quote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef Levolution het volgende:
Mijn eerste fotobijdrage aan het topic. Lekker dik plantje, niet?
Ik heb de wortels dus gesplitst, aanvankelijk zat dit alles in één pot dus dat werd te vol. Deze twee planten staan in twee vijverpotten naast elkaar. Die zien er zowat uit als een zeef dus ze staan goed met de wortels in het water. In de zomer kan er lekker veel water in, zodat het echt moerassig wordt. De houten bak komt van de Ikea en heb ik aan de binnenkant met een vuilniszak bekleed om hem waterdicht te maken.
Verder heb ik 3 baby-Sarracenia's ertussenuit weten te halen. Ik hoop dat die sterk genoeg zijn om het te overleven.
Ik heb het ze ook niet helemaal verteld, de temperatuur is een beetje lastig regelen op een studentenkamer.quote:Op maandag 20 december 2010 21:19 schreef k_man het volgende:
Ik vertel mijn plantje nooit dat het winter is. Gaat nog altijd goed.
Zodra ze in winterslaap zijn, is het voldoende om de grond vochtig te houden. Ze hoeven dus niet constant in het water te staan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:04 schreef trainfreak het volgende:
Oh shit, niet gezien dat het vorige topic vol was...
Anyway: de mijne leven nog steeds, ook al moet het daar nu rond het vriespunt zijn (maar het water is toch nog niet bevrozen). Ze zijn nog steeds niet in hun winterslaap...
En ik vergeet ze af en toe wel eens water te geven waardoor de kelken toch 1-2 dagen droog staan (geen water in het schaaltje, maar wel nog vochtige grond).
Vaak is dit gewoon een vertakking, maar ivm de kelken:quote:Op donderdag 30 december 2010 00:09 schreef Coccinella het volgende:
Ja, ze moeten niet te nat in de winter zijn. Vorige winter zijn er twee planten doodgegaan omdat vriendlief ze te veel water bleef geven, deze winter ben ik verantwoordelijk voor het water geven
.
M'n planten stonden tot nu wel in een te warme omgeving (stomme verwarming), dus heb ze nu meteen naar de meest "koele" kamer verhuisd. M'n Nepenthes heeft z'n kelken verlorenmaar er groeit ook een baby Nepenthes naast de "oude" plant, ik ben benieuwd!
Witte waas zal wel schimmel zijn. Probeer daar vanaf te komen (verpotten bijvoorbeeld). Geef de plant alleen water op een schotel (dus via de onderkant) om schimmel te voorkomen. Verwijder ook dode bladeren om schimmel te voorkomen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:19 schreef stef040 het volgende:
Heb bij de Intratuin een klein potje met Sarracenia gekocht.![]()
Mijn Venusvliegenvanger is wel opeens heel erg achteruit gegaan geen idee hoe het komt, zit ook een soort witte waas over het mos/zand. De happers zijn ook heel erg gaan hangen.
Neem een diepere schotel, zodat je ze zoveel water kan geven dat het een paar dagen meegaat.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:01 schreef trainfreak het volgende:
Mijn kelken zijn zo goed als dood.
Ze staan er slapjes bij en beginnen te verwelken.
De vliegenvanger doet het wel nog goed!
Ik moet wel zeggen dat ik ze vaak vergeet water te geven
Ze kunnen nu 2-3 dagen voort.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Neem een diepere schotel, zodat je ze zoveel water kan geven dat het een paar dagen meegaat.
De korte dagen van de winter verpesten werkelijk alles.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:09 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ze kunnen nu 2-3 dagen voort.
Het probleem is dat ze in onze veranda staan waar ook vogels zitten, en dat ik overdag soms weg ben.
Als ik ze dan water wil geven moet ik het licht doen branden en dan worden de vogels onrustig en beginnen ze te vliegen...
Gelukkig beginnen da dagen al te lengen
Grappig om te zien. Je ziet wel dat die bladeren wat witter zijn, komt door het gebrek aan zonlicht. Ik denk dat deze plant omhoog is gaan groeien om 'op zoek' te gaan naar licht. Want ook al zet je je planten op winterslaap, ze moeten gewoon in het licht blijven.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:21 schreef marcel-o het volgende:
Zoals je ziet is de aliciae vreemd omhoog gaan groeien in plaats van plat te gaan liggen, lijkt wel n palmboom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |