abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111911550
( http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/kado-cadeau )
Hahaha, don't worry.. Onze blog zal beoordeeld worden op de inhoud en niet op de reacties (;
Maar ik ben zeker blij met jullie kritische opmerkingen en discussie!

De stelling is: Onderaan de samenleving staan is je eigen schuld.. en niet: Je hebt een 'onderkant van de samenleving' nodig hè.. Want dat weten we.

@Ryan3 > Mijn klasgenoten zullen het hopelijk niet met me eens zijn, maar ik ben het eerlijk gezegd ergens wel met je eens. Referend aan>
quote:
(...) Waarom niet afmaken, pakweg 14% van de bevolking?
Ik ken iemand die werkt met psychiatrisch chronisch zieke cliënten.. Deze mensen zullen nooit meer iets bijdragen aan de maatschappij.. De rest van hun leven wekelijks begeleiding nodig hebben.

Afmaken, dat gaat me íéts te ver (; .. maar met die cliënten zou ik (denk ik) niet kunnen werken.. Rehabilitatie past beter bij mij.
"Reality seems valueless by comparison with the dreams of fevered imaginations; reality is therefore abandoned"
pi_111911886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:51 schreef W.Wiebel het volgende:
Hahaha, don't worry.. Onze blog zal beoordeeld worden op de inhoud en niet op de reacties (;

De stelling is: Onderaan de samenleving staan is je eigen schuld.. en niet: Je hebt een 'onderkant van de samenleving' nodig hè.. Want dat weten we.

@Ryan3 > Mijn klasgenoten zullen het hopelijk niet met me eens zijn, maar ik ben het eerlijk gezegd ergens wel met je eens. Referend aan>

[..]

Ik ken iemand die werkt met psychiatrisch chronisch zieke cliënten.. Deze mensen zullen nooit meer iets bijdragen aan de maatschappij.. De rest van hun leven wekelijks begeleiding nodig hebben.

Afmaken, dat gaat me íéts te ver (; .. maar met die cliënten zou ik (denk ik) niet kunnen werken.. Rehabilitatie past beter bij mij.
Godsakker, ik dacht even dat Ryan3 chargeerde. Maar het idee leeft echt.
Ik kan me mateloos ergeren aan de mensen waarmee ik moet werken. Ik zeg wel eens voor de grap, dat ik de volgende keer alleen wil gaan werken bij een bedrijf, waar het gemiddelde IQ boven de 110 ligt.

Maar jij meent dat serieus, begrijp ik. Wat stom.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111912008
quote:

[..]

Jezus, spoor jij wel helemaal?

En dat wil maatschappelijk werker worden.

Daarnaast; ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de gevallen zijn waarover je het hebt, maar in principe draagt iedereen altijd iets bij aan de maatschappij. Dat hoeft niet alleen in economische zin te zijn.

Al lijkt dat tegenwoordig wel de enige maatstaf te zijn helaas.

Bovendien zou je als - toekomstig - maatschappelijk werker toch wel - van nature - oog moeten hebben voor de oorzaken en omstandigheden waardoor mensen niet alles uit hun leven halen en hun kansen benutten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_111912532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 01:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jezus, spoor jij wel helemaal?

En dat wil maatschappelijk werker worden.

Daarnaast; ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de gevallen zijn waarover je het hebt, maar in principe draagt iedereen altijd iets bij aan de maatschappij. Dat hoeft niet alleen in economische zin te zijn.

Al lijkt dat tegenwoordig wel de enige maatstaf te zijn helaas.

Bovendien zou je als - toekomstig - maatschappelijk werker toch wel - van nature - oog moeten hebben voor de oorzaken en omstandigheden waardoor mensen niet alles uit hun leven halen en hun kansen benutten.
Vet van mij.
Dat hangt er van af wat je met bijdragen bedoelt. Ik zie genoeg mensen die echt helemaal niks nuttigs bijdragen. Ik denk aan mensen die blind en doof zijn, bijvoorbeeld. Wel zijn er mensen bereid om voor deze kneuzen te zorgen.

Tja, dan wordt de vraag of je deze mensen nou een spuitje wilt geven of niet.

En welke argumenten gebruik je dan?
Het geluk van de mensen zelf?
Zijn dit nog wel mensen?
Het gemak van de samenleving?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 23 mei 2012 @ 02:55:09 #155
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111912813
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:02 schreef mossad_agent het volgende:
Maar de onderlaag van de bevolking bestaat niet uit mensen met een laag IQ, ... anders zouden dat er wel een heleboel zijn.
I.D.D., zoals jij zijn er niet zoveel..
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:17:10 #156
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111912884
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alsof karakters onveranderlijk zijn. Een combinatie van Nature (onveranderlijk), Nurture (omgeving) en Individu (je eigen keuze).

Maar zolang het gejank aangemoedigd en zelfs beloond wordt, zal er niet zoveel verbeteren.

Ga in de VS maar es janken dat de overheid je moet komen redden als je zelf je problemen hebt veroorzaakt. :')
Natuurlijk :? Nature en Nurture vormen het individu tot een 2-eenheid. Het is dus subject aan die 2 en geen 3e entiteit die hier de rol speelt van keuzemaker. Karakter is aangeboren, like it or not....
En in de VS speelt die overweging geen rol van enige importantie, hoor! Iedereen die arm is mag 'creperen'. Schuldig en onschuldig. Liberty and Justice for all.?.Yeah. right!
pi_111912899
zwart en wit zijn mooie kleuren, ken je er meer? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:29:10 #158
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111912910
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Over het algemeen laten mensen zich graag vrijwillig misleiden.
Alleen door een goochelaar.. ^)
  woensdag 23 mei 2012 @ 06:28:21 #159
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_111913062
Wat een ontzettend slechte OP. Het domme neo-liberale gelul druipt er van af.

Mijn broer heeft 5 jaar geleden een hersenbloeding gekregen. De gevolgen hiervan waren dat zijn concentratievermogen en motoriek verminderde. Uiteindelijk raakte hij zijn werk kwijt en belandde (tijdelijk) in de bijstand. Nu heeft hij een laag betaald uitzendbaantje maar hij probeert er tenminste iets van te maken.

Dus TS, voordat je je domme smoel hier weer opendoet, zou ik eerst 10x langer nadenken want erg slim ben je niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oldie57 op 23-05-2012 06:33:50 ]
pi_111915946
Tegenwoordig wordt er vanuit de overheid zoveel bepaalt en geregeld dat je niet alles zelf meer kunt. Instanties hebben last van bureaucratie en overlappen elkaar/werken niet goed samen. Burgers weten niet goed waar ze moeten zijn of met wie ze moeten praten. Kortom, nee het is niet je eigen schuld.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:58:48 #161
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_111916080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 06:28 schreef Oldie57 het volgende:
Wat een ontzettend slechte OP. Het domme neo-liberale gelul druipt er van af.

Mijn broer heeft 5 jaar geleden een hersenbloeding gekregen. De gevolgen hiervan waren dat zijn concentratievermogen en motoriek verminderde. Uiteindelijk raakte hij zijn werk kwijt en belandde (tijdelijk) in de bijstand. Nu heeft hij een laag betaald uitzendbaantje maar hij probeert er tenminste iets van te maken.

Dus TS, voordat je je domme smoel hier weer opendoet, zou ik eerst 10x langer nadenken want erg slim ben je niet.
Mensen die uitzonderingen als voorbeeld stellen om iets te ontkennen.......... 8)7
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:14:34 #162
366229 Oldie57
pi_111916514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:58 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Mensen die uitzonderingen als voorbeeld stellen om iets te ontkennen.......... 8)7
Hoezo?

De stelling van de TS in de OP luidt: "Er is geen reden om je onderaan de sociale ladder te bevinden, als je onderaan de sociale ladder staat is dat je eigen schuld."

Dit is een generieke uitspraak zonder nuances. Dus hoe ongelofelijk dom kan je zijn om die stront uit je bek te krijgen?
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:47:50 #163
373754 mossad_agent
pi_111917586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:14 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Hoezo?

De stelling van de TS in de OP luidt: "Er is geen reden om je onderaan de sociale ladder te bevinden, als je onderaan de sociale ladder staat is dat je eigen schuld."

Dit is een generieke uitspraak zonder nuances. Dus hoe ongelofelijk dom kan je zijn om die stront uit je bek te krijgen?
TS heeft in 9 van de 10 gevallen gelijk.
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:56:17 #164
366229 Oldie57
pi_111917824
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:47 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Toon eens aan! Waarom niet 5 van de 10 of 1 van de 10?
pi_111917945
quote:

[..]

Bron?
pi_111918030
quote:

[..]

Ik denk dat TS in veel minder gevallen gelijk heeft.

Sterker nog, ik denk dat degenen die zelf schuld hebben aan een positie aan de onderkant van de samenleving door een gebrek aan inzet bijvoorbeeld, zelfs een minderheid vormen.

Maar als je zelf gezond bent, alles voor de wind is gegaan, en in een goed milieu bent opgegroeid dan schijnt het moeilijk te zijn je in zulke mensen te verplaatsen en denkt men dat iedereen dezelfde kansen heeft als zij zelf. Terwijl je daadwerkelijk flinke schade en achterstand kunt oplopen door een handicap, een chronisch ziekte, door je achtergrond, zowel wat betreft gezinssituatie als afkomst, psychische gesteldheid, karakter en intelligentie spelen ook nog een rol, evenals het milieu waarin je opgroeit (veel connecties of niet), en een dosis geluk natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_111918076
quote:

Want mensen met een psychiatrische aandoening kunnen niets bijdragen aan de maatschappij? Kunnen niet rehabiliteren? En dat wil dan maatschappelijk werker worden... :')
pi_111918095
"Je onderaan de samenleving bevinden is je eigen schuld"

Klinkt alsof het heel slecht is.. Nu heb ik gekozen voor meer vrije tijd in plaats van een hoger salaris.
Vind ik niet zo slecht...
pi_111925134
@Oldie57 .. Op vorige pagina's heb ik de stelling al genuanceerd en aangegeven dat ik het er niet mee eens ben.. maar dat dit dialoog een opdracht en vooral bedoeld om een discussie uit te lokken.

@Roellie80 .. Mijn definitie van 'je onderaan de samenleving bevinden'.. is dat je geen (vrijwilligers)werk hebt.. Geen studie doet.. Niet voor jezelf kan zorgen.. Een geïsoleerd leven leiden.

@Kees22, Tomatenboer en Xa1pt > Allereerst zeg ik dat ik het moeilijk zou vinden om met die mensen te werken.
Ik doel dus op mensen die niet meer kunnen rehabiliteren. Met mensen die niet bijdragen aan de maatschappij bedoel ik naast werk ook bijvoorbeeld boodschappen halen voor je buurvrouw van 80.. Of iets in je wijk/buurt doen. Het is natuurlijk een kleine groep waar ik het over heb en ik vind ook wel dat deze mensen recht hebben op hulp.

Ik vind het wel een interessant onderzoek voor het CBS .. Hoeveel procent van de mensen die in de bijstand zitten zijn er terecht gekomen door ziekte/bezuinigingen etc.
Ik ken iemand die zich aan de onderkant van de samenleving bevind, niet geheel zijn eigen schuld dat hij er terecht is gekomen, maar hij heeft al tig aanbiedingen van de gemeente gekregen om weer te studeren/werken .. Hij grijpt deze kansen niet. Want werken loont niet voor hem.. Is jammer en ik vind het een geval van eigen schuld.
"Reality seems valueless by comparison with the dreams of fevered imaginations; reality is therefore abandoned"
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:58:07 #170
373754 mossad_agent
pi_111925385
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Jij bent ook een plaat met een kras niet? Altijd als iemand iets zegt kom jij met het standaardriedeltje ;bron??

Hoe doe jij dit in het dagelijks leven..... de bakker zegt; ik heb lekker brood. Jij vraagt dan naar de bron?
Als iemand zegt dat het lekker weer is..vraag jij dan naar de bron?

Vervelend die mensen onder aan de sociale ladder die teveel tijd hebben en zo op fora gaan irriteren met vraagjes naar bronnen.
pi_111925995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:58 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Jij bent ook een plaat met een kras niet? Altijd als iemand iets zegt kom jij met het standaardriedeltje ;bron??
Als je zulke stellige beweringen doet kun je dat toch wel een beetje onderbouwen?
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:21:39 #172
366229 Oldie57
pi_111926417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:58 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Jij bent ook een plaat met een kras niet?
Waarom onderbouw jij je stellingen niet? Te moeilijk voor je zeker?
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:22:23 #173
373754 mossad_agent
pi_111926445
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je zulke stellige beweringen doet kun je dat toch wel een beetje onderbouwen?
Yep... of ik het ga doen is een tweede, zeker bij mensen die altijd maar bron!? roepen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:21 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Waarom onderbouw jij je stellingen niet? Te moeilijk voor je zeker?
Fok bewijst mijn gelijk.
pi_111926524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:22 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Yep... of ik het ga doen is een tweede, zeker bij mensen die altijd maar bron!? roepen.
Duidelijk, je lult maar wat uit je nek.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:32 #175
373754 mossad_agent
pi_111926594
quote:
14s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Duidelijk, je lult maar wat uit je nek.
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties