Drie punten waaronder die 2 punten waarvan je mij verweet dat ik er ongelijk over had.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo zo, je hebt 2 punten gevonden waar je het niet mee eens bent, chapeau!
Je quote wel lekker selectief hé. Zo "vergeet" je voor het gemak even dat de SP fors wilt snijden in bureaucratie (o.a. managementlagen in de zorgsector en in onderwijsinstellingen), afschaffen zorgtoeslag (daar komt weliswaar wél een inkomensafhankelijke zorgpremie voor terug), zo maar wat constructieve voorstellen naar mijn mening waar een breed draagvlak voor is.
Nee hoor, jij had het over belastingverhogingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Drie punten waaronder die 2 punten waarvan je mij verweet dat ik er ongelijk over had.
Die arbeidskorting is betaalt uit iedereens zak. Dat is amper een stimulans om te gaan werken en tevens nauwelijks een belastingvoordeel voor Jan Modaal. Vooral mensen met een minimuminkomen profiteren hiervan. Dit voordeel staat in geen enkele verhouding met de kosten die een terugkeer naar zoveel mogelijk uitkeringen per gezin gaat kosten. Laat staan de weigering om op al die uitkeringen ook maar 1 cent te mogen bezuinigen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, jij had het over belastingverhogingen.
Nu blijkt dat de SP voor belastingverlaging is (op arbeid) en verhoging arbeidskorting. (Wat ook bijdraagt als stimulans om te gaan werken).
Dat ze niet willen bezuinigen op uitkeringen en sociale werkvoorzieningen doet daar niets aan af. Bovendien zijn ze niet voor het verhógen van uitkeringen.
Ook hier toon je aan echt niet te weten waarover je spreekt, net als eerder met jouw flater dat er volgens jou bezuinigd had kunnen worden op dat noodfonds. Als er onvoldoende banen zijn voor iedereen die werkzoekend is, wat krijg je dan? Juist, werkeloosheid. Dat is onvermijdbaar in een economie en een beetje werkeloosheid is zelfs noodzakelijk voor een economie.quote:Vooral geen cent bezuinigen op uitkeringen. Zou toch alleen maar een stimulans zijn om te gaan werken en dat moeten we niet willen volgens de SP.
Ik kan me niet herinneren het ooit over een noodfonds te hebben gehad, dus wat je hiermee bedoeld?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook hier toon je aan echt niet te weten waarover je spreekt, net als eerder met jouw flater dat er volgens jou bezuinigd had kunnen worden op dat noodfonds.
Dat is juist een stimulans om te gaan werken omdat veel mensen met een minimuminkomen toevallig dat minimuminkomen halen uit een uitkeringssituatie oid. en het hoeft geen uitleg dat juist deze mensen gestimuleerd moeten worden om weer te gaan werken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die arbeidskorting is betaalt uit iedereens zak. Dat is amper een stimulans om te gaan werken en tevens nauwelijks een belastingvoordeel voor Jan Modaal. Vooral mensen met een minimuminkomen profiteren hiervan. Dit voordeel staat in geen enkele verhouding met de kosten die een terugkeer naar zoveel mogelijk uitkeringen per gezin gaat kosten. Laat staan de weigering om op al die uitkeringen ook maar 1 cent te mogen bezuinigen.
De gebruiker betaalt, prima dus.quote:Dan die geweldige belastingverlaging op arbeid waar jij het over hebt. Die wordt betaalt door een 'vergroening', zoals de SP het zo prachtig noemt, van het belastingstelsel.
Sta mij toe te quoten wat de SP onder deze vergroening verstaat:
'Ten slotte kan het belastingstelsel echt groener. Door het invoeren van een aantal milieuheffingen,
zoals de verbrandingsbelasting en een ecotaks voor grootgebruikers, hanteren we het principe ‘de vervuiler betaalt’.
Ook komen er heffingen op het lozen van restwarmte en op niet-duurzaam hout.
De leaseautovergoeding wordt beperkt en het verlaagde accijnstarief voor rode diesel wordt afgeschaft. Met deze maatregelen zorgen we ervoor dat onze economie een stuk groener en daarmee duurzamer wordt.'
Aha, nog meer milieuheffingen. Allemaal regelingen die nauwelijks iets op zullen leveren en de economie eerder zullen afremmen dan dat het iets oplevert.
Dan moet je echt toch dat rapport nog eens doorlezen. De SP wil die gezinsuitkering, wat een goed plan was, terug draaien. Met als gevolg dat ieder individu dus wel een uitkering kan krijgen, ongeacht hoeveel uitkeringen er in een huishouden voorkomen. En nee, dit valt absoluut niet mee. Er zijn veels teveel huishoudens waar meerdere uitkeringen in voor komen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Overigens overdrijf je schromelijk met je "zoveel mogelijk uitkeringen per huishouden" want je zou toch moeten weten dat dit in de meeste gevallen echt wel mee zal vallen. Sowieso kun je maar 1 bijstandsuitkering ontvangen per gezin, dat zal met de SP echt niet opeens veranderen.
[..]
De gebruiker betaalt, prima dus.
Jawel hoor het kan heel makkelijk zijn. Gewoon de ambtenarensalarissen omlaag brengen. Degene die iets minder verdienen leveren iets minder in, degene die meer verdienen leveren wat meer in en de topinkomens leveren het meeste in.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is gemakkelijk om te roepen dat er bezuinigd moet worden, het blijkt heel wat moeilijker te zijn om doordachte bezuinigingen voor te stellen.
Net zoals de VVD en CDA tot voor zeer kort zeer krampachtig vasthielden aan de HRA bedoel je?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog zo'n leuk puntje Tomatenboer. De SP blijft krampachtig vasthouden aan een pensioenleeftijd van 65, terwijl het onvermijdelijk is, (en dat weet de SP ook dondersgoed) dat dit binnen korte tijd aangepast moet worden. Met het krampachtig tegenhouden van zeer noodzakelijke hervormingen, zorgt de SP er alleen maar voor dat de babyboomer van nu nog meer financieele voordeeltjes krijgt.
Daadwerkelijk salaris inleveren is in het bedrijfsleven ook nogal een taboe hoorquote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als het in het bedrijfsleven slecht gaat gebeurd dit ook of er vallen ontslagen. In ambtenarenland schijnt het alleen taboe te zijn.
Was ook mijn eerste gedachte toen ik dit topic zag: waarom je werk in de steek laten om iets nutteloos te gaan doen als protesteren?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 06:44 schreef Rechten_Student het volgende:
TS!!!!! Hou a.u.b. op!!!
Een protest? Waar is dat goed voor? In deze situatie is alles behalve een protest goed.
In plaats van bij deze partij "zullen dit" " zullen dat" te roepen zou ik gewoon eens naar de laatste 1.5, laatste 4, laatste 8 of voor mijn part de laatste 30 jaar kijken. Vervolgens kijk je in wat voor een stront we nu zitten. Vervolgens kan je een conclusie trekken. En in die conclusie komt de SP in ieder geval niet voor.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uitkeringen zullen onder de SP zoveel omhoog gaan dat een arbeidskorting geen enkele stimulans is om te gaan werken. En het is mij niet bekend dat de SP een verlaging wil van de belasting op arbeid.
Dan wil ik ook voorbeelden zien.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moet je echt toch dat rapport nog eens doorlezen. De SP wil die gezinsuitkering, wat een goed plan was, terug draaien. Met als gevolg dat ieder individu dus wel een uitkering kan krijgen, ongeacht hoeveel uitkeringen er in een huishouden voorkomen. En nee, dit valt absoluut niet mee. Er zijn veels teveel huishoudens waar meerdere uitkeringen in voor komen.
Ik kan hier deels wel in meegaan inderdaad. Maar vergeet niet dat bedrijven in dat geval (veel) minder kwijt zijn aan belasting op arbeid, dus dat weegt volgens mij wel tegen elkaar op, al is dat in de praktijk afwachten. Maar ik verwacht niet dat veel bedrijven door een dergelijke maatregel hun heil ergens anders in Europa gaan zoeken. Belastingdruk is slechts één van de voorwaarden om rekening mee te houden als bedrijf. Bedrijven profiteren bijv ook van de uitstekende infrastructuur hier en gunstige ligging tov andere landen.quote:Die extra milieuheffingen gaan voor extra regeltjes en nog meer bureaucratie zorgen. Het wordt bedrijven nog moeilijker en nog duurder gemaakt om te produceren. Het geld wat het oplevert wordt weegt niet op tegen de productievermindering die het kost. Deze maatregel zal ook leiden tot banenverlies, wanneer bedrijven door deze verstikkende maatregels besluiten elders hun heil te zoeken. Per saldo is het hoogst twijfelachtig of dit rondpompen van gelden tot extra werkgelegheid gaat leiden.
Ja daar heb ik ook mijn twijfels bij moet ik eerlijk zeggen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog zo'n leuk puntje Tomatenboer. De SP blijft krampachtig vasthouden aan een pensioenleeftijd van 65, terwijl het onvermijdelijk is, (en dat weet de SP ook dondersgoed) dat dit binnen korte tijd aangepast moet worden. Met het krampachtig tegenhouden van zeer noodzakelijke hervormingen, zorgt de SP er alleen maar voor dat de babyboomer van nu nog meer financieele voordeeltjes krijgt. Zeer onterecht want als er 1 generatie is die van zoveel mogelijk financiele regelingen gebruik kon maken, dan is dat wel de babyboomgeneratie. De rekening hiervoor schuift de SP door naar iedereen die nu jonger dan 50 is.
Veel eerlijker zou het zijn om in veel kortere fases de pensioenleeftijd te verhogen.
Dat is gewoon niet waar. Klinkklare onzin. Dat kun je zelf ook wel bedenken, want gewoon niet realistisch.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En wat vind jij ervan dat Roemer het liefste een 100% belasting wil heffen boven een bepaalde inkomensgrens, Tomaat? Is dat eerlijker?
Succesvolle, hardwerkende ondernemers alles afnemen zal vast een geweldige stimulering zijn voor onze economie, niet? Roemer denkt in deze met precies dezelfde populistische onderbuik als Wilders nogal eens wil doen.
Mee eens, ook op het CDA en de VVD zijn er terechte kritiekpuntjes. Alleen in mijn ogen minder dan bij de SP.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 06:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Net zoals de VVD en CDA tot voor zeer kort zeer krampachtig vasthielden aan de HRA bedoel je?
Ook daarvan was ruim voor Rutte aantrad duidelijk dat deze onhoudbaar was, ook talmden ze nogal met de verhoging van de AOW-leeftijd en maatregelen op de arbeidsmarkt. Pas nu ze er echt niet omheen kunnen doen ze daar iets aan (in het akkoord van 2010 spraken ze af er pas na 2015 misschien eens echt wat aan te gaan doen) . Elke partij in Nederland met meer dan pakweg 15 zetels zit er vooral voor de babyboombelangen...
Alle partijen willen snijden in de bureaucratie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 01:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo zo, je hebt 2 punten gevonden waar je het niet mee eens bent, chapeau!
Je quote wel lekker selectief hé. Zo "vergeet" je voor het gemak even dat de SP fors wilt snijden in bureaucratie (o.a. managementlagen in de zorgsector en in onderwijsinstellingen), afschaffen zorgtoeslag (daar komt weliswaar wél een inkomensafhankelijke zorgpremie voor terug), beperken hypotheekrente-aftrek, zo maar wat constructieve voorstellen naar mijn mening waar een breed draagvlak voor is.
Prima toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Alle partijen willen snijden in de bureaucratie.
Misschien zijn Wilders en Roemer niet de juiste mensen. Echter iemand moet het voortouw nemen. Er moet wat gebeuren. Ik was te voorbarig met Wilders en Roemer. Het wordt tijd dat de piratenpartij opstaat, net als in Duitsland.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:17 schreef horned_reaper het volgende:
Roemer en Wilders zijn oprecht de aller laatste mensen in het hele politieke spectrum die we op dit moment nodig hebben. Als je jezelf de laatste doodsteek zo graag wilt geven, droom er dan lekker over TS en val ons niet lastig met dit soort onzin!
Een deel is dus omgekocht, en een deel niet. Ze zijn geinfiltreerd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Te hopeloos verdeeld om een goed blok te kunnen vormen.
Ze zeggen dat ze het willen maar de plannen die ze er vervolgens voor maken zijn allemaal onder het motto: "De overheid moet alle ziekenhuizen en verzekeraars nationaliseren". Want we weten allemaal hoe efficiënt alles werkt bij de overheid. Geen bureaucratie te bekennen daar.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Prima toch?
Maar als men het over de SP heeft dan lijkt men vaak te denken dat de SP uit is op een zo groot mogelijke overheid en zoveel mogelijk regeltjes en dito bureaucratie.
Wat dat betreft is dat gewoon een fabeltje.
Citaat van bovenstaande persoon:quote:Ik kan me niet herinneren het ooit over een noodfonds te hebben gehad, dus wat je hiermee bedoeld?
Aangezien jij duidelijk echt niet weet waarover je spreekt staak ik voorlopig een verdere discussie met jou. Leer eerst eens wat feitjes.quote:12 of 16 miljard bezuinigen is niet zo erg maar ze moesten eens wat doen aan de 40 miljard die ze afdragen aan de EU
De SP ook, dat zijn gewoon GS muppets.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een deel is dus omgekocht, en een deel niet. Ze zijn geinfiltreerd.
Waarom die aversie tegen werklozen? Ik denk dat je een verwrongen beeld hebt van veel mensen zonder werk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:16 schreef horned_reaper het volgende:
Gelukkig zijn de meesten in dit topic nog te jong om te mogen stemmen of te werkloos om serieus genomen te worden.
Je doet eerst alsof een uitspraak van Quarant van mij is, terwijl ik nooit iets over het noodfonds heb gezegd. Als ik je daar dan op wijs, antwoord je simpelweg met: citaat van bovenstaande persoon in plaats van je fout toe te geven. En direct daarna beschuldig je mij van spellingsfouten en weiger je met mij in discussie te gaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Citaat van bovenstaande persoon:
[..]
Aangezien jij duidelijk echt niet weet waarover je spreekt staak ik voorlopig een verdere discussie met jou. Leer eerst eens wat feitjes.
Verder raad ik je aan om op de eerste link van mijn handtekening te klikken.
Ik snap niet hoe mensen zoals jij ontwikkelingssamenwerking nog kunnen goedpraten terwijl de Nederlandse/Europese economie in elkaar stort.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Geert zet gewoon een streep door ontwikkelingssamenwerking en het land is gered. Whoehoe!
Als de PVV niet zo had zitten mierenneuken over die AOW'ers van 'm had het kabinet er nu nog gezeten en had er nu wel een akkoord naar je zin geweest. Goede keus hoor, die PVV...quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:41 schreef polderturk het volgende:
Het wordt tijd dat Wilders of Roemer een groot protest organiseert tegen de regering. Ik betaal 1100 euro belasting per maand en dat gaat nu omhoog naar ruim 1300 per maand door het belasten van de woon-werk kilometers. Ik betaal al genoeg belasting lijkt me. En dan heb ik het ook nog niet over de btw verhoging. Haal het weg bij ontwikkelingshulp of bij onze bijdragen aan de bodemloze EU put. Als ze zo graag ontwikkelingshulp willen geven dan betalen ze het maar uit eigen zak. Ik durf te wedden dat de ontwikkelingshulp voor een groot deel in de zakken van dure directeurs, managers en corrupte lokalen verdwijnt.
We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn over waar ze het geld vandaan moeten halen. Als Jan Modaal echter onevenredig hard geraakt wordt dan zouden we toch de straat op moeten gaan. Volgens de overheid gaat iedereen er maximaal 2% op achteruit. Ik kan je nu al vertellen dat dat gelul is.
Als Wilders overigens niet zo anti-moslim zou zijn had hij waarschijnlijk mijn stem gekregen.
Een akkoord om te voldoen aan Europese regelgeving moet sowieso nooit serieus genomen worden, dus wederom iets wat Wilders goed heeft gedaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:47 schreef telefeun2 het volgende:
[..]
Als de PVV niet zo had zitten mierenneuken over die AOW'ers van 'm had het kabinet er nu nog gezeten en had er nu wel een akkoord naar je zin geweest. Goede keus hoor, die PVV...
BTW: Ik snap niet dat Wilders het alleen maar had over de AOW'ers die gepakt worden. Wil hij dan alles doorschuiven naar de volgende generatie(s)...?
Hij heeft zelf voor de motie gestemd waarmee de Jager dit in Europa heeft afgedwongen. Het is hypocriet om vervolgens te beginnen met huilen en er tegen te zijn. PvdA stemde ook mee met hun 3,6%quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Een akkoord om te voldoen aan Europese regelgeving moet sowieso nooit serieus genomen worden, dus wederom iets wat Wilders goed heeft gedaan.
Inderdaad. Hoe kun je anderen helpen als je jezelf niet gered hebt? Als onze economien in elkaar storten heeft niemand daar baat bij. Ook niet de landen die ontwikkelingshulp ontvangen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:52 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen zoals jij ontwikkelingssamenwerking nog kunnen goedpraten terwijl de Nederlandse/Europese economie in elkaar stort.
Gelukkig kan een politicus zijn mening altijd nog bijstellen, op deze koers varen lijd alleen maar tot armoede.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Hij heeft zelf voor de motie gestemd waarmee de Jager dit in Europa heeft afgedwongen. Het is hypocriet om vervolgens te beginnen met huilen en er tegen te zijn. PvdA stemde ook mee met hun 3,6%
Wij zien voedselbanken met te weinig parkeerplekken! als erg, terwijl er elders kinderen dood gaan aan honger/aids. Wij hebben nog verzorgingsstaat, en de bodem onze economie bij een val is nog steeds een luxeparadijs. Dus het feit dat we geven is het probleem niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kun je anderen helpen als je jezelf niet gered hebt? Als onze economien in elkaar storten heeft niemand daar baat bij. Ook niet de landen die ontwikkelingshulp ontvangen.
Laat ons eerst onze eigen economie op de rails krijgen voordat we denken aan het helpen van anderen.
Ja, het is de Griekse overheid (De CDA/PvdA-zusterpartijen) die omstebeurt de boel verstierden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:41 schreef polderturk het volgende:
We hebben decennia lang geld gesmeten naar Griekenland. Wat heeft dat ons opgeleverd? Is de economie van Griekenland hierdoor ten goede verder ontwikkeld?
Let eens op wat er gebeurt als we de grenzen dichtgooien, boeroepen is te makkelijkquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Gelukkig kan een politicus zijn mening altijd nog bijstellen, op deze koers varen lijd alleen maar tot armoede.
Ik vraag mij eigen af wat er moet gebeuren voordat de gemiddelde Nederlander gaat inzien dat heel die unie net zo goed opgedoekt kan worden.
Hoe ga je aan de Nederlandse belastingbetaler uitleggen dat we vooral geld moeten blijven pompen in een systeem dat duidelijk aan het falen is?
Werkgelegenheid voor de onderklasse bijvoorbeeld, de zeggenschap terug over de eigen schatkist/begroting, minder vatbaar voor ontwikkelingen in het zuiden van Europa en we hoeven geen lidmaatschap meer te betalen aan de EU.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:03 schreef JoaC het volgende:
Let eens op wat er gebeurt als we de grenzen dichtgooien, boeroepen is te makkelijk
Bijna allemaal landen aan de randen van het continent. Nederland ligt in het kloppend hart van Europa.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Werkgelegenheid voor de onderklasse bijvoorbeeld, de zeggenschap terug over de eigen schatkist/begroting, minder vatbaar voor ontwikkelingen in het zuiden van Europa en we hoeven geen lidmaatschap meer te betalen aan de EU.
Vooralsnog gaat het Zweden, Noorwegen, Zwitserland, IJsland en Turkije goed af zonder een gemeenschappelijke munt en inspraak in de Europese unie. Waarom altijd dat doemdenken dat wij dat als handelsnatie niet kunnen doen? De globalisatie geld voor iedereen en werkt natuurlijk ook voor iedereen.
Dit, wij moeten het hebben van onze (Zee/Lucht)Havens, waar veel arbeiders in of rondom werken, of indirect mee te maken hebben, dan zijn dichte grenzen funestquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:48 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Bijna allemaal landen aan de randen van het continent. Nederland ligt in het kloppend hart van Europa.
Toch is dit wat Roemer het liefste zou willen. Dat het niet haalbaar is en dat het een hoop zetels zou kosten, omdat zelfs SP-kiezers dit niet zouden pikken, dat begrijpt Roemer ook wel.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Klinkklare onzin. Dat kun je zelf ook wel bedenken, want gewoon niet realistisch.
De SP is alleen voor invoering van een hoger belastingtarief (65%) voor iedereen met een inkomen hoger dan ¤ 150.000,-.
Nu vind ik persoonlijk 65% wel erg veel, maar ik ben wel voorstander voor een hoger tarief voor mensen met een inkomen van meer dan ¤ 250.000,- bijv.
Het punt van de toenemende vergrijzing heb je zelf al terecht genoemd. Belangrijker dan de vergrijzing is de toegenomen levensverwachting. In 1957, toen de AOW werd ingevoerd was de AOW leeftijd 65. De gemiddelde levensverwachting was toen nog geen 80. In 2010 was de AOW leeftijd nog steeds 65. Dit terwijl de gemiddelde levensverwachting inmiddels de 85 is gepasseerd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook mijn twijfels bij moet ik eerlijk zeggen.
Aan de andere kant is wat mij betreft de daadwerkelijke noodzaak om langer te werken nog nooit onomstotelijk aangetoond. Iedereen roept het allemaal wel zo hard, en iedereen neemt het blindelings over maar ik heb het nooit gestaafd gezien met cijfers. Al klinkt het vergrijzingsargument alleszins geloofwaardig.
Tegelijkertijd valt er wat voor te zeggen dat de werkgevers en de overheid er eerst eens voor moeten zorgen dat mensen tussen pakweg 50 en 65 jaar uberhaupt aan het werk blijven. Dat zou al een slok op een borrel schelen.
Of voor het argument dat rijkere ouderen meebetalen aan hun AOW, of een deel het recht op AOW verliezen.
Maw er zijn allerlei politieke keuzes denkbaar, maar volgens mij is langer doorwerken na het 65ste levensjaar niet per definitie onvermijdbaar. Maar onderbouwen met bewijzen kan ik dit niet. Dit is meer een gevoelskwestie.
Het is nergens bewezen dat we er zo verschrikkelijk op achteruit gaan als we ons eigen land weer gaan besturen. Dit soort bangmakerij hoor ik altijd van de pro Europa politici maar het is nergens op gebasseerd. Elk land is afhankelijk van handel en zeggen dat Nederland ineens geen handel meer kan drijven is klinklare onzin. Bovendien zitten we met een crisis die nog maar aan het begin zit, Spanje en mischien Italië/Portugal vallen ook nog om en het valt simpelweg niet op te brengen om dit soort landen te ondersteunen. Half zuid Europa is werkloos en in noord Europa hebben we te maken met een enorme belastingsdruk waar de burger absoluut niet van profiteerd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:58 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dit, wij moeten het hebben van onze (Zee/Lucht)Havens, waar veel arbeiders in of rondom werken, of indirect mee te maken hebben, dan zijn dichte grenzen funest
eensquote:Op zondag 20 mei 2012 01:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het is nergens bewezen dat we er zo verschrikkelijk op achteruit gaan als we ons eigen land weer gaan besturen. Dit soort bangmakerij hoor ik altijd van de pro Europa politici maar het is nergens op gebasseerd. Elk land is afhankelijk van handel en zeggen dat Nederland ineens geen handel meer kan drijven is klinklare onzin. Bovendien zitten we met een crisis die nog maar aan het begin zit, Spanje en mischien Italië/Portugal vallen ook nog om en het valt simpelweg niet op te brengen om dit soort landen te ondersteunen. Half zuid Europa is werkloos en in noord Europa hebben we te maken met een enorme belastingsdruk waar de burger absoluut niet van profiteerd.
Het is nu de tijd om knopen door te hakken of anders zou het licht mischien wel dankzij de Euro en de unie uit kunnen gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |