abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 14:24:38 #51
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111532502
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens TS, het komt vaak voor dat mensen na een paniekaanval bang zijn voor een volgende paniekaanval. Als je je dan echt druk loopt te maken kan het maar zo zijn dat je bij jezelf een paniekaanval veroorzaakt. Zou best kunnen dat je dat nu ervaart en dat er verder niets mis met je is. :)
Dat ook.. De chemicalien geproduceerd in je hoofd zijn de krachtigste die er bestaan (DMT is wellicht de zwaarste, maar ook serotonine en dopamine zijn erg krachtig). Als je zelf een gevoel van paniek creeert (bewust of onbewust) kan je jezelf ook zo gaan voelen.

Veel mensen weten ook niet van zichzelf hoe makkelijk ze zichzelf bang kunnen maken.. Daarom schrikken ze ervan als dit gebeurt en gaan de oorzaak zoeken buiten zichzelf.. Zo kunnen mensen oprecht bang zijn voor niet bestaande dingen, kijk alleen maar naar religie en bijgeloof en zelfs spookverhalen..

Ik zou me iig echt niet druk maken als ik TS was..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 14 mei 2012 @ 14:27:54 #52
37769 erodome
Zweefteef
pi_111532589
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:22 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

En dan? :')
Die kan veel beter helpen om te zien wat er aan de hand is en kent de goede wegen voor hulp. Vele malen beter advies dan internetadvies.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111532659
Op zich is dit ook geruststellend hoor, ik moet het proberen te vergeten en of te verdringen
  maandag 14 mei 2012 @ 14:47:36 #54
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111533263
TS, luister niet naar de zelfbenoemde psychologen hier op FOK, ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal komt door een hapje wiet of er moet wel een ongelofelijke hoeveelheid net in dat hapje hebben gezeten.

quote:
p zich is dit ook geruststellend hoor, ik moet het proberen te vergeten en of te verdringen
Nooit dingen proberen te verdringen en ik snap al helemaal niet waarom je dit zou moeten verdringen. Misschien als je je ouders je de hele dag slaan, dat zou ik proberen te verdringen maar zelfs dat zou ik dan oplossen met naar de huisarts gaan.

Op internet gaat niemand jou een goede diagnose geven, zie zien je niet, kennen je niet en hebben niet de gewenste kennis en ervaring.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_111533793
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:47 schreef MPC60 het volgende:
TS, luister niet naar de zelfbenoemde psychologen hier op FOK, ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal komt door een hapje wiet of er moet wel een ongelofelijke hoeveelheid net in dat hapje hebben gezeten.

Je spreekt jezelf tegen.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:05:59 #56
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111533918
Heb ik je op je amateur psychologen klit getrapt?
pi_111533992
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:05 schreef MPC60 het volgende:
Heb ik je op je amateur psychologen klit getrapt?
Hoe voelt het om hypocriet te zijn?
  maandag 14 mei 2012 @ 15:14:39 #58
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111534227
quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe voelt het om hypocriet te zijn?
Hoe voelt het om mensen met je wijsheden te bestoken en ze allerlei fobieen aan te praten? Zo hypocriet ben ik niet als ik die jongen adviseer dat het waarschijnlijk die wiet niet is en dat hij beter af is bij een huisarts.

Jij bent iig wel arrogant genoeg om niet in te zien hoe fout je bezig bent.
pi_111534331
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:14 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Hoe voelt het om mensen met je wijsheden te bestoken en ze allerlei fobieen aan te praten? Zo hypocriet ben ik niet als ik die jongen adviseer dat het waarschijnlijk die wiet niet is en dat hij beter af is bij een huisarts.

Waar praat ik iemand een fobie aan volgens jou?
  maandag 14 mei 2012 @ 15:19:56 #60
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_111534421
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens TS, het komt vaak voor dat mensen na een paniekaanval bang zijn voor een volgende paniekaanval. Als je je dan echt druk loopt te maken kan het maar zo zijn dat je bij jezelf een paniekaanval veroorzaakt. Zou best kunnen dat je dat nu ervaart en dat er verder niets mis met je is. :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Komt door de angst voor een volgende paniekaanval en omdat je (en beter gezegd: je brein) een paniekaanval heeft ervaren. Mensen die bijvoorbeeld depressief zijn geweest hebben daarna een grotere kans om weer depressief te worden. Dat heeft behalve met aanleg ook er mee te maken dat het brein heeft geleerd om die depressieve staat te hebben. En alles wat je leert, is daarna weer makkelijker terug te halen.

Met andere woorden, het feit dat je nu kort na die paniekaanval niet zo rustig bent als voorheen is normaal. Het betekent niet dat er nu iets niet meer goed functioneert of dat je die paniekaanvallen blijft houden. Probeer er niet te veel bij stil te staan en het wordt vanzelf minder.
Ik zou zeggen haal de trekker ook nog even over met al je voorbarige conclusies.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:20:39 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111534453
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:14 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je bent wel hypocriet bezig om te zeggen dat het die wiet niet is. Want dat weet jij ook niet, het kan dondersgoed de wiet zijn. Het is een wetenschappelijke feit dat wiet psychoses, angsten en depressies triggeren.

Hij moet wel naar de huisarts als het ernstig is, maar het wat jij aan het doen bent is hem impliciet aanraden om gewoon door te blijven smoken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 mei 2012 @ 15:20:41 #62
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111534454
Naja, persoonlijk zou ik even wachten en hoe het verder gaat, een huisarts is nooit een slecht advies al heb je daar ook dodo's onder (zoals de huisarts van mijn vriendin die haar bijna vergiftigd heeft met veels te hoge doses AD een aantal jaar geleden, deze vent is later ook uit zijn functie ontheven toen de GGD zich ermee ging bemoeien, ze bleek achteraf zelfs ook helemaal geen AD nodig te hebben). Maar dat betekent zeker niet dat iedere huisarts zo'n kwakzalver is..

Op dit moment denk ik dat TS zich vooral wat te druk maakt en dat het zoiets is als met een niesbui naar de dokter gaan omdat je bang hebt longontsteking te hebben.. (niet heel geschikte metafoor maar t is alleen maar om het te verduidelijken)..
B-FliP Youtube Channel
pi_111534457
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou zeggen haal de trekker ook nog even over met al je voorbarige conclusies.
Ja, ik praat daar echt iemand een fobie aan. :') Ga eens even snel een cursus begrijpend lezen doen.
pi_111534552
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Die kan veel beter helpen om te zien wat er aan de hand is en kent de goede wegen voor hulp. Vele malen beter advies dan internetadvies.
En geruststelling komende van een huisarts is sowieso beter voor je gemoedsrust dan geruststelling vanaf een forum.
pi_111534651
Bedankt bedankt, alleen ik ben nog een beetje minderjarig dus ik vermijd liever even de dokter.
Tot nu toe gaat het al wat beter, ik kijk de hele tijd two and a half men, drink veel water en ik probeer soms wat dingen te eten.
  maandag 14 mei 2012 @ 15:28:07 #66
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_111534711
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:26 schreef lolman112 het volgende:
Bedankt bedankt, alleen ik ben nog een beetje minderjarig dus ik vermijd liever even de dokter.
Tot nu toe gaat het al wat beter, ik kijk de hele tijd two and a half men, drink veel water en ik probeer soms wat dingen te eten.
Oke, maar 1 laatste tip, probeer voorlopig om wiet te vermijden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_111534750
Waarom de dokter vermijden? Niemand die er achter komt door het beroepsgeheim, ook je ouders niet. Moet zeggen dat het erg stom is om jong aan zoiets te beginnen. Maar dat is mijn mening. ;)
'krak'
  maandag 14 mei 2012 @ 15:39:09 #68
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_111535107
quote:
Computerspelletjes doen het ook altijd erg goed om je focus op te leggen.. :)
B-FliP Youtube Channel
pi_111535124
quote:
wat ik hier nog mis; op het moment dat je voelt dat het niet lekker gaat na het nemen van cannabis; vitamine c tot je nemen. mag gerust heul veul zijn (pis je toch uit) en het helpt je lichaam met verwerken. dus sinaasappelsap of beter: vit c bruistabletten (met water erbij dus...). let op; je versnelt daarmee dus wel het hele proces! ga dus ff rustig zitten of liggen, drink je vitamine c spul en blijf dan ff rustig zitten/liggen. niet in paniek raken, rustig blijven, want je zit 'gewoon' in een trip dan. rustig uitzitten, komt goed.

wb psychose of niet. tsja. het kan best. het is gewoon bekend dat als je de genen hebt, cannabisgebruik een psychose kan triggeren. vooral als je de cannabis gebruikt nog voordat je voldoende uitgegroeid bent. kut maar waar; het is niet voor niets dat je het niet mag kopen voor je 18de.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111535153
Paniekaanval. Geen probleem, zakt vanzelf weer weg.
pi_111535350
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:39 schreef simmu het volgende:

[..]

wat ik hier nog mis; op het moment dat je voelt dat het niet lekker gaat na het nemen van cannabis; vitamine c tot je nemen. mag gerust heul veul zijn (pis je toch uit) en het helpt je lichaam met verwerken. dus sinaasappelsap of beter: vit c bruistabletten (met water erbij dus...). let op; je versnelt daarmee dus wel het hele proces! ga dus ff rustig zitten of liggen, drink je vitamine c spul en blijf dan ff rustig zitten/liggen. niet in paniek raken, rustig blijven, want je zit 'gewoon' in een trip dan. rustig uitzitten, komt goed.

wb psychose of niet. tsja. het kan best. het is gewoon bekend dat als je de genen hebt, cannabisgebruik een psychose kan triggeren. vooral als je de cannabis gebruikt nog voordat je voldoende uitgegroeid bent. kut maar waar; het is niet voor niets dat je het niet mag kopen voor je 18de.
Beter van niet. :P Een teveel aan vitamine C kan leiden tot darmklachten of diarree.
pi_111535409
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beter van niet. :P Een teveel aan vitamine C kan leiden tot darmklachten of diarree.
nouja, dan pis en poep je de wiet, in mijn geval, sneller uit. Dubbel zo positief. Maar hoe moet ik dan de dokter bereiken zonder dat mn ouders er tussen komen?
pi_111535979
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:47 schreef lolman112 het volgende:

[..]

nouja, dan pis en poep je de wiet, in mijn geval, sneller uit. Dubbel zo positief. Maar hoe moet ik dan de dokter bereiken zonder dat mn ouders er tussen komen?
eh, gewoon zoals altijd :? ofwel ga je naar het spreekuur, ofwel maak je een afspraak. ben je nog nooit alleen naar de huisarts geweest dan?
pi_111536022
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

jajoh? mij was vertelt dat je niet kan overdoseren aan vitamine c :o moet er wel bij zeggen dat ik slechts 2 x ooit gehad heb dat het niet lekker viel en me dan beperkte tot 2 glazen vitamine c bruistabletzooi.
pi_111536136
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

eh, gewoon zoals altijd :? ofwel ga je naar het spreekuur, ofwel maak je een afspraak. ben je nog nooit alleen naar de huisarts geweest dan?
ooh jawel, maar niet echt vaak. Ben sinds lange tijd niet meer naar de dokter geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')