Zelfs proberen is al moeilijk! Heb je wel eens een wedstrijd gereden? Dan weet je precies wat Wombcat bedoelt. Tussen willen en kunnen zit echt een groot verschil. Soms ben je alleen al blij dat je er aan hangt. En ja, ik spreek uit ervaring.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Probeer het!. Je kunt de Giro winnen snotverdorie. Als je dan niet eens probéért die kans te pakken, ben je gewoon een lafaard.
Dat dus.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zelfs proberen is al moeilijk! Heb je wel eens een wedstrijd gereden? Dan weet je precies wat Wombcat bedoelt. Tussen willen en kunnen zit echt een groot verschil. Soms ben je alleen al blij dat je er aan hangt. En ja, ik spreek uit ervaring.
Wat niet betekent dat hij het de laatste 5 kilometer ook had gekund.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:49 schreef marcodej het volgende:
Hij kon het in de laatste anderhalve kilometer wel.
quote:AMSTERDAM – Thomas De Gendt bereikte zondag zwoegend de finish van de vijftiende etappe in de Giro d’Italia. De Belg van Vacansoleil moest in de slotklim naar Piani dei Resinelli op een lekke band naar boven.
“Het waren mijn zwaarste kilometers in de Giro tot nu toe. Zonder die lekke band had ik de besten kunnen volgen. Daar ben ik zeker van”, baalde De Gendt op de website van zijn werkgever.
Tja, als hij iets minder achter had gestaan was de voorsprong die ze hem gegeven zouden hebben denk ik ook kleiner.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:30 schreef OProg het volgende:
Achteraf zou dit ook nog wel eens heel heel erg jammer kunnen zijn:
[..]
Je weet het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, als hij iets minder achter had gestaan was de voorsprong die ze hem gegeven zouden hebben denk ik ook kleiner.
QFT.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:28 schreef Ereinion het volgende:
Rodriguez kan echt wel meer dan een kilometer gas geven, dat liet hij vorig jaar zien naar Sestriere, en helemaal in de Dauphine. Misschien kan hij niet beter, maar ik denk dat bij hem (en ook vele anderen) dat defensieve rijden vooral door angst komt. De Gendt en vorig jaar Schleck hebben in ieder geval wel laten zien dat je op zo'n manier gigantisch veel tijd kan winnen, veel meer dan die standaardsprintjes van 2 of 3 kilometer die de klassementsmannen in de bergetappes doen. Maar ja, je neemt dan wel een risico...
Kan best, maar nogmaals het gaat om de overwinning in een grote ronde. Probeer het eens op vijf kilometer van de streep. Zitten ze meteen allemaal in je wiel, dan stop je er maar weer mee. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.quote:[quote]Op zaterdag 26 mei 2012 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zelfs proberen is al moeilijk!
Wat te denken van de belabberde ploegentijdrit van Vacansoleil. Of die hellende aankomsten waar hij ook steeds tijd verloor doordat hij niet in een peloton kan rijden, dan zag je De Gendt telkens over de finish vliegen nadat die weer eens slecht gepositioneerd zat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:30 schreef OProg het volgende:
Achteraf zou dit ook nog wel eens heel heel erg jammer kunnen zijn:
[..]
Je zag toch al dat het Rodriguez op de 1 na laatste klim het ook niet lukte om een gat te slaan, toen hij het twee keer probeerde? Misschien voelde hij toen al dat er niet meer in zat en dat hij hoopte dat de rest ook niet meer kon geven, wat dus bleek.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:37 schreef Zelva het volgende:
Kan best, maar nogmaals het gaat om de overwinning in een grote ronde. Probeer het eens op vijf kilometer van de streep. Zitten ze meteen allemaal in je wiel, dan stop je er maar weer mee. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
En, zoals hierboven staat, ik geloof er niets, nada, nul komma nul van dat Rodríguez het niet eerder had kúnnen proberen, of ik nou wel of niet wielrenwedstrijden heb gereden, want dat vind ik nou echt compleet irrelevant.
Daar sloeg hij wél een gat, maar was het natuurlijk nog te vroeg.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Je zag toch al dat het Rodriguez op de 1 na laatste klim het ook niet lukte om een gat te slaan, toen hij het twee keer probeerde?
Hoe weet je dat het er niet meer in zit als je je tegenstanders niet test? Misschien zijn die wel veel slechter de Mortirolo overgekomen. Het is geen PCM waar je met observe kunt kijken hoe ver een renner in zijn reserves rijdt. Als je tegenstanders niet onder druk zet om te kijken waar hun grenzen liggen, dan kom je er nooit achter of proberen zin heeft en blijft het status quo.quote:Misschien voelde hij toen al dat er niet meer in zat en dat hij hoopte dat de rest ook niet meer kon geven, wat dus bleek.
Hesjedal was er in no-time bij? Dat noem ik geen gat slaan..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar sloeg hij wél een gat, maar was het natuurlijk nog te vroeg.
Dus zo goed is Hesjedal niet eens, of waren het de bergtijdritten waarin hij sneller was? Die liggen Rodriguez volgens mij relatief beter dan de vlakke tijdritten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:55 schreef marcodej het volgende:
Van de 21 keer was Hesjedal 14 keer de betere in een tijdrit dan Rodriguez, 7 keer was Rodriguez sneller.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |