Ik moest lachen...quote:Op donderdag 24 mei 2012 04:37 schreef Aristoo het volgende:
Desondanks financieerd en faciliteerd de Staat zijn abominabele 'opleiding'.
Dat zijn toch geen typefouten!quote:Op donderdag 24 mei 2012 04:37 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Rechten studeren vereist gevoel voor rechtvaardigheid.Kappen jij, dus!![]()
DubbelDomme korpsballen dienen straten te vegen en plee's uit te likken IMHO
Desondanks financieerdt en faciliteerdt de Staat zijn abominabele 'opleiding'. What a waste!
Stuur maar.quote:Op donderdag 24 mei 2012 04:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit gaat nogal off topic, ik wil er best antwoord op geven via pm.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:19 schreef Wespensteek het volgende:
Onderaan in de samenleving is een erg vreemde opvatting. Onderaan en bovenaan bestaat niet het is maar net welke normen je hanteert. Zelf vind ik mensen die 80 uur in de week werken omdat ze hun villa en ferrari willen betalen erg domme mensen al zullen anderen ze de topmensen vinden. Politici en ministers vindt men erg belangrijk maar het zijn zielige mensen in mijn ogen die hun privacy opofferen voor aanzien en macht. Mensen in de bijstand kunnen erg gelukkig zijn.
Als je dan wilt discussieren over eigen schuld moet je eerst duidelijk maken wat je bedoelt, niet iedereen heeft behoefte aan enorme rijkdom of macht of willen achter een bureau werken of de zorgen van ondernemerschap. Als ik zie hoeveel mensen klagen over de hoge belastingen als men veel verdient denk ik dat die mensen ook niet erg tevreden zijn.
Als jij hier rustiger van slaapt wil ik wel net doen alsof je gelijk hebt...quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:19 schreef Wespensteek het volgende:
Onderaan in de samenleving is een erg vreemde opvatting. Onderaan en bovenaan bestaat niet het is maar net welke normen je hanteert. Zelf vind ik mensen die 80 uur in de week werken omdat ze hun villa en ferrari willen betalen erg domme mensen al zullen anderen ze de topmensen vinden. Politici en ministers vindt men erg belangrijk maar het zijn zielige mensen in mijn ogen die hun privacy opofferen voor aanzien en macht. Mensen in de bijstand kunnen erg gelukkig zijn.
Als je dan wilt discussieren over eigen schuld moet je eerst duidelijk maken wat je bedoelt, niet iedereen heeft behoefte aan enorme rijkdom of macht of willen achter een bureau werken of de zorgen van ondernemerschap. Als ik zie hoeveel mensen klagen over de hoge belastingen als men veel verdient denk ik dat die mensen ook niet erg tevreden zijn.
Bazen antwoordquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij hier rustiger van slaapt wil ik wel net doen alsof je gelijk hebt...
Ik begrijp ook nooit zo goed hoe sommige mensen zich altijd en eeuwig achtergesteld kunnen voelen. Gelukkig is het niet mijn probleem.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:56 schreef Kees22 het volgende:
Als ik de OP nog eens herlees, krijg ik het gevoel dat TS een van de mensen is die als mislukkeling bestempeld wordt en uit hij daarover zijn verontwaardiging.
Vroegâh had je ooit de Bond tegen het Arbeidsethos, die zich verzette tegen de algemeen geachte maatschappelijk druk om hard te werken en veel te verdienen. Mensen die dat niet wilden werden toen wel aangeduid met "langharig werkschuw tuig". In de Telegrof stond wel eens een ingezonden brief met de klacht: "Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we die vieze communisten naar Siberië sturen."
Voor alle mensen die zo fulmineren tegen uitkeringstrekkers: maak je niet zo druk. Als je zelf veel geld wilt verdienen en hard wilt werken: lekker doen. En als je jaloers bent op uitkeringstrekkers: sluit je aan bij hen.
Ja, dat was wel een mislukking hè, die bond tegen het arbeidsethos ergens uit de jaren 80 tijdens de toenmalige crisis...quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:56 schreef Kees22 het volgende:
Als ik de OP nog eens herlees, krijg ik het gevoel dat TS een van de mensen is die als mislukkeling bestempeld wordt en uit hij daarover zijn verontwaardiging.
Vroegâh had je ooit de Bond tegen het Arbeidsethos, die zich verzette tegen de algemeen geachte maatschappelijk druk om hard te werken en veel te verdienen. Mensen die dat niet wilden werden toen wel aangeduid met "langharig werkschuw tuig". In de Telegrof stond wel eens een ingezonden brief met de klacht: "Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we die vieze communisten naar Siberië sturen."
Voor alle mensen die zo fulmineren tegen uitkeringstrekkers: maak je niet zo druk. Als je zelf veel geld wilt verdienen en hard wilt werken: lekker doen. En als je jaloers bent op uitkeringstrekkers: sluit je aan bij hen.
Is er een partij die hierin het voortouw neemt?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat was wel een mislukking hè, die bond tegen het arbeidsethos ergens uit de jaren 80 tijdens de toenmalige crisis...
Veel sociale academie klantjes die daarin trapten wrs.
Het tegenovergestelde, voortkomende uit een soort calvinistische predestinatieleer, is ook niet veel soeps. Toch ga ik er nog steeds voor wat Freud zei: een mens is alleen psychologisch een beetje uitgebalanceerd als hij liefde en werk kent. Heel eenvoudige waarden dus. Politici zouden zich dus, als zij willen dat hun burgers psychologisch een beetje uitgebalanceerd zijn, in dit soort crises moet engageren om alles op alles te zetten op werk, werk, werk en nog eens werk. Zoals men deed tijdens Paars.
Er is een partij die de 40-urige werkweek terug wilt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:04 schreef waht het volgende:
[..]
Is er een partij die hierin het voortouw neemt?
Ik zou zeggen de Partij van de Arbeid, normaliter gesproken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:04 schreef waht het volgende:
[..]
Is er een partij die hierin het voortouw neemt?
Dit.quote:Op woensdag 23 mei 2012 23:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
30k bruto is hoeveel netto?
30k bruto is hoeveel subsidie en extra potjes minder?
En dat denk jij? Dat zullen er maar weinige zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat het altijd zo zal blijven. Enkel de liefhebbers kiezen voor laagbetaalde banen zonder status.
Of je moet je uitkeringen verlagen. Als iemand bijvoorbeeld HBO-MER heeft gestudeerd (want een studie met "aanzien"), vervolgens werkloos raakt, dan zal hij misschien één van de bovengenoemde beroepen kiezen na omscholing.
Dus alle bejaarden behoren tot de onderste laag van de maatschappij ook al hadden ze daarvoor, in hun werkzame leven, een normale baan, wellicht zelfs hoge functiequote:Op maandag 4 juni 2012 10:09 schreef W.Wiebel het volgende:
( Ik zou het oprecht vervelend vinden als je je persoonlijk aangevallen voelt door mijn OT, want zoals ik het ook al eerder heb genuanceerd is dit een schoolopdracht om discussie uit te lokken en ben ik het zelf niet eens met m'n post ).
En als je goed leest, dit gaf ik als definitie: Een mens die niet voor zichzelf kan zorgen, zonder opleiding, zonder (vrijwilligers)werk en/of een mens die niet nuttig is voor de maatschappij behoort tot de onderste laag van de samenleving.
Jij hebt vrijwilligerswerk, dus in mijn OT behoor je niet tot 'de onderkant van de samenleving'.
Mwa, ik voel me niet zo gauw aangevallen. Eigenlijk maakt het me geen zak uit wat je van me vindt. Want we kennen elkaar toch niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 10:09 schreef W.Wiebel het volgende:
( Ik zou het oprecht vervelend vinden als je je persoonlijk aangevallen voelt door mijn OT, want zoals ik het ook al eerder heb genuanceerd is dit een schoolopdracht om discussie uit te lokken en ben ik het zelf niet eens met m'n post ).
En als je goed leest, dit gaf ik als definitie: Een mens die niet voor zichzelf kan zorgen, zonder opleiding, zonder (vrijwilligers)werk en/of een mens die niet nuttig is voor de maatschappij behoort tot de onderste laag van de samenleving.
Jij hebt vrijwilligerswerk, dus in mijn OT behoor je niet tot 'de onderkant van de samenleving'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |