abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112061158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:00 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Propaganda :P En anders probeerd de EU wel de verkiezingen te belazeren.
Ik volg het allemaal wat minder wordt er gefrustreerd van.
Sinds Ierland twee keer mocht stemmen tijdens een EU referendum werd wel duidelijk waar de EU tot in staat in.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 23:32:17 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112071115
De Grieken komen

Nou ja het jonge opgeleide deel dan, de oudjes zullen wel daar blijven
http://www.telegraaf.nl/b(...)vasie_Grieken__.html

quote:
a 26 mei 2012, 22:59
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
LONDEN - Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken bereidt plannen voor om een mogelijke flinke groei van het aantal immigranten uit Griekenland te beteugelen. Dat heeft minister Theresa May zaterdag in de krant The Daily Telegraph gezegd. Veel Grieken komen mogelijk naar Groot-Brittannië, als hun land de eurozone verlaat. Zij kunnen dat land aantrekkelijk vinden, omdat het geen deel van de eurozone uitmaakt

Volgens May zijn er geen aanwijzingen dat de immigratie uit landen met problemen in de eurozone toeneemt, maar „het is moeilijk te zeggen hoe zich dat in de komende weken ontwikkelt”. Binnen de Europese Unie bestaat vrij verkeer van personen, maar landen hebben enige ruimte om in extreme situaties de komst van personen uit een ander EU-land tijdelijk te beperken.

May zegt dat zij voor illegalen „een echt vijandelijke omgeving” wil scheppen. Het moet hun onmogelijk worden in Groot-Brittannië te werken of een woning te vinden. Ook mogen zij geen bankrekening openen. „Wat wij niet willen, is een situatie waarin mensen denken dat zij hier naartoe kunnen komen en kunnen blijven, omdat zij alles kunnen krijgen wat zij nodig hebben”, zegt de Britse minister.

.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 27 mei 2012 @ 01:56:51 #253
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_112078354
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:04 schreef bascross het volgende:

Kan iemand dit verklaren? Als het een grap is dan is ze wel een erg goede actrice. Zorgwekkend om te zien dat deze mensen Europa besturen.

All kidding aside, ik denk dat haar antwoord sarcastisch was. Net zoals je een hoogleraar wiskunde vraagt: "Dus jij bent hoogleraar wiskunde he? Hoeveel is 1 + 1?"
En dat je dan een sarcastisch antwoord terug krijgt. ;)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_112081479
Beetje vreemd, ik weet bgewoon uit interesse waar de meeste landen liggen.
Misschien is Duitsland stiekem bezig met het plannen van WOIII en willen ze Berlijn naar Rusland verplaatsen.
  zondag 27 mei 2012 @ 11:38:26 #255
323876 michaelmoore
pi_112083102
De kiezer gaat op democratische manier de mening over de EU geven met de verkiezingen, Brussel wordt gehaat en flink ook
Als we voor 12 september NOGMAALS 5 miljard moeten storten in de ESM (en dat acht ik zeer waarschijnlijk) dan is de boot aan.

Hollande had al aangeboden om een paar Spaanse banken te redden uit de EFSF en ESM gelden

http://www.telegraaf.nl/b(...)gzakkende_VVD__.html

quote:
o 27 mei 2012, 10:57 | 56 reacties
|
lees voor
PVV passeert wegzakkende VVD
AMSTERDAM - Sinds het sluiten van het bezuinigingsakkoord tussen de partijen van de Kunduz-coalitie, zijn de electorale verhoudingen fors verschoven. Het enthousiasme voor het akkoord is zeker onder de VVD-kiezers duidelijk gedaald, maar ook speelt “Europa” een steeds belangrijkere rol (deze week in de gedaante van de ESM-ratificatie).

De VVD houdt haar kiezers nu steeds minder vast, terwijl de PVV dat juist een stuk beter doet dan kort na de val van het kabinet. Terwijl direct na de val van het kabinet nog amper VVD-kiezers de oversteek meer maakten naar de PVV is die stroom nu weer wel op gang gekomen en mede daardoor zien we dat vandaag de PVV 2 zetels is gestegen (naar 25) en de VVD weer 1 gedaald (naar 24).

Het verlies van Groen Links dankzij het interne gekrakeel om de kandidatuur van Dibi van 3 zetels van vorige week is voor 2/3e deel weer goedgemaakt (van 4 naar 6). Mede daardoor is de PvdA weer 2 teruggezakt naar 21. De SP stijgt 1 zetel en staat daarmee met 30 zetels 5 voor op nummer 2 (de PVV). Het CDA valt weer 1 zetel terug naar 14.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 27-05-2012 13:02:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112085357
Sta ik dan met mijn voorspelling na het klappen van het gedoogkabinet dat de PVV nu wel over haar hoogtepunt heen was. Helaas pindakaas. :')
  zondag 27 mei 2012 @ 13:01:01 #257
323876 michaelmoore
pi_112085426
quote:
13s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:58 schreef Kaas- het volgende:
Sta ik dan met mijn voorspelling na het klappen van het gedoogkabinet dat de PVV nu wel over haar hoogtepunt heen was. Helaas pindakaas. :')
Nee, Europa heeft de PVV gered
pi_112085452
Wat een groot verschil trouwens. Ik was even nieuwsgierig naar wat D66 nu dan doet in de peiling en op nu.nl zie ik dat Synovate VVD op 30 zet en PVV op 20. Dit terwijl de Telegraaf ze op respectievelijk 24 en 25 zet. :{
pi_112085462
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk eerder de trend van een dalend IQ :D ;(
  zondag 27 mei 2012 @ 13:03:58 #260
323876 michaelmoore
pi_112085508
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk eerder de trend van een dalend IQ :D
je IQ is dalend??
Of hou je niet van meningen die anders zijn dan jouw mening ?

Is trouwens typisch D66 om mensen voor dom uit te maken die niet de heilige VSEU nastreven
pi_112085509
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:01 schreef Kaas- het volgende:
Wat een groot verschil trouwens. Ik was even nieuwsgierig naar wat D66 nu dan doet in de peiling en op nu.nl zie ik dat Synovate VVD op 30 zet en PVV op 20. Dit terwijl de Telegraaf ze op respectievelijk 24 en 25 zet. :{
Een land waarin PVV en SP de grootste partijen zijn, geeft toch wel goed de echte crisis aan.

Anti-alles, pro-niks.
pi_112085547
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zonder meer, mensen zijn ineens verbaasd dat binnenlandse bezuiningen tot koopkrachtverlies leiden en wijten dat dan aan Europa. ESM-fonds komt er nog even overheen, wat ook wel een lekkere timing voor de PVV was. Ik schat zo in dat er voor september nog wel meer gaat gebeuren in de financiele markten dat in het voordeel van het aantal PVV-zetels zal zijn.
pi_112085574
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Een land waarin PVV en SP de grootste partijen zijn, geeft toch wel goed de echte crisis aan.

Anti-alles, pro-niks.
In dat opzicht ben ik nog wel ontzettend blij dat de PVV bestaat. Anders kreeg de SP nu een zeteltje of 50 en kon je er echt niet omheen! :P

Gisteren bij Nieuwsuur (Pechthold vs. Roemer) bleek ook weer op schitterende wijze dat de SP alleen maar een beetje roeptoetert, maar er geen conclusies aan durft te verbinden. Was een leuk debat overigens, voor wie het nog terug wil zien.
pi_112085635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 09:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

1 ding zit er volgens mij niet bij..... EU-banken die gesteund moeten worden (die exposure hebben op Gr.). Niet al het schuldpapier zit bij de ECB of IMF.
Hier word het beter uiteengezet http://blogs.independent.(...)ake-if-greece-exits/

Naar mijn begrip zitten die er wel bij.

@piepeloi55
Als de banken die directe blootstelling aan Griekenland hebben gesteund worden, is het dan niet zo dat verdere escalatie voorkomen wordt?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_112085709
Frits Bolkestein gaf aan dat de laatste 3 weken voor de verkiezingen belangrijk zijn, alles daarvoor is men snel vergeten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_112085938
Volgens deze professor zou een Grieks exit alleen de Nederlandse overheid al ruim 19 miljard euro kosten. Dat is bijna 2x de huidige bezuinigingen. En dan komt daar nog even bij op dat onze eigen banken en zeker ook pensioenfondsen, hoewel ze die posities al twee jaar geleidelijk afbouwen, nog voor miljarden in Griekenland zitten.

En dan kunnen wij Nederlanders nog een stootje hebben binnen de EU. :{
  zondag 27 mei 2012 @ 13:21:58 #267
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112086013
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Volgens deze professor zou een Grieks exit alleen de Nederlandse overheid al ruim 19 miljard euro kosten. Dat is bijna 2x de huidige bezuinigingen. En dan komt daar nog even bij op dat onze eigen banken en zeker ook pensioenfondsen, hoewel ze die posities al twee jaar geleidelijk afbouwen, nog voor miljarden in Griekenland zitten.

dat is peanuts vergeleken met de kosten als Griekenland ten koste van alles binnen de europa gehouden moet worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112086045
Laat die berekeningen eens zien dan?
pi_112086130
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef Kaas- het volgende:

Achmea gaf van de week te kennen dat ze zouden verdienen aan een Grexit ;)
Met name vanwege hun Griekse activiteiten :)

sleutel: verplichtingen in nieuwe currency, bezittingen in euro
  zondag 27 mei 2012 @ 13:26:42 #270
323876 michaelmoore
pi_112086142
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:11 schreef bedachtzaam het volgende:
Frits Bolkestein gaf aan dat de laatste 3 weken voor de verkiezingen belangrijk zijn, alles daarvoor is men snel vergeten.
En heb jij het idee dat de EU / Euro problemen minder belangrijk zal gaan worden, en zeker als we nog eens 5 miljard moeten storten, en er dus nog meer bezuinigd moet worden op onze inkomsten ??

Nu zou een echte D66-er graag zijn leven geven voor het ideaal van een VSEU met een president Barosso, maar de meesten mensen niet
pi_112086166
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Achmea gaf van de week te kennen dat ze zouden verdienen aan een Grexit ;)
Met name vanwege hun Griekse activiteiten :)

sleutel: verplichtingen in nieuwe currency, bezittingen in euro
Leuk dat er ook ergens een winnaar rondloopt, maar daar heeft de rest van Nederland niet zo gek veel aan. :P
pi_112086233
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Leuk dat er ook ergens een winnaar rondloopt, maar daar heeft de rest van Nederland niet zo gek veel aan. :P
Geldt ook voor ING. Ofwel, je conclusie dat financiele instellingen, en dan met name verzekeraars, geld verliezen doordat ze ze 'in Griekenland' zitten, is niet per definitie juist.

Hoe het rekensommetje in totaal uitpakt, weet ik overigens ook niet hoor :)
pi_112086313
Ik zei banken en pensioenfondsen he (hoewel er inderdaad ook een paar bank-verzekeraars zijn uiteraard). Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat een bank als ING meer verplichtingen in Griekenland heeft dan bezittingen totdat iemand me het tegendeel bewijst. :P
pi_112086538
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:31 schreef Kaas- het volgende:
Ik zei banken en pensioenfondsen he (hoewel er inderdaad ook een paar bank-verzekeraars zijn uiteraard). Ik geloof er trouwens helemaal niets van dat een bank als ING meer verplichtingen in Griekenland heeft dan bezittingen totdat iemand me het tegendeel bewijst. :P
Ik kan je dat niet bewijzen, omdat ING Griekenland geen separate cijfers presenteert, maar als het voor Achmea geldt, denk ik dat het ook voor ING Verzekeringen geldt :)

Maar da's het punt ook niet. Het is simpelweg buitengewoon complex, en elke inschatting is een slag in de lucht. Het enge is, is dat het niet te voorspellen is.

En uiteindelijk gaat het niet om Griekenland, maar om Spanje en Italie :)
  zondag 27 mei 2012 @ 13:52:50 #275
323876 michaelmoore
pi_112087031
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En uiteindelijk gaat het niet om Griekenland, maar om Spanje en Italie :)
.
Dat is heel just, en dat Italie 20 a 30 miljard aan onbetaalde rekeningen van privé-bedrijven heeft liggen die voor het eind van het jaar betaald moeten worden, is een slechte ontwikkeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')