De waarheid ligt zoals vaak in het midden... Uiteraard was de vraag om een bron voor die 9 vd 10 een legitieme vraag. Maar het vragen om bronnen wordt door velen ook misbruikt om een discussie stuk te maken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:07 schreef Oldie57 het volgende:
Goed, het is nog erger dan we dachten. Jij bent een simpele jij-bakker.
Het dient ook om loze beweringen te ontmaskeren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:55 schreef DS4 het volgende:
Maar het vragen om bronnen wordt door velen ook misbruikt om een discussie stuk te maken.
Had je nu gemist dat ik aangaf dat de vraag in dit geval legitiem was?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:59 schreef Oldie57 het volgende:
Het dient ook om loze beweringen te ontmaskeren.
Laagbetaalde beroepen zonder status.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Voorlopig wordt het tekort steeds groter, loodgieters, stucadoors, timmermannen, tegelzetters.
Ze sterven uit.
Nee hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Had je nu gemist dat ik aangaf dat de vraag in dit geval legitiem was?
Dan kan ik jouw toevoeging niet zo plaatsen...quote:
Ik denk dat deze beroepen pas weer écht in trek gaan komen zodra geld en status niet meer de belangrijkste drijfveren zijn binnen onze materialistische maatschappij. Waardoor veel jongeren dus kiezen voor een carriere met meer aanzien en financiële beloning.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laagbetaalde beroepen zonder status.
Deze beroepen zullen pas weer in trek raken wanneer de doelgroep geen aansprak op een uitkering kan maken of wanneer deze uitkering dermate laag is.
Kunnen prima ingezet worden om het land te bewateren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:28 schreef Monolith het volgende:
Ik hoor het al, mensen met het syndroom van Down moeten niet zo kwijlen maar gewoon aan de slag gaan.
Hou op, dat zijn helemaal niet de belangrijkste drijfveren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat deze beroepen pas weer écht in trek gaan komen zodra geld en status niet meer de belangrijkste drijfveren zijn binnen onze materialistische maatschappij.
Dat lijkt me inderdaad een baan in het hogere segment.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kunnen prima ingezet worden om het land te bewateren.
Mijn ouders hebben mij goed opgevoed, precies op de punten die je noemt. En toch ben ik een luie ongemotiveerde zak. Misschien een verkeerde keuze gemaakt met betrekking tot mijn opleiding( 2 maal). Maar wat ik wil zeggen is dat het niet altijd aan de ouders hoeft te liggen. Je karakter word grotendeels gevormd maar bepaalde eigenschappen word je mee geboren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is niet waar. Als jij een kind in een gezin bent waarvan de ouders niet werken, geen discipline hebben, niet gemotiveerd zijn, etc. dan heeft dat invloed. Vergeleken met een kind waar discipline heerst, op tijd gaan slapen, gezonde voeding, een sfeer waar ambitie verheerlijkt wordt. Een kind uit dat gezin heeft meer kans om hogerop te komen.
Zolan sommige ouders die te incapabel zijn om kinderen te nemen, maar deze toch mogen nemen, hebben groepen kinderen verschillende kansen en is er dus geen sprake van "gelijkheid".
Ik denk dat het altijd zo zal blijven. Enkel de liefhebbers kiezen voor laagbetaalde banen zonder status.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat deze beroepen pas weer écht in trek gaan komen zodra geld en status niet meer de belangrijkste drijfveren zijn binnen onze materialistische maatschappij. Waardoor veel jongeren dus kiezen voor een carriere met meer aanzien en financiële beloning.
Dat klopt zeker, maar ouders zijn wel een invloed. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:34 schreef DorperTed het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben mij goed opgevoed, precies op de punten die je noemt. En toch ben ik een luie ongemotiveerde zak. Misschien een verkeerde keuze gemaakt met betrekking tot mijn opleiding( 2 maal). Maar wat ik wil zeggen is dat het niet altijd aan de ouders hoeft te liggen. Je karakter word grotendeels gevormd maar bepaalde eigenschappen word je mee geboren.
Ik ben het helemaal met je eens. Je kan pas stellen dat iedereen gelijke kansen heeft als de beginwaarden exact hetzelfde zijn. Natuurlijk is dat volstrekt onmogelijk te realiseren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, maar ouders zijn wel een invloed. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.
Als elk kind hetzelfde uitgangspunt zou hebben (goede school, disciplinerende en motiverende omgeving, goed voedingsschema, etc.) dan zou je misschien kunnen opperen dat als je je aan de onderkant van de samenleving bevindt het je eigen schuld is. Waarmee je dan natuurlijk niet mensen met een laag IQ en gehandicapten meerekent.
Het was geen toevoeging maar een accentuering.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan kan ik jouw toevoeging niet zo plaatsen...
Ik denk niet dat je daarvoor uitkeringen hoeft te verlagen. Ook nu al is inkomen uit arbeid vrijwel altijd te verkiezen boven een veel lager inkomen uit een uitkering. Alleen in enkele gevallen zul je inderdaad te maken hebben met de bekende "armoedeval".quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat het altijd zo zal blijven. Enkel de liefhebbers kiezen voor laagbetaalde banen zonder status.
Of je moet je uitkeringen verlagen. Als iemand bijvoorbeeld HBO-MER heeft gestudeerd (want een studie met "aanzien"), vervolgens werkloos raakt, dan zal hij misschien één van de bovengenoemde beroepen kiezen na omscholing.
Het kinderrijbewijs is op zich een aardig idee. Maar wat zullen de eisen worden? En bovendien zullen 'rijke' ouders hun kinderen meer kansen kunnen bieden dan Jan Modaal. In dat opzicht zal het nooit 'eerlijk' worden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
Tenzij ooit ouders die te incapabel zijn het verboden dan wel ontmoedigd wordt kinderen te nemen.
Een soort kinderrijbewijs dus. Net zoals je elke malloot niet zomaar de weg op laat gaan, maar hem eerst de vaardigheden bijleert.
Dat zou ideaal zijn inderdaad. Maar behalve in overduidelijke gevallen zal dat een utopie zijn en niet te bepalen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
Tenzij ooit ouders die te incapabel zijn het verboden dan wel ontmoedigd wordt kinderen te nemen.
Een soort kinderrijbewijs dus. Net zoals je elke malloot niet zomaar de weg op laat gaan, maar hem eerst de vaardigheden bijleert.
Opvoedingsvaardigheden, je kinderen motivatie en ambitie bijbrengen, goed voedingsschema, zelf het goede voorbeeld geven (dus niet als ouder elke dag uitslapen terwijl dat kind vroeg op moet staan, want dan heeft het kind ook geen zin meer), etc. etc.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:46 schreef DorperTed het volgende:
[..]
Het kinderrijbewijs is op zich een aardig idee. Maar wat zullen de eisen worden?
Dat is enkel in financieel opzicht. Als je de startvoorwaarden gelijk stelt, zie hierboven, dan zal dat al enorm schelen.quote:En bovendien zullen 'rijke' ouders hun kinderen meer kansen kunnen bieden dan Jan Modaal. In dat opzicht zal het nooit 'eerlijk' worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |