abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112364037
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:49 schreef TheVulture het volgende:
We kunnen volgend jaar in elk land een 50-tal NL'ers neerzetten die hun vingers eraf bellen en sms'en
Wie gaat dat betalen? De tros in iedergeval niet.
pi_112368640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:31 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen? De tros in iedergeval niet.
Grensbewoners benaderen en dwingen vriendelijk verzoeken dat het hun plicht is als Nederlander om even de grens over te gaan om op ons te stemmen. En anders is altijd nog Giro 555.
pi_112368712
quote:
6s.gif Op zondag 3 juni 2012 00:27 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:

[..]

Grensbewoners benaderen en dwingen vriendelijk verzoeken dat het hun plicht is als Nederlander om even de grens over te gaan om op ons te stemmen. En anders is altijd nog Giro 555.
Van Duitsland en Belgie krijgen we in de meeste gevallen wel punten van, daar schiet je dus niks mee op.
pi_112369979
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:37 schreef TheVulture het volgende:
Ja maar dit verhaal is wel heel apart... alleen maar smsjes en geen enkel telefoontje... het lijkt een gecoordineerde actie
Ja precies... En ook vooral dat het een rond getal is... Dat landen elkaar een wederdienst bezorgen, kan ik nog wel begrijpen, maar dit lijkt echt opgezet... En ook dat het vooral in kleine landen is. Dat pleit ervoor om het systeem waarbij ieder land hetzelfde aantal punten geeft af te schaffen. Ik ben erg benieuwd wat hieruit komt. Ik krijg echt de indruk dat landen die het corrupt hebben gespeeld op allerlei gebieden ontmaskerd worden en dat verder landen die mensenrechten schenden ook minder evenementen gaan krijgen (zie dat andere topic)... Alles gaat gewoon weer terug naar de landen die het eerlijk en zonder politiek spelen en die zelf ook nog eens democratische landen zijn...
  zondag 3 juni 2012 @ 01:38:42 #30
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112370328
Maar Azerbaijan werd vorig jaar tweede als je alleen de jurystemmen meerekent.
Dus dan is het niet zo gek dat ze wonnen ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_112373295
Maakt niet uit.. het feit dat er reizen georganiseerd worden naar bijvoorbeeld Kroatie inclusief Sim-kaarten is uberhaupt al om te :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_112375239
Toch niet meer dan logisch? De regels laten hier ruimte voor, dat moet men niet klagen dat dat wordt benut.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112383167
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:27 schreef Steven184 het volgende:
Toch niet meer dan logisch? De regels laten hier ruimte voor, dat moet men niet klagen dat dat wordt benut.
Eerlijk gezegd had ik er nooit aan gedacht en ben toch wel verbaasd. Goed, dat grensbewoners snel even gaan smsen dat ik had wel bedacht, maar dat je serieus mensen een gratis vakantie weggeeft met veel beltegoed zodat ze op Azerbeidzjan kunnen stemmen... :')

Aan de andere kant, het geeft wel aan hoe graag ze de ESF willen winnen, ook al is de manier om niet helemaal zuiver. Wij zouden zoiets natuurlijk nooit doen. Ik vraag me weleens af of we überhaupt moeite willen doen om een leuke act neer te zetten, laat staan winnen en evt. een ESF organiseren. Als je kijkt naar de optredens in de Crystal Hall terwijl we aan het wachten waren op de uitslagen.. wat zouden wij dan doen? Ik zie de Toppers met een soort klompendans + polonaise al voor me :'( :')

Maar goed, wat gebeurt er nu eigenlijk? Wordt het onderzocht?
pi_112391922
Ik weet niet in hoeverre de EBU hier al van op de hoogte is... misschien kan Greys Sietse Bakker eens inseinen ;)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 juni 2012 @ 20:56:31 #35
163650 Greys
pi_112397863
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de EBU hier al van op de hoogte is... misschien kan Greys Sietse Bakker eens inseinen ;)
Ik mail hem wel een linkje naar dit topic hoor, geen probleem.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112398012
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:53 schreef Karina het volgende:
Het wordt dus tijd om de hele puntentelling/voting eens flink onder de loep te nemen en aan te passen.
Het wordt tijd om de boel op te doeken. Nou ja, die tijd zijn we allang gepasseerd eigenlijk.
Oh, and that's a bad miss!
pi_112421646
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:30 schreef TheVulture het volgende:
Maakt niet uit.. het feit dat er reizen georganiseerd worden naar bijvoorbeeld Kroatie inclusief Sim-kaarten is uberhaupt al om te :r
Tja, je kunt ervan vinden wat je wilt, maar aan de andere kant zegt het ook wel weer iets over de inspanning die een land wil leveren... Natuurlijk is het een dubieuze methode en verziekt het de opzet van het Songfestival, maar toch...

Ik vind trouwens ook dat we in een doorgeslagen stem-cultuur leven. Vroeger ging je één keer per 4 jaar stemmen bij verkiezingen, maar tegenwoordig moet je overal voor stemmen. Voor je favoriete smaak chips, voor het mooiste en lelijkste plekje van Nederland en last but not least al die talentenjachten die op het scherm voorbij trekken.

Muziek is de grote verliezer. Het populair-zijn, het scoren met uitgekauwde formules wint het van kwaliteit en originaliteit. Hoe vaak heeft Nederland de afgelopen jaren geen nummers naar het ESF gestuurd waarvan we dachten dat Europa die leuk zou vinden?

Op onze manier doen we volop aan dat stemmencircus mee. Je kunt er ook boven staan: gewoon een groots Nationaal Songfestival houden waar een winnaar uitrolt waar we als land trots op zijn. Dat die winnaar ook naar Eurovisie Songfestival gaat, is dan een bijzaak geworden...

Ik heb liever dat we in Europa kansloos ten onder gaan met een nummer dat in Nederland breedt wordt gedragen, dan dat we sneuvelen met iets dat iets gestuurd uit pure armoede, of om Europa te pleasen.
pi_112433881
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Boldface het volgende:

[..]

Tja, je kunt ervan vinden wat je wilt, maar aan de andere kant zegt het ook wel weer iets over de inspanning die een land wil leveren... Natuurlijk is het een dubieuze methode en verziekt het de opzet van het Songfestival, maar toch...

Ik vind trouwens ook dat we in een doorgeslagen stem-cultuur leven. Vroeger ging je één keer per 4 jaar stemmen bij verkiezingen, maar tegenwoordig moet je overal voor stemmen. Voor je favoriete smaak chips, voor het mooiste en lelijkste plekje van Nederland en last but not least al die talentenjachten die op het scherm voorbij trekken.

Muziek is de grote verliezer. Het populair-zijn, het scoren met uitgekauwde formules wint het van kwaliteit en originaliteit. Hoe vaak heeft Nederland de afgelopen jaren geen nummers naar het ESF gestuurd waarvan we dachten dat Europa die leuk zou vinden?
Dit lijkt me toch meer een Nederlands probleem, dan een algemeen probleem. In de top van de uitslag, heb je veel liedjes die origineel zijn, en heel anders zijn dan de nummers die terug te vinden zijn in de Top 40 (met name Albanië, Estland, Moldavië,...). Het ESF-publiek kiest dus wel voor de originaliteit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_112498193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:54 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Ik had dit al gepost in een andere topic, dit lijkt me een wat betere topic:

[..]

Ongeloofwaardig verhaal. Wanneer iemand sim-kaarten en beltegoed heeft, hoeft diegene niemand uit het buitenland te halen.

Neemt niet weg dat ik absoluut geloof dat er fraude wordt gepleegd. Maar op welke schaal? Ben wel benieuwd of het 0 telefoontjes/veel sms'jes-verhaal klopt. En wat de verhouding tussen die twee tegenwoordig is (neem aan dat er sowieso vooral sms'jes worden verstuurd, 20x sms'en kan prima, 20x bellen is lastiger vermoed ik).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')