Ik zie daar het voordeel dus niet van. Ik zondig vrij intensief en ik geniet er stevig van.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jezus is God niet....
En optie B is ook zeer sterk hoor! Veel sterker dan de 1e eigenlijk op langere termijn gezien.
Optie B was sowieso dus succesvol, optie A weet je dat nog niet eens! Voor zelfde geld gaan ze juist door die harde houding gooien.
Optie B laat de mensen heel goed naar zichzelf kijken, dat ze zelf net zo goed zondig zijn.
Optie A zal ze dat echt niet laten doen hoor.
Elk onvolmaakt mens is zondig. Een volmaakt mens niet(Ja Adam en Eva maakten fouten maar werden daarmee onvolmaakt). Jezus is altijd volmaakt gebleven, zondigde dus nooit.
Natuurlijk ben ik ook tegen seksueel misbruik. Logisch. Maar zodra het seks betreft tussen twee volwassen mensen die er allebei mee instemmen is er sowieso geen sprake van misbruik of iets anders slechts. Het tegenovergestelde juist. Getrouwd of niet.quote:Sex is ook niet slecht nee. Zonder sex is de mensheid geen lang bestaan beschoren.
Echter het misbruiken van is dat wel. Het is iets intiems en belangrijks dat tussen 2 mensen hoort en niet tussen velen. (en nee ik zeg niet dat het puur is voor de nakomelingen, ook gewone sex tussen 2 getrouwden).
Dat is wel een beetje erg kort door de bocht van God.quote:Roken is absoluut wel slecht, niet voor niets is het voor mee-rokers(die zelf dus niet roken) nog veel schadelijker. Spijtig genoeg heb ik een broertje die zo idioot is om te roken en daar heb ik erg veel last van met mijn gezondheid. Ook al sta ik er niet bij!
Roken is een verslaving, en zoals de Bijbel ook zegt bv: Een mens kan geen 2 meesters dienen(God en de verslaving).
Ik ook. Al bijna twee keer.quote:God kon Zijn Zoon opwekken en deed dat.
Wij vinden het vermoorden van je eigen kinderen ziek.quote:Dat is in de praktijk heel wat anders dan wat wij dat zouden doen.
En? Heeft het geholpen? Nee. Helaas. De wereld is nog steeds grotendeels bevolkt door mensen die elkaar het leven onmogelijk maken.quote:Het is juist zeer liefdevol dat God Zijn Zoon gaf voor ons allemaal!!
Door het leven van 1 man(Jezus) gaf God miljarden mensen de mogelijkheid eeuwig te leven.
Dus 1 leven(die ook nog opgewekt zou worden vrij snel ook nog) tegenover miljarden.
Das liefdevol zeker gezien de erg zondige toestand van die miljarden.
Welke echte religie?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:31 schreef ATON het volgende:
[..]
Nu is wel de vraag of Jezus ( niet die uit de religie,maar de échte ) één Mozaïsche wet zou hebben ovetreden of iets zou hebben gedaan of gezegd dat indruiste tegen de wetten van zijn joodse gemeenschap. Ik denk het niet.
Welke Christenen? Katholieken?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Het opvallende vind ik dat vele christenen beweren dat dat Thomas Evangelie niet echt is, maar de manier van spreken van Jezus komt sterk overeen met die uit de canonieke evangeliën.
Over domste ooit gesproken: zie hierboven en hieronder. De koning der domheid is terug!quote:
Jezus is God, dat leert de Bijbel duidelijk over. Jezus zei dat de Vader en ik een zijn en verder wiste Jezus alles wat in de Thora is gebeurd. Kan je lezen in de NT.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Das de domste reactie ooit lol....
God is geen mens... De ware christelijke religie is door God gemaakt.
Gebruik makend van heel veel schrijvers om het te noteren(zoals directeur met secretaris) en zelfs heel erg veel jaar tussenzittend toch allemaal overeenstemmend met elkaar, overeenstemmend met geschiedenis, zelfde rode draad, prachtige profetieen
[..]
Welke reactie van jouw doel je op?
Heb net nog op 1 van je gereageerd.
Als ik ergens niet op gereageerd heb dan stond er totaal niets van waarde in die post.
En ik zit niet 24/7 achter de pc.
[..]
Lol vent...
Zit je over de Bijbel mee te praten terwijl je niet eens weet dat de 3-eenheid dikke onzin is??
[..]
Jezus en God waren super duidelijk in hun woorden.
De verblindheid van de mensen door Satan brengt erge verwarring!
In jouw optiek wel. Ik weet dat god natuurlijk helemaal niet bestaat. Het lijkt me trouwens niet zinnig om het daarover te hebben. Het is wel duidelijk dat we het daar toch niet over eens gaan worden.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Das de domste reactie ooit lol....
God is geen mens... De ware christelijke religie is door God gemaakt.
Het woord Christelijk wordt heel snel in de mond genomen, maar amper weten wat het werkelijk is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:00 schreef simmu het volgende:
het christendom is iets anders dan de verschillende christelijke stromingen is weer iets anders dan de individuele mensen die er in geloven. dus met deze op kan ik niks
Laat mij 1 vers zien waar in de oorspronkelijke!!! Bijbel staat dat slechte mensen naar de hel gaan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:07 schreef man1986 het volgende:
.
Zonden die niet vergeven zijn brengt de mens naar de hel.
Zonden die door Jezus Christus vergeven zijn brengt de mens naar de hemel.
Er staat maar 1 verhaal in de Bijbel!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
God is nooit duidelijk geweest in zijn woorden, dan zouden er niet zoveel verschillende kerken bestaan.
Punt 1 heb je gelijk in. Homosexuele handeling worden absoluut verboden.quote:FOUT, de bijbel is duidelijk over seksuele handelingen bij homoseksualiteit, homo ZIJN word helemaal niet verboden.
Het Koninkrijk van God is in de hemel.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:32 schreef ATON het volgende:
Daar heb je een punt volgens mij, zoals men ook vaak denkt dat het Rijk Gods de hemel is, terwijl het gewoon een vrij Palestina is.
God en de wereld:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik dien helemaal niemand en ik heb meer dan genoeg mensen lief. Best als jij dat reden genoeg vindt voor een enkeltje eeuwig lijden, maar dat geeft vrij aardig aan wat er zo verderfelijk is aan jouw religie.
Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer. Romeinen 6:23quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie daar het voordeel dus niet van. Ik zondig vrij intensief en ik geniet er stevig van.
Omdat mensen liever hun vrije wil voor zonden gebruiken in plaats van voor God's Woord te kiezen.quote:[..]
En? Heeft het geholpen? Nee. Helaas. De wereld is nog steeds grotendeels bevolkt door mensen die elkaar het leven onmogelijk maken.
Ik ook. En lees mijn post beter oen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Welke echte religie?
Jezus heeft de wet (Thora vervult) Dat is duidelijk te lezen in de NT Jezus wist alles wat in Thora gebeurd is vanaf het begin de schepping van alles. Want Jezus is God namelijk.
Oh dus je kinderen waren dood en je wekte ze weer op? Zeer bijzonder van je!quote:
Ik ookquote:Wij vinden het vermoorden van je eigen kinderen ziek.
Strijdvraag zegt je waarschijnlijk niets?quote:En? Heeft het geholpen? Nee. Helaas. De wereld is nog steeds grotendeels bevolkt door mensen die elkaar het leven onmogelijk maken.
Die tekst in Joh ken ik heel goed hoor.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:58 schreef Kingdom34 het volgende:
Jezus is God, dat leert de Bijbel duidelijk over. Jezus zei dat de Vader en ik een zijn en verder wiste Jezus alles wat in de Thora is gebeurd. Kan je lezen in de NT.
God is en zijn creatie gekomen via Jezus, vandaar dat Maria een unieke bevalling had.
Waarom volgt dan geen enkele christen de leer in de Bijbel? Waar zijn je stenen? Waar zijn je spijzen?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:03 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Het woord Christelijk wordt heel snel in de mond genomen, maar amper weten wat het werkelijk is.
Volg je de leer van de Bijbel en Jezus en gedoopt in een gemeente van Jezus (Baptisten) voornamelijk dan ben je een Christen volgens de Bijbel.
Oké. Dan niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
God en de wereld:
Verlies uw hart niet aan de wereld of aan de dingen in de wereld! Als iemand de wereld liefheeft, woont de liefde van de Vader niet in hem. 1 Johannes 2:15
Ik heb geen enkele behoefte aan eeuwig leven en de concepten God en Jezus vind ik eikels.quote:Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer. Romeinen 6:23
Ja, moet God ook eens een keer normaal leren doen.quote:Omdat mensen liever hun vrije wil voor zonden gebruiken in plaats van voor God's Woord te kiezen.
Zo, dat weten we dan weer. Van deze boer dus geen eieren.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laat mij 1 vers zien waar in de oorspronkelijke!!! Bijbel staat dat slechte mensen naar de hel gaan?
Heb er grondig naar gekeken maar dit woord hel komt 0x voor.
God is een God van liefde en zou NOOIT mensen voor eeuwig in de hel straf geven.
Laat mij 1 vers zien waar in de Bijbel!! staat dat ALLE mensen naar de hemel gaan?
De Bijbel leert toch echt dat er ''maar'' 144.000 mensen naar de hemel gaan.
[..]
Er staat maar 1 verhaal in de Bijbel!
1 volledig passend verhaal waar geen enkele andere gedachte over mogelijk is als je goed onderzoek doet.
Dus waar ligt de oorzaak nou van die miljoenen stromingen?
-Bij Gods woord dat duidelijk maar 1 richting aangeeft?
-Of bij de verblinde mens?
[..]
Punt 1 heb je gelijk in. Homosexuele handeling worden absoluut verboden.
Een homosexueel is niet per definitie een fout en zondig persoon.
Echter je 2e punt ben ik niet helemaal mee eens.
Waarom? Omdat je als homo wel die verlangens en gedachtes hebt om die absoluut verboden handelingen te verrichten.
[..]
Het Koninkrijk van God is in de hemel.
Het paradijs dat komt op aarde.
En Palestina gewoon een simpel bedorven land op aarde.
Nee. Ik ben niet zo van het vermoorden van mijn kinderen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oh dus je kinderen waren dood en je wekte ze weer op? Zeer bijzonder van je!
Ik denk dat je niet precies weet wat het woord 'opwekken' betekent.quote:Misschien moet je maar zelf een religie opstarten met jezelf als God.
Het opwekken is natuurlijk NIET ''slechts'' het op de wereld brengen van een kind als ouders...
God niet.quote:Ik ook
Nee.quote:Strijdvraag zegt je waarschijnlijk niets?
Ik geloof niet in god en als hij toch zou bestaan, dan geloof ik niet wat hij belooft. Daarvoor is hij me net even te vaak een onbetrouwbare psychopaat gebleken.quote:Nooit wat gelezen over wat God allemaal beloofd in de Bijbel?
Ja, dat zeggen ze al 2000 jaar. Maar ik wacht het rustig af...quote:Dat het nog niet de tijd om in te grijpen is tot enkele tekenen komen.
God zal absoluut ingrijpen over niet al te lange tijd.
Dank je. Doei.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:12 schreef simmu het volgende:
oh my, pol is vriendelijker![]()
succes verder jullie met elkaar overtuigen van, tsja, wat eigenlijk?
gr gr
Lees eens de King James Bijbel, dan heb je gelijk de goede, er komt 54 maal de Hel in voor in de King James Bijbel.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laat mij 1 vers zien waar in de oorspronkelijke!!! Bijbel staat dat slechte mensen naar de hel gaan?
God is een God van liefde en zou NOOIT mensen voor eeuwig in de hel straf geven.
Niet iedereen gaat naar de hemel, alleen die Jezus erkent als de verlosser koning der Mensheid God in vlees die zijn bloed heeft gegeven met andere woorden zijn enigste zoon geofferd voor onze zondes.quote:Laat mij 1 vers zien waar in de Bijbel!! staat dat ALLE mensen naar de hemel gaan?
Het is een zonde. Door Gods oordeel is aarde veranderd wat het voorheen was.quote:Punt 1 heb je gelijk in. Homosexuele handeling worden absoluut verboden.
Een homosexueel is niet per definitie een fout en zondig persoon.
Echter je 2e punt ben ik niet helemaal mee eens.
Waarom? Omdat je als homo wel die verlangens en gedachtes hebt om die absoluut verboden handelingen te verrichten.
De Aarde wordt weer zoals God toen gemaakt had dat is zeker wat er gaat gebeuren nadat Satan en de Dood wordt vernietigd door God.quote:Het Koninkrijk van God is in de hemel.
Het paradijs dat komt op aarde.
En Palestina gewoon een simpel bedorven land op aarde.
Wees niet zo wanhopig vriendquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom volgt dan geen enkele christen de leer in de Bijbel? Waar zijn je stenen? Waar zijn je spijzen?
Dat er maar heel weinig mensen naar de hemel gaan ben ik het met je eens:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laat mij 1 vers zien waar in de Bijbel!! staat dat ALLE mensen naar de hemel gaan?
De dwaas zegt in zijn hart:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof niet in god en als hij toch zou bestaan, dan geloof ik niet wat hij belooft. Daarvoor is hij me net even te vaak een onbetrouwbare psychopaat gebleken.
Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend vragen: ‘Waar blijft hij nu? Hij had toch beloofd te komen? De generatie voor ons is al gestorven, maar alles is nog steeds zoals het sinds het begin van de schepping geweest is.’ 2 Petrus 3:3-4quote:[..]
Ja, dat zeggen ze al 2000 jaar. Maar ik wacht het rustig af...
Ben rest met je eens, maar Jigzoz geeft toe dat hij ergens in geloofd na al die keren ontkennenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:32 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat er maar heel weinig mensen naar de hemel gaan ben ik het met je eens:
Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden. Matteüs 7:14
Wat hel betref, zie:
- Luke 16:24
- Matthew 13:42
- Matthew 25:41
- Revelation 20:15
[..]
De dwaas zegt in zijn hart:
Er is geen God. Psalmen 14:1
[..]
Vergeet vooral niet dat er aan het einde van de tijd spotters zullen komen, die hun eigen begeerte volgen en smalend vragen: ‘Waar blijft hij nu? Hij had toch beloofd te komen? De generatie voor ons is al gestorven, maar alles is nog steeds zoals het sinds het begin van de schepping geweest is.’ 2 Petrus 3:3-4
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Misschien dat jij ooit nog fatsoenlijk leert schrijven, maar daar geloof ik dan weer niet in.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:34 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ben rest met je eens, maar Jigzoz geeft toe dat hij ergens in geloofd na al die keren ontkennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |