Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:11 schreef SuperWeber het volgende:
Fietsen zijn niet om over te spuiten... Erop fietsen moet je en als je dat genoeg gedaan hebt, mag je een nieuwe kopen
Losse ultegra groep + spuitwerk kun je een betere nieuwe fiets van kopen..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef Freddeh het volgende:
LAPO:
[..]
Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangen
2e Hands doelde ik inderdaad opquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Losse ultegra groep + spuitwerk kun je een betere nieuwe fiets van kopen..
Tenzij je een 2e hands groep op de kop kunt tikken, staat op dit moment wel een aardige te koop op fiets forum
Als je maar niet die gele voorvork over spuitquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:22 schreef Freddeh het volgende:
LAPO:
[..]
Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangen
Jawel, ook zwart. Zat te denken aan felgele bestickeringquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je maar niet die gele voorvork over spuit![]()
Ook goed, zolang er maar geel in blijftquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jawel, ook zwart. Zat te denken aan felgele bestickering
Ik ga morgen 10 km fietsen!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen Bilzen Classic 180 km met eentwee.
Overmorgen Utrecht - Middelburg 180 km
Maandag rondje Veerse meer? 100 km
Bruut! Dat wil ik ook nog eens doenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga morgen 10 km fietsen!![]()
(Onder de grond, mergelgrot mountainbiken met een vrijgezellenfeest.)
Daarna stappen en slapen in Maastricht, dus zondag niet fietsen denk ik....
Maandag wel een mooi lang stuk toeren!
www.aspadventure.nlquote:
Vetquote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga morgen 10 km fietsen!![]()
(Onder de grond, mergelgrot mountainbiken met een vrijgezellenfeest.)
Daarna stappen en slapen in Maastricht, dus zondag niet fietsen denk ik....
Maandag wel een mooi lang stuk toeren!
Over iemand heen gereden?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zal ook moeten sleutelen dit weekend. Voor het eerst gevallen en er loopt iets aan, schakelt niet meer lekker, stuurlint niet meer gesoigneerd en er zit een slag(je) in het achterwiel. Dat laatste laat ik door de FM doen, de rest ga ik zelf maken.
Moet vermeld: was blij met mijn helm. Gast waar ik overheen viel moest wel naar ziekenhuis met hersenschudding, maar gezien de scheur in zijn helm had het slechter kunnen aflopen.
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen, een rondje limburg. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:31 schreef Blik het volgende:
Ik ga maandag richting Limburg met 2 vrienden om daar een "klein" rondje te doen van ongeveer 60 km met o.a. Cauberg, Eyserbosweg en Keutenberg.
Gewoon lussen van Amstel Gold fietsen, deze zijn het hele jaar door bewegwijzerdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?
Gewoon route 3 van de AGR volgen. 75km en alle finaleklimmen zitten erin. heb hem vorig jaar alleen gedaan en, hoewel ik twee bordjes en dus bergjes gemist heb, vrij goed te volgen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen, een rondje limburg. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo?
We reden met vier tegen de wind in, nummer twee maakt een stuurbeweging, nummer drie komt met zijn voorwiel tegen achterwiel van nummer 2 en valt. Ik kon als nummer 4 niet opremmen tegen de vertraging van de vallende nummer 3. Kon ook niet meer uitwijken. Aldus ging ik er overheen. Hoe precies weet ik niet meer, maar op één moment kon ik mijn fiets en mijn loskomende voeten uit de pedalen tegen de blauwe lucht zien. Of het er echt overheen was of er schuin langsheen weet ik niet precies. Het is niet zo dat nummer 3 mijn bandensporen over zijn voorhoofd heeft staan ofzo.quote:
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gewoon route 3 van de AGR volgen. 75km en alle finaleklimmen zitten erin. heb hem vorig jaar alleen gedaan en, hoewel ik twee bordjes en dus bergjes gemist heb, vrij goed te volgen.
Google: Amstel experiencequote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?
Officieel begint ie onderaan de Cauberg, maar je kan natuurlijk op elk punt beginnen. Ik stond op een Landalpark in Vaals en ben via die N-weg bij Wahlwiller de route opgereden en kreeg direct de Kruisberg voor mn kiezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo?
Bevalt ie? Mooi zo blijven rijden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:50 schreef Orphid het volgende:
Ik ben geen techneut, dus hou me niet bezig met mn fiets qua cranckstel, derailleurs o.i.d., maar ik wil graag weten of mijn fiets goed afgesteld is met goed materiaal.
Fiets in kwestie: Giant alu met composite voor- en achtervork en carbon zadelpen en nog wel wat meer...
Zit nu dus als het goed is alleen maar Campagnolo Centaur op.
fiets gemiddeld 3000 km per jaar.
is dit oke of moet ik opwaarderen?
EDIT: fiets ook met slecht weer, alleen bij hevige regen/onweersbuien en beneden 2graden niet
Ik ga even kijken binnekortquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Officieel begint ie onderaan de Cauberg, maar je kan natuurlijk op elk punt beginnen. Ik stond op een Landalpark in Vaals en ben via die N-weg bij Wahlwiller de route opgereden en kreeg direct de Kruisberg voor mn kiezen.
Kijk even op de AGR-site voor overzicht.
Ik heb em nu al zo'n 2.5 jaar, trouwe werkpaard van mequote:
Alu canyon voor 1500 E weegt 7 kilo, dus best te verwezenlijken hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:11 schreef Orphid het volgende:
[..]
Ik heb em nu al zo'n 2.5 jaar, trouwe werkpaard van me.
Maarja ben arme student dus voor een betere fiets spaar ik nog steeds.
Ik zou zo graag een full-carbon fiets willen hebben, 1tje die zo'n 7kg weegt, tegen 9.5 nu.
Met de beste groep natuurlijk
Ziet er mooi uitquote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alu canyon voor 1500 E weegt 7 kilo, dus best te verwezenlijken hoor
Leuk om te doen! Zitten nog best wat stukjes klimmen in. Ongetrainde vrienden van mij vonden het nog vrij zwaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
www.aspadventure.nl
Kost maar 25¤ pp voor 1,5 uur, inclusief fiets helm en hoofdlamp. Vond ik niet duur.
De vrijgezel in kwestie is fysiotherapeut, en daarna gaan we lekker Maastricht in en mag ie gratis massages weggeven
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:53 schreef Holenbeer het volgende:
mijn tip, zet je zadel en stuur niet in een stand waar een racefiets in hoort, maar met een hele kleine drop of zelfs stuur hoger dan zadel. De comfort ga je nodig hebben als je nog nooit op een racefiets gezeten hebt en 4 ik de alpe d'huez op wilt...
Mijn ervaring is dat ik goed presteer wanneer ik op korte termijn veel arbeid lever, een hoop mensen hebben juist baat bij rust, maar persoonlijk vind ik veel spanning op de spieren fijn, ik heb ook weinig last van inspanning dus denk dat het voor mij verstandig is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:47 schreef marcodej het volgende:
Waarom deze week ineens 750km trainen? Toch niet zo zeker?
Met zo'n nul graden stuurpen van 14 cm lang omgekeerd gemonteerd, kom je een heel eind.....quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag..
met zo'n scheve stuurpen kom je best ver. Zadel wat lager. Stuur hoger dan zadel is misschien wat overdreven van mij, maar wat ik allemaal voorbij zie komen wat als racefiets door moet gaan...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Evolutie heet dat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.
750km ongetraind opeens in een week gaan fietsen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:40 schreef raptorix het volgende:
Vandaag deze gekocht: http://www.trekbikes.com/(...)2_and_1_series/2_1/#
Leek me redelijk value for money ondanks dat sommige mensen hier twijfels hebben over mij denk ik dat ik me redelijk zal handhaven, over anderhalve week 4 keer alpe d'huez, hoewel ik weinig wielren ervaring heb, heb ik wel ijzeren wil, o.a. ongetrained marathon en later dubbele marathon gelopen, collega vond het minder zwaar dan marathon dus heb er redelijk vertrouwen in, wil deze week nog 750 kilometers trappen, iemand nog specifieke tips voor de bergen?
Ja maar bij hem werkt het wel zo want zo heeft ie ook een dubbele marathon gedaanquote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
750km ongetraind opeens in een week gaan fietsen.![]()
Gemiste trainingsarbeid kan je niet inhalen. Doordat je deze week je helemaal het laplazerus gaat trainen zal je totaal opgebrand en uit vorm (in hoevere er van vorm sprake kan zijn) aan de start van die kut berg staan.
De supercompensatie zorgt ervoor dat je de inspanning en rust momenten goed op elkaar moet afstemmen, door in de laatste week veel te gaan trainen doe je dat niet. Zorg iig dat je je rust nog neemt voor die berg, daar heb je meer aan dan nu die 750km gaan trainen, die zullen je niets meer brengen, herstel (sterker worden) kost namelijk tijd, en die heb je niet (meer)
Dat zijn mooie heuveltjesquote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:11 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag even Giro kijken, ik was ooit op vakantie waar ze vandaag rijden.
Passo di Tonale, Passo Mortirolo, Passo di Stelvio.
Nee joh. Ik zou er niet aan moeten denken om op een grotere fiets te moeten zitten! Dan zou ik een ministuurpen moeten hebben, want anders zit ik veel te lang. Ik heb een drop van 10-15cm ofzo en kan daar comfortabel een hele dag mee fietsen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |