quote:
gefeliciteerd met Catchyquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb er vandaag eentje gekocht![]()
[ afbeelding ]
En we noemen hem: "Catchy"
Was vandaag bij de intratuin om te gaan zoeken naar zo'n plantje.
Kwam bij de kassa om te vragen waar ze staan (scheelt weer zoeken). Krijg ik antwoord: "Wat voor plant zoekt u??? Nog nooit van gehoord..." Ik zo van
Dan maar een ander iemand zoeken. "Ah, u zoekt zo'n plant, tuurlijk hebben we die, loop maar even mee..." Stonden er een flink aantal. En er een uitgekozen.![]()
Hup afrekenen en in de auto naar huis. Moest ik vol op de ankers tijdens het rijden, valt die plant om op z'n happertjesgelukkig valt het mee maar vind het wel zonde.
Het is wel een heel leuk plantje
Proficiat!quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:11 schreef geelkuikentje het volgende:
Heb er vandaag eentje gekocht![]()
[ afbeelding ]
En we noemen hem: "Catchy"
Was vandaag bij de intratuin om te gaan zoeken naar zo'n plantje.
Kwam bij de kassa om te vragen waar ze staan (scheelt weer zoeken). Krijg ik antwoord: "Wat voor plant zoekt u??? Nog nooit van gehoord..." Ik zo van
Dan maar een ander iemand zoeken. "Ah, u zoekt zo'n plant, tuurlijk hebben we die, loop maar even mee..." Stonden er een flink aantal. En er een uitgekozen.![]()
Hup afrekenen en in de auto naar huis. Moest ik vol op de ankers tijdens het rijden, valt die plant om op z'n happertjesgelukkig valt het mee maar vind het wel zonde.
Het is wel een heel leuk plantje
Intratuin in de buurtquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:18 schreef Posergoth6667 het volgende:
weet iemand waar ze nu nog te koop zijn in omgeving rotterdam? ik heb in capelle zo'n groene kelk gekocht, maar zo'n venus plant lijkt me leuker!
Een hele mug?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef geelkuikentje het volgende:
Met Catchy gaat het prima, heb hem gisteren een mug gegeven. Demi water in de buurt voor als die dorst heeftHap!
*EDIT* zo veel geef ik hem niet
Zit het op alle takjes? Anders zou ik er een paar uit trekken die heel slecht zijn...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:25 schreef muisje-eliza het volgende:
t gaat niet zo goed met Schnappie. Op de plek waar de luises hebben gezeten issie misvormd, en hier en daar heeft ie gele aanvreetspikkels met zwarte randjes![]()
zou er n peppil voor happertjes bestaan![]()
En? En? En?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:15 schreef Cat22 het volgende:
Ik ga vandaag naar de Intratuin!![]()
Ik heb alleen nog geen mooie naam voor hem/haar/het verzonnen.
Niet doen, als de vlieg al dood is, dan sluit de val zich niet goed genoeg. Het bewegen van de nog levende vlieg zorgt dat de plant het beest echt platdrukt en enzymen aanmaakt om hem te verteren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:13 schreef SiGNe het volgende:
in principe zou je denken bijvoeren met vliegen, gewoon vangen en in de vliegenvanger gooien, verteert ie het zelf wel.
Ik vraag me alleen af of je er ook krekeltjes in zou kunnen gooien, die kan je namelijk vaak bij dierenwinkels kopen als vissen- en slangenvoer.
Sowieso zou ik naar de dierenwinkel gaan om daar te vragen of ze insecten verkopen.
wat voor beurs is dat? en zou ik met mn zieke Schnappie op consult kunnen komen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:31 schreef Aneurism het volgende:
Dit weekend sta ik op de beurs in Haarlem met een heleboel Venus vliegenvallen.
Erhm liever niet voordat al die luizen overrennen naar onze gezonde plantjesquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:44 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
wat voor beurs is dat? en zou ik met mn zieke Schnappie op consult kunnen komen?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:36 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Erhm liever niet voordat al die luizen overrennen naar onze gezonde plantjes![]()
Wat in de kassen gedaan word is: Weggooien. Wolluis of ander ongedierte zijn kas killers. Daarnaast mogen kassen niet chemisch bestrijden en word er voornamelijk biologisch bestrijd dmv sluipwespen. Maar wat ik wel weet van mijn prive verzameling is dat ik Admire gebruik, dat is zeer giftig (masker gebruik ik altijd, ken mensen die long issue's eraan over hebben gehouden en ziekenhuis opnames). Ik weet alleen niet of dat werkt bij Vleeseters qua wortels e.d.
De beurs waar wij staan morgen is de Nederlandse Pijlgifkikkerbeurs in Haarlem (hotel van der valk op de toekanweg2)
Weet niet zeker of we morgen venus vliegenvallen bij ons hebben omdat de bus kleiner is, maar 9/10x hebben we ze mee. Daarnaast hebben we nepenthes soorten mee zoals lowii e.d. en utricularia soortjes.
Op zich is het een grappige beurs om te bezoeken. 1000 man staat te dringen bij de deur tot 12 uur, waar iedereen naar binnen stormt om gifkikkertjes te kopen om vervolgens binnen 2 uur weer weg te zijn..
Tja meeste mensen houden hun plantje nog en dan komt ie er vaak overheen... Maar het risico bestaat dat als het nare luis vorm is zoals wolluis dat je in de toekomst nog meer mag weggooien...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:48 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
over de schok van weggooien moet ik nog even heen...moet er niet aan denken om Schnappie nu al op de composthoop te leggen
![]()
Als de beurs alleen morgen is, en niet alleen over plantjes gaat, kom ik niet![]()
Ik moet zaterdags gewoon werken (altijd) en gifkikkers zijn erg mooi, maar ik amieer geen hobbie in die beestjes![]()
ik heb ook maar even opgezocht wat al die moeilijke namen voor planten zijn.... Bekerplantjes dus![]()
* muisje-eliza gaat nu Schnappie troosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |