaag iets teveel gedaan (ouders waren op bezoek, paps heeft nog wat klusjes voor mij gedaan etc) en merk dat mn enkel nu wel weer even naar aan het doen is. Straks maar lekker slapen want ik ben moe.... En mis het hardlopen![]()
![]()
* Maraca eet nog een nectarinequote:Op zondag 3 juni 2012 21:32 schreef Yuki het volgende:
Wat een gezonde eters hier...
* Yuki gaat zich zitten schamen
Dat valt ook wel mee... Ik ben gewoon een brave hendrikquote:Op zondag 3 juni 2012 21:32 schreef Yuki het volgende:
* Yuki gaat zich zitten schamenNooit gerookt, drink heel weinig. Dus dan komt gezond eten vanzelf er bij. Tenminste de laatste tijd weer nu ik actief bezig ben af te vallen.
![]()
Hoe gaat t met de grote blauwe blessure?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees en vis en moet oppassen met zuivelDus dan blijft er ook veel over.
En vandaag iets teveel gedaan (ouders waren op bezoek, paps heeft nog wat klusjes voor mij gedaan etc) en merk dat mn enkel nu wel weer even naar aan het doen is. Straks maar lekker slapen want ik ben moe.... En mis het hardlopen
* Dr.Sexy Heeft medelijdenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees en vis en moet oppassen met zuivelDus dan blijft er ook veel over.
En vandaag iets teveel gedaan (ouders waren op bezoek, paps heeft nog wat klusjes voor mij gedaan etc) en merk dat mn enkel nu wel weer even naar aan het doen is. Straks maar lekker slapen want ik ben moe.... En mis het hardlopen
Kan daar met mijn sexy dokterskills niet zo veel aan veranderen ben ik bang, veel koelen en vooral niet belasten![]()
![]()
Alleen die drugs hè...quote:Op zondag 3 juni 2012 21:33 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee... Ik ben gewoon een brave hendrikNooit gerookt, drink heel weinig. Dus dan komt gezond eten vanzelf er bij. Tenminste de laatste tijd weer nu ik actief bezig ben af te vallen.
![]()
Hier ook iemand die nooit gerookt heeft, geen drugsgebruiker en drink alleen op vrijdag of zaterdag, en ook dat niet eens elk weekend
Zwelling is bijna helemaal foetsie met dank aan drukverband, blauwe plek is nog iets groter geworden en jeukt als een mallequote:Op zondag 3 juni 2012 21:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe gaat t met de grote blauwe blessure?Maar kan er weer redelijk op lopen en dat doe ik dus ook iets te vaak
![]()
![]()
* rechtsedirecte zondigt ook wel eens hoor, maar mijn regel is dat je alles kunt eten als het maar met mate isquote:Op zondag 3 juni 2012 21:32 schreef Yuki het volgende:
* Yuki gaat zich zitten schamen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
jeuk is teken van genezingquote:Op zondag 3 juni 2012 21:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zwelling is bijna helemaal foetsie met dank aan drukverband, blauwe plek is nog iets groter geworden en jeukt als een malleMaar kan er weer redelijk op lopen en dat doe ik dus ook iets te vaak
Oef, klinkt nog niet echt lekker. Nog even goed omhoog houden dus!quote:Op zondag 3 juni 2012 21:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zwelling is bijna helemaal foetsie met dank aan drukverband, blauwe plek is nog iets groter geworden en jeukt als een malleMaar kan er weer redelijk op lopen en dat doe ik dus ook iets te vaak
Vrees dat het nog wel een paar weken kan duren voor ik weer kan... En het ook verantwoord is. En ik kan mn favo schoenen nu niet aan. De enige schoenen die ik aankan zijn mn klusschoenen. Nou ja, dat gaat leuk worden dinsdag op werkquote:Op zondag 3 juni 2012 21:34 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
* Dr.Sexy Heeft medelijden
Kan daar met mijn sexy dokterskills niet zo veel aan veranderen ben ik bang, veel koelen en vooral niet belasten![]()
![]()
Ja, en steunverbandje erom doet wonderenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oef, klinkt nog niet echt lekker. Nog even goed omhoog houden dus!Ja... alleen lig ik zo af en toe te giebelen van de jeuk aan mn voetquote:![]()
![]()
Tik em aanquote:Op zondag 3 juni 2012 21:36 schreef justmattie het volgende:
[..]
Alleen die drugs hè...![]()
Hier ook iemand die nooit gerookt heeft, geen drugsgebruiker en drink alleen op vrijdag of zaterdag, en ook dat niet eens elk weekendNee fuck drugs, alsof je dat uberhaubt nodig bent...
![]()
Noem je mij nou een kut?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:25 schreef slacker_nl het volgende:
Vraag Jumparound maar hoe dat precies werkt icm sport, KUT.![]()
Ik ga me niet aan dat soort dingen wagen. Ben te dol op lekker eten, en ik ben ooit begonnen met meer hardlopen zodat ik niet te dik word bij wat ik normaal graag eet (niet per se ongezond, maar nu ik ouder word kom ik wel aan, vroeger kon ik kanen als de beste zonder aan te komen).
Ik zou helemaal gek en ongelukkig worden als ik elk grammetje aan vet, kalorie of koolhydraat moet gaan tellen. Ik sport om te kunnen blijven eten, niet andersom.
Brood houd ik sowieso niet van, dus wanneer mogelijk ontbijt ik op een andere manier. Eitje zou heerlijk zijn, maar om nou om half 6 in de ochtend in de keuken te staan kokkerellen, nah.Gelukkig nu niet meer zo vroeg op, dus lekker wat meer experimenteren. Ook smoothies maken, aangestoken door de fruitfanaten hier.
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vrees dat het nog wel een paar weken kan duren voor ik weer kan... En het ook verantwoord is. En ik kan mn favo schoenen nu niet aan. De enige schoenen die ik aankan zijn mn klusschoenen. Nou ja, dat gaat leuk worden dinsdag op werkOm te huilen dit. * neemt baret af voor het graf van je enkel * Snif snif
![]()
een baret laat je op....!!quote:Op zondag 3 juni 2012 21:39 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]Om te huilen dit. * neemt baret af voor het graf van je enkel * Snif snif
Is dat jeuk zo los, of onder je verband?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ja... alleen lig ik zo af en toe te giebelen van de jeuk aan mn voet
Jeuk als teken van herstel is bij weefselschade (regeneratie van oa vaten). Je hebt wel een hematoom, maar of je daar nou echt weefselschade van kunt maken...zou het niet kunnen dat je verband te strak zit of dat je huid erg droog is geworden?![]()
Jeuk is vooral 's avonds in bed en dan heb ik het verband er niet om zittenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Is dat jeuk zo los, of onder je verband?
Jeuk als teken van herstel is bij weefselschade (regeneratie van oa vaten). Je hebt wel een hematoom, maar of je daar nou echt weefselschade van kunt maken...zou het niet kunnen dat je verband te strak zit of dat je huid erg droog is geworden?![]()
![]()
wat mij hielp toen m'n knie zo ontzettend jeukte tijdens m'n blessure, was inmasseren met traumazalf. gewoon heel rustig druk uitoefenen terwijl je de zal inmasseert .. wellicht een poging waard?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, en steunverbandje erom doet wonderen
[..]
Ja... alleen lig ik zo af en toe te giebelen van de jeuk aan mn voetIk heb er één en ik ben er trots op
Waar kan ik dat spul ergens kopen?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
wat mij hielp toen m'n knie zo ontzettend jeukte tijdens m'n blessure, was inmasseren met traumazalf. gewoon heel rustig druk uitoefenen terwijl je de zal inmasseert .. wellicht een poging waard?![]()
![]()
genezing dus, de druk van het verband onderdrukt de jeuk overdag!quote:Op zondag 3 juni 2012 21:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jeuk is vooral 's avonds in bed en dan heb ik het verband er niet om zittenIk heb er één en ik ben er trots op
Bij de drogistquote:Op zondag 3 juni 2012 21:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar kan ik dat spul ergens kopen?![]()
willekeurige drogist! ik heb mobilat . maar het is in verschillende merken te verkrijgen.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Waar kan ik dat spul ergens kopen?Ik heb er één en ik ben er trots op
Ik gebruik het zelf, 15g op sportdagen, 10g op rustdagen. 5 bij ontbijt, 5 voor het slapen en 5g in m'n shake.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gebruik jij het zelf en zo ja, wat zijn je ervaringen er mee Slacker?
Met de combi krachttraining en hardlopen heb ik elke dag wel spierpijn, maar merk dat ik snel herstel, of dat nou per se door alleen de glutamine komt durf ik niet te zeggen, omdat ik dus ook whey nuttig op sportdagen. Ik merk dat mijn belastbaarheid verhoogd is, vorig jaar deed ik meer in omvang, maar minder intensief en nu train ik intensiever en merk dat ik het lichamelijk aankan. Dat zal ongetwijfeld niet alleen komen door de supplementen. Als ik het echt wil gaan testen moet ik echt een tijd zonder gaan trainen. Heb namelijk vrij snel whey in m'n dieet opgenomen na het lezen van dit boek en ben daarna verder gaan lezen en doen. Door krachttraining ook op glutamine uitgekomen en ben dat inmiddels ook gaan gebruiken en train nu zwaarder/intensiever dan voorheen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, zojuist ook weer een nieuw persoonlijk record!!:
16,65 km in 1 uur en 35 minuten aan één stuk!
Voor alle beginnende lopers: Doorzetten en volhouden, grenzen verleggen! Steeds door blijven rennen tot de volgende bocht/kruising of wat dan ook en niet te ver vooruit kijken! Dan lukt het echt!! Ik ben nooit een sporter geweest en had veel overgewicht. Vorig jaar door deze topicreeks begonnen met hardlopen met Evy en een persoonlijk dieet genomen( niet overdreven streng) En ik zit nu op een gezond gewicht! succes iedereen!![]()
http://www.noordhollandsd(...)-Bruidsrun-in-Leiden
cat fight.... dat wordt nog wat bij de Meidenloop'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
mooie tijd!!quote:Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef ejvdb het volgende:
Voor alle beginnende lopers: Doorzetten en volhouden, grenzen verleggen! Steeds door blijven rennen tot de volgende bocht/kruising of wat dan ook en niet te ver vooruit kijken! Dan lukt het echt!! Ik ben nooit een sporter geweest en had veel overgewicht. Vorig jaar door deze topicreeks begonnen met hardlopen met Evy en een persoonlijk dieet genomen( niet overdreven streng) En ik zit nu op een gezond gewicht! succes iedereen!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
bedankt Slacker, iets om over na te denkenquote:Op zondag 3 juni 2012 21:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik gebruik het zelf, 15g op sportdagen, 10g op rustdagen. 5 bij ontbijt, 5 voor het slapen en 5g in m'n shake.
Met de combi krachttraining en hardlopen heb ik elke dag wel spierpijn, maar merk dat ik snel herstel, of dat nou per se door alleen de glutamine komt durf ik niet te zeggen, omdat ik dus ook whey nuttig op sportdagen. Ik merk dat mijn belastbaarheid verhoogd is, vorig jaar deed ik meer in omvang, maar minder intensief en nu train ik intensiever en merk dat ik het lichamelijk aankan. Dat zal ongetwijfeld niet alleen komen door de supplementen. Als ik het echt wil gaan testen moet ik echt een tijd zonder gaan trainen. Heb namelijk vrij snel whey in m'n dieet opgenomen na het lezen van dit boek en ben daarna verder gaan lezen en doen. Door krachttraining ook op glutamine uitgekomen en ben dat inmiddels ook gaan gebruiken en train nu zwaarder/intensiever dan voorheen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee?! Leestekensquote:vraag maar aan jumparound hoe dat is komma, KUT. of misschien moet ik dubbele punt gebruiken? Tis kut om dat te doen, je hebt te weinig brandstof om optimaal te presteren.
Paleo is bijzonder weinig tellen, je eet voornamelijk vlees, groente, eieren en fruit. Tis de schijf van vijf maar dan in andere hoeveelheden.quote:Ik ga me niet aan dat soort dingen wagen. Ben te dol op lekker eten, en ik ben ooit begonnen met meer hardlopen zodat ik niet te dik word bij wat ik normaal graag eet (niet per se ongezond, maar nu ik ouder word kom ik wel aan, vroeger kon ik kanen als de beste zonder aan te komen).
Ik zou helemaal gek en ongelukkig worden als ik elk grammetje aan vet, kalorie of koolhydraat moet gaan tellen. Ik sport om te kunnen blijven eten, niet andersom.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik trek me maar gewoon even terug uit deze discussie over gezond eten en afvallen. Stukje verleden dat nu naar boven komt is niet goed voor me, zeker als ik wil blijven hardlopen.
Tot later
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:53 schreef Yuki het volgende:
Ik trek me maar gewoon even terug uit deze discussie over gezond eten en afvallen. Stukje verleden dat nu naar boven komt is niet goed voor me, zeker als ik wil blijven hardlopen.
Tot laterSorry
![]()
Vandaag even de stad in geweest voor een shirt.
WAAROM alleen in van die achterlijk schreeuwerige felle kleuren!?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
Nee joh, ben je gek!quote:
De discussie hoort erbij, maar ik kan m niet zo goed hebben nu
Even een quote van de site waar ik m'n glutamine vandaan haal:quote:Op zondag 3 juni 2012 21:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
bedankt Slacker, iets om over na te denkenTis ook niet echt een duur supplement, 4 a 5 cent per gram, vergeleken met whey 2 a 4 cent per gram. Je koopt een pot, probeert het een tijdje en... dan stop je of ga je ermee door.quote:L-Glutamine is een relatief onbekend en ondergewaardeerd supplement. Maar niet voor niets gebruiken veel topsporters L-Glutamine in hun dieet. Het heeft voor een sporter namelijk een aantal zeer positieve effecten:
het gaat spierafbraak tegen
verbetert de eiwitsynthese
vergroot het celvolume
verhoogt de groeihormoonuitstoot en houdt je immuunsysteem in topconditie.
Vanwege deze positieve effecten wordt L-Glutamine door zowel professionele duursporters als krachtsporters gebruikt.
Met ca. 64% is glutamine het aminozuur met het grootste aandeel in de spiercel. Je lichaam gebruikt glutamine om in de spieren spiereiwitten aan te maken. Glutamine reguleert de opbouw van spierweefsel.
Tijdens zware trainingen heeft het lichaam grote hoeveelheden glutamine nodig die het direct uit de spieren haalt. Hierdoor ontstaat er al snel een tekort. Om dan toch aan glutamine te komen gaat het lichaam spieren afbreken met als gevolg verlies van spierweefsel. Door middel van het innemen van L-Glutamine kan je dit voorkomen.
Naast de eerder genoemde positieve effecten helpt glutamine bij vermoeidheid en verbetert het de concentratie. En omdat glutamine de trek in zoetigheid vermindert, past het ook uitstekend in een dieet. Daarnaast is er bij een dieet al snel sprake van een tekort aan glutamine.
Glutamine is geschikt voor iedere sporter zowel voor kracht- als duursport ongeacht de leeftijd.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
waar ben je geweest dan? de zaken waar ik ben geweest vandaag verkochten voornamelijk zwart ...quote:Op zondag 3 juni 2012 21:58 schreef henkde_j het volgende:
Vandaag even de stad in geweest voor een shirt.
WAAROM alleen in van die achterlijk schreeuwerige felle kleuren!?
Perry, Intersport.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
waar ben je geweest dan? de zaken waar ik ben geweest vandaag verkochten voornamelijk zwart ...
Allemaal fluorzooiOp donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Jij begrijpt _O_![]()
ga eens naar scapino, v&d, of stap een rw binnen.quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
ga ik doen Slacker..het zelfde als ik nu met whey doe.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:00 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Even een quote van de site waar ik m'n glutamine vandaan haal:
[..]
Tis ook niet echt een duur supplement, 4 a 5 cent per gram, vergeleken met whey 2 a 4 cent per gram. Je koopt een pot, probeert het een tijdje en... dan stop je of ga je ermee door.
Ik moet zeggen dat whey hier een ietsje duurder is dan in NL, of aan de hoge kant zit qua prijs.
ik betaalde NZ$60 voor 750 gram dat is omgerekend zo'n 4 eurocent per gram
Ironisch...want 4km bij mij vandaan staat de grootste melkpoederfabriek ter wereld'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik was niet serieus.quote:Ah, dat is inderdaad beter te doen. Moet zeggen dat ik eigenlijk ook al gewoon vlees, vis, groente en fruit eet, en weinig graan. Zuivel de laatste tijd weer meer.quote:Paleo is bijzonder weinig tellen, je eet voornamelijk vlees, groente, eieren en fruit. Tis de schijf van vijf maar dan in andere hoeveelheden.
[ afbeelding ]
Maar ik vind het wel fijn om ook substantie te hebben in de zin van rijst of pasta. Als ik niet vol zit, ga ik snoepen. Nou ja, dat laatste doe ik sowieso altijd wel.Dit is wel interessant. Ik ben een enorme zoetekauw, meer dan goed voor me is.quote:En omdat glutamine de trek in zoetigheid vermindert, past het ook uitstekend in een dieet.![]()
Had een tijdje geleden last van krampen, heb toen een potje multivitamine met magnesium en zink etc. gehaald. Een weekje gebruikt, maar het is zo'n vieze pil. Ik ben ook helemaal niet zo van het pillenslikken.
Overigens had ik die Nike Vapor runningjacket eens zien hangen, en ik vond het zo'n afschuwelijk ding. Een vage plastic zak met fluwelen nopjes aan de binnenkant! Maar nu snap ik waar die nopjes voor zijn, wel slim dus.
DJMO, dat compressieshirt heb ik ook! Bij de Lidl gehaald, zit echt heerlijk, ontzettend fijne stof. Alleen op de heup/buik wat strak, kruipt omhoog. Maar heerlijk voor de zomer.![]()
@wyccie mijn shirt komt ook bij de lidl vandaan
Wat misschien een idee is als je ermee doorgaat, dat je op bodybuild fora even gaat kijken waar zij hun spul vandaan trekken. Fysieke winkels zijn vaak (onnodig) duur vergeleken webshops en daar zitten ook verschillen tussen. Even goed zoeken dus.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ga ik doen Slacker..het zelfde als ik nu met whey doe.
Ik moet zeggen dat whey hier een ietsje duurder is dan in NL, of aan de hoge kant zit qua prijs.
ik betaalde NZ$60 voor 750 gram dat is omgerekend zo'n 4 eurocent per gram
Ironisch...want 4km bij mij vandaan staat de grootste melkpoederfabriek ter wereldIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Daar merk ik dan weer vrij weinig van, ik kan enorm snoepen (maar ik laat het tegenwoordig gewoon) en drink met gemak een blik/flesje cola ondanks glutamine..quote:Op zondag 3 juni 2012 22:08 schreef wyccie het volgende:
Dit is wel interessant. Ik ben een enorme zoetekauw, meer dan goed voor me is.![]()
Had een tijdje geleden last van krampen, heb toen een potje multivitamine met magnesium en zink etc. gehaald. Een weekje gebruikt, maar het is zo'n vieze pil. Ik ben ook helemaal niet zo van het pillenslikken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
thanks Slack.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat misschien een idee is als je ermee doorgaat, dat je op bodybuild fora even gaat kijken waar zij hun spul vandaan trekken. Fysieke winkels zijn vaak (onnodig) duur vergeleken webshops en daar zitten ook verschillen tussen. Even goed zoeken dus.
en ja hoor, zoals verwacht...juist nu ik een rustdag heb is het prachtig hardloopweer... windstil met wat rijp op de weilanden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef ejvdb het volgende:
Voor alle beginnende lopers: Doorzetten en volhouden, grenzen verleggen! Steeds door blijven rennen tot de volgende bocht/kruising of wat dan ook en niet te ver vooruit kijken! Dan lukt het echt!! Ik ben nooit een sporter geweest en had veel overgewicht. Vorig jaar door deze topicreeks begonnen met hardlopen met Evy en een persoonlijk dieet genomen( niet overdreven streng) En ik zit nu op een gezond gewicht! succes iedereen!
It's funny
weet jij eigenlijk of er qua whey een hoop kaf tussen het koren zit? qua zuiverheid etc?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat misschien een idee is als je ermee doorgaat, dat je op bodybuild fora even gaat kijken waar zij hun spul vandaan trekken. Fysieke winkels zijn vaak (onnodig) duur vergeleken webshops en daar zitten ook verschillen tussen. Even goed zoeken dus.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Rechtsedirecte jij hebt toch ook een 610?
Die van mij geeft tegenwoordig je herstelhartslag aan, volgens mij na een update.
Wat is eigenlijk een beetje goed broodbeleg met eiwitten?![]()
MIjn extreem body buildende collega is ook frevent glutomine gebruiker. Wilde het mij ook aansmeren, maar als (ex) diabeet hou ik het maar bij puur natuur.![]()
ja ik heb ook een 610, evenals Lies maar heb nog niets vernomen over een herstelhartslagquote:Op zondag 3 juni 2012 22:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Rechtsedirecte jij hebt toch ook een 610?
Die van mij geeft tegenwoordig je herstelhartslag aan, volgens mij na een update.
Wat is eigenlijk een beetje goed broodbeleg met eiwitten?
Ik gebruik de HRM ook nooit, loop altijd alleen op tempo'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hè net juist datgene waarvoor ik het wel handig zou vinden, blijkt niet juist te zijn.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:13 schreef slacker_nl het volgende:
Daar merk ik dan weer vrij weinig van, ik kan enorm snoepen (maar ik laat het tegenwoordig gewoon) en drink met gemak een blik/flesje cola ondanks glutamine..![]()
Morgenochtend ga ik een smoothie blenden, daarna hopelijk 2 uur rennen. Weer voor het eerst sinds de blaar (de blaarpleister zit er nu al een week op!). 's Middags nog 2 uur sporten.
Dinsdag ook twee uur sporten gepland. Nu ga ik toch maar even naar dat whey-gedoe kijken vanwege het vele sporten nu. Klein potje om te kijken of het wat is. Kan gewoon met wat melk gemengd worden, heeft een smaakje?Ik ga die 5 smaken shakes bestellen, maar kan nergens verzendkosten vinden.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
www.Vitamins.nl een idee ?
Staat tevens ook een voedingswijzer op de site.![]()
Bij het verzenden, of het is gratisquote:Op zondag 3 juni 2012 22:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hè net juist datgene waarvoor ik het wel handig zou vinden, blijkt niet juist te zijn.![]()
Morgenochtend ga ik een smoothie blenden, daarna hopelijk 2 uur rennen. Weer voor het eerst sinds de blaar (de blaarpleister zit er nu al een week op!). 's Middags nog 2 uur sporten.
Dinsdag ook twee uur sporten gepland. Nu ga ik toch maar even naar dat whey-gedoe kijken vanwege het vele sporten nu. Klein potje om te kijken of het wat is. Kan gewoon met wat melk gemengd worden, heeft een smaakje?
[..]
Ik ga die 5 smaken shakes bestellen, maar kan nergens verzendkosten vinden.![]()
Je moet kijken naar wat per 100 gram de meeste eiwitten heeft en de minste koolhydraten. Voor de rest is whey whey. Ik zou kijken naar een product die zowel whey als caseine bevat (snelle/trage eiwitten). Kijk naar wat de bodybuilders nemen en pak die. In NL heb je xxlnutrition/bodyenfitshop en eiwitpoeder.nl, daarvan weet je dast ze goed spul verkopen. Dat zul je vast ook in .nz/.au hebben. Check de bodybuilders fora, en je zal vindenquote:Op zondag 3 juni 2012 22:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
weet jij eigenlijk of er qua whey een hoop kaf tussen het koren zit? qua zuiverheid etc?RD woont in .nz dus .nl sites zijn nogal.. useless. En die site is duur, 170 gram glutamine voor een prijs waar ik 500+gram voor haal.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
www.Vitamins.nl een idee ?
Staat tevens ook een voedingswijzer op de site.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh ja nou dan heb ik niks gezegdquote:Op zondag 3 juni 2012 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je moet kijken naar wat per 100 gram de meeste eiwitten heeft en de minste koolhydraten. Voor de rest is whey whey. Ik zou kijken naar een product die zowel whey als caseine bevat (snelle/trage eiwitten). Kijk naar wat de bodybuilders nemen en pak die. In NL heb je xxlnutrition/bodyenfitshop en eiwitpoeder.nl, daarvan weet je dast ze goed spul verkopen. Dat zul je vast ook in .nz/.au hebben. Check de bodybuilders fora, en je zal vinden
[..]
RD woont in .nz dus .nl sites zijn nogal.. useless. En die site is duur, 170 gram glutamine voor een prijs waar ik 500+gram voor haal.![]()
![]()
mijn ervaring na een LD van 18km op snelheid....goed herstel...spieren wel wat stijf maar niet zeer dus ik ga het zeker nog een paar keer proberenquote:Op zondag 3 juni 2012 22:34 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hè net juist datgene waarvoor ik het wel handig zou vinden, blijkt niet juist te zijn.![]()
Dinsdag ook twee uur sporten gepland. Nu ga ik toch maar even naar dat whey-gedoe kijken vanwege het vele sporten nu. Klein potje om te kijken of het wat is. Kan gewoon met wat melk gemengd worden, heeft een smaakje?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het grappige is, is dat ik nooit last van mijn spieren heb van het lopen. Mijn longen zijn mijn zwakte.
Maar ik ga nu meer aan 'krachttraining' doen in de vorm van body workouts, zumba en bootcamps.
Vanochtend al body workout gedaan (ja, heb me uit bed gesleept, door de regen heen en weer teruggefietst, nog voordat ik moest gaan werken, zojuist dan ook een uur liggen maffen omdat ik kapot was). Slechte buikspieren, ook door slechte stahouding (holle rug, slappe buik), ik begon helemaal te trillen toen ik me moest aanspannen.
Vraag me af of whey/ glutamine daar iets aan kan verbeteren.![]()
![]()
Je kan het mengen met melk of water. Je hebt ze met smaakjes en je hebt ze smaakloos of met een gore smaak. Je kan er ook wat nesquick bijgooien (doe ik met de meeste vanillesmaken omdat die naar alles behalve vanille smaken, plus chocoladequote:Op zondag 3 juni 2012 22:34 schreef wyccie het volgende:
Dinsdag ook twee uur sporten gepland. Nu ga ik toch maar even naar dat whey-gedoe kijken vanwege het vele sporten nu. Klein potje om te kijken of het wat is. Kan gewoon met wat melk gemengd worden, heeft een smaakje?).
oke, de kogel is door de kerk......'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:![]()
Hard Body MIX 1 Mix 5 smaken ¤ 0.00 ¤ 0.00
Shake beker 1 shake beker ¤ 2.95 ¤ 2.95
Verzendkosten indicatie ¤ 1.95
Totaal: ¤ 4.90
Is dit een beetje schappelijk, of kan ik beter naar een fysieke winkel gaan om daar wat sachets te halen?
Het zijn 5 smaakjes van 21 gram elk.![]()
Hey hey hey, welkomquote:Op zondag 3 juni 2012 22:48 schreef RenRen- het volgende:
Hallo
Ik ben pas begonnen met hardlopen en het valt nogal zwaar. Dus ik kom hier even kijken![]()
![]()
welkom! en 1 belangrijke tip die ik je kan geven, misschien wel de belangrijkste...quote:Op zondag 3 juni 2012 22:48 schreef RenRen- het volgende:
Hallo
Ik ben pas begonnen met hardlopen en het valt nogal zwaar. Dus ik kom hier even kijken
hier blijven posten dan slepen wij je wel door de eerste km's heen!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Whehe, met de kortingscode na aanmelding van de kortingsbrief kost het me ¤ -7.05
Krijg ik nog geld toe.
2e tip: goed naar ons luisteren!quote:Op zondag 3 juni 2012 22:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
welkom! en 1 belangrijke tip die ik je kan geven, misschien wel de belangrijkste...![]()
Kort antwoord: nee. Net zoals een dumbell kopen geen spieren kweekt. Intensief trainen, goed eten, rusten, dat is wat je spieren sterker maakt. De supplementen werken niet als je dat niet doet. Tis dan ook weggegooid geld. Heel simpel.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef wyccie het volgende:
Het grappige is, is dat ik nooit last van mijn spieren heb van het lopen. Mijn longen zijn mijn zwakte.
Maar ik ga nu meer aan 'krachttraining' doen in de vorm van body workouts, zumba en bootcamps.
Vanochtend al body workout gedaan (ja, heb me uit bed gesleept, door de regen heen en weer teruggefietst, nog voordat ik moest gaan werken, zojuist dan ook een uur liggen maffen omdat ik kapot was). Slechte buikspieren, ook door slechte stahouding (holle rug, slappe buik), ik begon helemaal te trillen toen ik me moest aanspannen.
Vraag me af of whey/ glutamine daar iets aan kan verbeteren.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 22:50 schreef wyccie het volgende:
Whehe, met de kortingscode na aanmelding van de kortingsbrief kost het me ¤ -7.05
Krijg ik nog geld toe.
[..]
2e tip: goed naar ons luisteren!sorry, die was ik vergeten
Hoi, dankjewelquote:
Dankje, leuk! Ik denk nog lang niet aan kilometers, ik denk dat ik eerst meters moet kunnen rennen zonder kapot te gaan. Gisteren kreeg ik de tip om niet te snel te lopen, want ik ren best hard, dus dat ga ik proberenquote:Op zondag 3 juni 2012 22:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
welkom! en 1 belangrijke tip die ik je kan geven, misschien wel de belangrijkste...
hier blijven posten dan slepen wij je wel door de eerste km's heen!!![]()
![]()
Ja en amen en dankjewel?quote:Op zondag 3 juni 2012 22:50 schreef wyccie het volgende:
Krijg ik nog geld toe.
[..]
2e tip: goed naar ons luisteren!![]()
![]()
Ah, gewoon die afbeultrainingen blijven volgen dan.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:50 schreef slacker_nl het volgende:
Kort antwoord: nee. Net zoals een dumbell kopen geen spieren kweekt. Intensief trainen, goed eten, rusten, dat is wat je spieren sterker maakt. De supplementen werken niet als je dat niet doet. Tis dan ook weggegooid geld. Heel simpel.
Bedoelde meer of het me meehelpt in de opbouw aangezien het zo slecht gesteld is, niet als vervanger voor oefeningen zoals die abcontrollertrilapparaten.![]()
![]()
inderdaad..hier zitten de pro'squote:
Heel eerlijk, zoek een andere site:quote:Op zondag 3 juni 2012 22:47 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Hard Body MIX 1 Mix 5 smaken ¤ 0.00 ¤ 0.00
Shake beker 1 shake beker ¤ 2.95 ¤ 2.95
Verzendkosten indicatie ¤ 1.95
Totaal: ¤ 4.90
Is dit een beetje schappelijk, of kan ik beter naar een fysieke winkel gaan om daar wat sachets te halen?
Het zijn 5 smaakjes van 21 gram elk.
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
http://www.bodyenfitshop.(...)otein-perfection-mix
http://www.xxlnutrition.n(...)e-pack/xxl-nutrition
http://www.eiwitpoeder.nl/whey-premium-flavor-box
Pick any.
Nee, fysieke winkels zijn duurder.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gouden regel: Eerst conditie, en dan snelheid.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:51 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hoi, dankjewel
[..]
Dankje, leuk! Ik denk nog lang niet aan kilometers, ik denk dat ik eerst meters moet kunnen rennen zonder kapot te gaan. Gisteren kreeg ik de tip om niet te snel te lopen, want ik ren best hard, dus dat ga ik proberen![]()
Meh, het voelt zo slecht om langzaam te lopen, alsof ik niets doe. Maar ik denk ook niet dat het goed is dat ik het gevoel heb dat ik qua ademhaling door kan gaan, maar qua enorme pijn in mijn lichaam niet, dus snelheid moet er maar aan geloven. Morgen weer in ieder gevalquote:Op zondag 3 juni 2012 22:53 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Gouden regel: Eerst conditie, en dan snelheid.Vierde (
) keer, vierde keer eerste les Evy (
![]()
![]()
)
![]()
heel stiekum een klein rondje onder het nom van "herstel", te mooi weer om niet te gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Haha dat geeft toch niks, je lichaam moet wennen aan het maken van kilometers. Lekker joggen en dan eventueel later wat harder gaan lopenquote:Op zondag 3 juni 2012 22:54 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Meh, het voelt zo slecht om langzaam te lopen, alsof ik niets doe. Maar ik denk ook niet dat het goed is dat ik het gevoel heb dat ik qua ademhaling door kan gaan, maar qua enorme pijn in mijn lichaam niet, dus snelheid moet er maar aan geloven. Morgen weer in ieder gevalVierde (
![]()
![]()
)
![]()
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 22:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
heel stiekum een klein rondje onder het nom van "herstel", te mooi weer om niet te gaanSucces!
![]()
Mijn lichaam moet wennen aan bewegenquote:Op zondag 3 juni 2012 22:56 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Haha dat geeft toch niks, je lichaam moet wennen aan het maken van kilometers. Lekker joggen en dan eventueel later wat harder gaan lopenHet is ook erger dan gedacht. Maar ik ga door
![]()
![]()
Je username RenRen-....Nu met die 10 euro korting valt het mee, ik ga er nog wat thee bijgooien. Daarna stap ik over op andere sites als het me bevalt.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:53 schreef slacker_nl het volgende:
Heel eerlijk, zoek een andere site:
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
http://www.bodyenfitshop.(...)otein-perfection-mix
http://www.xxlnutrition.n(...)e-pack/xxl-nutrition
http://www.eiwitpoeder.nl/whey-premium-flavor-box
Pick any.
Nee, fysieke winkels zijn duurder.![]()
![]()
Misschien moet ik een tijdelijke username nemen... Hobbelhobbelhijghijg-quote:Op zondag 3 juni 2012 23:01 schreef wyccie het volgende:
Je username RenRen-....
[..]
Nu met die 10 euro korting valt het mee, ik ga er nog wat thee bijgooien. Daarna stap ik over op andere sites als het me bevalt.![]()
Mijn overbuurmeisje wil dat ik mee ga lopen in de Damloop, 10 Engelse mijl...Nog 3,5 maand om te trainen.
It's funny
inderdaad...tijdelijkquote:Op zondag 3 juni 2012 23:03 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Misschien moet ik een tijdelijke username nemen... Hobbelhobbelhijghijg-
You will get there!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zij kan zoveel willen. Voor jezelf beslissenquote:Op zondag 3 juni 2012 23:07 schreef Nero22 het volgende:
Mijn overbuurmeisje wil dat ik mee ga lopen in de Damloop, 10 Engelse mijl...Nog 3,5 maand om te trainen.
Ja doei.![]()
Met de belofte op meer daarna ?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:07 schreef Nero22 het volgende:
![]()
Lijkt me ook wel leuk hoor. Een aantal collega's van me doet ook mee.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zij kan zoveel willen. Voor jezelf beslissenIk zou bij haar mogen slapen daarvoor/daarna.quote:
It's funny
Slapen of slapen en vooral, is ze het waard?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah, minimum bestelling 20 euro. Jammer.
Nu dit besteld: http://www.bodyenfitshop.(...)variety-pack-sachets
Bedankt voor de links.![]()
Haha, geen idee.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:14 schreef slacker_nl het volgende:
Slapen of slapen en vooral, is ze het waard?En ja, ze is het wel waard hoor. En wat ik al zei: mijn collega's lopen ook al mee en ik zat er al over te denken mee te gaan doen. Dus... ze heeft me alleen over de streep getrokken.
It's funny
Ik bedoel daar vooral mee dat je 't moet kúnnen tegen die tijd en jezelf niet moet gaan dwingen/haasten omdat iemand anders het wil.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk hoor. Een aantal collega's van me doet ook mee.
[..]
Ik zou bij haar mogen slapen daarvoor/daarna.Ja doei.![]()
Ach so. Ik denk dat dat wel moet gaan lukken met een beetje discipline, en een beetje van Renate Wennemars.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik bedoel daar vooral mee dat je 't moet kúnnen tegen die tijd en jezelf niet moet gaan dwingen/haasten omdat iemand anders het wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
Kun je dat halen tegen die tijd ? Lijkt me het belangrijkste, dat je op de dag zelf niet meer op je poten kunt staan van het wilde geneuk is een 2equote:Op zondag 3 juni 2012 23:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ach so. Ik denk dat dat wel moet gaan lukken met een beetje discipline, en een beetje van Renate Wennemars.![]()
Als het je overbuurmeisje is, is het vast "slapen" *nudge nudge, wink wink*quote:Op zondag 3 juni 2012 23:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk hoor. Een aantal collega's van me doet ook mee.
[..]
Ik zou bij haar mogen slapen daarvoor/daarna.
quote:Op zondag 3 juni 2012 23:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Als het je overbuurmeisje is, is het vast "slapen" *nudge nudge, wink wink*![]()
Maar lieve schatjes van me, ik ga slapen. Ben kapot. Welterusten.
It's funny
Neuken achterafquote:Op zondag 3 juni 2012 23:20 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Kun je dat halen tegen die tijd ? Lijkt me het belangrijkste, dat je op de dag zelf niet meer op je poten kunt staan van het wilde geneuk is een 2e
Seks op een runner's high lijkt me best lekker![]()
Goed'n tip!quote:Op zondag 3 juni 2012 23:23 schreef Yuki het volgende:
[..]
Neuken achteraf
It's funny
quote:
Slaap lekker
Ik duik er ook in, morgenochtend weer hobbelenLes 23
Net terug van les 14 EvyGing ik in mn korte broek en t-shirtje, bleek het toch niet al te warm te zijn
Maar vooruit, hopelijk geen zware verkoudheid opgelopen door mn gezweet
![]()
Eindscore 4,74Km in 33 minutenNiet ontevreden, 500 meter meer dan les 13 met 3 minuten extra lopen
Nu eerst n biertje tegen de dorst![]()
![]()
Maar dan gaat ze wel bovenopquote:Op zondag 3 juni 2012 23:23 schreef Yuki het volgende:
[..]
Neuken achteraf
![]()
![]()
Vooral bier drinken tijdens je herstelquote:Op zondag 3 juni 2012 23:26 schreef IbeBen het volgende:
Net terug van les 14 EvyGing ik in mn korte broek en t-shirtje, bleek het toch niet al te warm te zijn
Maar vooruit, hopelijk geen zware verkoudheid opgelopen door mn gezweet
![]()
Eindscore 4,74Km in 33 minutenNiet ontevreden, 500 meter meer dan les 13 met 3 minuten extra lopen
Nu eerst n biertje tegen de dorst![]()
![]()
Endomundo is hier graag gezienquote:Op zondag 3 juni 2012 23:31 schreef RenRen- het volgende:
Gebruiken jullie een app bij het rennen? Om bij te houden hoeveel en hoe lang je hebt gerend?
En Runkeeper
En ja, onder andere. Sommigen gebruiken een hartslagmeter/horloge.![]()
Check de OP, daar staan een paar opgenoemdquote:Op zondag 3 juni 2012 23:31 schreef RenRen- het volgende:
Gebruiken jullie een app bij het rennen? Om bij te houden hoeveel en hoe lang je hebt gerend?
yup, handig en motiverendquote:Op zondag 3 juni 2012 23:31 schreef RenRen- het volgende:
en al behoorlijk wat mensen zijn overgestapt naar een Garmin o.i.d. na verloop van tijd'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
"Hm, even kijken op 't schema, nee, niet lopen op 3 Januari. Oh wacht, 't was 3 *Juni*. Helemaal in de war door 't weer!"![]()
![]()
![]()
Had sowieso een lange dag op m'n werk, en ook geen zin nog in de avond te gaan lopen want 't was net weer begonnen te regenen toen ik thuiskwam.Morgen vrije dag, weersverwachting nog best slecht maar hopelijk kan ik dan een gaatje vinden tussen de buien door.
![]()
Oh dohquote:Op zondag 3 juni 2012 23:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Check de OP, daar staan een paar opgenoemdEven doen
Motiverend? Gebruik je hem dan met voice feedback?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yup, handig en motiverend
en al behoorlijk wat mensen zijn overgestapt naar een Garmin o.i.d. na verloop van tijd
Geen idee wat een Garmin is, even googlenRunkeeper heb ik, die moet ik maar eens gaan gebruiken. Ik had mapmyrun, maar die zei steeds dat ik 17 kilo was en toen heb ik hem weggegooid.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:32 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Endomundo is hier graag gezien
En Runkeeper
En ja, onder andere. Sommigen gebruiken een hartslagmeter/horloge.![]()
![]()
Runkeeper is handig voor intervaltraining (roept die mevrouw van NEXT INTERVAL 5 MINUTES STEADY PACE )
Endomundo is uitgebreider en kwalitatief beter maar een aantal functies niet gratis beschikbaar
(zoals dus interval, maar ik heb een sporthorloge die dat wel kan dus ach)![]()
Okéquote:Op zondag 3 juni 2012 23:39 schreef Dr.Sexy het volgende:
Runkeeper is handig voor intervaltraining (roept die mevrouw van NEXT INTERVAL 5 MINUTES STEADY PACE )
Endomundo is uitgebreider en kwalitatief beter maar een aantal functies niet gratis beschikbaar
(zoals dus interval, maar ik heb een sporthorloge die dat wel kan dus ach)Ik vind het nu denk ik het interessantste om te zien hoe snel en hoeveel ik heb gerend, en of ik verder kom dan de vorige keer. Dus even kijken welke het fijnste is dan
Evy vertelt me nu nog wanneer ik moet rennen en wanneer niet
![]()
Jeppes, Endomondo - wel de gratis versie. Vind het wel geinig om KM-tijden enzo te zienquote:Op zondag 3 juni 2012 23:31 schreef RenRen- het volgende:
Gebruiken jullie een app bij het rennen? Om bij te houden hoeveel en hoe lang je hebt gerend?![]()
![]()
Ohja ik vergeet dat iedereen hier Evy rentquote:Op zondag 3 juni 2012 23:41 schreef RenRen- het volgende:
[..]
OkéIk vind het nu denk ik het interessantste om te zien hoe snel en hoeveel ik heb gerend, en of ik verder kom dan de vorige keer. Dus even kijken welke het fijnste is dan
Dan kun je indeed Endomundo beter gebruiken, excuse moi!
![]()
Maakt niet uit tochquote:Op zondag 3 juni 2012 23:46 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ohja ik vergeet dat iedereen hier Evy rentDan kun je indeed Endomundo beter gebruiken, excuse moi!
Thanks, dan ga ik die ook testen.
Morgen proberenquote:Op zondag 3 juni 2012 23:43 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Jeppes, Endomondo - wel de gratis versie. Vind het wel geinig om KM-tijden enzo te zien![]()
![]()
om te starten raad ik je runkeeper aan, die kun je zelf instellen qua interal (kutwerkje, maar je krijgt er handigheid in) en het enige wat runkeeper betaald heeft is het live volgen van je als aan het rennen bent. niet zo boeiend lijkt me vooralsnog. Ik persoonlijk vind endo een slappe (h)app, maar ja, ik was dan ook al gewend aan het zelf kunnen instellen van intervallen bij runkeeper...quote:Op zondag 3 juni 2012 23:41 schreef RenRen- het volgende:
[..]
OkéIk vind het nu denk ik het interessantste om te zien hoe snel en hoeveel ik heb gerend, en of ik verder kom dan de vorige keer. Dus even kijken welke het fijnste is dan
Benno!quote:Op zondag 3 juni 2012 23:43 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Jeppes, Endomondo - wel de gratis versie. Vind het wel geinig om KM-tijden enzo te zienSchrijf je je ook in voor het FOK! Team op Endomondo?
Lieve hemel. Op 't nieuws net beelden van de hardloopevenement (10km) hier in de stad waar ik aan mee had kunnen doen vandaag.
A) súper druk
B) SUPER DRUK
C) een dame die verkondigde dat als 'zij 't zonder training kon, dat iedereen dat kon'.
D) zeikweer
E) SSUUPPEERR DDRRUUKKNee, was prima zo.
Ja doei.![]()
Kan ook wel handig zijn lijkt me, met een aangepast schema enzo, toch?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
om te starten raad ik je runkeeper aan, die kun je zelf instellen qua interal (kutwerkje, maar je krijgt er handigheid in) en het enige wat runkeeper betaald heeft is het live volgen van je als aan het rennen bent. niet zo boeiend lijkt me vooralsnog. Ik persoonlijk vind endo een slappe (h)app, maar ja, ik was dan ook al gewend aan het zelf kunnen instellen van intervallen bij runkeeper...![]()
en groot gelijk heb je...klinkt als een groot gedeelte van DtD lopers die meedoen met de business runquote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef motorbloempje het volgende:
Lieve hemel. Op 't nieuws net beelden van de hardloopevenement (10km) hier in de stad waar ik aan mee had kunnen doen vandaag.
C) een dame die verkondigde dat als 'zij 't zonder training kon, dat iedereen dat kon'.Nee, was prima zo.
Runkeeper is leuk als je smartphone zich gedraagt, zodra ze de weg kwijtraakt, begint ze om de paar minuten je rondetijden op te noemen.
Eindhoven marathon zal ook wel gillend druk zijn, Moblo
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Maar ze doet Evy dus die interval heeft ze niet nodig.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
om te starten raad ik je runkeeper aan, die kun je zelf instellen qua interal (kutwerkje, maar je krijgt er handigheid in) en het enige wat runkeeper betaald heeft is het live volgen van je als aan het rennen bent. niet zo boeiend lijkt me vooralsnog. Ik persoonlijk vind endo een slappe (h)app, maar ja, ik was dan ook al gewend aan het zelf kunnen instellen van intervallen bij runkeeper...![]()
ik liep/loop m'n eigen schema idd. En dan is runkeeper verdomd handig als je schema nog dusdanig druk is dat je om de zoveel meter / minuten moet intervallen dat je het niet uit je hoofd kunt weten. nu ik inmiddels langere stukken achter elkaar loop én een garmin heb waarop ik de km's bij kan houden loop ik meer op op km's dan op minuten .. ik heb runkeeper eigenlijk alleen nog bij me voor de te lopen routequote:Op maandag 4 juni 2012 00:10 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Kan ook wel handig zijn lijkt me, met een aangepast schema enzo, toch?
Ik ook! maar heb ook een indivieel kaartje. Die doorverkocht wordt.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en groot gelijk heb je...klinkt als een groot gedeelte van DtD lopers die meedoen met de business runIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Volgend jaar gaan ze waarschijnlijk wel weer die 3 runs doen (3x10km; een in York, een in Leeds en een in Hull) en als je er vroeg bij bent kun je met korting een startbewijs voor alledrie kopen. Nu was én wat vroeg en kwam niet uit met deadlines (en achteraf ook met de lichte blessure begin mei) maar wellicht wel leuk als 'tussendoortje' volgend jaar, want dan wil ik ook kijken of ik de Humber Bridge HM kan gaan doenquote:Op maandag 4 juni 2012 00:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en groot gelijk heb je...klinkt als een groot gedeelte van DtD lopers die meedoen met de business run
Ja doei.![]()
ik ga slapen! morgen vroeg dag, en morgenavond een (rustige) intervaltraining .. woensdag 4k en dan tot de ladiesrun niks meer. ben, hoewel ik me bewust ben dat afstand nu nog belangrijker is dan tijd, tóch benieuwd wat ik zondag voor tijd ga neerzetten. 't zal voorlopig toch mijn graadmeter zijn voor pr's
Ja, maar jij traint!quote:Op maandag 4 juni 2012 00:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik ook! maar heb ook een indivieel kaartje. Die doorverkocht wordt.en hoe!
Ja doei.![]()
Goedemorgen
Jaja, het vroege opstaan is een blijvertje. Les 9 van Evy zojuist afgerondNu koffie water!
Welkomquote:Op zondag 3 juni 2012 22:54 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Meh, het voelt zo slecht om langzaam te lopen, alsof ik niets doe. Maar ik denk ook niet dat het goed is dat ik het gevoel heb dat ik qua ademhaling door kan gaan, maar qua enorme pijn in mijn lichaam niet, dus snelheid moet er maar aan geloven. Morgen weer in ieder gevalVierde (
![]()
![]()
)
Top dat je bent begonnen!
Doe rustig aan qua lopen, neem je rustdagen en let op de pijntjesLaat ook schoenen aanmeten bij een hardloopwinkel (dmv videoanalyse), want blessures..
![]()
![]()
Wat een stom artikel: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ursport-riskant.html
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ach, volgende week roepen ze dat je er kanker van kunt krijgenquote:Op maandag 4 juni 2012 06:40 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een stom artikel: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ursport-riskant.html :C
Zo lekker dan. Waar ik net een uur geleden liep om hard te lopen (te hardlopen?) is nu brand uitgebroken. Ambulance, politie, brandweer
je kunt volgens mij, als je maar lang genoeg gegevens tegenover elkaar zet, voor en tegens vinden voor iets...quote:Op maandag 4 juni 2012 06:40 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een stom artikel: http://www.nu.nl/gezondhe(...)ursport-riskant.html![]()
Het zal mij in ieder geval niet stoppen met hardlopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
werk ze alvast...quote:Op maandag 4 juni 2012 06:38 schreef GotC het volgende:
Goedemorgen
Zo, nu even fruit klaarmaken en salade voor lunch![]()
geniet nog van zijn vrije dag'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik eet ook (nagenoeg) geen brood, lunch in de pauzes vaak met salades. Mijn dieet is verder ook zuivelvrij, daarom wil ik vlees niet uit mijn dieet bannen. En ik probeer veel vis te eten daarnaast.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:29 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik eet vrijwel geen brood meer, maximaal 2 keer per week vlees en minimaal 1 keer vis. En vrijwel geen suiker. Daarnaast veel groente, zilvervliesrijst, fruit, en zuivel. En veel water drinken natuurlijkKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Mij ook nietquote:Op maandag 4 juni 2012 06:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je kunt volgens mij, als je maar lang genoeg gegevens tegenover elkaar zet, voor en tegens vinden voor iets...
Het zal mij in ieder geval niet stoppen met hardlopen
waar haal je je KH vandaan SEMTEX? eet je bijv. wel gewoon pasta's en/of aardappelen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is echter wel aangetoond dat relatief veel ultra's een verhogd risico hebben op kanker doordat hun vetgehalte zo laag is dat er geen vet meer is om afvalstoffen langdurig op te slaan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dan ben je mooi op tijd geweestquote:Op maandag 4 juni 2012 06:44 schreef Maraca het volgende:
Zo lekker dan. Waar ik net een uur geleden liep om hard te lopen (te hardlopen?) is nu brand uitgebroken. Ambulance, politie, brandweer
Zo, nu eerst even de pm's beantwoorden
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
wat zijn de loopplannen voor vandaag MD?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik weet het nog niet, vanavond waarschijnlijk eerst 5 km met mn loopmaatjes, maar plak er dan nog misschien even 10 aan...quote:Op maandag 4 juni 2012 07:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat zijn de loopplannen voor vandaag MD?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Geniet ervanquote:Op maandag 4 juni 2012 06:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
werk ze alvast...
geniet nog van zijn vrije dagHoe ging je stiekeme herstelloopje?
![]()
Goeeeeeeeeeeeedemorgen![]()
Heb best wel pijn aan mijn linkerbeen, terwijl mijn rechter totaal geen pijntjes niks heeft![]()
Misschien toch maar andere zooltjes er in dan...ik zie het nog even een dag of twee aan hoe dat gaat
![]()
Van het randje van mijn linkerbil een cm of 20 naar beneden, en een cm of 8 onder mijn knie rondomquote:wtf ook he
![]()
Kusje op je bil.... Hihiquote:Op maandag 4 juni 2012 07:46 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Van het randje van mijn linkerbil een cm of 20 naar beneden, en een cm of 8 onder mijn knie rondomwtf ook he
Bohh mijn benen.... Spierrrrpijn....![]()
Ik moest lachenquote:Op maandag 4 juni 2012 07:50 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Kusje op je bil.... Hihi
Bohh mijn benen.... Spierrrrpijn....![]()
Ik lijd met je mee hoorGedeelde smart enzo
![]()
Lachen is goed voor den buikspieren, welke ik vanavond weer wil gaan doen.quote:Op maandag 4 juni 2012 07:52 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Ik lijd met je mee hoorGedeelde smart enzo
![]()
wat? lachen of buikspieroefeningen?quote:Op maandag 4 juni 2012 07:54 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Lachen is goed voor den buikspieren, welke ik vanavond weer wil gaan doen.
Sixpackquote:Op maandag 4 juni 2012 07:54 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Lachen is goed voor den buikspieren, welke ik vanavond weer wil gaan doen.![]()
![]()
*UPDATE*
Voor de Ekiden in Rotterdam op 7 juli hebben we nu 1 team van zes personen, gaat het nog lukken om nog een team vol te krijgen?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
een van mijn paar schoenen moet binnenkort vervangen worden..... toch maar eens aan iets minimalistisch gaan nadenken.quote:Op maandag 4 juni 2012 07:52 schreef AntiChrist het volgende:
jajajaja!! de nike free 4.0 zijn er eindelijk! kijken of ik ze vandaag nog kan halen
Misschien niet te absurd maar toch.... enige suggesties AC? (dan hoef ik niet eindeloze topics terug te lezen naar eerdere discussies)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
I feel your pain..... overdaad aan beenspieren moeten het gebrek aan buikspieren ook hier goed makenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Yur heeft ook minimalistische schoenen, van Brooksquote:Op maandag 4 juni 2012 07:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een van mijn paar schoenen moet binnenkort vervangen worden..... toch maar eens aan iets minimalistisch gaan nadenken.
Misschien niet te absurd maar toch.... enige suggesties AC? (dan hoef ik niet eindeloze topics terug te lezen naar eerdere discussies)![]()
![]()
als het Brooks zijn dan moet het wel goed zittenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Yur heeft ook minimalistische schoenen, van Brooks
heb je, terwijl je 's avonds je loopschoenen bij de deur nog even een nachtzoen geef, ook toevallig op het type van zijn schoenen gelet?
dat googled makkelijker i.p.v. teruglezen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn heel fanatieke marathon-lopende vriendin is net op die Brooks overgestapt en er verrukt over.quote:Op maandag 4 juni 2012 08:12 schreef GotC het volgende:
Yur heeft ook minimalistische schoenen, van Brooks![]()
quote:Op maandag 4 juni 2012 08:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als het Brooks zijn dan moet het wel goed zitten
heb je, terwijl je 's avonds je loopschoenen bij de deur nog even een nachtzoen geef, ook toevallig op het type van zijn schoenen gelet?
dat googled makkelijker i.p.v. teruglezenquote:![]()
ik heb alleen maar ervaring met de Nike Free 3.0 v3 dat zijn de "extreemste" modellen van nike.quote:Op maandag 4 juni 2012 07:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een van mijn paar schoenen moet binnenkort vervangen worden..... toch maar eens aan iets minimalistisch gaan nadenken.
Misschien niet te absurd maar toch.... enige suggesties AC? (dan hoef ik niet eindeloze topics terug te lezen naar eerdere discussies)
ik ga nu voor de 4.0 erbij voor de wat langere run's net wat meer demping heb je dan.
overigens werd bij die uitzending van pavlov laatst dus ook duidelijk dat een haklanding funest is voor je gewrichten etc. alle beginnende lopers moeten die aflevering eigenlijk even kijken
je moet voor jezelf nagaan wat je wilt de Nike free 3.0 + (5.0 eigenlijk) zijn de instap modellen die zou je evt kunnen proberen. voor mij was de transitie naar het "free" runnen heel makkelijk omdat ik daarvoor nooit veel km's maakte. ik heb eigenlijk leren lopen op de free's voor mensen die gewend zijn aan de haklanding schijnt de transitie best wel heftig te wezen. dus ik zou in ieder geval adviseren om er rustig aan op te leren lopen. (geen lange run's ermee in het begin dus!)![]()
Ik weet ook niet of de Nike Free wel geschikt is voor iemand die overproneert, net als ik? Ik wilde serieus de overstap maken, maar gezien mijn blessure ben ik niet zo snel geneigd het nog eens te proberen...quote:Op maandag 4 juni 2012 08:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik heb alleen maar ervaring met de Nike Free 3.0 v3 dat zijn de "extreemste" modellen van nike.
ik ga nu voor de 4.0 erbij voor de wat langere run's net wat meer demping heb je dan.
overigens werd bij die uitzending van pavlov laatst dus ook duidelijk dat een haklanding funest is voor je gewrichten etc. alle beginnende lopers moeten die aflevering eigenlijk even kijken
je moet voor jezelf nagaan wat je wilt de Nike free 3.0 + (5.0 eigenlijk) zijn de instap modellen die zou je evt kunnen proberen. voor mij was de transitie naar het "free" runnen heel makkelijk omdat ik daarvoor nooit veel km's maakte. ik heb eigenlijk leren lopen op de free's voor mensen die gewend zijn aan de haklanding schijnt de transitie best wel heftig te wezen. dus ik zou in ieder geval adviseren om er rustig aan op te leren lopen. (geen lange run's ermee in het begin dus!)Niet meer actief op Fok!![]()
Eigenlijk moeten alle beginners kleine, korte pasjes maken (180 passen per min, oftewel 3 passen per sec). Hierdoor dwing je jezelf om middenvoetslanding te makenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik heb alleen maar ervaring met de Nike Free 3.0 v3 dat zijn de "extreemste" modellen van nike.
je moet voor jezelf nagaan wat je wilt de Nike free 3.0 + (5.0 eigenlijk) zijn de instap modellen die zou je evt kunnen proberen. voor mij was de transitie naar het "free" runnen heel makkelijk omdat ik daarvoor nooit veel km's maakte. ik heb eigenlijk leren lopen op de free's voor mensen die gewend zijn aan de haklanding schijnt de transitie best wel heftig te wezen. dus ik zou in ieder geval adviseren om er rustig aan op te leren lopen. (geen lange run's ermee in het begin dus!)Beter voor je gewrichten, alleen vervelender om aan te leren als je al een poosje loopt.
![]()
met een middenvoets of voorvoets landing kan je niet overproneren (dat heeft namelijk te maken met een haklanding)quote:Op maandag 4 juni 2012 08:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of de Nike Free wel geschikt is voor iemand die overproneert, net als ik? Ik wilde serieus de overstap maken, maar gezien mijn blessure ben ik niet zo snel geneigd het nog eens te proberen...![]()
thanks AC... je ziet door de vele bomen het minimalistische bos bijna niet meer..
ik heb even zit te googlen en om bij mijn vertrouwde merk Brooks te blijven en en niet te ver af te stappen van mijn comfortable Adrenalines kom ik uit bij Brooks Pure Cadance... een enigszins minimalistische schoen maar wel met stability features
Nog maar wat meer huiswerk doen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die heb ik, ben er tot nu toe echt heel erg tevreden meequote:Op maandag 4 juni 2012 08:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
thanks AC... je ziet door de vele bomen het minimalistische bos bijna niet meer..
ik heb even zit te googlen en om bij mijn vertrouwde merk Brooks te blijven en en niet te ver af te stappen van mijn comfortable Adrenalines kom ik uit bij Brooks Pure Cadance... een enigszins minimalistische schoen maar wel met stability features
Nog maar wat meer huiswerk doenF means you're fucked![]()
Moest ik ook van de Start to Run trainsterquote:Op maandag 4 juni 2012 08:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten alle beginners kleine, korte pasjes maken (180 passen per min, oftewel 3 passen per sec). Hierdoor dwing je jezelf om middenvoetslanding te makenBeter voor je gewrichten, alleen vervelender om aan te leren als je al een poosje loopt.
kleine stapjes!!
Ik heb als een kip zonder kop Nike Frees gekocht, maar miss had ik ook even wat beter m'n huiswerk moeten doenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nog maar wat meer huiswerk doen.
Niet meer actief op Fok!![]()
Vik, verdiep je eens in de door mij genoemde Brooks...weet niet of het wat is maar volgens mij het inlezen waardquote:Op maandag 4 juni 2012 08:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of de Nike Free wel geschikt is voor iemand die overproneert, net als ik? Ik wilde serieus de overstap maken, maar gezien mijn blessure ben ik niet zo snel geneigd het nog eens te proberen...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Oh oké.quote:Op maandag 4 juni 2012 08:24 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
met een middenvoets of voorvoets landing kan je niet overproneren (dat heeft namelijk te maken met een haklanding)Niet meer actief op Fok!![]()
ja, dat zegt me nog niets, jij kocht ze waarschijnlijk alleen maar omdat ze mooi warenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:27 schreef YUR het volgende:
[..]
Die heb ik, ben er tot nu toe echt heel erg tevreden mee
hij had een matching lingerie setjequote:Op maandag 4 juni 2012 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, dat zegt me nog niets, jij kocht ze waarschijnlijk alleen maar omdat ze mooi waren![]()
![]()
quote:Op maandag 4 juni 2012 08:29 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
hij had een matching lingerie setje
quote:Op maandag 4 juni 2012 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, dat zegt me nog niets, jij kocht ze waarschijnlijk alleen maar omdat ze mooi waren![]()
![]()
Hij wisselt ze dus af met z'n oude schoenen? Lijkt me dat je dan op je oude schoenen ook anders moet gaan lopen? (Yur?)quote:Op maandag 4 juni 2012 08:31 schreef GotC het volgende:
Hij heeft er wel mooi laatst 30 min op gelopen, inclusief opbouw van paar weken!Niet meer actief op Fok!![]()
mocht ik er op over gaan dan ben ik van plan om eerst een paar te kopen naast mijn gewone schoenen en als die dan ook af zijn en het minimalistische bevalt me dan ook mijn tweede paar aan te schaffenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij wisselt ze dus af met z'n oude schoenen? Lijkt me dat je dan op je oude schoenen ook anders moet gaan lopen? (Yur?)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wisselt netjes af jaquote:Op maandag 4 juni 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij wisselt ze dus af met z'n oude schoenen? Lijkt me dat je dan op je oude schoenen ook anders moet gaan lopen? (Yur?)Het is gewoon foute boel om in 1x over te stappen. Vent vd RW zei volgens mij zelfs om de minimalistische schoen voornamelijk bij wedstrijden te gebruiken, verder weinig.
![]()
Ah oké. Want wat mij een beetje tegenhield was dat ik dacht dat ik in één keer moest overstappen. En je mag dus niet te lang achter elkaar (had na 5 min al spierpijnquote:Op maandag 4 juni 2012 08:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Wisselt netjes af jaHet is gewoon foute boel om in 1x over te stappen. Vent vd RW zei volgens mij zelfs om de minimalistische schoen voornamelijk bij wedstrijden te gebruiken, verder weinig.
), dus ik zou dan echt weinig kunnen hardlopen. Reden om lopen op minimalistische schoenen zo lang mogelijk uit te stellen
.
Naja, eerst maar even van m'n blessure af zien te komen, dan maar eens kijken of ik toch verder ga met die Nike Frees of eventueel iets stabielers kopen.Niet meer actief op Fok!![]()
Zou lekker bij het stabiele blijvenquote:Op maandag 4 juni 2012 08:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah oké. Want wat mij een beetje tegenhield was dat ik dacht dat ik in één keer moest overstappen. En je mag dus niet te lang achter elkaar (had na 5 min al spierpijn), dus ik zou dan echt weinig kunnen hardlopen. Reden om lopen op minimalistische schoenen zo lang mogelijk uit te stellen
.
Naja, eerst maar even van m'n blessure af zien te komen, dan maar eens kijken of ik toch verder ga met die Nike Frees of eventueel iets stabielers kopen.Het minimalistische is zo'n trend eigenlijk, maar niet voor iedereen weggelegd. Je hebt echt een midden/voorvoetslanding nodig. Yur heeft eerst een paar weken met mij gelopen, en liep dan expres op z'n normale schoenen op voorvoetslanding, om alvast te wennen
Voor zover ik weet heeft hij geen last ervan gehad, alleen wat gevoelige kuiten. Maar dat was na een dag weer over..![]()
Dat is een goeie, ik moet die aflevering nog kijken, dat was die van vorige week toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 08:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
overigens werd bij die uitzending van pavlov laatst dus ook duidelijk dat een haklanding funest is voor je gewrichten etc. alle beginnende lopers moeten die aflevering eigenlijk even kijken<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Goedemorgen!!!
Mijn god wat gaat de treads hard de laatste tijd! Minimaal twee treads per dag!
Met deze tempo hou ik het niet meer bij wie wat gedaan heeft, sorry. Hopelijk gaat het nu weer wat rustiger aangezien het weer doordeweeks is.
Mare update: ik heb mijn pieperdienst kunnen verzetten en ga mijzelf inschrijven (na nog 1 maal de agenda's te syncen) voor de 10 in Tilburg!!!![]()
![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: