abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 16:01:13 #201
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112091202
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Frankrijk en Spanje wonen gezinnen ook bij elkaar.
Ja krakers omdat ze dakloos zijn dat is iets heel anders :')
pi_112092063
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:01 schreef Hanako het volgende:

[..]

Ja krakers omdat ze dakloos zijn dat is iets heel anders :')
nee, omdat de uitkeringen te laag zijn om zelfstandig te kunnen wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 27 mei 2012 @ 16:34:46 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112092149
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

nee, omdat de uitkeringen te laag zijn om zelfstandig te kunnen wonen.
Oh, het is toeval dat ze daar leegstaande nieuwbouw appartementen voor gebruiken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:09:45 #204
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112093173
Gewoon afschaffen die shit. Natuurlijk volstrekt belachelijk dat ik ga betalen zodat iemand anders onderdak heeft.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 27 mei 2012 @ 19:38:49 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_112097511
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Gewoon afschaffen die shit. Natuurlijk volstrekt belachelijk dat ik ga betalen zodat iemand anders onderdak heeft.
Ja precies! Laten we gewoon alle vangnetten over boord gooien. Wat heb je nu aan een ziekenfonds bijvoorbeeld, 'boeie' dat de meeste mensen een noodzakelijke operatie van 30.000 Euro niet kunnen betalen. Is niet mijn probleem!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_112097596
quote:
Tot je zelf onder een brug woont.
  zondag 27 mei 2012 @ 21:42:49 #207
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112102990
quote:
Ik hoop maar dat je aan het trollen bent. Anders is het wel erg slecht gesteld met je opvattingen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112104610
Vraag me af of TS klaar is voor 1 miljoen bedelaars.
pi_112104837
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat wil je met gezinnen? Die wonen al niet alleen.
Dat je alleenstaanden verplicht bij elkaar wilt zetten vind ik al over de grens, maar hoe wil je dat met gezinnen doen?
Nou, als je een leuke meid weet die bij deze alleenstaande wil komen wonen, sta ik daar best voor open hoor.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112106239
Weinig geld maakt vindingrijk en dwingt mensen tot andere keuzes en waarderingen.

quote:
Unlike Leon, who lives with his parents rent-free, Viada pays about $300 a month for a room in an 800-square-foot apartment he shares with four roommates, three of whom recently lost their jobs. They split the utilities, but Viada and the other employed roommate buy the groceries.
quote:
The younger Leons are struggling to become mileuristas, a slang term in Spain for those who earn a mil (1,000) euros a month, or about $1,300, for a yearly income just shy of $16,000. The term used to be a pejorative, but in Europe's new age of diminished expectations, it's become a goal to shoot for.

"When the country used to earn a lot of money, people would say, 'Oh, you're just a mileurista. You don't have a really good job,'" Leon said on a recent afternoon in the Puerta del Sol, Madrid's central square, as he waited for a young English-language student. "But now, things have changed. And if you earn 1,000 euros per month? Wow, I wish!"
latimes
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 27 mei 2012 @ 23:04:15 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112107085
"but in Europe's new age of diminished expectations..."
Een beetje meer nuchterheid zou fijn zijn. Sommigen doen net alsof de positie van Europa in de wereld van de ene op de andere dag voorgoed is veranderd. Ja, er is een crisisje. Big deal, dat heb je nu eenmaal eens in de zoveel decennia. Dat komt wel weer goed. Ja, de BRIC-landen zijn in opkomst. Big deal. Nu al gaan bedrijven die vroeger naar China uitweken terug naar Nederland omdat de salarissen in China zijn gestegen terwijl de kwaliteit nog steeds ondermaats is. Mochten we op een gegeven moment er op achteruitgaan doordat we te lui zijn geworden en doordat we te inefficiënt zijn gaan werken dan zullen we wel wakker worden zogauw onze welvaart chronisch daalt.
Mensen maken zich beter zorgen om de vergrijzing, waar nog geen enkele oplossing voor is gezocht! Zolang er geen oorlog is komt de rest wel goed.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_112113050
Ben het in grote lijnen eens met de TS...

Natuurlijk is iedereen tegen armoede... maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook... en geen 1 heeft een normale reden waarom die niet gewoon zou kunnen werken.

Het probleem is dat als je over het beteugelen van uitkeringen begint iedereen zegt dat je een graaier bent en niet aan medemensen denkt... maar dat is onzin... Als je constateert dat de meerderheid van de uitkeringstrekkers die je kent gewoon makkelijk kunnen werken, maar dat niet willen en soms beter af zijn dan de gemiddelde burger is er iets mis!
pi_112113298
Terechte OP. Zo hoort dat, mensen moeten eens gaan werken ipv rekenen op de mensen die wel werken.
  maandag 28 mei 2012 @ 02:17:30 #214
274453 okiokinl
blablabla
pi_112114948
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:56 schreef kossikvassik2 het volgende:

Natuurlijk is iedereen tegen armoede... maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook... en geen 1 heeft een normale reden waarom die niet gewoon zou kunnen werken.

Het probleem is dat als je over het beteugelen van uitkeringen begint iedereen zegt dat je een graaier bent en niet aan medemensen denkt... maar dat is onzin... Als je constateert dat de meerderheid van de uitkeringstrekkers die je kent gewoon makkelijk kunnen werken, maar dat niet willen en soms beter af zijn dan de gemiddelde burger is er iets mis!
dus je bent tegen fraude. duh.
en asielzoekers mogen niet eens werken.
pi_112116562
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:56 schreef kossikvassik2 het volgende:

maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook...
Uhu.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:30:00 #216
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_112118789
Bijstanduitkering afpakken, als duidelijk is dat desbetreffende persoon

A. Niet wilt werken OF
B. Geen moeite doet om werk te vinden OF
C. Bij het vinden van werk zich opzettelijk laat wegsturen.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:54:45 #217
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112119573
Eens, afschaffen met die Schultenbrausubsidie, ga maar werken met je luie flikker.
pi_112120383
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef SteamBoat het volgende:

A. Niet wilt werken OF
Is dat soms je voorstel voor nieuw beleid of zo? :'( :{w

Je hebt niet in de gaten dat dat al lang de regel is. :6
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 28 mei 2012 @ 12:26:36 #219
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_112120632
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ja hoor ...de regel....

Praktijk komt er niets van terecht.

de enigste regels die nageleefd moeten worden en waar ze bovenop zitten zijn het betalen van bekeuringen en op de nek van werkende bevolking ..... KEES!!!!!

afpakken van uitkeringen is namelijk best lastig, want stel dat deze mensen gaan pikken.....oei...laten we maar gewoon de regel staan, maar voeren hem niet uit...das wel zo makkelijk...KEES!!!
pi_112122465
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:26 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

ja hoor ...de regel....

Praktijk komt er niets van terecht.
Betaal jij mijn kortingen dan maar bij!
quote:
de enigste regels die nageleefd moeten worden en waar ze bovenop zitten zijn het betalen van bekeuringen en op de nek van werkende bevolking ..... KEES!!!!!
Noem je dat werken: bekeuringen oplopen?
quote:
afpakken van uitkeringen is namelijk best lastig, want stel dat deze mensen gaan pikken.....oei...laten we maar gewoon de regel staan, maar voeren hem niet uit...das wel zo makkelijk...KEES!!!
Dat is helemaal niet lastig: je stuurt gewoon een briefje met een beschikking, artikelnummer erbij, uitleg dat men binnen 6 weken bezwaar kan maken en klaar. Oh ja, je moet de administratie nog vertellen dat ze minder geld moet overmaken.

STOOMBOOT!!!!
pi_112129910
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef SteamBoat het volgende:

A. Niet wilt werken OF
oftewel in 90% van de gevallen
pi_112129922
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

en toch komt er in de praktijk niets van terecht!
pi_112132928
De OP getuigt van de typische wereld'kennis' van een PVV-tokkie. Niet serieus te nemen dus. Een hoop gezwets en onderbuikgevoelens maar bronnen en feiten ho maar.

PVV-tokkies kun je makkelijk herkennen aan hun opstelling en taalgebruik. Wanneer je de opgewonden spuisels leest is het alsof je de grote blonde PVV-fuhrer zelf hoort schuimbekken.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:28:16 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112133995
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
De OP getuigt van de typische wereld'kennis' van een PVV-tokkie. Niet serieus te nemen dus. Een hoop gezwets en onderbuikgevoelens maar bronnen en feiten ho maar.

PVV-tokkies kun je makkelijk herkennen aan hun opstelling en taalgebruik. Wanneer je de opgewonden spuisels leest is het alsof je de grote blonde PVV-fuhrer zelf hoort schuimbekken.
Sowieso heb ik het idee dat de meeste reacties komen van mensen die nog geen cent belasting betaald hebben....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112134769
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sowieso heb ik het idee dat de meeste reacties komen van mensen die nog geen cent belasting betaald hebben....
Precies, dit topic zit vol met thuiswonend grut die nog lekker op de zak van pappie en mammie teren, af en toe eens wat bijverdienen met hun krantenwijk, McJob of als vakkenvuller en elke zaterdagavond zich een coma inzuipen omdat dat nu eenmaal stoer is op die leeftijd. Dit soort figuren pik je er zo uit, omdat ze geen enkel benul hebben van uitkeringen of zelfstandig je boontjes moeten doppen.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:55:25 #226
274453 okiokinl
blablabla
pi_112134956
mensen snappen niet meer dat je betaald voor jezelf, voor het geval dat.
pi_112135018
Er zijn wel dingen die afgeschaft kunnen worden, de WW uitkering bijvoorbeeld en nee ook de werkgever hoeft die niet te betalen. De bijstand moet gewoon blijven natuurlijk maar dat moet dan ook het enige sociale vangnet zijn samen met de AOW. Wat ook zou helpen is dat men de grenzen dichtgooid voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse gelukszoekers die de banen innemen van het laagopgeleide volk. Ook zou men de loonbelastingen drastisch kunnen verlagen voor laaggeschoold werk zodat dat salaris ook boven het bijstandsniveau komt te liggen.
Bijstandsuitkeringen afschaffen werkt gewoon niet, je hebt nu eenmaal een vangnet nodig.
pi_112135254
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef PKRChamp het volgende:
Er zijn wel dingen die afgeschaft kunnen worden, de WW uitkering bijvoorbeeld en nee ook de werkgever hoeft die niet te betalen. De bijstand moet gewoon blijven natuurlijk maar dat moet dan ook het enige sociale vangnet zijn samen met de AOW. Wat ook zou helpen is dat men de grenzen dichtgooid voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse gelukszoekers die de banen innemen van het laagopgeleide volk. Ook zou men de loonbelastingen drastisch kunnen verlagen voor laaggeschoold werk zodat dat salaris ook boven het bijstandsniveau komt te liggen.
Bijstandsuitkeringen afschaffen werkt gewoon niet, je hebt nu eenmaal een vangnet nodig.
En waarom denk jij dat de WW wel afgeschaft kan worden dan? Weet je uberhaupt wel wat WW is?
pi_112135594
WW afschaffen. Leuk idee, inderdaad. Als je ontslagen wordt direct je inkomen een duikvlucht zien maken. Yeah!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 mei 2012 @ 19:14:38 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_112135658
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef PKRChamp het volgende:
Alle arbeidsongeschikten oom maar in de bijstand dumpen :P ...en daarna uiteraard gaan klagen dat het uitvreters zijn die niet willen werken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 28-05-2012 19:29:24 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112135743
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat de WW wel afgeschaft kan worden dan? Weet je uberhaupt wel wat WW is?
Nee ik heb geen idee. :')
pi_112135779
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als je het weet, waarom zou je de WW dan willen afschaffen? Laat me raden; je bent een scholier/student die nog nooit voor zichzelf heeft moeten zorgen.
pi_112135784
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, getuige die onzin die je verkoopt. Getuigt niet van veel kennis op dit gebied.

Maar je geeft wel een prima voorbeeld weg van mijn post op de vorige pagina.
pi_112135836
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Aal arbeidsongeschikten oom maar in de bijstand dumpen :P ...en daarna uiteraard gaan klagen dat het uitvreters zijn die niet willen werken. :')
Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad, hoeveel mensen zijn er wel niet die even nog op de WW willen teren zodat ze hun eigen weer even kunnen "opladen" om vervolgens na die periode weer werk te zoeken.
Als je een verantwoordelijk mens bent dan zet je wel wat aan de kant voor de tijden dat het wat minder gaat, dus dan kan je makkelijk even van het minimale leven want ik neem aan dat je niet een half jaar werkloos hoeft te blijven.
  maandag 28 mei 2012 @ 19:20:57 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112135901
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:19 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad, hoeveel mensen zijn er wel niet die even nog op de WW willen teren zodat ze hun eigen weer even kunnen "opladen" om vervolgens na die periode weer werk te zoeken.
Als je een verantwoordelijk mens bent dan zet je wel wat aan de kant voor de tijden dat het wat minder gaat, dus dan kan je makkelijk even van het minimale leven want ik neem aan dat je niet een half jaar werkloos hoeft te blijven.
Je WW wordt vrijwel direct gekort als je niet meteen begint met werk zoeken.... 20% is er zo af.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112135908
Ja, want iedereen die zijn baan verliest moet maar gelijk genoegen nemen met een McJob of fabriekswerk. Dat zal goed staan op je CV, om nog maar te zwijgen over hoeveel je er op achteruit gaat qua financien, wat weer een hoop andere problemen zal opleveren.

Wat een idioot ben jij. Totaal geen zicht op de huidige economische omstandigheden.
pi_112135941
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je het weet, waarom zou je de WW dan willen afschaffen? Laat me raden; je bent een scholier/student die nog nooit voor zichzelf heeft moeten zorgen.
Ik heb nog nooit van de staatsruif meegegeten, heb altijd mijn eigen boontjes gedopt het zij met werken of anders wel in de handel. Mensen moeten in mijn ogen hun eigen verantwoordelijkheid pakken en gewoon sparen voor de slechte tijden.
Momenteel gaat het mij financieel ook niet voor de wind maar mijn hand is nog steeds niet omhoog hoor voor een aalmoes. Ik concentreer mij eigen op geld verdienen en weer wat op te bouwen en dat gaat mij al meer dan 14 jaar bijzonder goed af.
pi_112136001
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, want iedereen die zijn baan verliest moet maar gelijk genoegen nemen met een McJob of fabriekswerk.

Wat een idioot ben jij. Totaal geen zicht op de huidige economische omstandigheden.
Stel je niet zo aan man, dat het bij jou niet wil lukken betekent niet dat je je frustraties op mijn visie hoeft te botvieren.
pi_112136068
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van de staatsruif meegegeten, heb altijd mijn eigen boontjes gedopt het zij met werken of anders wel in de handel. Mensen moeten in mijn ogen hun eigen verantwoordelijkheid pakken en gewoon sparen voor de slechte tijden.
Momenteel gaat het mij financieel ook niet voor de wind maar mijn hand is nog steeds niet omhoog hoor voor een aalmoes. Ik concentreer mij eigen op geld verdienen en weer wat op te bouwen en dat gaat mij al meer dan 14 jaar bijzonder goed af.
Kijk, er is wat mij betreft niets mis het verlagen van de duur van de WW. Punt is echter dat volwassenen opgescheept zitten met vaste lasten. Als ik plots moet leven van een bijstandsinkomen, kan ik die vaste lasten niet langer betalen. Ik vind het niet meer dan normaal dat de WW niet oneindig is, maar hun de werknemer een periode waarin hij op zoek kan naar een baan op zijn niveau. Niemand is gebaat bij Nederlanders die plots hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
pi_112136109
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man, dat het bij jou niet wil lukken betekent niet dat je je frustraties op mijn visie hoeft te botvieren.
Ik heb werk en een vangnet. Jouw visie is in mijn ogen gewoon dom. Je werkt namelijk voor een WW-uitkering, dus dat geld wordt sowieso niet uit jouw zak getrokken. Bovendien biedt WW mensen die werkloos zijn geworden de kans passend werk te vinden in hun eigen vakgebied en zonder dat ze gelijk de beetjes bij elkaar hoeven te schrapen. Want een modaal gezin heeft doorgaans geen spaarcenten. Dat jij nou zielig op jezelf woont en een huishouden voor één persoon voert en lekker bij kan sparen, wil nog niet zeggen dat iedereen daar maar genoegen mee moet/kan nemen.
pi_112136215
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kijk, er is wat mij betreft niets mis het verlagen van de duur van de WW. Punt is echter dat volwassenen opgescheept zitten met vaste lasten. Als ik plots moet leven van een bijstandsinkomen, kan ik die vaste lasten niet langer betalen. Ik vind het niet meer dan normaal dat de WW niet oneindig is, maar hun de werknemer een periode waarin hij op zoek kan naar een baan op zijn niveau. Niemand is gebaat bij Nederlanders die plots hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
Dat klopt, maar daarom hamer ik ook op eigen verantwoordelijkheid. Ik vind dat je verplicht wat aan de kant moet zetten voor de tijden dat het even wat minder is. Stel je raakt je baan kwijt dan kan je van je bijstandsuitkering de rekeningen grotendeels wel betalen. Laten we zeggen dat je dan nog 400 Euro`s extra nodig hebt per maand om de rest op te hoesten dan moet dat wel te doen zijn als je je financien een beetje kan managen.
  maandag 28 mei 2012 @ 19:28:56 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112136260
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:27 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarom hamer ik ook op eigen verantwoordelijkheid. Ik vind dat je verplicht wat aan de kant moet zetten voor de tijden dat het even wat minder is. Stel je raakt je baan kwijt dan kan je van je bijstandsuitkering de rekeningen grotendeels wel betalen. Laten we zeggen dat je dan nog 400 Euro`s extra nodig hebt per maand om de rest op te hoesten dan moet dat wel te doen zijn als je je financien een beetje kan managen.
Tot voor kort zette men via de heffingen iets aan de kant voor de WW... WW-premie.
Dat dat afgeschaft is omdat het allemaal zo goed ging met NL doet er niet aan af.
Overigens betalen werkgevers nog steeds WW-premie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112136262
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik heb werk en een vangnet. Jouw visie is in mijn ogen gewoon dom. Je werkt namelijk voor een WW-uitkering, dus dat geld wordt sowieso niet uit jouw zak getrokken. Bovendien biedt WW de kans om mensen die werkloos zijn geworden passend werk te vinden in hun eigen vakgebied.
Als je werkt voor een WW uitkering zou dat betekenen dat je dat geld voortaan in je zak zou kunnen steken mocht de WW compleet afgeschaft worden. Dus als je werkt hou je per saldo meer geld over, ik zie het probleem niet zo.
pi_112136270
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom gaat de WW zelf omhoog en wordt de duur verkort. Dat is dan toch geen probleem?
  maandag 28 mei 2012 @ 19:30:28 #245
244933 trovey
Nachtoele
pi_112136337
quote:

[..]

Jammmer alleen dat je reactie niets met datgene te maken heeft waarover ik het had. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112136378
quote:

[..]

Ik zie echt niet in wat daar het voordeel van is. Je maakt het mensen onnodig moeilijk. Nogmaals, je kunt de duur van de WW verder beperken. Maar afschaffen is nergens voor nodig. Jij kunt wel vinden dat mensen per se een vetlaagje op moeten bouwen, maar zo werkt de wereld nou eenmaal niet.
pi_112136397
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daarom gaat de WW zelf omhoog en wordt de duur verkort. Dat is dan toch geen probleem?
He snotaap, waar zie je mij iets anders zeggen?
pi_112136436
quote:

[..]

En gezinnen die net genoeg verdienen om hun gezin te kunnen onderhouden, hoe gaan die dat doen? Hoe moeten zij een buffer opbouwen met geld dat er niet is?? Ik vind het nogal een egoistische gedachtengang van je, duidelijk gericht op een éénpersoonshuishouden. Zo werkt het gelukkig niet.
  maandag 28 mei 2012 @ 19:37:19 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112136647
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En gezinnen die net genoeg verdienen om hun gezin te kunnen onderhouden, hoe gaan die dat doen? Hoe moeten zij een buffer opbouwen met geld dat er niet is?? Ik vind het nogal een egoistische gedachtengang van je, duidelijk gericht op een éénpersoonshuishouden. Zo werkt het gelukkig niet.
Ik snap sowieso niet waarom het zou moeten komen te vervallen, er worden gewoon WW-premies betaald door de werkgevers....
Het is (net als Wia) een werknemersverzekering, en er wordt dus premie voor betaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112136789
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:32 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En gezinnen die net genoeg verdienen om hun gezin te onderhouden en slechts 1x per maand iets leuks kunnen doen, hoe gaan die dat doen?
Wat die mensen verdienen zit net boven het bijstandsniveau. Dus zoveel verschil zit er niet tussen een WW uitkering en een bijstandsuitkering. Bovendien heb je dan ook recht op huursubsidies en dergelijke.
quote:
Ik vind het nogal een egoistische gedachtengang van je, duidelijk gericht op een éénpersoonsinkomen. Zo werkt het gelukkig niet.
Op een dag en dat duurt niet lang meer heb ik zo het gevoel werkt het gewoon wel zo. De staat kan niet iedereen blijven onderhouden, het zorgt voor laksheid en de wil om iets te bereiken word steeds minder als de staat altijd voor je in de bres springt.
Als ik het red zonder diploma`s en nog voor elkaar gekregen te hebben om mooie auto`s te rijden en dure meubels te hebben zonder van de staatsruif te eten dan betekent dat dat een ander dat ook kan. Waar een wil is is een weg, maar in Nederland is het eerder je hoeft geen wil te hebben wij zorgen wel voor je.
pi_112136983
Heb je een gezin (of kinderen), want zoals je lult lijk ik gelijk te hebben.
pi_112137060
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Heb je een gezin, want zoals je lult lijk ik gelijk te hebben.
Ik had een gezin, dus daarom weet ik dat het mogelijk is.
pi_112137116
En wat vond je gezin van die instelling? Is het daarom nu misschien ook 'ex-gezin'?
  maandag 28 mei 2012 @ 19:49:59 #254
3542 Gia
User under construction
pi_112137249
quote:

[..]

Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad, hoeveel mensen zijn er wel niet die even nog op de WW willen teren zodat ze hun eigen zich weer even kunnen "opladen" om vervolgens na die periode weer werk te zoeken.
Daar betaal je toch al premie voor!
pi_112137721
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
En wat vond je gezin van die instelling? Is het daarom nu misschien ook 'ex-gezin'?
Als je elke dag biefstuk kan vreten en een dikke auto voor de deur heb staan en noem maar op dan waren de financieen echt het probleem niet. Dat heeft andere meer persoonlijke redenen wat ik hier natuurlijk niet met jullie ga delen.
pi_112138575
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:40 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Wat die mensen verdienen zit net boven het bijstandsniveau. Dus zoveel verschil zit er niet tussen een WW uitkering en een bijstandsuitkering. Bovendien heb je dan ook recht op huursubsidies en dergelijke.

[..]

Op een dag en dat duurt niet lang meer heb ik zo het gevoel werkt het gewoon wel zo. De staat kan niet iedereen blijven onderhouden, het zorgt voor laksheid en de wil om iets te bereiken word steeds minder als de staat altijd voor je in de bres springt.
Als ik het red zonder diploma`s en nog voor elkaar gekregen te hebben om mooie auto`s te rijden en dure meubels te hebben zonder van de staatsruif te eten dan betekent dat dat een ander dat ook kan. Waar een wil is is een weg, maar in Nederland is het eerder je hoeft geen wil te hebben wij zorgen wel voor je.
Jij had toch een heleboel geld gewonnen in het casino? Dat herinner ik me uit andere topics.

Jij hebt dus al helemaal niks te zoeken in deze discussie als dat waar is.
pi_112139187
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:15 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Jij had toch een heleboel geld gewonnen in het casino? Dat herinner ik me uit andere topics.

Jij hebt dus al helemaal niks te zoeken in deze discussie als dat waar is.
Als je die quote even terug kan halen krijg je van mij duizend Euro. :') Ik heb ooit wel eens wat gewonnen in een casino maar dat was bij lange na niet genoeg om daar huisvesting een auto en alle rekeningen mee te bekostigen.
pi_112139246
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

He snotaap, waar zie je mij iets anders zeggen?
Sorry. Past meer bij D66/VVD dan bij wat je normaal post. :P
pi_112139333
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als je die quote even terug kan halen krijg je van mij duizend Euro. :') Ik heb ooit wel eens wat gewonnen in een casino maar dat was bij lange na niet genoeg om daar huisvesting een auto en alle rekeningen mee te bekostigen.
Ok dan, dan neem ik mijn woorden terug.

(Ik had het trouwens over een topic waar iemand een "winnend systeem" voor de roulette probeerde te verkopen, maar daar heb ik zelf niet in gepost, jij wel als zijnde een "grote winnaar". Dus je hebt daar zitten te overdrijven?)
pi_112141056
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:29 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ok dan, dan neem ik mijn woorden terug.

(Ik had het trouwens over een topic waar iemand een "winnend systeem" voor de roulette probeerde te verkopen, maar daar heb ik zelf niet in gepost, jij wel als zijnde een "grote winnaar". Dus je hebt daar zitten te overdrijven?)
Er bestaat geen winnend systeem voor roulette dus ik denk dat je mij vergist met iemand anders.
pi_112149991
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:40 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

GVD, blijf je bezig? Er is al een paar keer gezegd dat je gewoon via de WWV-premie voor je eigen WW geld apart zet. De staat onderhoudt dus de werkloze niet, hij regelt alleen dat opzijzetten van geld, waar jij zo'n voorstander van bent, voor ons allemaal.
quote:
Dat jij iets kan, betekent helemaal niet dat iedereen dat kan. Kun jij alles wat ik kan? Nee, dat kun je niet, lang niet. Dat is ook niet erg. Maar zet jezelf niet als norm voor iedereen neer.
pi_112150294
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Er bestaat geen winnend systeem voor roulette dus ik denk dat je mij vergist met iemand anders.
Heb ik hier Originele taal- en spelfouten op FOK! #61 neergezet.
Dat kan ik dan toevallig heel goed: Nederlands schrijven. Betekent dat dan dat jij dat ook moet kunnen?
pi_112150922
Belastingvrij hosselen en uitkering op net vaste lasten.
pi_112153411
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb ik hier Originele taal- en spelfouten op FOK! #61 neergezet.
Dat kan ik dan toevallig heel goed: Nederlands schrijven. Betekent dat dan dat jij dat ook moet kunnen?
Zit het niet mee in je leven?

Verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn dus blijkbaar inderdaad vieze woorden hier in Nederland. Stel je eens voor dat er geen WW meer word uitgekeerd en je daadwerkelijk je eigen boontjes moet doppen wat zou dat eng zijn zeg. :')
pi_112153644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:44 schreef PKRChamp het volgende:

Verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn dus blijkbaar inderdaad vieze woorden hier in Nederland. Stel je eens voor dat er geen WW meer word uitgekeerd en je daadwerkelijk je eigen boontjes moet doppen wat zou dat eng zijn zeg. :')
Onderschat de gemiddelde NL uitkeringstrekker niet, die weten wat hosselen is.
pi_112153738
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Onderschat de gemiddelde NL uitkeringstrekker niet, die weten wat hosselen is.
Je zal wel moeten als je het van die paar honderd Euro moet hebben. Ik denk dat je net de rekeningen en wat eten kan betalen en dat was het dan. Overigens pleit ik absoluut niet voor het verhogen van de uitkeringen.
pi_112153766
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Grappig wel. Je gaat volledig voorbij aan mij argument en daarmee bevestig je het juist.

Ik kan goed spellen en schrijven, zelfs als ik straalbezopen ben. Dus ik vind dat iedereen dat maar moet kunnen. Jij maakt me uit voor taalnazi.
Jij kunt blijkbaar heel goed geld verdienen, ook al kost dat je huwelijk. Dus je vindt dat iedereen dat maar moet kunnen. Sterker nog: dat jij dat kan bewijst (volgens jou dan) dat iedereen dat kan.

Ik kan van alles heel goed, maar ik kan niet goed geld verdienen. Dat interesseert me ook niet zo.

Je stelling dat wat jij goed kunt iedereen dus goed kan, verwerp ik hiermee.
pi_112153774
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:58 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Je zal wel moeten als je het van die paar honderd Euro moet hebben. Ik denk dat je net de rekeningen en wat eten kan betalen en dat was het dan. Overigens pleit ik absoluut niet voor het verhogen van de uitkeringen.
Ik pleit voor meer belastingvrij hosselen en minder uitkering.
pi_112153799
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Overigens heb ik geen klagen over mijn leven.
En de grammatica wordt niet bepaald gecontroleerd aan de hand van een woordenboek.
pi_112153853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Overigens heb ik geen klagen over mijn leven.
En de grammatica wordt niet bepaald gecontroleerd aan de hand van een woordenboek.
Alsof je leven afhangt van een woordenboek?
pi_112153882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig wel. Je gaat volledig voorbij aan mij argument en daarmee bevestig je het juist.

Ik kan goed spellen en schrijven, zelfs als ik straalbezopen ben. Dus ik vind dat iedereen dat maar moet kunnen. Jij maakt me uit voor taalnazi.
Jij kunt blijkbaar heel goed geld verdienen, ook al kost dat je huwelijk. Dus je vindt dat iedereen dat maar moet kunnen. Sterker nog: dat jij dat kan bewijst (volgens jou dan) dat iedereen dat kan.
Wat is er moeilijk aan om niet meer uit te geven dan er binnenkomt? Dat leer je al vanaf de eerste keer dat je zakgeld krijgt. Het probleem is dat mensen nooit verder kijken dan de volgende dag omdat velen het heel hun leven veels te goed hebben gehad. Ik neem aan dat jou ouders wel wisten wat budgetteren is en waarschijnlijk hadden ze voor jou ook een beetje geld aan de kant gezet. Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt mij juist veel vermoeiender om constant achter de feiten aan te lopen.
quote:
Ik kan van alles heel goed, maar ik kan niet goed geld verdienen. Dat interesseert me ook niet zo.

Je stelling dat wat jij goed kunt iedereen dus goed kan, verwerp ik hiermee.
Iedereen kan geld verdienen je bent toch geen beroepssteuntrekker? Als je werkt komt er geld binnen en ik weet niet wat er bij jou binnenkomt maar als het gewoon een modaal salaris is dan is er gewoon ruimte om wat opzij te zetten.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 01:25:29 #272
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112154172
PKR, een slechte taalvaardigheid roept de vraag op hoe het gesteld is met die persoon zijn intelligentie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_112154362
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
PKR, een slechte taalvaardigheid roept de vraag op hoe het gesteld is met die persoon zijn intelligentie.
Ik heb een kamper gekend die niet kon lezen of schrijven, maar toch dankzij zijn verstandelijke vermogens en zijn zakelijk vernuft is hij miljonair geworden.
Ik heb bijvoorbeeld ook een broer die een universitaire opleiding heeft gedaan maar die woont nu op zijn veertigste in een flatje met uitzicht op de volgende flat. Wat is je punt?
pi_112154384
12% krijgt een uitkering in Nederland????

Vind je het gek dat de economie in elkaar dondert... :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112154452
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:36 schreef El_Matador het volgende:

Resultaat van alles maar in stand houden, de groep die nergens geschikt voor is wordt steeds groter.
pi_112154517
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Resultaat van alles maar in stand houden, de groep die nergens geschikt voor is wordt steeds groter.
Klopt. Er is niets mis met een sociaal stelsel om tijdelijke opvang te regelen voor mensen die om welke reden dan ook niet kunnen werken.
Maar in Nederland ligt de focus op juist die onderlaag. Dat is per definitie verkeerd. De focus moet liggen op groei en juist degenen die positief bijdragen aan Nederland, niet op degenen die drukken op een steeds zwaarder overheidsbudget.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_112154542
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan om niet meer uit te geven dan er binnenkomt? Dat leer je al vanaf de eerste keer dat je zakgeld krijgt. Het probleem is dat mensen nooit verder kijken dan de volgende dag omdat velen het heel hun leven veels te goed hebben gehad. Ik neem aan dat jou ouders wel wisten wat budgetteren is en waarschijnlijk hadden ze voor jou ook een beetje geld aan de kant gezet. Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt mij juist veel vermoeiender om constant achter de feiten aan te lopen.

[..]

Iedereen kan geld verdienen je bent toch geen beroepssteuntrekker? Als je werkt komt er geld binnen en ik weet niet wat er bij jou binnenkomt maar als het gewoon een modaal salaris is dan is er gewoon ruimte om wat opzij te zetten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb een kamper gekend die niet kon lezen of schrijven, maar toch dankzij zijn verstandelijke vermogens en zijn zakelijk vernuft is hij miljonair geworden.
Ik heb bijvoorbeeld ook een broer die een universitaire opleiding heeft gedaan maar die woont nu op zijn veertigste in een flatje met uitzicht op de volgende flat. Wat is je punt?
Je illustreert eens te meer wat ik zeg: jouw vaardigheden zijn jouw vaardigheden. Je mag niet verwachten dat iedereen die heeft. Ik ben te stom voor boer, maar slim genoeg voor (landbouw)ingenieur. Ik reken mezelf rijk, maar handel mezelf arm.
Ik erger me mateloos aan collega's die nog geen deur kunnen opendoen, maar wel kunnen omgaan met debielen. Een collega kon geen dossier bijhouden, maar boekte wel resultaten die ik lang niet haalde.
Mijn baas is een goede ondernemer, hij wel. Ik houd zijn boekhouding bij.
pi_112154553
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, als je de eisen opschroeft, is dat het logische gevolg.
pi_112154583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, het ligt weer es aan De Ander.

What's new op links. :r

pi_112154617
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Degene met laagste IQ hebben hoogste geboortecijfer.
De alsmaar groeiende mensheid wordt steeds dommer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 01:58:52 ]
pi_112154736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:27 schreef schaal_9 het volgende:
Wat vaak wordt vergeten is dat mensen met een bijstandsuitkering gewoon moeten werken, in steeds meer gemeenten voor 32 uur per week - voor hun uitkering, dus beneden het wettelijk minimumloon. En, wat belangrijker is, zonder werknemersrechten. Tegenspraak wordt namelijk lang niet altijd getolereerd.
???
Bron?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:22:59 #282
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112154783
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:36 schreef El_Matador het volgende:

Dat krijg je met al die flut contracten en nul-uren contracten. De mensen staan om de haverklap op straat en kunnen opnieuw gaan zoeken.
Dat de economie in elkaar dondert heeft wel meer oorzaken dan alleen het aantal uitkeringen. Dat je deze groep nu als zondebok neemt voor de malaise in de EU is dan ook niet merkwaardig.
pi_112154804
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt me zeker eng...
Ik ken nu wel mensen die vrijwillig thuis zitten (ja, ze bestaan echt en nee, ze zijn niet de norm. Zo klaar.) en ik moet er niet aan denken dat vadertje staat hun nieuwe tv niet meer betaald. Het gevolg zal namelijk waarschijnlijk zijn, dat ik, of mijn buren, eens in een leeg huis thuis komen van het werk :o .

Sterker nog: Als ik zelf (en nee, ik kan het me nu niet voorstellen) ooit werkeloos wordt, zal het mijn gezin ook niet aan voeding, onderdak en kleding ontbreken. Dat heet dan weer verantwoordelijkheidsgevoel ;) . Als je geen brood kunt kopen, moet je het stelen (En nee, dat geld niet voor kaviaar of zalm)
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:26:48 #284
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112154805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 01:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Kom toch niet steeds met die dooddoeners.
pi_112154809
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:14 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

???
Bron?
De plantsoendienst.
pi_112154816
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De plantsoendienst.
Mijn zwager heeft daar toch gewoon voor moeten solliciteren... Dat heeft niets met een uitkering te maken. En wat tegenspraak betreft: Je hoort inderdaad een werkgever niet tegen te spreken. Als iemand jou betaald om te schoffelen, ga je schoffelen. Niet ouwehoeren.
kunst zonder trein
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:32:08 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_112154839
Je wordt vast ontslagen van je bijstand als je de opzichter tegenspreekt, ja :').
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:33:51 #288
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112154854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Mijn zwager heeft daar toch gewoon voor moeten solliciteren... Dat heeft niets met een uitkering te maken. En wat tegenspraak betreft: Je hoort inderdaad een werkgever niet tegen te spreken. Als iemand jou betaald om te schoffelen, ga je schoffelen. Niet ouwehoeren.
Daar gaat de maatschappij aan stuk. Het monddood maken en van iedereen een werkautomaat maken. De hard werkende Pool die veeeel harder werkt dan een NLer en nooit zeurt. Deed hij dat dan maar in eigen land. Dan was Polen verder ontwikkeld dan NL.
pi_112154869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:32 schreef GSbrder het volgende:
Je wordt vast ontslagen van je bijstand als je de opzichter tegenspreekt, ja :').
Strafkorting. :P
pi_112154871
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daar gaat de maatschappij aan stuk. Het monddood maken en van iedereen een werkautomaat maken. De hard werkende Pool die veeeel harder werkt dan een NLer en nooit zeurt. Deed hij dat dan maar in eigen land. Dan was Polen verder ontwikkeld dan NL.
Dat is een aardige vondst.
Werk dat eens verder uit. Denk je dat de Polen hier harder werken dan in hun eigen land?
Waarom zouden ze dat dan doen, in godsnaam?
pi_112154886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Werk dat eens verder uit. Denk je dat de Polen hier harder werken dan in hun eigen land?
In hun eigen land zijn ze druk met hosselen naast het schamele bedrag wat ze verdienen daar.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 02:46:32 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112154914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik denk dat je me niet begrijpt. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Het is vrij simpel. Omdat Nlers bekend staan om hun creativiteit kunnen ze zonder uitleg van de baas tot een oplossing komen. Zo boek je vooruitgang. Dat was althans nog niet zolang geleden het geval. Maak je van iedereen een werkslaaf die slaafs volgt wat de baas wil loopt het vast. Bekijk de communistische landen maar eens. Met slaafs volgen werk je hard maar bereik je uiteindelijk niets en hou je het volk dom.
pi_112154955
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:22 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat krijg je met al die flut contracten en nul-uren contracten. De mensen staan om de haverklap op straat en kunnen opnieuw gaan zoeken.
Dat de economie in elkaar dondert heeft wel meer oorzaken dan alleen het aantal uitkeringen. Dat je deze groep nu als zondebok neemt voor de malaise in de EU is dan ook niet merkwaardig.
De Europese economieen staan op springen door de gigantische druk die vetbemeste geen welvaart creeerende overheden op het budget leggen. En dat wordt de komende 20-30 jaar alleen nog maar erger. De babyboomvergrijzing.

Enige oplossing is inkrimpen en (dus) meer zelf bijdragen aan zorg, onderwijs en sociale voorzieningen...

En weg met die 9:05-16:55-mentaliteit.

dinsdag 29 mei 2012 @ 02:59:09 #294
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112154977
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 02:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Europese economieen staan op springen door de gigantische druk die vetbemeste geen welvaart creeerende overheden op het budget leggen. En dat wordt de komende 20-30 jaar alleen nog maar erger. De babyboomvergrijzing.

Enige oplossing is inkrimpen en (dus) meer zelf bijdragen aan zorg, onderwijs en sociale voorzieningen...

En weg met die 9:05-16:55-mentaliteit.
Waarom moet ik langer werken als ik effectief de klus in 40 uur kan rondbreien. Of moet ik 60 uur gaan werken en 20 uur op kosten van de baas uit mijn neus vreten. Een leuk psychologisch trucje is het wel. Doet het altijd goed bij beoordelingen. Je word gezien als de harde werker die alles voor de baas over heeft.

In het kort gezegd. Je moet dan wel de productiviteit als graadmeter nemen, anders heeft het weinig zin en kost het de werkgever nog meer geld.
pi_112155049
Het is een fabel dat Nederland productief is. Nederlanders werken efficienter dan Afrikanen, Aziaten of latinos, maar er is meer. 60 uur werken ga je echt niet dood aan, zeker niet in onze omvangrijke dienstensector.

Het is het gejammer, geklaag en gezeik dat moet stoppen.
En het probleem leggen bij De Ander. Eigen verantwoordelijkheid primair. Daarna kan je altijd verder kijken. Verwend kutgedrag en nog klagen dat je een tientje aan de dokter moet dokken.

:') x veel.

dinsdag 29 mei 2012 @ 03:29:17 #296
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112155122
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 03:12 schreef El_Matador het volgende:
Het is een fabel dat Nederland productief is. Nederlanders werken efficienter dan Afrikanen, Aziaten of latinos, maar er is meer. 60 uur werken ga je echt niet dood aan, zeker niet in onze omvangrijke dienstensector.

Het is het gejammer, geklaag en gezeik dat moet stoppen.
En het probleem leggen bij De Ander. Eigen verantwoordelijkheid primair. Daarna kan je altijd verder kijken. Verwend kutgedrag en nog klagen dat je een tientje aan de dokter moet dokken.

:') x veel.
Je weet toch dat NL een land is waar iedere dag geklaagd word over van alles en nog wat. Maar dat zit in ons bloed. Misschien nog niet eens zo een slechte eigenschap. Maar doen we het daardoor slechter dan in andere landen? Ik vind van niet, en dat ondanks ons sociaal stelsel met alle nadelen en voordelen.

Het langer werken heeft alleen zin als er ook werk voor handen is. En langer werken wreekt zich op den duur.
Je zult toch eens een keer moeten afschakelen. Doe je dat niet dan volgt een burnout en krijgt toch klachten zodra je ouder word. Ik zit nu ook achter de PC, dit omdat ik tot 1 uur vannacht heb gewerkt. Gezond is het niet maar voor mij is het alsof het pas 8 uur s-avonds is. maw ik werk onregelmatig en leef onregelmatig. En ik begin het nu toch wel te merken dat het steeds zwaarder word.
pi_112155137
De mensen in mijn omgeving zijn kerngezond en werken 60-80 uur per week. De 36-urige werkweek is leuk voor luie mensjes in een van de welvaart bulkend land. Die tijd is voorbij.

dinsdag 29 mei 2012 @ 03:50:14 #298
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112155188
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 03:33 schreef El_Matador het volgende:
De mensen in mijn omgeving zijn kerngezond en werken 60-80 uur per week. De 36-urige werkweek is leuk voor luie mensjes in een van de welvaart bulkend land. Die tijd is voorbij.
Dat snap ik . Ik heb dit ook ooit gedaan. Maar nu ik 50 ben lukt dat echt niet meer. Sterker nog mijn gezin was bijna geklapt door het vele werken. Nu zit ik gewoon op 40 uur maar wel onregelmatig. Moet er wel bij zeggen dat ik niet zo aan luxe hecht. Die keuze heb ik zelf gemaakt en gelukkig niet gedwongen door een terugval.

Daarom ook dat ik hier weleens zo fel reageer dat NLers lui zijn en dat men elders keihard werkt.
En natuurlijk heb je klaplopers. Maar die zijn er altijd al geweest en ik heb geleerd door de jaren heen me daar totaal niet druk om te maken. Het afschaffen van het systeem zo betekenen dat je veel mensen zou duperen. En dat zit me niet lekker. Tja mijn slechte eigenschap(het teveel inleven in anderen) heeft mij misschien nooit goed gedaan.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 04:17:28 #299
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112155237
Begrijp me niet verkeerd. In niet een enkel topic heb ik geklaagd dat anderen die een erg hoog salaris hebben moeten inleveren. Sterker nog, als je gestudeerd hebt en je hebt de mogelijkheid om een smak aan salaris binnen te slepen vind ik dit niet een enkel probleem.
Waar ik steeds fel op ageer is het uitbuiten van laaggeschoolden en door flut-contracten deze mensen een worst voor te houden.
Ik zou liever zien dat men vast werk krijgt al is het loon dan niet hoog, maar dan geef je wel een stuk zekerheid mee en vooral stabiliteit en regelmaat waar je dan toch iets op kunt uitbouwen.

En ik vrees helaas het ergste. Ik hoop dan ook dat men zich realiseert dat onzekerheid mbt werkbehoud een mokerslag kan zijn voor de samenleving. Daarbij hoe laag ook in een organisatie, laat mensen meedenken. Je krijgt er uiteindelijk veel voor terug. Daar hebben we onze welvaart en vooruitgang aan te danken.
pi_112155242
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 03:33 schreef El_Matador het volgende:
Doping?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')