abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112330655
Azerbaijan schijnt wat vuile spelletjes te hebben gespeeld.
Denk overigens niet dat dit het enige land is..
Van het Digital Spy Forum...

Originally Posted by vauxhall1964
Countries have started to publicly query how Azerbaijan does so well in their local televote when the national jury gives them no points. The Cyprus jury has officially complained to their broadcaster as it turns out Azerbaijan won the Cyprus televote with not a single phone call but over 3000 text messages. The belief is that Azerbaijan has been hiring PR firms to go to small countries to rig the televote. Bulgaria, Moldova and Israel may also have been targeted. Meanwhile there are accusations that Azerbaijan has bought Malta's 12 points for the last 3 years (and Malta received points in return).
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:40:32 #2
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112330934
:o

Nee toch :o

Dit is fraude van de bovenste plank :o
pi_112330989
Nederland moet ook vals spelen voor een finaleplek.
pi_112331170
Zou me niets verbazen als er ook werd gerommeld met bewust slechte "camera-angles" en "sound" tijdens de uitzending bij landen die ze als zware concurrentie zien.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:36:25 #6
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_112333143
Hoe betrouwbaar is de persoon die dit gepost heeft en wat is zijn bron? Ik ken dat forum persoonlijk niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_112333169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 00:36 schreef Strani het volgende:
Hoe betrouwbaar is de persoon die dit gepost heeft en wat is zijn bron? Ik ken dat forum persoonlijk niet.
Jan Smit zeker _O-
pi_112334061
Heb er eerder vandaag ook al iets over geplaatst:
quote:
Azerbaijan – Just so you don’t get the wrong idea: I have no interest in targeting Azerbaijan or any other countries, but the news come as they come. This Saturday, Cyprus gave its 8 points to Azerbaijan. The Cypriot jury got suspicious and complained to CyBC as they had not awarded a single point to the Azeri song. That suggest that Azerbaijan must’ve probably won the Cypriot televote. Now information surfaces that Azerbaijan got 3500 SMS in Cyprus but not a single phone call. Some people suggest that Azerbaijan may have hired PR companies in smaller European nations to massively vote for them.

Let’s have a look at the countries that voted for Azerbaijan this year:

Apart from the Cypriot 8 points, Azerbaijan also got high points from another small European nation. Malta has given it’s top marks in the last three years to the Azeri songs. Additionally high points came, as in previous years, from Bulgaria, where the public’s interest is rather low and the televoting thus more easily manipulated. The same is true for Moldova and probably also for Israel. The 12 points from Malta made me suspicious form the get-go this year. Who knows what we will discover under the surface in the next few weeks.

None of this has been confirmed by the EBU, at this point it is speculation with some circumstantial evidence!

http://eurovisiontimes.wo(...)id-azerbaijan-cheat/
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_112334752
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_112336635
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 00:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Jan Smit zeker _O-
Ik ben zeker geen man ;)
pi_112339651
Azerbeidzjan is inderdaad hoger geëindigd dan vrijwel iedereen hier had ingeschat én het land heeft van relatief weinig landen punten gekregen. Daarmee is de eindklassering op de 4e plaats veel onnatuurlijker dan alle andere landen in de Top 12 van de einduitslag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_112340177
Overigens zijn er meer dingen waar duidelijk mee gerommeld is.

De punten die werden gegeven door de nummer 21 van de einduitslag Malta bijvoorbeeld, en die ongebruikelijk vaak werden beantwoord door een wederdienst, van een land dat ook helemaal niet hoog scoorde:

12 punten: Azerbeidzjan -> 8 punten terug
10 punten: Italië -> geen punten terug, waarschijnlijk de favoriet van de televoting.
8 punten: Turkije -> 2 punten terug.
7 punten: Oekraïne -> 7 punten terug.
6 punten: Zweden -> geen punten terug, waarschijnlijk de nummer 2 van de televoting.
5 punten: Servië -> 6 punten terug.
4 punten: Litouwen -> 7 punten terug.
3 punten: Rusland -> geen punten terug.
2 punten: Duitsland -> geen punten terug.
1 punt: Albanië -> geen punten terug.

Naast deze veelal fraaie scores, pakte Malta nog welgeteld 11 punten van alle andere landen samen.

Nog zoiets zijn de punten die de 'vak'jury van Albanië uitdeelde in de halve finale. Ongetwijfeld met de bedoeling om niet per ongeluk de 12 punten aan een andere favoriet te geven, gingen de 12 punten naar Montenegro, en de 10 naar San Marino. Beide landen waren volledig kansloos voor kwalificatie, en daarmee geen bedreiging.
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 11:53:33 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_112340216
Het wordt dus tijd om de hele puntentelling/voting eens flink onder de loep te nemen en aan te passen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:59:07 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112340341
Lijkt me vrij makkelijk om tegen te gaan door minder stemmen per telefoon toe te laten. Waarvoor zou je er 20 geven?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_112341915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:59 schreef eleusis het volgende:
Lijkt me vrij makkelijk om tegen te gaan door minder stemmen per telefoon toe te laten. Waarvoor zou je er 20 geven?
Bron van inkomsten, belletjes en sms'jes leveren veel geld op.
Gebeurt ook bij x-factor enzo.
Vindt dat nog wel kunnen, maar complete buro's of landen "inhuren" om massaal te laten bellen moet niet kunnen..
pi_112346567
Waarom zou je zo willen winnen..? Is toch niet leuk!
pi_112346657
alsof de hemel naar beneden komt dit

potverdorie zeg, sorry hoor
pi_112347408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:43 schreef MultiMarrit het volgende:
Waarom zou je zo willen winnen..? Is toch niet leuk!
In Azerbeidzjan doen ze er alles aan om het land te promoten voor toeristen.
pi_112352827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:51 schreef Fred_B het volgende:
Overigens zijn er meer dingen waar duidelijk mee gerommeld is.

De punten die werden gegeven door de nummer 21 van de einduitslag Malta bijvoorbeeld, en die ongebruikelijk vaak werden beantwoord door een wederdienst, van een land dat ook helemaal niet hoog scoorde:

12 punten: Azerbeidzjan -> 8 punten terug
10 punten: Italië -> geen punten terug, waarschijnlijk de favoriet van de televoting.
8 punten: Turkije -> 2 punten terug.
7 punten: Oekraïne -> 7 punten terug.
6 punten: Zweden -> geen punten terug, waarschijnlijk de nummer 2 van de televoting.
5 punten: Servië -> 6 punten terug.
4 punten: Litouwen -> 7 punten terug.
3 punten: Rusland -> geen punten terug.
2 punten: Duitsland -> geen punten terug.
1 punt: Albanië -> geen punten terug.

Naast deze veelal fraaie scores, pakte Malta nog welgeteld 11 punten van alle andere landen samen.

Nog zoiets zijn de punten die de 'vak'jury van Albanië uitdeelde in de halve finale. Ongetwijfeld met de bedoeling om niet per ongeluk de 12 punten aan een andere favoriet te geven, gingen de 12 punten naar Montenegro, en de 10 naar San Marino. Beide landen waren volledig kansloos voor kwalificatie, en daarmee geen bedreiging.
Van Malta wordt al jaren gezegd dat ze de stemmen kopen via de jury's :o

Dat verhaal van Azerbaijan is wel opvallend... ben benieuwd wat daar uit komt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_112353785
Drie Azerbaiteringjantjes voor deze donderslag bij heldere hemel nog steeds. Als ik effe bezig ben dan vergeet ik het... Maar dan zinkt het ineens weer in... pffff. Vroeg naar bed vanavond.
pi_112356365
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Van Malta wordt al jaren gezegd dat ze de stemmen kopen via de jury's :o

Dat verhaal van Azerbaijan is wel opvallend... ben benieuwd wat daar uit komt
Ik betwijfel of je er veel tegen kan doen. Je kunt moeilijk mensen verbieden om op vakantie op hun thuisland te stemmen.

Het stemgedrag van de jury's van Malta en Albanië lijkt me eerder iets wat je enigszins kunt aanpakken.
pi_112357376
Ja maar dit verhaal is wel heel apart... alleen maar smsjes en geen enkel telefoontje... het lijkt een gecoordineerde actie
pi_112357671
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je er veel tegen kan doen. Je kunt moeilijk mensen verbieden om op vakantie op hun thuisland te stemmen.

Het stemgedrag van de jury's van Malta en Albanië lijkt me eerder iets wat je enigszins kunt aanpakken.
Maar feitelijk zouden we dus wel met enkele duizenden op vakantie kunnen gaan naar Azerbaijan om ze mores te leren met een SMS barrage?
pi_112358129
We kunnen volgend jaar in elk land een 50-tal NL'ers neerzetten die hun vingers eraf bellen en sms'en
pi_112358369
Ik had dit al gepost in een andere topic, dit lijkt me een wat betere topic:

quote:
Eurovisiefraude in chocoladeletters
'Het was al een paar jaar geleden, ik was nog wat jonger. Het was gewoon leuk een paar dagen op reis te gaan, zeker wanneer je er niets voor hoefde te doen. Ja, een paar sms'jes versturen, maar dat kon niemand wat schelen'. Door Olaf Koens.

Nog leuker dan het Eurovisie Songfestival zijn de koppen van De Telegraaf de volgende morgen. Hoewel het concours is opgezet om de volkeren van Europa dichter bij elkaar te brengen springt de xenofobie na ieder verlies in chocoladeletters van de voorpagina.

Toen de Toppers werden uitgeschakeld hield de krant van wakker Nederland een peiling. Op de vraag: Moet Nederland mee blijven doen aan het Eurovisie Songfestival?' was het antwoord simpel. Negentig procent van de lezers zei: 'Nee, het blijft toch een Oostblokfeestje'.

'Bij ons is het net zo oneerlijk', vertelt Ksenia, een jonge Oekraïense oostblok-studente. 'Zelfs in de nationale voorrondes worden de stemmen niet eerlijk geteld. Het Songfestival is ontzettend politiek geworden. En dus was het niet zo vreemd om verplicht op een bepaalde deelnemer te stemmen'.

Twee jaar geleden trok Ksenia samen met zo'n honderd andere Oekraïense jongeren in twee touringcars naar Kroatië. De reis, de visa's, het hotel en de telefoons werden geregeld. 'We kregen SIM-kaarten en veel beltegoed. Sommige mensen zijn lekker aan het strand gaan liggen, ik ben in Zagreb gebleven. Het enige wat we moesten doen was zo vaak mogelijk op Azerbeidzjan stemmen'.

'Ik dacht er toen niet zo over na', vertelt Ksenia over de telefoon nadat ze afgelopen weekend de beelden uit Bakoe op televisie zag. 'Bovendien was het wel grappig, want Azerbeidzjan kreeg in Kroatië dat jaar niet eens zo veel punten. Iedereen zei dat het normaal was, dat alle kleinere landen op die manier meer punten scoren'.

Een jaar later was Ksenia graag nog eens op reis geweest, maar de coördinator uit Kroatië was al vertrokken richting IJsland. 'Het was allemaal erg last-minute, ik ben niet gegaan. Maar ik begreep wel dat het ernst was. De mensen die dit organiseerden waren vastberaden dat Azerbeidzjan moest en zou winnen'. En zo geschiedde. De Nederlandse inzending kreeg – terecht – maar 13 punten, Azerbeidzjan won met 221 punten de finale. Wie durft het De Telegraaf te vertellen?
Door: NU.nl/Olaf Koens

Bron
pi_112364037
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:49 schreef TheVulture het volgende:
We kunnen volgend jaar in elk land een 50-tal NL'ers neerzetten die hun vingers eraf bellen en sms'en
Wie gaat dat betalen? De tros in iedergeval niet.
pi_112368640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:31 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen? De tros in iedergeval niet.
Grensbewoners benaderen en dwingen vriendelijk verzoeken dat het hun plicht is als Nederlander om even de grens over te gaan om op ons te stemmen. En anders is altijd nog Giro 555.
pi_112368712
quote:
6s.gif Op zondag 3 juni 2012 00:27 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:

[..]

Grensbewoners benaderen en dwingen vriendelijk verzoeken dat het hun plicht is als Nederlander om even de grens over te gaan om op ons te stemmen. En anders is altijd nog Giro 555.
Van Duitsland en Belgie krijgen we in de meeste gevallen wel punten van, daar schiet je dus niks mee op.
pi_112369979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:37 schreef TheVulture het volgende:
Ja maar dit verhaal is wel heel apart... alleen maar smsjes en geen enkel telefoontje... het lijkt een gecoordineerde actie
Ja precies... En ook vooral dat het een rond getal is... Dat landen elkaar een wederdienst bezorgen, kan ik nog wel begrijpen, maar dit lijkt echt opgezet... En ook dat het vooral in kleine landen is. Dat pleit ervoor om het systeem waarbij ieder land hetzelfde aantal punten geeft af te schaffen. Ik ben erg benieuwd wat hieruit komt. Ik krijg echt de indruk dat landen die het corrupt hebben gespeeld op allerlei gebieden ontmaskerd worden en dat verder landen die mensenrechten schenden ook minder evenementen gaan krijgen (zie dat andere topic)... Alles gaat gewoon weer terug naar de landen die het eerlijk en zonder politiek spelen en die zelf ook nog eens democratische landen zijn...
  zondag 3 juni 2012 @ 01:38:42 #30
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112370328
Maar Azerbaijan werd vorig jaar tweede als je alleen de jurystemmen meerekent.
Dus dan is het niet zo gek dat ze wonnen ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_112373295
Maakt niet uit.. het feit dat er reizen georganiseerd worden naar bijvoorbeeld Kroatie inclusief Sim-kaarten is uberhaupt al om te :r
pi_112375239
Toch niet meer dan logisch? De regels laten hier ruimte voor, dat moet men niet klagen dat dat wordt benut.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112383167
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:27 schreef Steven184 het volgende:
Toch niet meer dan logisch? De regels laten hier ruimte voor, dat moet men niet klagen dat dat wordt benut.
Eerlijk gezegd had ik er nooit aan gedacht en ben toch wel verbaasd. Goed, dat grensbewoners snel even gaan smsen dat ik had wel bedacht, maar dat je serieus mensen een gratis vakantie weggeeft met veel beltegoed zodat ze op Azerbeidzjan kunnen stemmen... :')

Aan de andere kant, het geeft wel aan hoe graag ze de ESF willen winnen, ook al is de manier om niet helemaal zuiver. Wij zouden zoiets natuurlijk nooit doen. Ik vraag me weleens af of we überhaupt moeite willen doen om een leuke act neer te zetten, laat staan winnen en evt. een ESF organiseren. Als je kijkt naar de optredens in de Crystal Hall terwijl we aan het wachten waren op de uitslagen.. wat zouden wij dan doen? Ik zie de Toppers met een soort klompendans + polonaise al voor me :'( :')

Maar goed, wat gebeurt er nu eigenlijk? Wordt het onderzocht?
pi_112391922
Ik weet niet in hoeverre de EBU hier al van op de hoogte is... misschien kan Greys Sietse Bakker eens inseinen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 juni 2012 @ 20:56:31 #35
163650 Greys
pi_112397863
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de EBU hier al van op de hoogte is... misschien kan Greys Sietse Bakker eens inseinen ;)
Ik mail hem wel een linkje naar dit topic hoor, geen probleem.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112398012
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:53 schreef Karina het volgende:
Het wordt dus tijd om de hele puntentelling/voting eens flink onder de loep te nemen en aan te passen.
Het wordt tijd om de boel op te doeken. Nou ja, die tijd zijn we allang gepasseerd eigenlijk.
Oh, and that's a bad miss!
pi_112421646
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:30 schreef TheVulture het volgende:
Maakt niet uit.. het feit dat er reizen georganiseerd worden naar bijvoorbeeld Kroatie inclusief Sim-kaarten is uberhaupt al om te :r
Tja, je kunt ervan vinden wat je wilt, maar aan de andere kant zegt het ook wel weer iets over de inspanning die een land wil leveren... Natuurlijk is het een dubieuze methode en verziekt het de opzet van het Songfestival, maar toch...

Ik vind trouwens ook dat we in een doorgeslagen stem-cultuur leven. Vroeger ging je één keer per 4 jaar stemmen bij verkiezingen, maar tegenwoordig moet je overal voor stemmen. Voor je favoriete smaak chips, voor het mooiste en lelijkste plekje van Nederland en last but not least al die talentenjachten die op het scherm voorbij trekken.

Muziek is de grote verliezer. Het populair-zijn, het scoren met uitgekauwde formules wint het van kwaliteit en originaliteit. Hoe vaak heeft Nederland de afgelopen jaren geen nummers naar het ESF gestuurd waarvan we dachten dat Europa die leuk zou vinden?

Op onze manier doen we volop aan dat stemmencircus mee. Je kunt er ook boven staan: gewoon een groots Nationaal Songfestival houden waar een winnaar uitrolt waar we als land trots op zijn. Dat die winnaar ook naar Eurovisie Songfestival gaat, is dan een bijzaak geworden...

Ik heb liever dat we in Europa kansloos ten onder gaan met een nummer dat in Nederland breedt wordt gedragen, dan dat we sneuvelen met iets dat iets gestuurd uit pure armoede, of om Europa te pleasen.
pi_112433881
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Tja, je kunt ervan vinden wat je wilt, maar aan de andere kant zegt het ook wel weer iets over de inspanning die een land wil leveren... Natuurlijk is het een dubieuze methode en verziekt het de opzet van het Songfestival, maar toch...

Ik vind trouwens ook dat we in een doorgeslagen stem-cultuur leven. Vroeger ging je één keer per 4 jaar stemmen bij verkiezingen, maar tegenwoordig moet je overal voor stemmen. Voor je favoriete smaak chips, voor het mooiste en lelijkste plekje van Nederland en last but not least al die talentenjachten die op het scherm voorbij trekken.

Muziek is de grote verliezer. Het populair-zijn, het scoren met uitgekauwde formules wint het van kwaliteit en originaliteit. Hoe vaak heeft Nederland de afgelopen jaren geen nummers naar het ESF gestuurd waarvan we dachten dat Europa die leuk zou vinden?
Dit lijkt me toch meer een Nederlands probleem, dan een algemeen probleem. In de top van de uitslag, heb je veel liedjes die origineel zijn, en heel anders zijn dan de nummers die terug te vinden zijn in de Top 40 (met name Albanië, Estland, Moldavië,...). Het ESF-publiek kiest dus wel voor de originaliteit.
pi_112498193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:54 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Ik had dit al gepost in een andere topic, dit lijkt me een wat betere topic:

[..]

Ongeloofwaardig verhaal. Wanneer iemand sim-kaarten en beltegoed heeft, hoeft diegene niemand uit het buitenland te halen.

Neemt niet weg dat ik absoluut geloof dat er fraude wordt gepleegd. Maar op welke schaal? Ben wel benieuwd of het 0 telefoontjes/veel sms'jes-verhaal klopt. En wat de verhouding tussen die twee tegenwoordig is (neem aan dat er sowieso vooral sms'jes worden verstuurd, 20x sms'en kan prima, 20x bellen is lastiger vermoed ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')