God bestaat en als je zegt van niet, dan ben je dom. Dat is het niveau dus. Grappig dat je uit zulk prutswerk je grote waarheden probeert te halen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:32 schreef man1986 het volgende:
De dwaas zegt in zijn hart:
Er is geen God. Psalmen 14:1
Dat zeg ik. We wachten het rustig af.quote:Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend vragen: ‘Waar blijft hij nu? Hij had toch beloofd te komen? De generatie voor ons is al gestorven, maar alles is nog steeds zoals het sinds het begin van de schepping geweest is.’ 2 Petrus 3:3-4
God breekt nooit zijn beloftes en alles wat Hij belooft heeft zal waarkomen.
'Spotters' zullen altijd bestaan die Gods Woord blijven ontkennen.
Oftewel, je zegt dat dat boek liegt? Er staat namelijk duidelijk 144000 mensen, maar er zijn veel meer mensen die Jezus erkennen als verlosser, dus dat kan nooit natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:26 schreef Kingdom34 het volgende:
Niet iedereen gaat naar de hemel, alleen die Jezus erkent als de verlosser koning der Mensheid God in vlees die zijn bloed heeft gegeven met andere woorden zijn enigste zoon geofferd voor onze zondes.
Dus Je kan na de vervulling van de heilige geest gewoon mensen vermoorden? Een tijdje geleden pretendeerde je namelijk van nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
Heilige Geest overtreedt je vrije wil niet.
Je weet dus nog steeds niet wat wetenschap inhoud? Wetenschap verklaard hoe de wereld werkt. Mensen zijn cynisch naar de bijbel omdat het niks bijdraagt aan de wetenschap.quote:Ik ben niet 'te dom' om te begrijpen wie we eigenlijk zijn. Volgens een evolutionaire perspectief zou je uitleg wel kloppen, maar ik accepteer de aannames van de evolutietheorie niet. Het is een mislukte poging om het leven en de mens te verklaren en heeft verder niets aan wetenschap bijgedragen. De reden waarom mensen evolutie aanhangen, is omdat ze de scheppingsweek van genesis niet willen accepteren. Want als ze genesis accepteren, dan komen ze te dicht bij het Woord van Jezus Christus en dat vinden vele evolutionisten een oncomfortabel idee. Evolutionisten/naturalisten willen graag geloven dat we van dieren afstammen, want dat zou dan betekenen dat de mens zondevrij is en geen Jezus nodig heeft. Evolutie is de perfecte uitgangspositie voor mensen die God's Woord verwerpen. Je zou kunnen zeggen dat evolutieleer hun 'religie' van Goddeloosheid is.
Je zal hier niet mee eens zijn, maar dat is wel te verwachten, dustbrain.
Het is nou juist deze simplistische denkwijze die mij laat koken wanneer ik met achterlijke theïsten te maken krijg. Vind je het gek dat zoveel homo's hun geloof opgeven, seksuele prikkelingen behoren tot de sterkste. Je kan wel net doen of gedachten beperkt kunnen worden dor een onzichtbare entiteit, maar in de realiteit verandert er niets.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wij denken allemaal wel een keer aan iets slechts, ik zeg toch ook niets daarover?
Ik zeg de HANDELINGEN! Bv als man met een man naar bed gaan. Dat is erg zondig.
En net als wij als hetero niet elke vrouw beetpakken en nemen ofzo geldt dat net zo goed voor een homosexueel, die hoeft dat ook niet te doen.
Tuurlijk blijven die gedachten maar met Gods hulp kun je ze wel beperken,
en sowieso de handelingen kun je ook zonder God wel tegenhouden.
Niks triest om erbij te halen. Jij pretendeert dat je van god niet mag roken, dus Afrikaantjes mogen dat ook niet. Daarbij zeg je dat het het alleen maar erger maakt. Volgens jouw redenering moeten ze nuchter over straat blijven wandelen en in god gaan geloven.quote:Wat hebben die kinderen in Afrika nou met drugs/roken te maken man....
Triest om dat er bij te gaan halen. Al erg genoeg dat ze het daar gebruiken, maakt het ze alleen maar erger en niet beter zoals jij wilt laten denken.
God geeft een prachtige hoop, deze wereld ligt nu nog in handen van Satan, maar dat zal veranderen gelukkig.
Er is ook een visie die wél ermee te combineren is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:00 schreef dustbrain het volgende:
Je weet dus nog steeds niet wat wetenschap inhoud? Wetenschap verklaard hoe de wereld werkt. Mensen zijn cynisch naar de bijbel omdat het niks bijdraagt aan de wetenschap.
Ook klopt je perspectief beeld van evolutieaanhangers niet. De evolutie theorie is goed onderbouwd en bewijst zich op veel manieren, het is dan ook niet om niks dat ik als 13-jarige theïst de evolutietheorie bestudeerde en geloofde. Evolutie en God sluiten elkaar namelijk niet uit.
Je hebt echt moeite te begrijpen waarom mensen jouw uitgangspunt niet accepteren hè? Vandaar die belachelijke en lachwekkende stellingen.
Je leest de passage opzettelijk verkeerd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
God bestaat en als je zegt van niet, dan ben je dom. Dat is het niveau dus. Grappig dat je uit zulk prutswerk je grote waarheden probeert te halen.
[..]
Dat zeg ik. We wachten het rustig af.
Na je vergiffenis leeft Gods Woord in je (Heilige Geest). Daardoor leef je voor de Heer en heb je Hem lief:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:00 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dus Je kan na de vervulling van de heilige geest gewoon mensen vermoorden? Een tijdje geleden pretendeerde je namelijk van niet
Ik weet genoeg over wetenschap dat ik kan concluderen dat de evolutieleer niets met wetenschap te maken heeft, maar een uitermate mislukte poging is om de biodiversiteit van het leven te verklaren.quote:[..]
Je weet dus nog steeds niet wat wetenschap inhoud? Wetenschap verklaard hoe de wereld werkt. Mensen zijn cynisch naar de bijbel omdat het niks bijdraagt aan de wetenschap.
Ook klopt je perspectief beeld van evolutieaanhangers niet. De evolutie theorie is goed onderbouwd en bewijst zich op veel manieren, het is dan ook niet om niks dat ik als 13-jarige theïst de evolutietheorie bestudeerde en geloofde. Evolutie en God sluiten elkaar namelijk niet uit.
Je hebt echt moeite te begrijpen waarom mensen jouw uitgangspunt niet accepteren hè? Vandaar die belachelijke en lachwekkende stellingen.
Volgens mij vergist je echt, ik heb gezegd dat niet iedereen naar de Hemel gaat als men Jezus niet accepteert als de verlosser. Meer heb ik niet gezegd. Lees eens de commentaren van dat vers eens evenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Oftewel, je zegt dat dat boek liegt? Er staat namelijk duidelijk 144000 mensen, maar er zijn veel meer mensen die Jezus erkennen als verlosser, dus dat kan nooit natuurlijk.
Kom op zeg, Meen jij dit serieus? Je was erbij ofzo?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:20 schreef man1986 het volgende:
[..]
Maar je zonden worden vergeven als je Jezus accepteert.
Maar als je denkt dat Hitler om vergiffenis heeft gevraagd, nee dus.
Je wordt niet christelijk geboren, je wordt christelijk/joods/islamitisch/boeddhistisch/willeurigewelkereligiedanook gelabeld door de religie die je ouders je opdringen, terwijl je zelf geen keuze hebt.quote:Wie 'christelijk' geboren wordt,
Ook daar heb je bewijs van ofzo? Dan ben je de enige ter wereld, en ik ben er erg benieuwd naar.quote:maar later in zijn/haar leven Jezus niet geaccepteerd heeft als de Offer gaat gewoon naar de hel.
En dat baseer je op?? Een slecht geschreven regeltje in een boekje met bijeengeraapte en honderden malen geredigeerde teksten?quote:Hoeveel procent van de wereldbevolking (inclusief 'christenen') gaat naar de hemel?
Heel weinig:
Ik denk dat je niet snapt waar hij over heeft. Hij zegt duidelijk dat de Heilige Geest niemand de vrije wil overtreed, niet dat men lekker kunt moorden beetje rare antwoord van je.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:00 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dus Je kan na de vervulling van de heilige geest gewoon mensen vermoorden? Een tijdje geleden pretendeerde je namelijk van niet
Leg kort uit en krachtig wat de wetenschap is.quote:Je weet dus nog steeds niet wat wetenschap inhoud? Wetenschap verklaard hoe de wereld werkt. Mensen zijn cynisch naar de bijbel omdat het niks bijdraagt aan de wetenschap.
Probeer eens meer in te verdiepen voordat je conclusie trekt.quote:Je hebt echt moeite te begrijpen waarom mensen jouw uitgangspunt niet accepteren hè? Vandaar die belachelijke en lachwekkende stellingen.
God en evolutie sluiten elkaar niet uit. Ik interpreteerde de bijbel namelijk voornamelijk als geestelijk, dus adam en eva bestonden niet in mijn uitgangspunt. In dit uitgangspunt was het God die de eerste levende cel creëerde. Aangezien dit contracdeert met de rest van je 'leugens' streep ik die vast doorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef man1986 het volgende:
Ik weet genoeg over wetenschap dat ik kan concluderen dat de evolutieleer niets met wetenschap te maken heeft, maar een uitermate mislukte poging is om de biodiversiteit van het leven te verklaren.
Jij geloofde als een 13-jarige 'theist' (wat bedoel je daarmee?) in de evolutieleer. Dat vind ik zeer treurig, want tegen beter weten in ben je in een leugen gaan geloven:
- De leugen: alle levende organismen zijn aan elkaar verwant door 1 gemeenschappelijke voorouder.
quote:- De leugen: De mens stamt af van dieren.
- De leugen: Abiogenesis kan als verklaring voor de oorsprong van het leven dienen.
- De leugen: Er was geen schepping zoals God in genesis aan ons openbaart hheft.
- De leugen: Als gevolg hiervan is er dus geen zonde en is Jezus Christus onnodig.
Ik spreek trouwens namens mezelf. Ik was vroeger ook een geïndoctrineerde gelovige. ik geloofde blind in god en in alle verhalen uit de bijbel. De evolutie theorie en het logisch beredeneren van der werkelijkheid maakte mij cynisch naar de orthodoxe leer. Mijn cynisme kwam dus niet voort uit ontwijkgedrag, maar uit logisch nadenken. Er is dus totaal geen sprake van het niet willen ontvangen van vergiffenis, aangezien dit een dagelijkse en geaccepteerde routine van mij was.quote:Geloof je liever in een leugen of in God's Woord?
Daarom zeg ik ook: In de oorspronkelijke Bijbel!!! Lees aub eerst ff.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:26 schreef Kingdom34 het volgende:
Lees eens de King James Bijbel, dan heb je gelijk de goede, er komt 54 maal de Hel in voor in de King James Bijbel.
Die tekst bewijst juist dat Jezus God niet is.quote:Joh 3:14
Met iedereen bedoel ik ook alle gelovigen! Ik reken daar de ongelovigen niet in mee.quote:Niet iedereen gaat naar de hemel, alleen die Jezus erkent als de verlosser koning der Mensheid God in vlees die zijn bloed heeft gegeven met andere woorden zijn enigste zoon geofferd voor onze zondes.
Toch welquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk dat je niet precies weet wat het woord 'opwekken' betekent.
Ookquote:God niet.
Ga dan aub eerst eens de Bijbel lezen voordat je je in religieuze discussies gaat mengen.quote:Nee.
Nee, 2000jr geleden werd het opgeschreven! Niet gezegd dat dan Gods paradijs al zou komen op aarde. Er werden tekenen gegeven die eerst zouden moeten komen.quote:Ja, dat zeggen ze al 2000 jaar. Maar ik wacht het rustig af...
Over dat vlees worden en het woord is God heb ik allang gereageerd(in andere topic denk ik).quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Bianconeri, waarom negeer je die post waarin gezegd werd dat het Woord vlees is geworden en waar ook stond dat God het Woord is en het Woord God?
Er zijn miljoenen Christenen die dat wel doen hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waarom volgt dan geen enkele christen de leer in de Bijbel? Waar zijn je stenen? Waar zijn je spijzen?
Het enige wat waar is genomen en geobserveerd is met de wetenschap is dat een Bacterie kan veranderen, dan heb je het gehad. Evolutie wordt in de Bijbel sterk ontkracht.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:30 schreef dustbrain het volgende:
[..]
God en evolutie sluiten elkaar niet uit. Ik interpreteerde de bijbel namelijk voornamelijk als geestelijk, dus adam en eva bestonden niet in mijn uitgangspunt. In dit uitgangspunt was het God die de eerste levende cel creëerde. Aangezien dit contracdeert met de rest van je 'leugens' streep ik die vast door
Je bent vergiftigd door de evolutie leer wat jou duidelijk is overkomen tijdens je studie op school waar dat vergif wordt geleerd.quote:Ik spreek trouwens namens mezelf. Ik was vroeger ook een geïndoctrineerde gelovige. ik geloofde blind in god en in alle verhalen uit de bijbel. De evolutie theorie en het logisch beredeneren van der werkelijkheid maakte mij cynisch naar de orthodoxe leer. Mijn cynisme kwam dus niet voort uit ontwijkgedrag, maar uit logisch nadenken. Er is dus totaal geen sprake van het niet willen ontvangen van vergiffenis, aangezien dit een dagelijkse en geaccepteerde routine van mij was.
Wat klopt dan wel volgens jou?quote:Anders omschreven: Je perspectief beeld klopt voor geen meter.
Gast,quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:34 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Het enige wat waar is genomen en geobserveerd is met de wetenschap is dat een Bacterie kan veranderen, dan heb je het gehad. Evolutie wordt in de Bijbel sterk ontkracht.
[..]
[..]
[..]
Je bent vergiftigd door de evolutie leer wat jou duidelijk is overkomen tijdens je studie op school waar dat vergif wordt geleerd.
Als jij zo logisch bent, hoe is leven ontstaan?
[..]
Wat klopt dan wel volgens jou?
De Bijbel zegt niet dat je moet eraan moet houden, maar dat het adviseert om niet dat te doen want dan krijg je problemen met je lichaam. Als mensen Gods woord negeren, dan krijg je gehaaid problemen dan bedoel ik ermee Geestelijk en lichamelijk van een Menselijke lichaam.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als je van God niet mag roken, waarom doet hij het zelf dan? Hij wil zo vaak welriekende geuren hebben.
Ok, dus God stelt je geloof op de proef door in wetenschappeljke experimenten met vliegen die vliegen in een andere soort te laten veranderen, die afgescheiden van elkaar zijn en niet meer kunnen paren, zodat je ng steeds in Genesis moet geloven terwijl dat nergens op slaat?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:34 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Het enige wat waar is genomen en geobserveerd is met de wetenschap is dat een Bacterie kan veranderen, dan heb je het gehad. Evolutie wordt in de Bijbel sterk ontkracht.
Ja, weet je waarom? Omdat dat wetenschap is.quote:[..]
[..]
[..]
Je bent vergiftigd door de evolutie leer wat jou duidelijk is overkomen tijdens je studie op school waar dat vergif wordt geleerd.
Niet door een magische hand die heeft zitten kleien en toen Adam en Eva neergezet en leven geeft. Dat verhaal moet SYMBOLISCH GEÏNTERPRETEERD WORDEN zoals het bedoeld is! Maar dat geloven jullie niet natuurlijk.quote:Als jij zo logisch bent, hoe is leven ontstaan?
Wat denk je zelf?quote:Wat klopt dan wel volgens jou?
Ok, dan ga ik even wat mensen stenigen voor homoseksuele handelingen uitvoeren, dan doe ik goede dingen en kom ik beslist niet in de problemen, want dat is Gods woord.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel zegt niet dat je moet eraan moet houden, maar dat het adviseert om niet dat te doen want dan krijg je problemen met je lichaam. Als mensen Gods woord negeren, dan krijg je gehaaid problemen dan bedoel ik ermee Geestelijk en lichamelijk van een Menselijke lichaam.
Welke problemen komen voort uit homo zijn?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel zegt niet dat je moet eraan moet houden, maar dat het adviseert om niet dat te doen want dan krijg je problemen met je lichaam. Als mensen Gods woord negeren, dan krijg je gehaaid problemen dan bedoel ik ermee Geestelijk en lichamelijk van een Menselijke lichaam.
Dan heb jij geen flauw idee van het Christelijke geloof.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: In de oorspronkelijke Bijbel!!! Lees aub eerst ff.
In een GOEDE Bijbel staat hel 0x, in de oorspronkelijke ook 0x.
In zo'n vertaling die totaal nergens op gebaseerd is staat het wel, so what? Dan hebben ze het slecht vertaald he.[quote]
Dat heb ik even niet gemerkt
[..]
[quote]Die tekst bewijst juist dat Jezus God niet is
Ik weet niet waar je over hebt, maar de Bijbel leert zeker dat God zijn bloed heeft gegeven voor onze zondes, nogmaals je hebt geen flauw idee over Christelijke geloof en over de Bijbel zelf.quote:Met iedereen bedoel ik ook alle gelovigen! Ik reken daar de ongelovigen niet in mee.
Welke vers zegt dat elke christen/gelovige naar de hemel zou gaan? De bijbel leert dat niet.
Nee hoor, lees eens Genesis 2 eens voor de grap, je hebt echt geen benul wat de Bijbel leert.quote:Maar als alle goede mensen naar de hemel gaan, dan waarom wordt de aarde weer gemaakt zoals ie was? Schijnbaar lekker leeg dan ofzo?
DE BIJBEL KAN IEDER MENS MET EEN GEZOND VERSTAND BEGRIJPEN, ZO NIET DAN LEES JE DE COMMENTAREN VAN DE BIJBEL VERZEN UIT HET CONTEXT.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
DE BIJBEL MOET SYMBOLISCH GEÏNTERPRETEERD WORDEN ANDERS KLOPT ER GEEN HOL MEER VAN, KNOOP DAT IN JE OREN
Waarom ben ik dan christelijk? Mijn ouders zijn er juist erg tegen wat ik doe.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:29 schreef ElizabethR het volgende:
Je wordt niet christelijk geboren, je wordt christelijk/joods/islamitisch/boeddhistisch/willeurigewelkereligiedanook gelabeld door de religie die je ouders je opdringen, terwijl je zelf geen keuze hebt.
De Bijbel is een meesterwerk van God, 1 groot boek met heel veel boeken ineen, door vele schrijvers en vele vele jaren. Toch is het ALLEMAAL in overeenstemming met elkaar.quote:En dat baseer je op?? Een slecht geschreven regeltje in een boekje met bijeengeraapte en honderden malen geredigeerde teksten?
Jij zegt dat elke gelovige in Jezus naar de hemel gaat.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:26 schreef Kingdom34 het volgende:
Volgens mij vergist je echt, ik heb gezegd dat niet iedereen naar de Hemel gaat als men Jezus niet accepteert als de verlosser. Meer heb ik niet gezegd. Lees eens de commentaren van dat vers eens evenZij leggen dat uit uit de context ervan.
Doet ie niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:12 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als je van God niet mag roken, waarom doet hij het zelf dan? Hij wil zo vaak welriekende geuren hebben.
Ongelofelijk wat ben jij een heethoofd. En dan zeg je wat over gelovigen? Lol....quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:09 schreef dustbrain het volgende:
Het is nou juist deze simplistische denkwijze die mij laat koken wanneer ik met achterlijke theïsten te maken krijg. Vind je het gek dat zoveel homo's hun geloof opgeven, seksuele prikkelingen behoren tot de sterkste. Je kan wel net doen of gedachten beperkt kunnen worden dor een onzichtbare entiteit, maar in de realiteit verandert er niets.
Wie zegt dat homo's iedereen beetpakken? Je komt erg achterlijk over. Waarom beperkt God zich enkel tot het reduceren van zondige gedachten, waarom geneest hij ze niet volledig?
Afrikaantjes ook niet nee.quote:Niks triest om erbij te halen. Jij pretendeert dat je van god niet mag roken, dus Afrikaantjes mogen dat ook niet. Daarbij zeg je dat het het alleen maar erger maakt. Volgens jouw redenering moeten ze nuchter over straat blijven wandelen en in god gaan geloven.
Ik ben juist blij dat ze drugs hebben, zo kunnen ze tenminste ontsnappen aan de pijn.
Jij in al jouw achterlijkheid verwacht je dat ze dolblij zijn met hun leven en gods wetten niet moeten schenden. Of beperkt dat standpunt zich enkel tot de welvarende?
Verbazingwekkend dat je ineens aan mijn kant staat kwa Bijbelse punten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Oftewel, je zegt dat dat boek liegt? Er staat namelijk duidelijk 144000 mensen, maar er zijn veel meer mensen die Jezus erkennen als verlosser, dus dat kan nooit natuurlijk.
Nee die tekst slaat op dat er heel weinig mensen het ware geloof vinden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:32 schreef man1986 het volgende:
Dat er maar heel weinig mensen naar de hemel gaan ben ik het met je eens:
Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden. Matteüs 7:14
Lukas 16:24 > b gedeelte: ''Want ik lijd folterende pijnen in dit gloeiende vuur''quote:Wat hel betref, zie:
- Luke 16:24
- Matthew 13:42
- Matthew 25:41
- Revelation 20:15
Heb al uitgelegd, het oordeel van God op de hele Aarde in de tijd van Noach.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:42 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Welke problemen komen voort uit homo zijn?
Dus als je de pech hebt om een bepaald gedeelte in je hersenen anders aangelegd te krijgen, en daardoor homoseksueel bent, moet je dat, en dus jezelf en je seksualiteit maar verloochenen, doodongelukkig worden en doodongelukkig sterven? Wat een god van liefde is me dat zeg.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
God veroordeelt niet homosexuelen! Maar God veroordeelt WEL homosexualiteit!
Een homosexueel dient in zijn leven zijn best te doen om niet naar die homosexualiteit te handelen, net als dat elk mens(ik ook) moet vechten tegen onze zondige toestand en ons verlangen om zondige dingen te doen. Zo dient een homosexueel dus tegen zijn zondige toestand te vechten.
Wat een kul!! Homoseksulaliteit KUN je niet stoppen, het is geen gewoonte, het is aangelegd. Om dat met roken te vergelijken raakt werkelijk kant noch wal, en is gewoon dom.quote:God eist wel dat iemand stopt met roken, roken is een erge verontreiniging van het vlees. Iets wat God verboden heeft, God gaf ons ook het leven en dan verknal je je leven door te roken?
Dat is niet iets wat God goedkeurd! En getuigt niet van respect van jou kant als je wel rookt.
Roken kun je ook redelijk simpel mee stoppen(zeker in vergelijking met homosexualiteit).
Kan niet, de Thora wet is vervult door Jezus God in vlees die zijn bloed gaf voor onze zondes te vergeven zijn enige zoon te offeren.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik even wat mensen stenigen voor homoseksuele handelingen uitvoeren, dan doe ik goede dingen en kom ik beslist niet in de problemen, want dat is Gods woord.
Ik heb gezegd dat alleen mensen die Jezus accepteren als de verlosser gaan naar de Hemel dat betekent ook dat mensen ook de leer van Jezus en zowel als de Bijbel zo goed mogelijk na te leven.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:48 schreef bianconeri het volgende:
Jij zegt dat elke gelovige in Jezus naar de hemel gaat.
Iets wat door de Bijbel keihard ontkracht wordt!!
Ik was er niet bij, maar volgens geschiedenis kan ik weten dat Hitler zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kom op zeg, Meen jij dit serieus? Je was erbij ofzo?
Wie Jezus Christus niet accepteert als de perfecte Offer voor alle zonden, zal als een zondaar sterven en hemel niet betreden.quote:Je wordt niet christelijk geboren, je wordt christelijk/joods/islamitisch/boeddhistisch/willeurigewelkereligiedanook gelabeld door de religie die je ouders je opdringen, terwijl je zelf geen keuze hebt.
Zeg ik toch ook niet?
Niemand gaat naar de hemel omdat hij/zij als 'christen' geboren is.
Je gaat alleen naar de hemel als je Jezus om vergiffenis vraagt.
[quote]
[..]
Ook daar heb je bewijs van ofzo? Dan ben je de enige ter wereld, en ik ben er erg benieuwd naar.
Ik baseer het op Gods Woord en openbaring.quote:[..]
En dat baseer je op?? Een slecht geschreven regeltje in een boekje met bijeengeraapte en honderden malen geredigeerde teksten?
Oh....
Je zegt dus dat (sommige) gelovigen geïndoctrineerd zijn en blind in God geloven.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:30 schreef dustbrain het volgende:
[..]
God en evolutie sluiten elkaar niet uit. Ik interpreteerde de bijbel namelijk voornamelijk als geestelijk, dus adam en eva bestonden niet in mijn uitgangspunt. In dit uitgangspunt was het God die de eerste levende cel creëerde. Aangezien dit contracdeert met de rest van je 'leugens' streep ik die vast door
[quote]
Evolutie is in tegenstrijd met genesis, indirect is evolutie dus ook in tegenstrijd met Gods Woord.
[quote]
[..]
Ik spreek trouwens namens mezelf. Ik was vroeger ook een geïndoctrineerde gelovige. ik geloofde blind in god en in alle verhalen uit de bijbel. De evolutie theorie en het logisch beredeneren van der werkelijkheid maakte mij cynisch naar de orthodoxe leer. Mijn cynisme kwam dus niet voort uit ontwijkgedrag, maar uit logisch nadenken. Er is dus totaal geen sprake van het niet willen ontvangen van vergiffenis, aangezien dit een dagelijkse en geaccepteerde routine van mij was.
Anders omschreven: Je perspectief beeld klopt voor geen meter.
God vergeeft de zonde van homoseksualiteit als een homo daar om vraagt en als hij Jezus als de verlosser van alle zonden erkent.quote:Over de heilige geest: Definieer het liefhebben van god eens? Het niet zondigen? Een homo met de heilige geest wordt dus hetero?
Genoeg voorbeelden van erg gelukkige homosexuelen hoor die het wel deden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:50 schreef ElizabethR het volgende:
Dus als je de pech hebt om een bepaald gedeelte in je hersenen anders aangelegd te krijgen, en daardoor homoseksueel bent, moet je dat, en dus jezelf en je seksualiteit maar verloochenen, doodongelukkig worden en doodongelukkig sterven? Wat een god van liefde is me dat zeg.
Het blijft ja, maar je kunt het heel erg onderdrukken. Niet net doen alsof je er niets tegen kan doen...quote:Wat een kul!! Homoseksulaliteit KUN je niet stoppen, het is geen gewoonte, het is aangelegd. Om dat met roken te vergelijken raakt werkelijk kant noch wal, en is gewoon dom.
De Bijbel verbiedt roken wel!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel leert je niet om te stenigen. Leven niet in OT tijd ofzo hoor.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik even wat mensen stenigen voor homoseksuele handelingen uitvoeren, dan doe ik goede dingen en kom ik beslist niet in de problemen, want dat is Gods woord.
Deel is symbolisch maar veel ook niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
DE BIJBEL MOET SYMBOLISCH GEÏNTERPRETEERD WORDEN ANDERS KLOPT ER GEEN HOL MEER VAN, KNOOP DAT IN JE OREN
Oh en ineens gaat meneertje heel erg slecht quoten....quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:47 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dan heb jij geen flauw idee van het Christelijke geloof.
Welke tekst bedoel je dan?
[..]
[..]
Ik weet niet waar je over hebt, maar de Bijbel leert zeker dat God zijn bloed heeft gegeven voor onze zondes, nogmaals je hebt geen flauw idee over Christelijke geloof en over de Bijbel zelf.
Nee hoor, lees eens Genesis 2 eens voor de grap, je hebt echt geen benul wat de Bijbel leert.
Wat maakt dat uit? Er staat toch in het Oude Testamentquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Kan niet, de Thora wet is vervult door Jezus God in vlees die zijn bloed gaf voor onze zondes te vergeven zijn enige zoon te offeren.
Wie zegt dat homo's iedereen neuken? ik heb het over de daad in al zijn goede recht. Niet over een homo die alles wat loopt is gaat zitten neuken. Waar haal je dit vandaan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:48 schreef bianconeri het volgende:
Ongelofelijk wat ben jij een heethoofd. En dan zeg je wat over gelovigen? Lol....
Ik zeg dat een hetero zijn sexuele verlangens ook gemakkelijk kan beheersen en niet met van alles en nog wat naar bed hoeft te gaan. Waarom zou je bij een homo zeggen: Ohhh die is homo dus ja laat hem maar elk in bed nemen dat maakt niet uit die is ziek ofzo.
Nog een keer: een homo is zondig vanwege homoseksualiteit, een hetero is niet zondig vanwege heteroseksualiteit, waarom negeer je dit feit?quote:Zij kunnen ook heel goed hun homosexuele handelingen nalaten. Zoals de Bijbel dat verlangd.
Als ze hun geloof afzweren: Fantastisch!!! Want dat laat heel duidelijk zien dat ze 0,0 met God hebben, helemaal niet hun best willen doen om zonden na te laten. Ook een hetero moet heel hard vechten tegen de zondige mens in hem.
Maar omdat iemand homo is is ie daar natuurlijk van vrijgesproken, hoeft ie niet te vechten tegen zonde maar alle zonde maar toelaten en toch goed voor God.
Droom verder.
Dus God helpt kinderen in Afrika? Verklaar dan even waarom er om de drie seconden eentje dood gaat? Of zorgt god ervoor dat het één per 3 seconde i.p.v één per 2 seconde is?quote:Afrikaantjes ook niet nee.
Drugs is geen hulpmiddel, maakt je hele lichaam alleen maar kapot. Raar dat drugs verboden wordt als het iets goeds is?
En ja geloof in God geeft je kracht, zal je helpen. Veel beter dan waardeloos drugs troep.
Dus wie is er nou achterlijk dan? Om in jouw woorden te spreken.
Nee, het is een oordeel van God in de tijd van Noach, het is geen gewoonte. God heeft de Mens (Adam en Eva) perfect gecreëerd alles was perfect 5 meter hoog IQ van 1000 ziekte vrij en noem maar op. Totdat God alles veroordeelde.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dus als je de pech hebt om een bepaald gedeelte in je hersenen anders aangelegd te krijgen, en daardoor homoseksueel bent, moet je dat, en dus jezelf en je seksualiteit maar verloochenen, doodongelukkig worden en doodongelukkig sterven? Wat een god van liefde is me dat zeg.
[..]
Wat een kul!! Homoseksulaliteit KUN je niet stoppen, het is geen gewoonte, het is aangelegd. Om dat met roken te vergelijken raakt werkelijk kant noch wal, en is gewoon dom.
Sorryquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden van erg gelukkige homosexuelen hoor die het wel deden.
En niet hun leven voorgoed verpesten door echt homo te zijn.
[..]
Het blijft ja, maar je kunt het heel erg onderdrukken. Niet net doen alsof je er niets tegen kan doen...
[..]
De Bijbel verbiedt roken wel!
[..]
De Bijbel leert je niet om te stenigen. Leven niet in OT tijd ofzo hoor.
[..]
Deel is symbolisch maar veel ook niet.
[..]
Oh en ineens gaat meneertje heel erg slecht quoten....
Ik heb precies gequote welke tekst en waar het op sloeg.
Ik heb meer benul van de Bijbel dan jou hoor.
Jezus is niet God, 144.000 gaan naar de hemel en de andere christenen op aarde in een paradijs.
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, het jammere is dat die apocriefe evangeliën zoals die van Thomas heel mooi zijn, maar die stoppen ze er dan weer niet in, want daarmee kun je geen oorlogen voeren, met zo'n diepgaand en vredelievend evangelie.![]()
Dat negeer ik niet?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:56 schreef dustbrain het volgende:
Nog een keer: een homo is zondig vanwege homoseksualiteit, een hetero is niet zondig vanwege heteroseksualiteit, waarom negeer je dit feit?
Omdat je totaal geen bale verstand van de Bijbel hebt schijnbaar.quote:Dus God helpt kinderen in Afrika? Verklaar dan even waarom er om de drie seconden eentje dood gaat? Of zorgt god ervoor dat het één per 3 seconde i.p.v één per 2 seconde is?
Afrikaantjes hebben nog nooit van god of het christendom gehoord, hun ene uitweg is drugs, hoe achterlijk ben je dat je dit soort feiten negeert en het vergelijkt met he drugsbeleid in welvarende landen.
Ja das hetzelfde als elke gelovige...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:53 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat alleen mensen die Jezus accepteren als de verlosser gaan naar de Hemel dat betekent ook dat mensen ook de leer van Jezus en zowel als de Bijbel zo goed mogelijk na te leven.
Dan kom jij ook niet in de hemel, want jij hebt met ZEER GROTE WAARSCHIJNLIJKHEID ook de 10 geboden overtreden in je leven!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:53 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar volgens geschiedenis kan ik weten dat Hitler zelfmoord heeft gepleegd.
Zelfmoord = moord.
Hitler heeft Gods Woord overtreden en is dus niet in de hemel:
Gij zult niet moorden.
Dat maakt toch niet uit? Als er toch maar een beperkt aantal mensen inkomt en als je de 10 geboden overtreedt je niet in de hemel komt, kun je toch net zo goed gewoon plezier maken?quote:[..]
[..]
[..]
Wie Jezus Christus niet accepteert als de perfecte Offer voor alle zonden, zal als een zondaar sterven en hemel niet betreden.
Dan komt niemand erin dus!quote:Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? 1 Korintiërs 6:9
Die zegt dat jij niet in de hemel komt.quote:[..]
Ik baseer het op Gods Woord en openbaring.
[..]
Je zegt dus dat (sommige) gelovigen niet geïndoctrineerd zijn en niet blind in God geloven.quote:Je zegt dus dat (sommige) gelovigen geïndoctrineerd zijn en blind in God geloven.
Jouw perspectief van Gods Woord is verdraait door jouw geloof in evolutie.
God wil juist dat we logisch en redenerend te werk gaan;
Er staat in dat je moet nadenken, waarom doe je het dan niet?quote:"Come now, let us reason together," says the LORD. Isaiah 1:18
"Erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden." 1 Petrus 3:15
Niet genoeg bestudeerd dan.quote:We moeten bereid zijn om ons logisch en redenerend te verantwoorden.
Verder ben ik niet als christen geboren en heeft ook niemand mij geïndoctrineerd.
Door mijn studie van de bijbel ben ik tot Jezus gekomen en Hem als verlosser erkend.
[..]
Ja, maar die komt dus ook niet in de hemel.quote:God vergeeft de zonde van homoseksualiteit als een homo daar om vraagt en als hij Jezus als de verlosser van alle zonden erkent.
Nogmaals, lees de commentaren ervan van dat specifieke vers.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:58 schreef bianconeri het volgende:
Ja das hetzelfde als elke gelovige...
Elke persoon die doet wat jij hierboven beschrijft!
Maar dat is niet juist! Slechts 144.000 gaan naar de hemel!!
En de rest van alle gelovigen, iedereen die Jezus volgt en hem en God navolgen zullen op het aardse paradijs leven.
Die groep die jij in bovenstaande quote bedoelt bestaat uit 2 delen:
Hemelse hoop(144.000) en de aardse hoop(de rest)
Ik noem het goedpraten van de contracterende dingen in de bijbel op de werkelijk niet 'redenerend te werk gaan'. Knap dat jij blind in god gelooft door alles wat contracteert goed te lullen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:53 schreef man1986 het volgende:
Je zegt dus dat (sommige) gelovigen geïndoctrineerd zijn en blind in God geloven.
Jouw perspectief van Gods Woord is verdraait door jouw geloof in evolutie.
God wil juist dat we logisch en redenerend te werk gaan:
"Come now, let us reason together," says the LORD. Isaiah 1:18
"Erken Christus als Heer en eer hem met heel uw hart. Vraagt iemand u waarop de hoop die in u leeft gebaseerd is, wees dan steeds bereid om u te verantwoorden." 1 Petrus 3:15
We moeten bereid zijn om ons logisch en redenerend te verantwoorden.
Verder ben ik niet als christen geboren en heeft ook niemand mij geïndoctrineerd.
Door mijn studie van de bijbel ben ik tot Jezus gekomen en Hem als verlosser erkend.
Dus god vergeeft de zonde van een massamoordenaar als een moordenaar daar om vraagt en bla bla bla?quote:God vergeeft de zonde van homoseksualiteit als een homo daar om vraagt en als hij Jezus als de verlosser van alle zonden erkent.
5 meter hoogquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:56 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, het is een oordeel van God in de tijd van Noach, het is geen gewoonte. God heeft de Mens (Adam en Eva) perfect gecreëerd alles was perfect 5 meter hoog IQ van 1000 ziekte vrij en noem maar op. Totdat God alles veroordeelde.
De 10 geboden kan niemand aan voldoen, ik denk dat hij dat ook wel weet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Jongens, stop allemaal met christen zijn, het heeft toch geen zin want volgens Man1986 komt iedereen die de 10 geboden overtreedt niet in de hemel! Ga dus plezier maken en hou op met die dwang!
Wat is jouw mening dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
5 meter hoogIQ van 1000? Waarom waren ze dan zo dom om van die appel te nemen!?
![]()
Je zegt herhaaldelijk dat volgens mij redenatie homo's alles mogen neuken. Dit terwijl ik pretendeer dat homoseksualiteit een onterechte zonde is omdat ze er niks aan kunnen doen. Maar het blijkt al dat je leesvaardigheidsniveau verrekte laag is, dus...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:58 schreef bianconeri het volgende:
Dat negeer ik niet?
Maar we zijn geschapen als hetero's, dat was de bedoeling altijd al geweest!
De Bijbel keurt homosexualiteit niet goed. Dit is pas in de zondige toestand gekomen.
Veel christenen in Afrika houdt niet in dat Afrikaanse zwerfkinderen weten wat het christendom is. Daar heerst het geloof in heksen en vodoo.quote:Omdat je totaal geen bale verstand van de Bijbel hebt schijnbaar.
Satan heerst over deze wereld tot God gaat ingrijpen(De strijdvraag).
Er zijn heel veel christenen in Afrika dus praat geen onzin.
Achterlijk is iemand die drugs goedpraat in welke situatie ook(en dan bedoel ik dus niet de medicinale drugs)
Adam at bewust de appel wat Eva had gegeten, want Eva was Misleid maar Adam niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:
5 meter hoogIQ van 1000? Waarom waren ze dan zo dom om van die appel te nemen!?
![]()
Ik geloof dat er aan het begin der tijde twee apen waren, de ene heette Vlerk en de andere heette Piet. Die apen struimelden rond in een tuin vol met allerlei bloemen en vreemde planten door elkaar, zo was er de strontplant en een boem die op poep lijkt. Een van die apen vond die poep er zo verrukkelijk uitzien, dat hij ervan at, maar toen kwam er een gigantische gorilla-aap aan die zei: Blijf af van mijn smerigheid, zie je dan niet dat ik hier regelmatig mijn kont aan afveeg? O wee dat jij mijn WC wil gebruiken. Die gorilla gaf hem dus een flink pak slaag en toen was die aap niet zo blij, en hij dacht bij zichzelf: Wow dat moet ik dus niet meer doen. Toen kwam er een vogel aanvliegen met het hoofd van een hagedis die zei: Ik kom van boven. Die apen dachten dat die vogel dus van God kwam, maar die vogel bedoelde eigenlijk uit de lucht. Toen zeiden die apen: Jij bent onze held, onze engel. Die vogel dacht: Ha grappig. Dus toen zei die vogel: Zorg ervoor dat je mij aanbidt, want ik ben de brenger van het woord. Die apen wisten niet welk woord, maar ze belsoten al dat het gods woord was. Ondertussen vroegen de echte Goden/God zich toch af hoe die apen zo onden dwalen.quote:
Ik zal niet op je eerdere langere post ingaan, omdat je mij daar opzettelijk verkeerd hebt geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Jongens, stop allemaal met christen zijn, het heeft toch geen zin want volgens Man1986 komt iedereen die de 10 geboden overtreedt niet in de hemel! Ga dus plezier maken en hou op met die dwang!
Wat maakt dat uit, dan had Eva toch ook een IQ van 1000, of ga je nu beweren dat Eva geen onderdeel was van iedereen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:05 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Adam at bewust de appel wat Eva had gegeten, want Eva was Misleid maar Adam niet.
Verdiep je eens meer in voordat je stomme dingen gaat zeggen wat niets te maken heeft.
Dus je hebt geen argument voor wat jouw mening is, zo laat je zien dat je alleen maar kan blaffen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik geloof dat er aan het begin der tijde twee apen waren, de ene heette Vlerk en de andere heette Piet. Die apen struimelden rond in een tuin vol met allerlei bloemen en vreemde planten door elkaar, zo was er de strontplant en een boem die op poep lijkt. Een van die apen vond die poep er zo verrukkelijk uitzien, dat hij ervan at, maar toen kwam er een gigantische gorilla-aap aan die zei: Blijf af van mijn smerigheid, zie je dan niet dat ik hier regelmatig mijn kont aan afveeg? O wee dat jij mijn WC wil gebruiken. Die gorilla gaf hem dus een flink pak slaag en toen was die aap niet zo blij, en hij dacht bij zichzelf: Wow dat moet ik dus niet meer doen. Toen kwam er een vogel aanvliegen met het hoofd van een hagedis die zei: Ik kom van boven. Die apen dachten dat die vogel dus van God kwam, maar die vogel bedoelde eigenlijk uit de lucht. Toen zeiden die apen: Jij bent onze held, onze engel. Die vogel dacht: Ha grappig. Dus toen zei die vogel: Zorg ervoor dat je mij aanbidt, want ik ben de brenger van het woord. Die apen wisten niet welk woord, maar ze belsoten al dat het gods woord was. Ondertussen vroegen de echte Goden/God zich toch af hoe die apen zo onden dwalen.
Ik interpreteer je daar opzettelijk verkeerd omdat je de waarheid zit te verdraaien, je beweert dat de wetenschap zich tegen God keert wat de grootst mogelijke onzin is, dan had God maar de waarheid in de bijbel moeten zetten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zal niet op je eerdere langere post ingaan, omdat je mij daar opzettelijk verkeerd hebt geïnterpreteerd.
Maar het is waar dat we allemaal God's Woord hebben overtreden (ik dus ook). Daarom het geschenk van Jezus Christus in de vorm van eeuwige vergiffenis van alle zonden. Gods Koninkrijk behoort aan mensen die Jezus Christus' geschenk hebben geaccepteerd.
Ik heb om Zijn vergiffenis gevraagd, jij ook?
Even een vraagje, snap je nou echt niet of ben jezelf bewust van de domme aan het houden?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit, dan had Eva toch ook een IQ van 1000, of ga je nu beweren dat Eva geen onderdeel was van iedereen?
Jawel, dit verhaal heeft meerdere lagen (serieus), als je het goed leest en nadenkt kun je zien welke symbolische betekenis ik erin gestopt heb.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dus je hebt geen argument voor wat jouw mening is, zo laat je zien dat je alleen maar kan blaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |