abonnement Unibet Coolblue
pi_111969139


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 24-05-2012 13:58:54 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111969269
Fix die verkiezingen want 2010 is allang geweest dacht ik.
pi_111969401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:56 schreef Chillerd het volgende:
Fix die verkiezingen want 2010 is allang geweest dacht ik.
Fix: weggehaald.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_112000512
Zo. Voor 8-en naar Chicago gegaan voor m'n paspoortaanvraag, verdwaald geraakt vanwege talloze detours. Uiteindelijk een half uur te laat, maar toch alles kunnen regelen. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_112081550
Is Chicago echt zo verschillend (bouw,inwoners,prijzen,vnl.blanke winkels in de downtown area) van andere Amerikaanse grote steden of beetje van hetzelfde
  zondag 27 mei 2012 @ 17:02:11 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_112092958
Chicago staat ook wel bekend om z'n architectuur.

Stukken mooier dan NYC vind ik zelf.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_112115538
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:02 schreef popolon het volgende:
Chicago staat ook wel bekend om z'n architectuur.

Stukken mooier dan NYC vind ik zelf.
Chicago is prachtig. Gotham City!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:52:37 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_112234947
Ik ben net terug uit Chicago, 5 dagen geweest. Mooie stad inderdaad, vorig jaar ook al eens geweest..... maar allemachtig wat rijden Chicago-ans als een idioten zeg! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_112351523
Net twee weekjes terug uit Seattle (en Vancouver & Victoria, BC), mooie stad die erg verschilt van Vancouver bijvoorbeeld. Vooral qua bouw en inwoners. Vandaag een ticket naar New York geboekt om daarna in augustus voor 4 maanden te gaan studeren aan State University of New York in Geneseo. ^O^ Zometeen nog even een binnenlandse vlucht boeken van NY naar Rochester.

Chicago staat ook nog op het lijstje om ergens in die maanden te gaan bezoeken!
pi_112423751
Geen idee of ik me hier eerder heb gemeld, maar ik woon sinds 6 maanden in Baltimore! Het bevalt me hier prima, heerlijk weer, leuke stad (zolang ik bepaalde wijken vermijd) en ik heb het hier goed naar mijn zin.

Daarnaast heb ik een vraagje en ik hoop dat mensen hier ervaring mee hebben: Mijn vriendin (Brits; in Groot-Brittanie ontmoet) wil zich hier graag bij mij vestigen en is hier momenteel voor 3 maanden op een ESTA. Ze is naar banen (in de wetenschap, wat te doen is) aan het zoeken, maar tot zover heeft ze nog geen bevestiging. Begin-juli zijn haar 90 dagen om, en ze gaat dan ook terug naar GB. Maar wij vroegen ons af hoe de douane hier reageert als zij, stel mid-Augustus, meteen weer op een ESTA voor 90 dagen deze kant op komt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Van wat ik kan vinden is het theoretisch gezien mogelijk, maar hoe het praktisch gezien zit, weet ik niet. Toen zij in april hierheen kwam, werd ze bij de douane al "ge-red-flagged" omdat het de eerste keer is dat ze in de VS is en meteen voor zolang. Gelukkig ging dat allemaal prima en had ze godzijdank een vriendelijke beambte.

We zitten gewoon met het "two-body-problem" en hopelijk krijgt ze een van de banen waarvoor ze op gesprek is geweest, maar in het laatste geval moeten we denken aan nog een keer 90 dagen op een toeristen visa waiver, als dat mogelijk is.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:43:28 #11
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112430400
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 23:36 schreef OMG het volgende:
Zo. Voor 8-en naar Chicago gegaan voor m'n paspoortaanvraag, verdwaald geraakt vanwege talloze detours. Uiteindelijk een half uur te laat, maar toch alles kunnen regelen. :P.
Ik moet dat volgende week doen... Is het veel gedoe? Ik ga ook naar Chicago
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 16:48:53 #12
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112430630
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:52 schreef maartena het volgende:
Ik ben net terug uit Chicago, 5 dagen geweest. Mooie stad inderdaad, vorig jaar ook al eens geweest..... maar allemachtig wat rijden Chicago-ans als een idioten zeg! :D
Chicago is 'mijn' stad, ben er echt dol op. En inderdaad, als ik daar met mijn vrienden rij (20-24 jarigen) is het tegen mijn stoel aandrukken en mijn ogen dichtknijpen, hopen dat het goed gaat :P
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_112431572
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik moet dat volgende week doen... Is het veel gedoe? Ik ga ook naar Chicago
't stelt niet zoveel voor, maar wees op tijd. :P. Ik had geluk dat het om 1 of andere reden opeens heel rustig was, maar ik had eigenlijk m'n afspraak gemist (en aangezien het een uurtje of 3 rijden is, had ik niet zo heel veel zin om nog eens op en neer te moeten).
En ik had al m'n formulieren al klaar, samen met m'n shipping label, dus het was een kwestie van dat spul inleveren, vingerafdrukken maken, betalen en klaar.

Pasfoto's heb ik hier laten maken (dank aan popolon, aangezien een ander adres op de website van het consulaat blijkbaar dicht was): http://fingerprintingchicago.com/
Vervolgens een taxi gepakt, omdat ik al aan de super late kant was en het best warm was. Lopend schijnt het een minuutje of 15-20 te zijn. Taxi is 5 minuutjes of zo en kost je rond de $5.

Oh, en parkeren kost een vermogen. We waren $31 kwijt voor 1,5 - 2 uur. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 4 juni 2012 @ 17:16:37 #14
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112431833
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:09 schreef OMG het volgende:

[..]

't stelt niet zoveel voor, maar wees op tijd. :P. Ik had geluk dat het om 1 of andere reden opeens heel rustig was, maar ik had eigenlijk m'n afspraak gemist (en aangezien het een uurtje of 3 rijden is, had ik niet zo heel veel zin om nog eens op en neer te moeten).
En ik had al m'n formulieren al klaar, samen met m'n shipping label, dus het was een kwestie van dat spul inleveren, vingerafdrukken maken, betalen en klaar.

Pasfoto's heb ik hier laten maken (dank aan popolon, aangezien een ander adres op de website van het consulaat blijkbaar dicht was): http://fingerprintingchicago.com/
Vervolgens een taxi gepakt, omdat ik al aan de super late kant was en het best warm was. Lopend schijnt het een minuutje of 15-20 te zijn. Taxi is 5 minuutjes of zo en kost je rond de $5.

Oh, en parkeren kost een vermogen. We waren $31 kwijt voor 1,5 - 2 uur. :').
Ja ik kom met de trein, kom al rond elf uur de stad in en heb pas om 1 uur mijn afsrpaak. Het treinstation is redelijk dichtbij het consulaat. Bedankt voor de pasfoto tip!

Het is trouwens ook de dag van een EK wedstrijd... iemand tips waar ik dat leuk kan kijken in Chicago? Een Nederlandse bar?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 22:24:21 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112450303
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:11 schreef xienix84 het volgende:
Geen idee of ik me hier eerder heb gemeld, maar ik woon sinds 6 maanden in Baltimore! Het bevalt me hier prima, heerlijk weer, leuke stad (zolang ik bepaalde wijken vermijd) en ik heb het hier goed naar mijn zin.

Daarnaast heb ik een vraagje en ik hoop dat mensen hier ervaring mee hebben: Mijn vriendin (Brits; in Groot-Brittanie ontmoet) wil zich hier graag bij mij vestigen en is hier momenteel voor 3 maanden op een ESTA. Ze is naar banen (in de wetenschap, wat te doen is) aan het zoeken, maar tot zover heeft ze nog geen bevestiging. Begin-juli zijn haar 90 dagen om, en ze gaat dan ook terug naar GB. Maar wij vroegen ons af hoe de douane hier reageert als zij, stel mid-Augustus, meteen weer op een ESTA voor 90 dagen deze kant op komt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Van wat ik kan vinden is het theoretisch gezien mogelijk, maar hoe het praktisch gezien zit, weet ik niet. Toen zij in april hierheen kwam, werd ze bij de douane al "ge-red-flagged" omdat het de eerste keer is dat ze in de VS is en meteen voor zolang. Gelukkig ging dat allemaal prima en had ze godzijdank een vriendelijke beambte.

We zitten gewoon met het "two-body-problem" en hopelijk krijgt ze een van de banen waarvoor ze op gesprek is geweest, maar in het laatste geval moeten we denken aan nog een keer 90 dagen op een toeristen visa waiver, als dat mogelijk is.
Ze zal flink wat problemen krijgen om weer binnen gelaten te worden, want DHS zal aannemen dat ze verkapt woont in de VS. Je hebt kans dat het de volgende keer nog goed gaat, maar daarna zal het niet meer gaan. Als ze in de VS wil blijven dan zal ze een visum nodig hebben wat dat toelaat. Sowieso mag ze zonder een GC of visum dat dat toestaat niet werken. Ik hoop dat ze zich dat realiseert en zoekt bij werkgevers die een GC of visum kunnen en willen sponsoren, anders heeft ze mogelijk een nog groter probleem als ze weer de VS probeert binnen te komen.

Heb je zelf een GC of citizenship? Dan zijn er misschien manieren waarop je haar zelf kunt sponsoren, maar daar weet ik het fijne niet van.
pi_112450791
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zal flink wat problemen krijgen om weer binnen gelaten te worden, want DHS zal aannemen dat ze verkapt woont in de VS. Je hebt kans dat het de volgende keer nog goed gaat, maar daarna zal het niet meer gaan. Als ze in de VS wil blijven dan zal ze een visum nodig hebben wat dat toelaat. Sowieso mag ze zonder een GC of visum dat dat toestaat niet werken. Ik hoop dat ze zich dat realiseert en zoekt bij werkgevers die een GC of visum kunnen en willen sponsoren, anders heeft ze mogelijk een nog groter probleem als ze weer de VS probeert binnen te komen.

Heb je zelf een GC of citizenship? Dan zijn er misschien manieren waarop je haar zelf kunt sponsoren, maar daar weet ik het fijne niet van.
De vriendin van een vriend van me komt ook regelmatig voor drie maanden, gaat dan weer even naar Frankrijk, en komt dan weer terug. Heb nog niet gehoord dat daar grote problemen van worden gemaakt. Volgens mij zal dat dat de eerste paar keren wel loslopen.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:34:01 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_112451363
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:09 schreef OMG het volgende:

Pasfoto's heb ik hier laten maken (dank aan popolon, aangezien een ander adres op de website van het consulaat blijkbaar dicht was): http://fingerprintingchicago.com/
:7 ;)

Had je Shah, vrij jonge kerel nog? Ik vond ze allemaal erg behulpzaam daar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_112451805
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:34 schreef popolon het volgende:

[..]

:7 ;)

Had je Shah, vrij jonge kerel nog? Ik vond ze allemaal erg behulpzaam daar.
Yep, en er liep nog een ouder mannetje rond. Ging allemaal super vlot en inderdaad erg behulpzaam. :).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 4 juni 2012 @ 22:55:25 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112453389
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

De vriendin van een vriend van me komt ook regelmatig voor drie maanden, gaat dan weer even naar Frankrijk, en komt dan weer terug. Heb nog niet gehoord dat daar grote problemen van worden gemaakt. Volgens mij zal dat dat de eerste paar keren wel loslopen.
Hoe lang is even en hoe vaak heeft ze het geprobeerd? Oh, en welke POE?

Het probleem met ESTA is dat je volledig afhankelijk bent van de bereidwilligheid om je binnen te laten van de officer die je treft. Bij ESTA zijn belangrijke criteria de inschatting dat je inderdaad binnen 3 maanden weer weg bent en dat je vanwege toeristische redenen of een zakenreis er bent. Als daar twijfels over ontstaan dan ligt de bewijslast bij jou, niet bij hun.
pi_112458339
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe lang is even en hoe vaak heeft ze het geprobeerd? Oh, en welke POE?

Het probleem met ESTA is dat je volledig afhankelijk bent van de bereidwilligheid om je binnen te laten van de officer die je treft. Bij ESTA zijn belangrijke criteria de inschatting dat je inderdaad binnen 3 maanden weer weg bent en dat je vanwege toeristische redenen of een zakenreis er bent. Als daar twijfels over ontstaan dan ligt de bewijslast bij jou, niet bij hun.
Ik denk dat xienix84's vriendin inderdaad heel erg duidelijk zal moeten zijn dat ze "alleen op bezoek" komt, bijvoorbeeld samenwerking met een research group in de US. Ik denk niet dat het verstandig is om (nu al) te melden dat ze aan het soliciteren is.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 01:40:06 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112461072
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:02 schreef devzero het volgende:

Ik denk dat xienix84's vriendin inderdaad heel erg duidelijk zal moeten zijn dat ze "alleen op bezoek" komt, bijvoorbeeld samenwerking met een research group in de US. Ik denk niet dat het verstandig is om (nu al) te melden dat ze aan het soliciteren is.
Dat laatste sowieso niet. Het woord solliciteren worden ze sowieso al vrij nerveus van als je dat aan de grens gebruikt.
pi_112475409
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zal flink wat problemen krijgen om weer binnen gelaten te worden, want DHS zal aannemen dat ze verkapt woont in de VS. Je hebt kans dat het de volgende keer nog goed gaat, maar daarna zal het niet meer gaan. Als ze in de VS wil blijven dan zal ze een visum nodig hebben wat dat toelaat. Sowieso mag ze zonder een GC of visum dat dat toestaat niet werken. Ik hoop dat ze zich dat realiseert en zoekt bij werkgevers die een GC of visum kunnen en willen sponsoren, anders heeft ze mogelijk een nog groter probleem als ze weer de VS probeert binnen te komen.

Heb je zelf een GC of citizenship? Dan zijn er misschien manieren waarop je haar zelf kunt sponsoren, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ze voornamelijk bevestigen wat ik al dacht. En het feit dat de eerste keer meteen al wat extra vragen moest beantwoorden, helpt natuurlijk ook niet. Gelukkig hadden we alle informatie in orde, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat de tweede keer niet meer zo soepel gaat.

Ik heb geen GC of citizenship nee, dus ik kan haar niet sponsoren. Momenteel is ze aan het solliciteren en zet als handigheidje erbij dat ze tot en met Juli in de VS verblijft in de hoop dat ze er dan minder moeilijk over doen om haar voor een gesprek uit te nodigen. Daarom hoop ik gewoon heel erg dat ze een van die banen krijgt, dat zijn we van het gedoe af.

Meteen weer op een ESTA lijkt me geen strak plan als ik het zo hoor, alleen maar omdat je een risico loopt. We hebben trouwplannen in de toekomst en een laatste optie is om vrij snel te trouwens zodat ze op mijn visum mee kan. Maar dan wordt een werkvergunning weer een ander verhaal (na 6 maanden komt ze dan in aanmerking). Daarnaast willen we ook niet even snel trouwen puur voor 't papiertje...

Bedankt in ieder geval!
pi_112486090
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:31 schreef xienix84 het volgende:
En het feit dat de eerste keer meteen al wat extra vragen moest beantwoorden, helpt natuurlijk ook niet.
Als postdoc (J1 visum) moest ik bijna continue uitleggen wat ik deed en dat ik toch vooral niet in de VS wilde blijven etc. Dus ik zou niet te veel aandacht besteden aan "wat extra vragen".

quote:
risico loopt. We hebben trouwplannen in de toekomst en een laatste optie is om vrij snel te trouwens zodat ze op mijn visum mee kan. Maar dan wordt een werkvergunning weer een ander verhaal (na 6 maanden komt ze dan in aanmerking). Daarnaast willen we ook niet even snel trouwen puur voor 't papiertje...
Wat voor visum heb jij?
pi_112487278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Als postdoc (J1 visum) moest ik bijna continue uitleggen wat ik deed en dat ik toch vooral niet in de VS wilde blijven etc. Dus ik zou niet te veel aandacht besteden aan "wat extra vragen".

[..]

Wat voor visum heb jij?
Ook een J1, bij mij vinden ze het allemaal prima. Wbt J-1 kan zij, als we getrouwd zijn, volgens mij voor een J-2 gaan. Maar daar kan ik fout mee zitten.
pi_112487383
Waarom is ze eigenlijk "ge-red-flagged"?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_112487672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:09 schreef OMG het volgende:
Waarom is ze eigenlijk "ge-red-flagged"?
Van wat ze haar vertelden was het omdat het de eerste keer was dat ze naar de VS kwam, en meteen voor 90 dagen. Dat was blijkbaar alles.
pi_112488279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:15 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Van wat ze haar vertelden was het omdat het de eerste keer was dat ze naar de VS kwam, en meteen voor 90 dagen. Dat was blijkbaar alles.
Aha. Geen idee wat de regels voor een red flag zijn. Vraag me af of iedere toerist / groep die als reden "2+ maanden door het land reizen" ook zo'n flag krijgt.
Ik kan me voorstellen dat ze wellicht een red flag geven als je zegt dat je voor 3 maanden blijft, wat technisch gezien langer is dan 90 dagen in de meeste gevallen.

Maar goed, ik vroeg het me af. Heb er zelf nooit last van gehad, maar ben dan ook nooit langer dan een paar weken per keer gebleven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:58:12 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112493074
Hoe weet ze dat ze geredflagd is? Het lijkt me dat zoiets je niet wordt verteld.
pi_112494983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:58 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet ze dat ze geredflagd is? Het lijkt me dat zoiets je niet wordt verteld.
Leek mij ook, maar ze waren heel eerlijk en dat werd haar gewoon verteld. Ze zeiden ook steeds dat er niks was om zich zorgen over te maken (ze was toch een beetje nerveus) maar dat het gewoon procedure was.
pi_112496891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:07 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ook een J1, bij mij vinden ze het allemaal prima. Wbt J-1 kan zij, als we getrouwd zijn, volgens mij voor een J-2 gaan. Maar daar kan ik fout mee zitten.
Klopt. Als partner is J-2 het "makkelijkste" visum, bv met een H4 (het partner visum voor een H1B) krijg je niet eens een social security nummer.
pi_112496938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:58 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet ze dat ze geredflagd is? Het lijkt me dat zoiets je niet wordt verteld.
Geen groot rood zwaailicht wat aangaat als je bij de immigratie officer komt?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:17:18 #32
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112497729
Niemand tips voor een goede voetbal kijk plaats in chicago? -O-
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:34:17 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112498821
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Geen groot rood zwaailicht wat aangaat als je bij de immigratie officer komt?
Wanneer er een groot rood zwaailicht aan gaat, dan betekent dat meestal alleen maar dat je bepaalde gegevens niet direct kunt overleggen (zoals wanneer je terugvlucht is). Maar is wel leuk inderdaad dan, een groot rood zwaailicht aan en een enorm grote rode kaart in je paspoort en dan naar een andere balie lopen. :')
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:03:18 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_112500644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:58 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet ze dat ze geredflagd is? Het lijkt me dat zoiets je niet wordt verteld.
Nee, daar kom je meestal pas achter als je bij de volgende reis het land probeert binnen te komen. Wellicht is het met het US-Visit gedoe allemaal wat makkelijker omdat je dat online van te voren moet doen, maar ik ken via een ander forum iemand die ergens in 2004 naar de VS vertrok om te trouwen, het K-1 proces startte, slaande ruzie kreeg met zijn nog-niet-getrouwde-vrouw, er dus weer vanaf zag, intussen dus al 4 maanden hier was op een toeristen visa en NIET afgeronde K1 aanvraag, halsoverkop naar huis vertrok, en een jaar later op vakantie wilde naar de VS en bij aankomst kreeg te horen dat ie op een lijst stond met mensen die een overstayed visa hadden, en een ban-on-entry had staan. Na urenlang bij de douane te hebben gezeten, en middels familieleden die van alles overfaxten (zoals werk, huur papieren, etc, etc) mocht hij uiteindelijk toch het land in nadat hij bewijzen kon dat hij alhoewel te laat naar huis vertrok, dat hij sinds die tijd in Nederland woonde en werkte. En volgens mij had hij daarmee enorm geluk gehad dat het douane personeel meewerkte, want voor hetzelfde geld zit je linea-recta op het volgende vliegtuig terug naar Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_112501861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer er een groot rood zwaailicht aan gaat, dan betekent dat meestal alleen maar dat je bepaalde gegevens niet direct kunt overleggen (zoals wanneer je terugvlucht is). Maar is wel leuk inderdaad dan, een groot rood zwaailicht aan en een enorm grote rode kaart in je paspoort en dan naar een andere balie lopen. :')
Dat had het een heel stuk leuker gemaakt ;) Maar ik denk inderdaad dat het zoiets was. Via de ESTA kan je maar een aantal dingen doorgeven (wel terugreis overigens) maar ze wilden meer details. Ze hebben ook mijn visum opgezocht, toen mij opgezocht (ze wisten inmiddels alles van mij...) om het te verifieren.
  donderdag 7 juni 2012 @ 04:35:26 #36
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112554937
nu ook de binnenkant van het medische systeem aan het meemaken. Lig in een katholiek ziekenhuis in de Midwest waar ik de pil 'geheim' moet houden; eg het verschijnt niet op mijn medicijnen log en ik moest mijjn beste vriend naar huis sturen om het te halen. De nurse moest me verplicht vertellen dat het ziekenhuis er niet achter staat
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_112554940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 04:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
nu ook de binnenkant van het medische systeem aan het meemaken. Lig in een katholiek ziekenhuis in de Midwest waar ik de pil 'geheim' moet houden; eg het verschijnt niet op mijn medicijnen log en ik moest mijjn beste vriend naar huis sturen om het te halen. De nurse moest me verplicht vertellen dat het ziekenhuis er niet achter staat
Seriously???

Anticonceptie is het werk van de Duivel daar?

Ziekenhuis, niks ernstigs I hope?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 juni 2012 @ 04:53:39 #38
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112554967
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 04:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Seriously???

Anticonceptie is het werk van de Duivel daar?

Ziekenhuis, niks ernstigs I hope?
Inderdaad.

En ik ga niet dood, maar ben wel goed ziek :P
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_112554984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 04:53 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Inderdaad.

En ik ga niet dood, maar ben wel goed ziek :P
Get well soon. Hoe is de medische standaard daar?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 juni 2012 @ 05:49:46 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_112555061
Wat een verhaal. Verschilt echt per plek waar je zit zo zie je maar weer.


Beterschap
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_112555077
Beterschap! Get well soon.
Jesus saves but death prevails.
pi_112581622
Hoihoi. Ik spring even over van KAA australie naar KAA usa om te kijken hoe het er daar een beetje aan toe gaat. Ik ga in een van de twee landen studeren. Road trip Australie is al geboekt. Road trip Usa volgend jaar.
Anoniem
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:35:45 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112582553
De USA is best groot, dus het is wel handig als je een beetje een idee hebt waar je ongeveer terecht wilt komen of wat je zoekt. :)
pi_112586121
Southern california institute of architecture zou dat dan worden denk ik in LA. Maar ik en een paar maten gaan 2 maanden lang heel het land door dus misschien verandert dat nog. Maar LA spreekt me wel aan.

Kunnen jullie mij btw overtuigen om juist in de USA te gaan studeren ipv in Australie?
Anoniem
pi_112587837
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:46 schreef shaderon het volgende:
Kunnen jullie mij btw overtuigen om juist in de USA te gaan studeren ipv in Australie?
Makkie. Hier heb je dat afschuwelijke accent niet. Klaar!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:14:52 #46
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_112587870
Bedankt voor de beterschaps wensen :) de zorg hier is behoorlijk goed, zelfs in dit katholieke plattelands ziekenhuis
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:49:46 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112590173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:14 schreef OMG het volgende:

[..]

Makkie. Hier heb je dat afschuwelijke accent niet. Klaar!
Nee, dat Amerikaanse accent is muzikaal. :D
pi_112590819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, dat Amerikaanse accent is muzikaal. :D
Yep. Dat Aussie accent staat bij mij op nummer 1 wat betreft lelijke accenten. Zelfs die onverstaanbare accenten die je hier tegen kunt komen trek ik nog beter dan dat.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_112590908
Heel veel steden in de usa zijn best wel verouderd :o Ook LA best wel.

Australie heeft dan weer hele moderne steden. Maar ik heb het gevoel dat australie te weinig tw bieden heeft voor me en de usa juist veel.
Anoniem
pi_112591045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:59 schreef OMG het volgende:

[..]

Yep. Dat Aussie accent staat bij mij op nummer 1 wat betreft lelijke accenten. Zelfs die onverstaanbare accenten die je hier tegen kunt komen trek ik nog beter dan dat.
Nee joh valt wel mee. Beetje een mengeling van brits en iers.
Anoniem
pi_112669682
Aai. Hoe moet ik dit nu weer uitleggen aan mijn sportverslaafde collega's.
pi_112673206
De scheidsrechter. Duh.
Jesus saves but death prevails.
pi_112806994
Deze maand woon ik alweer 3 jaar in Amerika, wat vliegt de tijd zeg. Volgende maand mag ik dus citizenship aanvragen, maar nu las ik dus dat NL niet langer dubbele nationaliteit toestaat.. geldt dat ook voor Nederlanders die met een Amerikaan getrouwd zijn? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het Nederlandse nieuws niet echt meer volg :@
pi_112807787
Over iets meer dan een maand zit ik hier ook alweer 3 jaar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 13 juni 2012 @ 02:34:47 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_112822212
10 jaar alweer. En ook alweer 6 jaar Amerikaans staatsburger.

Dubbele nationaliteit kan nog gewoon, de regering is gevallen en heeft er niets mee gedaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_112822566
Zes jaar nu. En nog steeds op een visum. Ben eigenlijk gewoon te lui om een green card aan te vragen.
Jesus saves but death prevails.
pi_112855028
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 02:34 schreef maartena het volgende:
Dubbele nationaliteit kan nog gewoon, de regering is gevallen en heeft er niets mee gedaan.
Mooi ^O^

Dan ben ik straks eindelijk van de USCIS af! :Y
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:54:59 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112861044
Maar is het niet zo dat je om de Amerikaanse nationaliteit te verkrijgen afstand moet doen van nationaliteiten die je al hebt?
  donderdag 14 juni 2012 @ 04:28:08 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_112873609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 21:54 schreef Alicey het volgende:
Maar is het niet zo dat je om de Amerikaanse nationaliteit te verkrijgen afstand moet doen van nationaliteiten die je al hebt?
Nee. Nou ja, dat wil zeggen, je verklaard met de hand op het hart dat je alleen de VS zult dienen in geval nodig, maar er bestaat geen enkele wet in de VS die het hebben van meerdere nationaliteiten verbied.

Er wonen ong. 50 miljoen Latino's in de VS, en daarvan hebben er zo'n 25 miljoen een paspoort uit een Latijns-Amerikaans land, NAAST het Amerikaanse, het overgrote deel daarvan zijn Mexicanen, waar de dubbele nationaliteit ook gewoon is toegestaan.

En we hebben hier geen gekke Senatoren of Afgevaardigen met een raar kapsel die zitten te schreeuwen dat die Mexicanen geen twee paspoorten mogen hebben. Sterker nog: we hebben in het verleden een Secretary of Defense gehad met twee paspoorten (Cohen, VS/Israel), en zelfs een Secretary of State (Madelaine Albright, VS/Tsjechie), en er zitten meerdere congresleden met twee paspoorten, meerdere met ook een Mexikaans paspoort, eentje met een Indiaas paspoort geloof ik ergens. En dan heb ik trouwens nog niet eens gekeken naar de 50 gouverneurs, en de 50 staatsregeringen die ook per stuk weer uit tientallen Assemblymen etc bestaan. Maar je hoeft ook alleen voor het Presidentsschap (en vice Presidentschap, en Speaker of the House) geboren te zijn IN de VS. (ander staatsburgerschap mag ook als President, zolang je maar IN de VS bent geboren en dat je eerste staatsburgerschap was).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 juni 2012 @ 06:31:52 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112873728
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2012 04:28 schreef maartena het volgende:

Nee. Nou ja, dat wil zeggen, je verklaard met de hand op het hart dat je alleen de VS zult dienen in geval nodig, maar er bestaat geen enkele wet in de VS die het hebben van meerdere nationaliteiten verbied.
Grappig, ik dacht altijd dat de VS ook zoiets kende. :)

quote:
Er wonen ong. 50 miljoen Latino's in de VS, en daarvan hebben er zo'n 25 miljoen een paspoort uit een Latijns-Amerikaans land, NAAST het Amerikaanse, het overgrote deel daarvan zijn Mexicanen, waar de dubbele nationaliteit ook gewoon is toegestaan.

En we hebben hier geen gekke Senatoren of Afgevaardigen met een raar kapsel die zitten te schreeuwen dat die Mexicanen geen twee paspoorten mogen hebben. Sterker nog: we hebben in het verleden een Secretary of Defense gehad met twee paspoorten (Cohen, VS/Israel), en zelfs een Secretary of State (Madelaine Albright, VS/Tsjechie), en er zitten meerdere congresleden met twee paspoorten, meerdere met ook een Mexikaans paspoort, eentje met een Indiaas paspoort geloof ik ergens. En dan heb ik trouwens nog niet eens gekeken naar de 50 gouverneurs, ee 50 staatsregeringen die ook per stuk weer uit tientallen Assemblymen etc bestaan. Maar je hoeft ook alleen voor het Presidentsschap (en vice Presidentschap, en Speaker of the House) geboren te zijn IN de VS. (ander staatsburgerschap mag ook als President, zolang je maar IN de VS bent geboren en dat je eerste staatsburgerschap was).
Op zich wel mooi dat er niet zo'n punt van wordt gemaakt. Aan de ene kant kun je je afvragen waarom je meerdere nationaliteiten zou willen, maar de vraag waarom dat een probleem is heb ik nog nooit een steekhoudend antwoord op gehoord. :)
pi_112901362
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:10 schreef Ainnir het volgende:
Deze maand woon ik alweer 3 jaar in Amerika, wat vliegt de tijd zeg. Volgende maand mag ik dus citizenship aanvragen, maar nu las ik dus dat NL niet langer dubbele nationaliteit toestaat.. geldt dat ook voor Nederlanders die met een Amerikaan getrouwd zijn? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het Nederlandse nieuws niet echt meer volg :@
7.5 jaar, waarvan iets meer dan 23 jaar met een green card. Ik kan dus over bijna 32 jaar mijn citizenship aanvragen. Maar dat zie ik dan wel weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door devzero op 14-06-2012 20:27:46 (tijd gaat sneller dan ik dacht :o) ]
pi_112961756
Zijn er al mensen hier die het zuiden van de Verenigde Staten hebben bezocht en
dan met name de stad Atlanta? Misschien dat sommige landgenoten daar wonen
en hun belevingen kunnen delen?

Ik ben er ooit geweest in 1996 ,ja,ook met de OS 1996, en ik heb het altijd een
boeiende en best wel mooie stad gevonden met zeer gastvrije inwoners om maar
te zwijgen over de fraaie zuidelijke landhuizen die je daar tegenkomt en het
'machtige' voedsel.
pi_112968504
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er al mensen hier die het zuiden van de Verenigde Staten hebben bezocht en
dan met name de stad Atlanta? Misschien dat sommige landgenoten daar wonen
en hun belevingen kunnen delen?

Ik ben er ooit geweest in 1996 ,ja,ook met de OS 1996, en ik heb het altijd een
boeiende en best wel mooie stad gevonden met zeer gastvrije inwoners om maar
te zwijgen over de fraaie zuidelijke landhuizen die je daar tegenkomt en het
'machtige' voedsel.
Ik ben er geweest, en dat was een hele leuke ervaring. Georgia is een prachtige staat met een heerlijk klimaat en uitermate vriendelijk volk. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel van de staat gezien heb, want ik ben toen naar Atlanta gereden en dan zie je vooral veel weg, weinig Georgia en uiteindelijk heel veel Atlanta.

Had daar toen een vriendinnetje wonen, en ben bij haar familie op bezoek geweest. Koken wordt daar met extra boter gedaan, zodat veel mensen aan de zware kant zijn. Veel fried chicken, mashed potatoes en meer van dat soort voedsel. Haar familie woonde in een bosrijke omgeving (relatief dicht tot het centrum van Atlanta trouwens), met een gigantische tuin. Alleenstaande moeder waarbij de oma thuis verzorgd werd. Aparte familiedynamiek. Niemand getrouwd, veel moeders met heel veel kleine kinderen.

Het grote nadeel aan Atlanta was toen het verkeer (dit speelde zo'n 4 jaar geleden). Voor 6 uur 's ochtends kon je nog ergens komen; daarna stond je vast in de file. Atlanta heeft behoorlijk last van urban sprawl. Veel winkelcentra, veel lege winkels ook, die toen werden omgebouwd tot gymzalen voor bijvoorbeeld klimwandverhuur. Ik zag me er wel wonen trouwens, maar die relatie liep binnen no time op de klippen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_112968857
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:09 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er al mensen hier die het zuiden van de Verenigde Staten hebben bezocht en
dan met name de stad Atlanta? Misschien dat sommige landgenoten daar wonen
en hun belevingen kunnen delen?

Ik ben er ooit geweest in 1996 ,ja,ook met de OS 1996, en ik heb het altijd een
boeiende en best wel mooie stad gevonden met zeer gastvrije inwoners om maar
te zwijgen over de fraaie zuidelijke landhuizen die je daar tegenkomt en het
'machtige' voedsel.
Ik woon zelf in Kentucky, wat wel een beetje als zuidelijk wordt gezien, vooral cultureel. Ik zelf vind het zuiden een stuk mooier een vriendelijker dan andere stukken van de VS, maar ik kan het ook begrijpen dat er Nederlanders zijn die moeite hebben met de nogal conservatieve zuidelijk 'way of life'.

Ik ben één keer op het vliegveld van Atlanta geweest. Heb wel aardig wat vrienden uit die omgeving. Zelf heb ik verschillende keren een aantal weken in Tennessee, South Carolina, Alabama, en het noorden van Florida gezeten.
pi_112969265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:06 schreef Greci het volgende:
Ik zelf vind het zuiden een stuk mooier een vriendelijker dan andere stukken van de VS, maar ik kan het ook begrijpen dat er Nederlanders zijn die moeite hebben met de nogal conservatieve zuidelijk 'way of life'.
Ik ook wel, maar heb er zelf eigenlijk nooit mee te maken gehad. Kun je voorbeelden geven van de conservatieve zuidelijke way of life?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_113010992
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar heb er zelf eigenlijk nooit mee te maken gehad. Kun je voorbeelden geven van de conservatieve zuidelijke way of life?
Het grootste probleem waar ik altijd tegen loop is het niet direct zijn. Als Nederlanders ben ik altijd gewend om mijn mening gelijk duidelijk te maken en er niet omheen te draaien als ik wat gedaan wil krijgen. In het zuiden van de VS is dit een stuk anders. Ik hebt onderhand wel geleerd dat ik eerst een verhaal over koetjes en kalfjes moet hebben voordat ik eindelijk pas kan vertellen wat ik wil. Dit geldt al voor simpele dingen als eten bestellen in een restaurant.

En natuurlijk de belangrijke rol van het geloof dat in de samenleving speelt. Echt alles loopt via de kerk. Hoewel het bij mij op de uni heel erg mee valt, zijn daar buiten heel veel activiteiten via de kerk georganiseerd. Aangezien ik niet gelovig ben opgevoed heb ik daar niets mee en voel ik mij hierdoor soms wel een buitenbeentje.
pi_113011001
*dubbel
pi_113029668
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:46 schreef Greci het volgende:

[..]

Het grootste probleem waar ik altijd tegen loop is het niet direct zijn. Als Nederlanders ben ik altijd gewend om mijn mening gelijk duidelijk te maken en er niet omheen te draaien als ik wat gedaan wil krijgen. In het zuiden van de VS is dit een stuk anders. Ik hebt onderhand wel geleerd dat ik eerst een verhaal over koetjes en kalfjes moet hebben voordat ik eindelijk pas kan vertellen wat ik wil. Dit geldt al voor simpele dingen als eten bestellen in een restaurant.

En natuurlijk de belangrijke rol van het geloof dat in de samenleving speelt. Echt alles loopt via de kerk. Hoewel het bij mij op de uni heel erg mee valt, zijn daar buiten heel veel activiteiten via de kerk georganiseerd. Aangezien ik niet gelovig ben opgevoed heb ik daar niets mee en voel ik mij hierdoor soms wel een buitenbeentje.
Zelfde probleem in Oklahoma...
Heel veel wordt door de kerk georganiseerd...
pi_113032040
Ik had laatst een discussie met mijn assistente en haar collega en viel bijna van mijn stoel toen ik erachter kwam dat die twee (beide met een college degree) de evolutietheorie niet accepteren. Het idee dat we van apen afstammen gaat er bij hen echt niet in. Ik vind dat zo bizar! Heb ze dan ook volledig belachelijk gemaakt.Maar het mocht niet baten.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 18 juni 2012 @ 08:17:28 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_113039055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 06:31 schreef Alicey het volgende:
Op zich wel mooi dat er niet zo'n punt van wordt gemaakt. Aan de ene kant kun je je afvragen waarom je meerdere nationaliteiten zou willen, maar de vraag waarom dat een probleem is heb ik nog nooit een steekhoudend antwoord op gehoord. :)
Binnen de politiek, of qua "nationale" discussie, is het ook eigenlijk in slechts twee landen "een probleem".

Nederland en Denemarken.

Misschien heeft het ook iets met de grootte van landen te maken.... Belgie had jarenlang een verbod op meerdere nationaliteiten, maar die zagen op een gegeven moment dat hun taktiek (wij erkennen geen andere nationaliteiten) niet betekende dat die nationaliteiten niet bestonden. Door ze legaal gezien niet te erkennen, kon men echter ook nooit iemand de Belgische nationaliteit afnemen, immers per wet bestond die andere nationaliteit (op papier) niet. Gevolg, in 2008 hebben ze de dubbele nationaliteit ingevoerd en legaal gemaakt. En dat is trouwens ook de enige manier om ooit de nationaliteit - bijvoorbeeld bij ernstige criminaliteit - af te nemen, dat kan namelijk ALLEEN als je voor de volledige 100% erkend dat er nog een andere nationaliteit bestaat.

Oostenrijk is misschien het 3e land waar de dubbele nationaliteit als "problematisch" wordt aangezien.... maar in vrijwel alle andere Europese (en Noord Amerikaanse) landen wordt het gewoon erkend.

In Nederland is het ook meer een onderbuik gevoel denk ik.... "Waarom die Marokkanen wel en ik niet" of zoiets.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 18 juni 2012 @ 08:25:37 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_113039165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:21 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ook wel, maar heb er zelf eigenlijk nooit mee te maken gehad. Kun je voorbeelden geven van de conservatieve zuidelijke way of life?
Heb je de documentaire "Prom Night in Mississippi" wel eens gezien? Wellicht is het meer zijdelings aan de "way of life" in het zuiden, want men is natuurlijk niet overal zo.... maar het is desalniettemin een enorm interessante documentaire, en geeft toch aan hoe men over zaken als rassenscheiding denkt in bepaalde gebieden in het zuiden.


Verder heeft het zuiden natuurlijk ook een enorm rijke geschiedenis, en steden als Atlanta zijn gewoon prachtig natuurlijk. En er zijn ook in het zuiden genoeg vooruitstrevende gebieden te vinden.... toch lijken de grootste voorbeelden van racisme in de VS ook nog steeds uit het zuiden te komen.

Ben zelf wel gecharmeerd van het Noord-Westen trouwens. Oregon. Idaho. Noord-Nevada. Zuid-Washington. Prachtig. _O_
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_113363687
Laat de regen maar komen: Debby
  maandag 25 juni 2012 @ 15:15:15 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_113366162
We kunnen hier ook wel wat gebruiken, al bijna twee weken bijna niets. :{ De zomer is echt m'n minst favoriete siezoen, veel te droog en teveel zon. En ik mag eigenlijk nog niet eens klagen want de luchtvochtigheid is tot nu toe zeer goed te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_113368249
Vergeleken met vorig jaar (vier maanden geen regen) is de zomer tot nu toe een verademing. Bijna elke week wel een buitje. Ik heb de sprinklers nog nauwelijks aan gehad.
Jesus saves but death prevails.
pi_113388608
Hallo, ik kom er niet uit met de usps-website. Hoeveel kost aangetekende verzending via USPS priority international voor 1 CD naar nederland?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:26:11 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_113395958
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:23 schreef Kees.van.Loon het volgende:
Hallo, ik kom er niet uit met de usps-website. Hoeveel kost aangetekende verzending via USPS priority international voor 1 CD naar nederland?
In een envelop 17 dollar.
pi_113416270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:26 schreef Alicey het volgende:
17 dollar.
quote:
Large Envelope, weight 0 lbs 8 oz to Netherlands Antilles
Overigens is een "First-Class Mail® International Parcel" voor een "Large Envelope, weight 0 lbs 8 oz to Netherlands" $8.46. Zoveel verscheel in verzend tijd maakt first-class en priority ook niet uit.

[ Bericht 33% gewijzigd door devzero op 26-06-2012 16:18:46 ]
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:58:10 #78
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_113589178
Een maat van me wil binnenkort mee op vakantie naar Amerika maar hij heeft een strafblad voor mishandeling (van een paar jaar geleden). Wat zijn hier de regels voor of levert dit helemaal geen problemen op?
Anonieme tievesclown
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:49:30 #79
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_113590367
Als hij als toerist gaat en eerlijk z'n ESTA-formulier invult heeft hij een probleem, denk ik.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:54:21 #80
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_113607561
Op het internet kan ik inderdaad ook alleen maar vinden dat je het beste bij het ESTA formulier kan aankruisen dat je geen strafblad hebt. Weet niet hoe streng deze papieren worden nagekeken.

Andere weg is een ellendig lang traject waarvan de uitkomst 9 van de 10 keer negatief is.
Anonieme tievesclown
pi_113608558
Een collega van me had hetzelfde...en die kreeg zijn visa voor een jaar....
Invullen naar hoe het je het beste lijkt... :P meer mag ik niet zeggen hahaha
pi_113645942
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:54 schreef Crimyclown het volgende:
Op het internet kan ik inderdaad ook alleen maar vinden dat je het beste bij het ESTA formulier kan aankruisen dat je geen strafblad hebt. Weet niet hoe streng deze papieren worden nagekeken.

Andere weg is een ellendig lang traject waarvan de uitkomst 9 van de 10 keer negatief is.
Ik denk niet dat ze iedere toerist gaan controlleren en als 'ze' er toch achter komen, dan is het ergste wat kan gebeuren deportatie en dat hij nooit meer de US binnenkomt. Hij kan het zekere voor het onzekere nemen en bij het US consulaat in Amsterdam een touristen visum aanvragen. Hoogstwaarzijnlijk zal het dat, na een interview, gewoon krijgen. Het duurt alleen wat langer.
pi_113660470
Ietwat gerelateerd; in het begin van dit topic had ik gevraagd hoe het zat met betrekking tot meerdere malen achter elkaar op een ESTA naar de VS komen. Gelukkig hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken, want ze heeft een baan gevonden (met visum-sponsoring etc.) dus we blijven hier samen nog wel een tijdje gok ik zo :)
pi_113675113
Gefeliciteerd
pi_113676107
Dat is lekker, xienix. Gefeliciteerd.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:51:35 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_113717909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:58 schreef Crimyclown het volgende:
Een maat van me wil binnenkort mee op vakantie naar Amerika maar hij heeft een strafblad voor mishandeling (van een paar jaar geleden). Wat zijn hier de regels voor of levert dit helemaal geen problemen op?
Ik weet eigenlijk niet wat de "pakkans" is om het zo maar eens te noemen.... Ik weet dat het ESTA systeem toegang heeft tot bepaalde databases, maar een veroordeling voor iets waar geen gevangenisstraf voor is toegekend hoeft niets te betekenen. Als hij wel gezeten heeft dan zou zijn naam ergens kunnen voorkomen.... maar wederom, ik heb dus geen flauw idee of er snel genoeg gekeken wordt.

Het kan goed gaan, het kan fout gaan. Als het fout gaat kom je daar meestal pas achter als je met je paspoort door de Amerikaanse douane probeert te gaan, en je paspoort gegevens (naam, paspoort/burgernummer) laten ergens een rood lampje branden. En als dat het geval is, mag je hoogstwaarschijnlijk op het eerste vliegtuig weer terug, en mag je het land voor zoveel jaren niet in. (de rest van de reizigers mogen natuurlijk wel het land in). De kans is echter vrij groot dat ESTA geen toegang heeft tot dat type strafblad-database, en dat ze daar specifiek om moeten vragen bij de Nederlandse overheid.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 06:30:58 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_113748828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:49 schreef Omnifacer het volgende:
Als hij als toerist gaat en eerlijk z'n ESTA-formulier invult heeft hij een probleem, denk ik.
Geen probleem. Bij ESTA wordt alleen gevraagd of je ooit een crime involving moral turpitude hebt gepleegd. Eenvoudige mishandeling omvat geen moral turpitude.

Overigens is het wel zo dat als je om een andere reden een visum nodig hebt dat er dan wel gevraagd wordt of je een strafblad hebt. Als je dan eerlijk antwoordt (wat in de meeste gevallen aan te raden is), dan zal de visumaanvraag opgeschort worden zodat het consulaat daar onderzoek naar kan doen (wat op zich geen gevolgen hoeft te hebben voor de uiteindelijke beslissing). Vanaf dat moment kun je nooit meer een ESTA krijgen omdat een van de vragen bij ESTA is of er ooit een visumaanvraag opgeschort is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 06:38:00 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_113748851
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet wat de "pakkans" is om het zo maar eens te noemen.... Ik weet dat het ESTA systeem toegang heeft tot bepaalde databases, maar een veroordeling voor iets waar geen gevangenisstraf voor is toegekend hoeft niets te betekenen. Als hij wel gezeten heeft dan zou zijn naam ergens kunnen voorkomen.... maar wederom, ik heb dus geen flauw idee of er snel genoeg gekeken wordt.

Het kan goed gaan, het kan fout gaan. Als het fout gaat kom je daar meestal pas achter als je met je paspoort door de Amerikaanse douane probeert te gaan, en je paspoort gegevens (naam, paspoort/burgernummer) laten ergens een rood lampje branden. En als dat het geval is, mag je hoogstwaarschijnlijk op het eerste vliegtuig weer terug, en mag je het land voor zoveel jaren niet in. (de rest van de reizigers mogen natuurlijk wel het land in). De kans is echter vrij groot dat ESTA geen toegang heeft tot dat type strafblad-database, en dat ze daar specifiek om moeten vragen bij de Nederlandse overheid.
De Amerikaanse overheid heeft geen bijzondere toegang tot databases zoals bijv. de justitiele documentatie. Bij een visumaanvraag geef je consent om die gegevens op te vragen en in dat geval is er een verdrag tussen de VS en NL op basis waarvan de VS je strafblad kan opvragen. Voor ESTA geldt dat echter niet. Zoals echter gezegd, zijn bij ESTA alleen "crimes involving moral turpitude" van belang, wat over het algemeen een component van oneerlijkheid of drugs in zich heeft. Winkeldiefstal omvat bijv. wel moral turpitude. maar mishandeling weer niet, tenzij er bij die mishandeling weer vuurwapens gebruikt worden.
pi_114451259
Een vriend moet binnenkort voor zijn werk naar de States voor een project van 2-3 maanden. Geldt hij dan als een business traveler (=VWP) of als een temporary worker (=B-1 visa)? Er zit een max van 90 dagen op het VWP, maar zijn project kan evt nog verlengd worden waarbij hij tussendoor weer naar NL of een ander buitenland zou gaan.

Er neemt niemand op bij de ambassade, vandaar dat ik het hier ff probeer.
pi_114451903
Ik ben zelf voor mijn werk drie maanden naar de VS gestuurd. Gewoon op VWP, wat geen probleem is zolang ik officieel werknemer blijf van mijn werknemer hier in Europa. Dat telt dan als een zakenreis, maar je moet idd wel voorzichtig zijn als het meer dan die drie maanden gaat duren.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_114466433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 10:06 schreef Erasmusch het volgende:
Er neemt niemand op bij de ambassade, vandaar dat ik het hier ff probeer.
Hij kan beter het Amerikaanse consulaat in Amsterdam proberen ipv de Amerikaanse ambassade in Den Haag.
pi_114475257
Zo, het formulier om mijn vader te machtigen om voor mij te stemmen (2e kamer) is opgestuurd. Ik sta zelf ook te kijken van mijn eigen voortvarendheid. Nu alleen nog uitvogelen of het PVV wordt, of SP.

geen van beide natuurlijk
Jesus saves but death prevails.
pi_114488329
Niet zelf stemmen?
pi_114488552
Machtigen leek me gemakkelijker.
Jesus saves but death prevails.
pi_114568682
Als het visum rond komt, mag ik mij binnenkort ook tot inwoner van Amerika gaan noemen :)
  maandag 23 juli 2012 @ 16:30:45 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114568801
Kan ik trouwens met mijn greencard nog gewoon op vakantie naar de VS of kan ik beter een toeristenvisum aanvragen? Ik ben van plan om binnen het jaar een weekje terug te gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114568976
Goede vraag, geen idee. Ik zou denken dat het wel kan. Sterker nog, omdat je nog een greencard hebt, is een touristenvisum miscchien wel af te raden. Lyrebird zal het vast wel weten omdat hij een al tijdje buiten de US woont en nog steeds een greencard heeft.
  maandag 23 juli 2012 @ 16:41:54 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114569127
Ik moet geloof ik ook mijn adres nog eens veranderen bij de USCIS... ik heb destijds wel gezocht waar ik kon melden dat ik het land uit ging, maar niet aan gedacht om mijn adres te veranderen.

Oh nee, dat hoeft niet. Alleen als je binnen de US verhuist :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114570254
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:30 schreef wonderer het volgende:
Kan ik trouwens met mijn greencard nog gewoon op vakantie naar de VS of kan ik beter een toeristenvisum aanvragen? Ik ben van plan om binnen het jaar een weekje terug te gaan.
Dat kan nog gewoon. Op een bepaald moment gaan ze wel lastig doen, het is ten slotte een Permanent Resident Card, en geen Permanent Visitor Card. Ik heb een permit-for-rentry (I-371?), waarmee je zelfs na 2 jaar (of 4 jaar, als je de permit opnieuw aanvraagt en krijgt) weer wordt toegelaten, zonder dat de Greencard wordt afgepakt. Toen ik die permit een keer vergeten was, kwam ik het land nog wel in, maar echt leuk vonden ze het niet.

Vraag me af of het wel zo'n voordeel is overigens, die Greencard. Oorspronkelijk wilde ik 'm houden om weer terug naar de VS te kunnen voor werk, en om belasting te mogen betalen in de VS. De belastingen op bijvoorbeeld royalties zijn vaak gunstiger dan in andere landen.

Maar ik heb ondertussen inkomen uit verschillende landen bij elkaar gebeund zodat het ieder jaar een hels karwei is om m'n Amerikaanse belastingpapieren in te vullen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 23 juli 2012 @ 17:37:35 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114570969
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan nog gewoon. Op een bepaald moment gaan ze wel lastig doen, het is ten slotte een Permanent Resident Card, en geen Permanent Visitor Card. Ik heb een permit-for-rentry (I-371?), waarmee je zelfs na 2 jaar (of 4 jaar, als je de permit opnieuw aanvraagt en krijgt) weer wordt toegelaten, zonder dat de Greencard wordt afgepakt. Toen ik die permit een keer vergeten was, kwam ik het land nog wel in, maar echt leuk vonden ze het niet.

Vraag me af of het wel zo'n voordeel is overigens, die Greencard. Oorspronkelijk wilde ik 'm houden om weer terug naar de VS te kunnen voor werk, en om belasting te mogen betalen in de VS. De belastingen op bijvoorbeeld royalties zijn vaak gunstiger dan in andere landen.

Maar ik heb ondertussen inkomen uit verschillende landen bij elkaar gebeund zodat het ieder jaar een hels karwei is om m'n Amerikaanse belastingpapieren in te vullen.
Ik weet niet hoe ik ervan af kom, da's het punt een beetje... Ik heb er geen problemen mee om een gewoon touristenvisum aan te vragen net als de rest van de toeristen, en ik hoef hem ook niet te houden voor het geval ik weer in de VS wil gaan wonen... maar ik kon echt nergens vinden waar je moet aangeven dat je het land weer uit bent...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114572014
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:37 schreef wonderer het volgende:
maar ik kon echt nergens vinden waar je moet aangeven dat je het land weer uit bent...
Iedere goede burocratie heeft daar wel een document voor ;)

i-407
  maandag 23 juli 2012 @ 18:21:20 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114572124
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Iedere goede burocratie heeft daar wel een document voor ;)

i-407
Wat een gedoe :') Laat maar, ik gebruik hem wel voor toerisme voorlopig...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114608767
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat een gedoe :') Laat maar, ik gebruik hem wel voor toerisme voorlopig...
Ik weet niet hoe het zit met belasting aangifte. Volgens mij moet je aangifte doen bij de IRS als je een GC hebt en moet je het inkomen van een baan in het buitenland opgeven, waarschijnlijk hoef je dan geen inkomsten belasting te betalen in het land waar je nu woont. Zover ik heb begrepen is dat wat lyrebird doet omdat het voor hem voordeliger is om belasting in de US te betalen en niet in Japan.

Je kunt natuurlijk doen of je neus bloed, maar als je dan als tourist aankomt over een paar jaar, dan kunnen ze daar naar vragen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:27:15 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114610954
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:05 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het zit met belasting aangifte. Volgens mij moet je aangifte doen bij de IRS als je een GC hebt en moet je het inkomen van een baan in het buitenland opgeven, waarschijnlijk hoef je dan geen inkomsten belasting te betalen in het land waar je nu woont. Zover ik heb begrepen is dat wat lyrebird doet omdat het voor hem voordeliger is om belasting in de US te betalen en niet in Japan.

Je kunt natuurlijk doen of je neus bloed, maar als je dan als tourist aankomt over een paar jaar, dan kunnen ze daar naar vragen.
Hm.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114631999
Wil je je GC houden, dan moet je een Amerikaans belastingformulier invullen (naast het eventuele belastingformulier in je nieuwe land). Je krijgt in de VS een enorme foreign earned credit, waardoor je heel erg veel in het buitenland moet verdienen, voordat ze over dat inkomen in de VS belasting gaan heffen.

Aanvulling: ik betaalde in de eerste 2 jaar in Japan geen inkomstenbelasting, omdat Japan en de VS een belastingovereenkomst hebben. Ik betaalde toen alleen in de VS, en vanwege de foreign income credit was dat een appel en een ei.

Dit jaar moest ik wel in Japan betalen, en nog eens in de VS over in de VS verdiend inkomen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Lyrebird op 25-07-2012 09:11:26 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:58:00 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114633481
Dan moet ik mijn adres toch maar even doorgeven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114649735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 04:07 schreef Lyrebird het volgende:
...

Dit jaar moest ik wel in Japan betalen, en nog eens in de VS over in de VS verdiend inkomen.
Is dit ook het geval als je naar Nederland verhuist? Ik heb tot nu toe altijd de boot afgehouden vwb green card omdat ik hoop ooit terug te verhuizen en dan niet dubbel belasting wil betalen.
Jesus saves but death prevails.
pi_114650679
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:38 schreef Shivo het volgende:

[..]

Is dit ook het geval als je naar Nederland verhuist? Ik heb tot nu toe altijd de boot afgehouden vwb green card omdat ik hoop ooit terug te verhuizen en dan niet dubbel belasting wil betalen.
Ik ben geen expert, maar dit is wat ik van het GC circus heb begrepen:

Als houder van een Greencard in Nederland kun je beslissen of je wel of geen belasting betaalt in de VS, naast de belastingen die je verplicht bent af te dragen in Nederland. Doe je het wel, dan mag je de GC houden, doe je het niet, dan pakken ze je Greencard af. Nogmaals, je moet in Nederland veel verdienen (netto >$93k) voordat ze er in de VS belasting over gaan heffen. Je kunt 'm tot 2 jaar na vertrek uit de VS gebruiken om terug naar de VS te gaan, maar het kan zijn dat ze de GC na een jaar afpakken. Wil je 'm echt houden, dan moet je een permit to re-entry aanvragen (kost zo'n ~$400).

Het enige voordeel voor Nederlandse Amerikanen die terug naar Nederland gaan van deze constructie is dat je zonder problemen kunt beunen in de VS, en dat je over royalties en andere inkomsten die je bij de Nederlandse belastinginspecteur moet opgeven, ervoor kunt kiezen om een lager tarief in de VS te betalen. Betaal je in Nederland, dan hoef je niet in de VS te betalen (onder de vrijstelling van $93k netto), en andersom.

Het wordt een totaal ander verhaal als je Amerikaans staatsburger wordt. Waar je ook woont na je verblijf in de VS, de IRS zal altijd achter je aangaan om het volle pond te vragen. De keuze om wel of niet in de VS af te dragen, heb je dan niet meer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:32:14 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114653431
Dat wordt een accountant in de arm nemen volgend jaar...

En misschien had dat dit jaar ook al gemoeten :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114662814
Nog 10 daagjes dan lekker 16 dagen door noord oost USA rijden *O*
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_114670826
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 19:32 schreef wonderer het volgende:
Dat wordt een accountant in de arm nemen volgend jaar...

En misschien had dat dit jaar ook al gemoeten :')
Ik heb dat de afgelopen drie jaar gedaan. Het kan snel veel geld schelen, als je een goede vindt. Die lui hebben er ervaring mee, om zo weinig mogelijk belasting af te dragen. De laatste waarmee ik gewerkt heb, had het formulier verkeerd ingevuld, waardoor ik heel weinig belasting hoefde te betalen. Maar twee maanden later kreeg ik een brief van de IRS met het verzoek om zsm heel veel geld over te maken :P Verrassend genoeg bleven ze heel netjes - het was niet zo dat ze meteen met Guantanamo Bay gingen dreigen. Misschien dat ze snappen dat het voor mij een keuze is om het zo op te lossen, en dat ik ook in een ander land m'n belastingen kan betalen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:50:52 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114671938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 05:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb dat de afgelopen drie jaar gedaan. Het kan snel veel geld schelen, als je een goede vindt. Die lui hebben er ervaring mee, om zo weinig mogelijk belasting af te dragen. De laatste waarmee ik gewerkt heb, had het formulier verkeerd ingevuld, waardoor ik heel weinig belasting hoefde te betalen. Maar twee maanden later kreeg ik een brief van de IRS met het verzoek om zsm heel veel geld over te maken :P Verrassend genoeg bleven ze heel netjes - het was niet zo dat ze meteen met Guantanamo Bay gingen dreigen. Misschien dat ze snappen dat het voor mij een keuze is om het zo op te lossen, en dat ik ook in een ander land m'n belastingen kan betalen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn ex de belasting voor 2011 nog als joint had ingevuld aangezien we op 29 december gescheiden zijn... Maar het zou echt wel handig zijn aangezien ik iets meer dan twee maanden in Nederland heb gewoond, in die tijd in Duitsland geld heb verdiend met freelance, en nu ben ik in Duitsland in loondienst. Als ik wat van mijn belasting die ik hier betaald heb terug kan krijgen door het in Amerika aan te geven (en is dat dan federaal of volgens de staat waar je het laatst gewoond hebt?) zie ik dat best zitten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114672215
Het heeft wel zin om belastingverdragen na te pluizen, maar ga er niet van uit dat je iets uit de VS terug kunt krijgen.

Japan en de VS hebben een belastingverdrag, waardoor ik in de eerste 2 jaar niets in Japan hoefde af te dragen, en ook niets in de VS omdat ik onder de $93k zat.

Nederland/Duitsland hebben zo ver ik weet niet zo'n gunstige regeling met de VS. Dus je moet belasting in Europa afdragen, en dat geld ben je kwijt. Als je onder de $93k netto zit, dan betaal je verder niets in de VS. Dat is idd federaal, je hebt niets meer met de staat te maken omdat je niet meer in de staat woont. Ook niet in de VS, maar belastingtechnisch schijnt het zo te werken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:31:41 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114672588
Ah, ok. Da's jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114834363
Ik heb een vraag en ben benieuwd of jullie het weten. Word altijd nerveus van het Amerikaanse beleid, vandaar.. anyway. Ik wil over een kleine 3 weken naar Phoenix toe om vandaar uit de grens over te steken naar Mexico (vriendin). Het enige wat ik in Phoenix zal doen, is hooguit een nacht overnachten. Een jaar geleden heb ik al eens een ESTA ingevuld en daarnaast min of meer hetzelfde gedaan, alleen dan andersom van Mexico naar de VS.

Hebben jullie enig idee of ik problemen ga krijgen met de douane, op wat voor manier dan ook?

Ben echt een schijterd wat dat betreft, vooral ook omdat ik destijds werd staande gehouden omdat ik een visum moest kopen (toen ik van Mex -> USA ging).

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnnz op 30-07-2012 19:49:09 ]
pi_114875215
Ik had nog een vraag voor dat maatje. Op het aanvraagformulier DS160 voor een B1 visa staat de vraag:
Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty, or other similar action?

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hier geen parkeerboetes worden bedoeld, maar moet hij bij een boete voor openbare dronkenschap de vraag wel met JA beantwoorden? Zo ja, moet hij dan extra informatie/documentatie meenemen naar het gesprek op het consulaat?

Alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmusch op 30-07-2012 23:40:18 ]
pi_114876299
Volgens mij niet maar pin me er niet op vast. Volgens wikipedia vallen die dingen niet onder offense maargoed het blijft wikipedia :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_114888905
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:38 schreef Kirov het volgende:
Volgens mij niet maar pin me er niet op vast. Volgens wikipedia vallen die dingen niet onder offense maargoed het blijft wikipedia :P
Heb je daar misschien een linkje van?
pi_114910527
quote:
b. Crimes committed against governmental authority, which would not constitute moral turpitude for visa-issuance purposes, are, in general, violation of laws which are regulatory in character and which do not involve the element of fraud or other evil intent. The following list assumes that the statutes involved do not require the showing of an intent to defraud, or evil intent:
(1) Black market violations;
(2) Breach of the peace;
(3) Carrying a concealed weapon;
(4) Desertion from the Armed Forces;
(5) Disorderly conduct;
(6) Drunk or reckless driving;
(7) Drunkenness;
(8) Escape from prison;
(9) Failure to report for military induction;
(10) False statements (not amounting to perjury or involving fraud);
(11) Firearms violations;
(12) Gambling violations;
(13) Immigration violations;
(14) Liquor violations;
(15) Loan sharking;
(16) Lottery violations;
(17) Possessing burglar tools (without intent to commit burglary);
(18) Smuggling and customs violations (where intent to commit fraud is absent);
(19) Tax evasion (without intent to defraud); and
(20) Vagrancy.
Nr 7 is denk relevant voor jouw voorbeeld, valt dus niet onder moral turpitude en hoeft dus niet aangegeven te worden.
pi_114911247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:01 schreef lost95 het volgende:

[..]

Nr 7 is denk relevant voor jouw voorbeeld, valt dus niet onder moral turpitude en hoeft dus niet aangegeven te worden.
Als ik het zo snel even doorblader, is het niet een reden om een visum te weigeren, maar moet het wel degelijk aangegeven worden.
pi_114921634
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Als ik het zo snel even doorblader, is het niet een reden om een visum te weigeren, maar moet het wel degelijk aangegeven worden.
Dat is ook wat hij verwachtte. Maar als je YES aanklikt, is er blijkbaar alleen een extra popup met de tekst 'Explain' en vragen ze verder niet om een printje van je strafblad ofzo. Is het voldoende als ie daar een korte uitleg neerpent en checkt de ambassade het dan zelf met de Nederlandse politie?
pi_114956815
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:00 schreef Erasmusch het volgende:
Dat is ook wat hij verwachtte. Maar als je YES aanklikt, is er blijkbaar alleen een extra popup met de tekst 'Explain' en vragen ze verder niet om een printje van je strafblad ofzo. Is het voldoende als ie daar een korte uitleg neerpent en checkt de ambassade het dan zelf met de Nederlandse politie?
Geen idee. Je zou verwachten dat het consulaat eventueel besluit om hem langs te laten komen voor verdere uitleg, maar ik denk niet dat ze met de Nederlandse politie contact zullen opnemen.
pi_114968538
quote:
5s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:04 schreef devzero het volgende:

[..]

Geen idee. Je zou verwachten dat het consulaat eventueel besluit om hem langs te laten komen voor verdere uitleg, maar ik denk niet dat ze met de Nederlandse politie contact zullen opnemen.
Thanks, hij moet sowieso langskomen voor het interview (zie http://amsterdam.usconsulate.gov/non-immigrant_visas.html ) dus hopelijk krijgt ie daar de kans het uit te leggen.

Ik dacht alleen dat mensen hier toevallig in het zelfde schuitje hadden gezeten...blijkbaar niet.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:51:20 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_115031189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:00 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat is ook wat hij verwachtte. Maar als je YES aanklikt, is er blijkbaar alleen een extra popup met de tekst 'Explain' en vragen ze verder niet om een printje van je strafblad ofzo. Is het voldoende als ie daar een korte uitleg neerpent en checkt de ambassade het dan zelf met de Nederlandse politie?
Het consulaat gaat bij justitie je strafblad opvragen. Dit duurt normaal gesproken 2 a 3 weken. Als je verhaal verder klopt (De relevante wetsartikelen die worden vermeld komen overeen met wat je zelf hebt opgegeven op je DS-160) en er staan geen andere dingen op, dan zal het verder geen probleem opleveren.

Het consulaat ziet maar 8 jaar van je strafblad. Als het langer dan 8 jaar geleden is, dan kan het zijn dat je zelf bewijzen zult moeten opzoeken (strafbeschikkingen, vonnissen etc.). Als het korter dan 8 jaar geleden is, is het trouwens sowieso een goed idee om die mee te nemen naar het consulaat. Mogelijk bespaart het je wachttijd.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:53:58 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_115031321
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Als ik het zo snel even doorblader, is het niet een reden om een visum te weigeren, maar moet het wel degelijk aangegeven worden.
Klopt. Bij een ESTA-aanvraag hoeft het alleen aangegeven te worden wanneer het een "crime involving moral turpitude" is, maar bij een visum-aanvraag moet het ook worden opgegeven als het geen CIMT is.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:28:25 #127
173511 ViesKees
Nu al legendarisch
pi_115049758
Waar boeken jullie goedkope domesic flights (of long distance train tickets)?
Ik reis vanuit Atlanta :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:18:02 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_115051983
expedia is een van de bekendere. ik boek eigenlijk vaak via NWA.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_115058811
Ik vlieg meestal United vanwege de miles and mijn frequent flyer status met United. Dat komt weer doordat Houston een major hub is voor United. Delta gebruikt Atlanta als major hub dus ik zou de Delta site proberen. Daarnaast Kayak.com, Orbitz.com etc.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:20:06 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_115344960
Voor de voetbal fans:

http://www.sportsbusiness(...)9/Media/Murdoch.aspx

Fox Soccer Channel heb ik al. Laat maar komen dat voetbal. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_115348891
ESPN had het afgelopen jaar (online) regelmatig wedstrijden, inclusief terugkijk mogelijkheid.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:14:46 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_115349147
ESPN app op de XBOX, als je die hebt, werkt prima. Heb al tijden geen dure kabel meer (gewoon een $14.95 abo), vind 't gewoon teveel geld voor iets wat eigenlijk maar weinig voorstelt. Kan me voorstellen dat ESPN de rechten niet weet te behouden, ach ja.

Moet toegeven, ik heb maar een paar keer Ajax bekeken, de rest boeit me weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_115350760
Ik heb een basic limited abonnement voor iets van $12 en krijg ESPN en ESPN-3. Niet dat ik er ooit naar kijk; ik heb afgelopen week de tv niet eens aangehad.
pi_115563896
Binnenkort ga ik voor twee weken naar de VS (IN). Mijn rijbewijs is nog precies een maand geldig, dus het moet mogelijk zijn om een auto te huren. Maar kan ik mijn rijbewijs ook verlengen? Ik woon niet meer permanent in de VS.

Het struikelblok voor Indiana lijkt het ontbreken van een permanent woonadres te zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115564451
Kun je het niet omzetten naar aan Japans rijbewijs? Of anders het adres van een kennis in Indiana gebruiken.
Jesus saves but death prevails.
pi_115567762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:41 schreef Shivo het volgende:
Of anders het adres van een kennis in Indiana gebruiken.
En met photoshop je eigen naam op de utility bill zetten?
pi_115585279
Oh en Shivo: gefeliciteerd!
pi_115585529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:41 schreef Shivo het volgende:
Kun je het niet omzetten naar aan Japans rijbewijs? Of anders het adres van een kennis in Indiana gebruiken.
Zo maar omzetten naar een Japans rijbewijs kan niet. Daar komen weer rijlessen en een examen bij kijken.

Ik kan het adres van mijn voormalige room mate gebruiken, waar we dit keer ook weer blijven. Misschien dat er zelfs nog post voor me ligt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115602754
Thanks Devzero
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 03:41 schreef devzero het volgende:
Oh en Shivo: gefeliciteerd!
Thanks! Twee nieuwe Neder-amerikaantjes in aantocht :)
Jesus saves but death prevails.
pi_115839820
Het eerste west-nile virus slachtoffer in onze county en nu is iedereen in paniek. En het advies dat je krijgt: '..to avoid being bitten by mosquitoes'
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:56:43 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_115840732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:38 schreef Shivo het volgende:
Thanks Devzero

[..]

Thanks! Twee nieuwe Neder-amerikaantjes in aantocht :)
Wat heb ik gemist? Zwanger van een tweeling? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_115879445
*)
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:42:00 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_115879857
Toe maar, meteen twee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_116136702
Mijn taak als Neerlandsch onderdaan zit er weer op: stembiljet is op de post. Jammer dat je niet gewoon dat stukje papier kunt uitknippen met de naam van de persoon waar je je stem op uitbrengt: een groot stuk papier met 1 klein rood vlekje en je betaalt direct 65 cent verzendkosten.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:49:00 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116137759
quote:
8s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 04:50 schreef devzero het volgende:
Mijn taak als Neerlandsch onderdaan zit er weer op: stembiljet is op de post. Jammer dat je niet gewoon dat stukje papier kunt uitknippen met de naam van de persoon waar je je stem op uitbrengt: een groot stuk papier met 1 klein rood vlekje en je betaalt direct 65 cent verzendkosten.
Ik vind het ook vrij irritant dat je het zo vroeg van te voren moet doen. Stel je voor dat er nu nog iets gebeurt waardoor ik van mening verander... :')

Bij mij kostte het 75 cent trouwens :P En hij moest een stuk minder afstand afleggen dan bij jou.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116153521
Nederlandse ambasade in Washington,DC. Stuur jij hem direct naar Den Haag?
pi_116160472
Ik heb mijn vader gemachtigd, helemaal graties.
Jesus saves but death prevails.
pi_116162610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:58 schreef Shivo het volgende:
Ik heb mijn vader gemachtigd, helemaal graties.
Het is inderdaad een stuk makkelijker om het via die weg te doen, maar na 7 jaar in de VS begint de nederlandse politiek steeds meer een ver van mijn bed show to worden en door te stemmen moet ik me wel inlezen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:01:21 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116162904
quote:
8s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 04:50 schreef devzero het volgende:
Mijn taak als Neerlandsch onderdaan zit er weer op: stembiljet is op de post. Jammer dat je niet gewoon dat stukje papier kunt uitknippen met de naam van de persoon waar je je stem op uitbrengt: een groot stuk papier met 1 klein rood vlekje en je betaalt direct 65 cent verzendkosten.
Ik stem niet. Vorige keer ook niet gedaan, deze keer ook niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116218724
Ik stem ook niet.

Hier een huis kopen, dat weer wel. Vandaag de hele handel getekend en de sleutels gekregen. Woohoo!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:39:05 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116224412
quote:
3s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:39 schreef devzero het volgende:
Nederlandse ambasade in Washington,DC. Stuur jij hem direct naar Den Haag?
Yeah, dat stond op de envelop.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:39:35 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116224429
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:32 schreef OMG het volgende:
Ik stem ook niet.

Hier een huis kopen, dat weer wel. Vandaag de hele handel getekend en de sleutels gekregen. Woohoo!
Gefeliciteerd! Waar ongeveer/precies en wat voor soort huis en zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116233587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Waar ongeveer/precies en wat voor soort huis en zo?
Dank!

In het noorden van Indianapolis. En 't is een condo. Dus niet vrijstaand, maar we hoeven geen gras te maaien, en geen zorgen te maken om dingen aan de buitenkant en dergelijke. :). En het hele ding is van baksteen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:50:11 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116234200
Oeh, bakstenen huis <3

Alleen wel lastig met gaatjes boren, hehe. Moet je veel klussen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116235032
Aan de buitenkant zullen we weinig boren. Aan de binnenkant is het uiteraard wel makkelijk in drywall boren en dergelijke :P. We hoeven er weinig aan te doen, naast de muren verven (alles is nu wit). Er ligt nu vloerbedekking, en dat willen we in de toekomst wel vervangen met iets als hout of zo. De eerste grote klus is het schuren en verven van de keuken, denk ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_116236473
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 01:32 schreef OMG het volgende:
Ik stem ook niet.

Hier een huis kopen, dat weer wel. Vandaag de hele handel getekend en de sleutels gekregen. Woohoo!
Gefeliciteerd! Eigen huis blijft toch een goede investering, de huizenprijzen in mijn stad zijn het afgelopen jaar met 3% gestegen. En lekker klussen in eigen huis ^O^ In september gaan we verbouwen om de woonkamer wat ruimer te maken.
Jesus saves but death prevails.
pi_116238838
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:10 schreef OMG het volgende:
Aan de binnenkant is het uiteraard wel makkelijk in drywall boren en dergelijke :P.
In een stuk papier boren is nog makkelijker, maar daar wil je je TV niet aan ophangen ;) Met gipsplaat heb je weer speciale gips-pluggen nodig of moet je de houten studs vinden; steen is dan weer een stuk steviger om dingen aan vast te hangen. Maar je huis is in de US, dus waarschijnlijk heb je alleen stenen aan de buitenkant als "versiering" en is de rest gewoon hout+drywall.
pi_116239178
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:51 schreef devzero het volgende:

[..]

In een stuk papier boren is nog makkelijker, maar daar wil je je TV niet aan ophangen ;) Met gipsplaat heb je weer speciale gips-pluggen nodig of moet je de houten studs vinden; steen is dan weer een stuk steviger om dingen aan vast te hangen.
Yep, al ben ik voorlopig niet van plan m'n TV op te hangen of iets dergelijks. Het zal voorlopig bij lampen, misschien wat decoratief spul en een boekenplank hier en daar blijven.

quote:
Maar je huis is in de US, dus waarschijnlijk heb je alleen stenen aan de buitenkant als "versiering" en is de rest gewoon hout+drywall.
Klopt, 't is inderdaad niet zoals een huis in NL, met beton en stenen en dergelijke. Maar als je ziet dat er na een wat zwaardere storm bij sommige huizen hier en daar al wat siding los hangt, dan hoef je daar met dat gemetselde spul wat minder zorgen om te maken. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_116241588
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:01 schreef OMG het volgende:
Klopt, 't is inderdaad niet zoals een huis in NL, met beton en stenen en dergelijke. Maar als je ziet dat er na een wat zwaardere storm bij sommige huizen hier en daar al wat siding los hangt, dan hoef je daar met dat gemetselde spul wat minder zorgen om te maken. :P.
Klopt, dat is dan weer wel een voordeel. Wat ik hier (FL) dan weer wel vaak zie, is dat alleen de voorkant van het huis stenen krijgt, dus dat helpt dan weer niets.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:53:28 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116243071
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:01 schreef OMG het volgende:
Yep, al ben ik voorlopig niet van plan m'n TV op te hangen of iets dergelijks. Het zal voorlopig bij lampen, misschien wat decoratief spul en een boekenplank hier en daar blijven.

Klopt, 't is inderdaad niet zoals een huis in NL, met beton en stenen en dergelijke. Maar als je ziet dat er na een wat zwaardere storm bij sommige huizen hier en daar al wat siding los hangt, dan hoef je daar met dat gemetselde spul wat minder zorgen om te maken. :P.
Eerst: Gefeliciteerd met je huis!!

Een beetje goede drywall plug kan 75lbs hebben. Voor een TV mount moet je er toch al minimaal 4 in doen, soms 6... dus dat zit wel goed :)

Over drywall gesproken, ik ga over een paar weken (nu is het te warm) aan de slag met drywall.... heb een aantal maanden geleden al nieuwe drywall in de garage gedaan - om te kijken of ik het kon - en dat is met wat kleine foutjes waarvan ik heb geleerd goed gegaan.

Dus nu een serieuzer project: De slaapkamer heeft aan 2 muren nieuwe drywall nodig. De vorige eigenaar heeft een uitbreiding gedaan (waar wij nu een walk-in-closet hebben ingebouwd), en na de uitbreiding heeft ie een soort van kussen-achtige muurbedekking gemaakt.... hoe ie er op kwam, who knows, maar ik heb het er allemaal afgesloopt, en toen kwam de originele drywall met jaren 50 behang naar voren. :D Er zitten gaten in, scheuren, en het brokkelt allemaal af aan de randen, dus dat moet vervangen worden.

Tevens wil ik als ik de muren open heb de electriciteit aanpassen. Alles wat voor 1970 of zo is gebouwd (mijn huis is in 1956 gebouwd) in de VS heeft vaak bedrading die niet meer "up to code" is volgens huidige standaarden, dus alle electriciteit in de 2 muren gaat meteen op de schop. Tevens installeer ik twee stekkerdozen op wat meer geschikte plaatsen, want nu moet ik OF onder het bed rommelen om de stofzuiger te gebruiken, OF in achter een kast. Dus uitbreiding van de electriciteit is nodig, plus dus vervanging van oude draden.

Ik heb geen illusies trouwens: Het kostte me 4 dagen om de garage te doen, en ik werk liever zorgvuldig dan snel..... dus het gaat zeker een multi-weekend project worden. Niet even "doen we in een weekendje". :D

Oh, en als ik de muur richting de buitenkant open heb, gaat er ook meteen nieuwe isolatie in, want dat zal ook spul uit de jaren 50 zijn.....

Het blijft leuk, een eigen huis. En ik ben eigenlijk niet super-handig, althans, ik deed het nooit genoeg.... ik leer dus veel. :)

Drywall heeft dus wel 1 voordeel: Het is relatief makkelijk te vervangen. Ik woonde in Nederland een tijdje in een huis van 400 jaar oud, en de muren daar waren ongelijk, scheef op bepaalde punten, en zaten VOL met gaten van 4 eeuwen aan ophang-projectjes.... dat zag er niet meer uit. Een gat kun je stoppen, maar je blijft het zien. Drywall kun je ook stoppen/repareren, maar uiteindelijk kun je, indien nodig dus, er gewoon een stel nieuwe platen inzetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 6 september 2012 @ 18:29:30 #161
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_116468032
Dag kaaskoppen! Misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen. Afgelopen week ben ik een week bij een Amerikaanse vriendin op bezoek geweest. Het onvermijdelijke gebeurde: de vonk sloeg over. Afgezien van de vraag of het handig is en wat de mogelijkheden op de lange termijn zijn wil ik half oktober én met thanksgiving een weekje terug. Nu heb ik al een beetje lopen googlen hoe het zit met dat toeristenvisum, en daar werd ik niet heel blij van. Ik kwam veel horrorverhalen tegen van mensen die "verdacht" waren omdat ze vlak na elkaar voor de poort stonden en weer terug werden gestuurd. Iemand van jullie die precies weet hoe het zit?

Overigens heb ik hier gewoon een baan, zit ik in de masterfase van mijn studie en heb ik (in ieder geval voorlopig) geen enkele intentie daar te blijven.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:36:47 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116468305
Kun je beter naar Travel gaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 september 2012 @ 18:55:53 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116469128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:29 schreef DanielSmith het volgende:
Dag kaaskoppen! Misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen. Afgelopen week ben ik een week bij een Amerikaanse vriendin op bezoek geweest. Het onvermijdelijke gebeurde: de vonk sloeg over. Afgezien van de vraag of het handig is en wat de mogelijkheden op de lange termijn zijn wil ik half oktober én met thanksgiving een weekje terug. Nu heb ik al een beetje lopen googlen hoe het zit met dat toeristenvisum, en daar werd ik niet heel blij van. Ik kwam veel horrorverhalen tegen van mensen die "verdacht" waren omdat ze vlak na elkaar voor de poort stonden en weer terug werden gestuurd. Iemand van jullie die precies weet hoe het zit?
Lijkt me allemaal geen punt. Je kunt in principe net zo vaak op vakantie gaan als je wil natuurlijk, als je in Oktober komt en aan de douane zegt: Vakantie! en je zegt in November: Vriendenbezoek met Thanksgiving! - Dan is er echt allemaal geen probleem, zeker niet als je retourtickets hebt, en je reisduur een week tot 4 weken is of zoiets.

Je komt eigenlijk alleen in de problemen als je zegt "Visiting MY girlfriend" of zoiets, want dan zouden ze wel eens kunnen denken dat je wil blijven. Gewoon lekker als toerist naar binnen, allemaal geen enkel punt.

quote:
Overigens heb ik hier gewoon een baan, zit ik in de masterfase van mijn studie en heb ik (in ieder geval voorlopig) geen enkele intentie daar te blijven.
Als er in de toekomst WEL plannen komen om daar naar toe te verhuizen, wordt het een ander verhaal.... tegen die tijd dan. Voorlopig gewoon lekker als toerist naar de VS, geen enkel probleem.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116469525
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:55 schreef maartena het volgende:

Je komt eigenlijk alleen in de problemen als je zegt "Visiting MY girlfriend" of zoiets, want dan zouden ze wel eens kunnen denken dat je wil blijven. Gewoon lekker als toerist naar binnen, allemaal geen enkel punt.
Ik heb daar nooit echt problemen mee gehad. Er wordt dan wellicht wel doorgevraagd ("Waar?", "Hoe (lang) kennen jullie elkaar?", etc.), maar het ligt dan misschien ook aan de persoon bij customs. Als die misschien met zijn of haar verkeerde been uit bed is gestapt dat er wat achterdochtiger kan worden gedaan. :P.
Maar goed, zoals je al zei, als toerist zou dat niet echt een punt moeten zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 6 september 2012 @ 19:23:18 #165
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_116470597
Top, bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord beiden! Overigens kom ik er net achter dat mijn admitted-stamp in mijn paspoort t/m 24 november geldig is. Helpt dat me nog op de een of andere manier, of is dat voor eenmalig gebruik?
  donderdag 6 september 2012 @ 19:24:20 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116470647
Tja, het probleem met de Amerikaanse douane is dat ze op lokaal niveau (dus op DAT vliegveld) de macht hebben om je terug te sturen als ze vinden dat je naar knoflook stinkt of zo. :D En daar kun je dan tegen protesteren wat je wil (ja maar, ja maar volgens de wet doe ik niets fout!!), zij maken de beslissing.

En daar komen denk ik ook de "horror" verhalen vandaan..... een douane beambte die iets niet vertrouwd + met het slechte been uit bed is gestapt + het vliegveld in kwestie kwam een week eerder negatief in het nieuws omdat illegaal naar binnen gelaten of zoiets in die trend....

Je moet gewoon slim zijn en zoveel mogelijk je mond houden eigenlijk. Gewoon alleen minimaal antwoorden op de vragen die men stelt, en dan komt het allemaal goed.

Als Amerikaan is het trouwens ook niet altijd onverdacht: Ik heb familie in Port Huron, Michigan en Sarnia, Ontario, Canada, en als je dan op 1 dag in ene keer 4 keer de grens over rijdt.... gaan ze toch raar kijken. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 6 september 2012 @ 19:27:07 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116470801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:23 schreef DanielSmith het volgende:
Top, bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord beiden! Overigens kom ik er net achter dat mijn admitted-stamp in mijn paspoort t/m 24 november geldig is. Helpt dat me nog op de een of andere manier, of is dat voor eenmalig gebruik?
Je krijgt gewoon een nieuwe stempel. Opnieuw USVISIT betalen, en grote kans dat wanneer ze je paspoort openslaan dat ze die stempel niet eens zien en gewoon ergens een andere neerkwakken. Ga in ieder geval niet de Hollander uithalen en "kijk, ik heb al eens USVISIT betaald, gebruik deze stempel", want dat zou nog wel eens een paar geheven wenkbrauwen kunnen opleveren. ;) (Ik weet trouwens ook niet of je USVISIT een bepaalde geldigheidsdatum heeft, maar beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_116483523
USVISIT? Is dat weer wat anders dan ESTA?

Ben 3 maanden geleden nog in NY geweest (nog op een gratis ESTA uit 2010) en hoefde daar ook niks te betalen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 7 september 2012 @ 00:15:11 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_116485953
http://www.dhs.gov/us-visit-office

Zal ook wel hetzelfde zijn, ik hoef daar nooit zo op te letten. Tis dat programma waar je je vingerafdrukken moet achterlaten aan de grens etc.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 20:34:35 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_116703411
Volgens static had ik het beter hier kunnen vragen, ik dump daarom maar even een linkje naar het topic O-) Televisieprogramma's in bijvoorbeeld de Verenigde Staten
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_117144591
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:24 schreef maartena het volgende:
Tja, het probleem met de Amerikaanse douane is dat ze op lokaal niveau (dus op DAT vliegveld) de macht hebben om je terug te sturen als ze vinden dat je naar knoflook stinkt of zo. :D En daar kun je dan tegen protesteren wat je wil (ja maar, ja maar volgens de wet doe ik niets fout!!), zij maken de beslissing.

En daar komen denk ik ook de "horror" verhalen vandaan..... een douane beambte die iets niet vertrouwd + met het slechte been uit bed is gestapt + het vliegveld in kwestie kwam een week eerder negatief in het nieuws omdat illegaal naar binnen gelaten of zoiets in die trend....

Je moet gewoon slim zijn en zoveel mogelijk je mond houden eigenlijk. Gewoon alleen minimaal antwoorden op de vragen die men stelt, en dan komt het allemaal goed.

Als Amerikaan is het trouwens ook niet altijd onverdacht: Ik heb familie in Port Huron, Michigan en Sarnia, Ontario, Canada, en als je dan op 1 dag in ene keer 4 keer de grens over rijdt.... gaan ze toch raar kijken. :')
Dan moet je mij uitleggen waarom men dan altijd zo overdreven reclame loopt te maken dat je vooral de US of A moet komen bezoeken als men je bij aankomst als een vermeende terrorist behandeld (net geen hond) en zelfs lak heeft aan internationale wetten en regels die wereldwijd gelden en zich bijna altijd bedienen van kreten zoals: "but we are here in de United States"

Begrijpen ze niet dat ze zich zelf zo in de vingers snijden met deze manier van optreden op het vliegveld? Potentiele terroristen komen echt niet via de voordeur hoor..
  zondag 23 september 2012 @ 19:38:53 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117163716
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2012 12:47 schreef Iwanius het volgende:
Potentiele terroristen komen echt niet via de voordeur hoor..
Alle 20 terroristen van 9/11 zijn via de voordeur naar binnengewandeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117177741
quote:
15s.gif Op zondag 23 september 2012 12:47 schreef Iwanius het volgende:
als men je bij aankomst als een vermeende terrorist behandeld (net geen hond)
Ik neem aan dat je niet vaak andere landen hebt bezoekt in je leven.

quote:
en zelfs lak heeft aan internationale wetten en regels die wereldwijd gelden
Leg uit?
pi_117373094
Het Vice Presidential debate wordt op mijn universiteit georganiseerd en nu begint de campus langzamerhand in een gevangenis te veranderen. Secret Service bevindt zich overal en ik moet mijn studenten ID om mijn nek hangen om van mijn kamer naar de les te gaan. Zelfs na drie jaar Amerika sta ik er nog versteld van hoe paranoide de Amerikanen soms kunnen zijn. Overdrijven is ook een vak.
pi_117373963
Ach, ieder jaar probeert er iemand wel wat.
pi_117378535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:31 schreef Greci het volgende:
Het Vice Presidential debate wordt op mijn universiteit georganiseerd en nu begint de campus langzamerhand in een gevangenis te veranderen. Secret Service bevindt zich overal en ik moet mijn studenten ID om mijn nek hangen om van mijn kamer naar de les te gaan. Zelfs na drie jaar Amerika sta ik er nog versteld van hoe paranoide de Amerikanen soms kunnen zijn. Overdrijven is ook een vak.
Gezeik zeg :') Wat nou als je dat een keer vergeet (omdat het een belachelijke regel is bijvoorbeeld)?
Studeren in the States: My Destiny
pi_117378870
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:31 schreef Greci het volgende:
Het Vice Presidential debate wordt op mijn universiteit georganiseerd en nu begint de campus langzamerhand in een gevangenis te veranderen. Secret Service bevindt zich overal en ik moet mijn studenten ID om mijn nek hangen om van mijn kamer naar de les te gaan. Zelfs na drie jaar Amerika sta ik er nog versteld van hoe paranoide de Amerikanen soms kunnen zijn. Overdrijven is ook een vak.
NOFI maar ik sta er eerder van te kijken hoe naief jij bent. Is toch niet zo gek, als de twee presidentskandidaten langskomen?
Jesus saves but death prevails.
pi_117434303
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 01:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

NOFI maar ik sta er eerder van te kijken hoe naief jij bent. Is toch niet zo gek, als de twee presidentskandidaten langskomen?
Ik snap best dat er verhoogde veiligheidsmaatregelen zijn, maar waar ik van sta te kijken is hoe ver het gaat. De campus is nu omringt met een betonnen muur, daar achter een ijzer hek en daar achter nog twee rijen dranghekken. Met dit soort dingen heb ik altijd het idee dat Amerikanen net iets te ver doorschieten, omdat er naar mijn mening een soort onverklaarbare angst in de Amerikanen hangt waardoor alle risco's vermijdbaar moeten worden, wat onmogelijk is.

Bovendien gaat het hier over de Vice Presidential candidates, niet de Presidential candidate, die overigens het debat niet komen bezoeken. Vertel mij eens wanneer de laatste (getrachte) aanslag op een VP is geweest.
pi_117442114
Ik wil later 3+ jaar verhuizen naar de us aangezien het me een geweldig land lijkt om te wonen.
Zouden de mensen die er wonen iets over kunnen vertellen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:17:13 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117525894
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 21:47 schreef Nestalgie het volgende:
Ik wil later 3+ jaar verhuizen naar de us aangezien het me een geweldig land lijkt om te wonen.
Zouden de mensen die er wonen iets over kunnen vertellen?
Daar kun je hele boeken over schrijven. Kun je iets specifieker zijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:31:19 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117526791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:31 schreef Greci het volgende:
Het Vice Presidential debate wordt op mijn universiteit georganiseerd en nu begint de campus langzamerhand in een gevangenis te veranderen. Secret Service bevindt zich overal en ik moet mijn studenten ID om mijn nek hangen om van mijn kamer naar de les te gaan. Zelfs na drie jaar Amerika sta ik er nog versteld van hoe paranoide de Amerikanen soms kunnen zijn. Overdrijven is ook een vak.
Tja.... Na Kennedy en Reagan is men terecht heel erg voorzichtig geworden. Er zijn zat mensen die gek genoeg zijn met een sluipschutters geweer ergens verborgen willen gaan zitten om de huidige President en/of vice President neer te knallen. (En idem met alle vorige Presidenten trouwens).

Truman is ook al eens beschoten, maar werd gemist. Ook President Ford is 2 keer aangevallen. De 1e keer werd de schutter nog voordat hij een schot kon lossen gepakt, de 2e keer werd hij gemist omdat een bijstander kon ingrijpen.

Sinds Apeldoorn is men in Nederland ook veel meer paranoïde mbt het Koninklijk huis.... met Koninginnedag liggen op de omringende daken ook sluipschutters, in geval een gek met een Suzuki Alto komt aanracen.

De VS heeft onder westerse landen wel de meeste leiders die beschoten zijn volgens mij, dus het is wellicht best te begrijpen dat ze bang zijn voor een gekke idioot met een geweer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_117540613
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar kun je hele boeken over schrijven. Kun je iets specifieker zijn?
Hoe is het om daar te wonen, en waar woon je precies
Hoe is de omgeving, de mensen, de sfeer, het weer etc
pi_117574318
Hoeveel mensen hier zijn de US binnen gekomen dmv de loterij?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:11:47 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117576205
quote:
17s.gif Op zondag 30 september 2012 21:47 schreef Nestalgie het volgende:
Ik wil later 3+ jaar verhuizen naar de us aangezien het me een geweldig land lijkt om te wonen.
Zouden de mensen die er wonen iets over kunnen vertellen?
Heb je al enig idee waar in de US?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:14:45 #185
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117576235
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:48 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Hoe is het om daar te wonen, en waar woon je precies
Hoe is de omgeving, de mensen, de sfeer, het weer etc
Heb je enig idee waar je het over hebt?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_117576583
Iemand het debat nog gevolgd?
Jesus saves but death prevails.
pi_117576860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je al enig idee waar in de US?
Het liefst in een standaard amerikaanse wijk, en daarmee bedoel ik
Waar je in een paar minuutjes bij het strand bent ( niet een primary ) en waar wiet legaal is, of tenminste medicinale
pi_117576866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:14 schreef static het volgende:

[..]

Heb je enig idee waar je het over hebt?
Wat bedoel je precies?
pi_117593013
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:29 schreef Nestalgie het volgende:

en waar wiet legaal is, of tenminste medicinale
Dit soort vragen moet je altijd stellen wanneer je aan de grens staat. Weet zeker dat ze je hierbij willen helpen.
pi_117609325
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:29 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Het liefst in een standaard amerikaanse wijk, en daarmee bedoel ik [ afbeelding ]
Waar je in een paar minuutjes bij het strand bent ( niet een primary ) en waar wiet legaal is, of tenminste medicinale
En waar ga je dat van betalen? oO<
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_117609549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En waar ga je dat van betalen? oO<
Daar hebben ze zeker geen.uitkering? -O-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:24:27 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117639640
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:29 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Het liefst in een standaard amerikaanse wijk, en daarmee bedoel ik [ afbeelding ]
Waar je in een paar minuutjes bij het strand bent ( niet een primary ) en waar wiet legaal is, of tenminste medicinale


Medicinale wiet gebruiken, dat is een heel handige manier om snel weer weg te zijn uit de VS. :)
pi_117643163
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:24 schreef Alicey het volgende:

[..]



Medicinale wiet gebruiken, dat is een heel handige manier om snel weer weg te zijn uit de VS. :)
Op (amerikaanse) dokters indicatie is dit volkomen legaal. Hoewel ik nogal een :') gevoel krijg als dat de eerste vereiste is in de keuze van een thuisbasis.
Jesus saves but death prevails.
pi_117644823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:39 schreef Shivo het volgende:

Hoewel ik nogal een :') gevoel krijg als dat de eerste vereiste is in de keuze van een thuisbasis.
Ik geloof dat ze dat een trol noemen
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:47:45 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_117650566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:39 schreef Shivo het volgende:

[..]

Op (amerikaanse) dokters indicatie is dit volkomen legaal.
Maar dat betekent niet automatisch dat DHS ook niets zal doen. Het zou me niets verbazen als er een of ander regeltje is waarbij DHS je toch de grens over zet als het er toch een beetje op wijst dat de medicinale wiet meer voor de lol is. War on drugs enzo. :)
pi_118117889
Me hier ook maar eens pre-emptive melden. Ik zit momenteel nog in Duitsland, maar mijn vriendin is weer terug in de VS, waar ze ook vandaan komt. We zijn nu op zoek naar een fijne universiteit waar we beiden kunnen werken; de kans is bijzonder aanwezig dat dat in de VS wordt. Dus: Hallo :W

Overigens hebben we ook nog trouwplannen, die door irritante visum/GC termijnen even op de lange baan zijn geschoven. Vooral het concept dat ik na een feestje in de VS 4 maanden het land niet uit kan in afwachting van de GC is vervelend, zolang ik nog niet permanent in de VS woon. Hoe hebben andere getrouwden dat aangepakt?
pi_118124171
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:53 schreef thijsdetweede het volgende:
Vooral het concept dat ik na een feestje in de VS 4 maanden het land niet uit kan in afwachting van de GC is vervelend, zolang ik nog niet permanent in de VS woon. Hoe hebben andere getrouwden dat aangepakt?
Gewoon, wachten. Of ergens anders trouwen en dan via de K-1 weg (geloof ik), alleen zul je dan ook een tijd de VS niet in kunnen.

Dus, wanneer alles in gang is, wachten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_118124566
Ja, dat was dus ook het verhaal van de advocaat. Ofwel op een fiance visa, eea aan gedoe vooraf, en daarna 4 maanden de VS niet uit kunnen, ofwel 12 maanden de VS niet inkunnen. Geen van beiden een optie. Dus wachten tot ik een baan heb in de VS :)
pi_118125135
Welk visum heb je nu op het oog?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_118125428
J1, neem ik aan.
pi_118197081
Hallo medemensen uit Amerika, een vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten.

Ik wil (online) een product kopen uit Amerika, omdat deze in Nederland nog niet te koop is. Er is een bedrijf die het voor je koopt en vervolgens naar je opstuurt tegen en vaste fee, kan het alleen niet meer vinden. Zijn jullie hier bekend mee? Dank!
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:47:40 #202
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118197599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:35 schreef xaban06 het volgende:
Hallo medemensen uit Amerika, een vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten.

Ik wil (online) een product kopen uit Amerika, omdat deze in Nederland nog niet te koop is. Er is een bedrijf die het voor je koopt en vervolgens naar je opstuurt tegen en vaste fee, kan het alleen niet meer vinden. Zijn jullie hier bekend mee? Dank!
Ik als medemens uit NL ken een aantal manieren.

http://www.myus.com/en/la(...)mUjrMCFUxY3godMzoAHg
http://usa2you.nl/HoeWerktHet.htm

En dan is er nog de manier die ik al langer ken, maar even niet op kan komen :P . Genoeg manieren iig :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118198366
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:47 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik als medemens uit NL ken een aantal manieren.

http://www.myus.com/en/la(...)mUjrMCFUxY3godMzoAHg
http://usa2you.nl/HoeWerktHet.htm

En dan is er nog de manier die ik al langer ken, maar even niet op kan komen :P . Genoeg manieren iig :Y .
Thanks!

MyUS rekent 70 dollar/euro verzendkosten, beetje teveel van het goede :)
Usa2You is wel betaalbaar maar is het wel betrouwbaar? Website ziet er niet echt prof uit :D
pi_118204218
Reken er maar op dat al die trucjes vrij duur zijn. Niet alleen die verzendkosten, denk ook aan eventuele douanekosten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_118204554
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:35 schreef xaban06 het volgende:
Hallo medemensen uit Amerika, een vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten.

Ik wil (online) een product kopen uit Amerika, omdat deze in Nederland nog niet te koop is. Er is een bedrijf die het voor je koopt en vervolgens naar je opstuurt tegen en vaste fee, kan het alleen niet meer vinden. Zijn jullie hier bekend mee? Dank!
Ik gebruik bongous. Prijzig ($15 per maand + verzendkosten), maar voor mij ideaal, omdat ze al mijn Amerikaanse post vasthouden en doorsturen. Als je bijvoorbeeld 1 keer per twee of drie maanden al je post over laat sturen in een grote doos, kan het snel tientallen dollars schelen.

Kan me nog wel herinneren dat het opzetten van een account lastig was. Je moet laten zien wie je bent, dus copieen van je rijbewijs of paspoort sturen, en je moet een geldige credit card hebben.

Ik heb er al een tijdje een account, en meer dan 10 keer iets op laten sturen, en nog nooit klachten gehad.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_118241801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik gebruik bongous. Prijzig ($15 per maand + verzendkosten), maar voor mij ideaal, omdat ze al mijn Amerikaanse post vasthouden en doorsturen. Als je bijvoorbeeld 1 keer per twee of drie maanden al je post over laat sturen in een grote doos, kan het snel tientallen dollars schelen.

Kan me nog wel herinneren dat het opzetten van een account lastig was. Je moet laten zien wie je bent, dus copieen van je rijbewijs of paspoort sturen, en je moet een geldige credit card hebben.

Ik heb er al een tijdje een account, en meer dan 10 keer iets op laten sturen, en nog nooit klachten gehad.
Bedankt voor de info, maar ik wil er maar eenmalig gebruik van maken, denk niet dat dat kan. Toch even zoeken zo.
pi_118242222
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info, maar ik wil er maar eenmalig gebruik van maken, denk niet dat dat kan. Toch even zoeken zo.
Idd, dit is alleen handig als je vaker iets in de VS koopt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:54:44 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118348625
In de afgelopen 10 jaar of zo.... zijn de kosten om spullen te verschepen zo onderhand verdrie-dubbeld. Dat heeft natuurlijk voor een groot deel te maken met de kosten van brandstof (binnen de VS over land, vliegtuig/boot, en dan over land in Nederland) en deels ook met de veel meer tijd (en dus geld) vergende veiligheidsmaatregelen ivm 9/11.

Als je echt iets uit de VS wil hebben, kom je eigenlijk niet om torenhoge verzendkosten heen, tenzij je inderdaad een dienst afneemt als Lyrebird doet waarbij je maandelijks betaald. Veel bedrijven versturen ook niet (meer) internationaal.

Verder ben je in Nederland ook de klos. Verzenden zonder BTW te betalen is bijna niet meer mogelijk, tenzij je echt een persoonlijke verzending maakt.

Ik heb ooit eens een keer een zak Californische Pistache noten (daar staat Californië om bekend, en die zijn heerlijk) verstuurd naar Nederland..... de zak zelf was iets van $15, en dat was ook meteen 2 kilo noten of zoiets, en het versturen kostte me bijna $40.

Dat was ook tevens de laatste keer dat ik persoonlijk iets opstuurde. Ik krijg zo af en toe wel eens een vraag van iemand of ik iets wil kopen en opsturen, maar ik begin er niet meer aan. (Meestal schrikken ze toch wel van de kosten).

Probeer het ook eens in het VK of Duitsland. Producten die in Nederland nog niet beschikbaar zijn worden soms nog wel eens eerder op de markt gebracht in die landen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118350063
Nog een paar weken en dan mag ik me ook inwoner van USA noemen :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:19:13 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118350329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:15 schreef lost95 het volgende:
Nog een paar weken en dan mag ik me ook inwoner van USA noemen :)
^O^

Waar ga je heen, waarom, en voor hoelang? :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118365844
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:19 schreef maartena het volgende:

[..]

^O^

Waar ga je heen, waarom, en voor hoelang? :)
Washington, werk en voor twee jaar :) Heb er heel veel zin in.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:02:10 #212
303493 CitizenKane
en toch ben ik
pi_118488393
Wat maken de oostkustelingen hier van orkaan Sandy? Hier in centraal New Jersey maakt men zich toch wat ongerust. Denken jullie dat het vooral sensatie is, of dat 't echt potentie heeft een superstorm te worden? Ben benieuwd! Weet totaal niet wat te verwachten.
look out you rock'n'rollers
pi_118500031
Storm in een glas water.
Jesus saves but death prevails.
pi_118520589
Weinig last van hier in N. Florida en ik denk dat Texas te ver weg is om iets te merken. New Jersey zal wel meer overlast krijgen, maar of de soep echt zo heet wordt gegeten, ik denk dat dat wel zal meevallen. Niet dat ik een expert ben; ik dacht dat Debby snel zou verwateren, maar niet dat dat allemaal hier zou vallen.
pi_118520756
Ik kom niet zo vaak meer op Fok en dan bijna nooit in MED, maar het viel me (11 dagen na dato) toch op: Popolon stopt op KAA
  zondag 28 oktober 2012 @ 01:25:18 #216
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118520944
Maartena, of andere, is maart een goede tijd om california een weekje of 3 te gaan ontdekken ? Of is er een betere tijd ? Wil eerst een weekje in een hostel bij venice beach en daarna 2 weken met een camper langs de kust af :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118552320
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 08:02 schreef CitizenKane het volgende:
Wat maken de oostkustelingen hier van orkaan Sandy? Hier in centraal New Jersey maakt men zich toch wat ongerust. Denken jullie dat het vooral sensatie is, of dat 't echt potentie heeft een superstorm te worden? Ben benieuwd! Weet totaal niet wat te verwachten.
De nieuwsberichten zien er in ieder geval niet heel erg positief uit, met de sterkte van de storm, het vermoedelijke pad, het kou-front en met name de kans op overstromingen. Hier in noord NJ & Manhattan lijkt het (nog) mee te vallen, al zijn alle supermarkten inmiddels wel leeggeplunderd ;)
Gelukkig wel voorbereid op stroomuitval...we zullen het wel zien!
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:07:51 #218
303493 CitizenKane
en toch ben ik
pi_118554558
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:39 schreef AidenBurn het volgende:

[..]

De nieuwsberichten zien er in ieder geval niet heel erg positief uit, met de sterkte van de storm, het vermoedelijke pad, het kou-front en met name de kans op overstromingen. Hier in noord NJ & Manhattan lijkt het (nog) mee te vallen, al zijn alle supermarkten inmiddels wel leeggeplunderd ;)
Gelukkig wel voorbereid op stroomuitval...we zullen het wel zien!
Hier zijn de supermarkten ook aardig leeg, en de universiteit heeft in haar wijsheid twee uur geleden toch besloten dat het geen goed idee is de lessen door te laten gaan morgen en overmorgen. Veel studenten zijn naar huis, de rest gaat het in de dorms te overbruggen. Gelukkig woon ik in een vrij nieuw gebouw. Verder is er hier vooral sprake van een stilte voor de storm. Ik hoop dat we goed genoeg zijn voorbereid.. vrij bizar dit.
look out you rock'n'rollers
pi_118563144
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef CitizenKane het volgende:

[..]
Verder is er hier vooral sprake van een stilte voor de storm.
Pun intended? :)
Met de manier waarop ze er over praten, lijkt het alsof ik mijn auto beter in kan gaan ruilen voor een boot... Ik heb wel al verschillende tornado's meegemaakt in de paar maanden dat ik in de US ben, maar dat waren maar briesjes als ik het nieuws mag geloven. En aangezien ik op 11 hoog woon, maak ik me niet al te veel zorgen over natte voeten, maar dat neemt niet weg dat het een spannende situatie is...
pi_118565501
Ik maak me vrij weinig zorgen en ben benieuwd of het inderdaad echt zo erg gaaf worden, spannend wel. We hebben voor de zekerheid meer eten en water ingekocht dan normaal, maar ook onze supermarkt had nog genoeg over vanmiddag. Nu wonen wij in downtown Baltimore, dus zal qua stroomuitval wel meevallen. In de buitenwijken is wel veel uitverkocht en ze zijn hier in de inner harbour de hele dag bezig geweest met zandzakken . De universiteit heeft afgeraden om naar het werk te komen, dus morgen zal een rustig dagje zijn.

Het slechte weer begint nu een beetje te komen, de wind trekt aan en het begint te regenen.
pi_118567998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:38 schreef lost95 het volgende:

[..]

Washington, werk en voor twee jaar :) Heb er heel veel zin in.
De staat of DC?
pi_118590747
Mijn universiteit heeft alle lessen gecanceld, waarschijnlijk morgen ook. Ik woon in Boston dus we krijgen er vanavond vanaf 8 uur pas last van, vind het wel spannend!
pi_118626009
quote:
9s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:17 schreef devzero het volgende:
...maar of de soep echt zo heet wordt gegeten, ik denk dat dat wel zal meevallen. Niet dat ik een expert ben...

bron
pi_118656162
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:02 schreef brojo het volgende:

[..]

De staat of DC?
DC (moet nog ff leren om het zo te noemen ;))
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:29:01 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118682352
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:25 schreef DaMook het volgende:
Maartena, of andere, is maart een goede tijd om california een weekje of 3 te gaan ontdekken ? Of is er een betere tijd ? Wil eerst een weekje in een hostel bij venice beach en daarna 2 weken met een camper langs de kust af :) .
Als je wat betere weer-garanties wil hebben zou ik kiezen voor september of oktober. In maart wil het nog wel eens wat kouder zijn met regen/bewolking, zeker als je met de camper naar het noorden wil afreizen. En september/oktober is ook lekker rustig, en tevens net zo goedkoop vliegen als in maart.

Het ligt er ook een beetje aan WAT je precies wil zien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:30:34 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118682447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:32 schreef Shivo het volgende:
Storm in een glas water.
Oeps. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:36:53 #227
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118682816
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je wat betere weer-garanties wil hebben zou ik kiezen voor september of oktober. In maart wil het nog wel eens wat kouder zijn met regen/bewolking, zeker als je met de camper naar het noorden wil afreizen. En september/oktober is ook lekker rustig, en tevens net zo goedkoop vliegen als in maart.

Het ligt er ook een beetje aan WAT je precies wil zien.
Wat ik wil is iig niet wachten tot eind volgend jaar ;) . Wil het al zolang en eindelijk heb ik misschien een kans :) . Ook wil ik het hoogseizoen (qua prijzen iig) voorzijn. En of ik echt richting noorden ga weet ik eigenlijk nog niet eens, wil iig LA en SF zien :) . De rest ligt eigenlijk nog open (heerlijk zo'n reis plannen en alles opzoeken :) ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:44:24 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118683222
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:36 schreef DaMook het volgende:
Wat ik wil is iig niet wachten tot eind volgend jaar ;) . Wil het al zolang en eindelijk heb ik misschien een kans :) . Ook wil ik het hoogseizoen (qua prijzen iig) voorzijn. En of ik echt richting noorden ga weet ik eigenlijk nog niet eens, wil iig LA en SF zien :) . De rest ligt eigenlijk nog open (heerlijk zo'n reis plannen en alles opzoeken :) ) .
Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.

Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van een sportwedstrijd? Dat bepaald ook de datums natuurlijk :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:46:41 #229
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118683340
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.

Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van een sportwedstrijd? Dat bepaald ook de datums natuurlijk :)
Sportwedstrijd zou leuk zijn, maar is geen vereiste :) . Wil LA en SF zien, strand ook en veel graag :P . De drukke stranden dan iig. Pretpark erbij zou ook leuk zijn, maar ook geen vereiste en natuur, dat wil ik ook wel wat zien :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:54:06 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118683788
Ik hou het op Mei met de weinige info die er is. ;)

Verder: Kijk ook even rond in TRV, er zijn mensen met meer toeristische ervaring dan ik. Ik woon 10 minuten van Disneyland af, maar ben sinds 1998 niet meer in het park geweest. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:12:22 #231
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_118684680
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef maartena het volgende:
Ik hou het op Mei met de weinige info die er is. ;)

Verder: Kijk ook even rond in TRV, er zijn mensen met meer toeristische ervaring dan ik. Ik woon 10 minuten van Disneyland af, maar ben sinds 1998 niet meer in het park geweest. ;)
Ja dat weet ik ;) , vandaar dat ik mijn vraag aan jou richtte :D , dit topic volg ik al jaren, in trv ben ik volgens mij nog nooit geweest :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_118685900
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.

Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van een sportwedstrijd? Dat bepaald ook de datums natuurlijk :)
Wat is zo al de hoogseizoen in de VS?
Wat is eigenlijk de beste/mooiste tijd om de route 66 te rijden? (delen er van dan ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_118686432
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:46 schreef DaMook het volgende:

[..]

Sportwedstrijd zou leuk zijn, maar is geen vereiste :) . Wil LA en SF zien, strand ook en veel graag :P . De drukke stranden dan iig. Pretpark erbij zou ook leuk zijn, maar ook geen vereiste en natuur, dat wil ik ook wel wat zien :) .
Juni. Juist warm genoeg voor de stranden in LA, en de watervallen in yosemite zijn maximaal dan. In het geval van het laatste wel tijdig reserveren ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:43:09 #234
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118686491
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:33 schreef daanski82 het volgende:
Wat is zo al de hoogseizoen in de VS?
Wat is eigenlijk de beste/mooiste tijd om de route 66 te rijden? (delen er van dan ;-)
Er is een verschil tussen hoogseizoen en mooi-weer-seizoen, en dat laatste verschilt ook weer per staat. Hoogseizoen is de schoolvakanties. Dan is alles reteduur (inclusief vluchten), is het overal retedruk, en is naar MIJN mening een minder plezierige tijd om op vakantie te gaan.

Route 66.... tja, welk deel? Die gaat van Chicago naar Los Angeles, en de meeste delen bestaan eigenlijk niet echt meer omdat ze over de jaren heen vervangen zijn door verderop liggende snelwegen.

Voor het zuid-westen hou ik toch Mei en September/Oktober aan voor de beste tijden om hier rond te reizen. Alles is goedkoper, het is niet overal zo superdruk, en het weer is net zo zomers. Sterker nog, in September is het vaak warmer dan in Juni/Juli.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118688455
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen hoogseizoen en mooi-weer-seizoen, en dat laatste verschilt ook weer per staat. Hoogseizoen is de schoolvakanties. Dan is alles reteduur (inclusief vluchten), is het overal retedruk, en is naar MIJN mening een minder plezierige tijd om op vakantie te gaan.

Route 66.... tja, welk deel? Die gaat van Chicago naar Los Angeles, en de meeste delen bestaan eigenlijk niet echt meer omdat ze over de jaren heen vervangen zijn door verderop liggende snelwegen.

Voor het zuid-westen hou ik toch Mei en September/Oktober aan voor de beste tijden om hier rond te reizen. Alles is goedkoper, het is niet overal zo superdruk, en het weer is net zo zomers. Sterker nog, in September is het vaak warmer dan in Juni/Juli.
De bedoeling is om van Chicago naar LA te gaan. Tijdens onze laatste road trip zijn we gestopt in Chicago.

Dus om te rijden kan je het besten september/oktober rijden?
Wanneer is het eigenlijk zomer vakantie in de VS voor de scholen?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 5 november 2012 @ 06:35:37 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118836072
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:15 schreef daanski82 het volgende:
Dus om te rijden kan je het besten september/oktober rijden?
Wanneer is het eigenlijk zomer vakantie in de VS voor de scholen?
September/Oktober is het beste in het zuidwesten.... start je echter in Chicago, dan wordt het een ander verhaal. In September/Oktober kan het al aardig aan de koude kant zijn in Chicago namelijk.... Juni/Juli is ook weer niet prettig in Chicago, te veel luchtvochtigheid.

Zomervakantie is min of meer hetzelfde als in Nederland, kan een weekje schelen hier en daar, en alle staten hebben hun eigen kalenders.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118843877
Ik denk dat starten in Chicago in september/oktober no big deal is hoor, meestal heb je in september/oktober nog het Indian Summer effect in de US Midwest. Het weer slaat echter wel eerder om, afgelopen maand ging het van 27 graden Celsius naar 5 graden en je hebt sneller een regenbui.

Als je in September/Oktober in Chicago start is het juist gunstiger, omdat je richting het betere/warme weer rijdt.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:40:41 #238
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_118945641
Nou het was feest hier vannacht :P Hoe was jullie Election Night?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 18:41:37 #239
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_118945686
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:15 schreef daanski82 het volgende:

[..]

De bedoeling is om van Chicago naar LA te gaan. Tijdens onze laatste road trip zijn we gestopt in Chicago.

Dus om te rijden kan je het besten september/oktober rijden?
Wanneer is het eigenlijk zomer vakantie in de VS voor de scholen?
Ik ben vorige December van (ongeveer) Chicago naar Vegas gereden. Kon ook best :P
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_118947614
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou het was feest hier vannacht :P Hoe was jullie Election Night?
De meerderheid van mijn vrienden zijn Republikeinen, dus zo'n feest was het niet :P
  woensdag 7 november 2012 @ 19:32:01 #241
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_118947808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:28 schreef Greci het volgende:

[..]

De meerderheid van mijn vrienden zijn Republikeinen, dus zo'n feest was het niet :P
Ahh ik zit in Illinois, dus sowieso al Dem, maar ook nog eens in een super liberale enclave, dus het was lachen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_118966304
Onze network administrator is mormon en republikein, dus ik heb het onderwerp maar even niet aangesneden.
pi_118986893
Mijn visum is vanmiddag goedgekeurd, dus ik kom me ook maar eens hier melden. Vanaf januari 4 jaar studeren in Laramie, Wyoming :D.
pi_118988210
Wyoming; the state that doesn't exist.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_118989459
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:01 schreef OMG het volgende:
Wyoming; the state that doesn't exist.
Zo blijft het tenminste lekker rustig daar :+.
pi_118989964
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 8 november 2012 @ 22:18:21 #247
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118998760
Hoe duur zijn de chocoladeletters in NL eigenlijk? Even een paar inslaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_119004938
Dat hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wil ;)
  vrijdag 9 november 2012 @ 17:02:21 #249
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_119022322
Too fancy!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_119266118
Btw voor hen die de US of A bezoeken.

Houd je rekening mee dat alle electronica in eerste instantie wel goedkoop lijkt maar dat er niet alleen nog salestax bijkomt en als je naar Nederland terugvliegt en meerdere apparaten hebt gekocht je ook nog bij de Douane mag aftikken,los van het feit dat bijvoorbeeld met de iPhone je goed moet uitkijken welke je nu neemt want sommigen werken niet in Europa/Nederland.
pi_119270320
Is mij gelukkig nog nooit overkomen, maar ik ben ook nooit met een koffer/tas vol teruggekomen en vaak zat ik ook onder de belastingvrije grens van volgens mij 300 euro.

Ah nee, 430 euro zelfs: http://www.opreis.nl/invoervrijstelling-naar-e430/
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_119372947
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:59 schreef Iwanius het volgende:
maar dat er niet alleen nog salestax bijkomt
Je moet dan ook alleen maar kopen in staten zonder salestax.
pi_119656215
Mijn (Mexicaanse) vriendin wil de grens oversteken om vanaf Phoenix naar Amsterdam te komen. Nu is de vraag, heeft zij hiervoor een ESTA (of iets anders) nodig? Uiteraard komt ze de Mexicaans/Amerikaanse grens wel over, ik vraag me alleen af of ze geen problemen krijgt bij het vliegveld van Phoenix. Hoe wordt dat aangepakt, en heeft ze dus een ESTA nodig? Ze is namelijk niet echt 'in-transit' aangezien ze vanuit de VS zelf vertrekt.

Graag jullie hulp! :)
pi_119656332
Denk dat het probleem meer is als ze weg gaat.

Als zij de grens MEX-USA gewoon overkomt, betekend dat ze op dat moment legaal in Amerika is.

Bij terugkomst als ze dus vanaf Nederland naar USA vliegt zou ze wellicht een ESTA moeten invullen.

Maar hoe komt ze de Mexicaanse grens over? Met Mexicaans paspoort?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_119657515
Da's dus ook mijn zorg, het terugkomen zal het moeilijkste zijn. Bovendien; geldt ESTA wel voor Mexico? Deze gelden toch alleen voor VISA Waiver-landen of zo? Volgens mij hoort Mexico daar niet bij. Maar dat zou raar zijn, aangezien je dan dus niet als Mexicaan via de VS naar Europa en terug zou kunnen.

Ze heeft inderdaad een Mexicaans paspoort en ik geloof dat ze, door het feit dat ze op de universiteit werkt, ook vaak dat identiteitspasje laat zien.
pi_119657977
Ik heb ook totaal geen idee aan welke instantie ik het zou kunnen vragen.. zou ik het kunnen proberen bij de Amerikaanse ambassade denken jullie? Of de instantie achter ESTA? Het is ook een vrij lastige situatie, gezien ze dus vanaf Phoenix vertrekt ipv Mexico en dus helemaal 100% in transit is.
pi_119659122
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:36 schreef Rnnz het volgende:
Ik heb ook totaal geen idee aan welke instantie ik het zou kunnen vragen.. zou ik het kunnen proberen bij de Amerikaanse ambassade denken jullie? Of de instantie achter ESTA? Het is ook een vrij lastige situatie, gezien ze dus vanaf Phoenix vertrekt ipv Mexico en dus helemaal 100% in transit is.
Ik ben helaas bang dat er hier te weinig expertise is om een goed antwoord te geven en je bij het US consulaat moet zijn. Aangezien Mexico niet 'meedoet' met het visa waiver program, is ESTA niet relevant. Ik neem aan dat je vriendin geen US visum (tijdelijk of permanent) heeft, dus haar vertrek zal altijd uit Mexico zijn en niet Phoenix. Ik denk dus dat ze iets als een C-1 transit visum zal moeten aanvragen (niet gratis!), maar ik weet niet of ze die apart voor de heen en terug reis moet aanvragen. Ik weet ook niet of ze een B visum (tourist) kan krijgen. US consulaat dus.

Kan ze niet direct vliegen?
pi_119697582
Nee, ze komt met de kerst en vliegen vanuit Mexico zelf is nóg duurder. Inmiddels is er al een ticket met vertrek vanuit Phoenix geboekt. Ze zegt dat ze een tijdelijk visum heeft voor de VS en dus gewoon legaal in de VS kan zijn. Aangezien ze niets met ESTA te maken heeft, lijkt het erop dat ze alleen die formuliertjes tijdens de vlucht zelf zal moeten invullen.

Wellicht dat ik zelf nog contact opneem met het US consulaat, maar zoals het er nu uitziet zullen er geen problemen zijn denk ik.

Toch bedankt voor je hulp! :)
pi_119822741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:15 schreef Rnnz het volgende:
Ze zegt dat ze een tijdelijk visum heeft voor de VS en dus gewoon legaal in de VS kan zijn.
Ok, dan lijkt me dat voldoende.

quote:
lijkt het erop dat ze alleen die formuliertjes tijdens de vlucht zelf zal moeten invullen.
Douane, ja dat moet iedereen.
  maandag 3 december 2012 @ 02:07:48 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_119866758
Mexicanen hebben een visum nodig om de VS in te komen. Wanneer ze dat hebben, maakt het niet uit of ze via land of via de lucht binnen komen. ESTA geldt alleen voor visavrij verkeer. Wanneer je een visum hebt, heb je geen ESTA nodig.
pi_119925751
gvd gdv wat woon ik toch in een bananen state af en toe. Op mijn rijbewijs staat in koeienletters "TEMPORARY VISITOR". Vanwege verhuizen vorig jaar moet ik mijn rijbewijs vernieuwen. Daarvoor moet ik naar de DMV toe terwijl je als permanent resident dit soort dingen online kunt doen. Sta je daar eindeloos in de rij. Blijkt dat je je paspoort nodig hebt en dat had ik niet bij me. Is misschien logisch maar zet dat dan op je fucking website zodat ik dat weet. Houston is zo slecht nog niet, maar ik haat Texas.
Jesus saves but death prevails.
pi_119944970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:13 schreef Shivo het volgende:
gvd gdv wat woon ik toch in een bananen state af en toe. Op mijn rijbewijs staat in koeienletters "TEMPORARY VISITOR". Vanwege verhuizen vorig jaar moet ik mijn rijbewijs vernieuwen. Daarvoor moet ik naar de DMV toe terwijl je als permanent resident dit soort dingen online kunt doen. Sta je daar eindeloos in de rij. Blijkt dat je je paspoort nodig hebt en dat had ik niet bij me. Is misschien logisch maar zet dat dan op je fucking website zodat ik dat weet. Houston is zo slecht nog niet, maar ik haat Texas.
Ik heb de afgelopen keer mijn rijbewijs kunnen vernieuwen terwijl ik niet eens in de VS woon (eerlijk verteld). Toen ik een nieuw rijbewijs aanvroeg in Indiana, zo'n 8 jaar geleden, was het daar een puinhoop, maar onder Mitch Daniels is er toch wel wat verbeterd. Hulde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_119955199
Valt mee Iwanius. Gewoon zeggen dat je hem al had. Als je niks extreems doet gaat de douane niet lastig doen. Heb regelmatig ipads/iphones naar Nederland meegenomen. Heb de verpakking weggegooid en ze in een custom sleeve gedaan. Laat de douane dan nog maar eens bewijzen dat je hem daar hebt gekocht.
pi_119972042
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:13 schreef Shivo het volgende:
gvd gdv wat woon ik toch in een bananen state af en toe. Op mijn rijbewijs staat in koeienletters "TEMPORARY VISITOR". Vanwege verhuizen vorig jaar moet ik mijn rijbewijs vernieuwen. Daarvoor moet ik naar de DMV toe terwijl je als permanent resident dit soort dingen online kunt doen. Sta je daar eindeloos in de rij. Blijkt dat je je paspoort nodig hebt en dat had ik niet bij me. Is misschien logisch maar zet dat dan op je fucking website zodat ik dat weet. Houston is zo slecht nog niet, maar ik haat Texas.
Met mijn H1B moest ik ieder jaar op nieuw verlengen en dan liep ik 1-2 maanden met een papieren vodje rond wat mijn tijdelijke rijbewijs moest voorstellen. Maar overal stond wel aangegeven dat ik moest aantonen dat ik legaal in FL was en dus mijn visum, paspoort en iets met mijn address (bv utilities rekening) moest meenemen. Oh, en dat ik online een afspraak kon maken zodat ik in 5 minuten weer buiten stond ;)
pi_119984564
Nou je het over H1B hebt - wie weet of ik voor het verlengen van mijn H1B visum terug naar het consulaat in Amsterdam moet?
Jesus saves but death prevails.
pi_119984573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 04:33 schreef Shivo het volgende:
Nou je het over H1B hebt - wie weet of ik voor het verlengen van mijn H1B visum terug naar het consulaat in Amsterdam moet?
In mijn tijd (~2005) moest dat. Ben toen speciaal naar Nederland gevlogen. Voor sommige mensen worden uitzonderingen gevraagd. Een Iraanse collega die Iran niet inkon vanwege zijn politieke activiteiten mocht uitwijken naar Duitsland. Onbegrijpelijk dat dit niet eenvoudiger geregeld kan (?) kon worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_120002161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 04:33 schreef Shivo het volgende:
Nou je het over H1B hebt - wie weet of ik voor het verlengen van mijn H1B visum terug naar het consulaat in Amsterdam moet?
Je hebt 2 dingen: je werk permit en je reis visum (de sticker in je paspoort). Je werk permit wordt gewoon in de US verlengd. Om een nieuwe sticker te krijgen zul je inderdaad langs het consulaat moeten gaan. Dat kan op ieder US consulaat, niet alleen Amsterdam. Ik zat ooit voor een paar weken in Munich (ik had toen al 3 maanden een nieuwe H1b) en ben daar naar het US consulaat gegaan.

Wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef te doen :)
pi_120003147
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Je hebt 2 dingen: je werk permit en je reis visum (de sticker in je paspoort). Je werk permit wordt gewoon in de US verlengd. Om een nieuwe sticker te krijgen zul je inderdaad langs het consulaat moeten gaan. Dat kan op ieder US consulaat, niet alleen Amsterdam. Ik zat ooit voor een paar weken in Munich (ik had toen al 3 maanden een nieuwe H1b) en ben daar naar het US consulaat gegaan.

Wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef te doen :)
Misschien is dat dan eindelijk de motivatie om die green card aan te gaan vragen. Eigenlijk toch wel een goed idee met twee koters op komst.
Jesus saves but death prevails.
pi_120019418
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:41 schreef Shivo het volgende:

[..]

Misschien is dat dan eindelijk de motivatie om die green card aan te gaan vragen. Eigenlijk toch wel een goed idee met twee koters op komst.
Toen mijn "koter" op komst was, was dat een motiviatie om toch maar te gaan trouwen omdat dat dingen een stuk makkelijker maakt. Maar ik kan me herinneren dat jij al getrouwd bent.
pi_120023236
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Toen mijn "koter" op komst was, was dat een motiviatie om toch maar te gaan trouwen omdat dat dingen een stuk makkelijker maakt. Maar ik kan me herinneren dat jij al getrouwd bent.
Ben al getrouwd, maar was tot nu toe te lui om een GC aan te vragen. Heb een H1B en zie de voordelen niet zo. Maar met kleintjes is een beetje meer zekerheid wat verstandiger.
Jesus saves but death prevails.
pi_120024297
Je kunt je H1B niet oneindig verlengen. Er zijn nog een paar (kleine) voordelen van een GC: bv ik kon geen accounts openen bij Vanguard als niet-resident.
pi_120024481
Het belangrijkste voordeel voor mij is dat ik gemakkelijk bij kan beunen in de VS met een Greencard. Levert ieder jaar weer wat groene flappen op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_120138219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:13 schreef Shivo het volgende:
gvd gdv wat woon ik toch in een bananen state af en toe. Op mijn rijbewijs staat in koeienletters "TEMPORARY VISITOR". Vanwege verhuizen vorig jaar moet ik mijn rijbewijs vernieuwen. Daarvoor moet ik naar de DMV toe terwijl je als permanent resident dit soort dingen online kunt doen. Sta je daar eindeloos in de rij. Blijkt dat je je paspoort nodig hebt en dat had ik niet bij me. Is misschien logisch maar zet dat dan op je fucking website zodat ik dat weet. Houston is zo slecht nog niet, maar ik haat Texas.
DMV brrr, heb vorige week zaterdag bijna 4 uur besteedt om mijn rijbewijs te krijgen (DC). Gelukkig is die tot 2017 geldig.
pi_120151017
Vorige week ons kenteken vernieuwd en een nieuw ID/rijbewijs aangevraagd omdat we zijn verhuisd en het adres al een paar maanden niet meer klopte. :P. Bij elkaar niet eens 15 minuten bij de DMV binnengeweest. ^O^.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_120154844
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 15:30 schreef OMG het volgende:
Vorige week ons kenteken vernieuwd en een nieuw ID/rijbewijs aangevraagd omdat we zijn verhuisd en het adres al een paar maanden niet meer klopte. :P. Bij elkaar niet eens 15 minuten bij de DMV binnengeweest. ^O^.
Indiana DMV?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_120155829
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Indiana DMV?
Yep. Moet er wel bij vermelden dat deze branch blijkbaar een paar weken geleden was verhuisd. In eerste instantie naar de oude locatie gereden, maar daar zat niks meer (en er reden nog wat mensen verdwaald rond :P). Oude locatie was duidelijk zichtbaar in een stripmall, nieuwe locatie is wat verborgen tussen wat kantoorgebouwen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_120571601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 18:24 schreef Royyy het volgende:
Mijn visum is vanmiddag goedgekeurd, dus ik kom me ook maar eens hier melden. Vanaf januari 4 jaar studeren in Laramie, Wyoming :D.
Is dit een grap?

Wat ga je in vredesnaam in Laramie doen? Ik heb net op Googlemaps gekeken en er is geen hol te beleven: een spookstad pur sang, ze hebben niets daar. Kan je beter gewoon in Nederland blijven :N

[ Bericht 4% gewijzigd door Misty_eyes op 20-12-2012 21:54:15 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 22:14:47 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_120573425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:47 schreef Misty_eyes het volgende:

Kan je beter gewoon in Nederland blijven :N
Ja tuurlijk. :D

Yellowstone, Rocky Mountains, Denver is 'vlakbij', geweldige natuur.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_120573745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:14 schreef popolon het volgende:

[..]

Denver is 'vlakbij'
Ja dik 2 uur rijden en van Denver zelf word je ook niet vrolijk :')
pi_120574246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:47 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Is dit een grap?

Wat ga je in vredesnaam in Laramie doen? Ik heb net op Googlemaps gekeken en er is geen hol te beleven: een spookstad pur sang, ze hebben niets daar. Kan je beter gewoon in Nederland blijven :N
Geen hol te beleven... dat hangt er natuurlijk helemaal af van waar je interesses liggen. Als jij je het liefst in een groot stedelijk gebied bevindt dan is Laramie daarbij vergeleken inderdaad een spookstad. Maar laat ik nou net helemaal niks om grote steden geven. Een gezellig klein stadje, enorm veel mogelijkheden voor allerlei outdoor sporten vlakbij, middenin prachtige natuur... :)
En verder is Cheyenne iets meer dan een half uur rijden, Fort Collins een klein uurtje, genoeg te doen in die steden.
pi_120574735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:28 schreef Royyy het volgende:

[..]

Geen hol te beleven... dat hangt er natuurlijk helemaal af van waar je interesses liggen. Als jij je het liefst in een groot stedelijk gebied bevindt dan is Laramie daarbij vergeleken inderdaad een spookstad. Maar laat ik nou net helemaal niks om grote steden geven. Een gezellig klein stadje, enorm veel mogelijkheden voor allerlei outdoor sporten vlakbij, middenin prachtige natuur... :)
En verder is Cheyenne iets meer dan een half uur rijden, Fort Collins een klein uurtje, genoeg te doen in die steden.
Nee oké, dan is het goed.

Wat ga je studeren en waarom juist daar?
pi_121432861
Wie kan mij vertellen bij welke webshop in de VS ik typisch Nederlandse producten (drop, stroopwafels, speculaas, hagelslag etc.) kan bestellen en met PayPal kan betalen?
En dan bedoel ik echt de webshops in de VS, geen webshops in Nederland want dan ben je een vermogen kwijt aan verzendkosten (en wellicht invoerrechten?)
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:12:22 #283
317370 Spies
They're gonna find us
pi_121440296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:59 schreef hh84 het volgende:
Wie kan mij vertellen bij welke webshop in de VS ik typisch Nederlandse producten (drop, stroopwafels, speculaas, hagelslag etc.) kan bestellen en met PayPal kan betalen?
En dan bedoel ik echt de webshops in de VS, geen webshops in Nederland want dan ben je een vermogen kwijt aan verzendkosten (en wellicht invoerrechten?)
Dit is wel een goede geloof ik:

http://www.bluedelft.com/dutchfood.html

Weet alleen niet of je daar ook met PayPal kunt betalen.
pi_121440715
Dit is ook een aardig zaakje:Little Dutch Girl
Jesus saves but death prevails.
pi_121440866
Thanks maar bij beide kun je niet met PayPal betalen :?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_121463005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:36 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Nee oké, dan is het goed.

Wat ga je studeren en waarom juist daar?
Political Science, en dan voornamelijk gericht op International Relations.
Waarom Wyoming.. de uni hier staat best goed aangeschreven, en is een stuk goedkoper dan de meeste vergelijkbare universiteiten in de VS. En daarnaast trekt de regio mij heel erg. De Rocky Mountains vlakbij, Yellowstone een paar uurtjes rijden, etc.

Het enige nadeel... -18 graden Celsius op het moment, morgen -24 :o
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:41:50 #287
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121466725
Ik woon op dit moment met mijn Amerikaanse vriendin (LA) in Londen, maar we zijn nu voorzichtig aan het overwegen om ooit ook eens de oversteek naar de VS te maken. Nu sta ik daar wel voor open, maar ik wil me eerst wel een beetje op de banenmarkt orienteren, want hier zit ik wel goed wat dat betreft. Zijn er, naast Craigslist, goede banensites voor de VS, specifiek Los Angeles area?

Ik zit nu in de kunstsector (werk bij een commerciele gallery) en ik weet dat dat in LA wel lekker aan het opkomen is, maar een transfer wil ik nog wel overwegen, al is mijn meerwaarde voor het bedrijf dan wel wat moeilijker te beargumenteren.

Het heeft allemaal niet zo'n haast maar ik ben wel benieuwd naar de mogelijkheden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121469011
Monster.com en careerbuilder.com zijn grote vacaturesites die ik heb gebruikt (en nog herinner :P). Zijn niet specifiek voor een regio, specifiek voor LA zou ik niet weten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_121469083
En via LinkedIn krijg ik nog steeds wekelijks berichten van recruiters, dus daar zoeken naar vacatures of connecties op doen kan ook helpen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 3 februari 2013 @ 22:25:18 #290
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_122442584
Mijn ouders gaan verhuizen naar de VS en mijn moeder heeft een nieuwe telefoon nodig. Ze wil graag een simpele smartphone hebben die vooral gebruikt gaat worden om met de kinderen te bellen. Heeft iemand ervaring met de telecom boeren van de VS?
pi_122448509
Wij hebben AT&T, nog geen problemen mee gehad. M'n vrouw had in het verleden een contract bij Sprint, maar was daar niet echt over te spreken.

Heb geen ervaring met Verizon, T-Mobile en dergelijke.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_122491475
Wij zijn een paar maanden geleden overgestapt van AT&T naar T-Mobile, veel goedkoper.

Wat wij vooral gemerkt hebben is dat er nogal wat verschil zit in de dekking van de verschillende providers. Ik zou je dus willen aanraden om op de websites de dekkingskaarten te vergelijken. Het is hier in ieder geval niet zoals in Nederland dat je overal bereik hebt.
pi_122495715
Ik heb zelf t-mobile en heb niet te klagen ($30 + tax per maand, dus niet erg duur). Er zijn een aantal erg goedkope providers (bv virgin), maar die maken bijna allemaal gebruik van het sprint network en dat heeft een niet zo'n grote dekking hier; nou zal dekking verschillen per gebied en er zijn dekkingskaarten, maar ik heb niet een hoop vertrouwen in veel van die kaarten ("wij van wc eend...").
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:13:28 #294
344333 Cremesoep
Gewoon , Unox
pi_122821821
Ik ga waarschijnlijk volgende zomer met me pa een paar weken naar de US, beetje rond touren, iemand leuke bestemmingen ? En ik ben van plan om over een paar jaar te emigreren naar de US (Colorado Springs) om precies te zijn, is dat wat?
Verder wou ik nog vragen met de Greencard, citizenship, andere visums etc. ik kom niet echt uit , kan iemand me kort maar krachtig het een beetje uitleggen?
B.v.d.
pi_122822272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef Cremesoep het volgende:
Verder wou ik nog vragen met de Greencard, citizenship, andere visums etc. ik kom niet echt uit , kan iemand me kort maar krachtig het een beetje uitleggen?
B.v.d.
Je kunt naar de VS op vakantie op een visa waiver programma. Stempel in je paspoort, klaar.

Om er te werken, heb je een visum nodig. Die kun je het beste door je Amerikaanse werkgever laten aanvragen.

Als je er langere tijd woont en werkt dan kun je met een Amerikaanse trouwen (kan ik je niet aanraden, maar daar zijn de meningen over verdeeld), waardoor je automatisch voor een Greencard in aanmerking komt. Je kunt ook proberen om zelf een Greencard aan te vragen, net zoals ik, maar dat kost je handen vol met geld en een jaar frustratie. Als je even wacht, dan zet - met een beetje geluk - de regering Obama ism die slappe zakken in congress de deuren wijd open, en heb je zo'n Greencard of visum helemaal niet meer nodig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122823666
Ik vertrek 23 februari richting de VS met mijn k1 visum :s) Heb gisteren mijn interview gehad op het consulaat in Amsterdam en het visum is goedgekeurd! *O*

Ik ga in de suburbs van Philadelphia wonen (Bucks county).
pi_122825546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je er langere tijd woont en werkt dan kun je met een Amerikaanse trouwen (kan ik je niet aanraden, maar daar zijn de meningen over verdeeld), waardoor je automatisch voor een Greencard in aanmerking komt.
Wat zijn jouw ervaringen dat je het een slecht idee vindt?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_122826916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:57 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat zijn jouw ervaringen dat je het een slecht idee vindt?
Amerikaanse vrouwen kunnen erg charmant en aantrekkelijk zijn. Als Nederlandse man ben je al snel hot in de VS omdat je zo'n smakelijk accent hebt. De aantrekkingskrachten zijn er wel degelijk. Ik heb best leuke vriendinnen gehad in de VS. Amerikaanse vrouwen zijn over het algemeen gemakkelijk in de omgang, je kunt leuk met ze ouwehoeren en soms zelfs heel leuk met elkaar leven. Maar op de lange termijn word je er gewoon strontziek van.

Amerikaanse vrouwen zijn namelijk wel Amerikaans, wat voor een doorsnee Nederlander al snel erg vermoeiend wordt. Ze menen the right to have hapiness te hebben (ipv the right to pursuit hapiness). In een relatie hoeft het niet lang te duren voordat de vrouw van je dromen in een control freak verandert. Stellen zich ook graag financieel en emotioneel afhankelijk op, maar tegelijkertijd willen ze wel de baas spelen. Toen het weer eens een keer mis ging bij een relatie, ben ik nagegaan wie er thuis de broek aan had, bij mijn collega's. Dat was in alle (!) gevallen de vrouw. Ik zie liever een evenwicht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_122827375
Een vrouw heeft toch altijd de broek aan, niet alleen in Amerika? :P

Maar ok, het ging over de Amerikaanse vrouw dus. Ik heb een Amerikaanse vriendin en dat gaat erg goed, al is ze geen typisch Amerikaanse moet ik zeggen.

Niet dat we op het moment trouw plannen hebben, maar je weet nooit.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_122829652
Het lijkt mij dan ook nogal kort door de bocht om alle veouwen in de VS over een kam te scheren. Geldt dit ook voor ABC's, ABIs en ABMs (American born chinese, Indians, Mexicans)? Die maken samen minstens 20% vd bevolking uit. Ik herken ook mijn (Iers-Amerikaanse) vrouw hier niet in. Volgens mij is LB gewoon aangetrokken tot een bepaald type vrouw ;)
Jesus saves but death prevails.
pi_122830714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:48 schreef Shivo het volgende:
Het lijkt mij dan ook nogal kort door de bocht om alle veouwen in de VS over een kam te scheren. Geldt dit ook voor ABC's, ABIs en ABMs (American born chinese, Indians, Mexicans)? Die maken samen minstens 20% vd bevolking uit. Ik herken ook mijn (Iers-Amerikaanse) vrouw hier niet in. Volgens mij is LB gewoon aangetrokken tot een bepaald type vrouw ;)
Nee, het zal niet voor alle vrouwen gelden, maar ik moet de eerste Amerikaanse vrouw nog tegenkomen die niet aan mijn stereotype voldoet.

Het is zelfs zo erg dat ook import, die een tijdje in de VS woont, zich zo gaat gedragen.

Wat dat betreft zit ik ook niet zo te springen om samen met mevrouw Lyrebird naar de VS te verhuizen. ^)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')