abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111528964
Hallo allemaal,
Ik heb toen ik voor de laatste keer wiet gebruikte een behoorlijke bad trip gehad. Soms ging het wat beter, dan ging ik weer trillen en kon ik bijna flauw vallen. Een soort van paniek reactie lijkt het mij.
Ik had wiet gegeten met een cracker met nutella. Ik had maar 1 kleine hap genomen van ongeveer 1/4 van de cracker. Daarvoor had ik ook al een paar keer wiet gebruikt maar waarvan maar 1 keer zo'n zelfde iets was maar dan vele malen minder erg.

Vanochtend voelde ik me wat beter, het was namelijk 2 dagen geleden dat het was gebeurt. Ik had sterke koffie gedronken voor een beetje meer energie. Nu voelt het alsof ik soms weer ineens een black out kan krijgen en ik voel me een soort van angstig. Mijn gedachte slaat soms op hol en mijn hartslag gaat veel sneller.
Hoe komt dit en kom ik er nog wel vanaf? Ik vind dit vrij ernstig.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:39:44 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111529033
Dus..? Je hebt een cracker gepakt, daar wiet over gegooid en daar Nutella overheen gesmeerd?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_111529040
Paniekaanvallen. Doe anders even laxeren zodat je de hele spul er zeker uitgepoept hebt, uit je systeem.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:43:05 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111529124
Ja, dat kan inderdaad een paniekaanval oid zijn. Ik ken mensen die echt in een psychse terecht kwamen en dan ben je toch wel een stuk slechter af.
Het kan wel een teken zijn dat wiet misschien niet zo goed voor jou is/ 'verkeerde' uitwerking heeft. Mocht je dus nog een keer wiet willen gebruiken, let dan heel goed op.

Verder is met het eten van wiet de dosis niet goed te reguleren en kan het wat langer duren voordat het binnenkomt. Als je rookt, merk je er sneller wat van en is het beter te reguleren.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111529189
Overigens als je een psychose zou hebben dan zat je nu naar de stem van god te luisteren en was je niet aanspreekbaar.
Het feit dat je merkt dat je gedrag niet normaal is geeft aan dat je niet psychotisch bent.

En paniekaanvallen kunnen een wezenloos gevoel geven maar gaan vanzelf over. Er is nog nooit iemand dood gegaan aan een paniekaanval.
pi_111529290
Heb ik ook wel eens gehad man teveel spacecake en ging ech fucking bad.. Nu 7 maanden later af en toe nog last van... niet veel hoor
pi_111529337
Ben al veel aan het eten e.d. Ben vandaag wel misselijk geworden net als toen. Ben maar naar huis gegaan. Die nutella cracker werkt hetzelfde als spacecake.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:51:08 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111529355
Je moet ook oppassen als je het eet, dan merk je pas laat dat je eigenlijk veel te veel 'ingenomen' hebt.
pi_111529393
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:51 schreef Id_do_her het volgende:
Je moet ook oppassen als je het eet, dan merk je pas laat dat je eigenlijk veel te veel 'ingenomen' hebt.
Ik had 1 spacemuffin op toen en daarvoor gesmoked en ik zat op die bank kreeg een lachkick en die spieren in mn gezicht voelden fucking raar aan en ik was fucking bang

Heb 4 liter water gedronken en zakkken echt zakken met snoep.... Volgens de rest zat ik 6 uur voor me uit te staren.. Ik had geen benul van de tijd ofzo

sindsdien niks meer gedaan ;)
  maandag 14 mei 2012 @ 12:54:46 #10
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111529469
Paniekaanval.. Gaat vaak gepaard met koud zweet en rillingen.. Gebeurt als je niet genoeg hebt gegeten daarvoor en te weinig vloeistof in je lichaam hebt..

Nee dat is geen psychose.. Maar kennelijk ben je wel wat gevoelig voor thc.. Wiet eten zorgt dat het effect langer duurt en heeft een ander effect dan roken.. Vaak verrast het mensen en raken ze paniekerig omdat ze niet weten wat er gebeurd...

Het is dan ook duidelijk dat je jezelf niet echt geinformeerd hebt alvorens het gebruik..

Een 'bad trip' (als je het al zo kan noemen) wordt door je eigen angsten gegenereerd. Vaak zijn mensen die dit hebben bang voor het onbekende, bang dat er iets met ze gebeurd, en bang om de zogenaamde controle kwijt te raken..

Probeer jezelf voortaan wat beter te informeren, en nu je weet hoe je op onbekende dingen reageert denk ik dat je dat in je achterhoofd moet houden voor je weer iets gaat doen waar je onbekend mee bent..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 14 mei 2012 @ 12:55:02 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111529476
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:52 schreef Geester het volgende:

[..]

Ik had 1 spacemuffin op toen en daarvoor gesmoked en ik zat op die bank kreeg een lachkick en die spieren in mn gezicht voelden fucking raar aan en ik was fucking bang

Heb 4 liter water gedronken en zakkken echt zakken met snoep.... Volgens de rest zat ik 6 uur voor me uit te staren.. Ik had geen benul van de tijd ofzo

sindsdien niks meer gedaan ;)
Cola werkt wel goed om dat effect weg te halen. Zolang je maar niet in paniek raakt is er over het algemeen niet veel aan de hand.
pi_111529527
Hoe maak je zo'n Nutella cracker?
pi_111529529
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:55 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Cola werkt wel goed om dat effect weg te halen. Zolang je maar niet in paniek raakt is er over het algemeen niet veel aan de hand.
Ja klopt ik maakte mezelf wel gek want iedereen lachte en ik dacht ze lachen om me ze willen me wat doen :')

En doen opeens dacht ik rationeel en dacht .. T valt wel mee en toen begon t weer :')
  maandag 14 mei 2012 @ 12:58:18 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111529536
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:57 schreef Geester het volgende:

[..]

Ja klopt ik maakte mezelf wel gek want iedereen lachte en ik dacht ze lachen om me ze willen me wat doen :')

En doen opeens dacht ik rationeel en dacht .. T valt wel mee en toen begon t weer :')
Dan is het einde ook wel zoek ja, gewoon rustig blijven en zo.
pi_111529552
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:54 schreef B-FliP het volgende:
Paniekaanval.. Gaat vaak gepaard met koud zweet en rillingen.. Gebeurt als je niet genoeg hebt gegeten daarvoor en te weinig vloeistof in je lichaam hebt..

Nee dat is geen psychose.. Maar kennelijk ben je wel wat gevoelig voor thc.. Wiet eten zorgt dat het effect langer duurt en heeft een ander effect dan roken.. Vaak verrast het mensen en raken ze paniekerig omdat ze niet weten wat er gebeurd...

Het is dan ook duidelijk dat je jezelf niet echt geinformeerd hebt alvorens het gebruik..

Een 'bad trip' (als je het al zo kan noemen) wordt door je eigen angsten gegenereerd. Vaak zijn mensen die dit hebben bang voor het onbekende, bang dat er iets met ze gebeurd, en bang om de zogenaamde controle kwijt te raken..

Probeer jezelf voortaan wat beter te informeren, en nu je weet hoe je op onbekende dingen reageert denk ik dat je dat in je achterhoofd moet houden voor je weer iets gaat doen waar je onbekend mee bent..
Alleen het is dan wel een paniekaanval die terug kan komen, want het was zaterdag. Gisteren geen last van gehad, en vandaag wel weer.
pi_111529582
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:58 schreef lolman112 het volgende:

[..]

Alleen het is dan wel een paniekaanval die terug kan komen, want het was zaterdag. Gisteren geen last van gehad, en vandaag wel weer.
Duurde bij mij ook ff... T zit nog een beetje in je systeem
  maandag 14 mei 2012 @ 13:00:58 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111529616
quote:
Nogmaals, het schaad je niet om jezelf van te voren te informeren.. Als je dat gedaan had had je nu niet met deze vragen en angsten rondgelopen.. Zie het als ervaring voor jezelf, niet iedereen reageert er hetzelfde op en niet idereen heeft dezelfde denkpatronen.. Je weet nu hoe het bij jou voelt en je weet waar je zelf toe in staat bent.. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door B-FliP op 14-05-2012 13:06:14 ]
B-FliP Youtube Channel
pi_111529650
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Hoe maak je zo'n Nutella cracker?
Cracker, laag nutella erop, weed erop, andere cracker met nutella er bovenop. In de aluminiumfolie, die 15 mins ofzo op de hoogste stand in de oven en klaar is kees.
pi_111529655
inderdaad, gewoon te veel gegeten, heb je nogal snel als je het gaat eten.
en nou ben je bang dus daarom beetje in paniek.
ik heb mn kop weleens in de gracht gestoken omdat ik zoiets had. ben ook een keer out gegaan in een snackbar. maar ik leef nog steeds :)
pi_111529782
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:00 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Nogmaals, het schaad je niet om jezelf van te voren te informeren.. Als je dat gedaan had had je nu niet met deze vragen en angsten rondgelopen..
Had ik ook gedaan, maar op de meeste fora stond dat als er iets is, het mentaal is. En ik dacht dat ik het dus wel aankwam. Maar uiteindelijk had ik nog dieper moeten zoeken over de sterke psychische werking.
Ik had het hiervoor trouwens ook al een paar keer gedaan alleen toen was er niets byzonders.
pi_111529806
lol weed cracker :D nog nooit van gehoord!

Maja, lekker relaxed met een jointje in de hand is gewoon het beste.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:08:25 #22
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_111529826
Dude wiet moet je niet eten :') en als je het dan niet wil roken, maak dan iig wietboter en smeer dat op brood, maar niet zo die zooi eten :').
To doom or not to doom
pi_111529852
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:07 schreef Kevin24 het volgende:
lol weed cracker :D nog nooit van gehoord!

Maja, lekker relaxed met een jointje in de hand is gewoon het beste.
Haha vond wel tof idee daarom dacht ik uitproberen, maar de rest ga ik nu weggooien. In yo face weed!
  maandag 14 mei 2012 @ 13:26:49 #24
67670 Skv
Cynist.
pi_111530376
quote:

[..]

Twee keer een paniekaanvalletje door wat wiet een psychose noemen. Gast, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:27:54 #25
37769 erodome
Zweefteef
pi_111530406
De werking van wiet op die manier is een uur of 6, max 8. Alles wat je daarna voelt komt niet van de wiet.
Nou ja, dat is iig zo bij de pijnbestrijding daarvan, zal voor de rest ook wel gelden aangezien dan die verbindingen op de receptoren er niet meer zijn.

Eet goed, drink goed, ga een paar uur slapen(lekker lang), eet daarna weer goed, drink weer goed en ga leker hardlopen of andere sport doen. Verder prettige dingen gaan doen, niet gaan zitten focussen op shit wat voel ik nu weer, niet inzoomen erop.

Mocht je ooit toch weer willen expirimenteren met wiet, niet eten, maar roken, heel rustig aan. Lichte wiet kiezen, hijsje pakken, paar minuutjes wachten, dan pas weer hijsje pakken, dan weer wachten, pas als werking goed is, goed merkbaar is evt rustig aan doorgaan.
Maar als je al eerder zo'n reactie op wiet hebt gehad kan je misschien het beter gewoon niet doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111530415
quote:
15s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Twee keer een paniekaanvalletje door wat wiet een psychose noemen. Gast, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Nee, anders zou ik ook niet hier naartoe komen om te vragen of mensen er ervaring mee hebben..
pi_111530420
ben ook één keer erg slecht gegaan, wiet en hash gemengd.

Paar keer bewustzijn verloren :@
pi_111530435
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:45 schreef Das-Phantom het volgende:
Overigens als je een psychose zou hebben dan zat je nu naar de stem van god te luisteren en was je niet aanspreekbaar.
Het feit dat je merkt dat je gedrag niet normaal is geeft aan dat je niet psychotisch bent.
Dat is niet helemaal waar.

quote:
Sommige mensen weten van zichzelf niet dat ze een psychose hebben of hebben gehad, terwijl anderen zelfs tijdens de psychose weten dat hun perceptie van de werkelijkheid niet kan kloppen, en zichzelf daarom aanmelden voor behandeling.
En het kan zich natuurlijk op meerdere manieren uiten. Het horen van een stem van God oid is een beetje eenzijdig. ;)
pi_111530550
ga drie films achter elkaar kijken, kun je je mooi focussen op de film, ga daarna slapen en morgen voel je je vast weer beter :P

en geen wiet meer op je nutella cracker smeren, wtf..smaakt vast amusing? :P
pi_111530557
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.

[..]

En het kan zich natuurlijk op meerdere manieren uiten. Het horen van een stem van God oid is een beetje eenzijdig. ;)
Meh jij je zin.
Maar jezelf rationeel afvragen waarom bepaalde irrationele gevoelens jou overkomen is niet bepaald een kenmerk van een psychose :P
  maandag 14 mei 2012 @ 13:35:57 #31
67670 Skv
Cynist.
pi_111530667
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Meh jij je zin.
Maar jezelf rationeel afvragen waarom bepaalde irrationele gevoelens jou overkomen is niet bepaald een kenmerk van een psychose :P
qft
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_111530674
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Sazoo het volgende:
ga drie films achter elkaar kijken, kun je je mooi focussen op de film, ga daarna slapen en morgen voel je je vast weer beter :P

en geen wiet meer op je nutella cracker smeren, wtf..smaakt vast amusing? :P
Smaakt best lekker nog hoor. Had iets minder krokant mogen zijn. Ik heb het al sinds zaterdag he, en gisteren voelde ik dan weer niks.. Dat vind ik alleen zo apart. Maarja komt goed denk ik
pi_111530685
Paniekaanval, hyperventilatie etc.

Psychose is toch iets van geheel andere orde , dan had je dit topic in BNW geopend.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:40:52 #34
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111530840
Volgens mij zit jij je meer zelf gek te maken dan dat dit door een hapje wiet komt. Ga anders naar de dokter als je je echt zorgen maakt.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_111530925
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Meh jij je zin.
Hangt er vanaf hoe die psychose zich manifesteert dus.
pi_111531004
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe die psychose zich manifesteert dus.
Vertel?
pi_111531056
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Vertel?
Welke positieve en/of negatieve symptomen iemand heeft tijdens de psychose. Dat is niet bij iedereen hetzelfde.
pi_111531128
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Welke positieve en/of negatieve symptomen iemand heeft tijdens de psychose. Dat is niet bij iedereen hetzelfde.
Gedeelde factor is dat ze elke connectie met de realiteit kwijt zijn. In welk opzicht dan ook.
pi_111531301
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:49 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Gedeelde factor is dat ze elke connectie met de realiteit kwijt zijn. In welk opzicht dan ook.
Hangt af van de ernst van de psychose. Je hebt lichtere psychoses, psychoses die zich geleidelijk ontwikkelen en bijvoorbeeld acute psychoses, waarbij wel het gehele contact met de realiteit weg is.

Los daarvan, denk ik dat TS gewoon last heeft van paniekaanvallen.
pi_111531348
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:53 schreef -Strawberry- het volgende:

Los daarvan, denk ik dat TS gewoon last heeft van paniekaanvallen.
Precies , dus laten we hem niet bang maken.
pi_111531371
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

pi_111531423
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Doen we dat dan? Ik ontkracht alleen even een misvatting.
pi_111531472
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doen we dat dan? Ik ontkracht alleen even een misvatting.
:')
  maandag 14 mei 2012 @ 13:58:27 #44
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111531487
TS zit gewoon zichzelf gek te maken en jullie gooien er nog even een schepje bovenop. :')
pi_111531652
Trouwens TS, het komt vaak voor dat mensen na een paniekaanval bang zijn voor een volgende paniekaanval. Als je je dan echt druk loopt te maken kan het maar zo zijn dat je bij jezelf een paniekaanval veroorzaakt. Zou best kunnen dat je dat nu ervaart en dat er verder niets mis met je is. :)
pi_111531813
Als het blijvend is, kun je last hebben van paniekaanvallen of het ''te veel denken'' syndroom. (Ik heb het zelf ook, knap lastig.. maar je moet gewoon denken "dat alles goed zit'') heel raar dat een mens zichzelf zoveel kan laten ervaren als je er zo bij ´nadenkt´
pi_111532064
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:07 schreef Sazoo het volgende:
Als het blijvend is, kun je last hebben van paniekaanvallen of het ''te veel denken'' syndroom. (Ik heb het zelf ook, knap lastig.. maar je moet gewoon denken "dat alles goed zit'') heel raar dat een mens zichzelf zoveel kan laten ervaren als je er zo bij ´nadenkt´
Normaal kon ik altijd erg goed nadenken over die dingen en rustig even alles beredeneren, maar nu heb ik een zwaar hoofd en een hele lichte andrenalinestoot als ik ergens zo diep over nadenk.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:20:33 #48
37769 erodome
Zweefteef
pi_111532367
Oh Ts, als dit aanhoud, niet over is met een dagje/max 2 daagjes, ga je dan even langs de huisarts?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111532430
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:20 schreef erodome het volgende:
Oh Ts, als dit aanhoud, niet over is met een dagje/max 2 daagjes, ga je dan even langs de huisarts?
En dan? :')
pi_111532473
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:12 schreef lolman112 het volgende:

[..]

Normaal kon ik altijd erg goed nadenken over die dingen en rustig even alles beredeneren, maar nu heb ik een zwaar hoofd en een hele lichte andrenalinestoot als ik ergens zo diep over nadenk.
Komt door de angst voor een volgende paniekaanval en omdat je (en beter gezegd: je brein) een paniekaanval heeft ervaren. Mensen die bijvoorbeeld depressief zijn geweest hebben daarna een grotere kans om weer depressief te worden. Dat heeft behalve met aanleg ook er mee te maken dat het brein heeft geleerd om die depressieve staat te hebben. En alles wat je leert, is daarna weer makkelijker terug te halen.

Met andere woorden, het feit dat je nu kort na die paniekaanval niet zo rustig bent als voorheen is normaal. Het betekent niet dat er nu iets niet meer goed functioneert of dat je die paniekaanvallen blijft houden. Probeer er niet te veel bij stil te staan en het wordt vanzelf minder.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:24:38 #51
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111532502
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens TS, het komt vaak voor dat mensen na een paniekaanval bang zijn voor een volgende paniekaanval. Als je je dan echt druk loopt te maken kan het maar zo zijn dat je bij jezelf een paniekaanval veroorzaakt. Zou best kunnen dat je dat nu ervaart en dat er verder niets mis met je is. :)
Dat ook.. De chemicalien geproduceerd in je hoofd zijn de krachtigste die er bestaan (DMT is wellicht de zwaarste, maar ook serotonine en dopamine zijn erg krachtig). Als je zelf een gevoel van paniek creeert (bewust of onbewust) kan je jezelf ook zo gaan voelen.

Veel mensen weten ook niet van zichzelf hoe makkelijk ze zichzelf bang kunnen maken.. Daarom schrikken ze ervan als dit gebeurt en gaan de oorzaak zoeken buiten zichzelf.. Zo kunnen mensen oprecht bang zijn voor niet bestaande dingen, kijk alleen maar naar religie en bijgeloof en zelfs spookverhalen..

Ik zou me iig echt niet druk maken als ik TS was..
B-FliP Youtube Channel
  maandag 14 mei 2012 @ 14:27:54 #52
37769 erodome
Zweefteef
pi_111532589
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:22 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

En dan? :')
Die kan veel beter helpen om te zien wat er aan de hand is en kent de goede wegen voor hulp. Vele malen beter advies dan internetadvies.
pi_111532659
Op zich is dit ook geruststellend hoor, ik moet het proberen te vergeten en of te verdringen
  maandag 14 mei 2012 @ 14:47:36 #54
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111533263
TS, luister niet naar de zelfbenoemde psychologen hier op FOK, ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal komt door een hapje wiet of er moet wel een ongelofelijke hoeveelheid net in dat hapje hebben gezeten.

quote:
p zich is dit ook geruststellend hoor, ik moet het proberen te vergeten en of te verdringen
Nooit dingen proberen te verdringen en ik snap al helemaal niet waarom je dit zou moeten verdringen. Misschien als je je ouders je de hele dag slaan, dat zou ik proberen te verdringen maar zelfs dat zou ik dan oplossen met naar de huisarts gaan.

Op internet gaat niemand jou een goede diagnose geven, zie zien je niet, kennen je niet en hebben niet de gewenste kennis en ervaring.
pi_111533793
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:47 schreef MPC60 het volgende:
TS, luister niet naar de zelfbenoemde psychologen hier op FOK, ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal komt door een hapje wiet of er moet wel een ongelofelijke hoeveelheid net in dat hapje hebben gezeten.

Je spreekt jezelf tegen.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:05:59 #56
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111533918
Heb ik je op je amateur psychologen klit getrapt?
pi_111533992
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:05 schreef MPC60 het volgende:
Heb ik je op je amateur psychologen klit getrapt?
Hoe voelt het om hypocriet te zijn?
  maandag 14 mei 2012 @ 15:14:39 #58
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111534227
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe voelt het om hypocriet te zijn?
Hoe voelt het om mensen met je wijsheden te bestoken en ze allerlei fobieen aan te praten? Zo hypocriet ben ik niet als ik die jongen adviseer dat het waarschijnlijk die wiet niet is en dat hij beter af is bij een huisarts.

Jij bent iig wel arrogant genoeg om niet in te zien hoe fout je bezig bent.
pi_111534331
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:14 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Hoe voelt het om mensen met je wijsheden te bestoken en ze allerlei fobieen aan te praten? Zo hypocriet ben ik niet als ik die jongen adviseer dat het waarschijnlijk die wiet niet is en dat hij beter af is bij een huisarts.

Waar praat ik iemand een fobie aan volgens jou?
  maandag 14 mei 2012 @ 15:19:56 #60
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111534421
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Komt door de angst voor een volgende paniekaanval en omdat je (en beter gezegd: je brein) een paniekaanval heeft ervaren. Mensen die bijvoorbeeld depressief zijn geweest hebben daarna een grotere kans om weer depressief te worden. Dat heeft behalve met aanleg ook er mee te maken dat het brein heeft geleerd om die depressieve staat te hebben. En alles wat je leert, is daarna weer makkelijker terug te halen.

Met andere woorden, het feit dat je nu kort na die paniekaanval niet zo rustig bent als voorheen is normaal. Het betekent niet dat er nu iets niet meer goed functioneert of dat je die paniekaanvallen blijft houden. Probeer er niet te veel bij stil te staan en het wordt vanzelf minder.
Ik zou zeggen haal de trekker ook nog even over met al je voorbarige conclusies.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:20:39 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111534453
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:14 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je bent wel hypocriet bezig om te zeggen dat het die wiet niet is. Want dat weet jij ook niet, het kan dondersgoed de wiet zijn. Het is een wetenschappelijke feit dat wiet psychoses, angsten en depressies triggeren.

Hij moet wel naar de huisarts als het ernstig is, maar het wat jij aan het doen bent is hem impliciet aanraden om gewoon door te blijven smoken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 mei 2012 @ 15:20:41 #62
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111534454
Naja, persoonlijk zou ik even wachten en hoe het verder gaat, een huisarts is nooit een slecht advies al heb je daar ook dodo's onder (zoals de huisarts van mijn vriendin die haar bijna vergiftigd heeft met veels te hoge doses AD een aantal jaar geleden, deze vent is later ook uit zijn functie ontheven toen de GGD zich ermee ging bemoeien, ze bleek achteraf zelfs ook helemaal geen AD nodig te hebben). Maar dat betekent zeker niet dat iedere huisarts zo'n kwakzalver is..

Op dit moment denk ik dat TS zich vooral wat te druk maakt en dat het zoiets is als met een niesbui naar de dokter gaan omdat je bang hebt longontsteking te hebben.. (niet heel geschikte metafoor maar t is alleen maar om het te verduidelijken)..
B-FliP Youtube Channel
pi_111534457
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou zeggen haal de trekker ook nog even over met al je voorbarige conclusies.
Ja, ik praat daar echt iemand een fobie aan. :') Ga eens even snel een cursus begrijpend lezen doen.
pi_111534552
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Die kan veel beter helpen om te zien wat er aan de hand is en kent de goede wegen voor hulp. Vele malen beter advies dan internetadvies.
En geruststelling komende van een huisarts is sowieso beter voor je gemoedsrust dan geruststelling vanaf een forum.
pi_111534651
Bedankt bedankt, alleen ik ben nog een beetje minderjarig dus ik vermijd liever even de dokter.
Tot nu toe gaat het al wat beter, ik kijk de hele tijd two and a half men, drink veel water en ik probeer soms wat dingen te eten.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:28:07 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111534711
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:26 schreef lolman112 het volgende:
Bedankt bedankt, alleen ik ben nog een beetje minderjarig dus ik vermijd liever even de dokter.
Tot nu toe gaat het al wat beter, ik kijk de hele tijd two and a half men, drink veel water en ik probeer soms wat dingen te eten.
Oke, maar 1 laatste tip, probeer voorlopig om wiet te vermijden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111534750
Waarom de dokter vermijden? Niemand die er achter komt door het beroepsgeheim, ook je ouders niet. Moet zeggen dat het erg stom is om jong aan zoiets te beginnen. Maar dat is mijn mening. ;)
'krak'
  maandag 14 mei 2012 @ 15:39:09 #68
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111535107
quote:
Computerspelletjes doen het ook altijd erg goed om je focus op te leggen.. :)
B-FliP Youtube Channel
pi_111535124
quote:
wat ik hier nog mis; op het moment dat je voelt dat het niet lekker gaat na het nemen van cannabis; vitamine c tot je nemen. mag gerust heul veul zijn (pis je toch uit) en het helpt je lichaam met verwerken. dus sinaasappelsap of beter: vit c bruistabletten (met water erbij dus...). let op; je versnelt daarmee dus wel het hele proces! ga dus ff rustig zitten of liggen, drink je vitamine c spul en blijf dan ff rustig zitten/liggen. niet in paniek raken, rustig blijven, want je zit 'gewoon' in een trip dan. rustig uitzitten, komt goed.

wb psychose of niet. tsja. het kan best. het is gewoon bekend dat als je de genen hebt, cannabisgebruik een psychose kan triggeren. vooral als je de cannabis gebruikt nog voordat je voldoende uitgegroeid bent. kut maar waar; het is niet voor niets dat je het niet mag kopen voor je 18de.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111535153
Paniekaanval. Geen probleem, zakt vanzelf weer weg.
pi_111535350
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:39 schreef simmu het volgende:

[..]

wat ik hier nog mis; op het moment dat je voelt dat het niet lekker gaat na het nemen van cannabis; vitamine c tot je nemen. mag gerust heul veul zijn (pis je toch uit) en het helpt je lichaam met verwerken. dus sinaasappelsap of beter: vit c bruistabletten (met water erbij dus...). let op; je versnelt daarmee dus wel het hele proces! ga dus ff rustig zitten of liggen, drink je vitamine c spul en blijf dan ff rustig zitten/liggen. niet in paniek raken, rustig blijven, want je zit 'gewoon' in een trip dan. rustig uitzitten, komt goed.

wb psychose of niet. tsja. het kan best. het is gewoon bekend dat als je de genen hebt, cannabisgebruik een psychose kan triggeren. vooral als je de cannabis gebruikt nog voordat je voldoende uitgegroeid bent. kut maar waar; het is niet voor niets dat je het niet mag kopen voor je 18de.
Beter van niet. :P Een teveel aan vitamine C kan leiden tot darmklachten of diarree.
pi_111535409
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beter van niet. :P Een teveel aan vitamine C kan leiden tot darmklachten of diarree.
nouja, dan pis en poep je de wiet, in mijn geval, sneller uit. Dubbel zo positief. Maar hoe moet ik dan de dokter bereiken zonder dat mn ouders er tussen komen?
pi_111535979
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:47 schreef lolman112 het volgende:

[..]

nouja, dan pis en poep je de wiet, in mijn geval, sneller uit. Dubbel zo positief. Maar hoe moet ik dan de dokter bereiken zonder dat mn ouders er tussen komen?
eh, gewoon zoals altijd :? ofwel ga je naar het spreekuur, ofwel maak je een afspraak. ben je nog nooit alleen naar de huisarts geweest dan?
pi_111536022
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

jajoh? mij was vertelt dat je niet kan overdoseren aan vitamine c :o moet er wel bij zeggen dat ik slechts 2 x ooit gehad heb dat het niet lekker viel en me dan beperkte tot 2 glazen vitamine c bruistabletzooi.
pi_111536136
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

eh, gewoon zoals altijd :? ofwel ga je naar het spreekuur, ofwel maak je een afspraak. ben je nog nooit alleen naar de huisarts geweest dan?
ooh jawel, maar niet echt vaak. Ben sinds lange tijd niet meer naar de dokter geweest
pi_111538757
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:55 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

en druivensuikers (die dextrose tabletjes) en chocolade.
"Pools are perfect for holding water"
pi_111539741
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:04 schreef probeer het volgende:

[..]

en druivensuikers (die dextrose tabletjes) en chocolade.
gewoon alles met suiker of caffeine helpt.
paar eetlepels suiker in water doen en opdrinken die hap.

maar ik weet niet wat voor heroine jullie roken maar ik heb nooit last van psychoses
alleen af en toe mood swings maar die weet ik wel te controleren
  maandag 14 mei 2012 @ 17:29:34 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111539770
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:28 schreef Temendt het volgende:

[..]

maar ik weet niet wat voor heroine jullie roken maar ik heb nooit last van psychoses
Nou ja, als je al een hart op hol hebt van de wiet zou ik er niet nog een blikje Red Bull bij gooien.
pi_111539797
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nou ja, als je al een hart op hol hebt van de wiet zou ik er niet nog een blikje Red Bull bij gooien.
goed punt dan moet je er gewoon nog eentje roken om dat hart weer effe te kalmeren
pi_111540143
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:28 schreef Temendt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vanochtend had ik al geprobeerd door koffie te drinken, maar daardoor kwam het gevoel van zaterdag (the day it happened) weer terug, waardoor ik het ook op school raar voelde. K kreeg bijna een black out in mn klas!
  maandag 14 mei 2012 @ 17:43:20 #81
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_111540363
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:38 schreef lolman112 het volgende:

[..]

[..]

Vanochtend had ik al geprobeerd door koffie te drinken, maar daardoor kwam het gevoel van zaterdag (the day it happened) weer terug, waardoor ik het ook op school raar voelde. K kreeg bijna een black out in mn klas!
(Veel) cafeïne kan ook voor paniekgevoel zorgen, je hartslag gaat ervan omhoog.

Een paniekaanval is verder niet gevaarlijk, hoe rot het ook voelt.
...as always
  maandag 14 mei 2012 @ 17:50:55 #82
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111540683
quote:
Ik vraag me echt serieus af ofdat dit gerelateerd is.. Als je je morgen nog zo voelt kan je je beter ff melden bij je huisarts voor een check.. Het kan goed zijn dat dit nu toevallig samenloopt met je ervaring van zaterdag maar dat er iets anders aan de hand is.. Ik heb heel erg veel ervaring met drugsgebruik en gebruikers maar 2 dagen later bijna flauwvallen lijkt me heel erg onwaarschijnlijk van wiet.
B-FliP Youtube Channel
pi_111542648
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:50 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik vraag me echt serieus af ofdat dit gerelateerd is.. Als je je morgen nog zo voelt kan je je beter ff melden bij je huisarts voor een check.. Het kan goed zijn dat dit nu toevallig samenloopt met je ervaring van zaterdag maar dat er iets anders aan de hand is.. Ik heb heel erg veel ervaring met drugsgebruik en gebruikers maar 2 dagen later bijna flauwvallen lijkt me heel erg onwaarschijnlijk van wiet.
Volgens mij hoort dat bij mn paniekaanval ofzo. Dan verdwijnt mijn focus; ik denk OH NEEE, mijn hartslag verhoogt, mijn gezichtsveld wordt minder zichtbaar beetje zwart en wit afwisselend ik haal heeeeeel diep adem en dan lukt het me meestal weer om aan iets heel anders te denken. Dan raak ik weer even afgeleid en soms denk ik er weer aan en begint t opnieuw.

Sinds dat ik deze post stuur heb ik heel veel water gedronken. Een groot deel van een seizoen two and a half men gekeken en geplaystationed. Bedankt voor jullie verhalen en tips, nu weet ik niet dat ik de enige ben waardoor ik me veel minder zorgen maak. Door dit op internet te zetten is het een soort van opluchting waardoor ik dit iig weer kwijt ben :)
Thanks guys and gals for helping me!
pi_111542716
quote:

[..]

[..]

Cafeïne een tijdje vermijden. :)
pi_111542845
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:50 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Cafeïne -> hartslag omhoog -> onterecht interpreteren als een nieuwe paniekaanval -> druk maken -> paniekaanval.

Zou kunnen, maar mocht het aanhouden gewoon even langs de huisarts inderdaad. :)
  maandag 14 mei 2012 @ 19:06:28 #86
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_111544112
Serieus, wat briljant! :D Wiet met nutella op een cracker, zo hoef ik nooit meer hele cakes te bakken voor vrienden die het niet roken B-)
Thinking about thinking of you.
pi_111548452
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:06 schreef shifto het volgende:
Serieus, wat briljant! :D Wiet met nutella op een cracker, zo hoef ik nooit meer hele cakes te bakken voor vrienden die het niet roken B-)
Hahah ja handig he
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Cafeïne -> hartslag omhoog -> onterecht interpreteren als een nieuwe paniekaanval -> druk maken -> paniekaanval.

Zou kunnen, maar mocht het aanhouden gewoon even langs de huisarts inderdaad. :)
Bedankt!
  maandag 14 mei 2012 @ 23:49:55 #88
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111561977
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:20 schreef lolman112 het volgende:

[..]

Hahah ja handig he

[..]

Bedankt!
Hey kijk, ik wil niet het feestje bederven ofzo, maar ik zeg het toch zodat je het toch zeker hebt gehoord:

Wiet kan paniekaanvallen veroorzaken, het kan angsten veroorzaken en het kan psychoses veroorzaken. Dit is een wetenschappelijke feit dat vrijwel elke psychiater, neuroloog of een ander specialist er over eens is. Als jij toevallig de vatbare genen hebt (zoals 30% van de bevolking dat heeft) kan misbruik van cannabis in combinatie met externe stress factoren een psychose veroorzaken. Google maar als je niet gelooft. Het kan aan de koffie liggen, maar ik zou toch wat rustig aan doen met de wiet. Ga sporten ofzo, is beter voor je.
pi_111562370
quote:
12s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hey kijk, ik wil niet het feestje bederven ofzo, maar ik zeg het toch zodat je het toch zeker hebt gehoord:

Wiet kan paniekaanvallen veroorzaken, het kan angsten veroorzaken en het kan psychoses veroorzaken. Dit is een wetenschappelijke feit dat vrijwel elke psychiater, neuroloog of een ander specialist er over eens is. Als jij toevallig de vatbare genen hebt (zoals 30% van de bevolking dat heeft) kan misbruik van cannabis in combinatie met externe stress factoren een psychose veroorzaken. Google maar als je niet gelooft. Het kan aan de koffie liggen, maar ik zou toch wat rustig aan doen met de wiet. Ga sporten ofzo, is beter voor je.
Ik mag toch hopen dat TS geen wiet meer gebruikt nu? :o
pi_111562594
Ik kan geen joint meer roken tegenwoordig, ga er altijd fout op.
pi_111567172
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat TS geen wiet meer gebruikt nu? :o
neeee
pi_111567176
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 06:57 schreef lolman112 het volgende:

[..]

neeee
en op tijd opstaan lukt hem ook *O*
  dinsdag 15 mei 2012 @ 07:19:10 #93
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_111567283
Eten is anders als roken valt veel zwaarder moet je ook niet doen alleen roken die shit rook het al 20 jaar en voel me er top bij....
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:30:46 #94
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111569042
quote:

Geef mij maar de cijfers van die 30%.. Dit is een minderjarig persoon die wietcake gebakken heeft, deze gegeten heeft en onder invloed zichzelf in een paniekaanval bracht. De hoeveelheid wiet op die cracker is ons onbekend, en de gebruiker heeft zich niet geinformeerd.

Wiet kan geen psychoses veroorzaken, maar kan het bij een vatbaar persoon triggeren. Dit dan ook nog vaak in een verkeerde setting. Maar van de 1 miljoen gebruikers die Nederland telt hebben hier echt geen 30% last van... Juist de angst voor een psychose heeft TS in een paniekstaat gebracht terwijl hij kennelijk geen idee heeft wat een psychose inhoud..

Ik ben ook van mening dat TS geen wiet zou moeten gebruiken, maar meer om zijn leeftijd en zijn nieuw verkregen ervaring en reactie daarop. Maar ik blijf erbij dat als hij zich geinformeerd had (of geinformeerd was zoals mensen de effecten van alcohol maar al te goed kennen) dat hij al die angsten niet gehad had en het niet zo had opgeblazen..

Een btje offtopic maar:

Naar mijn mening kunnen drugs (inclusief alcohol) nooit de schuld krijgen van onverantwoordelijk gedrag van de gebruiker. En hoe meer je mensen ervan afschermt, hoe meer onverantwoordelijk en ongeinformeerd gedrag je zal krijgen, zeker bij minderjarige jongeren.. Dit is overduidelijk zichtbaar in landen waar er een hetze tegen drugs heerst.. Goede/juiste voorlichting die alle kanten belicht is gewoon noodzakelijk en het dient pas geprobeerd te worden als de hersenen volgroeid zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door B-FliP op 15-05-2012 09:53:19 ]
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:46:01 #95
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111569382
quote:

[..]

[..]

Dat zou een vage hint kunnen zijn van je lichaam, ik weet verder niet.

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:30 schreef Temendt het volgende:

[..]

goed punt dan moet je er gewoon nog eentje roken om dat hart weer effe te kalmeren
Het hart ging al sneller kloppen door de wiet.

[ Bericht 27% gewijzigd door Id_do_her op 15-05-2012 09:53:59 ]
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:59:53 #96
37769 erodome
Zweefteef
pi_111573952
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:47 schreef lolman112 het volgende:

[..]

Die wiet doet nu echt niets meer, dat werkt via de inname die je het gebruikt max een uur of 8.
Alles wat je nog hebt zit in jouk niet in de werking van de wiet, misschien heeft de wiet dat wakker gemaakt in je, maar is niet de brandstof ervoor nu meer.

Gewoon de huisarts bellen op de tijden die hij/zij daarvoor aangeeft en een afspraak maken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:01:10 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111574014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:30 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Geef mij maar de cijfers van die 30%.. Dit is een minderjarig persoon die wietcake gebakken heeft, deze gegeten heeft en onder invloed zichzelf in een paniekaanval bracht. De hoeveelheid wiet op die cracker is ons onbekend, en de gebruiker heeft zich niet geinformeerd.

Wiet kan geen psychoses veroorzaken, maar kan het bij een vatbaar persoon triggeren. Dit dan ook nog vaak in een verkeerde setting. Maar van de 1 miljoen gebruikers die Nederland telt hebben hier echt geen 30% last van... Juist de angst voor een psychose heeft TS in een paniekstaat gebracht terwijl hij kennelijk geen idee heeft wat een psychose inhoud..

Ik ben ook van mening dat TS geen wiet zou moeten gebruiken, maar meer om zijn leeftijd en zijn nieuw verkregen ervaring en reactie daarop. Maar ik blijf erbij dat als hij zich geinformeerd had (of geinformeerd was zoals mensen de effecten van alcohol maar al te goed kennen) dat hij al die angsten niet gehad had en het niet zo had opgeblazen..

Een btje offtopic maar:

Naar mijn mening kunnen drugs (inclusief alcohol) nooit de schuld krijgen van onverantwoordelijk gedrag van de gebruiker. En hoe meer je mensen ervan afschermt, hoe meer onverantwoordelijk en ongeinformeerd gedrag je zal krijgen, zeker bij minderjarige jongeren.. Dit is overduidelijk zichtbaar in landen waar er een hetze tegen drugs heerst.. Goede/juiste voorlichting die alle kanten belicht is gewoon noodzakelijk en het dient pas geprobeerd te worden als de hersenen volgroeid zijn.

Ik zeg ook niet dat 30% van de mensen psychoses hebben of hebben gehad. Ik zeg dat zo'n 30% van de totale bevolking die vatbare genen hebben. Ik heb nu geen zin om uitgebreid te zoeken naar een artikel, het is maar een forum, maar als je dit echt wil nazoeken moet je het navragen bij je huisarts of op een universiteit.

De genen die iemand vatbaar maken voor psychoses (en manisch-depressiviteit) hebben ook te maken met creativiteit. Daarom dat deze genen zo succesvol zijn, mensen met deze genen zijn meer creatief dan mensen zonder deze genen. Daarom dat veel artiesten, muzikanten en schrijvers vaak een beetje gestoord zijn. En iemand hoef niet perse een artiest te zijn om deze genen te hebben, er zijn veel praktische beroepen en andere omstandigheden waar creativiteit goed van pas komt.

Niet iedereen met deze genen krijgen een psychiatrische stoornis of ziekte, de meeste niet eigenlijk. Maar door misbruik van drugs, traumatische ervaringen of overbodig veel stress in combinatie met slechte coping kan het wel triggeren.

En ik ben wel eens met je mening over drugs, goed informeren, verantwoordelijk mee omgaan. Ook mensen met de vatbare genen kunnen wel blowen of drinken, als ze maar verantwoordelijk mee omgaan. Maar om te zeggen dat wiet geen psychoses of paniek aanvallen kan veroorzaken, dat is niet waar. Die paniek aanvallen kunnen ook twee dagen na wietgebruik plaatsvinden. Wiet (en alcohol) zijn niet zo onschuldig. Het kan iets ernstig in iemand wakker maken, terwijl als die persoon nooit wiet had gebruikt had hij misschien de meest stabielste mens in Nederland kunnen zijn.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:45:33 #98
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111577781
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zeg ook niet dat 30% van de mensen psychoses hebben of hebben gehad. Ik zeg dat zo'n 30% van de totale bevolking die vatbare genen hebben. Ik heb nu geen zin om uitgebreid te zoeken naar een artikel, het is maar een forum, maar als je dit echt wil nazoeken moet je het navragen bij je huisarts of op een universiteit.

De genen die iemand vatbaar maken voor psychoses (en manisch-depressiviteit) hebben ook te maken met creativiteit. Daarom dat deze genen zo succesvol zijn, mensen met deze genen zijn meer creatief dan mensen zonder deze genen. Daarom dat veel artiesten, muzikanten en schrijvers vaak een beetje gestoord zijn. En iemand hoef niet perse een artiest te zijn om deze genen te hebben, er zijn veel praktische beroepen en andere omstandigheden waar creativiteit goed van pas komt.

Niet iedereen met deze genen krijgen een psychiatrische stoornis of ziekte, de meeste niet eigenlijk. Maar door misbruik van drugs, traumatische ervaringen of overbodig veel stress in combinatie met slechte coping kan het wel triggeren.

En ik ben wel eens met je mening over drugs, goed informeren, verantwoordelijk mee omgaan. Ook mensen met de vatbare genen kunnen wel blowen of drinken, als ze maar verantwoordelijk mee omgaan. Maar om te zeggen dat wiet geen psychoses of paniek aanvallen kan veroorzaken, dat is niet waar. Die paniek aanvallen kunnen ook twee dagen na wietgebruik plaatsvinden. Wiet (en alcohol) zijn niet zo onschuldig. Het kan iets ernstig in iemand wakker maken, terwijl als die persoon nooit wiet had gebruikt had hij misschien de meest stabielste mens in Nederland kunnen zijn.
Ok, dat is wel genuanceerder dan je eerdere post en we zitten denk ik wel redelijk op een lijn.. Om de mensen ook te laten zien dat zoiets uit een situatie uit het gewone leven kan voort komen zonder drugs een ervaring van iemand waar ik voorheen dichtbij stond:

Een vriendin van me is in een psychose terecht gekomen doordat haar stoppen doorsloegen toen ze van de een op de andere dag met heel haar hebben en houden op straat werd gezet door haar vriend. Ze was geheel hysterisch, had waanbeelden en werd opgenomen op de PAAS en werd voor de psychose behandeld. Als je vatbaar bent voor zoiets kan het ten alle tijden gebeuren in een verkeerd moment en het is niet te voorkomen omdat je simpelweg niet weet in welke situaties je terecht kan komen en welke denkpatronen je je op dat moment eigen hebt gemaakt.

Maar inderdaad, voor drugs (incl alcohol en zelfs medicatie) geldt: Gebruik het verstandig of gebruik het niet.. Iedereen wil wel eens een roes of lekker uit zn dak, en dat heeft de mensheid ook al voor de geschiedschrijving al door allerlei middeltjes weten te doen, maar gebruik het verstandig, met mate en informeer jezelf, ga ook geen drugs gebruiken als je nog minderjarig bent..

Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor jezelf en je eigen lichaam (zelfbeschikking), en dat later afwimpelen op iets anders is een zwaktebod en kan er toe leiden dat er wetgeving komt die anderen in hun persoonlijke vrijheden belemmert omdat je zelf geen verantwoordelijkheid wil nemen voor jezelf... Dit is in het verleden al meer gebeurt en maakt mensen zwakker en meer onverantwoordelijk in de plaats van sterker en meer verantwoordelijk..
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:48:32 #99
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_111577901
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ten eerste heb je geen psychose.
Ten tweede zijn de paniekaanvallen die je nu hebt sowieso niet van de wiet in je lichaam (want dat is er al uit) maar omdat je anticipatie-angst hebt ontwikkeld. Angst voor de angst.
Je bent zo bang dat je je weer zo gaat voelen dat je hiermee door je vergrote zelfbewustzijn jezelf weer zo'n paniekaanval aanpraat.

Er reageerde op de eerste pagina iemand die suggereerde dat het wel eens een psychose kon zijn. Nou nee dus!

Je moet wel opletten dat je nu geen angststoornis gaat ontwikkelen.

Verder kan het zijn dat je wat gevoelig bent voor thc. Maar er kunnen zoveel factoren ten grondslag liggen aan je bad-trip. Vermoeidheid, te weinig gegeten, met mensen gebruikt die je niet goed kent..persoonlijke issues op het moment, griepje onder de leden etc.
Zorg iig dat je die angst aanpakt. Relativeren dus!!

Hier een link:http://www.chronischehyperventilatie.nl/symptomen

Dit is een link van de chronische hyperventilatiesite...maar gebruiken wij vaak om aan te tonen aan mensen wat een paniekaanval met je kan doen.
Hyperventilatiesymptomen zijn vrijwel indentiek aan paniekaanvalsymptomen.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_111578531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:48 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ten eerste heb je geen psychose.
Ten tweede zijn de paniekaanvallen die je nu hebt sowieso niet van de wiet in je lichaam (want dat is er al uit) maar omdat je anticipatie-angst hebt ontwikkeld. Angst voor de angst.
Je bent zo bang dat je je weer zo gaat voelen dat je hiermee door je vergrote zelfbewustzijn jezelf weer zo'n paniekaanval aanpraat.
Inderdaad. :Y
quote:
Er reageerde op de eerste pagina iemand die suggereerde dat het wel eens een psychose kon zijn. Nou nee dus!
Wie dan? Kan het niet terugvinden.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:07:30 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111578637
en hierom is drugvoorlichting zo belangrijk :{
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:14:09 #102
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111578899
quote:

[..]

Nee het kan het niet veroorzaken. Net als die mooie dame bij het stoplicht NIET de oorzaak is dat jij door rood rijd; jij rijd door rood omdat je niet oplet. Als ik een appel tegen jouw hoofd gooi, heb je dan koppijn door de zwaartekracht (die het mogelijk maakt dat de appel gegooid kan worden) of door mij die de appel tegen jouw hoofd gooit?

DAT is een feit waarover iedereen het een is.
pi_111579047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee het kan het niet veroorzaken. Net als die mooie dame bij het stoplicht NIET de oorzaak is dat jij door rood rijd; jij rijd door rood omdat je niet oplet. Als ik een appel tegen jouw hoofd gooi, heb je dan koppijn door de zwaartekracht (die het mogelijk maakt dat de appel gegooid kan worden) of door mij die de appel tegen jouw hoofd gooit?

Wat een vreemde redenatie, veel te zwart/wit. Het is een combinatie van factoren. Als jij een appel tegen iemands hoofd gooit, heeft dat te maken met zwaartekracht, maar ook met jouw spierkracht en gevoel voor richting. Wiet kan een paniekaanval wel degelijk triggeren, maar zoals K_W ook al aangaf zijn er ook genen die daarbij een rol spelen en je geestelijke gesteldheid op dat moment.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:20:02 #104
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579155
Veroorzaakt wiet pychoses? Nee.

The end. Meer is er niet van belang, van tv kijken kun je ook pychoses krijgen, dus maar tv de schuld geven?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:20:54 #105
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111579189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Door jou die de appel tegen mijn hoofd gooit.

Net zoals wiet chemicalen in je hoofd kan beinvloeden waardoor je angsten ontwikkelt die ook na het stoppen van blowen door kan blijven gaan.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:22:15 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111579269
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:20 schreef Life2.0 het volgende:

The end. Meer is er niet van belang, van tv kijken kun je ook pychoses krijgen, dus maar tv de schuld geven?
http://www.elsevier.nl/we(...)rzaakt-psychoses.htm
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:23:19 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579318
Wiet beinvloed dat niet, jij beinvloed dat.Self-fulfilling prophecy
pi_111579340
quote:
quote:
wijst uit dat blowen aan de basis kan staan van psychoses
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:24:27 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579370
quote:
corelatie en drogredenen.

GEEN WETENSCHAPPELIJK BEWIJS!
pi_111579513
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:20 schreef Life2.0 het volgende:

Niemand zegt hier dat wiet per definitie psychoses veroorzaakt. Maar als je er gevoelig voor bent, kán wiet deze wel triggeren. Stel er is iemand die een psychose krijgt tijdens het gebruik van wiet. Had die persoon ook een psychose gehad als die geen wiet had gebruikt op dat moment denk je? Niet inderdaad, het is duidelijk dat wiet dus wel een rol speelt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:29:45 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niemand zegt hier dat wiet per definitie psychoses veroorzaakt. Maar als je er gevoelig voor bent, kán wiet deze wel triggeren. Stel er is iemand die een psychose krijgt tijdens het gebruik van wiet. Had die persoon ook een psychose gehad als die geen wiet had gebruikt op dat moment denk je? Niet inderdaad, het is duidelijk dat wiet dus wel een rol speelt.
"weit veroorzaakt psychoses"

"appels vallen naar beneden"

Lijkt mij een duidelijke stelling toch?

quote:
Had die persoon ook een psychose gehad als die geen wiet had gebruikt op dat moment denk je?
Ik denk daar niets over, ik kan niet anders concludren dan dat niemand dat kan weten, immers die situatie deed zich niet voor, dus waar jij jouw mening op baseert is je onderbuik, niets meer.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:30:55 #112
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_111579651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

corelatie en drogredenen.

GEEN WETENSCHAPPELIJK BEWIJS!
quote:
Er komt steeds meer epidemiologisch bewijs voor een causaal verband tussen cannabisgebruik en het ontstaan van psychosen of psychotische symptomen
http://www.pathofysiologi(...)nnabis-en-psychosen/
...as always
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:33:02 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579759
En komen ook steeds meer kometen naar aarde toe, maar we bestaan nog steeds.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:36:15 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111579912
waarom kan ik als niet wetenschapper zonder enige kennis ALLLL DAT BEWIJS ontkrachten met mn ogen dicht, uit je eigen bronnen?

quote:
Dit kan vervolgens mogelijk leiden tot psychotische aandoeningen als schizofrenie (Fergusson, Poulton et al. 2006). Hierbij moet wel gezegd worden dat bij de meeste studies gesproken wordt over inductie van psychosen door cannabis in ‘gevoelige’ of ‘kwetsbare’ individuen. Daarmee wordt gedoeld op individuen die door bepaalde risicofactoren (genetisch of anderszins) ook zonder het gebruik van cannabis een verhoogde kans hebben op het krijgen van schizofrenie.
pi_111580174
Kortom, je moet al een aanleg voor psychoses hebben.
pi_111580302
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

"weit veroorzaakt psychoses"

"appels vallen naar beneden"

Lijkt mij een duidelijke stelling toch?

[..]

Ik denk daar niets over, ik kan niet anders concludren dan dat niemand dat kan weten, immers die situatie deed zich niet voor, dus waar jij jouw mening op baseert is je onderbuik, niets meer.
Maar vind je je stelling over die appel niet erg simplistisch? Een appel vliegt niet naar iemands hoofd toe door enkel de zwaartekracht, anders zouden we de hele dag door appels tegen ons hoofd krijgen. Wiet alleen veroorzaakt geen psychosen want dan zouden alle wiet-gebruikers deze ervaren, máár wiet kan deze waarschijnlijk wel triggeren bij personen die daar gevoelig voor zijn. Wat is daar zo absurd aan? Ik vind jouw eerdere voorbeeld van de appel wel absurd en als je werkelijk gelooft dat de enige veroorzaker van pijn door een appel tegen iemands hoofd de zwaartekracht is, dan is in ieder geval wel meteen duidelijk hoeveel waarde jouw uitspraken hebben.

Het is geen onderbuik, het is correlationeel redeneren. Correlatie staat niet gelijk aan een oorzakelijk verband nee, maar glashard ontkennen dat wiet geen psychosen kan triggeren is net zo goed geredeneerd vanuit de 'onderbuik' omdat onderzoeken daar geen uitsluitsel over geven.
pi_111580316
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:42 schreef Specularium het volgende:
Kortom, je moet al een aanleg voor psychoses hebben.
Ja dat zeggen we hier toch steeds?
pi_111580402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we hier toch steeds?
Niet iedereen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:53:19 #119
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111580628
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet iedereen.
Ik in ieder geval wel.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:54:14 #120
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111580662
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Precies wat ik zeg toch? Wiet kan de basis zijn voor een psychose. Maar goed, ik laat het hierbij.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:00:14 #122
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111580880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar vind je je stelling over die appel niet erg simplistisch? Een appel vliegt niet naar iemands hoofd toe door enkel de zwaartekracht, anders zouden we de hele dag door appels tegen ons hoofd krijgen. Wiet alleen veroorzaakt geen psychosen want dan zouden alle wiet-gebruikers deze ervaren, máár wiet kan deze waarschijnlijk wel triggeren bij personen die daar gevoelig voor zijn. Wat is daar zo absurd aan? Ik vind jouw eerdere voorbeeld van de appel wel absurd en als je werkelijk gelooft dat de enige veroorzaker van pijn door een appel tegen iemands hoofd de zwaartekracht is, dan is in ieder geval wel meteen duidelijk hoeveel waarde jouw uitspraken hebben.

Het is geen onderbuik, het is correlationeel redeneren. Correlatie staat niet gelijk aan een oorzakelijk verband nee, maar glashard ontkennen dat wiet geen psychosen kan triggeren is net zo goed geredeneerd vanuit de 'onderbuik' omdat onderzoeken daar geen uitsluitsel over geven.
Gefeliciteerd, je snapt het!
pi_111581023
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:00 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je snapt het!
Volgens mij zijn we het dan gewoon eens, maar wordt er hier enorm langs elkaar heen geluld.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:05:45 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111581063
Het is nu eenmaal belangrijk hoe je het verwoord he
pi_111581627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:05 schreef Life2.0 het volgende:
Het is nu eenmaal belangrijk hoe je het verwoord he
Of hoe je het leest. Elsevier heeft geen goede kop voor het stuk gekozen, maar binnen het topic zelf is telkens benadrukt dat wiet psychosen kan triggeren bij mensen die daar gevoelig voor zijn, dus niet bij alle mensen. Faciliteren als het ware. Zoals zwaartekracht het gooien van de appel mogelijk maakt, kan wiet het ontstaan van een psychose ook mogelijk maken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:27:18 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111581834
Dat is dan ook wat ik zei itt mensen die zeiden dat wiet het veroorzaakt, wat niet klopt.
pi_111582016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:27 schreef Life2.0 het volgende:
Dat is dan ook wat ik zei itt mensen die zeiden dat wiet het veroorzaakt, wat niet klopt.
Dan is dat in ieder geval duidelijk nu.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:45:34 #128
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111582528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Of hoe je het leest. Elsevier heeft geen goede kop voor het stuk gekozen, maar binnen het topic zelf is telkens benadrukt dat wiet psychosen kan triggeren bij mensen die daar gevoelig voor zijn, dus niet bij alle mensen. Faciliteren als het ware. Zoals zwaartekracht het gooien van de appel mogelijk maakt, kan wiet het ontstaan van een psychose ook mogelijk maken.
Ik vind het dan wel fout dat ze er zo'n kop boven zetten. Dat geeft mensen echt het verkeerde idee en is voornamelijk om te 'scoren' maar zal de publieke opinie ook beinvloeden..
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:01:40 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111583220
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:45 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik vind het dan wel fout dat ze er zo'n kop boven zetten. Dat geeft mensen echt het verkeerde idee en is voornamelijk om te 'scoren' maar zal de publieke opinie ook beinvloeden..
Nee, wiet kan wel psychoses veroorzaken in mensen die toevallig gevoelige genen hebben voor het effect van cannabis. Daar valt er niet over te twisten. Dat het niet bij iedereen psychoses veroorzaakt is iedereen wel over eens.

Maar er zijn veel mensen die verder prima zouden functioneren als ze geen wiet gebruiken, die toch psychoses of andere psychische kwalen krijgen door alleen wiet te gebruiken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:24:29 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111584175
X veroorzaakt Y is een wetenschappelijk stelling die je niet kunt bewijzen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 16:28:19 #131
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111584323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Nee, wiet kan wel psychoses veroorzaken in mensen die toevallig gevoelige genen hebben voor het effect van cannabis. Daar valt er niet over te twisten. Dat het niet bij iedereen psychoses veroorzaakt is iedereen wel over eens.

Maar er zijn veel mensen die verder prima zouden functioneren als ze geen wiet gebruiken, die toch psychoses of andere psychische kwalen krijgen door alleen wiet te gebruiken.
Iemand het huis uit zetten veroorzaakt psychoses.. Dan zou dit dus ook geen verkeerd gekozen titel zijn?

Immers, veel mensen hebben er geen last van, maar die vriendin van mij had kennelijk aanleg en kwam hierdoor in een echte psychose.. Ik vind persoonlijk dat een blad als Elsevier zich wat genuanceerder mag opstellen, maar ze schrijven het zo omdat dit de aandacht trekt.
B-FliP Youtube Channel
pi_111584934
elsevier is rechts en antidrugs. dus die doen wel graag een lekker ongenuanceerd artikel waarin nogal suggestief taalgebruik gebezigd wordt. en voor de zoveelste keer een onderzoek compleet anders gepresenteerd wordt dan de resultaten doen vermoeden :N
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:05:31 #133
274453 okiokinl
blablabla
pi_111586018
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

dat weet je niet. mensen die gevoelig zijn voor psychose kunnen van van alles een aanval krijgen.
je kunt hoogstens concluderen dat voor sommigen mensen die gevoelig voor psychose zijn, het beter is geen wiet te roken.
aan de andere kant, andere psychose gevoelige mensen hebben juist baat bij gematigd wietgebruik. daat ken ik er namelijk een paar van, die worden er gewoon relaxed van.

wiet in nederland is erg sterk tegenwoordig, dus je neemt snel te veel in 1 keer. plus veel koffieshops spuiten er troep op. dat is meer het probleem. dus gewoon bio wiet roken, en je grenzen vinden.
pi_111589375
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 16:28 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Iemand het huis uit zetten veroorzaakt psychoses.. Dan zou dit dus ook geen verkeerd gekozen titel zijn?

Immers, veel mensen hebben er geen last van, maar die vriendin van mij had kennelijk aanleg en kwam hierdoor in een echte psychose.. Ik vind persoonlijk dat een blad als Elsevier zich wat genuanceerder mag opstellen, maar ze schrijven het zo omdat dit de aandacht trekt.
Misschien kan er een vergelijking worden getrokken met epilepsie.

Bepaalde beelden of flikkeringen kunnen een epileptische aanval veroorzaken. Epilepsie komt niet door die flikkeringen, maar die specifieke aanval wel. In die context zou je misschien ook kunnen stellen dat wiet bij mensen die daar gevoelig voor zijn een psychose kan veroorzaken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:29:19 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111589619
Zo mag een kennis geen tv kijken..
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:52:10 #136
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_111590491
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:36 schreef Life2.0 het volgende:
waarom kan ik als niet wetenschapper zonder enige kennis ALLLL DAT BEWIJS ontkrachten met mn ogen dicht, uit je eigen bronnen?

[..]

Je ontkracht hier helemaal niks. :') Er staat alleen dat het niet voor iedereen geldt, maar dat heeft ook niemand expliciet beweerd.

Snap je eigenlijk wel waarom het zo moeilijk is om causaal verband aan te tonen, en dat het feit dat dat moeilijk is, er helemaal niet op duidt dat er geen causaal verband bestaat?
...as always
pi_111590573
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:30 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Een btje offtopic maar:

Het was totaal 1 gram op de cracker (of jij noemt het cake, hetzelfde).
Ik had maximaal 1/4 daarvan op en had het gelijk proberen te spreiden, dus ongeveer 0,25 tot 0,5 gram moet ik hebben gegeten.
En ik heb mn lesje geleerd :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:54:45 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111590589
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:52 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Je ontkracht hier helemaal niks. :') Er staat alleen dat het niet voor iedereen geldt, maar dat heeft ook niemand expliciet beweerd.

Snap je eigenlijk wel waarom het zo moeilijk is om causaal verband aan te tonen, en dat het feit dat dat moeilijk is, er helemaal niet op duidt dat er geen causaal verband bestaat?
Het bestaat niet tot je het aan kunt tonen, moet ik je nu de basisregels van wetenschap gaan uitleggen? :') )
pi_111591088
Vandaag heb ik er weinig van gemerkt, en als ik een dergelijk gevoel had gelijk proberen te onderdrukken door met iemand te gaan praten ofzo. Ook heb ik een beetje pijn in mn borstkas maar dat zal wel niet erg zijn. Ook heb ik een beetje hoofdpijn maarja. Ik neem erg veel rust drink veel water en een gezonde dingen. Het enige waar ik moeite mee heb is met als ik ineens aan iets onrealistisch ga denken. vraag me af waarom maarja
pi_111591235
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:29 schreef Life2.0 het volgende:
Zo mag een kennis geen tv kijken..
Niet zo boos doen hoor.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:18:26 #141
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111591521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef lolman112 het volgende:
Vandaag heb ik er weinig van gemerkt, en als ik een dergelijk gevoel had gelijk proberen te onderdrukken door met iemand te gaan praten ofzo. Ook heb ik een beetje pijn in mn borstkas maar dat zal wel niet erg zijn. Ook heb ik een beetje hoofdpijn maarja. Ik neem erg veel rust drink veel water en een gezonde dingen. Het enige waar ik moeite mee heb is met als ik ineens aan iets onrealistisch ga denken. vraag me af waarom maarja
Ga nou gewoon eens ff naar de dokter man, al was het maar om die onrust weg te nemen.
pi_111591987
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:18 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ga nou gewoon eens ff naar de dokter man, al was het maar om die onrust weg te nemen.
hahaha oke oke na de vakantie doe ik het
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:39:09 #143
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_111592541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het bestaat niet tot je het aan kunt tonen, moet ik je nu de basisregels van wetenschap gaan uitleggen? :') )
Geef eens antwoord op mijn vraag, snap je waarom het moeilijk is om een causaal verband te onderzoeken?
...as always
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:11:30 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111594430
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet zo boos doen hoor.
Zo beter? Nee heel serieus, ik ken dus iemand die vanaf zijn 12e al aanvallen heeft, tv kijken is dan gewoon gevaarlijk :{
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:12:03 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111594461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:39 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag, snap je waarom het moeilijk is om een causaal verband te onderzoeken?
Als ik dat niet zo snappen zou ik hier niet horen..
pi_111607015
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zo beter? Nee heel serieus, ik ken dus iemand die vanaf zijn 12e al aanvallen heeft, tv kijken is dan gewoon gevaarlijk :{
Geloof ik meteen. :)
pi_111607220
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:48 schreef Geester het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad man teveel spacecake en ging ech fucking bad.. Nu 7 maanden later af en toe nog last van... niet veel hoor
Herkenbaar. Zelf eerste keer wiet gebruik (roken) ging ook helemaal fout. (Zelf-diagnose) Post-traumatisch stresssyndroom aan overgehouden, paniekaanvallen etc.

Perioden tussen de aanvallen werden steeds langer en minder heftig. Nu al weer paar jaar geen last meer van gehad. Safe to say dat het de eerste en laatste keer wiet was ;)

Edit: ik ben wel vatbaar voor depressiviteit e.d. (runs in the family). De wiet was waarschijnlijk simpelweg de trigger, niet de absolute reden. Ik was jong, en heb er inmiddels enorm veel van geleerd (hoe mijn lichaam/hersenen op verschillende dingen reageren etc.).

[ Bericht 12% gewijzigd door Flixxy op 15-05-2012 23:36:12 ]
pi_111609161
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:30 schreef Flixxy het volgende:

[..]

Herkenbaar. Zelf eerste keer wiet gebruik (roken) ging ook helemaal fout. (Zelf-diagnose) Post-traumatisch stresssyndroom aan overgehouden, paniekaanvallen etc.

Perioden tussen de aanvallen werden steeds langer en minder heftig. Nu al weer paar jaar geen last meer van gehad. Safe to say dat het de eerste en laatste keer wiet was ;)

Edit: ik ben wel vatbaar voor depressiviteit e.d. (runs in the family). De wiet was waarschijnlijk simpelweg de trigger, niet de absolute reden. Ik was jong, en heb er inmiddels enorm veel van geleerd (hoe mijn lichaam/hersenen op verschillende dingen reageren etc.).
Waarom doe je een zelfdiagnose en laat je je in plaats daarvan niet gewoon helpen door een specialist?
pi_111609624
PTSS getriggerd door wiet? Apart. :{
pi_111630997
Hello allemaal,
Ik heb sinds het begin van deze post een aantal keer nog zo'n situatie gehad, alleen dan veel minder erg. Wel heb ik soms last me te concentreren en denk ik vaak aan het gevoel waarna ik denk; stel je niet aan, alles komt goed etc. dan gaat de neiging weer weg. Hierdoor krijg ik wel hoofdpijn doordat ik er de hele dag mee bezig ben. Heel irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')