abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 23:04:15 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_112107085
"but in Europe's new age of diminished expectations..."
Een beetje meer nuchterheid zou fijn zijn. Sommigen doen net alsof de positie van Europa in de wereld van de ene op de andere dag voorgoed is veranderd. Ja, er is een crisisje. Big deal, dat heb je nu eenmaal eens in de zoveel decennia. Dat komt wel weer goed. Ja, de BRIC-landen zijn in opkomst. Big deal. Nu al gaan bedrijven die vroeger naar China uitweken terug naar Nederland omdat de salarissen in China zijn gestegen terwijl de kwaliteit nog steeds ondermaats is. Mochten we op een gegeven moment er op achteruitgaan doordat we te lui zijn geworden en doordat we te inefficiënt zijn gaan werken dan zullen we wel wakker worden zogauw onze welvaart chronisch daalt.
Mensen maken zich beter zorgen om de vergrijzing, waar nog geen enkele oplossing voor is gezocht! Zolang er geen oorlog is komt de rest wel goed.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_112113050
Ben het in grote lijnen eens met de TS...

Natuurlijk is iedereen tegen armoede... maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook... en geen 1 heeft een normale reden waarom die niet gewoon zou kunnen werken.

Het probleem is dat als je over het beteugelen van uitkeringen begint iedereen zegt dat je een graaier bent en niet aan medemensen denkt... maar dat is onzin... Als je constateert dat de meerderheid van de uitkeringstrekkers die je kent gewoon makkelijk kunnen werken, maar dat niet willen en soms beter af zijn dan de gemiddelde burger is er iets mis!
pi_112113298
Terechte OP. Zo hoort dat, mensen moeten eens gaan werken ipv rekenen op de mensen die wel werken.
  maandag 28 mei 2012 @ 02:17:30 #214
274453 okiokinl
blablabla
pi_112114948
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:56 schreef kossikvassik2 het volgende:

Natuurlijk is iedereen tegen armoede... maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook... en geen 1 heeft een normale reden waarom die niet gewoon zou kunnen werken.

Het probleem is dat als je over het beteugelen van uitkeringen begint iedereen zegt dat je een graaier bent en niet aan medemensen denkt... maar dat is onzin... Als je constateert dat de meerderheid van de uitkeringstrekkers die je kent gewoon makkelijk kunnen werken, maar dat niet willen en soms beter af zijn dan de gemiddelde burger is er iets mis!
dus je bent tegen fraude. duh.
en asielzoekers mogen niet eens werken.
pi_112116562
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:56 schreef kossikvassik2 het volgende:

maar kijk eens goed. Ik ken echt veel mensen in de bijstand... veel asielzoekers ook...
Uhu.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:30:00 #216
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_112118789
Bijstanduitkering afpakken, als duidelijk is dat desbetreffende persoon

A. Niet wilt werken OF
B. Geen moeite doet om werk te vinden OF
C. Bij het vinden van werk zich opzettelijk laat wegsturen.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:54:45 #217
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112119573
Eens, afschaffen met die Schultenbrausubsidie, ga maar werken met je luie flikker.
pi_112120383
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef SteamBoat het volgende:

A. Niet wilt werken OF
Is dat soms je voorstel voor nieuw beleid of zo? :'( :{w

Je hebt niet in de gaten dat dat al lang de regel is. :6
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 28 mei 2012 @ 12:26:36 #219
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_112120632
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ja hoor ...de regel....

Praktijk komt er niets van terecht.

de enigste regels die nageleefd moeten worden en waar ze bovenop zitten zijn het betalen van bekeuringen en op de nek van werkende bevolking ..... KEES!!!!!

afpakken van uitkeringen is namelijk best lastig, want stel dat deze mensen gaan pikken.....oei...laten we maar gewoon de regel staan, maar voeren hem niet uit...das wel zo makkelijk...KEES!!!
pi_112122465
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:26 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

ja hoor ...de regel....

Praktijk komt er niets van terecht.
Betaal jij mijn kortingen dan maar bij!
quote:
de enigste regels die nageleefd moeten worden en waar ze bovenop zitten zijn het betalen van bekeuringen en op de nek van werkende bevolking ..... KEES!!!!!
Noem je dat werken: bekeuringen oplopen?
quote:
afpakken van uitkeringen is namelijk best lastig, want stel dat deze mensen gaan pikken.....oei...laten we maar gewoon de regel staan, maar voeren hem niet uit...das wel zo makkelijk...KEES!!!
Dat is helemaal niet lastig: je stuurt gewoon een briefje met een beschikking, artikelnummer erbij, uitleg dat men binnen 6 weken bezwaar kan maken en klaar. Oh ja, je moet de administratie nog vertellen dat ze minder geld moet overmaken.

STOOMBOOT!!!!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112129910
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef SteamBoat het volgende:

A. Niet wilt werken OF
oftewel in 90% van de gevallen
pi_112129922
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

en toch komt er in de praktijk niets van terecht!
pi_112132928
De OP getuigt van de typische wereld'kennis' van een PVV-tokkie. Niet serieus te nemen dus. Een hoop gezwets en onderbuikgevoelens maar bronnen en feiten ho maar.

PVV-tokkies kun je makkelijk herkennen aan hun opstelling en taalgebruik. Wanneer je de opgewonden spuisels leest is het alsof je de grote blonde PVV-fuhrer zelf hoort schuimbekken.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:28:16 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112133995
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
De OP getuigt van de typische wereld'kennis' van een PVV-tokkie. Niet serieus te nemen dus. Een hoop gezwets en onderbuikgevoelens maar bronnen en feiten ho maar.

PVV-tokkies kun je makkelijk herkennen aan hun opstelling en taalgebruik. Wanneer je de opgewonden spuisels leest is het alsof je de grote blonde PVV-fuhrer zelf hoort schuimbekken.
Sowieso heb ik het idee dat de meeste reacties komen van mensen die nog geen cent belasting betaald hebben....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112134769
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sowieso heb ik het idee dat de meeste reacties komen van mensen die nog geen cent belasting betaald hebben....
Precies, dit topic zit vol met thuiswonend grut die nog lekker op de zak van pappie en mammie teren, af en toe eens wat bijverdienen met hun krantenwijk, McJob of als vakkenvuller en elke zaterdagavond zich een coma inzuipen omdat dat nu eenmaal stoer is op die leeftijd. Dit soort figuren pik je er zo uit, omdat ze geen enkel benul hebben van uitkeringen of zelfstandig je boontjes moeten doppen.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:55:25 #226
274453 okiokinl
blablabla
pi_112134956
mensen snappen niet meer dat je betaald voor jezelf, voor het geval dat.
pi_112135018
Er zijn wel dingen die afgeschaft kunnen worden, de WW uitkering bijvoorbeeld en nee ook de werkgever hoeft die niet te betalen. De bijstand moet gewoon blijven natuurlijk maar dat moet dan ook het enige sociale vangnet zijn samen met de AOW. Wat ook zou helpen is dat men de grenzen dichtgooid voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse gelukszoekers die de banen innemen van het laagopgeleide volk. Ook zou men de loonbelastingen drastisch kunnen verlagen voor laaggeschoold werk zodat dat salaris ook boven het bijstandsniveau komt te liggen.
Bijstandsuitkeringen afschaffen werkt gewoon niet, je hebt nu eenmaal een vangnet nodig.
pi_112135254
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef PKRChamp het volgende:
Er zijn wel dingen die afgeschaft kunnen worden, de WW uitkering bijvoorbeeld en nee ook de werkgever hoeft die niet te betalen. De bijstand moet gewoon blijven natuurlijk maar dat moet dan ook het enige sociale vangnet zijn samen met de AOW. Wat ook zou helpen is dat men de grenzen dichtgooid voor Poolse, Roemeense en Bulgaarse gelukszoekers die de banen innemen van het laagopgeleide volk. Ook zou men de loonbelastingen drastisch kunnen verlagen voor laaggeschoold werk zodat dat salaris ook boven het bijstandsniveau komt te liggen.
Bijstandsuitkeringen afschaffen werkt gewoon niet, je hebt nu eenmaal een vangnet nodig.
En waarom denk jij dat de WW wel afgeschaft kan worden dan? Weet je uberhaupt wel wat WW is?
pi_112135594
WW afschaffen. Leuk idee, inderdaad. Als je ontslagen wordt direct je inkomen een duikvlucht zien maken. Yeah!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 mei 2012 @ 19:14:38 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_112135658
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef PKRChamp het volgende:
Alle arbeidsongeschikten oom maar in de bijstand dumpen :P ...en daarna uiteraard gaan klagen dat het uitvreters zijn die niet willen werken. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 28-05-2012 19:29:24 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112135743
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En waarom denk jij dat de WW wel afgeschaft kan worden dan? Weet je uberhaupt wel wat WW is?
Nee ik heb geen idee. :')
pi_112135779
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als je het weet, waarom zou je de WW dan willen afschaffen? Laat me raden; je bent een scholier/student die nog nooit voor zichzelf heeft moeten zorgen.
pi_112135784
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, getuige die onzin die je verkoopt. Getuigt niet van veel kennis op dit gebied.

Maar je geeft wel een prima voorbeeld weg van mijn post op de vorige pagina.
pi_112135836
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Aal arbeidsongeschikten oom maar in de bijstand dumpen :P ...en daarna uiteraard gaan klagen dat het uitvreters zijn die niet willen werken. :')
Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad, hoeveel mensen zijn er wel niet die even nog op de WW willen teren zodat ze hun eigen weer even kunnen "opladen" om vervolgens na die periode weer werk te zoeken.
Als je een verantwoordelijk mens bent dan zet je wel wat aan de kant voor de tijden dat het wat minder gaat, dus dan kan je makkelijk even van het minimale leven want ik neem aan dat je niet een half jaar werkloos hoeft te blijven.
  maandag 28 mei 2012 @ 19:20:57 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112135901
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:19 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad, hoeveel mensen zijn er wel niet die even nog op de WW willen teren zodat ze hun eigen weer even kunnen "opladen" om vervolgens na die periode weer werk te zoeken.
Als je een verantwoordelijk mens bent dan zet je wel wat aan de kant voor de tijden dat het wat minder gaat, dus dan kan je makkelijk even van het minimale leven want ik neem aan dat je niet een half jaar werkloos hoeft te blijven.
Je WW wordt vrijwel direct gekort als je niet meteen begint met werk zoeken.... 20% is er zo af.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112135908
Ja, want iedereen die zijn baan verliest moet maar gelijk genoegen nemen met een McJob of fabriekswerk. Dat zal goed staan op je CV, om nog maar te zwijgen over hoeveel je er op achteruit gaat qua financien, wat weer een hoop andere problemen zal opleveren.

Wat een idioot ben jij. Totaal geen zicht op de huidige economische omstandigheden.
pi_112135941
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je het weet, waarom zou je de WW dan willen afschaffen? Laat me raden; je bent een scholier/student die nog nooit voor zichzelf heeft moeten zorgen.
Ik heb nog nooit van de staatsruif meegegeten, heb altijd mijn eigen boontjes gedopt het zij met werken of anders wel in de handel. Mensen moeten in mijn ogen hun eigen verantwoordelijkheid pakken en gewoon sparen voor de slechte tijden.
Momenteel gaat het mij financieel ook niet voor de wind maar mijn hand is nog steeds niet omhoog hoor voor een aalmoes. Ik concentreer mij eigen op geld verdienen en weer wat op te bouwen en dat gaat mij al meer dan 14 jaar bijzonder goed af.
pi_112136001
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, want iedereen die zijn baan verliest moet maar gelijk genoegen nemen met een McJob of fabriekswerk.

Wat een idioot ben jij. Totaal geen zicht op de huidige economische omstandigheden.
Stel je niet zo aan man, dat het bij jou niet wil lukken betekent niet dat je je frustraties op mijn visie hoeft te botvieren.
pi_112136068
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van de staatsruif meegegeten, heb altijd mijn eigen boontjes gedopt het zij met werken of anders wel in de handel. Mensen moeten in mijn ogen hun eigen verantwoordelijkheid pakken en gewoon sparen voor de slechte tijden.
Momenteel gaat het mij financieel ook niet voor de wind maar mijn hand is nog steeds niet omhoog hoor voor een aalmoes. Ik concentreer mij eigen op geld verdienen en weer wat op te bouwen en dat gaat mij al meer dan 14 jaar bijzonder goed af.
Kijk, er is wat mij betreft niets mis het verlagen van de duur van de WW. Punt is echter dat volwassenen opgescheept zitten met vaste lasten. Als ik plots moet leven van een bijstandsinkomen, kan ik die vaste lasten niet langer betalen. Ik vind het niet meer dan normaal dat de WW niet oneindig is, maar hun de werknemer een periode waarin hij op zoek kan naar een baan op zijn niveau. Niemand is gebaat bij Nederlanders die plots hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
pi_112136109
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:23 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man, dat het bij jou niet wil lukken betekent niet dat je je frustraties op mijn visie hoeft te botvieren.
Ik heb werk en een vangnet. Jouw visie is in mijn ogen gewoon dom. Je werkt namelijk voor een WW-uitkering, dus dat geld wordt sowieso niet uit jouw zak getrokken. Bovendien biedt WW mensen die werkloos zijn geworden de kans passend werk te vinden in hun eigen vakgebied en zonder dat ze gelijk de beetjes bij elkaar hoeven te schrapen. Want een modaal gezin heeft doorgaans geen spaarcenten. Dat jij nou zielig op jezelf woont en een huishouden voor één persoon voert en lekker bij kan sparen, wil nog niet zeggen dat iedereen daar maar genoegen mee moet/kan nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')