bij kinderen het immuunsysteem al vroeg naar de knoppen helpenquote:Op woensdag 23 mei 2012 07:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zal alles aan gedaan worden om die machine draaiende te houden. Dat houdt ook in dat er virussen ontwikkeld worden en expliciet worden losgelaten. Kankermachine is niet het enige waar BigPharma zijn garen op spint ....
Ohja, al die enge e-nummers he. Die zijn natuurlijk allemaal naar toch?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:47 schreef new_moon het volgende:
[..]
bij kinderen het immuunsysteem al vroeg naar de knoppen helpen
volwassenen zowiezo volstouwen met E-nummers en andere rommel.
de toename aan chronische aandoeningen is opmerkelijk
chronisch = leven lang geld verdienen
Niet echt, meer gerealiseerd door observaties (melkmeisjes worden niet ziek, hoe kan dat toch?). Het principe is identiek aan de huidige vaccins.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:41 schreef new_moon het volgende:
is het niet zo dat het "pokkenvaccin zoals uitgevonden door Jenner" min of meer een toevalstreffer was
en niet te vergelijken met huidige vaccins?
Vooral uitkijken voor E101 en E300!!!!!! Killers killers!!!!!!quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:47 schreef new_moon het volgende:
[..]
bij kinderen het immuunsysteem al vroeg naar de knoppen helpen
volwassenen zowiezo volstouwen met E-nummers en andere rommel.
de toename aan chronische aandoeningen is opmerkelijk
chronisch = leven lang geld verdienen
tja hebt je er maar mee te dealen dat er op z'n minste 12 dimensies zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:17 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik ging het serieus lezen.......maar toen een marine schip met hulp van Albert Einstein in hyperspace geschoten werd kon ik echt niet meer.
Bewijs het maar.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
tja hebt je er maar mee te dealen dat er op z'n minste 12 dimensies zijn.
Dat hebben natuurkundigen al gedaan.quote:
Uhm, nee. Natuurkundigen hebben leuke hypotheses over 12 dimensies.quote:
Misschien is er een dimensie waar vaccinaties WEL schadelijk zijn?quote:Maarre... WAT HEEFT DIT ALLEMAAL TE MAKEN MET BIG PHARMA?!
Hmmm, klopt ja.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:18 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Uhm, nee. Natuurkundigen hebben leuke hypotheses over 12 dimensies.
Zullen we de discussie even houden in deze 3 à 4 dimensies?quote:[..]
Misschien is er een dimensie waar vaccinaties WEL schadelijk zijn?
Ik probeer een bruggetje te maken. Misschien had Lambiekje dat beter kunnen doen want die kan vast een site vinden waarop staat dat het vaccin van Jenner eigenlijk door de witte konijn-aliens uit de 8e dimensie naar onze planeet is gebracht zodat ze de mensheid in de toekomst als kanonnenvoer kunnen gebruiken tegen de bruine hamster-aliens uit de 9e dimensie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Hmmm, klopt ja.
[..]
Zullen we de discussie even houden in deze 3 à 4 dimensies?
dat durf ik wel te betwijfelenquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:25 schreef .SP. het volgende:
[..]
Niet echt, meer gerealiseerd door observaties (melkmeisjes worden niet ziek, hoe kan dat toch?). Het principe de realiteit van vandaag is identiek aan de huidige vaccins.
Ha!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:58 schreef new_moon het volgende:
even over E nummers & foute voorlichting (ofcourse gesponsord door RIVM)
en dit geldt voornamelijk voor de mensen die wel tussen de regels door kunnen lezen
http://www.consumentenbon(...)d/voeding/e-nummers/
ha ha! probeer eens op "Zijn e-nummers schadelijk?" te klikken
Blijkbaar zijn ze er nog niet over uit. Deze zomer echter meer:quote:Is aspartaam schadelijk?
Aspartaam is de meest controversiële zoetstof. Af en toe duiken er (zeer omstreden!) studies op die lijken aan te tonen dat aspartaam de kans op kanker of andere ziektes vergroot. Maar, volgens de gevestigde wetenschappelijke visie is aspartaam gewoon veilig.
Ben benieuwd!quote:Hoewel volgens de gevestigde wetenschappelijke visie aspartaam veilig is, verschijnen er af en toe onderzoeken waarbij schadelijke effecten worden gevonden. Vooral twee studies uit 2005 en 2007 van het Italiaanse Ramazzini-instituut deden veel stof opwaaien. Daarbij werden meer tumoren gevonden bij ratten die veel aspartaam kregen.
Onderzoek naar norm aspartaam
De Europese voedselautoriteit EFSA heeft de studies geëvalueerd om te bezien of de normen voor aspartaam moeten worden bijgesteld. De EFSA stelde onder meer vast dat het Italiaanse onderzoek ernstig verstoord is door ziektes onder de onderzochte ratten. Die hadden bijvoorbeeld veel longinfecties.
De EFSA-wetenschappers stellen dat die waarschijnlijk de oorzaak zijn van de tumoren, en niet het aspartaam.
Aspartaam en kanker: verschil van mening
Maar de Ramazzini-onderzoekers opperen dat het aspartaam voor de kanker zorgt, waarna de verzwakte ratten aan infecties overlijden. Ook op andere punten verschillen de EFSA en het Ramazzini-instituut van mening. Momenteel is de ESFA bezig met het opnieuw bekijken van onderzoek betreffende aspartaam en het eventueel herzien van de aanbevelingen. De verwachting is dat in de zomer van 2012 de EFSA met nieuwe aanbevelingen komt.
Maar wat vind je van E101 en E300, die moeten wel super slecht zijn, het zijn immers E-nummers en die zijn per definitie, zonder uitzondering, allemaal levensgevaarlijk en door de voedselmaffia erin gestopt!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:58 schreef new_moon het volgende:
even over E nummers & foute voorlichting (ofcourse gesponsord door RIVM)
en dit geldt voornamelijk voor de mensen die wel tussen de regels door kunnen lezen
http://www.consumentenbon(...)d/voeding/e-nummers/
ha ha! probeer eens op "Zijn e-nummers schadelijk?" te klikken
wat denk je zelf dat de herziening van het onderzoek zal uitwijzen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ha!
Best een opmerkelijke pagina zo te zien. Bijvoorbeeld dit:
[..]
Blijkbaar zijn ze er nog niet over uit. Deze zomer echter meer:
[..]
Ben benieuwd!
Waarschijnlijk niet zo veel?quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:07 schreef .SP. het volgende:
[..]
Prima, wat schort er aan, laten we zeggen, het hondsdolheids vaccin?
quote:Rabipur™ wordt op kippeneieren bereid. Indien u allergisch bent tegen kippenei-eiwit kunnen overgevoelig-heidsreacties optreden. De kans op ernstige allergische reacties is overigens bij intradermale vaccinatie kleiner dan bij intramusculaire injectie.
Het rabiësvaccin bevat inactief rabiësvirus en wordt in het algemeen goed verdragen. De belangrijkste bijwerkingen zijn roodheid en jeuk op de plaats van injectie en zeldzaam een jeukende huiduitslag op andere delen van het lichaam. Hersenontsteking na vaccinatie is extreem zeldzaam (1:1.000.000).
yep, en daarom zou ik vooral geen broccoli, spinazie, of kiwi's meer eten. voor je het weet leg je het loodje. echt waar!! ik heb een punt!! geloof me..quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:11 schreef .SP. het volgende:
[..]
Maar wat vind je van E101 en E300, die moeten wel super slecht zijn, het zijn immers E-nummers en die zijn per definitie, zonder uitzondering, allemaal levensgevaarlijk en door de voedselmaffia erin gestopt!
Nou hartstikke mooi, maar nu snap ik je eerdere opmerking over het principe van Jenner's vaccin en de huidige vaccins niet.quote:
Het enige waar ik je op heb willen wijzen is dat het standaard gillen over E-nummers nergens op slaat, daar moet men wat specifieker in zijn. Ik ben het met je eens dat er in sommige producten wellicht iets te scheutig met bepaalde toevoegingen wordt omgesprongen. Maar jouw insteek dat E-nummers per definitie gevaarlijk en stom zijn klopt niet, zoals ik hopelijk een beetje heb aangetoond.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:27 schreef new_moon het volgende:
[..]
yep, en daarom zou ik vooral geen broccoli, spinazie, of kiwi's meer eten. voor je het weet leg je het loodje. echt waar!! ik heb een punt!! geloof me..
enquote:The vaccine requires three shots over six months and costs upwards of $400,
http://www.npr.org/2011/0(...)hind-the-controversyquote:Ninety-five percent of women who are infected with HPV never, ever get cervical cancer. It seemed very odd to be mandating something for which 95 percent of infections never amount to anything.
- Dr. Diane Harper, professor at the University of Missouri-Kansas City School of Medicine
neee joh zo heb ik ook nooit bedoeld dat ze allemaal slecht zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:33 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het enige waar ik je op heb willen wijzen is dat het standaard gillen over E-nummers nergens op slaat, daar moet men wat specifieker in zijn. Ik ben het met je eens dat er in sommige producten wellicht iets te scheutig met bepaalde toevoegingen wordt omgesprongen. Maar jouw insteek dat E-nummers per definitie gevaarlijk en stom zijn klopt niet, zoals ik hopelijk een beetje heb aangetoond.
Nee, laten we het bij hondsdolheid houden. Wat is daar mis mee? Het red je leven als je gebeten bent door een geinfecteerd dier/mens.....quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
en
[..]
http://www.npr.org/2011/0(...)hind-the-controversy
Damn, dan zijn we het gewoon eens!quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:37 schreef new_moon het volgende:
[..]
neee joh zo heb ik ook nooit bedoeld dat ze allemaal slecht zijn.
maar het zou ook de opzet kunnen zijn, vind ik. dus goede e-nummers, en slechte ertussen. zo kan je inderdaad nooit roepen E-nummers zijn sleeeecht!!
er zijn veel meer vaccins dan deze in omloop en deze is niet een van de meest controversieelequote:Op donderdag 24 mei 2012 21:30 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nou hartstikke mooi, maar nu snap ik je eerdere opmerking over het principe van Jenner's vaccin en de huidige vaccins niet.
Ik verwacht dat de conclusie ongeveer gelijk zal blijven aan nu, omdat de negatieve onderzoeken onvoldoende tegenargumenten zullen geven, of omdat het tot nog toe allemaal niet zo erg lijkt. Besef wel dat financiele belangen een rol spelen, al zal dat nooit gezegd worden. Wat ik bedoel te zeggen is dat er veel sterke negatieve onderzoeken moeten zijn naar aspartaam wil het paradigma verschuiven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:13 schreef new_moon het volgende:
[..]
wat denk je zelf dat de herziening van het onderzoek zal uitwijzen?
en inderdaad, nee, het is nooit goed. niet zolang het volk nog steeds wordt voorgelogen door de industrie
ja dat denk ik ook, en daarom is de kans zo klein dat er iets aan het zogenaamde officiele verhaal mbt aspartaam zou veranderen. en ' tis altijd weer all about the money..quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de conclusie ongeveer gelijk zal blijven aan nu, omdat de negatieve onderzoeken onvoldoende tegenargumenten zullen geven, of omdat het tot nog toe allemaal niet zo erg lijkt. Besef wel dat financiele belangen een rol spelen, al zal dat nooit gezegd worden. Wat ik bedoel te zeggen is dat er veel sterke negatieve onderzoeken moeten zijn naar aspartaam wil het paradigma verschuiven.
Een E-nummer is wel gewoon een gereguleerde substantie waarvan de maximale hoeveelheid toegevoegd per product onder strenge regelgeving valt vanwege de volksgezondheid.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:11 schreef .SP. het volgende:
[..]
Maar wat vind je van E101 en E300, die moeten wel super slecht zijn, het zijn immers E-nummers en die zijn per definitie, zonder uitzondering, allemaal levensgevaarlijk en door de voedselmaffia erin gestopt!
Nee hoor, onderzoek naar de schadelijke effecten van stoffen zijn heel goed te doen in andere zoogdieren (muizen, ratten etc.) en dan te extrapoleren naar grotere organismen zoals de mens.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:00 schreef new_moon het volgende:
echt onderzoek naar de slechte kanten er van, das haast niet mogelijk (op mensen). en daarentegen is onderzoek naar het uitsluiten van schadelijke effecten, dus ook heel lastig.
ja precies, en dan is het alsnog niet op mensen getest.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:16 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nee hoor, onderzoek naar de schadelijke effecten van stoffen zijn heel goed te doen in andere zoogdieren (muizen, ratten etc.) en dan te extrapoleren naar grotere organismen zoals de mens.
Nee, maar voor vele stoffen is bekend wat het in mensen doet (door schade en schande uitgevonden) en bekend wat het in andere zoogdieren doet. Deze bevestigen dat kleine zoogdieren een uitstekend model systeem zijn om stoffen in te testen zonder dat in mensen te hoeven doen. Niet zo vreemd daar de fysiologie van zoogdieren vrijwel gelijk zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:27 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja precies, en dan is het alsnog niet op mensen getest.
En als het misgaat met de muizen dan wordt het gewoon verdoezeld en wordt het toch lekker op de markt gevoerd. Er moet grof geld verdient worden en als er dan iemand ziek wordt dan hebben we wel een ander middeltje (wat uiteraard ook niet ongeschonden door de tests gekomen zijn). Het is een win-win situatie voor de schoften.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:16 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nee hoor, onderzoek naar de schadelijke effecten van stoffen zijn heel goed te doen in andere zoogdieren (muizen, ratten etc.) en dan te extrapoleren naar grotere organismen zoals de mens.
Dat is klinkklare onzin. Alleen hamsters en mensen maken geen vitamines zelf aan rest wel. Dus testen met ratten en muizen is volstrekt nutteloos in mijn beleving.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:07 schreef .SP. het volgende:
[..]
Nee, maar voor vele stoffen is bekend wat het in mensen doet (door schade en schande uitgevonden) en bekend wat het in andere zoogdieren doet. Deze bevestigen dat kleine zoogdieren een uitstekend model systeem zijn om stoffen in te testen zonder dat in mensen te hoeven doen. Niet zo vreemd daar de fysiologie van zoogdieren vrijwel gelijk zijn.
uiteindelijk wordt er ook getest in mensen hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is klinkklare onzin. Alleen hamsters en mensen maken geen vitamines zelf aan rest wel. Dus testen met ratten en muizen is volstrekt nutteloos in mijn beleving.
In mensen? Niet op mensen? Eng hoor!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:06 schreef Re het volgende:
[..]
uiteindelijk wordt er ook getest in mensen hoor
Ja, dat kan je wel vinden, maar zover ik weet heb je totaal geen kennis en ervaring met dit soort materie en doe je alleen (foute) uitspraken gebasseerd op je onderbuikgevoelens en je beste vriend google.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is klinkklare onzin. Alleen hamsters en mensen maken geen vitamines zelf aan rest wel. Dus testen met ratten en muizen is volstrekt nutteloos in mijn beleving.
Jij doet uitspraken uit geldelijke gewin van prikfacsisten die meer verstand hebben van oplichting en bedrog dan van lichaamsprocessen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:56 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ja, dat kan je wel vinden, maar zover ik weet heb je totaal geen kennis en ervaring met dit soort materie en doe je alleen (foute) uitspraken gebasseerd op je onderbuikgevoelens en je beste vriend google.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Jij doet uitspraken uit geldelijke gewin van prikfacsisten die meer verstand hebben van oplichting en bedrog dan van lichaamsprocessen.
Ja, want een auto in Engeland heeft het stuur aan de andere kant, dus die is totaal nutteloos om met een Nederlandse auto te vergelijken!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Totaal niet!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja, want een auto in Engeland heeft het stuur aan de andere kant, dus die is totaal nutteloos om met een Nederlandse auto te vergelijken!
Dat maakt denk ik wel een mooie vergelijking met wat jij hier claimt.
Dan staat je vrij laag op de piramide. Je bent niets anders dan een sneu prikslaafje van de bigboys.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef .SP. het volgende:
[..]Ik en geen van mijn collegas is rijk en toch werken we aan vaccins, kan je dat verklaren?
Nou vertelquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Totaal niet!
Prachtig om te zien hoe achterlijk naief men is.
Een pil of spuit gaat meestal het lichaam in ja, een zalfje doe je idd op je lichaam.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In mensen? Niet op mensen? Eng hoor!
Achossie, toch op de persoon spelenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan staat je vrij laag op de piramide. Je bent niets anders dan een sneu prikslaafje van de bigboys.
ooit zul je erkennen dat ik gelijk had.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:37 schreef .SP. het volgende:
[..]
Achossie, toch op de persoon spelen
Ach joh, het probleem is dat je gewoon niet weet waar je het over hebt. Is niet erg, ik weet bijvoorbeeld niet veel van programmeren in C#, daarom doe ik ook niet alsof ik er een expert in ben. Wellicht moet je jouw grenzen wat betreft kennis wat beter definieren en afbakenen.
Daarvoor zul je eerst met argumenten moeten komen. Uitleggen waarom een muis of een rat geen goed testmodel vormt lijkt me een mooi punt om te beginnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ooit zul je erkennen dat ik gelijk had.
lichaamsprocessen, lichaamssappen, zijn geheel anders. Het is gewoon geen repenstatief model om op te testen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daarvoor zul je eerst met argumenten moeten komen. Uitleggen waarom een muis of een rat geen goed testmodel vormt lijkt me een mooi punt om te beginnen.
Gast, je praat onzinquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
lichaamsprocessen, lichaamssappen, zijn geheel anders. Het is gewoon geen repenstatief model om op te testen.
En daarnaast als muizen toch tumoren krijgen wordt dat niet mee genomen in het onderzoek. Dus het is sowieso al in de basis bullshit in het kwadraat. Onderzoek wordt voor de vorm gedaan om dat het zo op papier staat. Ze brengen de kwalijke rommel toch wel op de markt. Men is toch voor 99% juridisch gedekt als een middel toch niet werkt en duizende slachtoffers maakt.
Onbegrijpelijk dat jullie zou dwepen met onderzoek x en onderzoek y en peer-review z. Het is crimineel en verwerpelijk bedrog.
Dat dus.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gast, je praat onzinIk zat pas nog iets te lezen over tumoren in muizen. Juist in een rat zijn veel processen en 'lichaamssappen' biochemie vergelijkbaar met die van een mens. Het is ook logisch, het is nog steeds een zoogdier.
Het is geen schande om ergens niets van af te weten, maar ga daar dan ook geen claims over doen.
Ken je het concept fundamenteel onderzoek? Dat is onderzoek dat geen directe toepasbare bruikbaarheid dient, maar 'slechts' geinteresseerd is naar b.v. de werking van een bepaald eiwit.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
lichaamsprocessen, lichaamssappen, zijn geheel anders. Het is gewoon geen repenstatief model om op te testen.
En daarnaast als muizen toch tumoren krijgen wordt dat niet mee genomen in het onderzoek. Dus het is sowieso al in de basis bullshit in het kwadraat. Onderzoek wordt voor de vorm gedaan om dat het zo op papier staat. Ze brengen de kwalijke rommel toch wel op de markt. Men is toch voor 99% juridisch gedekt als een middel toch niet werkt en duizende slachtoffers maakt.
Onbegrijpelijk dat jullie zou dwepen met onderzoek x en onderzoek y en peer-review z. Het is crimineel en verwerpelijk bedrog.
nog fftjes dan behoor je tot de bigboys, net zoals ik en dan kunnen we ons gaan focussen op het decimeren van de lambiekjes in deze wereld, ons primaire doelquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:37 schreef .SP. het volgende:
[..]
Achossie, toch op de persoon spelen
Ach joh, het probleem is dat je gewoon niet weet waar je het over hebt. Is niet erg, ik weet bijvoorbeeld niet veel van programmeren in C#, daarom doe ik ook niet alsof ik er een expert in ben. Wellicht moet je jouw grenzen wat betreft kennis wat beter definieren en afbakenen.
Cool, staan we nu op een lijstje? Lambiekje staat in ieder geval op mijn lijstje!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
nog fftjes dan behoor je tot de bigboys, net zoals ik en dan kunnen we ons gaan focussen op het decimeren van de lambiekjes in deze wereld, ons primaire doel
Als dit waar is, dan maakt dat wereldje zichzelf wel kapot.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
nog fftjes dan behoor je tot de bigboys, net zoals ik en dan kunnen we ons gaan focussen op het decimeren van de lambiekjes in deze wereld, ons primaire doel
Haha, supergrappig! NOT!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 20:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
Cool, staan we nu op een lijstje? Lambiekje staat in ieder geval op mijn lijstje!
Rustig aan Gray, lijstjes zijn per se 'dodenlijstjes' o.i.d. En af en toe een vrolijke noot in een discussie moet best mogen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 07:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Haha, supergrappig! NOT!
Kappen met het getrol, want dit is helemaal niet leuk om te lezen. Voor hoogopgeleide mensen is dit een heel laag niveau. Laat zien dat je beter kunt.
Het is aanstootgevend, voor anderen en voor mij. Ik vind de dood helemaal niet iets om vrolijk over te wezen. En al helemaal niet wanneer het de grapjes over decimatie gericht is op specifieke personen. Heel laag vind ik dat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:00 schreef .SP. het volgende:
[..]
Rustig aan Gray, lijstjes zijn per se 'dodenlijstjes' o.i.d. En af en toe een vrolijke noot in een discussie moet best mogen.
Ach, het is toch gewoon humor.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 07:20 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Haha, supergrappig! NOT!
Kappen met het getrol, want dit is helemaal niet leuk om te lezen. Voor hoogopgeleide mensen is dit een heel laag niveau. Laat zien dat je beter kunt.
Wellus.quote:
Zoals gezegd, discussiëren kan hier:quote:
Tjee, nog een note. Dat doet me echt iets.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zoals gezegd, discussiëren kan hier:
[FEEDBACK] Nu met éxtra slaafse mods!
Je hebt een note erbij! Posts hierna die erover verder gaan worden verwijderd.
Genomineerd voor ban dan. Nu even wachten op iemand die kan bannen. Succes dit weekend. Het wordt mooi weer buiten dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tjee, nog een note. Dat doet me echt iets.
Het is inderdaad heerlijk buiten. Ik heb wat Big-Pharma zonnebrand op mijn harsens gesmeerd.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Genomineerd voor ban dan. Nu even wachten op iemand die kan bannen. Succes dit weekend. Het wordt mooi weer buiten dus dat scheelt.
grappig dat je dat zegt want juist in de oncologie wordt er getest op muizen met tumoren en dan kijken ze welke tumoren er verkleinen of zelfs verdwijnen ... als het stofje niet effectief is dan blijven idd de tumoren en gaan ze doodquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:07 schreef Lambiekje het volgende:
En daarnaast als muizen toch tumoren krijgen wordt dat niet mee genomen in het onderzoek.
Voor iemand die zich zo verdiept in dit soort dingen en pretendeert elk onderzoek te kennen zou het toch zonneklaar moeten zijn dat er op muizen getest wordt?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:01 schreef Re het volgende:
[..]
grappig dat je dat zegt want juist in de oncologie wordt er getest op muizen met tumoren en dan kijken ze welke tumoren er verkleinen of zelfs verdwijnen ... als het stofje niet effectief is dan blijven idd de tumoren en gaan ze dood![]()
dus je gebazel steekt wat flets af tegen wat je daadwerkelijk zegt
genoeg gevangenissen in China alwaar op mensen getest wordt. Het gebruik van proefdieren is tot nu toe nog essentieel in het bepalen hoe toxisch een stofje is en daarnaast hoe werkzaam het zou kunnen zijn. Er zijn gelukkig steeds meer alternatieven die het gebruik van proefdieren sterk heeft verminderd. Helaas is dit niet het topic ervoor om daarover te discussieren, hier is het essentieel om toch maar vooral te zeggen hoe evil we allemaal wel niet zijn en hoe we de mensheid willen decimeren met onze medicatie... ik durf eigenlijk een heleboel te verwedden op het feit dat vele hier wat negatieve ervaringen hebben na het gebruik van psychofarmaca, de onderliggende reden waarom ze die nodig hadden is natuurlijk evidentquote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:19 schreef Gray het volgende:
Bovendien wordt vaak ook een groep muizen gebruikt die menselijke genen bij zich dragen als extra referentiemateriaal.
Het is en blijft een onwenselijke vorm van testen van stoffen, maar de best bruikbare op het moment. Ik probeer me altijd een baby voor te stellen in de plaats van een proefdier, want anders zijn die degenen die eronder kunnen lijden.
En daar zou iedereen natuurlijk ook tegen protesteren. Kiezen of delen. Of testen op dieren, of (relatief) ongeteste medicijnen toepassen op mensen waardoor de kans op slachtoffers toeneemt.
Hier mag ook prima gediscussieerd worden over het wel en wee van proefdiergebruik. Dat soort kritiek vind ik juist wel passen hier en er valt veel over te zeggen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
genoeg gevangenissen in China alwaar op mensen getest wordt. Het gebruik van proefdieren is tot nu toe nog essentieel in het bepalen hoe toxisch een stofje is en daarnaast hoe werkzaam het zou kunnen zijn. Er zijn gelukkig steeds meer alternatieven die het gebruik van proefdieren sterk heeft verminderd. Helaas is dit niet het topic ervoor om daarover te discussieren, hier is het essentieel om toch maar vooral te zeggen hoe evil we allemaal wel niet zijn en hoe we de mensheid willen decimeren met onze medicatie... ik durf eigenlijk een heleboel te verwedden op het feit dat vele hier wat negatieve ervaringen hebben na het gebruik van psychofarmaca, de onderliggende reden waarom ze die nodig hadden is natuurlijk evident
Wie-oh-wie zou aan dit wanstaltige gedrocht mee hebben gewerkt (of ijdele hoop hadden om te mogen toevoegen.) ?!?! En wie-oh-wie zal dit boek met met grote haast willen toepassen om kinderen zo vroeg mogelijk te verpesten?quote:Handboek psychiatrie is promotie pillenindustrie
Er is veel kritiek op het nieuwe handboek psychiatrie. Critici menen dat het leidt tot medicalisering van normaal gedrag. Professor klinisch psychologie Roel Verheul die meeschreef aan het boek, stapte uit de werkgroep van het handboek omdat hij het oneens was met de nieuwe lijn die werd uitgezet. In het nieuwe boek 'DSM-5' zijn de criteria te breed genomen waardoor diagnosticeren natte vingerwerk wordt. Daarnaast zijn de veranderingen in vergelijking tot de eerdere uitgave zo revolutionair dat ze nog niet wetenschappelijk getoetst zijn.
bron
We hebben het hier over vaccins, niet de psychologie.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wie-oh-wie zou aan dit wanstaltige gedrocht mee hebben gewerkt (of ijdele hoop hadden om te mogen toevoegen.) ?!?! En wie-oh-wie zal dit boek met met grote haast willen toepassen om kinderen zo vroeg mogelijk te verpesten?
Het is maar net wie je het vraagt. Ik sprak laatst iemand die ook betrokken is bij het samenstellen. Die slaakt een diepe zucht en doet een facepalm bij dat soort beschuldigingen. Volgens hem hebben ze juist hun uiterste best gedaan om experts te vinden die op z'n minst de afgelopen jaren niet voor de industrie hebben gewerkt.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wie-oh-wie zou aan dit wanstaltige gedrocht mee hebben gewerkt (of ijdele hoop hadden om te mogen toevoegen.) ?!?! En wie-oh-wie zal dit boek met met grote haast willen toepassen om kinderen zo vroeg mogelijk te verpesten?
in verkeerde topic gepost......quote:Op maandag 28 mei 2012 22:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Op zo'n moment mis ik toch wel het ban-meld topic.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:32 schreef Re het volgende:
Hij is er fftjes niet meer om te reageren dus hij moet nu tijd zat hebben om te lezen
nee, we hebben het hier over "Algemeen Big Pharma topic"quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:32 schreef .SP. het volgende:
[..]
We hebben het hier over vaccins, niet de psychologie.
Blijf on-topic a.u.b.
Of testen op mensen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:19 schreef Gray het volgende:
Bovendien wordt vaak ook een groep muizen gebruikt die menselijke genen bij zich dragen als extra referentiemateriaal.
Het is en blijft een onwenselijke vorm van testen van stoffen, maar de best bruikbare op het moment. Ik probeer me altijd een baby voor te stellen in de plaats van een proefdier, want anders zijn die degenen die eronder kunnen lijden.
En daar zou iedereen natuurlijk ook tegen protesteren. Kiezen of delen. Of testen op dieren, of (relatief) ongeteste medicijnen toepassen op mensen waardoor de kans op slachtoffers toeneemt.
Omdat de beste man is opgegroeid in een wereld waar psychiatrie in zijn huidige vorm al bestond.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is maar net wie je het vraagt. Ik sprak laatst iemand die ook betrokken is bij het samenstellen. Die slaakt een diepe zucht en doet een facepalm bij dat soort beschuldigingen. Volgens hem hebben ze juist hun uiterste best gedaan om experts te vinden die op z'n minst de afgelopen jaren niet voor de industrie hebben gewerkt.
Vertel, ik zie dat de industrie wel een rol speelt maar niet zoals jij stelt. Dus laat maar zien. Anders gewoon mondje dicht en wegwezenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat de beste man is opgegroeid in een wereld waar psychiatrie in zijn huidige vorm al bestond.
De hele psychiatrie is gebasseerd op de industrie.
Dat is een nieuwe voor me. Care to explain?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat de beste man is opgegroeid in een wereld waar psychiatrie in zijn huidige vorm al bestond.
Denk het niet, misschien wil hij niet uitgemaakt worden voor Lambiekje omdat hij zijn bronnen niet voor elkaar krijgtquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is een nieuwe voor me. Care to explain?
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Oh ja, goede bronnen geven blijft een probleem.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:28 schreef Re het volgende:
[..]
Denk het niet, misschien wil hij niet uitgemaakt worden voor Lambiekje omdat hij zijn bronnen niet voor elkaar krijgt
Werkt alleen niet voor de eerste trials voor het bepalen van de toxiciteit. De LD50-test op mensen uittesten is nógal onethisch.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Of testen op mensen.
Ik ben hier groot voorstander van. Gewoon meer testen op mensen (vrijwilligers), dan hoef je minder dieren te gebruiken.
Sinds wanneer behoort de mens niet meer tot het dierenrijk?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Of testen op mensen.
Ik ben hier groot voorstander van. Gewoon meer testen op mensen (vrijwilligers), dan hoef je minder dieren te gebruiken.
Och, of hij er wel of niet is, hij reageert toch niet inhoudelijk op directe vragen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef Gray het volgende:
Laat Lambiekje er lekker buiten jongens. Hij is er niet eens om te reageren.
[..]
Werkt alleen niet voor de eerste trials voor het bepalen van de toxiciteit. De LD50-test op mensen uittesten is nógal onethisch.
LD50 wordt allang niet meer met zoogdieren gedaan, vroeger wel, er zijn zo'n 1 miljoen muizen gesneuveld voor paracetamol van Bayerquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:45 schreef Gray het volgende:
Laat Lambiekje er lekker buiten jongens. Hij is er niet eens om te reageren.
[..]
Werkt alleen niet voor de eerste trials voor het bepalen van de toxiciteit. De LD50-test op mensen uittesten is nógal onethisch.
het wordt voornamelijk gebruikt om stofjes, potentiele medicijnen in een vroeg stadium te testen... ook is het nuttig om een indicatie te krijgen van de therapeutic window zoals ze zeggenquote:Op donderdag 31 mei 2012 14:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
LD50 is per definitie onbetrouwbaar vanwege het verschil in metabolisch systeem per organisme. Dat hoort er ook altijd bij te staan. De LD50 waardes voor dezelfde stof zijn bij verschillende organismen anders.
Correct, daarom komt er ook nog een aanzienlijke verlaging van toelaatbare dosis van product X na dierproeven. Ik meen dat het over een factor 100 over hoger gaat, maar pin me d'r niet op vast.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
LD50 is per definitie onbetrouwbaar vanwege het verschil in metabolisch systeem per organisme. Dat hoort er ook altijd bij te staan. De LD50 waardes voor dezelfde stof zijn bij verschillende organismen anders.
Paracetamol in muis of rat.
Oraal, muis: LD50 = 338 mg/kg; Oraal, rat: LD50 = 1944 mg/kg
Dat scheelt meer dan factor 5.
Nee, het is alleen een eerste stap om de maat van acute toxiciteit te bepalen. Het zegt niets over het optreden van chronische toxiciteit et cetera.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:39 schreef Re het volgende:
[..]
het wordt voornamelijk gebruikt om stofjes, potentiele medicijnen in een vroeg stadium te testen... ook is het nuttig om een indicatie te krijgen van de therapeutic window zoals ze zeggen
Ah, ik was al niet zeker of ik nou klok of klepel herinnerde uit m'n opleiding. Redelijk weggezakt allemaal, zou het weer eens moeten ophalen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:29 schreef Re het volgende:
[..]
LD50 wordt allang niet meer met zoogdieren gedaan, vroeger wel, er zijn zo'n 1 miljoen muizen gesneuveld voor paracetamol van Bayer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |