Klopt. Er is niets mis met een sociaal stelsel om tijdelijke opvang te regelen voor mensen die om welke reden dan ook niet kunnen werken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Resultaat van alles maar in stand houden, de groep die nergens geschikt voor is wordt steeds groter.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan om niet meer uit te geven dan er binnenkomt? Dat leer je al vanaf de eerste keer dat je zakgeld krijgt. Het probleem is dat mensen nooit verder kijken dan de volgende dag omdat velen het heel hun leven veels te goed hebben gehad. Ik neem aan dat jou ouders wel wisten wat budgetteren is en waarschijnlijk hadden ze voor jou ook een beetje geld aan de kant gezet. Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt mij juist veel vermoeiender om constant achter de feiten aan te lopen.
[..]
Iedereen kan geld verdienen je bent toch geen beroepssteuntrekker? Als je werkt komt er geld binnen en ik weet niet wat er bij jou binnenkomt maar als het gewoon een modaal salaris is dan is er gewoon ruimte om wat opzij te zetten.
Je illustreert eens te meer wat ik zeg: jouw vaardigheden zijn jouw vaardigheden. Je mag niet verwachten dat iedereen die heeft. Ik ben te stom voor boer, maar slim genoeg voor (landbouw)ingenieur. Ik reken mezelf rijk, maar handel mezelf arm.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik heb een kamper gekend die niet kon lezen of schrijven, maar toch dankzij zijn verstandelijke vermogens en zijn zakelijk vernuft is hij miljonair geworden.
Ik heb bijvoorbeeld ook een broer die een universitaire opleiding heeft gedaan maar die woont nu op zijn veertigste in een flatje met uitzicht op de volgende flat. Wat is je punt?
Ja natuurlijk, als je de eisen opschroeft, is dat het logische gevolg.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Resultaat van alles maar in stand houden, de groep die nergens geschikt voor is wordt steeds groter.
Ah, het ligt weer es aan De Ander.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, als je de eisen opschroeft, is dat het logische gevolg.
Degene met laagste IQ hebben hoogste geboortecijfer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, als je de eisen opschroeft, is dat het logische gevolg.
???quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:27 schreef schaal_9 het volgende:
Wat vaak wordt vergeten is dat mensen met een bijstandsuitkering gewoon moeten werken, in steeds meer gemeenten voor 32 uur per week - voor hun uitkering, dus beneden het wettelijk minimumloon. En, wat belangrijker is, zonder werknemersrechten. Tegenspraak wordt namelijk lang niet altijd getolereerd.
Dat krijg je met al die flut contracten en nul-uren contracten. De mensen staan om de haverklap op straat en kunnen opnieuw gaan zoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:36 schreef El_Matador het volgende:
12% krijgt een uitkering in Nederland????
Vind je het gek dat de economie in elkaar dondert...
Lijkt me zeker eng...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:44 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zit het niet mee in je leven?
[ afbeelding ]
Verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid zijn dus blijkbaar inderdaad vieze woorden hier in Nederland. Stel je eens voor dat er geen WW meer word uitgekeerd en je daadwerkelijk je eigen boontjes moet doppen wat zou dat eng zijn zeg.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan om niet meer uit te geven dan er binnenkomt? Dat leer je al vanaf de eerste keer dat je zakgeld krijgt. Het probleem is dat mensen nooit verder kijken dan de volgende dag omdat velen het heel hun leven veels te goed hebben gehad. Ik neem aan dat jou ouders wel wisten wat budgetteren is en waarschijnlijk hadden ze voor jou ook een beetje geld aan de kant gezet. Zo moeilijk is dat toch niet? Het lijkt mij juist veel vermoeiender om constant achter de feiten aan te lopen.
[..]
Iedereen kan geld verdienen je bent toch geen beroepssteuntrekker? Als je werkt komt er geld binnen en ik weet niet wat er bij jou binnenkomt maar als het gewoon een modaal salaris is dan is er gewoon ruimte om wat opzij te zetten.
Kom toch niet steeds met die dooddoeners.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik heb een kamper gekend die niet kon lezen of schrijven, maar toch dankzij zijn verstandelijke vermogens en zijn zakelijk vernuft is hij miljonair geworden.
Ik heb bijvoorbeeld ook een broer die een universitaire opleiding heeft gedaan maar die woont nu op zijn veertigste in een flatje met uitzicht op de volgende flat. Wat is je punt?
Mijn zwager heeft daar toch gewoon voor moeten solliciteren... Dat heeft niets met een uitkering te maken. En wat tegenspraak betreft: Je hoort inderdaad een werkgever niet tegen te spreken. Als iemand jou betaald om te schoffelen, ga je schoffelen. Niet ouwehoeren.quote:
Daar gaat de maatschappij aan stuk. Het monddood maken en van iedereen een werkautomaat maken. De hard werkende Pool die veeeel harder werkt dan een NLer en nooit zeurt. Deed hij dat dan maar in eigen land. Dan was Polen verder ontwikkeld dan NL.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:28 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft daar toch gewoon voor moeten solliciteren... Dat heeft niets met een uitkering te maken. En wat tegenspraak betreft: Je hoort inderdaad een werkgever niet tegen te spreken. Als iemand jou betaald om te schoffelen, ga je schoffelen. Niet ouwehoeren.
Strafkorting.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:32 schreef GSbrder het volgende:
Je wordt vast ontslagen van je bijstand als je de opzichter tegenspreekt, ja.
Dat is een aardige vondst.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar gaat de maatschappij aan stuk. Het monddood maken en van iedereen een werkautomaat maken. De hard werkende Pool die veeeel harder werkt dan een NLer en nooit zeurt. Deed hij dat dan maar in eigen land. Dan was Polen verder ontwikkeld dan NL.
In hun eigen land zijn ze druk met hosselen naast het schamele bedrag wat ze verdienen daar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een aardige vondst.
Werk dat eens verder uit. Denk je dat de Polen hier harder werken dan in hun eigen land?
Waarom zouden ze dat dan doen, in godsnaam?
Ik denk dat je me niet begrijpt. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Het is vrij simpel. Omdat Nlers bekend staan om hun creativiteit kunnen ze zonder uitleg van de baas tot een oplossing komen. Zo boek je vooruitgang. Dat was althans nog niet zolang geleden het geval. Maak je van iedereen een werkslaaf die slaafs volgt wat de baas wil loopt het vast. Bekijk de communistische landen maar eens. Met slaafs volgen werk je hard maar bereik je uiteindelijk niets en hou je het volk dom.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een aardige vondst.
Werk dat eens verder uit. Denk je dat de Polen hier harder werken dan in hun eigen land?
Waarom zouden ze dat dan doen, in godsnaam?
De Europese economieen staan op springen door de gigantische druk die vetbemeste geen welvaart creeerende overheden op het budget leggen. En dat wordt de komende 20-30 jaar alleen nog maar erger. De babyboomvergrijzing.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat krijg je met al die flut contracten en nul-uren contracten. De mensen staan om de haverklap op straat en kunnen opnieuw gaan zoeken.
Dat de economie in elkaar dondert heeft wel meer oorzaken dan alleen het aantal uitkeringen. Dat je deze groep nu als zondebok neemt voor de malaise in de EU is dan ook niet merkwaardig.
Waarom moet ik langer werken als ik effectief de klus in 40 uur kan rondbreien. Of moet ik 60 uur gaan werken en 20 uur op kosten van de baas uit mijn neus vreten. Een leuk psychologisch trucje is het wel. Doet het altijd goed bij beoordelingen. Je word gezien als de harde werker die alles voor de baas over heeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 02:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Europese economieen staan op springen door de gigantische druk die vetbemeste geen welvaart creeerende overheden op het budget leggen. En dat wordt de komende 20-30 jaar alleen nog maar erger. De babyboomvergrijzing.
Enige oplossing is inkrimpen en (dus) meer zelf bijdragen aan zorg, onderwijs en sociale voorzieningen...
En weg met die 9:05-16:55-mentaliteit.
Je weet toch dat NL een land is waar iedere dag geklaagd word over van alles en nog wat. Maar dat zit in ons bloed. Misschien nog niet eens zo een slechte eigenschap. Maar doen we het daardoor slechter dan in andere landen? Ik vind van niet, en dat ondanks ons sociaal stelsel met alle nadelen en voordelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 03:12 schreef El_Matador het volgende:
Het is een fabel dat Nederland productief is. Nederlanders werken efficienter dan Afrikanen, Aziaten of latinos, maar er is meer. 60 uur werken ga je echt niet dood aan, zeker niet in onze omvangrijke dienstensector.
Het is het gejammer, geklaag en gezeik dat moet stoppen.
En het probleem leggen bij De Ander. Eigen verantwoordelijkheid primair. Daarna kan je altijd verder kijken. Verwend kutgedrag en nog klagen dat je een tientje aan de dokter moet dokken.x veel.
Dat snap ik . Ik heb dit ook ooit gedaan. Maar nu ik 50 ben lukt dat echt niet meer. Sterker nog mijn gezin was bijna geklapt door het vele werken. Nu zit ik gewoon op 40 uur maar wel onregelmatig. Moet er wel bij zeggen dat ik niet zo aan luxe hecht. Die keuze heb ik zelf gemaakt en gelukkig niet gedwongen door een terugval.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 03:33 schreef El_Matador het volgende:
De mensen in mijn omgeving zijn kerngezond en werken 60-80 uur per week. De 36-urige werkweek is leuk voor luie mensjes in een van de welvaart bulkend land. Die tijd is voorbij.
Doping?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 03:33 schreef El_Matador het volgende:
De mensen in mijn omgeving zijn kerngezond en werken 60-80 uur per week. De 36-urige werkweek is leuk voor luie mensjes in een van de welvaart bulkend land. Die tijd is voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |