Sinds Ierland twee keer mocht stemmen tijdens een EU referendum werd wel duidelijk waar de EU tot in staat in.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:00 schreef Bombshell het volgende:
[..]
PropagandaEn anders probeerd de EU wel de verkiezingen te belazeren.
Ik volg het allemaal wat minder wordt er gefrustreerd van.
quote:a 26 mei 2012, 22:59
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
LONDEN - Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken bereidt plannen voor om een mogelijke flinke groei van het aantal immigranten uit Griekenland te beteugelen. Dat heeft minister Theresa May zaterdag in de krant The Daily Telegraph gezegd. Veel Grieken komen mogelijk naar Groot-Brittannië, als hun land de eurozone verlaat. Zij kunnen dat land aantrekkelijk vinden, omdat het geen deel van de eurozone uitmaakt
Volgens May zijn er geen aanwijzingen dat de immigratie uit landen met problemen in de eurozone toeneemt, maar „het is moeilijk te zeggen hoe zich dat in de komende weken ontwikkelt”. Binnen de Europese Unie bestaat vrij verkeer van personen, maar landen hebben enige ruimte om in extreme situaties de komst van personen uit een ander EU-land tijdelijk te beperken.
May zegt dat zij voor illegalen „een echt vijandelijke omgeving” wil scheppen. Het moet hun onmogelijk worden in Groot-Brittannië te werken of een woning te vinden. Ook mogen zij geen bankrekening openen. „Wat wij niet willen, is een situatie waarin mensen denken dat zij hier naartoe kunnen komen en kunnen blijven, omdat zij alles kunnen krijgen wat zij nodig hebben”, zegt de Britse minister.
.
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:04 schreef bascross het volgende:
Kan iemand dit verklaren? Als het een grap is dan is ze wel een erg goede actrice. Zorgwekkend om te zien dat deze mensen Europa besturen.
quote:o 27 mei 2012, 10:57 | 56 reacties
|
lees voor
PVV passeert wegzakkende VVD
AMSTERDAM - Sinds het sluiten van het bezuinigingsakkoord tussen de partijen van de Kunduz-coalitie, zijn de electorale verhoudingen fors verschoven. Het enthousiasme voor het akkoord is zeker onder de VVD-kiezers duidelijk gedaald, maar ook speelt “Europa” een steeds belangrijkere rol (deze week in de gedaante van de ESM-ratificatie).
De VVD houdt haar kiezers nu steeds minder vast, terwijl de PVV dat juist een stuk beter doet dan kort na de val van het kabinet. Terwijl direct na de val van het kabinet nog amper VVD-kiezers de oversteek meer maakten naar de PVV is die stroom nu weer wel op gang gekomen en mede daardoor zien we dat vandaag de PVV 2 zetels is gestegen (naar 25) en de VVD weer 1 gedaald (naar 24).
Het verlies van Groen Links dankzij het interne gekrakeel om de kandidatuur van Dibi van 3 zetels van vorige week is voor 2/3e deel weer goedgemaakt (van 4 naar 6). Mede daardoor is de PvdA weer 2 teruggezakt naar 21. De SP stijgt 1 zetel en staat daarmee met 30 zetels 5 voor op nummer 2 (de PVV). Het CDA valt weer 1 zetel terug naar 14.
Nee, Europa heeft de PVV geredquote:Op zondag 27 mei 2012 12:58 schreef Kaas- het volgende:
Sta ik dan met mijn voorspelling na het klappen van het gedoogkabinet dat de PVV nu wel over haar hoogtepunt heen was. Helaas pindakaas.
je IQ is dalend??quote:Op zondag 27 mei 2012 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk eerder de trend van een dalend IQ
Een land waarin PVV en SP de grootste partijen zijn, geeft toch wel goed de echte crisis aan.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:01 schreef Kaas- het volgende:
Wat een groot verschil trouwens. Ik was even nieuwsgierig naar wat D66 nu dan doet in de peiling en op nu.nl zie ik dat Synovate VVD op 30 zet en PVV op 20. Dit terwijl de Telegraaf ze op respectievelijk 24 en 25 zet.
Zonder meer, mensen zijn ineens verbaasd dat binnenlandse bezuiningen tot koopkrachtverlies leiden en wijten dat dan aan Europa. ESM-fonds komt er nog even overheen, wat ook wel een lekkere timing voor de PVV was. Ik schat zo in dat er voor september nog wel meer gaat gebeuren in de financiele markten dat in het voordeel van het aantal PVV-zetels zal zijn.quote:
In dat opzicht ben ik nog wel ontzettend blij dat de PVV bestaat. Anders kreeg de SP nu een zeteltje of 50 en kon je er echt niet omheen!quote:Op zondag 27 mei 2012 13:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een land waarin PVV en SP de grootste partijen zijn, geeft toch wel goed de echte crisis aan.
Anti-alles, pro-niks.
Hier word het beter uiteengezet http://blogs.independent.(...)ake-if-greece-exits/quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
1 ding zit er volgens mij niet bij..... EU-banken die gesteund moeten worden (die exposure hebben op Gr.). Niet al het schuldpapier zit bij de ECB of IMF.
dat is peanuts vergeleken met de kosten als Griekenland ten koste van alles binnen de europa gehouden moet worden.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Volgens deze professor zou een Grieks exit alleen de Nederlandse overheid al ruim 19 miljard euro kosten. Dat is bijna 2x de huidige bezuinigingen. En dan komt daar nog even bij op dat onze eigen banken en zeker ook pensioenfondsen, hoewel ze die posities al twee jaar geleidelijk afbouwen, nog voor miljarden in Griekenland zitten.
En dan kunnen wij Nederlanders nog een stootje hebben binnen de EU.
Achmea gaf van de week te kennen dat ze zouden verdienen aan een Grexitquote:Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Volgens deze professor zou een Grieks exit alleen de Nederlandse overheid al ruim 19 miljard euro kosten. Dat is bijna 2x de huidige bezuinigingen. En dan komt daar nog even bij op dat onze eigen banken en zeker ook pensioenfondsen, hoewel ze die posities al twee jaar geleidelijk afbouwen, nog voor miljarden in Griekenland zitten.
En heb jij het idee dat de EU / Euro problemen minder belangrijk zal gaan worden, en zeker als we nog eens 5 miljard moeten storten, en er dus nog meer bezuinigd moet worden op onze inkomsten ??quote:Op zondag 27 mei 2012 13:11 schreef bedachtzaam het volgende:
Frits Bolkestein gaf aan dat de laatste 3 weken voor de verkiezingen belangrijk zijn, alles daarvoor is men snel vergeten.
Leuk dat er ook ergens een winnaar rondloopt, maar daar heeft de rest van Nederland niet zo gek veel aan.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Achmea gaf van de week te kennen dat ze zouden verdienen aan een Grexit
Met name vanwege hun Griekse activiteiten
sleutel: verplichtingen in nieuwe currency, bezittingen in euro
Geldt ook voor ING. Ofwel, je conclusie dat financiele instellingen, en dan met name verzekeraars, geld verliezen doordat ze ze 'in Griekenland' zitten, is niet per definitie juist.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Leuk dat er ook ergens een winnaar rondloopt, maar daar heeft de rest van Nederland niet zo gek veel aan.
Ik kan je dat niet bewijzen, omdat ING Griekenland geen separate cijfers presenteert, maar als het voor Achmea geldt, denk ik dat het ook voor ING Verzekeringen geldtquote:Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef Kaas- het volgende:
Ik zei banken en pensioenfondsen he (hoewel er inderdaad ook een paar bank-verzekeraars zijn uiteraard). Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat een bank als ING meer verplichtingen in Griekenland heeft dan bezittingen totdat iemand me het tegendeel bewijst.
.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En uiteindelijk gaat het niet om Griekenland, maar om Spanje en Italie
Het gaat sowieso geld kosten, of ze er nu in blijven of niet. Speculeren over hoeveel het kost is bijna onzinnig geworden, het gaat gewoon veel geld kostenquote:Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Dat is juist iets wat je eigenlijk in essentie al meermaals hebt toegejuichd in deze reeks (wat ik overigens terecht vind hoor). Die onbetaalde rekeningen mogen Italiaanse bedrijven dit jaar als korting op hun te betalen belastingen invoeren. Dat is misschien niet zo goed voor het overheidssaldo daar, maar het is de facto een investering van 20 a 30 miljard in de Italiaanse economie om de groei een beetje aan te zwengelen.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
Dat is heel just, en dat Italie 20 a 30 miljard aan onbetaalde rekeningen van privé-bedrijven heeft liggen die voor het eind van het jaar betaald moeten worden, is een slechte ontwikkeling
En volgend jaar als extra bijtelling, ik hoop dat ze een leuke rentevergoeding krijgen op deze dubieuze debiteurquote:Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef Kaas- het volgende:
Die onbetaalde rekeningen mogen Italiaanse bedrijven dit jaar als korting op hun te betalen belastingen invoeren.
quote:Italian public authorities have one of Europe's worst track records for paying creditors, and in all they owe companies 60 billion euros
quote:Portugal, Italy, Greece And Spain Owe $20 Billion To Big Drug Companies
An interesting article in the Swiss press this morning regarding the big Swiss drug companies, Roche and Novartis.
Apparently the PIGS are not paying their drug bills. The numbers are big. The bills have been unpaid for years. Some excerpts from the article:
Hospitals in Portugal, Italy, Greece and Spain are delaying paying for drugs by up to three years
Read more: http://articles.businessi(...)greece#ixzz1w4rBZB5S
quote:Hedgefonds-strateeg Baz over eurocrisis 'Dit is nog maar het begin'
Giel ten Bosch
LONDEN - Een aantal werknemers van GLG had al gewaarschuwd voor Jamil Baz, het Libanese hoofd strategie van het Londense hedgefonds (¤20 miljard beheerd vermogen en sinds 2010 onderdeel van de beurgenoteerde MAN Group). ,,Hij is echt een bear”, zo werd fluisterend verwezen naar een bear market waarin aandelen lange tijd dalen. Ze hadden niets teveel gezegd: ,,De crisis is nog niet eens begonnen.”
Baz doet zijn bijnaam niet alleen qua boodschap eer aan. Gedurende de anderhalf uur dat hij aan het woord is, ijsbeert hij heen en weer in het glazen kantoor van GLG als ware hij opgesloten in een kooi van de London Zoo, nog geen twee Engelse mijlen verder.
Zijn betoog begint met een even onvoorstelbaar als gruwelijk verhaal dat afspeelt ten tijde van heftige Griekse rellen tegen extra bezuinigingen in ruil voor een miljardensteun uit Europa, rond oktober 2011. „Van betrouwbare bronnen hoorden we dat het Griekse leger aan het trainen was om op de betogers te schieten”, zegt Baz alsof hij vertelt wat er gisteravond op het menu stond. „Maar de generaals zagen schieten op het eigen volk niet echt zitten en ze gingen naar de premier (Papandreou, red.). ’We zijn een land met een fascistisch verleden’, zo zeiden ze. ‘Misschien is het niet zo’n goed idee om op onze eigen bevolking te schieten, misschien moet je het volk vragen of ze het bezuinigingsprogramma willen uitvoeren. Via een referendum’. De premier ging akkoord, maar Merkel en Sarkozy zeiden no way. We weten allemaal wat er is gebeurd (het referendum dat Europa niet wilde komt er nu toch in de vorm van nieuwe verkiezingen op 17 juni, red.) Maar je weet dat de zaken echt serieus verkeerd zitten als een dictatoriaal orgaan als het leger vraagt voor een democratische oplossing als een referendum en als democraten zoals het Merkozy-paar vragen om een dictatoriale oplossing.”
Het voorbeeld is voor Baz, die eerder voor Lehman Brothers, Deutsche Bank, Goldman Sachs en Pimco werkte, exemplarisch voor wat er mis is in Europa. Het grootste tekort in Europa is niet het begrotingstekort of een tekort op de lopende rekening. Het grootste tekort is volgens de man met titels van prestigieuze scholen als de London School of Economics, MIT en Harvard, het democratische tekort.
Maar er is meer mis met de eurozone. Namelijk het gebrek aan een algemeen Europees gevoel. „Als je in Amerika iets koopt”, geeft hij een voorbeeld, „dan doe je dat met dollarbiljetten waar historische figuren als George Washington, Thomas Jefferson of Abraham Lincoln opstaan. Hoe zit dat in Europa? Europa is het continent met historische figuren als Immanuel Kant, Goethe, Nietschze en Marcel Proust. en Miguel de Cervantes. Maar wat zie je op de eurobiljetten? Bruggen. En je kan niet eens zien waar ze staan!”
„Dat is de enige gemeenschappelijke noemer waar de bureaucraten in Brussel het over eens konden worden. Daarom zal de eurozone in zijn huidige vorm niet overleven. Met zo’n groot politiek project moet er iets zijn dat mensen verbindt. Gemeenschappelijke normen en waarden. Dat zie ik niet. Krantenkoppen in Duitsland zeggen dat de pensioenleeftijd naar 70 moet zodat die luie Grieken met 45 kunnen stoppen met werken. In de Griekse kranten wordt gevraagd om het goud dat nazi-Duitsland stal in de Tweede Wereldoorlog. Dat is de sfeer in Europa op dit moment.”
Over de economische stand van zaken in de eurozone is Baz al even helder als pessimistisch. „Katholiek Europa is failliet. Spanje, Portugal, Griekenland uiteraard en Ierland. Allemaal failliet, en het is een kwestie van tijd voordat we realiseren dat Frankrijk ook failliet is. De lonen in landen als Spanje en Italië moeten 25% omlaag. En er moet zo gigantisch veel worden bezuinigd dat de economie in die landen nog harder zal krimpen. En ze kunnen niet hun munt devalueren om uit de problemen te komen.”
„Oké, dat is de stand van zaken. Laten we nu eens kijken naar een middel van de ECB om de situatie te verbeteren: LTRO (Long Term Refinancing Operation, red.). Geld dat de banken voor drie jaar voor 1% kunnen lenen met het idee dat ze daar staatsobligaties met een rente van 4% van kopen. Met het gratis geld dat ze daar mee verdienen kunnen ze hun kapitaalbuffers ophogen. Er is echter een groot probleem met deze redenering die ervan uitgaat dat de obligaties in zijn geheel worden afgelost. De landen zijn failliet, dus dat terugbetalen gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Banken worden momenteel min of meer gedwongen om die obligaties te kopen terwijl ze er juist minder van zouden moeten hebben. Ik denk dat de ECB de lange termijnstabiliteit van deze banken opoffert en dit zal over een paar jaar, als de obligaties niet worden afgelost, een misdaad tegen de mensheid worden genoemd.”
Baz gaf zijn onderzoeksteam een paar weken terug de opdracht om te kijken hoe ver de wereld eigenlijk is met het terugbrengen van de enorme schuldenberg die als een molensteen om de wereldeconomie hangt. Toen hij de resultaten zag kon hij zijn ogen niet geloven.
„We hebben naar de totale schuld ten opzichte van het bnp van 10 landen gekeken waaronder de VS, het VK, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. In de periode 2007, vlak voor de crisis, tot nu. En wat bleek? In al die tien landen is de schuld gestegen. Het terugbrengen van de berg is dus nog niet eens begonnen. De crisis is nog niet eens begonnen. Het gaat bovendien heel lang duren eer de schuld weer normale proporties aanneemt en de impact van het ontschulden is verwoestend voor de economie.”
„Volgens het IMF kostte voor het uitbreken van de crisis elke procent dat het begrotingstekort ten opzichte van het bnp wordt teruggebracht, 0,5% van datzelfde bruto nationaal product.
Met andere woorden, als het begrotingstekort met 12% van bnp moet worden teruggebracht, kostte dat 6%. Maar dat was voor de crisis. Nu is die multiplier geen 0,5 maar 2, vanwege het feit dat de centrale banken de rente niet verder omlaag kunnen brengen en de munt niet kan worden gedevalueerd. Daardoor kost diezelfde 12% geen 6% maar 24% van het bnp. Dus als een land normaal 12 jaar met 2% zou groeien is dat nu 0% groei voor 12 jaar.”
Ondanks alles denkt Baz dat de eurozone over 3 jaar weliswaar niet zo groot is als nu, maar in de kern nog in tact is. „Een beetje zoals de families in de romans van Tolstoj. Ze leven samen. Maar erg ongelukkig.”
Bron: Telegraaf
quote:De Europese Unie doet volgens Grant inmiddels niet onder voor de totalitaire fascistische dictatuur van Stalin.
Het is dan ook slechts een kwestie van tijd voordat we opnieuw het geluid van stampende laarzen in onze straten zullen horen.
quote:
Dat is slecht nieuws voor de PvdA en de SPVV.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:13 schreef dvr het volgende:
Een uitstekende, glasheldere en voor velen ongetwijfeld verontrustende samenvatting van hoe het met de eurocrisis staat:
[..]
quote:zo 27 mei 2012, 16:44
Zwitsers maken actieplan voor val euro
GENVE (AFN) - Hoewel Zwitserland er niet van uitgaat dat de eurozone uiteenvalt, bereidt het land zich wel op zo'n scenario voor. Dat zegt de president van de Zwitserse centrale bank, Thomas Jordan, in een zondag gepubliceerd interview met de krant SonntagsZeitung.
Die negativiteit sleurt ons allen de afgrond in, die waarderingen ookquote:Op zondag 27 mei 2012 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
Men gaat vast in de schuilkelders
http://www.telegraaf.nl/d(...)voor_val_euro__.html
[..]
Maar gelukkig bestaan tegen paranoia en achtervolgingswaanzin tegenwoordig wel steeds betere medicijnenquote:Op zondag 27 mei 2012 19:43 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Die negativiteit sleurt ons allen de afgrond in, die waarderingen ook
Nee de reden is dat er voor de euro geen basis isquote:Op zondag 27 mei 2012 19:43 schreef Partyboy1991 het volgende:
[..]
Die negativiteit sleurt ons allen de afgrond in, die waarderingen ook
Was dan ook een quote van xandernieuws.nl, iets wat helemaal geen nieuwsbron is maar een soort verzameling BNW-artikelen over iluminatie, het einde der tijden, holle aarde theorie etc. Echt please, ga dat soort 'bronnen' niet citeren in AEX, de Telegraaf ik nog tot daar aan toe..quote:
quote:Op zondag 27 mei 2012 22:34 schreef karton2 het volgende:
Die is alleen te bekijken als je in het VK woont aldus de BBC site.
Heb wel een torrent bestand gevonden waar hij in goede kwaliteit te downloaden is: http://thepiratebay.se/to(...)_576p_x264_AAC_HDTV_
WTF??? Ik dacht dat alleen xs4all de site blokkeerde, wie heeft er een andere URL voor tpb?quote:Op 10 mei heeft de Rechtbank Den Haag ons opgedragen om deze site te blokkeren voor al onze klanten. Deze maatregel is het gevolg van de rechtzaak die de stichting Brein is gestart tegen onder andere Tele2.
Tele2 is teleurgesteld in de uitspraak. Wij zijn fundamenteel tegen de filtering van internetverkeer en vinden dat telecom providers nooit de rol van politieagent op zich moeten nemen.
De rechter heeft toch besloten dat we de website van de Pirate Bay ontoegankelijk moeten maken voor onze klanten. En hier zullen wij ons vanaf 24 mei 2012, onder protest, aan houden.
Hieronder staat de complete lijst van IP-adressen en URL-domeinnamen die wij op basis van het vonnis moeten blokkeren. Wij hebben in het Tele2-netwerk de toegang tot deze sites geblokkeerd. Hiervoor wordt jouw gedrag op internet overigens niet gecontroleerd. Niet door ons maar ook niet door andere partijen.
Ik stem sowieso rechtsquote:Op zondag 27 mei 2012 23:01 schreef Bombshell het volgende:
Dat we er op achteruit gaan allemaal is duidelijk. Ook met de verkiezingen heb ik geen idee op wie ik nou echt mn stem ga uitbrengen.
Ik ben er ook steeds meer klaar me om het te volgen allemaal.
Mwah, nee zo verontrustend vind ik het niet. Dit is duidelijk zo'n voorbeeld van iemand uit de financiële sector die niet op de juiste plek zit. Een Libanees die Europa een gebrek aan democratie verwijt, laat me niet lachen. Helaas heeft hij de beschikking over heel veel geld.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:13 schreef dvr het volgende:
Een uitstekende, glasheldere en voor velen ongetwijfeld verontrustende samenvatting van hoe het met de eurocrisis staat:
[..]
De Grieken krijgen pas weer geld als de nieuwe regering de bezuinigingen gaat uitvoeren. Dit gaan ze niet redden, want het geld is op voor de verkiezingen, dus ik ben wel ergn benieuwd naar de volgende smoes om toch maar weer geld te geven..quote:Op zondag 27 mei 2012 23:26 schreef Bombshell het volgende:
Schatkist van Griekenland is weer eens leeg aan het raken lees ik net. Tot ergens in Juni redden ze het net. Dat is mooi voor ze aangezien dan ongeveer het ESM in werking treed. Zeg maar dag tegen de eerste 40 Miljard.
Over een paar maanden is de schatkist weer leeg en dan zal ook Spanje wel om de hoek komen kijken ondertussen. Kan gelijk de noodprocedure in werking gaan. Benieuwd wat van ons verwacht wordt.. 100 miljard of misschien wel 200 miljard??
Laat die tering landen toch failliet gaan
Heb je ook inhoudelijke kritiek of blijft het bij wezenloos gezever? Het democratisch deficiet van Europa, o.a. in de vorm van een tandenloos en corrupt parlement en een benoemde, in zichzelf gekeerde bestuurlijke elite creëert een steeds grotere kloof tussen bevolking en bestuur. En daarmee een steeds kleiner draagvlak voor de steeds hardere maatregelen die 'Europa' eist.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:06 schreef Krantenman het volgende:
Mwah, nee zo verontrustend vind ik het niet. [..] Een Libanees die Europa een gebrek aan democratie verwijt, laat me niet lachen.
En wat wil je daar mee zeggen -- dat het helemaal geen probleem is dat Europa met de huidige aanpak een lange periode van bittere armoede en onrust tegemoet gaat, omdat dat 'een intern probleem' is?quote:Wat men vergeet is dat een heleboel schulden van bv. Griekenland uitstaan bij andere Europese landen en Europese banken (die ondertussen in veel gevallen ondersteund worden door de overheid). Het is dus een intern Europees probleem.
Dat is maar één aspect, en het is al erg genoeg, want dat zijn onze pensioenen, sociale fondsen, levensverzekeringen en dergelijke die daarin belegd zijn en voor een flink deel dreigen te verdwijnen. Frankrijk presteert overigens allerminst goed.quote:Goed presterende landen zoals Duitsland en Frankrijk hebben te veel geld/leningen verstrekt [..] Het geld krijg je met andere woorden niet terug, [..]
Het geld dat de Griekse staat door belastingheffing int, wordt o.a. besteed aan het aflossen van zijn staatsschuld (of in ieder geval het betalen van de rente) aan Duitsland en Nederland. Dat systeem is het probleem niet - het probleem is dat dat Griekse belastinggeld niet in voldoende mate geint kan worden.quote:(Maar daar zit je meteen met een nieuw probleem, want belastinggeld dat in Griekenland wordt gerecupereerd kan nooit ter compensatie naar bv. Duitsland of Nederland worden gestuurd).
Je ziet het nu al terug in de politieke-peilingen van diverse landen.quote:Het EMS noodfonds probeert daar een buffer in te vormen, waarbij het geld door de overheden gefourneerd wordt en dus ooit door belastingbetalers tegen steeds hogere rente terugbetaald moet worden, maar je kunt er nu al vergif op innemen dat dat fonds hooguit een jaartje mee gaat voordat zijn kas opnieuw gevuld moet worden. Ik, voor mij, geloof niet dat Nederlandse of Duitse stemmers dat op dat moment nog zullen pikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |