Oeps.quote:
Wat ik wil is iig niet wachten tot eind volgend jaarquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je wat betere weer-garanties wil hebben zou ik kiezen voor september of oktober. In maart wil het nog wel eens wat kouder zijn met regen/bewolking, zeker als je met de camper naar het noorden wil afreizen. En september/oktober is ook lekker rustig, en tevens net zo goedkoop vliegen als in maart.
Het ligt er ook een beetje aan WAT je precies wil zien.
Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:36 schreef DaMook het volgende:
Wat ik wil is iig niet wachten tot eind volgend jaar. Wil het al zolang en eindelijk heb ik misschien een kans
. Ook wil ik het hoogseizoen (qua prijzen iig) voorzijn. En of ik echt richting noorden ga weet ik eigenlijk nog niet eens, wil iig LA en SF zien
. De rest ligt eigenlijk nog open (heerlijk zo'n reis plannen en alles opzoeken
) .
Sportwedstrijd zou leuk zijn, maar is geen vereistequote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.
Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van een sportwedstrijd? Dat bepaald ook de datums natuurlijk
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef maartena het volgende:
Ik hou het op Mei met de weinige info die er is.
Verder: Kijk ook even rond in TRV, er zijn mensen met meer toeristische ervaring dan ik. Ik woon 10 minuten van Disneyland af, maar ben sinds 1998 niet meer in het park geweest.
Wat is zo al de hoogseizoen in de VS?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zou dan kiezen voor Mei. Net buiten het hoogseizoen qua prijs, en het zomerse weer is er al volop.
Ben je geïnteresseerd in het bijwonen van een sportwedstrijd? Dat bepaald ook de datums natuurlijk
Juni. Juist warm genoeg voor de stranden in LA, en de watervallen in yosemite zijn maximaal dan. In het geval van het laatste wel tijdig reserverenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:46 schreef DaMook het volgende:
[..]
Sportwedstrijd zou leuk zijn, maar is geen vereiste. Wil LA en SF zien, strand ook en veel graag
. De drukke stranden dan iig. Pretpark erbij zou ook leuk zijn, maar ook geen vereiste en natuur, dat wil ik ook wel wat zien
.
Er is een verschil tussen hoogseizoen en mooi-weer-seizoen, en dat laatste verschilt ook weer per staat. Hoogseizoen is de schoolvakanties. Dan is alles reteduur (inclusief vluchten), is het overal retedruk, en is naar MIJN mening een minder plezierige tijd om op vakantie te gaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:33 schreef daanski82 het volgende:
Wat is zo al de hoogseizoen in de VS?
Wat is eigenlijk de beste/mooiste tijd om de route 66 te rijden? (delen er van dan ;-)
De bedoeling is om van Chicago naar LA te gaan. Tijdens onze laatste road trip zijn we gestopt in Chicago.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen hoogseizoen en mooi-weer-seizoen, en dat laatste verschilt ook weer per staat. Hoogseizoen is de schoolvakanties. Dan is alles reteduur (inclusief vluchten), is het overal retedruk, en is naar MIJN mening een minder plezierige tijd om op vakantie te gaan.
Route 66.... tja, welk deel? Die gaat van Chicago naar Los Angeles, en de meeste delen bestaan eigenlijk niet echt meer omdat ze over de jaren heen vervangen zijn door verderop liggende snelwegen.
Voor het zuid-westen hou ik toch Mei en September/Oktober aan voor de beste tijden om hier rond te reizen. Alles is goedkoper, het is niet overal zo superdruk, en het weer is net zo zomers. Sterker nog, in September is het vaak warmer dan in Juni/Juli.
September/Oktober is het beste in het zuidwesten.... start je echter in Chicago, dan wordt het een ander verhaal. In September/Oktober kan het al aardig aan de koude kant zijn in Chicago namelijk.... Juni/Juli is ook weer niet prettig in Chicago, te veel luchtvochtigheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:15 schreef daanski82 het volgende:
Dus om te rijden kan je het besten september/oktober rijden?
Wanneer is het eigenlijk zomer vakantie in de VS voor de scholen?
Ik ben vorige December van (ongeveer) Chicago naar Vegas gereden. Kon ook bestquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:15 schreef daanski82 het volgende:
[..]
De bedoeling is om van Chicago naar LA te gaan. Tijdens onze laatste road trip zijn we gestopt in Chicago.
Dus om te rijden kan je het besten september/oktober rijden?
Wanneer is het eigenlijk zomer vakantie in de VS voor de scholen?
De meerderheid van mijn vrienden zijn Republikeinen, dus zo'n feest was het nietquote:Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nou het was feest hier vannachtHoe was jullie Election Night?
Ahh ik zit in Illinois, dus sowieso al Dem, maar ook nog eens in een super liberale enclave, dus het was lachenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:28 schreef Greci het volgende:
[..]
De meerderheid van mijn vrienden zijn Republikeinen, dus zo'n feest was het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |