quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:34 schreef bianconeri het volgende:
2. Zielig dat je er een poll bij gaat zetten. Dan krijg je al die jankerds die totaal geen benul hebben van de definitie sekte die alle vooroordelen navolgen en ja toetsen.
[quote]
Hahaha sukkel.....
Ik post er direct onder 2 lijstjes wat onder de definitie valt en dan kom jij met zo'n idioot antwoord aanzetten.....
quote:Op zondag 27 mei 2012 18:25 schreef bianconeri het volgende:
En ben je nou de enige die zo dom is om v Dale gelijk te geven met die definitie?
quote:Op zondag 27 mei 2012 21:07 schreef bianconeri het volgende:
Daarom zullen we niet overvloedig contact zoeken met ongelovigen/verstandelozen.
Aangezien die je gedachten alleen maar bezoedelen.
Echter dit betekend niet dat wij discussies uit de weg gaan, of lectuur die tegen ons ingaan.
We zullen alleen heel goed opletten.
Ook zullen we niet omgaan met uitgesloten.
De Bijbel verbiedt christenen om te gaan met mensen die eens in de leer van Christus waren om die zelfs maar te groeten!
quote:Op zondag 27 mei 2012 22:07 schreef bianconeri het volgende:
Triest om te zien dat er zoveel sukkels zo onwetend zijn dat ze op ja stemmen.
Die hebben dus totaal geen moeite gedaan om onderzoek te doen, of zelfs maar in dit topic te lezen.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:54 schreef bianconeri het volgende:
Rot lekker eind op met je idiote opmerking.
Zonder argument? Ik heb vervloekte 3 lijstjes gegeven waaruit duidelijk blijkt dat we GEEN sekte zijn.
En nog jank je dat ik geen argument geef? Hou in vredesnaam je ff stil dan zeg.....
[..]
Zucht lezen is lastig he.
[...]
Alleen die super super korte en idiote van de v. Dale(die gewoon veel te makkelijk is).
Helaas noemt hij dit zelf pure liefde, denkt hij dat hij niet bij een sekte zit en staat hij altijd open voor gesprek. (behalve dan als het niet precies zo gaat als hij eist, want dan ben je een domme, trieste, walgelijke sukkel die een verdorven invloed op andere mensen heeft.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:
Maar met zulke gekken die zo'n dikke balk in de oog hebben valt niet te praten.
[...]
Maar ja jij bv zegt doodleuk dat je niet anti-JG bent, nou dit soort idiote topics tonen wel wie er zeer anti-JG zijn en dat is bijna iedereen.
Alle ja-stemmers zijn of zeer onwetend, zeer dom of zeer anti-JG.
[...]
Ik heb al zoveel lijstjes gegeven waaruit OVERDUIDELIJK blijkt dat we GEEN sekte zijn en er dan nog van die gekken zijn die zeggen dat het een sekte is. Of van die gekken die mij dan beschuldigen dat ik nergens op antwoord, geen argumenten geef.
[...]
Die lijstjes staan heel sterk hoor. Het zijn geen meningen die je daar op lost laat maar feiten.
Iedereen die ook maar objectief kijkt naar JG en die lijstjes van een sekte er naast legt kan het zien.
Dat er dan nog idioten zijn die zo'n dikke plaat voor de kop hebben en zeggen dat het wel een sekte is.
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als we hem aangeven bij een ouderling van z'n clubje. Want schelden (reviling) is een grote zonde binnen JG kringen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:28 schreef Jigzoz het volgende:
Een kleine selectie uit de blijde boodschap die bianconeri bij de mensen thuis komt brengen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helaas noemt hij dit zelf pure liefde, denkt hij dat hij niet bij een sekte zit en staat hij altijd open voor gesprek. (behalve dan als het niet precies zo gaat als hij eist, want dan ben je een domme, trieste, walgelijke sukkel die een verdorven invloed op andere mensen heeft.
Maar nog even een vraag: hoort het bij jullie sekte dat het de bedoeling is dat mensen een afkeer van jullie hebben? Die indruk krijg ik nogal.
O, en nog steeds: als je aanbelt, mag je rustig binnenkomen. Moet je je wel even aan onze gedragsregels leren houden. Dat wil zeggen: geen gescheld, geen getier, geen geschreeuw en respect voor mensen die respect verdienen. Mochten we elkaar eens treffen: leer je inhouden.
Dit is geen schelden, dit is uit vriendelijkheid mensen erop wijzen dat ze fout zitten, en de heere was ook niet altijd zo aardig in zijn vriendelijkheid tonen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als we hem aangeven bij een ouderling van z'n clubje. Want schelden (reviling) is een grote zonde binnen JG kringen.
Ik herken het zelf niet direct als vriendelijkheid, maar ik ben dan ook geen christen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dit is geen schelden, dit is uit vriendelijkheid mensen erop wijzen dat ze fout zitten, en de heere was ook niet altijd zo aardig in zijn vriendelijkheid tonen.
Heb je nog contact met ze?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:58 schreef mawtje het volgende:
Mijn ouders zijn ook Jehova´s Getuigen, kan me dood irriteren aan dat kudde gedrag ! Nooit is zelf denken, maar altijd blind geloven in de bijbel, want dat is de waarheid PUNT ! Be Open-Minden
Ik ook niet, maar zo interpreteren zij het. Het is een vorm van liefde om boos te worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik herken het zelf niet direct als vriendelijkheid, maar ik ben dan ook geen christen.
Jep, ik woon nog thuis.quote:
Dan moeten we dus nog blij zijn dat hij ons niet neergebliksemd heeft, of dat hij niet onze eerstgeborenen heeft vermoord, of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dit is geen schelden, dit is uit vriendelijkheid mensen erop wijzen dat ze fout zitten, en de heere was ook niet altijd zo aardig in zijn vriendelijkheid tonen.
Nee absoluut niet. Ik kan gewoon niet begrijpen hoe ze zo blind geloven in de bijbelquote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp is dat tegen hun regels?
Klinkt als typisch voor een sekte.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
dat hij niet onze eerstgeborenen heeft vermoord, of iets dergelijks.
Maar Jehova's getuigen mogen toch geen contact hebben met hun kinderen als die zelf geen Jehova's getuigen zijn?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:05 schreef mawtje het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Ik kan gewoon niet begrijpen hoe ze zo blind geloven in de bijbel
Lijkt me geen prettig idee, dat je wettelijke voogden "nee" gaan zeggen als je een bloedtransfusie nodig hebt. Ben je al over de 18?quote:
In zulke gevallen worden ouders uit de ouderlijke macht ontzet. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lijkt me geen prettig idee, dat je wettelijke voogden "nee" gaan zeggen als je een bloedtransfusie nodig hebt. Ben je al over de 18?
Het is niet zo dat Jehovah's helemaal geen contact mogen hebben met niet-Jehovah's. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Alleen met voormalige Jehovah's mogen ze helemaal geen contact meer hebben, op straffe van excommunicatie.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar Jehova's getuigen mogen toch geen contact hebben met hun kinderen als die zelf geen Jehova's getuigen zijn?
Weet ik wel, maar ik dacht dat dat met kinderen anders zat. Als jij en je vrouw Jehova's getuigen zijn, dan zijn je kinderen dat ook. Zo niet, dan houdt het op. Gewoon verstoting dus.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Jehovah's helemaal geen contact mogen hebben met niet-Jehovah's. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Alleen met voormalige Jehovah's mogen ze helemaal geen contact meer hebben, op straffe van excommunicatie.
Met niet-Jehovah's mogen ze wel zaken doen en dergelijke, maar ze mogen bijvoorbeeld niets samen doen dat met religie te maken heeft. Want ze zouden eens een andere mening horen God verbiedt dat.
Ik heb ook niks met Jehova's getuigen, maar je denkt wel heel erg negatief. Tuurlijk mogen ze wel contact hebben met hun eigen kinderen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar Jehova's getuigen mogen toch geen contact hebben met hun kinderen als die zelf geen Jehova's getuigen zijn?
Volgens mij kennen zij volwassenendoop. Als dat zo is, kan men geen Jehovah's getuige worden zonder daar bewust voor te hebben gekozen. Zolang mawtje dat niet heeft gehad, is hij geen verschoppeling.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar ik dacht dat dat met kinderen anders zat. Als jij en je vrouw Jehova's getuigen zijn, dan zijn je kinderen dat ook. Zo niet, dan houdt het op. Gewoon verstoting dus.
Het was echt bedoeld als vraag. Ik weet niet beter dan dat Jehova's getuigen tot de meest extreme dingen gedwongen worden. Inclusief verstoting van hun kinderen als die niet bij de sekte willen horen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:13 schreef mawtje het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met Jehova's getuigen, maar je denkt wel heel erg negatief. Tuurlijk mogen ze wel contact hebben met hun eigen kinderen.
Ja gelukkig wel, maar mijn ouders zijn niet zo echt zo streng meer, gelukkig. Maar als me ouders in zo een positie zouden staan bij me jongere zusje, dat bloed noodzakelijk is, want anders zou ze het niet redden. Denk ik dat de keuze snel gemaakt zal zijn. In positieve wijze voor me zusje danquote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lijkt me geen prettig idee, dat je wettelijke voogden "nee" gaan zeggen als je een bloedtransfusie nodig hebt. Ben je al over de 18?
Hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:16 schreef mawtje het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel, maar mijn ouders zijn niet zo echt zo streng meer, gelukkig. Maar als me ouders in zo een positie zouden staan bij me jongere zusje, dat bloed noodzakelijk is, want anders zou ze het niet redden. Denk ik dat de keuze snel gemaakt zal zijn. In positieve wijze voor me zusje dan
20 jaarquote:
Dus als je als kind van een JG nooit belijdenis hebt gedaan, dan hoef je niet verstoten te worden?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij kennen zij volwassenendoop. Als dat zo is, kan men geen Jehovah's getuige worden zonder daar bewust voor te hebben gekozen. Zolang mawtje dat niet heeft gehad, is hij geen verschoppeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |