Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:11 schreef SuperWeber het volgende:
Fietsen zijn niet om over te spuiten... Erop fietsen moet je en als je dat genoeg gedaan hebt, mag je een nieuwe kopen
Losse ultegra groep + spuitwerk kun je een betere nieuwe fiets van kopen..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef Freddeh het volgende:
LAPO:
[..]
Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangen
2e Hands doelde ik inderdaad opquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Losse ultegra groep + spuitwerk kun je een betere nieuwe fiets van kopen..
Tenzij je een 2e hands groep op de kop kunt tikken, staat op dit moment wel een aardige te koop op fiets forum
Als je maar niet die gele voorvork over spuitquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef Freddeh het volgende:
LAPO:
[..]
Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangen
Jawel, ook zwart. Zat te denken aan felgele bestickeringquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je maar niet die gele voorvork over spuit![]()
Ook goed, zolang er maar geel in blijftquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jawel, ook zwart. Zat te denken aan felgele bestickering
Ik ga morgen 10 km fietsen!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen Bilzen Classic 180 km met eentwee.
Overmorgen Utrecht - Middelburg 180 km
Maandag rondje Veerse meer? 100 km
Bruut! Dat wil ik ook nog eens doenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga morgen 10 km fietsen!![]()
(Onder de grond, mergelgrot mountainbiken met een vrijgezellenfeest.)
Daarna stappen en slapen in Maastricht, dus zondag niet fietsen denk ik....
Maandag wel een mooi lang stuk toeren!
www.aspadventure.nlquote:
Vetquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga morgen 10 km fietsen!![]()
(Onder de grond, mergelgrot mountainbiken met een vrijgezellenfeest.)
Daarna stappen en slapen in Maastricht, dus zondag niet fietsen denk ik....
Maandag wel een mooi lang stuk toeren!
Over iemand heen gereden?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zal ook moeten sleutelen dit weekend. Voor het eerst gevallen en er loopt iets aan, schakelt niet meer lekker, stuurlint niet meer gesoigneerd en er zit een slag(je) in het achterwiel. Dat laatste laat ik door de FM doen, de rest ga ik zelf maken.
Moet vermeld: was blij met mijn helm. Gast waar ik overheen viel moest wel naar ziekenhuis met hersenschudding, maar gezien de scheur in zijn helm had het slechter kunnen aflopen.
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen, een rondje limburg. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:31 schreef Blik het volgende:
Ik ga maandag richting Limburg met 2 vrienden om daar een "klein" rondje te doen van ongeveer 60 km met o.a. Cauberg, Eyserbosweg en Keutenberg.
Gewoon lussen van Amstel Gold fietsen, deze zijn het hele jaar door bewegwijzerdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?
Gewoon route 3 van de AGR volgen. 75km en alle finaleklimmen zitten erin. heb hem vorig jaar alleen gedaan en, hoewel ik twee bordjes en dus bergjes gemist heb, vrij goed te volgen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen, een rondje limburg. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?
We reden met vier tegen de wind in, nummer twee maakt een stuurbeweging, nummer drie komt met zijn voorwiel tegen achterwiel van nummer 2 en valt. Ik kon als nummer 4 niet opremmen tegen de vertraging van de vallende nummer 3. Kon ook niet meer uitwijken. Aldus ging ik er overheen. Hoe precies weet ik niet meer, maar op één moment kon ik mijn fiets en mijn loskomende voeten uit de pedalen tegen de blauwe lucht zien. Of het er echt overheen was of er schuin langsheen weet ik niet precies. Het is niet zo dat nummer 3 mijn bandensporen over zijn voorhoofd heeft staan ofzo.quote:
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gewoon route 3 van de AGR volgen. 75km en alle finaleklimmen zitten erin. heb hem vorig jaar alleen gedaan en, hoewel ik twee bordjes en dus bergjes gemist heb, vrij goed te volgen.
Google: Amstel experiencequote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?
Officieel begint ie onderaan de Cauberg, maar je kan natuurlijk op elk punt beginnen. Ik stond op een Landalpark in Vaals en ben via die N-weg bij Wahlwiller de route opgereden en kreeg direct de Kruisberg voor mn kiezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?
Bevalt ie? Mooi zo blijven rijden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:50 schreef Orphid het volgende:
Ik ben geen techneut, dus hou me niet bezig met mn fiets qua cranckstel, derailleurs o.i.d., maar ik wil graag weten of mijn fiets goed afgesteld is met goed materiaal.
Fiets in kwestie: Giant alu met composite voor- en achtervork en carbon zadelpen en nog wel wat meer...
Zit nu dus als het goed is alleen maar Campagnolo Centaur op.
fiets gemiddeld 3000 km per jaar.
is dit oke of moet ik opwaarderen?
EDIT: fiets ook met slecht weer, alleen bij hevige regen/onweersbuien en beneden 2graden niet
Ik ga even kijken binnekortquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Officieel begint ie onderaan de Cauberg, maar je kan natuurlijk op elk punt beginnen. Ik stond op een Landalpark in Vaals en ben via die N-weg bij Wahlwiller de route opgereden en kreeg direct de Kruisberg voor mn kiezen.
Kijk even op de AGR-site voor overzicht.
Ik heb em nu al zo'n 2.5 jaar, trouwe werkpaard van mequote:
Alu canyon voor 1500 E weegt 7 kilo, dus best te verwezenlijken hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:11 schreef Orphid het volgende:
[..]
Ik heb em nu al zo'n 2.5 jaar, trouwe werkpaard van me.
Maarja ben arme student dus voor een betere fiets spaar ik nog steeds.
Ik zou zo graag een full-carbon fiets willen hebben, 1tje die zo'n 7kg weegt, tegen 9.5 nu.
Met de beste groep natuurlijk
Ziet er mooi uitquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alu canyon voor 1500 E weegt 7 kilo, dus best te verwezenlijken hoor
Leuk om te doen! Zitten nog best wat stukjes klimmen in. Ongetrainde vrienden van mij vonden het nog vrij zwaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
www.aspadventure.nl
Kost maar 25¤ pp voor 1,5 uur, inclusief fiets helm en hoofdlamp. Vond ik niet duur.
De vrijgezel in kwestie is fysiotherapeut, en daarna gaan we lekker Maastricht in en mag ie gratis massages weggeven
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:53 schreef Holenbeer het volgende:
mijn tip, zet je zadel en stuur niet in een stand waar een racefiets in hoort, maar met een hele kleine drop of zelfs stuur hoger dan zadel. De comfort ga je nodig hebben als je nog nooit op een racefiets gezeten hebt en 4 ik de alpe d'huez op wilt...
Mijn ervaring is dat ik goed presteer wanneer ik op korte termijn veel arbeid lever, een hoop mensen hebben juist baat bij rust, maar persoonlijk vind ik veel spanning op de spieren fijn, ik heb ook weinig last van inspanning dus denk dat het voor mij verstandig is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Waarom deze week ineens 750km trainen? Toch niet zo zeker?
Met zo'n nul graden stuurpen van 14 cm lang omgekeerd gemonteerd, kom je een heel eind.....quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..
met zo'n scheve stuurpen kom je best ver. Zadel wat lager. Stuur hoger dan zadel is misschien wat overdreven van mij, maar wat ik allemaal voorbij zie komen wat als racefiets door moet gaan...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..
Evolutie heet dat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.
750km ongetraind opeens in een week gaan fietsen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:40 schreef raptorix het volgende:
Vandaag deze gekocht: http://www.trekbikes.com/(...)2_and_1_series/2_1/#
Leek me redelijk value for money ondanks dat sommige mensen hier twijfels hebben over mij denk ik dat ik me redelijk zal handhaven, over anderhalve week 4 keer alpe d'huez, hoewel ik weinig wielren ervaring heb, heb ik wel ijzeren wil, o.a. ongetrained marathon en later dubbele marathon gelopen, collega vond het minder zwaar dan marathon dus heb er redelijk vertrouwen in, wil deze week nog 750 kilometers trappen, iemand nog specifieke tips voor de bergen?
Ja maar bij hem werkt het wel zo want zo heeft ie ook een dubbele marathon gedaanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
750km ongetraind opeens in een week gaan fietsen.![]()
Gemiste trainingsarbeid kan je niet inhalen. Doordat je deze week je helemaal het laplazerus gaat trainen zal je totaal opgebrand en uit vorm (in hoevere er van vorm sprake kan zijn) aan de start van die kut berg staan.
De supercompensatie zorgt ervoor dat je de inspanning en rust momenten goed op elkaar moet afstemmen, door in de laatste week veel te gaan trainen doe je dat niet. Zorg iig dat je je rust nog neemt voor die berg, daar heb je meer aan dan nu die 750km gaan trainen, die zullen je niets meer brengen, herstel (sterker worden) kost namelijk tijd, en die heb je niet (meer)
Dat zijn mooie heuveltjesquote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:11 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag even Giro kijken, ik was ooit op vakantie waar ze vandaag rijden.
Passo di Tonale, Passo Mortirolo, Passo di Stelvio.
Nee joh. Ik zou er niet aan moeten denken om op een grotere fiets te moeten zitten! Dan zou ik een ministuurpen moeten hebben, want anders zit ik veel te lang. Ik heb een drop van 10-15cm ofzo en kan daar comfortabel een hele dag mee fietsen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.
Ik denk dat je beter nog wat extra doet, 750km in een week is niet zoveel. Beter doe je 800 of 900 km, en dan op de zware versnelling dan kunnen je knieën goed aan de belasting wennen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik goed presteer wanneer ik op korte termijn veel arbeid lever, een hoop mensen hebben juist baat bij rust, maar persoonlijk vind ik veel spanning op de spieren fijn, ik heb ook weinig last van inspanning dus denk dat het voor mij verstandig is.
Per dag, bedoel je?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter nog wat extra doet, 750km in een week is niet zoveel. Beter doe je 800 of 900 km, en dan op de zware versnelling dan kunnen je knieën goed aan de belasting wennen.
Gewoon even de giro nafietsen in die week tijd, dat moet genoeg voorbereiding zijn toch?quote:
Doe ´t dan meteen goed, en 2x achter elkaar.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:40 schreef Narcotical het volgende:
Gewoon even de giro nafietsen in die week tijd, dat moet genoeg voorbereiding zijn toch?
Moet jij dan niet het districtskampioenschap rijden? Toerder!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:45 schreef Patroon het volgende:
Rij maandag onverwachts toch de Elfstedentocht. Heb een startkaart voor groep 1 aangeboden gekregen.
Juist. En in de rustdag even 6x de Scanuppia op en af.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe ´t dan meteen goed, en 2x achter elkaar.
Dat is nog voor amateurs, echte fietsers fietsen gewoon 6 keer de Mount Everest op en neerquote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe ´t dan meteen goed, en 2x achter elkaar.
met aanlopende remblokjes vanzelfsprekend 8)quote:Op zaterdag 26 mei 2012 14:17 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is nog voor amateurs, echte fietsers fietsen gewoon 6 keer de Mount Everest op en neer
Vuile toerder. Collaborateur.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:45 schreef Patroon het volgende:
Rij maandag onverwachts toch de Elfstedentocht. Heb een startkaart voor groep 1 aangeboden gekregen.
Bianchiquote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:41 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Na wat sparen en vakantie geld, heb ik zojuist mijn droom fiets kunnen bestellen de Bianchi Infinito met Campagnolo Athena![]()
Nu moet ik nog 1,5 week wachten..
achter wielquote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:35 schreef Narcotical het volgende:
Vraag me nu wel af warom je er 2 verschillende wielen in hebt zitten
Misschien hadden zij er al 150km op zittenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:57 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag ook achter een aantal dames aangefietst, maar die trapten ook behoorlijk door zeg (wij hadden er toen al +/-95Km op zitten.
Helemaal rond masseren met je duimen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:00 schreef Piperidine het volgende:
Heeft iemand van jullie een handige tip hoe ik snel m'n buitenband erop leg.
Op de één of andere manier lukt het totaal niet en word er een beetje gek van!
Kwestie van techniek. Het lukt altijd.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:21 schreef Piperidine het volgende:
Ik geef het op, het werkt niet met deze band.
Binnen en buitenband erom leggen lukt wel, maar de buitenband in de velg niet. Zelfs bij het begin bij het ventiel niet, het wil gewoon niet goed klemmen of zo.
Zo ging het ook met mijn vriendin. Die fietste menig kerel eraf in de ardennen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:14 schreef Oksel het volgende:
Net even rondje met de vrouw gefietst (zit in Tjechie, flinke heuvels..), en moet zeggen; ze fietst toch verdomd makkelijk die heuveltjes op. Licht, goede conditie, maar totaal geen fietser. Toch maar eens een fiets voor d'r kopen?
Ze was zeker ook een maatje te groot voor jou, maar jij had er al 95km op zitten zeker?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo ging het ook met mijn vriendin. Die fietste menig kerel eraf in de ardennen.
Huh?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ze was zeker ook een maatje te groot voor jou, maar jij had er al 95km op zitten zeker?
Hij vindt je vriendin dikquote:
quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:57 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag ook achter een aantal dames aangefietst, maar die trapten ook behoorlijk door zeg (wij hadden er toen al +/-95Km op zitten.
Nou Kaas, ik heb wel eens met een stel nieuwe Fortezza's op Ambrosio velgen zo staan te tobben dat ik de vouwbanden eerst moest oprekken. Maar misschien heeft hij een setje draadbanden gekocht wat altijd net iets lastiger omleggen is. Behalve wanneer je natuurlijk uitgerust bent met een paar kolenschoppen. Leuk fietsje trouwens, maar haal die bagger eens van je kettingbladen!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kwestie van techniek. Het lukt altijd.
Haha al die regenboogkleuren in de banden er ook bij..quote:
Nog grote dank voor de tips. Gisteren uren zitten prutsen, vanmiddag binnen 10-15 minuten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:26 schreef kaasplankje het volgende:
Eerst doe je 1 rand van de buitenband in de velg. Dan binnenband erin frotten met een beetje lucht.
Dan band helemaal leeg laten lopen en ventiel naar binnen duwen. Dan net zolang rondmasseren met de duimen tot je zonder bandenlichter je andere rand van de buitenband band in de velgrand floept.
En je begint bij het ventiel.
Is er een andere manier? Hoe heb je het gisteren gebrobeerd dan?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:08 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Inderdaad het handigst om eerst één rand van de buitenband in de velg te doen, dan band erin en dan de hele buitenband erin.
Hoe anders?quote:Op zondag 27 mei 2012 16:08 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Nog grote dank voor de tips. Gisteren uren zitten prutsen, vanmiddag binnen 10-15 minuten.
Inderdaad het handigst om eerst één rand van de buitenband in de velg te doen, dan band erin en dan de hele buitenband erin. Laatste stukje is wel verdomd lastig...
Duitse webshops al een keer geprobeerd?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:42 schreef Landgeld het volgende:
Ik zoek nog zomer- en winterhandschoenen voor op de racefiets
Iemand nog een goede site met leuke aanbiedingen?
Futurumshop ken ik.
Ik heb vandaag rondje Amsterdam - Bloemendendaal gefiets, zal je niet verbazen dat het redelijk druk wasquote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef Skwish het volgende:
Vanmiddag een paar uurtjes gefietst. Wel druk zeg over fietspaden met wandelaars en andere dagjesmensen... lkkr ook als je geen bel hebt
auw, hoe kwam dat zo?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:18 schreef CyclingGirl het volgende:
nou het was file op het fietspad, ik ging ook een uurtje om los te trappen.
Gisteren met 54km per uur van mijn fiets gevallen dus ben zo stijf en heb overal pijn, gelukkig geen grote schaafwonden maar wel een mooie krans in mijn been gehad.
Handschoenen zijn toch wel handig merk ik, hahaha ik dacht dat het voor de grip wasquote:Op zondag 27 mei 2012 17:42 schreef Landgeld het volgende:
Ik zoek nog zomer- en winterhandschoenen voor op de racefiets
Iemand nog een goede site met leuke aanbiedingen?
Futurumshop ken ik.
Is het ook?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Handschoenen zijn toch wel handig merk ik, hahaha ik dacht dat het voor de grip was![]()
![]()
Het werkt toch ook wel schokabsorberend mag ik hopenquote:
Ja, en voor de snottebellen. En voor de demping. En voor de bescherming als je op je koekebakkes gaat.quote:
Vooral die.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, en voor de snottebellen. En voor de demping. En voor de bescherming als je op je koekebakkes gaat.
Leuk, vroeger ook veel gesleuteld, maar die moderne meuk snap ik niks van, meeste mensen kunnen overigens tegenwoordig niet eens een band plakken merk ikquote:Op zondag 27 mei 2012 21:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zo, terug van de cursus bij M-gineering, in Kiel-Windeweer. Heel leerzaam, heel hands-on, uitleg en ga dan maar zelf met het gereedschap los. Hij had ook een paar schaalmodellen gemaakt van hout, om de werking van de deraileur heel versimpeld uit te leggen. Ik dacht dat ik wel wist hoe dat zat, maar als iemand het zo goed uitlegt, blijk je nog een heleboel te leren te hebben! Zelf nu assen gesteld, spaken vervangen, en nog veel meer!
We hadden het even over shifters, en hij begon over Suntour, dus ik van hee, ik ken iemand van internet, die is verslaafd aan oude sun shifters, koopt ze altijd op ebay, Marten van: heet hij soms Ivo? Ikja ik geloof het wel....
Klein wereldje...die man heeft echt een soort efteling voor fietsfanaten, een gigantische boerderij, en overal fietsen, onderdelen...je kan toch zien, dat het een vrijgezel is. Hij doet eigenlijk alles wat wij zouden doen, als er geen vrouwen/vriendinnen ons vertelde dat je niet 20 fietsen in de woonkamer mag hebben![]()
Geweldige vent.
En waarom heb je geen belquote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef Skwish het volgende:
Vanmiddag een paar uurtjes gefietst. Wel druk zeg over fietspaden met wandelaars en andere dagjesmensen... lkkr ook als je geen bel hebt
Kenteken even doorgeven aan het cbr, die hebben wel oor naar mensen die hun auto als dwangmiddel gebruikenquote:Op zondag 27 mei 2012 21:00 schreef No-P het volgende:
Trainer van mij vandaag gemoedwillig van de fiets gereden. Hij kon geen voorrang meer geven aan een automobilist waarna die man naast hem kwam rijden, begon te schelden en reed hem toen van het fietspad. Gelukkig alleen schaafwonden. Zijn Speed concept 9.9 wel beschadigd.
Wat een idioot zeg.
Druk aan het managen?quote:Op zondag 27 mei 2012 18:41 schreef beverstraat het volgende:
Ben vandaag nog eens op de racefiets gesprongen, 10 km gereden
(Was wel al enkele dagen geleden,deze week amper 2,5u op de fiets gezeten
Idd.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kenteken even doorgeven aan het cbr, die hebben wel oor naar mensen die hun auto als dwangmiddel gebruiken
True, met een racefiets is achterband vervangen natuurlijk ook eitje, op gewone fiets is weer hoop gekloot en afstellen van je achterkant, me stadsfiets nog maar 1 keer hoeven plakken en al half jaar geen gezeik. Ik woon in Amsterdam, je word gek van aantal plekken met glas op het fietspad omdat de glasbakken daar direct aan grenzenquote:Op zondag 27 mei 2012 21:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Banden plakken is ook echt iets van de oorlog, alhoewel, toen gooiden ze een kapotte band waarschijnlijk door de tulpensoep. Gewoon een nieuw bandje d'r om
quote:Op zondag 27 mei 2012 21:39 schreef No-P het volgende:
Is, gedaan. Die man was weggereden maar er was een motorrijder achteraan gegaan die het kenteken heeft opgeschreven.
Dus binnenkort fietst ze jouw naar huis en mogen wij je hier troosten?quote:
Ik heb geen bel omdat ik 'm bijna nooit nodig heb. Maar elke keer als ik 'm wel nodig heb heb ik weer spijt dat ik er niet 1tje gekocht heb.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En waarom heb je geen bel? bang dat je niet meer vooruit komt met die 10 gram extra?
Ja, alles wat je daar tegenkomt zijn tractors and horses.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:34 schreef Tommeke het volgende:
Trouwens; Friesland en Grunn ftw! Genoeg rustige wegen om op te fietsen!
Deze is een koopje van 1.3 miljoenquote:Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben die fiets aan het zoeken maar kan hem niet vinden. Het was een zwarte Cervelo met roze accenten en in dat roze zag je glitter.
Wat een wanstaltig lelijk ding.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze is een koopje van 1.3 miljoen
[ afbeelding ]
Viel me toch vies tegen, was een of ander scouting gedoe gister bij lauwersoog... zat ik op het fietspad achter bejaarden.. Verder idd ruimte zat.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd.
Trouwens; Friesland en Grunn ftw! Genoeg rustige wegen om op te fietsen!
Het waren toch meer motoren gister;-) ook een oetlul die met 150 langs mij gaatquote:Op maandag 28 mei 2012 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, alles wat je daar tegenkomt zijn tractors and horses.
Ik heb een van de action toevallig keer gekocht, 3 euro 50, werkt nog steedsquote:Op maandag 28 mei 2012 12:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, vooral bergop/berg af lijkt het me niet zo handig. Zijn er nog speciale snelheidsensoren voor garmin? Kan alleen die cadans/snelheid vinden. Die is meteen een euro of 40. Dus als er 1 van eentientje is die alleen snelheid doet ben ik ook blij.
Vet irritant. Ik ga dan gewoon op de weg rijdenquote:Op maandag 28 mei 2012 11:14 schreef mytec het volgende:
[..]
Viel me toch vies tegen, was een of ander scouting gedoe gister bij lauwersoog... zat ik op het fietspad achter bejaarden.. Verder idd ruimte zat.
Wel goed gedronken? Vooral met dit weer..quote:Op maandag 28 mei 2012 20:51 schreef Piperidine het volgende:
Kleine 50 km gefietst vandaag, ging niet echt lekker. Na een tijd krijg ik gewoon heel erg pijn in mijn benen, terwijl het conditioneel wel goed zit. Binnenkort maar even zadelhoogte aanpassen, denk dat dat het is.
Ik hoor je elke week over die elfstedentocht? Is er elke week een elfstedentocht?quote:Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef Patroon het volgende:
Vandaag de elfstedentocht (240km) in 6:55 uur gefietst. Ging ontzettend hard, constant in de waaier gereden. 34 gem.
Ik dacht altijd dat wanneer je te vroeg bij een controlepost was, je moest wachten op je vroegste vertrektijd om zo nooit boven de 25 km gemiddeld te komen. Is dit afgeschaft of het je hem "zwart" gereden? Overigens is dit de reden dat ik die tocht nooit op 2e pinksterdag reed maar wel altijd LBL de dag er voor.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef Patroon het volgende:
Vandaag de elfstedentocht (240km) in 6:55 uur gefietst. Ging ontzettend hard, constant in de waaier gereden. 34 gem.
Hij doet elke week 1 stad.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik hoor je elke week over die elfstedentocht? Is er elke week een elfstedentocht?
Hmm, ik dacht dat je daar maar max 25 per uur gemiddeld mocht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:20 schreef Patroon het volgende:
Vandaag de elfstedentocht (240km) in 6:55 uur gefietst. Ging ontzettend hard, constant in de waaier gereden. 34 gem.
een heuveltje bij De Lutte, vlakbij Oldenzaal. Op 1 van mijn rondjes pak ik hem meestal mee. Er is een korte stijle kant (ik gok een klim van zo'n 150/200 meter, hoogte geen idee) en een langere kant (net iets meer dan vals plat, om het zo maar te zeggen). De tankerberg sluit overigens aan op de Paasberg.quote:
Politie... daardoor was de weg dus afgesloten mocht van die bromsnor niet de weg op. fietspad ging door het bos pas na 15min kwam ik weer bij de weg uit...quote:Op maandag 28 mei 2012 18:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vet irritant. Ik ga dan gewoon op de weg rijden
quote:Op maandag 28 mei 2012 22:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat je daar maar max 25 per uur gemiddeld mocht.
Is nog steeds zo, je hebt in totaal 3 tijdscontrole posten verspreid over de route. Dus niet elke stempelpost, je kan dus vrij lange stukken door knallen. We moesten in Dokkum 30minuten wachten, in Bolsward 45minuten (tijd voor een uitsmijter) en in Stavoren ook 45minuten. Vanaf Stavoren is het één sprint van 30km richting de finish. Goede training gehad voor zowel de duur als kracht. Stuk ga je wel met mannen als o.a. Germ van der Burg, Sierd Steiginga en Arjen Bos erbij.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat wanneer je te vroeg bij een controlepost was, je moest wachten op je vroegste vertrektijd om zo nooit boven de 25 km gemiddeld te komen. Is dit afgeschaft of het je hem "zwart" gereden? Overigens is dit de reden dat ik die tocht nooit op 2e pinksterdag reed maar wel altijd LBL de dag er voor.
Ja die hebben we hier elk weekend.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hoor je elke week over die elfstedentocht? Is er elke week een elfstedentocht?
Tja, ik zou ook lekker doortrainen. alleen de laatste week voor La Marmotte op 40% qua trainingsarbeid.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:21 schreef Landgeld het volgende:
Heeft iemand een leuk artikel of ervaring m.b.t. het 'afsluiten' van een trainingsperiode voor een evenement als La Marmotte?
Deze ga ik fietsen en heb een aantal vrienden die Alpe d'huzes fietsen. Een aantal daarvan zijn nu! al gestopt (dit evenement is 6 of 7 juni). Zij geven aan: nu rust is dan TOP.
Wat doe je nog in de laatste trainingswee? D1 - D2 - D3?
Zelf had ik in de planning zo'n 5-6 dagen voor de tocht nog 1keer lekker 'uit te halen', 150 km + hoogtemeters (6-7 uur op de fiets) en daarna rust en klein hersteltraining.
Iemand tips / advies hierover? Ben erg benieuwd!
Oranje shirtje? Weet je een naam?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
Oja ivo. Kwam nog een man tegen die in '95 de PBP had gefietst. Hij had dat shirt aan.
Paar dagen rust voor het evenement is wel lekker. En niet de dag ervoor aankomen maar eerder zodat je aan de hoogte kunt wennen.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:21 schreef Landgeld het volgende:
Heeft iemand een leuk artikel of ervaring m.b.t. het 'afsluiten' van een trainingsperiode voor een evenement als La Marmotte?
Deze ga ik fietsen en heb een aantal vrienden die Alpe d'huzes fietsen. Een aantal daarvan zijn nu! al gestopt (dit evenement is 6 of 7 juni). Zij geven aan: nu rust is dan TOP.
Wat doe je nog in de laatste trainingswee? D1 - D2 - D3?
Zelf had ik in de planning zo'n 5-6 dagen voor de tocht nog 1keer lekker 'uit te halen', 150 km + hoogtemeters (6-7 uur op de fiets) en daarna rust en klein hersteltraining.
Iemand tips / advies hierover? Ben erg benieuwd!
Nope, was wel een oudere knar. Was dus omgeving Zaandamquote:
Ik heb ook wel eens gelezen dat het voor duursporten goed is om in de rust periode rustig aan andere spiergroepen te trainen, zwemmen schijnt erg goed te zijn omdat het gewrichten relatief weinig belast.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Paar dagen rust voor het evenement is wel lekker. En niet de dag ervoor aankomen maar eerder zodat je aan de hoogte kunt wennen.
Als je goed tussen de wielen rijden kan kom je een heel eind. Nog verrot nu of valt het wel mee?quote:Op maandag 28 mei 2012 23:34 schreef Patroon het volgende:
Maar los van het feit of de 11steden 25km/h is, is het gewoon super om in de 1e startgroep zo 240km te kunnen knallen met 34gem. We reden constant rond de 35 met stukken 40. Wist niet dat ik dat 240km kon.
Tsja.. na een tocht van 150km was ik stuk en dacht ik die 240 wordt nog lang. Maar blijkbaar stel je je er op in. Benen zijn nu behoorlijk verrot. We reden in allemaal kleine groepjes van 10-20 man. Het nodige kopwerk in de waaier moest dus wel gebeuren..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je goed tussen de wielen rijden kan kom je een heel eind. Nog verrot nu of valt het wel mee?
Je had Ivo's 300 dus ook wel aangekund?
Klasse!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:58 schreef Superher0 het volgende:
Zo, weekend is voorbij, envelopjes verzameld en ook nog een medaille.
Het begon zaterdag in Staphorst. Klein peloton, 23 man aan de start, echt weinig en dit was te merken in de eerste ronde. Reden 35. Zegt een gast tegen mij ga maar. Had hij niet moeten zeggen. Heb 25km in mijn eentje op kop gereden, peloton moest moeite doen om mij te pakken. Wel goed gevoel. Te veel met krachten gesmeten waardoor ik als 10de finishde maar wel met het maximale aantal enveloppen, 8 stuks. 2 x1e, 1x2e, 1x4e en 1x5e premiesprint. 1e 3-rondenklassement, leidersklassement en 10e plek; ka-tjing, 101,50 euro aan prijzengeld.
Gisteren het DK midden op de dijk bij Wijk bij Duurstede. Wat een wind. Was niet leuk, ene keer reden we 30 en toen weer 48 (wind tegen), groepjes probeerden weg te komen, werden weer gepakt. Aan het eind van de ronde gingen we de dijk weer op, 2% denk ik, zag ik de teller op 49 km/u staan, en gemakkelijk dat het ging. Na 56km koersen laatste ronde en ik had ruimte, metertje of 20, gelijk doorgegaan, had 1 persoon bij mij maar die kan niet eens meer volgen. Peloton deed niets, waren aan het kijken. Einde van het stuk waar het wind tegen was reed ik nog 38, met veel moeite en ik werd door 2 personen bijgehaald. Aangesloten en richting de finish gereden. Op het stukje omhoog reden we nu maar 41, beetje te kijken, van links naar rechts en links. Plaatste er eentje een demarrage, alsof ik stil stond. Ik was echt op dus kon alleen maar kijken en finishte ruim voor het peloton als 3e. Mooi brons en nu naar het NK (als ik weet wanneer en hoe dat in zijn werk gaat).
[ afbeelding ]
Zag later bij Garmin dat de laatste 4 km mijn hartslag niet onder de 192 is gekomen, tussen de 192-200. Het naar huis fietsen ging daarna heel heel erg rustig.
haal eerst de boel eens uit elkaar, weet je gelijk of je dit zelf kan , en kun je beter zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
Als ik mijn crank ronddraai, zonder ketting erop, dan voelt het een beetje roffelig. Overigens nauwelijks speling waarneembaar, een heel klein beetje. Vervangen?
Het is campa veloce uit 2006 of 2007, aantal km's onbekend, misschien iets boven de 5000.
Indien vervangen ben ik dan klaar met de zogenaamde lagercups (iets van 35 euro bij de rose) en is het zelf te doen?
dat boutje wat in die zelf uitgeboorde ovale gaten zit bedoel je?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:24 schreef kanovinnie het volgende:
En op wonderbaarlijke wijze is een boutje uit mijn crank weg.
Even verder gekeken bij rose, volgens mij heb ik speciale tools nodig:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:52 schreef dop het volgende:
haal eerst de boel eens uit elkaar, weet je gelijk of je dit zelf kan , en kun je beter zien wat er aan de hand is.
er hoort geen speling op te zitten en het moet soepel draaien.
aan je verhaal verwacht ik dat er vocht of vuil in de lager is gekomen , en dat het vervangen van de lagers voldoende is maar probleem kan toch net even anders zijn.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:32 schreef Gripper het volgende:
dat boutje wat in die zelf uitgeboorde ovale gaten zit bedoel je?
Nee, de fietsenmaker kan het zeker. Daar ben ik niet bang voor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben je bang dat de fietsemaker het ook niet kan ofzo?? Lagers vervangen is geen brainsurgery, zeker niet voor een beetje goede FM
Nee.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
dat boutje wat in die zelf uitgeboorde ovale gaten zit bedoel je?
hele nette winkel moet er nog steeds wat bestellen vergeet het elke keer weer. Ik heb er ooit 1 x besteld en krijg nu al jaren lang elke catalogus van ze.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand toevallig nog wat bij Rose Versand besteld?
[ afbeelding ]
Zou wel eens wat langer kunnen duren![]()
http://www.bbv-net.de/lok(...)der-_arid,86088.html
Hoi Gripper,quote:Op maandag 28 mei 2012 20:36 schreef Gripper het volgende:
Niet veel gefietst dit weekend, ondanks het topweer. Vrijgezellenfeest kostte 1,5 dag, maar was wel leuk! Grotbiken ook, leuke belevenis en toch weer 10 km op de jaartotalen bijschrijven![]()
gisteren en vandaag twee snelle ritten van 80 en 50 km, en viel me ineens op dat ik erg hard reed ( voortdurend rond de 37-38 km/u, terwijl de hartslag maar rond de 160 bleef. Benen voelden wel aan alsof ik niet harder kon, maar ik heb nog zeker 20 slagen over voor ik in het rood ga. Ben ik langzaamaan zo getraind aan het raken dat gewoon hard doorfietsen niet meer voldoende impuls geeft? Ik zit met een hr van 160 nog laag in D2, maar wil toch vooruitgang met de benen. Lang verhaal kort: hoe krijg ik die beenkracht omhoog? Overal stoplichtsprintjes en intervals ?
Wat betreft squaten is het nooit echt bewezen dat je er harder van gaat fietsen. Wel zorgt het er voor dat je je spierkracht, die je in de winter hebt opgebouwd, tijdens het seizoen kunt behouden.quote:
ik kan niet in je gereedschapkist kijken en weet ook niet van alle crackstellen uit mijn hoofd welk gereedschap je nodig hebt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:38 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Even verder gekeken bij rose, volgens mij heb ik speciale tools nodig:
http://www.rose.nl/artike(...)lagercups/aid:193426 en
http://www.rose.nl/artike(...)crankbout/aid:193430
Is dat alles, of moeten er ook onderdelen worden geperst?
De lagercups en genoemde tools komen totaal op circa 55 euro + verzendkosten. Risico is natuurlijk dat ik na een halve dag prutsen met een zakje onderdelen alsnog naar de fietsenmaker moet. Het is ook geen reparatie die veel voorkomt volgens mij.
Prima toch? Binnenkort ken je alle bochtjes precies en vlieg je er als kaasellara langs.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:53 schreef Freddeh het volgende:
Eventjes Buzz narren. Ik heb vandaag mijn auto ingeleverd....
....en ben vanmiddag op de fiets naar huis gegaan. Best zwaar, maar voelt heel erg goed. Heb er 65min over gedaan, over 25km. Lekker, geen heel slecht gemiddelde. Had m'n RVV shirtje aan, collega noemde mij al 'de ronde van Vlaanderen'. Zak
Welke heb je?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef MCH het volgende:
Brilglazen verwisselen van mijn agu bril wat een pokkewerk, mooi dat ik hierna dus gewoon mijn zonnebrilglazen laat zitten.
Nee niet die aanbieding! Maar inderdaad het moet gewoon een beetje los komen denk ik.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij een helm?
Bij die bril gaat het soms ook een beetje lastig idd!
Ronde van Vlaanderen is stiekem best grappigquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:53 schreef Freddeh het volgende:
Eventjes Buzz narren. Ik heb vandaag mijn auto ingeleverd....
....en ben vanmiddag op de fiets naar huis gegaan. Best zwaar, maar voelt heel erg goed. Heb er 65min over gedaan, over 25km. Lekker, geen heel slecht gemiddelde. Had m'n RVV shirtje aan, collega noemde mij al 'de ronde van Vlaanderen'. Zak
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ronde van Vlaanderen is stiekem best grappig![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:22 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Minstens zo leuk als de fans van Tim Knol die op een gegeven moment tijdens optredens T-shirts aanhadden waarop stond "Tim Knol is echt vet"
Gewoon blijven fietsen Freddeh, straks ben je ineens niet meer die ronde maar de slanke held van het fietsenhok
De Tourmalet en de Aubisque schijnen wel leuk te zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaan er nog mensen op fietsvakantie?
Ik ga in juli naar Argeles, o.a. om de Tour weer te bezoeken maar uiteraard ook om te gaan fietsen..
Dus een leuke route uitstippelen met de Tourmalet en Aubisque.
Nog tips?
Ik rijd vannacht rond 2:00 aan richting de Alpen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gaan er nog mensen op fietsvakantie?
Ik ga in juli naar Argeles, o.a. om de Tour weer te bezoeken maar uiteraard ook om te gaan fietsen..
Dus een leuke route uitstippelen met de Tourmalet en Aubisque.
Nog tips?
Gaaf! Veel plezier. Beetje goed weer daar?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik rijd vannacht rond 2:00 aan richting de Alpen.We gaan met 6 man naar de Alp d'huez en gaan daar een beetje rond. Wil in ieder geval de Alp d'huez beklimmen en verder de Galibier, mits de weersomstandigheden het toelaten. Zondag weer naar huis...
Het lijkt vrij aardigquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gaaf! Veel plezier. Beetje goed weer daar?
Lekker!quote:
Afgelopen zondag nog geweest en ik zou na de Geulhemmerberg rechts afdraaien en de lange afdaling (rijksweg ) nemen. Onderaan meteen links en via de sportvelden weer richting de Bemelerberg..quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lekker!
Misschien de 3e lus van de Amstel fietsen zondag. Ik vind dat stukje door Maastricht alleen een beetje raar. Iemand deze wel eens gefietst en is dat stuk leuk om te doen? Volgens mij kan ik daar beter afsteken tussen de Geulhemmerberg en de Bemelerberg.
Zijn de hoogste passen (incl Galibier) al wel open beste vriend? Kijk eens hier:quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik rijd vannacht rond 2:00 aan richting de Alpen.We gaan met 6 man naar de Alp d'huez en gaan daar een beetje rond. Wil in ieder geval de Alp d'huez beklimmen en verder de Galibier, mits de weersomstandigheden het toelaten. Zondag weer naar huis...
Ik vind de route van het Mergellandroute altijd wel aardig (totaal 140+, als je slechts de route uit de link fiets zo'n 85 km. Deze staat ook compleet aangegeven. Alleen kies ik er altijd voor om na Eeckelrade direct links te gaan zodat je direct in Sint-Geertruid uit komt (tussen km 19 en 20).quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lekker!
Misschien de 3e lus van de Amstel fietsen zondag. Ik vind dat stukje door Maastricht alleen een beetje raar. Iemand deze wel eens gefietst en is dat stuk leuk om te doen? Volgens mij kan ik daar beter afsteken tussen de Geulhemmerberg en de Bemelerberg.
140 is te ver voor mijn fietsmaatje, 80 lijkt me ruim voldoende. Mocht ze goede benen hebben misschien nog even naar de Camerig en het drielandenpunt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:43 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik vind de route van het Mergellandroute altijd wel aardig (totaal 140+, als je slechts de route uit de link fiets zo'n 85 km. Deze staat ook compleet aangegeven. Alleen kies ik er altijd voor om na Eeckelrade direct links te gaan zodat je direct in Sint-Geertruid uit komt (tussen km 19 en 20).
Ik weet niet of alles al open is. Ik denk dat ik er gewoon aan begin en dan zie ik wel hoe ver ik geraak.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zijn de hoogste passen (incl Galibier) al wel open beste vriend? Kijk eens hier:
http://www.savoie-route.c(...)a_circulation-1.html
Op de galibier is alleen de tunnel vanaf morgen open, de col zelf opent 15 juni pas. Kans is dus aanwezig dat je onder de slagboom door moet kruipen, en de laatste meters door slush sneeuw rijden. Vooral afdalen in dat spul is best lastig....
Veel plezier natuurlijk wel, lekker hoor zo begin juni! Ik was er zelf vorig jaar ook precies in die tijd, Pinksteren 2011 viel toen wel later, rond 12 juni. In deze maand is het tenminste nog rustig en niet bloedheet in de Alpen.
Mergellandroute ± 85 km inclusief Bemelerberg, Loorberg, Wolfsberg, Camerig, Eyserbosweg, Keutenberg, Fromberg, Caubergquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
140 is te ver voor mijn fietsmaatje, 80 lijkt me ruim voldoende. Mocht ze goede benen hebben misschien nog even naar de Camerig en het drielandenpunt.
Gaaf! Thanksquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:48 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Mergellandroute ± 85 km inclusief Bemelerberg, Loorberg, Wolfsberg, Camerig, Eyserbosweg, Keutenberg, Fromberg, Cauberg![]()
quote:Wielrenners op het fietspad, hoe onveilig is dat?
Door: Irene de Pous − 30/05/12, 07:10
© ANP.
VK VIER VRAGEN Racefietsers, scooters, invalidenwagens en e-bikes: de drukte op fietspaden is een groeiend probleem. Soms vallen er zelfs doden. Vier vragen over racefietsers.
Een 78-jarige vrouw uit Brabant is maandag overleden nadat ze op haar fiets in botsing kwam met een racefietser. Een groepje van die fietsers reed de vrouw in de buurt van Oisterwijk tegemoet, waarbij een van hen haar raakte. De vrouw viel en is later in het ziekenhuis aan haar verwondingen overleden.
Twee maanden eerder overleed een 83-jarige Groesbeker nadat hij ten val was gekomen door een botsing met een scooter. Vier vragen over de veiligheid van fietsers.
Komt dit vaker voor?
Jaarlijks vanaf maart komen ze binnen bij de Fietsersbond, de klachten over groepen racefietsers die met hun geroep en grote snelheid andere fietsers aan het schrikken maken. Maar cijfers over het aantal ongelukken met racefietsers ontbreken. 'Ernstige ongevallen tussen fietsers onderling zijn zeldzaam', zegt Atze Dijkstra, onderzoeker bij Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. Verreweg de meeste ongelukken zijn botsingen tussen fietsers en auto's. Ook 'eenzijdige ongelukken', valpartijen door paaltjes of hobbels, komen veel voor.
Wel groeit het aantal ernstige fietsongelukken verontrustend, zegt Dijkstra. Inmiddels is meer dan de helft van het aantal ernstig verkeersgewonden fietser. De sterkste groei komt voor rekening van ouderen boven de 65. 'We vermoeden dat de komst van de e-bike daar mee te maken heeft. Hogere snelheden gecombineerd met fysieke kwetsbaarheid leiden sneller tot ernstige ongelukken.' Maar ook de toenemende drukte op de fietspaden is volgens betrokkenen debet aan de toename.
Waarom worden de fietspaden steeds voller?
De fiets is populair. In veel grote steden is de fiets dankzij duurdere parkeertarieven een steeds betere concurrent van de auto geworden. Door de e-bike is een groep ouderen gaan fietsen die voorheen thuis bleef. Ook zijn er steeds meer recreatiefietsers in het weekend, zegt Wim Bot, beleidsmedewerker bij de Fietsersbond. Volgens de Nederlandse Toerunie Fietsen zijn er zo'n 1,2 miljoen sportfietsers.
Tot welke problemen leidt dit?
Naast het groeiend aantal ongelukken zorgt de drukte op de fietspaden ervoor dat sommige weggebruikers zich uitgesloten voelen, stelt de Fietsersbond. Het gaat dan vooral om ouderen en ouders die hun kinderen niet meer durven laten fietsen. In steden zorgen scooters voor overlast bij fietsers.
Wat kunnen we daar aan doen?
'Meer ruimte voor de fietser', is het antwoord van de Fietsersbond. Op bredere wegen zijn er minder problemen. Zo zijn er vier 'fietssnelwegen' in Nederland op plekken waar veel forensisch verkeer is, zoals tussen Leiden en Den Haag. Ook hier wordt hard gefietst, maar omdat het pad breed is, leidt dit niet tot problemen. De bond oppert zelfs de mogelijkheid van 'tweebaansfietspaden', waar in Denemarken al mee wordt geëxperimenteerd. Zo scheid je het langzame en het snelle verkeer.
In Amsterdam zijn onlangs de scooters in 30km-zones naar de rijweg verbannen, ook in een poging het snelle en langzame verkeer te scheiden. Maar op wegen waar auto's 50 km/u rijden is het verschil weer te groot.
In België mogen groepen racefietsers, mits er voor en achter hen een auto rijdt, op de rijbaan. De Nederlandse Toerunie Fietsen en de Fietsersbond zijn er voorstander van dit in Nederland in te voeren. Ook probeert de Toerunie de fietsbel bij racefietsers te promoten, zodat andere fietsers minder schrikken van het geroep.
Sommige oplossingen leiden weer tot andere problemen. Zo zijn in de Haagse duinen drempels op de fietspaden aangelegd om snelheid te beperken, maar vooral kinderen blijken daar juist weer over te vallen.
Mwa, toch niet zo'n negatief stukje? Kan me bovendien in alle aangedragen "oplossingen" wel vindenquote:
Behalve op zondagmiddag is het vooralsnog goed toeven in het hoge noorden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa, toch niet zo'n negatief stukje? Kan me bovendien in alle aangedragen "oplossingen" wel vinden
Hier is het in het weekend wel druk. Ik stoor me er niet zo aan, omdat ik van nature vrij relaxed benquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Behalve op zondagmiddag is het vooralsnog goed toeven in het hoge noorden.
Tsja, ik heb zelf geen ervaring met in een groep rijden en daar komen juist vaak de negatieve verhalen van. Waar ik mezelf nog wel eens schuldig aan maak is dat ik ga roepen omdat ik natuurlijk geen bel heb maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik denk dat een tegemoet komend persoon mij niet ziet/op de andere weghelft van het fietspad slingert. En dan ben ik bang voor een botsing.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier is het in het weekend wel druk. Ik stoor me er niet zo aan, omdat ik van nature vrij relaxed benVind het geen probleem om ff te wachten of een tijdje ergens achter te fietsen voordat er ruimte ontstaat. Als je zo rond fietst snap je wel goed waarom wielrenners een slechte naam hebben...
So truequote:Op woensdag 30 mei 2012 12:37 schreef Littlecreep het volgende:
Vrouw aan de rechterkant en de man volledig aan de linkerkant van het fietspad. Nergens voor nodig en bloedirritant.
Ze heeft toch ook wel een beetje gelijk. Met kleine kinderen of honden ga ik altijd wat rustiger fietsen, je ziet die vaak genoeg zonder kijken zo het fietspad opschieten. Behalve dat je dat kind waarschijnlijk het ziekenhuis in knalt kun je dan zelf ook een aardige klapper maken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:37 schreef Littlecreep het volgende:
Rij zelf al jaren met een fietsbel met training. Helaas, en ik denk dat velen dat met mij kunnen beamen, levert dit vaak ook rare situaties op. Meest voorkomende probleem zijn de mensen die eerst even over hun schouder kijken wat er aan komt. Nergens voor nodig, ga gewoon naar rechts en er is niks aan de hand. Wat is die rare behoefte om te kijken wat er achter je zit?
Op zich kan ik me vinden in de redenering dat de fietspaden te klein zijn. Zo ben ik laatst nog van de weg afgestuurd door een agent die vond dat ik niet op de weg mocht fietsen tussen Bodegraven en Woerden. Er ligt daar gewoon een suggestiestrook, maar de beste man vond dat ik op het fietspad moest fietsen. Het fietspad langs de vaart is daar niet breder dan anderhalve meter en wordt bevolkt door vissers die op de weg zitten, dagjesmensen en ouders met kinderen.
Ook kan ik me altijd ontzettend storen aan mensen die, als het fietspad wel breed genoeg is, consequent het complete fietspad opeisen. Vrouw aan de rechterkant en de man volledig aan de linkerkant van het fietspad. Nergens voor nodig en bloedirritant.
Veel mensen snappen gewoon niet hoe snel wielrenners gaan. Maandag reed ik ook bijna iemand aan die zomaar opeens de weg overstak. (fietspad ging aan andere kant verder, ik bleef op de hoofdweg) Een vrouw met kind kijkt achterom, ziet ons aankomen en steekt zonder na te denken over. Gevolg was dat ik bijna op dat kindje knalde. Veel geschreeuw en mevrouw deed beroep op het feit dat 'we dat kind toch wel zagen, dan doe je toch wat rustiger?' Ik heb maar gezegd dat het nauwelijks een moeite was om even rustig aan de kant te staan om ons voorbij te laten.
Het is een discussie die altijd zal blijven en eigenlijk irriteer ik me er dood aan, alsof elke wielrenner een arrogante klootzak is. Ik bel altijd netjes, bedank mensen als ik er door word gelaten, maar soms word ik ook van mijn fiets gereden door iemand die niet zit op te letten. Dan mag ik me daar toch ook ietwat geïrriteerd over uitlaten?
Zeker weten, ik doe ook rustiger bij kleine kinderen. Wat ook de reden was dat ik er niet tegen op knalde. Maar het gaat me hier vooral om het feit dat die vrouw zonder rekening te houden met onze snelheid oversteekt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze heeft toch ook wel een beetje gelijk. Met kleine kinderen of honden ga ik altijd wat rustiger fietsen, je ziet die vaak genoeg zonder kijken zo het fietspad opschieten. Behalve dat je dat kind waarschijnlijk het ziekenhuis in knalt kun je dan zelf ook een aardige klapper maken.
Tof!quote:
Je zou ook deze kunnen doen, rondje van ruim 60 km:quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gaaf! ThanksMet een beetje aanpassen krijg ik daar nog alle BIG's in één keer in ook
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er wel aardig uit. Dat de kaarten al geïnstalleerd zijn is natuurlijk top en de surprise me functie lijkt me ook wel lachenquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Tof!
Over Garmin gesproken: mijn fm adverteerd momenteel met die apparaatjes van Mio. Iemand daar al ervaring mee? kwa prijs ontlopen ze Garmin niet zo heel erg, maar ik wil binnenkort toch eens gaan kijken.
Dank! 60 km wat kort maar kan daar dan gewoon rechtdoor de Camerig op. Deze neem ik ook ff meequote:Op woensdag 30 mei 2012 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Je zou ook deze kunnen doen, rondje van ruim 60 km:
http://connect.garmin.com/activity/183090071
Mijn rondje van afgelopen maandag, zitten eigenlijk dezelfde bergen in. Eerste 30 km is een beetje inkomen en weinig steile stukken, laatste 30 km is redelijk heavy met Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg, Cauberg.
Ik ben geen wielrenner maar ligfietser en de meeste problemen ontstaan inderdaad niet zozeer door de hogere snelheid maar door de onoplettendheid van de overige fietsers . Dat plus het feit dat veel mensen die hogere snelheden niet goed inschatten. Ik ben wel voorstander van bredere fietspaden of gewoon op de weg fietsen als je harder wilt fietsen. AL geef ik de voorkeur aan bredere fietspaden. Als er meer mensen gaan fietsen ipv met de auto gaan moet dat wel gefaciliteerd worden natuurlijk, het moet niet zo zijn dat je straks op het fietspad overal in de file staat terwijl ernaast een bijna lege weg ligt. Ik ben vorige week zelfs een keer met de auto gegaan omdat het zó druk was op het fietspad dat ik gewoon nergens meer door kon fietsen. En dat van een die-hard year-round fietserquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:37 schreef Littlecreep het volgende:
Rij zelf al jaren met een fietsbel met training. Helaas, en ik denk dat velen dat met mij kunnen beamen, levert dit vaak ook rare situaties op. Meest voorkomende probleem zijn de mensen die eerst even over hun schouder kijken wat er aan komt. Nergens voor nodig, ga gewoon naar rechts en er is niks aan de hand. Wat is die rare behoefte om te kijken wat er achter je zit?
Op zich kan ik me vinden in de redenering dat de fietspaden te klein zijn. Zo ben ik laatst nog van de weg afgestuurd door een agent die vond dat ik niet op de weg mocht fietsen tussen Bodegraven en Woerden. Er ligt daar gewoon een suggestiestrook, maar de beste man vond dat ik op het fietspad moest fietsen. Het fietspad langs de vaart is daar niet breder dan anderhalve meter en wordt bevolkt door vissers die op de weg zitten, dagjesmensen en ouders met kinderen.
Ook kan ik me altijd ontzettend storen aan mensen die, als het fietspad wel breed genoeg is, consequent het complete fietspad opeisen. Vrouw aan de rechterkant en de man volledig aan de linkerkant van het fietspad. Nergens voor nodig en bloedirritant.
Veel mensen snappen gewoon niet hoe snel wielrenners gaan. Maandag reed ik ook bijna iemand aan die zomaar opeens de weg overstak. (fietspad ging aan andere kant verder, ik bleef op de hoofdweg) Een vrouw met kind kijkt achterom, ziet ons aankomen en steekt zonder na te denken over. Gevolg was dat ik bijna op dat kindje knalde. Veel geschreeuw en mevrouw deed beroep op het feit dat 'we dat kind toch wel zagen, dan doe je toch wat rustiger?' Ik heb maar gezegd dat het nauwelijks een moeite was om even rustig aan de kant te staan om ons voorbij te laten.
Het is een discussie die altijd zal blijven en eigenlijk erger ik me er dood aan, alsof elke wielrenner een arrogante klootzak is. Ik bel altijd netjes, bedank mensen als ik er door word gelaten, maar soms word ik ook van mijn fiets gereden door iemand die niet zit op te letten. Dan mag ik me daar toch ook ietwat geïrriteerd over uitlaten?
Of ze op zijn minst eens fatsoenlijk onderhoud gaven zo nu en dan. Op sommige fietspaden is nauwelijks te fietsen omdat de staat van het wegdek zo triest is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Als al die gemeentebesturen die zeiken over wielrenners hier in de buurt eerst eens zich gingen houden aan de CROW normen rond fietspaden dan zou er een hoop minder te zeiken zijn. De meeste wegbeheerders lappen de normen voor fietspaden aan hun laars.
zo'n 300-350 euro. Heb je ook een Garmin Edge 500 voor, met kaarten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er wel aardig uit. Dat de kaarten al geïnstalleerd zijn is natuurlijk top en de surprise me functie lijkt me ook wel lachenHoeveel kost dat?
[..]
Gedownload dan? Ik kom niet onder de 350 voor een Edge 800 met harstlag + cadans, maar zonder kaarten..quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:22 schreef cafca het volgende:
[..]
zo'n 300-350 euro. Heb je ook een Garmin Edge 500 voor, met kaarten.
Nee, ik zat verkeerd te kijken. Ik had het over de Edge 500, maar die heeft alleen zo'n lijntje voor navigatie, toch?quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gedownload dan? Ik kom niet onder de 350 voor een Edge 800 met harstlag + cadans, maar zonder kaarten..
Klopt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, ik zat verkeerd te kijken. Ik had het over de Edge 500, maar die heet alleen zo'n lijntje voor navigatie, toch?
Van de week kwam ik fietspad tegen gemaakt van.. soort moderne kinderkopjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Als al die gemeentebesturen die zeiken over wielrenners hier in de buurt eerst eens zich gingen houden aan de CROW normen rond fietspaden dan zou er een hoop minder te zeiken zijn. De meeste wegbeheerders lappen de normen voor fietspaden aan hun laars.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:38 schreef nodisch18 het volgende:
Ik blijf het vooral vermoeiend vinden dat als je belt dat fietsers per definitie:
Tring Tring...!!!![]()
1 eerst omkijken![]()
2 vervolgens naar links zwalken![]()
3 verschrikt naar rechts uitwijken![]()
4 hun partner zowat de berm in te rijden![]()
5 Je voor rotte vis uitmaken![]()
Waarom niet gewoon zodra je een bel hoort een klein beetje doortrappen, de ander iets in houden en dan naar rechts uitwijken.
Life is easy
Pardon hete koffie/werkverkeerquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:12 schreef Patroon het volgende:
Ik merk dat als je "bel, bel" roept dit minder opdringerig overkomt dan, joooo.
Dit inderdaad. Loop naast het fietsen nog eens drie keer per week hard en loop gewoon aan de rechterkant. Ik snap het idee ook niet van het lopen aan de verkeerde kant.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Heb ik het al over hardlopers / wandelaars gehad die op het fietspad lopen maar dan aan de verkeerde kant?? Jij mag dan vol in de ankers als er tegemoet komend verkeer komt. Al met al irritatie en zeker met deze zonnige dagen, het is jammer want de frustratie komt van beide kanten uit.
Is volgens mij de voorgeschreven positie voor een voetganger als er geen trottoir isquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:54 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Loop naast het fietsen nog eens drie keer per week hard en loop gewoon aan de rechterkant. Ik snap het idee ook niet van het lopen aan de verkeerde kant.
Als je aan de rechterkant loopt, kun je makkelijker van achteren aangereden worden (zeker als het verkeer wat aan de rechterkant van de weg hoort netjes rechts houdt)quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:54 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Loop naast het fietsen nog eens drie keer per week hard en loop gewoon aan de rechterkant. Ik snap het idee ook niet van het lopen aan de verkeerde kant.
Het begint al metquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:38 schreef nodisch18 het volgende:
Ik blijf het vooral vermoeiend vinden dat als je belt dat fietsers per definitie:
Tring Tring...!!!![]()
1 eerst omkijken![]()
2 vervolgens naar links zwalken![]()
3 verschrikt naar rechts uitwijken![]()
4 hun partner zowat de berm in te rijden![]()
5 Je voor rotte vis uitmaken![]()
......
Als ze je in halen en JIJ je eleboog in moet trekkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Even met de vlakke hand op hun dak slaan schut ze wel wakker, al heb ik daar ook wel eens ruzie door gekregen.
Voor een land met amper fietspaden zijn ze inderdaad erg goed op fietsers ingesteld. En: wielrenners worden in Frankrijk wel met respect behandeld, en niet als "homo's in strakke pakjes" zoals ze in Nederland (of toch in ieder geval op Fok) worden beschouwd.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:15 schreef cafca het volgende:
Ah, dat verklaart waarom fransen je altijd inhalen alsof je een auto bent
Dan doe jij het fout want je moet met je gezicht richting het tegemoetkomende verkeer lopen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:54 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Loop naast het fietsen nog eens drie keer per week hard en loop gewoon aan de rechterkant. Ik snap het idee ook niet van het lopen aan de verkeerde kant.
Ach man, al die mongolen hier praten elkaar na. Met z'n alle 1 groep bashen. En altijd. Het maakt niet uit wie je bent, wat je doet enzovoort, gebasht wordt je toch wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor een land met amper fietspaden zijn ze inderdaad erg goed op fietsers ingesteld. En: wielrenners worden in Frankrijk wel met respect behandeld, en niet als "homo's in strakke pakjes" zoals ze in Nederland (of toch in ieder geval op Fok) worden beschouwd.
Klopt, voor een land met veel fietsers kunnen we toch enorm kinderachtig zijn over iets wat anders is als wijzelfquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor een land met amper fietspaden zijn ze inderdaad erg goed op fietsers ingesteld. En: wielrenners worden in Frankrijk wel met respect behandeld, en niet als "homo's in strakke pakjes" zoals ze in Nederland (of toch in ieder geval op Fok) worden beschouwd.
Niets moetquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan doe jij het fout want je moet met je gezicht richting het tegemoetkomende verkeer lopen.
Waarom? Omdat je dan als het goed is kan zien aankomen wat er aan komt en aan de kant kan gaan en niet uit je rug verrast wordt.
Niets persoonlijks daar, maar wist geen goede vergelijkingquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar verder heb je wel gelijk. Hier op Fok! wordt alles makkelijk afgezeken.
Zeg dan wel "dood door schuld" of "doodslag" en geen poging tot moord. Moord staat in de wet (art 289 Sr) beschreven als: Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft. Het zit hem in de voorbedachte rade. Hij moet van huis zijn gegaan met de intentie om iemand van het leven te beroven. Die voorbedachte rade is erg moeilijk te bewijzen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik vraag ze altijd of ze wel eens in Frankrijk op vakantie gaan met de auto? Meestal is 'huh' het antwoord. Leg dan uit dat dergelijk inhaalgedrag in Frankrijk gezien kan worden als poging tot moord met de straf die daarbij hoort. Dit ook een keer bij een Fransman moeten doen, hem een heel verhaal gehouden over de Code de Route. De man was zichtbaar verbaasd en onder de indruk (hele verhaal ging in het Frans).
Bedoel je dan maximaal? Of hoeveel watt je op je omslagpunt trapt? Dat laatste is namelijk relevant. Even heel kort heel veel kracht leveren zegt voor wielrennen niet zoveel, wel interessant voor 100m sprinters.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:57 schreef thettes het volgende:
Ik ben één keer aangereden door een auto en dat was nou net in Frankrijk. Dus hoe idioot sommige Hollanders ook zijn, wij hebben in ieder geval wel onze fietspaden.
Weten jullie trouwens hoeveel watt per kg jullie kunnen trappen??
Ik google net een beetje ja, en ik zie (logisch ook) dat het natuurlijk veel uitmaakt hoe snel de weerstand oploopt op de fietergometer en hoe lang het duurtquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedoel je dan maximaal? Of hoeveel watt je op je omslagpunt trapt? Dat laatste is namelijk relevant. Even heel kort heel veel kracht leveren zegt voor wielrennen niet zoveel, wel interessant voor 100m sprinters.
Ja klopt, je hebt dan ook verschillende soorten tests. Wanneer je bijv. een omslagpunt test doet waarbij het heel langzaam oploopt zal je omslagpunt nauwkeuriger worden vastgelegd. Maar wanneer je dan uiteindelijk moet sprinten voor de max watttage zal je lager uitkomen omdat je namelijk al kapot bent.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:04 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik google net een beetje ja, en ik zie (logisch ook) dat het natuurlijk veel uitmaakt hoe snel de weerstand oploopt op de fietergometer en hoe lang het duurt
is dat nog een bepaalde 'standaard' test?quote:Op de fietsergometer belast met een opklimmende belasting van 50 Watt per minuut, vanaf 250 Watt gevolgd door 25 Watt per minuut, tot maximale uitputting
Ik wilde net zeggen, die tests van 1minuut zeggen niet zoveel, omslagpunt is meer een richtlijn. Je gaat namelijk veel te snel naar het omslagpunt toe waardoor deze helemaal niet nauwkeurig wordt vastgelegd. Maar voor recreatief gebruik prima om mee te werken. Ik heb die van 1minuut toen ook gedaan en vond de uitkomst nogal afwijken van mijn gevoel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:07 schreef thettes het volgende:
Ik heb namelijk deze gedaan laatst:
[..]
is dat nog een bepaalde 'standaard' test?
nee, vanaf 250 watt werden de stapjes omhoog 25 watt ipv 50 watt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vanaf 250 watt zeg je? Toen zat ik al te stampen op mijn omslagpunt. Ik denk dat je iets lager bent begonnen. Bij mij begon de test op 75 watt en werd ook met stappen van 25 watt verhoogd.
Ah, zo. Ik zie dat bij mij constant met stapjes van 25 watt is gedaan, ook na 250 watt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:13 schreef thettes het volgende:
[..]
nee, vanaf 250 watt werden de stapjes omhoog 25 watt ipv 50 watt.
Ik haal hem over mijn tong heenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Bevochtigen van je hartslagmeter. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hand onder de kraan en een paar spetters erop? Hoe doen jullie dat?
beetje spuug erop?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Bevochtigen van je hartslagmeter. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hand onder de kraan en een paar spetters erop? Hoe doen jullie dat?
Ik heb een wattage test gedaan in een SMA toen ik begon met koersen. Ik was toen 22 en nu 34. Ik trapte toen 375 Watt met 72 kg. Dus 375/72= 5.2Watt per kg. Ik ben nu niet zwaarder en waarschijnlijk neit veel sterker ook.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:57 schreef thettes het volgende:
Weten jullie trouwens hoeveel watt per kg jullie kunnen trappen??
Ik denk dat je je niet moet blindstaren op het max vermogen /kg. Dit is maar een klein onderdeel van het geheel. Je longinhoud lijkt prima op orde. Ik haalde daar 5900ml. Mijn max wattage per kg kwam op 5. Ik ben nu 3kg lichter en sterker dus dat zal nu wel hoger liggen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:19 schreef thettes het volgende:
Ik kwam iig op 5.4w/kg bij dit testje, wat dan een geschatte maximale zuurstofopnamecapaciteit van 62 ml/kg/min zou zijn. Maar ik wilde het een beetje in context plaatsen, want mijn meest recente fietstochtje ging nou niet echt lekker ofzo..
En i.t.t. bij hardlopen heb ik vrij vaak het idee dat héél veel fietsers een stuk harder kunnen dan ikzelf.
Ook vraag ik me af in hoeverre gewoon je fietstalent van belang is? Genoeg hardlopers die echt niet zo hard kunnen fietsen, maar volgens mij wel een goed wattage (maar dan op de loopband) + vo2 max hebben?
[..]
beetje spuug erop?
Ik zou bij hardlopen na 20 meter al kapot zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:19 schreef thettes het volgende:
En i.t.t. bij hardlopen heb ik vrij vaak het idee dat héél veel fietsers een stuk harder kunnen dan ikzelf.
[..]
Meestal is het inderdaad dood door schuld of poging tot toebrengen lichamelijk letsel. Moord is het in geval van met de lichten flitsen, toeteren en ander moedwillig gedrag vlak voor de botsing. Type blijven inhalen ook als er een fietser van de andere kant komt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zeg dan wel "dood door schuld" of "doodslag" en geen poging tot moord. Moord staat in de wet (art 289 Sr) beschreven als: Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft. Het zit hem in de voorbedachte rade. Hij moet van huis zijn gegaan met de intentie om iemand van het leven te beroven. Die voorbedachte rade is erg moeilijk te bewijzen.
Gewoon even beetje water uit de bidon op de hand, even door de handen wrijven en dan over de contactplekjes van de borstband. Dan is ie wel nat genoeg, want je gaat uiteindelijk toch zwetenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Bevochtigen van je hartslagmeter. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hand onder de kraan en een paar spetters erop? Hoe doen jullie dat?
Maar ging die automobilist dan op pad met het idee van ik ga iemand vermoorden? En hoe bewijs je dat?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meestal is het inderdaad dood door schuld of poging tot toebrengen lichamelijk letsel. Moord is het in geval van met de lichten flitsen, toeteren en ander moedwillig gedrag vlak voor de botsing. Type blijven inhalen ook als er een fietser van de andere kant komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |