Dat zou knap zijn aangezien het orkest volgens mij pas in 2009 begonnen isquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:09 schreef Partingglass het volgende:
heeft die knakker niet al eerder dan 2009 daar gespeeld?
ik heb er niks van gezien, maar weet vrij veel van de line ups door de jaren heen dankzij de oude boekjes, verder is google je vriendquote:Ik vind het zo knap dat mensen dat soort dingen kunnen blijven herinneren. Ik weet vaak dat ik iemand live gezien heb en moet dan graven om het juiste festival erbij te plaatsen in mijn hoofd. Laat staan dat ik nog kan herinneren in welk jaar dat het was.
wat een onzin, zn eigen festival gaat op de campings ook nog door in de hal en in de tent.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:37 schreef rioolheffing het volgende:
We moeten 11 uur op Lowlands onze bed al in van Smeets:
http://www.festivalinfo.n(...)_Europese_festivals/
Dan dus niet meerquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat een onzin, zn eigen festival gaat op de campings ook nog door in de hal en in de tent.
Echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb zeg.
voglens mij speelt er zelden tot nooit een band voor zo weinig mensen. Heb ooit Saybia gezien met een mannetje of 100, omdat bijna niemand ze kende maar ze wisten wel die hele tent te veroveren. Dat was bijzonder. Een jaar later stonden ze volgens mij in de Grolsch.quote:De hoeveelheid bands. Verandert daar nog wat aan?
"Wij gaan volgend jaar niet meer bands doen.Wij zijn nog de enige die het moet hebben van kwaliteit. Zelfs bij Lowlands spelen meer dan 100 bands. Rock Werchter doet daar ook aan mee met meer dan 80 bands. Van Festival Dour krijg ik hele lijsten met namen van bands waar ik nog nooit van heb gehoord. Het is niet meer te belopen. Je hebt er als band ook helemaal niks aan om op een festival te spelen in een kleine tent voor 20 man. Dan kun je net zo goed in de Melkweg gaan staan."
Maar het 23.00 uur stoppen is niet meer van deze tijd.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:45 schreef rubbereend het volgende:
Smeets moet gewoon zijn festival koesteren, het is weer heel anders dan de andere en dat moet je in je voordeel gebruiken. Niet gaan afgeven op festivals die het heel anders doen. Ieder festival heeft zijn eigen goede punten. Richt je daar toch op.
och er zijn ook mensen die dat fijn vinden, die gaan dus lekker naar Pinkpop. Ieder festival zn eigen ding zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:51 schreef Luni het volgende:
[..]
Maar het 23.00 uur stoppen is niet meer van deze tijd.
Wat een debiel die smeetsquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:42 schreef rubbereend het volgende:
dit ook
[..]
voglens mij speelt er zelden tot nooit een band voor zo weinig mensen. Heb ooit Saybia gezien met een mannetje of 100, omdat bijna niemand ze kende maar ze wisten wel die hele tent te veroveren. Dat was bijzonder. Een jaar later stonden ze volgens mij in de Grolsch.
Hij is de realiteitszin helemaal kwijt volgens mij. Hij denkt dat iedereen op dezelfde manier in het leven staat als hij (of moet staan), hoog tijd dat ie met pensioen gaat.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:17 schreef LatonOne het volgende:
Jezus die smeets, kan iemand die gast uit zijn lijden verlossen, scheelt direct weer voor de mensen die zijn suffe kutfestival nog bezoeken. op dour is elke band boeiender dan de afgelopen 10 jaar pinkpop. europees geregeldom 23 uur klaar. ik haal de trekker zelf wel over.
Uberhaupt dat onderlinge gekift van festivalbezoekers waarin willekeurig festival afgezeken word vanwege XXXX is zo onzinnig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:45 schreef rubbereend het volgende:
Smeets moet gewoon zijn festival koesteren, het is weer heel anders dan de andere en dat moet je in je voordeel gebruiken. Niet gaan afgeven op festivals die het heel anders doen. Ieder festival heeft zijn eigen goede punten. Richt je daar toch op.
Dat geldt ook voor debielen met bamboescheuten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik vind dat er een Europese wet moet komen die roze kuthoedjes verbiedt op festivals.
bamboequote:Op woensdag 30 mei 2012 19:35 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor debielen met bamboescheuten.
Ja, chille muziekquote:
Het Lima terreinquote:
wat is lima terrein?quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het Lima terreindaar zitten altijd zoveel leuke kleine dingetjes
en het is er zo relaxt
Higher Ground 0.5quote:
Tja het is de opvolger maar wel heel anders. Met hele andere toffe dingen. Dat grote letter Lingoquote:
en M-M mij maar uitlachen met mn Elvis tosti tot ze zelf een hap namquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:59 schreef Partingglass het volgende:
heet brood is wel geniaal dat ze dat ook op lowlands hebben.
ben eigenlijk wle benieuwd na twee jaar afwezigheid eindelijk weer naar lowlands. Heb het gemist
Kosheen in 2000, en het was nog heerlijk rustig op de HG. Daarvoor Esta en Miss Buntyquote:Op donderdag 31 mei 2012 00:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niks mis met de Lima-zone idd.
Maar Higher Ground, zeker vroeger met minireuzenrad, heeft goede herinneringen, ook zeker muzikaal. Beta Band, Elliott Smith, Yonderboi, Bauer, Solex, Mr Hermano, Kosheen..good times.
hihiquote:Op donderdag 31 mei 2012 00:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en M-M mij maar uitlachen met mn Elvis tosti tot ze zelf een hap nam
Zeer goed te doen. Heb en maandag nog gehad. Ik zie die situatie zelfs al gewoon voor me hahaha.quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en M-M mij maar uitlachen met mn Elvis tosti tot ze zelf een hap nam
Geen tegemoetkoming voor de BTW verlaging voor Lowlands.. Als het inderdaad zo is als Eric zegt, dan is het dus al afgedragen en daarmee ook begrijpelijk. Dan is er niets aan te doen. Als het anders is, is het pure oplichterij. Maar ik geloof hier in de eerlijkheid van de LL directie (ik weet niet hoe dat precies zit namelijk).quote:...
Pech voor Lowlands-bezoekers
Mensen die een kaartje hebben voor het al tijden uitverkochte Lowlands festival hebben pech. "Het probleem is dat je BTW afdraagt op het moment dat je kaarten verkoopt en niet op de datum dat het evenement plaatsvindt", reageert een razend drukke Mojo-woordvoerder Marjanne Manders. Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg bevestigt dat er daarom geen gebaar gemaakt wordt naar bezoekers. "Er is nu vast komen te staan dat het per 1 juli ingaat. Maar ik krijg die BTW niet terug, anders zou ik het iedereen aan de poort teruggeven. Kaartjes die nog in de verkoop gaan, bijvoorbeeld om de zwarthandel te pesten of reserveringen die terugkomen, die gaan er tegen het lage tarief uit. Ik verwacht binnen niet al te lange tijd weer een serie, dus die hebben geluk. Het kabinet had ook kunnen besluiten die verlaging met terugwerkende kracht in te laten gaan."
...
Ja slim...en dan een paar maanden lang geen rente trekken en rekeningen kunnen betalen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:32 schreef PiRANiA het volgende:
Snap ik ook wel. Hij zou alle kaarten kunnen teruggeven en terugbetalen, en over een paar maanden opnieuw laten kopen.
Ik denk dat zo'n systeem net zo duur is administratief als wat het eventueel op levert. We hebben gewoon pech, maar gelukkig volgend jaar wel lage BTWquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:32 schreef PiRANiA het volgende:
Snap ik ook wel. Hij zou alle kaarten kunnen teruggeven en terugbetalen, en over een paar maanden opnieuw laten kopen.
Dat weet je niet want er zou dus wéér een nieuw plan kunnen komenquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n systeem net zo duur is administratief als wat het eventueel op levert. We hebben gewoon pech, maar gelukkig volgend jaar wel lage BTW
Kunnen die zwarthandelaren en andere doorverkopers lekker 2x cashenquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:32 schreef PiRANiA het volgende:
Fat Freddy's Dropquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niemand die hier vermeld heeft dat Shazalakazoo (Lima, me dunkt) en waarschijnlijk Fat Freddy's Drop komen?
LowlandsCamping, helaas.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Fat Freddy's Dropdie ander ken ik niet. Wat is de bron van FFD ?
Aha we shall see. Het is mijn 2e jaar pas dus voor mij maken herhalingen (nog) niet zo veel uit. Zo heel veel spannende nieuwe acts zijn er niet, 2012 is muziekaal een vrij mager jaar naar mijn mening. Het gene wat nieuw en leuk is boeken ze al (Django Django, Of Monsters and Men etc.)quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
LowlandsCamping, helaas.
Maar ik heb het al eerder genoemd zien worden, zou het niet erg vinden. Alhoewel het natuurlijk niet een al te erge herhalings-editie moet gaan worden.
Inderdaad, vind het ook zonde als er twee keer achter elkaar dezelfde act wordt geboekt, hoe tof het ook was. Vind dat juist leuk aan Lowlands dat ze daar een beetje rekening mee houden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:07 schreef rubbereend het volgende:
Ik vind twee of drie jaar op rij altijd wat overdreven, tenzij er echt wat bijzonders is zoals een grote doorbraak. Volgens mij maakte Saybia een dubbel maar die gingen van vroeg in een halflege india naar een volle Grolsch. En The Infadels deden ook zoiets. Maar gaarne zo min mogelijk dubbelingen.
ow zo, ja dan is het logisch dat je dubbelingen krijgt. Maar ze moeten er wel voor waken dat het een herhalingen jaar wordt. Voor mijn gevoel is er ooit zo'n jaar geweest. Leek wel the best of Lowlands jaarquote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:56 schreef theodoor9 het volgende:
Ik bedoelde ook niet acts die 2 jaar achter elkaar geboekt worden maar acts die er bv 2 en 4 jaar geleden stonden.
Vergeet niet dat Pukkelpop de line up compleet is en Lowlands pas op 60 vd 150 zit. Tja is ook vaak een kwestie van smaak. Pukkelpop heeft nu eenmaal meer dance en hardere rock/metal. Lowlands heeft tot nu toe oa The XX, Kasabian, Skrillex, nicolas jaar, Jamie xx, Kyteman en Triggerfinger die niet op Pukkelpop staan. Dat zijn ook geen slechte actsquote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, ik gun Pukkelpop het beste na vorig jaar en dat het maar een mooie editie mag worden..
..maar vanwege tevredenheid met de Lowlands line-up tot nu toe heb ik me nog niet zo bezig gehouden met vergelijken met PP..tot net..maar jebus, we worden nu al heel erg geowned. Er is eigenlijk nog best werk aan de winkel!
Zo hoort het inderdaad, ∆.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:01 schreef Tourniquet het volgende:
∆ mag zeker ook komen ja, had even gemist dat ze ook op PP staan. Zou een gemiste kans zijn als LL deze bands laat schieten.
Chemical Brothers!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Dikketroela het volgende:
Uit de 3voor12 nieuwsbrief:
Pinkpop is weer voorbij dus we kunnen ons gaan opmaken voor het volgende grote alternatieve festival dat Nederland rijk is! Vorige week is bekend geworden dat ongeveer elke grote elektronische act die je moet zien in 2012 allemaal in de polder zullen staan dus dansen zullen we!
Aangezien die vorig jaar het weekend van Lowlands in de buurt waren, een aantal dagen vrij hadden met lowlands en Lowlands toe heeft gegeven dat het niet lukte met de grote namen, zie ik ze dit jaar ook niet komen.quote:
Paar jaar terug volgens mij.quote:
Heb ik dan gemist. Ze hebben nu een nieuwe studio, mij lijkt het gaaf als ze er bij zouden zijnquote:
Google zegt 2010quote:Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Heb ik dan gemist. Ze hebben nu een nieuwe studio, mij lijkt het gaaf als ze er bij zouden zijn.
Ik ook, nog niet bevestigd voor een festival in Nederland. En ook niet voor een show in bv hmh ofzo.quote:
quote:Op zondag 3 juni 2012 20:43 schreef LatonOne het volgende:
alle grote dansnamen zijn al jaren geleden uitgerangeerd. de enige grote naam die ik nog wel zou willen zien is orbital.
bedoelden ze niet dat rijtje namen wat laatst - aan het eind van het vorige topic - bekend is gemaakt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:45 schreef Dikketroela het volgende:
Uit de 3voor12 nieuwsbrief:
Vorige week is bekend geworden dat ongeveer elke grote elektronische act die je moet zien in 2012 allemaal in de polder zullen staan dus dansen zullen we!
Het geld zal me een zorg zijn, maar ze doen al aan prijsverlaging vóór 1 juli en dan gaat de verlaging pas in. Dan kun je de oude kaarten ook goedkoper maken, valt binnen dezelfde periode.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Die reacties op facebook/twitter![]()
Nou weet ik waarom Nederlanders als gierig bekend staan in het buitenland.
Zo lees ik het ook ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
bedoelden ze niet dat rijtje namen wat laatst - aan het eind van het vorige topic - bekend is gemaakt?
De organisatie heeft al 19% BTW af moeten dragen en krijgen dit niet meer terug. Dus dit is geen winst voor de organisatie!quote:Op maandag 4 juni 2012 14:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het geld zal me een zorg zijn, maar ze doen al aan prijsverlaging vóór 1 juli en dan gaat de verlaging pas in. Dan kun je de oude kaarten ook goedkoper maken, valt binnen dezelfde periode.
Een week terug was er nog een persbericht over de oude kaartjes en de BTW waarin stond:quote:Op maandag 4 juni 2012 14:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De organisatie heeft al 19% BTW af moeten dragen en krijgen dit niet meer terug. Dus dit is geen winst voor de organisatie!
Dan ga je dit toch niet een week later doen, bijna een maand te vroeg?quote:Per 1 juli gaat het tarief voor podiumkunsten weer terug naar een veel lager tarief. Maar voor de afdracht is bepalend wanneer de kaarten verkocht worden, niet wanneer het evenement gehouden wordt.
Ja precies volgens mij ook, snapte al niet waarom het opeens over Chemical Brothers ging etc!quote:Op maandag 4 juni 2012 14:03 schreef ranja het volgende:
[..]
bedoelden ze niet dat rijtje namen wat laatst - aan het eind van het vorige topic - bekend is gemaakt?
122 kaarten ongeldig en nog wat kaarten die eigenlijk bestemd waren voor sponsors. Ik gok tussen de 300 en 500 kaarten.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Wij hebben ¤ 185,00 betaald (incl. ¤ 10,00 servicekosten).
En nu betaald men ¤ 166,00 (incl. ¤ 10,00 service kosten)
Is is een verschil van ¤ 19,00. Dan maar een dagje langer vakken vullen jongens![]()
Er zijn zoiezo maar 122 kaarten beschikbaar, wat dus echt binnen no-time is uit verkocht![]()
Het begint wel steeds dichterbij te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |