abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:45:27 #1
363823 Prequel
Just because
pi_112230922
Vleesetende Planten Topic #10 Waar alle planten in winterslaap zijn


*G* Welkom in het topic over planten met honger! *G*

De Familie:

• Samson van Saninl
De superplant van MrEko
Mr. Venus van Remake
Schnappie van Muisje-eliza
Het Rosenberg Trio van Muisje-eliza
Sweeney Todd, Davey Jones en Kill Bill van Muisje-eliza
Happie van MrSubtle
• Gloebel (zonnedauw in bestelling, we blijven hopen!) van MrSubtle
Catchy van Geelkuikentje
De verzameling van Tubacloud
Omnomnom van DeZwabber
Nieuwe aanwinsten van DeZwabber
Sjors en Alli van Tombolafan
De nieuwe batch van Tombolafan
Colle van Tombolafan
Kroost van ToT
• Evil en Knievel van SuperWeber
• De Diosera en Dionaea van SuperWeber
Ceasar en Cleopatra van Greys
De Venus Vliegenvangers van iFries
• MrMcFly van MissBliss
Inspector Gadget van Oh-Oh
Thirteen van Oh-Oh
Daan, Inge en Onno van Guppyfriend
Plantjes van Pien85
Ted, Jack en Marc van Outpost
Nikita, Marvin en Doctor Who van TwistedDarling
*G* Ik wil er ook een! *G*

Dat kan! :D Ze zijn o.a. te koop bij Tuincentrum Overvecht, de Intratuin, de bloemenmarkt in Amsterdam, Ranzijn Tuin&Dier en bij sommige plantenwinkels

Er zijn wel enkele dingen waar je op moet letten, wil je hem in leven houden:

Geen kraanwater!
In kraanwater zitten mineralen en daar kan hij niet tegen, regenwater of gedestilleerd water is het beste.

Geen potgrond!
Als je je plant in potgrond zet, zal hij uiteindelijk doodgaan, een mix van turf en zand is aan te raden.

Licht!
Vleesetende planten komen uit zonrijke gebieden en leven het beste in veel licht, een vensterbank is goed genoeg.

Het bijvoeren
Bijvoeren van je plantje kan, maar is zeker niet noodzakelijk. Wat je je plant te eten geeft, moet wel nog leven:
Omdat je happertje pas begint met verteren als de prooi tegenstribbelt, eet hij geen dode vliegen.

Blijf met je fikken van de vallen af!
De happertjes kunnen maar een beperkt aantal keer open en dicht, onnodig sluiten kost de plant teveel energie.

Handige links:

Algemeen
FAQ over de Venus Vliegenvanger (engels)
International Carnivorous Plant Society (engels)
Vleesetende planten vereniging Carnivora

Venus Vliegenval (Dionaea Muscipula) Venus Flytrap
Wikipedia (engels)
Wikipedia (nederlands)

Zonnedauw (Drosera) Sundew
Wikipedia (engels)
Wikipedia (nederlands)
Lijst van soorten(engels)

Kelken en Bekers
Wikipedia over bekers (engels)
Wikipedia Sarracenia (engels)
Wikipedia Nepenthes (engels)

Online kopen?

kan onder andere hier.

Handige tips

Bijknippen
Dode of beschadigde blaadjes mogen afgeknipt worden, maar hoeft niet.

Water geven
Je plantje zal blij zijn in vochtige grond, aangeraden wordt om je potje in een schoteltje te laten staan, met een halve tot ongeveer een centimeter water.

Winterslaap
De meeste plantjes houden een winterslaap, als je plantje in winterslaap gaat verliest hij de meeste bladeren of soms zelfs allemaal. Je plantje gaat dus niet dood! Als je denkt dat je plantje toch doodgaat, gewoon net doen alsof hij in winterslaap is, dan zie je een paar maanden later wel of je gelijk hebt.

Als je jouw plantje wilt helpen de winterslaap in te gaan, kan je hem op een koude plek zetten boven het vriespunt en onder ongeveer 12 graden celsius. Niet in een donkere kelder of kamer neerzetten, de paar blaadjes die hij nog heeft willen namelijk wel graag licht!. Als je plantje eenmaal in winterslaap is, minder water geven. De bodem mag wat droger worden dan normaal, omdat je plantje minder drinkt. Van teveel water gaat de boel rotten.

Let op! Degene die het topic sluit dient een nieuwe te openen.

De OP vind je hier:

OP FOK! Vleesetende Planten Topic

Let er bij het openen van een nieuw topic op dat je hem in de subcategorie [Flora] zet.

Vorige topics:

Venus Vliegenvanger bijvoeren?
#2 Vleesetende plantenliefhebbers hier issie dan :)
Vleesetende Planten Topic #3
HapHap! dat was weer een sappige vliegTopic #4
Vleesetende Planten Topic #5 waar we wachten op oh-oh's zaad
Vleesetende Planten Topic #6 Daan is vegetarisch! :D
Vleesetende Planten Topic #7 Dirk-Kuijt faalt hier hard
Vleesetende Planten Topic #8, Waar de plant de kat gaat eten
Vleesetende Planten Topic #9, met huid en haar
Vleesetende Planten Topic #11 tijd om te gaan groeien.



[ Bericht 0% gewijzigd door Prequel op 30-05-2012 21:20:30 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:16:31 #2
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112236583
Creatieve TT, met paragraaf en alles. :P
This isn't even my final form.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:19:24 #3
363823 Prequel
Just because
pi_112236796
Ja echt he? Goed voorbeeld doet goed volgen O-) :D
Oh, moet eigenlijk nog ff vorige topic in 't lijstje toevoegen..
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:03:43 #4
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112246918
zozo! nou als die titel nog aangepast kan worden.... ;) ik heb wel een naam!

Vleesetende Planten Topic #12 tijd om buiten te spelen!

Miniem heeft trouwens mooie plantjes zeg, jee best wel jaloers :o
OMG miniem is happie20 op carnivora! haaaaiii :W
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112264121
Hoppaaaa 1 grote regenbui en er zijn hier weer 10 flessen en 2 emmers met regenwater vol.
Meer lege flessen kon ik niet vinden :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:27:22 #6
363823 Prequel
Just because
pi_112269312
Vandaag maar aquariumzand gekocht..tuincentra hebben niet eens gewoon zilverzand. En was te lui om naar de bouwmarkt te fietsen. (in de regen enzo. O-) ) Is het trouwens wel slim om met dit weer die inimienieplantjes te verpotten? :?

Volgens mij hebben ze wel het goede grondmengsel, happerts zijn mooi rood enzo.
pi_112279996
Alleen geen zaden via de Zadengigant aanschaffen. Niets is ondanks de zon uitgekomen, ik laat ze nog een week of 2 staan en daarna is het over.

Planten nu binnen weer in mijn kweekbak gezet i.v.m. de lage temperaturen de komende tijd.
pi_112281072
Heb vanmiddag ook weer Venus fly traps gekocht *O* heb er al vaker wat gehad, maar hier zoveel tips en trucs gelezen dat ik ze ook weer wilde :s)

Foto's volgen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:17:25 #9
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112286358
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:30 schreef tammepiet het volgende:
Alleen geen zaden via de Zadengigant aanschaffen. Niets is ondanks de zon uitgekomen, ik laat ze nog een week of 2 staan en daarna is het over.

Planten nu binnen weer in mijn kweekbak gezet i.v.m. de lage temperaturen de komende tijd.
Ik zou zeker nog wel langer laten staan hoor! het kan zijn dat het gewoon zaden met ochtend humeur zijn en dat ze liever laat kiemen :)
En leuk Guitar! :) ik ben benieuwd naar de foto's ;) waar heb je ze vandaan?
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112290341
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:17 schreef martijnhaah het volgende:

[..]

Ik zou zeker nog wel langer laten staan hoor! het kan zijn dat het gewoon zaden met ochtend humeur zijn en dat ze liever laat kiemen :)
En leuk Guitar! :) ik ben benieuwd naar de foto's ;) waar heb je ze vandaan?
Zeker leuk :s) Foto's maak ik van 't weekend even bij daglicht. Heb ze gewoon bij de Intratuin gehaald, de vorige paar plantjes heb ik ook best lang in leven gehouden :s)

Heb ooit een plantje gehad met een stengel van 30 cm hoog (ja, echt gemeten :+ ). De plantjes van nu heb ik in zo'n kweekbakje gezet, een soort kasje. Ben echt heel benieuwd *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  Designer vrijdag 1 juni 2012 @ 11:25:37 #11
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112300714
Sarracenia doet het niet slecht hier

🐙
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:36:29 #12
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_112301078
Ik heb sinds een tijdje geen vleesetende planten meer, maar na het lezen van dit topic begint het bij mij toch ook weer te kriebelen... :@
Guitarist, je zegt dat je plantjes bij de Intratuin hebt gehaald. Heb je ze daarna verpot, of blijven ze ook in de bodem die ze van de Intratuin hebben gekregen ook (best) lang in leven? Ik ben niet zo'n heldin in verpotten namelijk. :P
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  Designer vrijdag 1 juni 2012 @ 11:38:09 #13
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112301136
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:36 schreef Muisraket het volgende:
Ik heb sinds een tijdje geen vleesetende planten meer, maar na het lezen van dit topic begint het bij mij toch ook weer te kriebelen... :@
Guitarist, je zegt dat je plantjes bij de Intratuin hebt gehaald. Heb je ze daarna verpot, of blijven ze ook in de bodem die ze van de Intratuin hebben gekregen ook (best) lang in leven? Ik ben niet zo'n heldin in verpotten namelijk. :P
Ze staan hier al een jaar in de bodem die ze hadden van uit het tuincentrum en doen het allemaal uitstekend. Je moet ze alleen verpotten als ze te groot worden, verpotten is niet zo goed voor ze.
🐙
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:48:19 #14
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_112301452
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:38 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ze staan hier al een jaar in de bodem die ze hadden van uit het tuincentrum en doen het allemaal uitstekend. Je moet ze alleen verpotten als ze te groot worden, verpotten is niet zo goed voor ze.
Bedankt voor de snelle reactie! :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:15:51 #15
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112302424
Overigens heb ik bij de intratuin mijn plantjes gehaald in potjes van denk zo'n 2 centimeter als diameter en 2.5/3 als hoogte.... Hier groeien ze wat sneller uit dan de "standaard" potjes :Y
Ze hebben wel een luchtig iets, geen idee wat het is maar je kan het uitknijpen en dan vult het zichzelf weer :o


Hey Zwabber heeft een nieuw plaatje :+
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  Designer vrijdag 1 juni 2012 @ 12:18:00 #16
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112302499
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:15 schreef martijnhaah het volgende:
Overigens heb ik bij de intratuin mijn plantjes gehaald in potjes van denk zo'n 2 centimeter als diameter en 2.5/3 als hoogte.... Hier groeien ze wat sneller uit dan de "standaard" potjes :Y
Ze hebben wel een luchtig iets, geen idee wat het is maar je kan het uitknijpen en dan vult het zichzelf weer :o


Hey Zwabber heeft een nieuw plaatje :+

oh wow, zo klein heb ik ze daar nooit gezien :o centimeter of 7 / 8 hier

ja, m'n mannetje krijgt af en toe een aanpassing _O- Doe nu al drie jaar met hetzelfde poppetje in verschillende vormen
🐙
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:15:13 #17
363823 Prequel
Just because
pi_112347555
Vandaag m'n plantjes verpot. Ik kwam er achter dat der wel 5 dode happerts tussen zaten op de bodem.. die maar weg geknipt. De zonnedauw bestond uit 5 zonnedauwtjes, waarvan 2 grote, en 3 inimienie. Vetblad bestond ook uit 1 grote, en een stuk of 5 kleintjes (echt klein, met maar 2 blaadjes van 1 cm etc.) Dus die ook uit elkaar gehaald. :Y

Ik hoop zo dat ze 't overleven.. heb ze maar op 't enige stuk waar wat zon is gezet. En die potten waar ze nu in zitten zijn niet zo diep, maarja, dan gaan ze maar met hun worteltjes horizontaal hoor, doe ik 't later in wat grotere dingen :6
pi_112347787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:36 schreef Muisraket het volgende:
Ik heb sinds een tijdje geen vleesetende planten meer, maar na het lezen van dit topic begint het bij mij toch ook weer te kriebelen... :@
Guitarist, je zegt dat je plantjes bij de Intratuin hebt gehaald. Heb je ze daarna verpot, of blijven ze ook in de bodem die ze van de Intratuin hebben gekregen ook (best) lang in leven? Ik ben niet zo'n heldin in verpotten namelijk. :P
Ik heb ze grotendeels in de bodem laten zitten, maar aangevuld met een of ander turfmengsel ;)
Foto's ga ik sowieso maken, doe ik zo meteen even. En dan elke week een foto maken en de (hopelijke) progressie vastleggen :+
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 3 juni 2012 @ 14:45:50 #19
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112381720
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie op deze foto dat ik mijn bak maar weer schoon moet maken! :P
Maareh die bloemstengel groeit als een gek, als ie nou eens wat rustiger aan doet overleeft de plant het misschien nog ;)

Overigens wel een redelijk sterk plantje heb ik het gevoel.
Oh en 1 van mijn Dionaea's begint massaal de oude vallen zwart te laten worden, gelukkig nieuwe blaadjes in de aanmaak....
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112390863
Gebrek aan kennis ergens over heeft mij nog nooit tegengehouden om iets nieuws te doen...
En ik moest toch even langs de Eurofleur om wat tuinplanten te halen (en 10% korting, op alles)


U ziet:
'Moeras'
In het midden een Sarracenia, met links daarvan een Saracenia Purpurea, op de voorgrond zegt het label dat het een Pinbuicula Weser is, maar ik herken het als een vetblad, rechts een Venus vliegenval met heel veel kleine happertjes (en 2 bloemstelen) met een groen midden, en op de achtergrond een Venus vliegenval met minder maar grotere happers met een rood midden.
En verder wat mos wat ik her en der uit oude vergeten bloempotten uit de tuin heb getrokken.

Ik dacht dat ik nog een zak grof wit zand in de tuin had staan, en ik alleen maar een zakje turf mee hoefde te nemen. Maar helaas, geen zak zand meer. Maar wel een ander aangebroken zakje tuinturf :X En perliet ook niet gevonden.
Zand en perliet vind je ook niet in een moeras, en daarom heb ik maar een soort van veen gemaakt: restanten sphagnum uit diverse vergeten bloempotten uit de schuur, mos uit de tuin en turf.

Het liefste had ik er ook een zonnedauwtje bij gehad, maar die hadden ze niet. Die was dan in de plaats gekomen van de kleine happer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Resistor op 03-06-2012 18:36:40 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_112391297
Laten jullie je happers in de regen staan? Volgens mij zijn er hier vandaag wat happertjes dichtgegaan door de regen. Volgende keer maar binnenhalen?
pi_112392740
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:27 schreef Resistor het volgende:
Gebrek aan kennis ergens over heeft mij nog nooit tegengehouden om iets nieuws te doen...
En ik moest toch even langs de Eurofleur om wat tuinplanten te halen (en 10% korting, op alles)
[ afbeelding ]

U ziet:
'Moeras'
In het midden een Sarracenia, met links daarvan een Saracenia Purpurea, op de voorgrond zegt het label dat het een Pinbuicula Weser is, maar ik herken het als een vetblad, rechts een Venus vliegenval met heel veel kleine happertjes (en 2 bloemstelen) met een groen midden, en op de achtergrond een Venus vliegenval met minder maar grotere happers met een rood midden.
En verder wat mos wat ik her en der uit oude vergeten bloempotten uit de tuin heb getrokken.

Ik dacht dat ik nog een zak grof wit zand in de tuin had staan, en ik alleen maar een zakje turf mee hoefde te nemen. Maar helaas, geen zak zand meer. Maar wel een ander aangebroken zakje tuinturf :X En perliet ook niet gevonden.
Zand en perliet vind je ook niet in een moeras, en daarom heb ik maar een soort van veen gemaakt: restanten sphagnum uit diverse vergeten bloempotten uit de schuur, mos uit de tuin en turf.

Het liefste had ik er ook een zonnedauwtje bij gehad, maar die hadden ze niet. Die was dan in de plaats gekomen van de kleine happer.
Leuk bakje geworden zo ^O^ Laat je de bloem zitten?

Ik heb gister zo ongeveer de hele familie lief aangekeken dat als ze een zonnedauw tegenkomen ze hem direct mee moeten nemen voor mij :D
  Designer zondag 3 juni 2012 @ 19:19:38 #23
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112392795
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:38 schreef -Spring het volgende:
Laten jullie je happers in de regen staan? Volgens mij zijn er hier vandaag wat happertjes dichtgegaan door de regen. Volgende keer maar binnenhalen?
Gewoon in de regen laten staan, happertjes kunnen een paar keer open en dicht voordat ze afsterven. Zolang je er verder niet regelmatig mee zit te spelen is er niets aan de hand.
🐙
  zondag 3 juni 2012 @ 19:50:02 #24
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112393951
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:27 schreef Resistor het volgende:
Gebrek aan kennis ergens over heeft mij nog nooit tegengehouden om iets nieuws te doen...
En ik moest toch even langs de Eurofleur om wat tuinplanten te halen (en 10% korting, op alles)
[ afbeelding ]

U ziet:
'Moeras'
In het midden een Sarracenia, met links daarvan een Saracenia Purpurea, op de voorgrond zegt het label dat het een Pinbuicula Weser is, maar ik herken het als een vetblad, rechts een Venus vliegenval met heel veel kleine happertjes (en 2 bloemstelen) met een groen midden, en op de achtergrond een Venus vliegenval met minder maar grotere happers met een rood midden.
En verder wat mos wat ik her en der uit oude vergeten bloempotten uit de tuin heb getrokken.

Ik dacht dat ik nog een zak grof wit zand in de tuin had staan, en ik alleen maar een zakje turf mee hoefde te nemen. Maar helaas, geen zak zand meer. Maar wel een ander aangebroken zakje tuinturf :X En perliet ook niet gevonden.
Zand en perliet vind je ook niet in een moeras, en daarom heb ik maar een soort van veen gemaakt: restanten sphagnum uit diverse vergeten bloempotten uit de schuur, mos uit de tuin en turf.

Het liefste had ik er ook een zonnedauwtje bij gehad, maar die hadden ze niet. Die was dan in de plaats gekomen van de kleine happer.
hahaha leuk! :Y
maar ik moet 1 ding mededelen, Pinguicula (of hoe de .... je het ook schrijft) = vetblad ;)
En wat lynda zei over de bloem, laten zitten? zou ik wel doen.... de bloem is nu al bijna klaar en het grootste portie kracht is nu toch wel gebruikt, er af knippen is ook een schok voor de plant en zou in dit geval misschien zelfs nadelig gaan werken :P
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zondag 3 juni 2012 @ 19:51:39 #25
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112394032
Oh en happertjes in de regen laten staan is niet erg, ook niet erg als ze dichtgaan door de regen :D
Ik hád een Drosera (2 bij elkaar, die had ik gesplitst, en dat is niet goed gegaan, een maand lang geen druppeltjes en daarna dood ;( )
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112394177
Happertjes die dichtgaan in de regen gaan vaak met een paar minuten/uren alweer open, doordat er niet "gestimuleerd" wordt :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:03:31 #27
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112423425
En meestal gaan ze ook niet helemaal dicht :)
In de natuur gebeurd het ook vaak genoeg dus heeeel erg zal het niet zijn :D
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112423775
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:03 schreef martijnhaah het volgende:
En meestal gaan ze ook niet helemaal dicht :)
In de natuur gebeurd het ook vaak genoeg dus heeeel erg zal het niet zijn :D
Dat snap ik, maar mss staan ze in hun natuurlijke habitat onder grote struiken waardoor ze nauwelijks direct de druppels opvangen. :)
pi_112470106
de eerste nepenthesbeker gaat hier open,
wat ooit begon als zielig plantje.. :D
als de bekers niet groter worden hoeft het plantje net niet opgehangen te worden.. dat scheelt weer :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:42:13 #30
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112473356
yeaaah! heb je een foto? *O*
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112473833

(klik voor groter)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:49:40 #32
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112478953
Da's een mooiertje hoor! :D
En ik heb een update met de Dionaea die in bloei gaat:
Bloemetje groeit ontiegelijk hard! de rest van de plant lijkt totaal niet zwakker te worden (de maak van de bloem is ook nog niet zo lang bezig daar niet van) maar de groei van nieuwe vallen is traag...
De vallen die de plant al aan het maken was groeien gewoon vrijwel niet meer :p



[ Bericht 12% gewijzigd door martijnhaah op 05-06-2012 15:53:04 (fototje toegevoegd :)) ]
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112479670
Ik vind het ook een kekke ( :P ) beker, nummer 2 en 3 hebben ook al een redelijk formaat.

Ik blijf mij maar verbazen over hoe klein potje je hebt :D
De bekjes lijken bijna groter dan het potje haha.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:35:29 #34
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112480989
mooi :)

En als je 2 bekjes naast elkaar zou zetten zou het al groter zijn dan dat het potje is ;)
Zo heb ik ze gekocht en zolang het potje niet omvalt/echt veel te klein wordt wil ik ze erin laten staan :D
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112505787
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:35 schreef martijnhaah het volgende:
mooi :)

En als je 2 bekjes naast elkaar zou zetten zou het al groter zijn dan dat het potje is ;)
Zo heb ik ze gekocht en zolang het potje niet omvalt/echt veel te klein wordt wil ik ze erin laten staan :D
Who! Wat een bekjes inderdaad. Heb jij ze gewoon fulltime in dat kweekkasje staan? Ik haal ze met zonnig weer eruit en zet ze in de vijver maar merk niet een dergelijke groeispurt.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:34:26 #36
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112513231
Hahahaha nee bij zonnig weer haal ik ze er ook uit :)
Nouja.... dan haal ik de deksel eraf, en ook bij foto's haal ik de deksel er maar af.

Maar die bekjes zijn niet zo enorm hoor! wel stukkie groter dan gemiddeld, maar ze lijken zo groot door het inimini potje ;)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112531949
Vandaag ook 1 aangeschaft. :)
Een Venusvliegenvanger O+ en gelijk een Bonsai boompje erbij.

Ik heb mij al behoorlijk ingelezen in de soort dus dat moet goed gaan!
pi_112566582
Ik heb net gefilmd hoe mijn happer een vlieg vangt. :D Erg toevallig, want hij staat buiten.
pi_112566957
En de beker is open :D
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:51:12 #40
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112568027
Mooi Gummiebeer :)
En Spring, kan je het filmpje op youtube zetten/een linkje hier neerzetten naar het filmpje? ^^

En die beker is moooooiii :p
Ik hoop dat ie lang blijft!
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112568610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:23 schreef lynda het volgende:
En de beker is open :D
Wauw!

Vanavond, Martijn, ik zit nu weer op mijn werk met een te slechte Internetverbinding. Was net even thuis om de hond uit te laten.
pi_112580098
Zo dan. Is erg bibberig gefilmd, hoor. Moest met één gestrekte arm want wilde de vlieg niet wegjagen en kon vanwege de zon en de spiegeling van mn scherm niet zien wat ik filmde.

  donderdag 7 juni 2012 @ 23:09:43 #43
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112591500
Het bibberige is niet heel storend dus maakt niet uit :D

En ik dacht, laat ik eens een fototje maken met mijn 3 dionaea's alleen!
Ik moet erbij vertellen dat de donkere Dionaea het erg slecht doet naar mijn idee, zeker als je hem vergelijkt met de andere 2. Overigens was deze eerst het grootst en de grote zonder bloem het kleinst.

Gelukkig begint hij wel alweer nieuw groen te produceren!
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112629642
Edit: Ga even ergens anders spelen :{

[ Bericht 78% gewijzigd door senesta op 08-06-2012 19:55:42 ]
Hallo
pi_112630200
Kan zo'n venusvliegenvanger plantje vrij lang zonder een vlieg te vangen overleven? Normaal gesproken barst het van de vliegen in de woonkamer, maar nu gek genoeg niet.

En ik zie op jullie foto's echt een goede kleur rood binnen de bekjes. Die van mij is iets rozig, maar niet zo diep gekleurd als de foto's.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 00:18:24 #46
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112644096
Oh geen zorgen hoor, dat zijn de alleroudste bekjes bij mij, de 'nieuwe' zijn ook rozig ;)
En per soort/mutatie (hoe je het ook wil noemen) kan het ook nog verschillen.

Ik heb trouwens mijn plantjes verpot, en voor mn verjaardag zaadpakket gekregen, ff kijken of dit werkt hoor..... (moet een link zijn naar mijn gehele album van photobucket)

http://s1146.photobucket.com/albums/o527/martijnhaah/

Volgens mij werkt het.

En ja een Dionaea kan lang zonder vliegen/insecten :Y
Ookal heb ik wel ergens op het forum van Carnivora gelezen dat het een behoorlijke boost geeft aan je plant om er "af en toe" een levende vlieg in te douwen.

als de plant binnen staat kan je bijvoeren want meestal is er binnen niet zoveel te vangen. Als je een vlieg of iets wat er op lijkt hebt gevangen en je hebt geen medelijden met deze beestjes, stop ze dan 10 minuutjes in de koelkast.
De vlieg leeft dan nog, beweegt een beetje, maar zal niet meer wegvliegen. Als de plant gesloten is, moet hij extra stimulering krijgen van binnen, doordat de vlieg weer op temperatuur komt zal deze actiever worden. Zo is het dus wat makkelijker voeren :@

[ Bericht 44% gewijzigd door martijnhaah op 09-06-2012 00:25:13 ]
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112661981
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:18 schreef martijnhaah het volgende:
Oh geen zorgen hoor, dat zijn de alleroudste bekjes bij mij, de 'nieuwe' zijn ook rozig ;)
En per soort/mutatie (hoe je het ook wil noemen) kan het ook nog verschillen.

Ik heb trouwens mijn plantjes verpot, en voor mn verjaardag zaadpakket gekregen, ff kijken of dit werkt hoor..... (moet een link zijn naar mijn gehele album van photobucket)

http://s1146.photobucket.com/albums/o527/martijnhaah/

Volgens mij werkt het.

En ja een Dionaea kan lang zonder vliegen/insecten :Y
Ookal heb ik wel ergens op het forum van Carnivora gelezen dat het een behoorlijke boost geeft aan je plant om er "af en toe" een levende vlieg in te douwen.

als de plant binnen staat kan je bijvoeren want meestal is er binnen niet zoveel te vangen. Als je een vlieg of iets wat er op lijkt hebt gevangen en je hebt geen medelijden met deze beestjes, stop ze dan 10 minuutjes in de koelkast.
De vlieg leeft dan nog, beweegt een beetje, maar zal niet meer wegvliegen. Als de plant gesloten is, moet hij extra stimulering krijgen van binnen, doordat de vlieg weer op temperatuur komt zal deze actiever worden. Zo is het dus wat makkelijker voeren :@
Okee, bedankt!
Loop ik mij een beetje druk te maken om mn plantje. :D
Er groeien al nieuwe happertjes aan dus ik denk dat ie het wel naar zijn zin heeft O+
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:02:30 #48
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112662545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:49 schreef -Spring het volgende:
Zo dan. Is erg bibberig gefilmd, hoor. Moest met één gestrekte arm want wilde de vlieg niet wegjagen en kon vanwege de zon en de spiegeling van mn scherm niet zien wat ik filmde.

Shit, had dat filmpje even geknipt dan. :D

Wel mooi filmpje, die plant is dan ook erg mooi gekleurd.
This isn't even my final form.
pi_112699986
Goeie vangst! :D

Even een vraagje.. Ruigplant heeft laatst zijn eerste vliegje gevangen, en nu is hij weer open gaan staan maar die vlieg blijft erin plakken :{ Moet ik die vlieg er nu uithalen of valt hij er na een paar dagen vanzelf weer uit?

Pic ter verduidelijking:



Sorry voor de grootte :')
  Designer zondag 10 juni 2012 @ 17:55:46 #50
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112700047
Je kan em er uit halen, maar het hoeft niet, 'tis maar net wat je mooi vind.
🐙
pi_112700095
Dat vliegje zit er nu al 4 dagen ofzo. Nou ja, dan wacht ik maar even af! Thanks voor het snelle antwoord trouwens :)
  Designer zondag 10 juni 2012 @ 17:59:10 #52
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112700226
Hij zal niet ineens magisch die vlieg verstoten hoor, dus die blijft wel even liggen. Het is puur een kwestie van uiterlijk.
🐙
pi_112700432
Had eigenlijk verwacht dat hij er gewoon uit zou vallen ofzo :p
  zondag 10 juni 2012 @ 18:15:52 #54
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112700900
Mijn planten zijn na drie maanden nog niet opgekomen. Nu is er zeker weinig kans dat het nog gebeurt toch?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112701085
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
Mijn planten zijn na drie maanden nog niet opgekomen. Nu is er zeker weinig kans dat het nog gebeurt toch?
Wat voor?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer zondag 10 juni 2012 @ 18:22:01 #56
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112701098
Het kan soms heeel erg lang duren hoor, het zijn moeilijke kiemers. Je hebt ze toch niet ingegraven he?
🐙
  Designer zondag 10 juni 2012 @ 18:25:19 #57
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112701220
Ik neem aan dat je ze eerst een paar weken in de koelkast hebt bewaard trouwens?
🐙
  zondag 10 juni 2012 @ 19:40:15 #58
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112704767
Venus
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat voor?
The Venus Flytrap en de Pitcher Plant.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 10 juni 2012 @ 19:41:47 #59
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112704907
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:25 schreef DeZwabber het volgende:
Ik neem aan dat je ze eerst een paar weken in de koelkast hebt bewaard trouwens?
Nou het pakket heb ik drie jaar zonder te openen bewaard. Ik was min of meer vergaten dat ik ze had (was namelijk een bestelling per cadeaubon van PostNL)! :@

Daarna in maart van dit jaar (dat was de uiterste datum waarop je ze kon zaaien) in kokospotten gepland.

Hoe lang mag het ten hoogste duren dan voor er iets ontkiemd?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 10 juni 2012 @ 19:42:05 #60
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112704929
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:25 schreef DeZwabber het volgende:
Ik neem aan dat je ze eerst een paar weken in de koelkast hebt bewaard trouwens?
Nee, moest dat dan? Dat stond niet op de gebruiksaanwijzing.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112705727
Het zaad moet zo vers mogelijk zijn, na 3 jaar zal er weinig uitkomen, sowieso duurt het langer.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 10 juni 2012 @ 19:57:37 #62
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112705779
Jammer. Nou ja, het kan ook twee jaar geweest zijn, ik weet het niet eens meer helaas...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 10 juni 2012 @ 21:58:06 #63
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112713516
Ik geloof dat zaad van een jaar oud al behoorlijk aan de oude kant is :+
(en dan nog erbij rekenen dat je bestelling nooit zaad van maar 1 dag oud is)

En ummh ja in de koelkast helpt met de pitcher zoieso, venus weet ik niet, maar geloof het ook jaa ^^
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112714247
Die vlieg gewoon lekker in die bek laten rotten. In de natuur zou hij door de regen weggespoeld worden maar dat is nu niet aan de orde.

Hebben jullie je plantjes al 24 uur buiten? Vind het s'nachts nog erg koud met een graaf of 10.
  zondag 10 juni 2012 @ 22:46:59 #65
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112716755
Misschien een domme vraag maar waarom moet het in de koelkast gedaan worden? :?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112717716
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:07 schreef tammepiet het volgende:
Die vlieg gewoon lekker in die bek laten rotten. In de natuur zou hij door de regen weggespoeld worden maar dat is nu niet aan de orde.

Hebben jullie je plantjes al 24 uur buiten? Vind het s'nachts nog erg koud met een graaf of 10.
De wind blaast het natuurlijk ook weg buiten :)
Alleen als het mooi weer is zoals vandaag, voor de rest staan ze gewoon binnen tot het ooit echt zomer is :P
  zondag 10 juni 2012 @ 23:20:00 #67
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112718790
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom moet het in de koelkast gedaan worden? :?
Dat bevorderd het kiemen, Sarracenia (=pitcher) soorten moeten meestal een perdiode van kou gehad hebben (een soort nep-winter) om te garanderen dat het voor een behoorlijke periode lekker weer blijft.
De zaadjes kiemen door deze bescherming niet in de winter waardoor de plant dus niet sterft :Y
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  maandag 11 juni 2012 @ 13:03:03 #68
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112733641
Aha, op die manier! Kan dat alsnog dan?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 11 juni 2012 @ 14:14:52 #69
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112736737
Jaa, zolang er nog geen plantjes uitkomen kan dat nog :)
Maar zodra er wél iets uitkomt uit de koelkast halen, anders gaat het plantje dood :D

En als ik jou was zou ik niet te veel verwachten van de zaden, bij sommige mensen komen er zoiezo amper tot zelfs geen zaden op, en als de zaden oud zijn al helemaal :@
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  Designer maandag 11 juni 2012 @ 14:24:30 #70
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112737143
Inderdaad, alhoewel zaden die goed bewaard zijn nog best lang mee kunnen gaan. Gewoon een week of drie / vier in de koelkast bewaren, beetje vochtig maken maar niet nat, en dan wachten maar :Y

Overigens kan het daarna alsnog drie maanden duren voordat ze uitkomen.
🐙
  maandag 11 juni 2012 @ 16:15:41 #71
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112741649
Bedankt mensen! Ik ga het proberen, en ik geef het nog een maand of vier. Als er dan nog niets is gebeurd geef ik het maar op... :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112767770
Krijg net een foto..


Ik heb mijn ouders blijkbaar gek genoeg gemaakt afgelopen weekend met mijn "Mam, vleeseters kunnen prima in de vijver en/of in het moerasbak!" :D

En nu wil ik natuurlijk die venus vliegenval ook hebben :@
  maandag 11 juni 2012 @ 23:36:12 #73
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112768936
Woooaah leuk! kreeg ik mijn ouders ook maar zover om vleeseters te nemen :P

En ik denk (weet ik niet zeker) dat het handig is om het groei punt van beide planten net wel boven water te houden ^^

Verders gewoon veeetttt! :D
Ikga nu trouwens ff wat fototjes schieten van mijn bloemstengel en het gezaaide zootje :D (komen vanaaf waarschijnlijk nog wel)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:03:53 #74
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112770575
Overzichtje van hoe ik gezaaid heb, rondjes moeten potten voorstellen :+
Als je eventjes nadenkt valt er wel te zien dat het overzichtje reality weerspiegeld in het plaatje met "lege" potjes in deze foto....

Mijn GED.water (gedeminiraliseerd water, voor de mensen die niet weten waar je dit kan kopen: ik heb deze fles bij de AH vandaan)

Mijn bloem is behoorlijk gegroeid, op 8 juni was deze nog 5.6 centimeter, 11 juni in de avond toen deze foto genomen is al 8.3 centimeter *O*

Mijn minst groeiende plantje en een zij-scheut van een andere plant die ik er maar naast heb gezet omdat er in dat potje nog wel ruimte was......

Grootste Dionaea

Sarracenia O-)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112774606
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:36 schreef martijnhaah het volgende:
Woooaah leuk! kreeg ik mijn ouders ook maar zover om vleeseters te nemen :P

En ik denk (weet ik niet zeker) dat het handig is om het groei punt van beide planten net wel boven water te houden ^^

Verders gewoon veeetttt! :D
Ikga nu trouwens ff wat fototjes schieten van mijn bloemstengel en het gezaaide zootje :D (komen vanaaf waarschijnlijk nog wel)
ik vond ze ook al diep staan maar ze waren kurkdroog dus opknappen zullen ze wel. Ik zie ze dit weekend dan ga ik plantjes ff goed bekijken :D
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:37:03 #76
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112776459
Mooi hoor! Jullie zijn goed bezig mensen! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:25:33 #77
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112784408
Thanks ;)
Bloem stengel is vannacht (23:50 tot en met 10:00) 8 mm gegroeid, dat ding is snel! 8)7
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112807186
Wat is jullie ervaring met de verkoop van andere vleesetende planten in tuincentra naast de Venus Vliegenvangers? Heeft bijvoorbeeld Intratuin andere soorten in het assortiment?
pi_112807780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:13 schreef tammepiet het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verkoop van andere vleesetende planten in tuincentra naast de Venus Vliegenvangers? Heeft bijvoorbeeld Intratuin andere soorten in het assortiment?
Ja, ze hebben anderen.
Meestal verschilt het per x dat je er komt.
Over het algemeen is het niet zoveel soeps maar wel leuk voor de beginner.
Hornbach had wel een groot assortiment.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112808269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:13 schreef tammepiet het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verkoop van andere vleesetende planten in tuincentra naast de Venus Vliegenvangers? Heeft bijvoorbeeld Intratuin andere soorten in het assortiment?
Bij de intratuin hier stonden ze tussen de cactussen en moet je zoeken voor een levensvatbare :+

Hornbach had hier echt hele mooie, een grote nepenthes en veel zonnedauwtje enzo O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_112808298
oh wat PGR zegt dus
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_112809403
Heb jij ook nog plantjes tombo?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_112809732
nee ik heb plantetende katten :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_112809785
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef tombolafan het volgende:
nee ik heb plantetende katten :+
Vegetariers dus :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer dinsdag 12 juni 2012 @ 22:23:21 #85
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112811948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:13 schreef tammepiet het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verkoop van andere vleesetende planten in tuincentra naast de Venus Vliegenvangers? Heeft bijvoorbeeld Intratuin andere soorten in het assortiment?
De hoeveelheid verschilt per tuincentrum van dezelfde branche nog wel eens, alhoewel over het algemeen het assortiment niet breed is en ongeveer hetzelfde. Meestal maar een of twee soorten drosera, een of twee soorten sarracenia, de happers, en soms nog een enkele nephentes of pinguicula
🐙
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:51:06 #86
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112820811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:13 schreef tammepiet het volgende:
Wat is jullie ervaring met de verkoop van andere vleesetende planten in tuincentra naast de Venus Vliegenvangers? Heeft bijvoorbeeld Intratuin andere soorten in het assortiment?
Eerst kwam de intratuin bij ons behoorlijk ver.... nu hebben ze alleen nog maar ini-mini Dionaea's en enorme Nepenthes hangen ^^

(dan vind ik het toch leuker om zelf mijn Nepenthes te groeien :D )
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_112878444
Voor degene met sarr zaden is dit interessant:

http://carnivora.nl.web1.(...)topic.php?f=8&t=5868

Dus gewoon in januari zaaien en buiten zetten ^O^
Moet namelijk wat kou overheen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:55:22 #88
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112880190
Hmmm ik ben benieuwd wat voor zeep hij gebruikt heeft.....
Ik ben wel nieuwsgierig!
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  Designer donderdag 14 juni 2012 @ 12:40:25 #89
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_112881849
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:14 schreef Miniem het volgende:
Voor degene met sarr zaden is dit interessant:

http://carnivora.nl.web1.(...)topic.php?f=8&t=5868

Dus gewoon in januari zaaien en buiten zetten ^O^
Moet namelijk wat kou overheen.
oooooof... koelkast, die is ook koud
🐙
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 15:15:03 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_112888177
Hebben jullie enig idee of dit ook een vleeseter is? Iets anders mag ook ;)
De aliëns komen er aan!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:22:11 #91
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112890989
Nee, sorry ik moet je teleurstellen! Geen vleesetende plant voor zover ik weet :D

Wel een mooie plant overigens, en het zijn gewoon de bloemen ervan geloof ik die paarse dingen ^^
Verders kan ik er ook geen naam bij gooien :9
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 16:53:55 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_112892423
We zijn er al achter wat het wel is ;) gedeeltelijk vleesetend overigens.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:21:28 #93
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_112893646
ohoh toch ergens wel gevaarlijk! hahaha :)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zondag 17 juni 2012 @ 12:57:41 #94
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113000091



Ik vond het tijd voor wat nieuwe foto's :Y
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113011481
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:57 schreef martijnhaah het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vond het tijd voor wat nieuwe foto's :Y
Helemaal leuk man. Heb je ze niet meer in de terracotta potjes?

Is toch lastig met de bewatering?
  zondag 17 juni 2012 @ 19:04:59 #96
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113013632
Jaa het is zeker lastig met water geven.... ikga op gevoel af :@
Zwaar potje = veel water = goed
Heel zwaar potje = teveel water = even wachten met nieuw water :P

En ze waren in ieder geval wel toe aan nieuwe potten, die dingen zijn onderhand 3-4 keer zo groot dan dat ze eerst waren.

mja, ik kan ze ook niet meer in mijn bak plaatsen, die staat namelijk propvol met zaden :D
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zondag 17 juni 2012 @ 22:59:51 #97
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113029114
Terracotta bevat kalk trouwens, let daarmee op. :P
En als je merkt dat je Nepenthes het minder goed gaat doen, kan het komen omdat deze potten niet draineren.

Maar ik moet zeggen, het zijn erg mooie potten. ^O^

Hier nog een leuke foto die ik op Google tegenkwam:

This isn't even my final form.
  maandag 18 juni 2012 @ 01:15:40 #98
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113036177
Ik geloof dat ik ff in de war was ;)
Mijn planten hebben nooit in terracotta potjes gestaan, en nu nogsteeds niet :D
Allemaal plastic, met terracotta kleurtje denk ik?

Overigens heb ik wel gezaaid in 1 terracotta pot :@

Die nepenthes zien er goed uit!

Mijne niet zo heel geweldig (zeg maar gewoon niet).
En mijn nepenthes kijk ik heeeel erg uit met water geven, ik geef water zodat de aarde aan de bovenkant licht vochtig is, maar zeeeeeker niet nat ^^
Binnenkort misschien nog maar even kijken voor een hangpot waar ik op 1 of andere manier vanaf onder (veilig) water kan geven :p Ik weet in ieder geval al wel een plekje waar ie dan zou kunnen hangen! :Y
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  maandag 18 juni 2012 @ 01:38:16 #99
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113036720
Ik heb hangpotten bij een tuincentrum gevonden die een schoteltje eronder hebben die je vast kan klikken. Dus ook als de pot hangt, blijft het schoteltje zitten. Je kan alleen niet van onderen bewateren, het schoteltje is vrijwel dicht dus je kan er niet bij (of je moet het schoteltje loshalen en dan water erin). Maar het draineert dus wel. Wat je ook kan doen, is zelf een schoteltje op de één of andere manier bevestigen.

Ik vind je Nepenthes er overigens wel goed uit zien hoor. Goede bladeren, alleen geen bekers. Misschien te lage luchtvochtigheid?
This isn't even my final form.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:09:10 #100
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113044914
Luchtvotigheid is in mijn kamer idd wel een probleem, maar ik denk ook licht.
Mijn Nepenthes buigt zich helemaal naar het licht toe, volgens mij doen ze dat alleen als ze niet genoeg krijgen :@
Ook de bloem van mijn dionaea buigt naar het licht, maar als ie dan weer zo'n 2 uur in de zon heeft gestaan wordt ie weer recht en herhaald de cyclus :P

En ik weet niet of jullie weten wat het aangeeft maar:
Op mijn Nepenthes (vooral op de stengel waar alle bladeren uitgroeien) zitten druppels waarvan ik denk dat het nectar is.
Als een plant geen goede omstandigheden heeft (weinig zon/luchtvochtigheid) maakt ie over het algemeen toch niet dat soort druppeltjes? 8)7
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  maandag 18 juni 2012 @ 12:37:02 #101
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113045825
Mijn kokospotten zijn lichtelijk aan het rotten heb ik het idee. Ik weet eigenlijk niet waarom, misschien heb ik ze teveel water gegeven!? Ik ga de tip van iemand hier om de potten in de koelkast te doen maar opvolgen. Ik hoop dat er dan iets zal gebeuren qua groei/opkomst! :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_113070128


Ik heb afgelopen vrijdag een Venus vliegenvanger plantje gekregen ;)
de eerste dagen heb ik ze kraan water gegeven , :') maar na het lezen op internet bleek dat niet goed te zijn voor de plantjes , is dat heel schadelijk ? of hoef ik me nu geen zorgen te maken omdat ik ze nu gedistilleerd water geef ? en moeten ze perse in de vensterbank staan ?
pi_113070449
Leuk plantje! :D
En even kraanwater kan geen kwaad, als je ze altijd kraanwater zou geven zouden ze opgegeven moment last krijgen van de kalk.
Op de vensterbank moet niet maar de vleesetende planten willen wel veel daglicht en door de zon kleuren juist veel planten/bekjes ook mooi rood
pi_113070527
Niet elke venusplant kleurt rood hoor lynda ;)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113070585
veel planten/bekjes ff aangepast :P
pi_113070642
:Y de ene wordt veel roder dan de andere.
Als ze maar genoeg licht krijgen is het goed.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113071266
tnx voor de snelle reacties ^O^ was al bang dat ie vergiftigt was :') ik ben totaal een leek op dit gebied. Ik heb ze op mn salon tafel staan in de woonkamer , en smiddags vanaf 2 uur schijnt daar de zon vol op ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door michiel_merk op 18-06-2012 22:03:07 ]
pi_113074052
Ik heb de plantjes buiten staan in een kweekbakje, ook s'nachts (graad of 10) is dit te koud voor m'n venusplantjes?
pi_113093047
Met trots presenteer ik jullie mijn nieuwe aanwinst! Sarracenia Catesbaei gekocht bij de Intratuin.

Waar ze nu overigens ook belachelijk kleine Venus vliegenvallen verkopen in een potje van ca. 5 cm. doorsnee voor 4,95 euro!

Wat vinden jullie direct verpotten ja of nee?

  Designer dinsdag 19 juni 2012 @ 12:47:52 #110
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113093241
Verpotten is op zich niet zo snel nodig, maar hij wordt wel groter als je em in een grotere pot stopt
🐙
  Designer dinsdag 19 juni 2012 @ 12:48:02 #111
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113093249
wel een mooi ding trouwens _O_
🐙
pi_113093349
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:47 schreef DeZwabber het volgende:
Verpotten is op zich niet zo snel nodig, maar hij wordt wel groter als je em in een grotere pot stopt
Thanks!

Ik vind hem nu al vrij fors, laat staan als ik hem een aantal weken optimaal verzorg. Ik denk er nog even over na.
pi_113094228
Hier de eerste foto van mijn plantjes, ze zijn nog niet hard gegroeid, maar ze hebben dan ook nog niet veel zonlicht gehad natuurlijk ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje is toch wel groot geworden, ghehe :P Wel leuke kwaliteit voor een telefoonfoto O-)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113094447
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier de eerste foto van mijn plantjes, ze zijn nog niet hard gegroeid, maar ze hebben dan ook nog niet veel zonlicht gehad natuurlijk ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje is toch wel groot geworden, ghehe :P Wel leuke kwaliteit voor een telefoonfoto O-)
Ziet er goed uit, maar horen ze rond deze tijd niet in de zon te staan? Wat voor grond gebruik je?
pi_113094476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:18 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, maar horen ze rond deze tijd niet in de zon te staan? Wat voor grond gebruik je?
Turfgrond ;) Gooi er alleen regenwater overheen. Ze staan op de vensterbank, maar de zon laat het nogal afweten -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:14:26 #116
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113096768
vandaag is een mooi zonnig dagje!
tijd voor mijn plantjes om buiten te spelen :) (wel ff uitkijken met mn konijn dat ook buiten loopt.....)

En tammepiet, is wel errgg koud in de nacht (blijft het in de kweekbak niet wat warmer?) want ik denk dat als ze erg weinig zon krijgen, en 's nachts zo koud dat ze misschien wel in winterslaap willen gaan :@

Erg mooie sarracenia, ik zou hem persoonlijk verpotten als ik een goed grondmengsel kon maken :Y
Ennuh.... die potjes zijn 4.5CM :D dat waren die potjes die ik ook had.

Oh guitarist, ik zie trouwens dat je plantje een bloem aan het maken is (aller rechtse plant). Ik weet niet of je hem wil laten zitten, maar is misschien wel handig om te weten dat de plant na de bloei waarschijnlijk een jaar lang niet zo mooi zal zijn (zoveel energie kost het de plant!). En het is zelfs mogelijk dat de plant het niet overleefd.....

Zelf heb ik ook een plant die in bloei gaat, en er is wel een duidelijk verschil aan het optreden tussen de bloeier en niet bloeier (bloeier groeien zo goed als geen vallen meer bij, op het moment 2 kleintjes, de niet bloeier groeien er op dit moment 2 grote en 7 kleintjes O-) )
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113099253
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:14 schreef martijnhaah het volgende:
vandaag is een mooi zonnig dagje!
tijd voor mijn plantjes om buiten te spelen :) (wel ff uitkijken met mn konijn dat ook buiten loopt.....)

En tammepiet, is wel errgg koud in de nacht (blijft het in de kweekbak niet wat warmer?) want ik denk dat als ze erg weinig zon krijgen, en 's nachts zo koud dat ze misschien wel in winterslaap willen gaan :@

Erg mooie sarracenia, ik zou hem persoonlijk verpotten als ik een goed grondmengsel kon maken :Y
Ennuh.... die potjes zijn 4.5CM :D dat waren die potjes die ik ook had.

Oh guitarist, ik zie trouwens dat je plantje een bloem aan het maken is (aller rechtse plant). Ik weet niet of je hem wil laten zitten, maar is misschien wel handig om te weten dat de plant na de bloei waarschijnlijk een jaar lang niet zo mooi zal zijn (zoveel energie kost het de plant!). En het is zelfs mogelijk dat de plant het niet overleefd.....

Zelf heb ik ook een plant die in bloei gaat, en er is wel een duidelijk verschil aan het optreden tussen de bloeier en niet bloeier (bloeier groeien zo goed als geen vallen meer bij, op het moment 2 kleintjes, de niet bloeier groeien er op dit moment 2 grote en 7 kleintjes O-) )
Haha oké ik zag ze ook in een soort plastic hulsel staan zodat ze tijdens transport en in de winkel zelf niet beschadigd raken. Veel geld voor zo'n mini plantje ;)

Duidelijk zal mijn planten vanavond in het schuurtje zetten en morgen eens gaan ompotten.
pi_113100023
Dagje niet thuis en Nepenthes beker 2 is open en beker 3 zal niet lang meer duren voordat die open gaat *O*
pi_113141076
Mij venusvliegenvanger met grote happers is kapot, denk dat zijn bodem rot was. Helaas niets meer aan te redden. Heb ook een van m'n sarracenia's omgelegd, die had al moeite om op te komen na de winter, toen had ie last van luis en daarna was iemand ( O-) ) zo onbenullig om hem in het laatste uurtje zon water te geven. Zo te zien was ie dus verbrand, en had hij ook geen kans meer.

Zonnedauw staat volop in bloei, ik weet dat het de plant een hoop energie kan kosten maar door de plaag met fruitvliegjes in huis moeten ze ruim energie hebben nu. Penguicula zit ook volledig vol.

Bij intratuin een derde nepenthes meegenomen, nieuwe venus vliegenvanger en een sarracenia. Oude nepenthessen doen het hier ook geweldig O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:13:47 #120
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113142095
Mooi Lyn!

En zonde joh van de kapotte plantjes -O-
Maar is natuurlijk ook niet slim om water op je plantjes te doen en dan in de zon te zetten :N

Achja.... van tijd tot gaat er welleens een plantje dood bij iedereen denk ik :@ (cactus vergeten water te geven? ;( )

Mooi dat de andere plantjes het wel goed doen!
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:37:59 #121
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113143124
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij is grooooottt :) bij hoeveel CM stopt ie ongeveer met groeien? ;p

(ik hou van mijn telefoon, prachtige foto's :D )
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:24:18 #122
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113153184
Dat gaat hard zeg met die bloem.
This isn't even my final form.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:25:38 #123
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113183367
Jaaa zeker! nu vind ik het niet gek meer dat het een plant bakken met energie kost!
(Net alsof je 5 kilometer gaat sprinten, dat hou je niet vol :P )

Ik heb van mijn grote informatie bron, het forum van Carnivora, te horen gekregen dat mijn bloem best nog wel even 2 × zo groot zal worden! O-)

Kweetniet of ik daar al te vrolijk van moet worden maarja....
Het enige negatieve dat ik tot nu to gemerkt heb is stilstand in groei van de rest van de plant, verteren doet ie nog, de blaadjes blijven er redelijk goed uitzien.... :)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113219388
Mijn venusvliegenvangertje bloeit volop! 2 maanden geleden zag hij er nog zo uit, en nu:

Gevouwen happers (die nog moeten openen - helemaal achterin heb je er een paar) doen me denken aan een Christen die voor zijn maaltijd met gevouwen handjes keurig tot God bidt . O~)


Sinds vorige maand is mijn veredelde prei kleurrijker en boller geworden. O+ Gelukkig regende het hard vandaag, hij slurpt al het regenwater op.
pi_113219482
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:25 schreef martijnhaah het volgende:
Jaaa zeker! nu vind ik het niet gek meer dat het een plant bakken met energie kost!
(Net alsof je 5 kilometer gaat sprinten, dat hou je niet vol :P )

Ik heb van mijn grote informatie bron, het forum van Carnivora, te horen gekregen dat mijn bloem best nog wel even 2 × zo groot zal worden! O-)

Kweetniet of ik daar al te vrolijk van moet worden maarja....
Het enige negatieve dat ik tot nu to gemerkt heb is stilstand in groei van de rest van de plant, verteren doet ie nog, de blaadjes blijven er redelijk goed uitzien.... :)
Hehe ik haal al mijn water uit een vijver in de buurt, zou je ook kunnen doen van de zomer.
  Designer vrijdag 22 juni 2012 @ 00:40:53 #126
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113219605
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:25 schreef martijnhaah het volgende:
Jaaa zeker! nu vind ik het niet gek meer dat het een plant bakken met energie kost!
(Net alsof je 5 kilometer gaat sprinten, dat hou je niet vol :P )

Ik heb van mijn grote informatie bron, het forum van Carnivora, te horen gekregen dat mijn bloem best nog wel even 2 × zo groot zal worden! O-)

Kweetniet of ik daar al te vrolijk van moet worden maarja....
Het enige negatieve dat ik tot nu to gemerkt heb is stilstand in groei van de rest van de plant, verteren doet ie nog, de blaadjes blijven er redelijk goed uitzien.... :)
Das ook het enige dat je zal gaan merken
🐙
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:20:28 #127
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113225650
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb afgelopen vrijdag een Venus vliegenvanger plantje gekregen ;)
de eerste dagen heb ik ze kraan water gegeven , :') maar na het lezen op internet bleek dat niet goed te zijn voor de plantjes , is dat heel schadelijk ? of hoef ik me nu geen zorgen te maken omdat ik ze nu gedistilleerd water geef ? en moeten ze perse in de vensterbank staan ?
Ik kookte het water en liet het dan afkoelen en dan gaf ik de zaden daarna het afgekoelde water.
Op die manier heb je toch ook gedistilleerd water hè of niet? :o
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:52 #128
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113226104
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik kookte het water en liet het dan afkoelen en dan gaf ik de zaden daarna het afgekoelde water.
Op die manier heb je toch ook gedistilleerd water hè of niet? :o
This isn't even my final form.
pi_113227298
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik kookte het water en liet het dan afkoelen en dan gaf ik de zaden daarna het afgekoelde water.
Op die manier heb je toch ook gedistilleerd water hè of niet? :o
Niet opgelet @ scheikunde/natuurkunde? :+
Brutal. Fucking. Metal.
  Designer vrijdag 22 juni 2012 @ 11:30:57 #130
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113228161
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:20 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ik kookte het water en liet het dan afkoelen en dan gaf ik de zaden daarna het afgekoelde water.
Op die manier heb je toch ook gedistilleerd water hè of niet? :o
:X
🐙
pi_113228434
die reacties hier :P
  Designer vrijdag 22 juni 2012 @ 11:48:42 #132
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113229068
behulpzaam en constructief he
🐙
pi_113230759
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:48 schreef DeZwabber het volgende:
behulpzaam en constructief he
Ja de boodschap is duidelijk denk ik haha.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 14:11:40 #134
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113234824
Als we planten willen vermoorden moeten we dat inderdaad gedestileerd noemen :')
Gedestileerd is het verdampte water dat je opvangt o|O
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:37:19 #135
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113238392
Ik bedoelde eigenlijk ook gedestilleerd water. Hm, misschien is dat wel de hoofdreden dat er niets opkomt... ;(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Designer vrijdag 22 juni 2012 @ 15:49:19 #136
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113238958
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook gedestilleerd water. Hm, misschien is dat wel de hoofdreden dat er niets opkomt... ;(
Nee, dat maakt niet uit, gedestilleerd water is pas schadelijk op de lange termijn. De reden waarom je planten geen mineralen willen is omdat ze dat niet gewend zijn van nature, en hun wortels zijn er dus niet voor gemaakt. Als je ze kraanwater geeft hopen de mineralen zich op in de wortels totdat je plantje dood gaat. Maar op de korte termijn valt het wel mee, en zaadjes hebben daar helemaal geen last van natuurlijk.
🐙
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:25:43 #137
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113247149
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk ook gedestilleerd water. Hm, misschien is dat wel de hoofdreden dat er niets opkomt... ;(
Dat wat zwabber zegt :)

Reden van niet opkomen kan zijn:
-zaden zijn lui, hebben geen zin om op te komen (of in ieder geval niet snel op te komen)
-zaden zijn oud, hebben last van hun zaadrug en kunnen niet meer opkomen
-zaden krijgen niet genoeg licht waardoor ze niet actief kunnen worden
-zaden zijn niet vochtig, hierdoor 'denken' ze dat hun omgeving toch onmogelijk is om in te groeien

enn zo zijn er nog wel een paar dingen waardoor ze 'denken' dat ze beter niet kunnen uitkomen :Y
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113268867
2 nieuwe planten erbij.
Nu pas er echt niks meer bij :')


Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:52:55 #139
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113280189
Waar heb je die geniale bekerhouder en potverhoger vandaan? _O_
This isn't even my final form.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:44:27 #140
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113292425
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:25 schreef martijnhaah het volgende:

[..]

Dat wat zwabber zegt :)

Reden van niet opkomen kan zijn:
-zaden zijn lui, hebben geen zin om op te komen (of in ieder geval niet snel op te komen)
-zaden zijn oud, hebben last van hun zaadrug en kunnen niet meer opkomen
-zaden krijgen niet genoeg licht waardoor ze niet actief kunnen worden
-zaden zijn niet vochtig, hierdoor 'denken' ze dat hun omgeving toch onmogelijk is om in te groeien

enn zo zijn er nog wel een paar dingen waardoor ze 'denken' dat ze beter niet kunnen uitkomen :Y
Bedankt voor al jullie commentaren maar ik huil in hun naam! :'(

Ik blijf hopen, ik moet er voor naar Lourdes denk ik! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_113322871
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:52 schreef Levolution het volgende:
Waar heb je die geniale bekerhouder en potverhoger vandaan? _O_
Zat erbij.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer zondag 24 juni 2012 @ 18:24:47 #142
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113323142
oh very helpful _O-
🐙
pi_113323172
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:48 schreef DeZwabber het volgende:
behulpzaam en constructief he
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer zondag 24 juni 2012 @ 18:26:07 #144
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113323196
touché
🐙
  maandag 25 juni 2012 @ 17:56:31 #145
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113374497
Mijn plant heeft 2x zichzelf gevangen (dit zijn 3 vallen).



:')
This isn't even my final form.
  Designer maandag 25 juni 2012 @ 18:08:35 #146
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113375027
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:56 schreef Levolution het volgende:
Mijn plant heeft 2x zichzelf gevangen (dit zijn 3 vallen).

[ afbeelding ]

:')
_O-
🐙
pi_113375886
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:56 schreef Levolution het volgende:
Mijn plant heeft 2x zichzelf gevangen (dit zijn 3 vallen).

[ afbeelding ]

:')
Hij ziet er goed uit trouwens.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 25 juni 2012 @ 18:39:12 #148
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113376358
Hij is mooi vol! :Y
Maar wel lomp dat ie zichzelf in de weg groeit zeg! :')
Als hij nou de nieuwe vallen lekker omhoog gooit, dan scheelt dat enorm.
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113382949
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:56 schreef Levolution het volgende:
Mijn plant heeft 2x zichzelf gevangen (dit zijn 3 vallen).

[ afbeelding ]

:')
Hoe oud is een dergelijke dichtbegroeide plant als ik vragen mag? Hou je hem dag en nacht buiten?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 01:25:59 #150
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113397653
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:43 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Hoe oud is een dergelijke dichtbegroeide plant als ik vragen mag? Hou je hem dag en nacht buiten?
Nee, dag en nacht binnen juist. Raam op zuidwesten met heel veel zon. Ik heb de plant denk ik een jaar, ik weet niet hoe oud hij was in het tuincentrum, maar toen was hij niet zo dichtbegroeid.

Ik denk dat je vooral een Dionaea moet uitzoeken die de vallen dicht bij de grond maakt. Er waren ook hoge vallen, maar ik koos bewust voor deze. Maar waarom hij zo dichtbegroeid is geraakt, weet ik eigenlijk niet.
This isn't even my final form.
  Designer dinsdag 26 juni 2012 @ 01:41:43 #151
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113397876
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 01:25 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nee, dag en nacht binnen juist. Raam op zuidwesten met heel veel zon. Ik heb de plant denk ik een jaar, ik weet niet hoe oud hij was in het tuincentrum, maar toen was hij niet zo dichtbegroeid.

Ik denk dat je vooral een Dionaea moet uitzoeken die de vallen dicht bij de grond maakt. Er waren ook hoge vallen, maar ik koos bewust voor deze. Maar waarom hij zo dichtbegroeid is geraakt, weet ik eigenlijk niet.
Omdat ze vaak in het tuincentrum 3, 4 of meer plantjes in een potje doen, omdat je dan sneller een grotere plant hebt. Als ze eenmaal gaan groeien gaan ze ruimte te kort komen.
🐙
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:56:44 #152
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113401463
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 01:41 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Omdat ze vaak in het tuincentrum 3, 4 of meer plantjes in een potje doen, omdat je dan sneller een grotere plant hebt. Als ze eenmaal gaan groeien gaan ze ruimte te kort komen.
Ik heb bij het verpotten al gekeken of de plant te splitsen was bij de wortels, lukte niet. Het is echt één plant.
This isn't even my final form.
pi_113493177
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:56 schreef Levolution het volgende:
Mijn plant heeft 2x zichzelf gevangen (dit zijn 3 vallen).

[ afbeelding ]

:')
_O- :|W
Met een tandenstoker scheid ik 2 happers die elkaar in de weg lopen, maar bij jou is daar geen beginnen aan. :')

Vleesetende planten zitten tussen dieren en planten in, misschien kun je happers temmen door de kannibalen te bestraffen?
  Designer donderdag 28 juni 2012 @ 00:06:56 #154
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_113493810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 09:56 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik heb bij het verpotten al gekeken of de plant te splitsen was bij de wortels, lukte niet. Het is echt één plant.
wtf :D
🐙
pi_113494700
Hmmz er zitten inieminie beestjes in de turf }:| :{
Voor zover ik heb gevonden komt het overeen met wat ik hier vond.
De planten groeien prima allemaal. Het zit ook echt alleen in de grond en niet op de planten zelf..

Maar iets met zeker zijn enzo.. iemand ervaringen mee?
En stiekem vind ik het vies en heb ik de neiging om de planten weer te verpotten maar ik ben gewoon een zeur denk ik :{
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:29:37 #156
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113494783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:27 schreef lynda het volgende:
Hmmz er zitten inieminie beestjes in de turf }:| :{
Voor zover ik heb gevonden komt het overeen met wat ik hier vond.
De planten groeien prima allemaal. Het zit ook echt alleen in de grond en niet op de planten zelf..

Maar iets met zeker zijn enzo.. iemand ervaringen mee?
En stiekem vind ik het vies en heb ik de neiging om de planten weer te verpotten maar geen idee in wat :{
Ik denk ook springstaartjes. Zoals in je link gezegd wordt, zijn ze onschadelijk en zelfs nuttig. Test het eens uit, leg er een paar op een witte ondergrond en hou je vinger erachter. Kijk of ze wegspringen.
This isn't even my final form.
pi_113494989
Wegspringen doen ze inderdaad dat heb ik gister uitvoerig getest.
Ik blijf het maar gewoon houden op vieze beestjes die geen kwaad kunnen
pi_113548801
Lol, er zijn spontaan 2 drosera's op gekomen tussen het spagnum van mijn darlingtonia :D

En ik heb vaak drosera's die op elkaar groeien, dien ik ze dan los te halen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113549281


Uit zaadjes, en er komen er steeds meer uit *O*
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_113563348
Nep maakt nieuwe bekers.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:50:44 #161
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113587824
Das altijd leuk allemaal :D
Een aantal van mijn zaailingen zijn ook uitgekomen, alleen zijn nog niet op de foto te krijgen....

(mobiel maakt geweldige foto's maar het is en blijft geen echte camera :') )

Overigens is mijn Dionaea echt bijna aan het bloeien nu, maar ook dat valt op het moment niet zo goed te fotograferen meer ;)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:24:13 #162
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113588484
Die spontane Drosera's uit sphagnum heb ik ook, de kans bestaat dat het Drosera rotundifolia is (die is beschermd in Nederland). Mooi dat de zaadjes uitkomen!

Vraagje. De bekers van mijn Nepenthes blijven een paar weekjes leven en dan beginnen ze al bruin te worden. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Het is best lelijk als er constant half bruine bekers aan de plant hangen (en ik knip ze niet weg voordat ze helemaal dood zijn, omdat ze nog voedselstoffen kunnen leveren).
This isn't even my final form.
pi_113591019
ik heb pas 3 bekers dus ik zou niet weten hoelang deze bekers het gaan volhouden.. Wel zonde idd als ze bruin worden!

De planten staan hier sinds 2 dagen dag en nacht buiten en 1 venus is een partij rood geworden :o
Begint echt weer echt rood te worden.

En deze begint ook al in record tempo nieuwe bekers te maken.


[ Bericht 22% gewijzigd door lynda op 30-06-2012 14:07:57 ]
pi_113600492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:24 schreef Levolution het volgende:
Die spontane Drosera's uit sphagnum heb ik ook, de kans bestaat dat het Drosera rotundifolia is (die is beschermd in Nederland). Mooi dat de zaadjes uitkomen!

Vraagje. De bekers van mijn Nepenthes blijven een paar weekjes leven en dan beginnen ze al bruin te worden. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Het is best lelijk als er constant half bruine bekers aan de plant hangen (en ik knip ze niet weg voordat ze helemaal dood zijn, omdat ze nog voedselstoffen kunnen leveren).


Hoeveel water geef je ze?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:10:34 #165
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113603987
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:26 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoeveel water geef je ze?
Ze staan altijd in een schotel met best veel water (2-4 cm?). Nu bedenk ik me, Nepenthes staat graag vochtig maar niet graag met de voeten in het water. Zou het daaraan liggen?
This isn't even my final form.
pi_113604189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:10 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ze staan altijd in een schotel met best veel water (2-4 cm?). Nu bedenk ik me, Nepenthes staat graag vochtig maar niet graag met de voeten in het water. Zou het daaraan liggen?
Jep, 2x in de week water is vaak genoeg.
Voelen als de grond droog is, dan kan je hem weer wat water geven.
Anders rot hij weg :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:08:57 #167
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113608127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:16 schreef Miniem het volgende:

[..]

Jep, 2x in de week water is vaak genoeg.
Voelen als de grond droog is, dan kan je hem weer wat water geven.
Anders rot hij weg :P
Bedankt, ik ga dan maar eens minderen.
This isn't even my final form.
  zondag 1 juli 2012 @ 23:30:10 #168
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113653584
Ik ben jaloers! :(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_113664279
Ik geef mijn nepenthes bijna dagelijks water, een klein laagje zodat ie het eind van de dag op heeft. Als het de volgende dag niet op is dan giet ik zijn bakje weer leeg.

Heb alleen bruine bekers gehad in de winter, bij mij ligt het dan aan de luchtvochtigheid. Daarom probeer ik ze een paar keer per dag te sproeien, werkt hier prima. De oude nepenthes heeft zelfs een kleintje gemaakt, die begint ook zijn eerste bekers te maken nu O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_113672160
Gisteren heeft mijn vliegenvangertje zijn eerste vlieg gevangen. :)
Eerste happertje miste de vlieg, maar de 2e had hem goed te pakken.

Groeit overigens als een gek, zitten nu na een maand al 10 nieuwe bekjes aan en een keer zo groot als dat ie bij de intrapuin wegkwam. :D
  maandag 2 juli 2012 @ 19:07:44 #171
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113683308
Bloem nr.1 is uitgekomen! Ik geloof dat ik 'm bestoven heb :@

4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113684660
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:07 schreef martijnhaah het volgende:
Bloem nr.1 is uitgekomen! Ik geloof dat ik 'm bestoven heb :@ [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi zeg, al die moeite niet voor niets geweest. Al enig succes met je zadenpakket?
  maandag 2 juli 2012 @ 22:35:50 #173
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113694880
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:07 schreef martijnhaah het volgende:
Bloem nr.1 is uitgekomen! Ik geloof dat ik 'm bestoven heb :@ [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Nu hopen dat je zaadjes krijgt.
This isn't even my final form.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:32:40 #174
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113710679
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:36 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Mooi zeg, al die moeite niet voor niets geweest. Al enig succes met je zadenpakket?
Ja! *O*
1 × Drosera "dielsiana" (volgens mensen van werkgroep carnivora zal het waarschijnlijk geen dielsiana zijn)
1 × Drosera capensis
1 × Sarracenia
1 × onbekend plantje, zit in de pot waar ik "dielsiana" gezaaid heb, maar ik gok erop dat het een Dionaea is die nog aan mn vingers is blijven plakken :@

Nepenthes is nog niks van opgekomen jammer genoeg, maar ik verwacht dat er nog wel meer op gaat komen dan wat er nu is ;)

Fototjes gaat niet werken, de plantjes zijn zooooo inimini dat mijn mobiele telefoon de autofocus op het turfstrooisel gooit ;(

En jaa ik hoop zeker dat ik zaadjes krijg, heb gister flink geprobeerd te bestuiven :D
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:06:57 #175
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113729179
Er gebeurt nog altijd niets bij mijn 'planten'... :{
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:49:50 #176
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113777011
Mijn eerste N. miranda beker nog in de groei.



Paar weekjes geleden was ze nog zo.
This isn't even my final form.
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:19:46 #177
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_113778512
Steeds meer bekers van mijn sarracenia beginnen bruin te verkleuren en dor te worden. Het is tot nu toe eigenlijk alleen het deksel dat bruin wordt, de rest niet. De plant staat in de grond waarin hij is gekocht en de pot staat in een altijd met slootwater gevuld diep bord. Hij staat op de vensterbank in de zon.
Doe ik iets verkeerd, heeft deze plant zoveel luchtvochtigheid nodig dat hij eigenlijk in een kas moet oid? Of moet hij toch niet in de volle zon staan?

Klopt het trouwens dat het goed is om in elke beker wat water te doen? Ik las ergens van wel namelijk, maar vind het een wat vreemd advies.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_113780567
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Steeds meer bekers van mijn sarracenia beginnen bruin te verkleuren en dor te worden. Het is tot nu toe eigenlijk alleen het deksel dat bruin wordt, de rest niet. De plant staat in de grond waarin hij is gekocht en de pot staat in een altijd met slootwater gevuld diep bord. Hij staat op de vensterbank in de zon.
Doe ik iets verkeerd, heeft deze plant zoveel luchtvochtigheid nodig dat hij eigenlijk in een kas moet oid? Of moet hij toch niet in de volle zon staan?

Klopt het trouwens dat het goed is om in elke beker wat water te doen? Ik las ergens van wel namelijk, maar vind het een wat vreemd advies.
Ik heb hetzelfde met mijn pas gekochte Sarracenia welke buiten staat in een flinke scheut water. Heb ze in volle zon staan, ook s'nachts laat ik ze buiten.

Bekers drogen als het ware op, sommige blijven goed. Ik raak er niet van in paniek maar denk erover alle dorre af te knippen.
pi_113783467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:49 schreef Levolution het volgende:
Mijn eerste N. miranda beker nog in de groei.

[ afbeelding ]

Paar weekjes geleden was ze nog zo.
Gaaf! O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:50:15 #180
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113787698
Die Nepenthes is gaaf zeg!
Mooie, grote beker :Y

En meneer fluitbeker 2.0
Ik zou geen water in mijn sarracenia's pompen, noch slootwater gebruiken....
Sloot water is géén goede vervanger voor regenwater ;)

Verders staat ie volgens mij wel goed ^^
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_113815103
kom op met die regen.. mijn water is bijna op 8-)
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:47:51 #182
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_113816664
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:50 schreef martijnhaah het volgende:
Die Nepenthes is gaaf zeg!
Mooie, grote beker :Y

En meneer fluitbeker 2.0
Ik zou geen water in mijn sarracenia's pompen, noch slootwater gebruiken....
Sloot water is géén goede vervanger voor regenwater ;)

Verders staat ie volgens mij wel goed ^^
Het is mevrouw en het is fluitbekzeenaald2.0.

Slootwater bestaat bijna alleen uit regenwater, waarom zou dat niet geschikt zijn?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:50:27 #183
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_113816752
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het is mevrouw en het is fluitbekzeenaald2.0.

Slootwater bestaat bijna alleen uit regenwater, waarom zou dat niet geschikt zijn?
Mineralen doordat er leven in zit, denk ik.
This isn't even my final form.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:05:51 #184
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_113828657
Verontreiniging :)
Als ik bij de sloot bij mij in de buurt kijk, zie ik allemaal dingentjes die er in gedumpt zijn (niet veel, maar het verontreinigd wel)

En als je de bodem inspecteert.... lijkt mij gewoon 1 dikke kalk & mineralen bom :r

Dit trekt in het water ^^

Verders, als je een hele schone sloot hebt zou je dit water natuurlijk wel kunnen gebruiken, al helemaal als je het ff laat testen op alles, ikgaat niks verbieden :D
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
pi_114092911
Slak > vleesetende plant.

Ik ontdekte een huisloze slak op mijn deur, waarmee ik mijn plantjes blij wilde maken. Met een pincet opgepakt, boven de beker van mijn Saraccenia losgelaten, hoor ik opeens 'garp garp' geluiden. Blijkt dat smerige beest mijn plant van binnen op te eten! Dankzij zijn slijm blijft hij plakken boven de verterende vloeistof en glijdt hij niet naar beneden.

Ik pak hem weer op met mijn pincet om hem ditmaal aan mijn venus vliegenvanger te voeren. De happer klapt dicht en heeft aanvankelijk de helft van de slak (inclusief kop) te pakken, maar de slak wurmt zich er gewoon uit, door van binnenuit zijn bovenlichaam naar zijn onderlichaam te pompen. Mijn happer zit nu onder de plakkerige materie. Dat krijg je er nooit uit zonder de plant pijn te doen. :r :(

Weer pak ik de slak op, pak er een schaar bij en knip hem doormidden. Het gedeelte van de kop leeft gewoon door. :') Wanneer ik hem nog een keer door midden knip zie ik geen teken van leven meer en voer hem dan aan 3 verschillende Saraccenia-bekers. Verbaasd zou ik echter niet zijn als deze terminatorslak uit de dood herrijst. _O-
  Designer donderdag 12 juli 2012 @ 02:07:46 #186
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114094486
Really, een slak? :')
🐙
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 12 juli 2012 @ 09:02:14 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_114097197
Net weer terug uit Schotland, daar groeit veel van dat spul in het wild.
Genoeg te eten daar voor ze :P

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_114128359
Vandaag een moerasbak gemaakt.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114149046
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Steeds meer bekers van mijn sarracenia beginnen bruin te verkleuren en dor te worden. Het is tot nu toe eigenlijk alleen het deksel dat bruin wordt, de rest niet. De plant staat in de grond waarin hij is gekocht en de pot staat in een altijd met slootwater gevuld diep bord. Hij staat op de vensterbank in de zon.
Doe ik iets verkeerd, heeft deze plant zoveel luchtvochtigheid nodig dat hij eigenlijk in een kas moet oid? Of moet hij toch niet in de volle zon staan?

Klopt het trouwens dat het goed is om in elke beker wat water te doen? Ik las ergens van wel namelijk, maar vind het een wat vreemd advies.
Slootwater lijkt me een hele slechte vervanging voor regenwater, het zit vast boordevol voedingsstoffen en mogelijk kalk. Gebruik dan gewoon kraanwater. Dit zou een oorzaak van het probleem kunnen zijn. Misschien helpt het om de pot goed met regen- of kraanwater uit te spoelen.

Volgens mij is voor een tijdje kraanwater gebruiken trouwens helemaal geen ramp.

Hier wat ronde en kleine zonnedauw die ik laatst tegenkwam bij een vennetje hier in de buurt :) . Het stond er helemaal vol mee. Zonnedauw vind ik toch altijd een van de leukste plantjes om tegen te komen in de natuur.


[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_114161446
Net bij de Intratuin deze drie planten gehaald.



Zonlicht is pas vanaf 15 uur, kan dat? Verder las ik dat de tweede plant niet mag worden aangeraakt omdat dat te veel energie kost ivm open/dicht gaan. Hopelijk blijft deze leven en is die niet te vaak aangeraakt bij de Intratuin.

Hoevaak moeten ik ze water geven? Om de dag? En dan alleen bij het grond of ook in de rode plant? Morgen even water koken en het water geven.
pi_114161533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:24 schreef stoeltafel het volgende:
Net bij de Intratuin deze drie planten gehaald.

[ http://desmond.imageshack.us/Himg833/scaled.php?server=833&filename=imag0526t.jpg&res=landing/ (copy/paste deze link) ]

Zonlicht is pas vanaf 15 uur, kan dat? Verder las ik dat de tweede plant niet mag worden aangeraakt omdat dat te veel energie kost ivm open/dicht gaan. Hopelijk blijft deze leven en is die niet te vaak aangeraakt bij de Intratuin.

Hoevaak moeten ik ze water geven? Om de dag? En dan alleen bij het grond of ook in de rode plant? Morgen even water koken en het water geven.
Je moet je vingers er niet insteken.
Nat houden, water geven in een schotel.
Water koken mag niet.
Regenwater of demi.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer vrijdag 13 juli 2012 @ 17:27:19 #192
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114161564
Je mag het wel koken, het helpt alleen geen flikker :+
🐙
pi_114161569
Zelfs het water niet koken? Hmm dan leg ik wel een emmertje op het balkon zodat ik het kan opvangen. Bij de Intratuin zeiden ze alleen schoon water.
pi_114161603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:27 schreef stoeltafel het volgende:
Zelfs het water niet koken? Hmm dan leg ik wel een emmertje op het balkon zodat ik het kan opvangen. Bij de Intratuin zeiden ze alleen schoon water.
Water uit de kraan is ook schoon.
Alleen niet van kalk ;)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114161667
Oke duidelijk!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:19:59 #196
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_114163723
Vet, die moerasbak. Lijkt me mooi als ik meer ruimte heb om alles bij elkaar te doen. Of een klein kasje ofzo. :D
This isn't even my final form.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:35:42 #197
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_114167181
This isn't even my final form.
pi_114167236
Mooie foto Levolution!

Mijn nepenthes heeft een tweede plantje gemaakt in zijn potje :D Nu staat er dus een reusachtige nepenthes in met twee kleintjes. Dat wordt volgend jaar de kleine plantjes verpotten, hoop maar dat dat goed gaat.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_114168465
Vandaag van een grotere Dionaea 3 nieuwe planten gemaakt. Stekken is echt zeer makkelijk. De planten wortelen amper en dus is het puur een kwestie van lostrekken. Hierna in een bedje van vochtige tuinturf geplaatst.

Ik raad het iedereen aan omdat de bekjes elkaar op een gegeven moment in de weg gaan groeien. Resultaat in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114170467
Voeren jullie de planten? Zag net op youtube dat je de planten maden kan geven :)
pi_114170889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:50 schreef stoeltafel het volgende:
Voeren jullie de planten? Zag net op youtube dat je de planten maden kan geven :)
Kan maar zeker niet overmatig of te grote 'vangsten' erin doen hierdoor gaan de bekjes of bladeren uiteindelijk rotten. Bijvoeren hoeft zeker niet zeker wanneer je ze buiten houdt.

Mijn ervaring is planten naar buiten wanneer het kan, s'nachts kunnen ze ook makkelijk buiten blijven als de temperatuur boven de 10 graden blijft. Dan vangen ze zelf wel. Het is immers een buitenplant.

Belangrijkste is dat ze altijd vochtig gehouden worden wat je op de foto nog niet doet :)
pi_114170966
dubbel
pi_114171211
Heb ze net in een schaaltje gelegd met regenwater dus moet komen. Over een maandje nog is een foto maken.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:45:56 #204
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114194405
ik wilde zojuist een foto uploaden van mijn 3 plantjes die er naar mijn idee niet best uitzien. helaas krijg ik de foto er niet op.. Iemand een idee hoe t wel lukt zodat ik jullie oordeel over mijn plantjes kan krijgen??
pi_114194972
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:45 schreef robee het volgende:
ik wilde zojuist een foto uploaden van mijn 3 plantjes die er naar mijn idee niet best uitzien. helaas krijg ik de foto er niet op.. Iemand een idee hoe t wel lukt zodat ik jullie oordeel over mijn plantjes kan krijgen??
via tinypic :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:10:40 #206
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114195088
http://tinypic.com/r/xr5zl/6

Hartelijk bedankt!!
... nou dit zijn ze, ik neem aan dat ze niet zo horen uit te zien.. tch?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:49:53 #207
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_114198453
Volgens mij ziet dat er gewoon gezond uit hoor Robee, alleen misschien iets wat meer licht geven :D
Verders ben ik bang voor jou grondmengsel.....
In wat voor grond staan je plantjes? ;)

Ikzelf heb 1 van mijn Dionaea's laten bloeien.... Géén succes.... mijn bloemstengel is kapot gegaan waardoor de bloemetjes dus grijs werden (zelfs de bloemen die nog niet gebloeid hadden, er kwam namelijk geen vocht meer naar boven)

Staat nu, van de plant afgehaald, in een bakje met water....

Verder heb ik een beetje last van te weinig zonlicht :')
Oh maar mijn zaadjes komen wel uit, al een paar Drosera's gekiemd & 2 Sarracenia's (nouja... laten we dat hopen, want het zou af en toe net zo goed onkruid kunnen zijn hehe)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:27:20 #208
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114199916
ik kreeg net te horen bij een post die ik had neergezet (vanuit daar ben ik hiernaar doorverwezen), en daar werd me verteld dat mn plantjes te nat zijn

en mijn grondmengsel vertel ik liever niet;) aangezien ik weet dat het niet mag.. maar het me toch is geadviseerd in het tuincentrum. Als ze dood gaan krijgen ze ze terug en weet ik dat ik het ech tnie tmeer moet doen hahaha

heb ze ook gister pas gehaald dus meer licht zullen ze vanaf nu wel krijgen.. als het tenminste eens stopt met regenen hahaa
pi_114202025
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:27 schreef robee het volgende:
ik kreeg net te horen bij een post die ik had neergezet (vanuit daar ben ik hiernaar doorverwezen), en daar werd me verteld dat mn plantjes te nat zijn

en mijn grondmengsel vertel ik liever niet;) aangezien ik weet dat het niet mag.. maar het me toch is geadviseerd in het tuincentrum. Als ze dood gaan krijgen ze ze terug en weet ik dat ik het ech tnie tmeer moet doen hahaha

heb ze ook gister pas gehaald dus meer licht zullen ze vanaf nu wel krijgen.. als het tenminste eens stopt met regenen hahaa
Hmm ik raad je aan gewoon een zak turfstrooisel bij de Intratuin of een andere tuincentrum te halen. Voor 4 euro heb je 10 liter. Toevallig net gezien in de winkel.

Verder zien ze er prima uit, hoe vochtigere omgeving des te beter.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:51:47 #210
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114202279
ja dat over de omgeving dacht ik ook.. kijk ik snap ook wel dat t water ook met mate toegevoegd moet worden maar dacht niet dat dit te nat was.

gelukkig zeggen jullie dat ze er nog goed uit zien haha geeft me weer wat meer moed.
zal idd overmorgen even turf gaan halen voor de zekerheid.

moet er ook nog zand door gemixt worden?
pi_114203235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:51 schreef robee het volgende:
ja dat over de omgeving dacht ik ook.. kijk ik snap ook wel dat t water ook met mate toegevoegd moet worden maar dacht niet dat dit te nat was.

gelukkig zeggen jullie dat ze er nog goed uit zien haha geeft me weer wat meer moed.
zal idd overmorgen even turf gaan halen voor de zekerheid.

moet er ook nog zand door gemixt worden?
Ik heb speelzand en later perliet gebruikt. Ongeveer in verhouding 1/4 tot turf.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:23:03 #212
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114203371
oke bedankt dan ga ik dat na het weekend direct halen!! en hopen dat de schade door deze grond niet te erg is
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:26:02 #213
367035 martijnhaah
Having some cookies
pi_114205659
Hahahaha het tuincentrum kan lullen wat het wilt.... ze wouden mij eerst ook zwaar bemeste grond meegeven omdat dat goed was :')

Als ze er nog niet al te lang instaan is het niet erg ^^
En te nat? naahh denk het niet haha :)

wat handig is, is een potje met gaatjes aan de onderkant zodat je een schoteltje met water eronder kan zetten, als daar 1-2 centimeter water in blijft liggen is het genoeg water ;)

Overigens heeft die sjaak in het andere topic wel gelijk, ze kunnen gaan rotten als je teveel water geeft...... daarom 1-2 centimeter, soms mág verzopen, maar constant kán helpen met rotten.

Oh en met je potgrondje, zorg dat er enige luchtbeweging is, anders groeit de schimmel binnen 5 dagen over je plantje heen :@
(En wij zijn de experts niet hoor.... ;D die zitten op het forum van Carnivora ^^ Overigens hebben ze daar ook een"carnipedia" handig voor beginnende mensen!)
4 Dionaea muscipula's 1 Sarracenia purpurea ssp. venosa 1 Nepenthes x ventrata
  maandag 16 juli 2012 @ 12:18:20 #214
379893 robee
I'll leave my marks
pi_114264357
bij het zonlicht wat ze nodig hebben, gaat het dan om het licht opzich of om de uv straling?
  maandag 16 juli 2012 @ 12:40:24 #215
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_114265147
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:18 schreef robee het volgende:
bij het zonlicht wat ze nodig hebben, gaat het dan om het licht opzich of om de uv straling?
Gaat niet om UV-straling, maar het spectrum maakt wel uit is me verteld in deze reeks.
Daarom kunnen je planten wel voor het raam staan; glas laat immers geen UV-straling door. TL-lampen zijn geschikt als kunstmatige vervangers.
This isn't even my final form.
  Designer maandag 16 juli 2012 @ 19:35:51 #216
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114282596
Lang niet iedere TL lamp overigens, alhoewel het beter is dan een gloei of spaarlamp. Een volspectrumlamp is eigenlijk nog het beste.

Glas laat trouwens wel UV licht door, van de twee soorten UV straling laat hij UV-A wel door, en UV-B komt niet volledig door, maar blokkeren doet het niet. :P
🐙
pi_114283452
Lol, ik heb een paar dagen geleden een kleine Drosera filliformis opgestuurd gekregen en in een potje gezet.

Die is nu al 5 cm, terwijl ik hem kreeg was hij nog 1 cm :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Designer maandag 16 juli 2012 @ 19:56:21 #218
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114283554
gaat hard dan :D
🐙
pi_114283668
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:56 schreef DeZwabber het volgende:
gaat hard dan :D
Trouwens, hij staat er nu wel 10 dagen, maar de laatste paar dagen groeit hij opeens fors :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114309282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:54 schreef Miniem het volgende:
Lol, ik heb een paar dagen geleden een kleine Drosera filliformis opgestuurd gekregen en in een potje gezet.

Die is nu al 5 cm, terwijl ik hem kreeg was hij nog 1 cm :D
Nu ben ik benieuwd hoe duur en via wie ;-)
pi_114523283
Hoppa alles naar buiten (ook s'nachts prima te doen)

pi_114524200
ze staan hier al een tijdje buiten, ik haal ze alleen met rotweer binnen. Het levert leuke gesprekken op met mooi weer.. een oudere bovenbuurman vind het maar vreemde planten :D

Ik kwam gister nog een halve wesp tegen in een Venus, omnomnom.
pi_114525325
Heb net wat zaad geoogst.



Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114534053
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:04 schreef Miniem het volgende:
Heb net wat zaad geoogst.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kwam ja aan die stekjes Drosera? Zie hierboven ;)
pi_114537028
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:52 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Hoe kwam ja aan die stekjes Drosera? Zie hierboven ;)
Iemand van Carnivora.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114649834
Yeah! Via http://verkopers.marktplaats.nl/18122977 mijn eerste 2 Drosera's gekocht. Vrij prijzig voor stekjes maar zeer goede en beschermde verzending.

Aanradertje.
pi_114890865
Kan je ze ook bij de Tuinwereld halen?
pi_114891240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:42 schreef tammepiet het volgende:
Yeah! Via http://verkopers.marktplaats.nl/18122977 mijn eerste 2 Drosera's gekocht. Vrij prijzig voor stekjes maar zeer goede en beschermde verzending.

Aanradertje.
Heb je ze al binnen, zo ja heb je foto? Verzending ook goed gegaan? Beetje leuke stekjes? :)
/nieuwsgierige modus uit

==

De nieuwste beker van mijn nepenthes is bijna 2 zo groot als de eerste bekers :D
pi_114894791
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:37 schreef lynda het volgende:

[..]

Heb je ze al binnen, zo ja heb je foto? Verzending ook goed gegaan? Beetje leuke stekjes? :)
/nieuwsgierige modus uit

==

De nieuwste beker van mijn nepenthes is bijna 2 zo groot als de eerste bekers :D
Ja leuke plantjes. Ze worden verzonden in een soort plastic goed afgeplakte buis met vochtig papier erin. Zou wel een aantal plantjes tegelijk kiezen, bespaard je op de verzendkosten.

Foto's helaas niet mogelijk ben deze week niet thuis.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:50:23 #230
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114896714
kunnen deze plantjes echt geen kraanwater hebben?
ik wil er 1 gaan halen voor in de keuken omdat we zoveel fruitvliegjes hebben :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114898416
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:50 schreef Mirjam het volgende:
kunnen deze plantjes echt geen kraanwater hebben?
ik wil er 1 gaan halen voor in de keuken omdat we zoveel fruitvliegjes hebben :D :@
Nee.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:54:30 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114899294
dan geef ik ze lekker regenwater, heb een schaal in de tuin waar ik het uit kan halen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:56:34 #233
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114899386
ik heb een venus vliegenvanger die erg geschrokken is van de weg naar huis en alle blaajes heeft dichtgeklapt, en 1 waarvan ik de naam niet ken, een groenige plant met allemaal rode haartjes.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114899502
Groenige plant met haartjes.. :D
Foto's willen we!

Regenwater zijn je plantjes veel blijer mee :Y
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:06:42 #235
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114899834
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef lynda het volgende:
Groenige plant met haartjes.. :D
Foto's willen we!

Regenwater zijn je plantjes veel blijer mee :Y
ik kan ook op de interwebz niet vinden hoe hij heten moet :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114901124
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik kan ook op de interwebz niet vinden hoe hij heten moet :D :@
Pic
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114901301
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:56 schreef Mirjam het volgende:
ik heb een venus vliegenvanger die erg geschrokken is van de weg naar huis en alle blaajes heeft dichtgeklapt, en 1 waarvan ik de naam niet ken, een groenige plant met allemaal rode haartjes.
Die bekjes gaan wel snel weer open. :) Ik had dat ook met mijn plantjes na de reis. Maar als ze weer open gaan wel oppassen dat je ze niet zonder vlieg dicht laat klappen. :P

Je andere plant is misschien een zonnedauw?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:40:15 #238
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114901351
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:39 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

[..]

Die bekjes gaan wel snel weer open. :) Ik had dat ook met mijn plantjes na de reis. Maar als ze weer open gaan wel oppassen dat je ze niet zonder vlieg dicht laat klappen. :P

Je andere plant is misschien een zonnedauw?
vooralsnog zitten ze nog potdicht... ik hoop dat ze snel open gaan
ze waren kennelijk erg dorstig, de schoteltjes waren binnen een half uur leeg, dus maar weer bijgevuld.

pics zal ik morgen maken, heb even geen camera bij de hand.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114901548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:40 schreef Mirjam het volgende:

[..]

vooralsnog zitten ze nog potdicht... ik hoop dat ze snel open gaan
ze waren kennelijk erg dorstig, de schoteltjes waren binnen een half uur leeg, dus maar weer bijgevuld.

pics zal ik morgen maken, heb even geen camera bij de hand.
Ja precies, altijd vochtig houden en veel zonlicht dan komt het wel goed.
Op de een of andere manier "merkt" de plant wat er in het bekje zit. Als er niets in zit zijn ze meestal na een dag of twee wel weer open, ook als er alleen een dood vliegje of stukje zand in zit.

Als er een vlieg gevangen is blijft hij soms een dag of 5 dicht bij een klein vliegje. Maar op de een of andere manier heeft een van mijn planten een hele grote langpootmug gevangen en die zit er nu al twee weken in of zo. :')
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:48:00 #240
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114901691
twee dagen, ik dacht dat ze met een uurtje wel weer open gingen :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:52:58 #241
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114904590
Vol trots presenteer ik:
Meneer Janssen


en Mevrouw van Kleveringen


Als iemand weet van welk merk Mevrouw van Kleveringen is? Ik zou u zeer erkentelijk zijn O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114905687
Een zonnedauw / drosera :D
pi_114906411
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:52 schreef Mirjam het volgende:
Vol trots presenteer ik:
Meneer Janssen
[ link | afbeelding ]

en Mevrouw van Kleveringen
[ link | afbeelding ]

Als iemand weet van welk merk Mevrouw van Kleveringen is? Ik zou u zeer erkentelijk zijn O+
Deze komen van de Intrapuin :P

Je hebt een dionaea en een drosera.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:18:27 #244
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114915578
Ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen, dat ze van de intratuin komen :P

Niks ergs aan toch? Of wel? }:|

Maar dus toch zonnedauw, ok, ik kwam heel andersoortige planten tegen toen ik er op zocht :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114918704
probeer kaapse zonnedauw eens :)
Daar zie je een stuk meer overeenkomsten met jouw plantje denk ik.
pi_114921358
Who mooie plantjes Mirjam! Heel andere kwaliteit als de Intratuin hier.

Van die ene Vliegenvanger zou je er nu direct 2 van kunnen maken als ik het zo bekijk. Gewoon voorzichtig uitgraven en in tweeën splitten.

Heb je wel turfgrond nodig en een extra potje uiteraard ;)
pi_114921386
Dubbel
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:07:49 #248
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114922133
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:55 schreef tammepiet het volgende:
Who mooie plantjes Mirjam! Heel andere kwaliteit als de Intratuin hier.

Van die ene Vliegenvanger zou je er nu direct 2 van kunnen maken als ik het zo bekijk. Gewoon voorzichtig uitgraven en in tweeën splitten.

Heb je wel turfgrond nodig en een extra potje uiteraard ;)
Kan dat? :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:09:23 #249
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114922224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:08 schreef lynda het volgende:
probeer kaapse zonnedauw eens :)
Daar zie je een stuk meer overeenkomsten met jouw plantje denk ik.
Ik weet niet, ik vind het alemaal net niet lijken. Er zitten ook geen druppeltjes aan de haren enzo
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Designer dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10:55 #250
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114922321
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Kan dat? :o
Ja maar het is niet nodig, als je het graag wilt moet je het doen maar voor de plant hoeft het voorlopig niet. Overbodig rommelen is alleen maar stressvol voor die dingen. Het ziet er naar uit dat er gewoon twee los in een potje zitten, doen ze vaker :Y
🐙
  Designer dinsdag 31 juli 2012 @ 23:11:44 #251
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_114922367
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik vind het alemaal net niet lijken. Er zitten ook geen druppeltjes aan de haren enzo
Die komen later wel als je er goed voor zorgt, komt omdat ze in het tuincentrum meestal niet onder ideale omstandigheden staan.
🐙
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:18:07 #252
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114922710
Oh, ok, dan laat ik het zo :)
En ga ik er veel tegen lullen :P
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114924292
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik vind het alemaal net niet lijken. Er zitten ook geen druppeltjes aan de haren enzo
Je moet ze veel water geven, dan komen er vanzelf druppels aan.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_114936843
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:18 schreef Mirjam het volgende:
Ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen, dat ze van de intratuin komen :P

Niks ergs aan toch? Of wel? }:|

Maar dus toch zonnedauw, ok, ik kwam heel andersoortige planten tegen toen ik er op zocht :D
Ik heb er gisteren eentje gehaald bij de Tuinwereld.
Gelukkig had ik nog wat regenwater. Meteen maar even een fles gevuld met wat er nog lag zodat ik een beetje reserve heb.
pi_114951780
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Kan dat? :o
Ja ben in februari begonnen met deze twee van de Intratuin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door voldoende groei en het splitsen heb ik nu in totaal 8 Dionaea's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook op de foto mijn pas aangekochte Drosera's vooral de Capensis past zich goed aan de andere heeft wat opstartproblemen :s)
pi_114993360
Er zit sinds gisteravond een beest in een bekje van een venus en je ziet dat beest nu nog steeds pogingen doen om zich eruit te eten.. omnomnom :')

[ Bericht 21% gewijzigd door lynda op 02-08-2012 13:35:22 ]
pi_115000476
Mijn kat vreet de bekjes op van mn venusvangertje :(
Ondertussen komt er een bloem uit en zitten er nog maar 3 bekjes aan :(
pi_115094284
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:09 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ja ben in februari begonnen met deze twee van de Intratuin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door voldoende groei en het splitsen heb ik nu in totaal 8 Dionaea's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook op de foto mijn pas aangekochte Drosera's vooral de Capensis past zich goed aan de andere heeft wat opstartproblemen :s)
ik heb ze ook vanochtend binnen gekregen, thanx voor je bericht nog ;)
pi_115104601
Mijn moerasbakje is meer 'het recht van de sterkste' geworden.

De happers blijven maar bloeien, en alle happers zelf sterven af. Het vetblad is 'gewoon' bezig met overleven, groeit niet, gaat niet dood, paar vastgeplakte mugjes, de 'lage' Sarracenia leeft ook gewoon verder, maar de 'hoge' Sarracenia is gewoon herrie aan het maken, bromvliegen zijn er gek op, en de plant is gek op bromvliegen, en groeit (als enige) goed.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_115104882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:16 schreef Resistor het volgende:
Mijn moerasbakje is meer 'het recht van de sterkste' geworden.

De happers blijven maar bloeien, en alle happers zelf sterven af. Het vetblad is 'gewoon' bezig met overleven, groeit niet, gaat niet dood, paar vastgeplakte mugjes, de 'lage' Sarracenia leeft ook gewoon verder, maar de 'hoge' Sarracenia is gewoon herrie aan het maken, bromvliegen zijn er gek op, en de plant is gek op bromvliegen, en groeit (als enige) goed.
Uiteraard vraagt dit verhaal om een foto 8-)
pi_115105717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:23 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Uiteraard vraagt dit verhaal om een foto 8-)
Van
(klikbaar) toen ze net gepoot waren

naar

(ook klikbaar) nu.

[ Bericht 6% gewijzigd door Resistor op 04-08-2012 19:52:45 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_115112884
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:47 schreef Resistor het volgende:

[..]

Van [ link | afbeelding ]
(klikbaar) toen ze net gepoot waren

naar
[ link | afbeelding ]
(ook klikbaar) nu.
Hahah mooi hoor. :)
Ik heb vandaag ook een bak gemaakt met een Venus Flytrap, Sarracenia en Drosera. Komende week een andere bak met ook een Dionaea en een mooie Sarracenia.
Heb alleen helaas geen mooie tuin met vijvertje. ;( Alleen een balkon.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:16:42 #263
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115377273
- Balkon met kleine overkapping
- Vaak zonlicht maar ook regenbuien.
- Volop vliegen, spinnen en andere insecten.

Wat voor leuke plant kunnen jullie mij aanraden? Voor alle weersomstandigheden mogelijk?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115387189
Mevrouw van Kleveringen heeft druppeltjes! :D *O*

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115476117
Mensen ik heb misschien nogal een domme vraag. Sinds enkele dagen groeit midden in mijn Venus Flytrap een stengel die er anders uitziet dan een gewoon blad met bekje. Ik denk dat dit een bloem wordt, is dat zo?

Mijn plant is nog heel jong en ik las dat het beter is om de bloem dan weg te halen? Ik heb geen idee hoe. Gewoon afknippen zo dicht mogelijk bij de stam?

Alvast bedankt. :)

Is het trouwens ook slim om slechte/aangetaste bekers weg te halen bij een Sarracenia? Ik heb een paar redelijk dode bekers en 2 die niet mooi rond zijn bovenaan maar meer op een 8 lijken. :')
Zo ja; is het dan beter om ze af te knippen of eruit te trekken? Want dat tweede heb ik geprobeerd maar dan komt de halve plant mee omhoog.
  Designer zondag 12 augustus 2012 @ 20:50:59 #266
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_115476340
niet trekken, daar kan je de rest van de plant mee beschadigen. Knippen is het beste, weghalen hoeft in principe niet maar het ziet er natuurlijk niet uit als je het laat zitten.

Het kan geen kwaad om de bloem te laten zitten, alleen is het niet echt een bijzonder mooie bloem. Je plant gaat er wel minder bekjes van aanmaken, dus als hij nog klein is en je wilt je plant sneller groot krijgen kan je hem het beste vroeg wegknippen inderdaad. :Y
🐙
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:13:08 #267
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115477475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:35 schreef Mirjam het volgende:
Mevrouw van Kleveringen heeft druppeltjes! :D *O*

[ link | afbeelding ]
Mooie foto, neem meer planten zodat je meer foto's kan maken. ^O^
This isn't even my final form.
pi_115477562
Ik heb het idee dat mijn venus flytrap niks te eten krijgt, maar hoe ga ik in godsnaam vliegen voor hem vangen :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115516726
Meneer Janssen heeft honger.



Mevrouw van Kleveringen daarentegen niet zo.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115517184
Macro lens? O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115517221
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:46 schreef Miniem het volgende:
Macro lens? O+
nee, een klein compactcameraatje met een verbazend goeie macrofunctie :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115517457
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, een klein compactcameraatje met een verbazend goeie macrofunctie :D
Wat :D Mijn spiegelreflex kan dit niet met standaard 18-55 lens ;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115517485
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:52 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wat :D Mijn spiegelreflex kan dit niet met standaard 18-55 lens ;(
nee, de mijne ook niet idd :9~
en het cameraatje was gratuit, gewonnen :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115517538
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, de mijne ook niet idd :9~
en het cameraatje was gratuit, gewonnen :9
Waarmee? :9
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115517954
Olympus VG110
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115518000
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:05 schreef Mirjam het volgende:
Olympus VG110
Waarmee gewonnen :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115520250
De bekers van de Sarracenia zitten zo goed als vol _O-

Ik vond de plant al zo raar brommen, maar dat komt dus van bromvliegen die op hun soortgenoten zitten. 1 beker zelfs nog 3 levende dikke bromvliegen die omstebeurt een poging doen om er uit te komen :P

Helaas zijn foto's van in de bekers niet goed mogelijk, problemen met scherpstelling van mijn telefoon.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:06:25 #278
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115525049
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:16 schreef CantFazeMe het volgende:
- Balkon met kleine overkapping
- Vaak zonlicht maar ook regenbuien.
- Volop vliegen, spinnen en andere insecten.

Wat voor leuke plant kunnen jullie mij aanraden? Voor alle weersomstandigheden mogelijk?
Iemand? :).

Bekers perhaps?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115525705
Ik heb op mijn balkon staan;
Grote venus, kleine venus, 2 bekerplanten, 1 nepenthes en 2 mini drosera's
Allemaal zitten ze vol met vliegen/insecten/beestjes op de nepenthes na.

De hele dag zon, bij veel wind zet ik ze uit de wind en in de winter gaan ze weer naar binnen.
Ik zou zeggen kies wat leuks uit en probeer.. :+
pi_115526479
Ik kwam nog wat foto's tegen en vond het verschil tussen mei en augustus wel grappig om te zien.


In mei net verpot (achterste is grote venus, voor klein)


De grote in juni


Gister
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:38:19 #281
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115526614
Ik weet niet, vind bekertjes ook mooi. Maar klemmen ook. Bij bekjes zie je de insecten meer, correct?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115526725
Klemmen..?
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:41:48 #283
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115526785
Of bekjes hoe je het noemen wil :@.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115527223
Zoals die hierboven?
Die klappen dicht bij beweging.. Op de foto van Mirjam hier boven zie je heel goed drie voelsprietjes zitten in de plant.

Als een vlieg er dan niet helemaal inzit krijg je dit soort foto's waar er nog beest uit de plant steekt :+

erg grote foto daarom ff linkje
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:35:45 #285
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115529905
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:49 schreef lynda het volgende:
Zoals die hierboven?
Die klappen dicht bij beweging.. Op de foto van Mirjam hier boven zie je heel goed drie voelsprietjes zitten in de plant.

Als een vlieg er dan niet helemaal inzit krijg je dit soort foto's waar er nog beest uit de plant steekt :+

erg grote foto daarom ff linkje
Wat onwijs gaaf :D. Ik ga er morgen maar één kopen dan. Weet nog niet welke. Zijn er ook vleesplanten die lokken? Van de bekers weet ik dat ze een soort geur verspreiden. Maar hoe zit het met de anderen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115530291
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat onwijs gaaf :D. Ik ga er morgen maar één kopen dan. Weet nog niet welke. Zijn er ook vleesplanten die lokken? Van de bekers weet ik dat ze een soort geur verspreiden. Maar hoe zit het met de anderen?
Bijna elke vleesetende plant maakt lokkende stoffen aan. Bij de Venus Flytrap zit het rond de rand van de bek het meeste, en bij bekers over de rand en het deksel enzo.
Sommige planten voegen bij dat sap ook nog chemicalien toe. Ik zie soms vliegen echt heel vreemd over mijn bekerplanten kruipen alsof ze helemaal stoned zijn. :D Dan kan je ze ook gewoon oppakken zonder dat ze wegvliegen.

Ik heb om op je vraag terug te komen een balkon de hele dag in de zon. Heb 2 Venus Flytraps, 3 verschillende soorten bekerplanten en een Drosera. Had ze eerst in potjes staan en nu overgezet in balkonbakken. Ze groeien erg snel. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:44:11 #287
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115530400
Haha :D ik zal eerst even wat meer informatie vergaren. Welke plant heb jij dan als ik vragen mag?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115530614
In de OP staan een hoop handige linkjes :Y
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:49:32 #289
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115530751
Dank je wel ;). Ik heb je edit gezien Henk! Bedankt!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115530755
mijn venus flytrap scheidt denk ik het verkeerde parfum af, hij vangt heul niks ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115530760
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Haha :D ik zal eerst even wat meer informatie vergaren. Welke plant heb jij dan als ik vragen mag?
Meedere zoals ik erbij had ge-edit. :P
Maar belangrijkste dingen zijn: voldoende zon, arme grond dus geen potgrond of wat dan ook, ik gebruik turfgrond en regenwater.
pi_115530859
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:49 schreef Mirjam het volgende:
mijn venus flytrap scheidt denk ik het verkeerde parfum af, hij vangt heul niks ;(
Geduld!
En staan ze binnen of buiten?
pi_115589186
mijn zaadjes worden groot O+


Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115590041
Mijn venus vliegenvanger heb ik toch maar binnen gezet, hij groeide slecht en was nog altijd volledig groen. Vorig jaar hing hij aan de balkonrand maar dat kan nu niet meer. Daardoor heeft hij nu veel minder licht gevangen. Hij heeft blijkbaar wel een duizendpoot op, waarvoor mijn dank :D
Hij had ook een paar luisjes, de zonnedauw had er meer last van.

Ik heb buiten een hoge bak met sarracenia's, en een bak nu vol met zonnedauwen. Die twee soorten kun je makkelijk buiten houden, net als de venus vliegenvanger.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_115590880
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mijn venus vliegenvanger heb ik toch maar binnen gezet, hij groeide slecht en was nog altijd volledig groen. Vorig jaar hing hij aan de balkonrand maar dat kan nu niet meer. Daardoor heeft hij nu veel minder licht gevangen. Hij heeft blijkbaar wel een duizendpoot op, waarvoor mijn dank :D
Hij had ook een paar luisjes, de zonnedauw had er meer last van.

Ik heb buiten een hoge bak met sarracenia's, en een bak nu vol met zonnedauwen. Die twee soorten kun je makkelijk buiten houden, net als de venus vliegenvanger.
Vliegenvanger kan ook makkelijk buiten.
en een groen exemplaar is gewoon gezond hoor :)

Voor op het balkon zou ik een sarr of vliegenvanger aanraden, die zijn winterhard.
En verder nog enkele exemplaren van de zonnedauw die winterhard zijn.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115592293
Ik weet dat ie buiten zou kunnen, maar hij groeit daar niet. Volgend jaar zal ik hem een ander plekje op het balkon geven, maar nu staan all andere goede plekjes al vol.

Wat je op je balkon zet ligt er ook aan of je ze in de winter naar binnen haalt. Mijn keuken is in de winter regelmatig onder de 14 graden, wat genoeg is voor winterrust. Ik heb alles dus met plastic potje en al ingegraven, dan hoef ik niet de grote bakken meer binnen te zetten. Als je de planten 's winters binnen zet kun je dus ook penguicula en nepenthes 's zomers buiten houden.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_115607460
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:51 schreef lynda het volgende:

[..]

Geduld!
En staan ze binnen of buiten?
Binnen, in de keukenvensterbank :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_115645511
Net van Intratuin vandaan. Kosten 3 euro per potje. Maar ze zijn erg klein! Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik ze morgen koop? Ik weet dat ik een schoteltje met water kan neerzetten etc.

Mag ik hem ook gelijk in de volle zon neerzetten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115648982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:00 schreef CantFazeMe het volgende:
Net van Intratuin vandaan. Kosten 3 euro per potje. Maar ze zijn erg klein! Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik ze morgen koop? Ik weet dat ik een schoteltje met water kan neerzetten etc.

Mag ik hem ook gelijk in de volle zon neerzetten?
Ja gewoon in de volle zon op het zuiden. Schoteltje/bodem regenwater en wat vliegen en je bent klaar. ;)
pi_115649259
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:41 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja gewoon in de volle zon op het zuiden. Schoteltje/bodem regenwater en wat vliegen en je bent klaar. ;)
Oke. Bedankt zet ik hem op balkon neer. Koop ik het morgen. Koop er twee denk ik. Zon zonnedauw en de venus flytrap. Zitten al in potjes met grond. Vliegen halen ze hopelijk van balkon.

Wanneer ze groeien moeten er zeker grotere potten komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CantFazeMe op 16-08-2012 19:18:17 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115662816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:00 schreef CantFazeMe het volgende:
Net van Intratuin vandaan. Kosten 3 euro per potje. Maar ze zijn erg klein! Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik ze morgen koop? Ik weet dat ik een schoteltje met water kan neerzetten etc.

Mag ik hem ook gelijk in de volle zon neerzetten?
Zijn zeer klein inderdaad, hoewel sommige filialen de grote nog hebben.

Wel in een potje met turfgrond gezet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')