Dat snap ik, maar mss staan ze in hun natuurlijke habitat onder grote struiken waardoor ze nauwelijks direct de druppels opvangen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:03 schreef martijnhaah het volgende:
En meestal gaan ze ook niet helemaal dicht![]()
In de natuur gebeurd het ook vaak genoeg dus heeeel erg zal het niet zijn
Who! Wat een bekjes inderdaad. Heb jij ze gewoon fulltime in dat kweekkasje staan? Ik haal ze met zonnig weer eruit en zet ze in de vijver maar merk niet een dergelijke groeispurt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:35 schreef martijnhaah het volgende:
mooi![]()
En als je 2 bekjes naast elkaar zou zetten zou het al groter zijn dan dat het potje is![]()
Zo heb ik ze gekocht en zolang het potje niet omvalt/echt veel te klein wordt wil ik ze erin laten staan
Wauw!quote:
Okee, bedankt!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:18 schreef martijnhaah het volgende:
Oh geen zorgen hoor, dat zijn de alleroudste bekjes bij mij, de 'nieuwe' zijn ook rozig![]()
En per soort/mutatie (hoe je het ook wil noemen) kan het ook nog verschillen.
Ik heb trouwens mijn plantjes verpot, en voor mn verjaardag zaadpakket gekregen, ff kijken of dit werkt hoor..... (moet een link zijn naar mijn gehele album van photobucket)
http://s1146.photobucket.com/albums/o527/martijnhaah/
Volgens mij werkt het.
En ja een Dionaea kan lang zonder vliegen/insecten![]()
Ookal heb ik wel ergens op het forum van Carnivora gelezen dat het een behoorlijke boost geeft aan je plant om er "af en toe" een levende vlieg in te douwen.
als de plant binnen staat kan je bijvoeren want meestal is er binnen niet zoveel te vangen. Als je een vlieg of iets wat er op lijkt hebt gevangen en je hebt geen medelijden met deze beestjes, stop ze dan 10 minuutjes in de koelkast.
De vlieg leeft dan nog, beweegt een beetje, maar zal niet meer wegvliegen. Als de plant gesloten is, moet hij extra stimulering krijgen van binnen, doordat de vlieg weer op temperatuur komt zal deze actiever worden. Zo is het dus wat makkelijker voeren![]()
Shit, had dat filmpje even geknipt dan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:49 schreef -Spring het volgende:
Zo dan. Is erg bibberig gefilmd, hoor. Moest met één gestrekte arm want wilde de vlieg niet wegjagen en kon vanwege de zon en de spiegeling van mn scherm niet zien wat ik filmde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |