Verder zie http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjI5MTI=quote:BOS Theo
BROWN Graeme
CLEMENT Stef
GARATE Juan Manuel
LEEZER Tom
NIERMANN Grischa
RENSHAW Mark
SLAGTER Tom Jelte
VAN EMDEN Jos
Hij kan de Giro winnen, dan mag hij wel wat meer laten zien.quote:
Idd. Hij had wel eerder kunnen gaan, maar dan had 'ie Hesjedal in zijn wiel gehad, was 'ie niets mee opgeschoten.quote:
Begon over kansen op de eindzege toen De Gendt wegreed.quote:
De Gendt pakt vorige jaar 3 en een halve minuut op Hesjedal (de supertijdrijder) op 42 kilometer in de slottijdrit van de Tourquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Sasman het volgende:
30 km is wel niet super lang voor een tijdrit.
Wat had 'ie eraan gehad als 'ie zich op kop had gezet en de rest had in zijn wiel gehangen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, wat anders? Wat heeft hij nu aan die seconde die hij op Hesjedal pakt?
Hij kent zichzelf goed, als hij eerder gaat blaast ie zichzelf op...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan de Giro winnen, dan mag hij wel wat meer laten zien.
Mooi, dan kan het morgen nog bestquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De Gendt pakt vorige jaar 3 en een halve minuut op Hesjedal (de supertijdrijder) op 42 kilometer.
Hier ook ja, ben het nu aan het terugkijken..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
Alles gemist maar een fraaie laatste km, leuk dit!
Dan had ie in ieder geval geprobeerd de Giro te winnen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat had 'ie eraan gehad als 'ie zich op kop had gezet en de rest had in zijn wiel gehangen?
Rodriguez heeft een goede versnelling, die had de rest wel eraf gereden. Hij moet het van de bergetappes hebben, niet van de tijdritten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat had 'ie eraan gehad als 'ie zich op kop had gezet en de rest had in zijn wiel gehangen?
Dat zou dus beteken dat hij 2:26 pakt in 30km.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De Gendt pakt vorige jaar 3 en een halve minuut op Hesjedal (de supertijdrijder) op 42 kilometer.
Dit idd. Het is makkelijk van de kant af te roepen dat 'ie maar moet demarreren, maar zo makkelijk is dat niet demarreren en dan nog een paar kilometer blijven doorgaan en je voorsprong uitdiepen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:28 schreef knep het volgende:
[..]
Hij kent zichzelf goed, als hij eerder gaat blaast ie zichzelf op...
Precies, en hoe buit je je versnelling uit? Door weg te rijden vanaf een punt dat je het vol kunt houden. En dat gaat het beste als je eerst je concurrent zo lang mogelijk op kop laat rijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Rodriguez heeft een goede versnelling, die had de rest wel eraf gereden. Hij moet het van de bergetappes hebben, niet van de tijdritten.
Daar gaat het dan ook niet om. Probeer het!. Je kunt de Giro winnen snotverdorie. Als je dan niet eens probéért die kans te pakken, ben je gewoon een lafaard.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit idd. Het is makkelijk van de kant af te roepen dat 'ie maar moet demarreren, maar zo makkelijk is dat niet demarreren en dan nog een paar kilometer blijven doorgaan en je voorsprong uitdiepen.
Zelf wel eens wedstrijden gereden?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Probeer het!. Je kunt de Giro winnen snotverdorie. Als je dan niet eens probéért die kans te pakken, ben je gewoon een lafaard.
Buren vroeger keek ik daar naar.quote:
Renaat is te pruimen met Jose er naast.quote:
2:30quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:28 schreef Aguero het volgende:
[..]
Dat zou dus beteken dat hij 2:16 pakt in 30km.
Kloptquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef franklop het volgende:
De Gendt reed de Giro toch trouwens omdat hij deze zomer trouwt? of haal ik hem nou door de war?
Waddan?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef marcodej het volgende:
Toch valt het voor de Belgen een klein beetje tegen denk ik. Toch een kleine anticlimax.
Dat klopt inderdaad, goede keuze toch de Giro rijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef franklop het volgende:
De Gendt reed de Giro toch trouwens omdat hij deze zomer trouwt? of haal ik hem nou door de war?
Ja, hij wou eens komen testen als hij wat zou kunnen doen in het klassement. En op die resultaten zou hij zich dan specifiek gaan voorbereiden op de Vuelta.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef franklop het volgende:
Die hebben tot 4 uur ook naar een voorspelbare overwinning van Tony Martin zitten kijken ipv de zieke Mortirolo beklimmingquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef marcodej het volgende:
Toch valt het voor de Belgen een klein beetje tegen denk ik. Toch een kleine anticlimax.
Dat zou dus betekenen dat ...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:28 schreef Aguero het volgende:
[..]
Dat zou dus beteken dat hij 2:26 pakt in 30km.
Verschil op de streep uiteindelijk een stukje kleiner.quote:
Dat is ook de vraag niet.quote:
Leuk, dan kan 'ie voor Vuelta-winst gaan nu.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:34 schreef Sasman het volgende:
[..]
Ja, hij wou eens komen testen als hij wat zou kunnen doen in het klassement. En op die resultaten zou hij zich dan specifiek gaan voorbereiden op de Vuelta.
Hij hielp op geen enkel moment toen het verschil groter en groter werd. En Hesjedal leek ook niet al te sterk vandaag. Ik kan mij niet voorstellen dat hij niet meer had kunnen pakken. Daarnaast ben ik ook niet geen fan van het type coureur Rodriguez.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, en hoe buit je je versnelling uit? Door weg te rijden vanaf een punt dat je het vol kunt houden. En dat gaat het beste als je eerst je concurrent zo lang mogelijk op kop laat rijden.
Dat betwijfel ik, Scarponi was vorig jaar vrij goed in de slottijdrit.quote:
Door te helpen het verschil beperkt te houden, schiet hij ook niet zo veel op. Hij kent zichzelf en weet dat 'ie een kilometer vol kan gaan en een verschil kan slaan. Dat lukt het beste als Hesjedal tot die tijd zoveel mogelijk werk verzet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij hielp op geen enkel moment toen het verschil groter en groter werd. En Hesjedal leek ook niet al te sterk vandaag. Ik kan mij niet voorstellen dat hij niet meer had kunnen pakken. Daarnaast ben ik ook niet geen fan van het type coureur Rodriguez.
Tuft schat ik persoonlijk hoger in dan Christian Poos.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zegt net zoveel als dat de Schleckjes kampioen tijdrijden van Luxemburg zijn geworden.
Oh, het ging mij niet zozeer over die opmerking. Meer dat hij commentaar gaat geven zoals Misa Krajicek haar interviews geeft als er wat staat te gebeuren.quote:
QFTquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:44 schreef wimderon het volgende:
Als Rodriguez de Giro maar niet wint btw.
het was overigens maar 1 keer en dat al 5 jaar geleden.. en werd net al aangehaald; vorig jaar werd ie in Grenoble (op het eind van een grote ronde) op 3 minuten gereden door De Gendtquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:44 schreef Leatherface het volgende:
Tuft heeft regelmatig tijdritten gewonnen, dus als Hesjedal Canadees kampioen is geeft dat blijk van goede tijdrijderscapaciteiten. Maar morgen zal blijken hoeveel dat waard is.
Vandenbroeck was ooit wereldkampioen tijdrijden. Het enige relevante zijn tijdritten in grote rondes en daar was Hesjedal in het verleden zonder ook maar enige uitzondering gewoon gemiddeld.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:44 schreef Leatherface het volgende:
Tuft heeft regelmatig tijdritten gewonnen, dus als Hesjedal Canadees kampioen is geeft dat blijk van goede tijdrijderscapaciteiten. Maar morgen zal blijken hoeveel dat waard is.
Fout voorspeld.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik skip alvast naar de volgende voorspelbare stap.
Echt?quote:
Ja maar zo als Rodriguez rijdt win je nooit een grote ronde. Als Rodriguez nu de giro wint heeft die dat in de tijdritten gedaan.quote:
Ja, had al heel lang geleden 30 juni als trouwdatum vastgesteld, totdat de organisatie van de Tour besliste om dit jaar eerder te starten en al van start te gaan op 30 juni.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd of Cav morgen nog startquote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:33 schreef BlaZ het volgende:
Rodriguez 1 puntje voor Cavendish in het puntenklassement
Ik vraag me af waarop dat type coureur zich baseert dat ze niet anders kunnen dan de afwachtende tactiek toepassen, aangezien ik ze nog nooit iets anders heb zien proberen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Op zich ben ik ook niet zo'n grote fan van dat type coureur, maar ik kan ze wel begrijpen.
Vast niet.quote:
In de openingstijdrit reed Hesjedal dan wel weer goed (Rodriguez ook trouwens, maar toch al 14 seconden op 8,7 kilometer):quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:46 schreef franklop het volgende:
[..]
het was overigens maar 1 keer en dat al 5 jaar geleden.. en werd net al aangehaald; vorig jaar werd ie in Grenoble (op het eind van een grote ronde) op 3 minuten gereden door De Gendt
quote:17. HESJEDAL Ryder GRM 29"
22. DE GENDT Thomas VCD 32"
44. RODRIGUEZ OLIVER Joaquin KAT 43"
135. SCARPONI Michele LAM 01'06"
maar een openingstijdrit is weer wat anders dan een slottijdrit, zeker na 3 weken koersquote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
In de openingstijdrit reed Hesjedal dan wel weer goed (Rodriguez ook trouwens, maar toch al 14 seconden op 8,7 kilometer):
[..]
Ja, volgens mij was Amador uiteindelijk de laatste van de oorspronkelijke kopgroep die gepakt werd,quote:
Dat was een zwaar golvend parcours met bijna 300 meter hoogteverschil in, dat is niet vergelijkbaar met een biljartvlak parcours.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:20 schreef BlaZ het volgende:
Tijdrit vorig jaar ronde van Zwitserland
over 32 km:
8.DE GENDT Thomas VCD 48"
24.HESJEDAL Ryder GRM 01'57"
Tsja, wat moet je ermee.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:39 schreef franklop het volgende:
Slagter staat nog steeds 30e binnen het uur
gezien zn voorsprong op nummer 31 zal die daar ook wel blijven staan
Zelfs proberen is al moeilijk! Heb je wel eens een wedstrijd gereden? Dan weet je precies wat Wombcat bedoelt. Tussen willen en kunnen zit echt een groot verschil. Soms ben je alleen al blij dat je er aan hangt. En ja, ik spreek uit ervaring.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Probeer het!. Je kunt de Giro winnen snotverdorie. Als je dan niet eens probéért die kans te pakken, ben je gewoon een lafaard.
Dat dus.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zelfs proberen is al moeilijk! Heb je wel eens een wedstrijd gereden? Dan weet je precies wat Wombcat bedoelt. Tussen willen en kunnen zit echt een groot verschil. Soms ben je alleen al blij dat je er aan hangt. En ja, ik spreek uit ervaring.
Wat niet betekent dat hij het de laatste 5 kilometer ook had gekund.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:49 schreef marcodej het volgende:
Hij kon het in de laatste anderhalve kilometer wel.
quote:AMSTERDAM – Thomas De Gendt bereikte zondag zwoegend de finish van de vijftiende etappe in de Giro d’Italia. De Belg van Vacansoleil moest in de slotklim naar Piani dei Resinelli op een lekke band naar boven.
“Het waren mijn zwaarste kilometers in de Giro tot nu toe. Zonder die lekke band had ik de besten kunnen volgen. Daar ben ik zeker van”, baalde De Gendt op de website van zijn werkgever.
Tja, als hij iets minder achter had gestaan was de voorsprong die ze hem gegeven zouden hebben denk ik ook kleiner.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:30 schreef OProg het volgende:
Achteraf zou dit ook nog wel eens heel heel erg jammer kunnen zijn:
[..]
Je weet het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, als hij iets minder achter had gestaan was de voorsprong die ze hem gegeven zouden hebben denk ik ook kleiner.
QFT.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:28 schreef Ereinion het volgende:
Rodriguez kan echt wel meer dan een kilometer gas geven, dat liet hij vorig jaar zien naar Sestriere, en helemaal in de Dauphine. Misschien kan hij niet beter, maar ik denk dat bij hem (en ook vele anderen) dat defensieve rijden vooral door angst komt. De Gendt en vorig jaar Schleck hebben in ieder geval wel laten zien dat je op zo'n manier gigantisch veel tijd kan winnen, veel meer dan die standaardsprintjes van 2 of 3 kilometer die de klassementsmannen in de bergetappes doen. Maar ja, je neemt dan wel een risico...
Kan best, maar nogmaals het gaat om de overwinning in een grote ronde. Probeer het eens op vijf kilometer van de streep. Zitten ze meteen allemaal in je wiel, dan stop je er maar weer mee. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.quote:[quote]Op zaterdag 26 mei 2012 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zelfs proberen is al moeilijk!
Wat te denken van de belabberde ploegentijdrit van Vacansoleil. Of die hellende aankomsten waar hij ook steeds tijd verloor doordat hij niet in een peloton kan rijden, dan zag je De Gendt telkens over de finish vliegen nadat die weer eens slecht gepositioneerd zat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:30 schreef OProg het volgende:
Achteraf zou dit ook nog wel eens heel heel erg jammer kunnen zijn:
[..]
Je zag toch al dat het Rodriguez op de 1 na laatste klim het ook niet lukte om een gat te slaan, toen hij het twee keer probeerde? Misschien voelde hij toen al dat er niet meer in zat en dat hij hoopte dat de rest ook niet meer kon geven, wat dus bleek.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:37 schreef Zelva het volgende:
Kan best, maar nogmaals het gaat om de overwinning in een grote ronde. Probeer het eens op vijf kilometer van de streep. Zitten ze meteen allemaal in je wiel, dan stop je er maar weer mee. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
En, zoals hierboven staat, ik geloof er niets, nada, nul komma nul van dat Rodríguez het niet eerder had kúnnen proberen, of ik nou wel of niet wielrenwedstrijden heb gereden, want dat vind ik nou echt compleet irrelevant.
Daar sloeg hij wél een gat, maar was het natuurlijk nog te vroeg.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Je zag toch al dat het Rodriguez op de 1 na laatste klim het ook niet lukte om een gat te slaan, toen hij het twee keer probeerde?
Hoe weet je dat het er niet meer in zit als je je tegenstanders niet test? Misschien zijn die wel veel slechter de Mortirolo overgekomen. Het is geen PCM waar je met observe kunt kijken hoe ver een renner in zijn reserves rijdt. Als je tegenstanders niet onder druk zet om te kijken waar hun grenzen liggen, dan kom je er nooit achter of proberen zin heeft en blijft het status quo.quote:Misschien voelde hij toen al dat er niet meer in zat en dat hij hoopte dat de rest ook niet meer kon geven, wat dus bleek.
Hesjedal was er in no-time bij? Dat noem ik geen gat slaan..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar sloeg hij wél een gat, maar was het natuurlijk nog te vroeg.
Dus zo goed is Hesjedal niet eens, of waren het de bergtijdritten waarin hij sneller was? Die liggen Rodriguez volgens mij relatief beter dan de vlakke tijdritten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:55 schreef marcodej het volgende:
Van de 21 keer was Hesjedal 14 keer de betere in een tijdrit dan Rodriguez, 7 keer was Rodriguez sneller.
In 2010 is hij toch 6e geworden uiteindelijk achter Gesink, dus denk dat hij echt wel voluit ging.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:02 schreef Columbiafan het volgende:
Sommige mensen zeggen dat hij daar niet vol zou gegaan zijn, maar dat betwijfel ik, aangezien ie toch wel top 20 stond
Dat was een tijdrit waar de wind volledig keerde, Menchov werd daar als beste GC rijden op minuuuten gereden, en de rest eindigde nog onneindig veel verder, Rodriguez verloor 10 minutenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:05 schreef Waaghals het volgende:
[..]
In 2010 is hij toch 6e geworden uiteindelijk achter Gesink, dus denk dat hij echt wel voluit ging.
Werd desondanks 52e op 6.40 van Fabian
Oh ja klopt, dat was ik al weer helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Dat was een tijdrit waar de wind volledig keerde, Menchov werd daar als beste GC rijden op minuuuten gereden, en de rest eindigde nog onneindig veel verder, Rodriguez verloor 10 minuten
11 Denis Menchov (Rus) Rabobank 0:03:51quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:08 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Oh ja klopt, dat was ik al weer helemaal vergeten.
Hij kan misschien meedoen om de ritzege, vind ik niet in de marge.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:55 schreef franklop het volgende:
in de marge; benieuwd wat Clement morgen kan, lijkt toch redelijk in orde gezien zn aanvallen
naja ritzege is niet het belangrijkste wat morgen op het spel staatquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan misschien meedoen om de ritzege, vind ik niet in de marge.
Dat niet, maar om het nu in de marge te noemen is een beetje te negatief.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:57 schreef franklop het volgende:
[..]
naja ritzege is niet het belangrijkste wat morgen op het spel staat
Rasmussen viel mij tegen in de openingstijdrit, ik ben benieuwd of hij morgen beter is.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:58 schreef Marcoss het volgende:
Ritzege zal wel naar Rasmussen, Phinney of Larsson gaan
Een overdenking voor Rabo om volgend jaar 1 van hun echte klassementsrenners in de Giro op te stellen. Met alle respect voor Hesjedal, Rodriguez en De Gendt maar hier hadden gewoon kansen gelegen om een podium te halen in een grote ronde.quote:
Vergeet niet het wel mikken op grote koersen, maar met de verkeerde renner dan wel de verkeerde tactiek.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een overdenking voor Rabo om volgend jaar 1 van hun echte klassementsrenners in de Giro op te stellen. Met alle respect voor Hesjedal, Rodriguez en De Gendt maar hier hadden gewoon kansen gelegen om een podium te halen in een grote ronde.
Maar Rabo zal zich wel richten op secundaire wedstrijden die echt amper iemand boeien en alleen door insiders gevolgd worden via een verdwaalde stream.
Toch een mooie renner, die mede misschien door achteraf toeval het ultieme uit de capaciteiten haalt. Zo vaak ook toch een wereldprestatie maar net een te klein motortje. Hoewel soms ook ineens fenomenaal.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Cunego blijft een speciaal geval. Wordt toch zowat overal gelost, kan het zelfs in ontsnappingen zelden afmaken, rijdt er eigenlijk maar wat tussendoor en lijkt een hele ronde te falen, maar staat toch weer plots 6e, net als in de Tour van vorig jaar.
daar verbaasde ik me gister ook over idd toen ik de stand zagquote:Op zondag 27 mei 2012 00:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Cunego blijft een speciaal geval. Wordt toch zowat overal gelost, kan het zelfs in ontsnappingen zelden afmaken, rijdt er eigenlijk maar wat tussendoor en lijkt een hele ronde te falen, maar staat toch weer plots 6e, net als in de Tour van vorig jaar.
Doet me denken aan Fernando Escartín, alleen Cunego's erelijst is vele malen groterquote:Op zondag 27 mei 2012 00:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cavendish heeft toch meer argumenten. Lekke banden en zwakke ploegentijdritten, dat hoort er toch meer bij dan halve zotten als Ferrari of renners als Guarnieri die eigenlijk al lang uit koers hadden genomen moeten worden, maar dat laatste geldt misschien ook voor Cav, dat stuk is me niet duidelijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:44 schreef maril het volgende:
Even die opmerkinen over de lekke band van de Gendt, zo heeft elke wielrenner wel een verhaal. Als Ferarri Cavedisch ect ect kost hem wel de rode trui. maar dat is wielrennen
Toen was de stand nog niet bekend.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit hadden ze 2 maanden geleden ook kunnen beslissen.
Die hebben blijkbaar liever Rodriguez als winnaar.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Welk voordeel hebben de Italianen hiermee dan?
Ze hebben liever Rodriguez op hun erelijst dat die oninteressante Hesjedal. En als 't moet, dan nog liever die saaie Hesjedal dan de volstrekt onbekende De Gendt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Welk voordeel hebben de Italianen hiermee dan?
hij is toch meer man van de klassieke koersenquote:Op zondag 27 mei 2012 00:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daarom is het ook helemaal niet zo verkeerd dat De Gendt nu de combi Giro/Vuelta doet. De Tour is nog wat hectischer en nu kan hij zich helemaal ontplooien als klassementsrenner en vertrouwen opdoen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat te denken van de belabberde ploegentijdrit van Vacansoleil. Of die hellende aankomsten waar hij ook steeds tijd verloor doordat hij niet in een peloton kan rijden, dan zag je De Gendt telkens over de finish vliegen nadat die weer eens slecht gepositioneerd zat.
Het illustreert wel dat je niet wanhopig naar ronderenners moet zitten zoeken om ze te vinden, dat soort talent is in deze regio nu eenmaal zeldzaam en komt sowieso wel bovendrijven. Alleen heeft België de klassiekers geen 10 jaar verwaarloosd om een witte merel te vinden (voor zover De Gendt dat al is).quote:[b]Op zondag 27 mei 2012 14:23 schreef eentwee het volgende:[/b
Zou wel extra olie op het B-NL vuur gooien als De Gendt nu opeens de eerste podiumplek in een GT pakt. Nederland heeft al jaren het rondepotentieel en de Belgen leken het te moeten doen met subtopper VDB.
Iedereen zal zich de Giro door het slotweekend (zeker als er vandaag nog rare dingen gebeuren) als een ongelooflijk spektakel herinneren, terwijl het één van de flauwste grote rondes van de laatste decennia was.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
't Is ten minste koers daar. Wat een gezeur.
in de 2e vuelta die Menchov won gebeurde ook niet zoveelquote:Op zondag 27 mei 2012 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Iedereen zal zich de Giro door het slotweekend (zeker als er vandaag nog rare dingen gebeuren) als een ongelooflijk spektakel herinneren, terwijl het één van de flauwste grote rondes van de laatste decennia was.
http://expattvvlaanderen.(...)enland-bekijken.htmlquote:Op zondag 27 mei 2012 15:16 schreef franklop het volgende:
heb eigenlijk een live stream nodig straks, Sporza heeft zeker niet die buiten BE werkt?
quote:Op zondag 27 mei 2012 15:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
http://expattvvlaanderen.(...)enland-bekijken.html
Zelfs al gefinisht in de 18e tijd 1:34 achter Thomas.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:43 schreef Felagund het volgende:
Clement al bij het eerste tussenpunt voorbij?
Of je kijkt met italiaans commentaar:quote:Op zondag 27 mei 2012 15:36 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
http://expattvvlaanderen.(...)enland-bekijken.html
Dan valt dat toch vies tegen, maargoed Clement lijkt me ook niet technisch de beste coureur. Dan heb je op dit parcours echt een probleem. Vrees ook dat Van Gendt dit parten gaat spelen.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:51 schreef Aguero het volgende:
[..]
Zelfs al gefinisht in de 18e tijd 1:34 achter Thomas.
Valt meequote:Op zondag 27 mei 2012 16:14 schreef franklop het volgende:
pinotti heeft ook een extra hulpje met die motor..
nou wat ik eerder al op een italiaanse stream zag leek het daar wel op, net ook nog trouwensquote:
In eerdere beelden idd helemaal, reedt op zo'n 4 meter voor m en dat helpt echt wel.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:14 schreef franklop het volgende:
pinotti heeft ook een extra hulpje met die motor..
Italianen zijn nou eenmaal niet vies van wat beďnvloeding.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:18 schreef Marcoss het volgende:
Pinotti heeft echt de hele rit ontzettend veel voordeel gehad van die motor..
Ach dat hebben belgen ook wel eensquote:Op zondag 27 mei 2012 16:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Italianen zijn nou eenmaal niet vies van wat beďnvloeding.
ze mogen al blij zijn met plaats drie straksquote:Op zondag 27 mei 2012 16:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Sporza denken ze dus echt dat De Gendt de Giro gaat winnen.
Dit behoort inderdaad tot de mogelijkheden.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Sporza denken ze dus echt dat De Gendt de Giro gaat winnen.
Peiper is reeds genaturaliseerd, woont ook al meer dan dertig jaar in Belgiëquote:Op zondag 27 mei 2012 16:45 schreef Zelva het volgende:
José probeerde Peiper te naturaliseren, waarop Renaat met 'Een Australische Belg dan toch' kwam.
11 seconden pas..quote:
Nee maar daar heeft ook geen enkele niet-Belg in geloofd.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maar niet goed genoeg voor Girowinst.
Een bleke winnaar wordt het sowieso.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:51 schreef Szura het volgende:
Qua naam heb ik liever Rodriguez als eindwinnaar dan Hesjedal
Jup, Rodriguez heeft wat lafjes gekoerst.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een bleke winnaar wordt het sowieso.
Meer scherpe bochten in het 2e gedeelte van het parcours.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:00 schreef Zelva het volgende:
Gemiddelde van De Gendt volgens mij wel iets afgezakt.
Is bij iedereen, 2de deel stuk meer bochten waarschijnlijkquote:Op zondag 27 mei 2012 17:00 schreef Zelva het volgende:
Gemiddelde van De Gendt volgens mij wel iets afgezakt.
Toen was er toch regen ofniet?quote:
Ik gun het Hesjedal ook wel.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel jammer dat Scarponi van 't podium moet vallen, ik had liever één van de andere 2 zien sneuvelen.
Zij ook al 16 jaar als het om een podiumplaats in een grote ronde gaat hč.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Die Belgen flikken het toch weer,
Waar wij al jaren falen
Wij hadden allang een podium moeten hebben ..quote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zij ook al 16 jaar als het om een podiumplaats in een grote ronde gaat hč.
Maar wel beter dan de Vuelta van vorig jaar.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Podium Hesjedal, Rodriguez, De Gendt is Eneco-Tour niveau.
Rabobank moet de volgende keer de Giro eens serieus nemen, want dat zouden ze nog weleens op het podium kunnen belanden.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:18 schreef Marcoss het volgende:
Zou dit de 1ste keer zijn dat we 3 renners op het podium hebben die nooit eerder een podiumplek behaalden in een grote ronde?
Cobo,Wiggins, Froome is idd ook vrij matig, maar daar stond tenminste nog 1 topper op het podium.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar wel beter dan de Vuelta van vorig jaar.
Naja, Rodríguez is toch ook een topper hoor.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cobo,Wiggins, Froome is idd ook vrij matig, maar daar stond tenminste nog 1 topper op het podium.
idd ik denk dat de Nederlandse pers en wielerfans helemaal uit hun plaat zouden gaat met een Mollema op het podium in de Giroquote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Rabobank moet de volgende keer de Giro eens serieus nemen, want dat zouden ze nog weleens op het podium kunnen belanden.
Wiggins is geen topper. Of is alleen maar een topper als er even laf wordt gereden als in deze Giro (en dan zijn Rodriguez en Hesjedal even grote toppers).quote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Cobo,Wiggins, Froome is idd ook vrij matig, maar daar stond tenminste nog 1 topper op het podium.
Hij wordt toch als grote kanshebber gezien om de volgende TDF te winnen.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wiggins is geen topper. Of is alleen maar een topper als er even laf wordt gereden als in deze Giro (en dan zijn Rodriguez en Hesjedal even grote toppers).
Omdat er een saaie, afwachtende tijdrijderstour wordt verwacht. Als de Schlecks echt eens gek doen en echt bommen gooien (en niet wachten tot de laatste ritten), dan is Wiggins kansloos.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij wordt toch als grote kanshebber gezien om de volgende TDF te winnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |