Nee, anders zou ik ook niet hier naartoe komen om te vragen of mensen er ervaring mee hebben..quote:Op maandag 14 mei 2012 13:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Twee keer een paniekaanvalletje door wat wiet een psychose noemen. Gast, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Dat is niet helemaal waar.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:45 schreef Das-Phantom het volgende:
Overigens als je een psychose zou hebben dan zat je nu naar de stem van god te luisteren en was je niet aanspreekbaar.
Het feit dat je merkt dat je gedrag niet normaal is geeft aan dat je niet psychotisch bent.
En het kan zich natuurlijk op meerdere manieren uiten. Het horen van een stem van God oid is een beetje eenzijdig.quote:Sommige mensen weten van zichzelf niet dat ze een psychose hebben of hebben gehad, terwijl anderen zelfs tijdens de psychose weten dat hun perceptie van de werkelijkheid niet kan kloppen, en zichzelf daarom aanmelden voor behandeling.
Meh jij je zin.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
[..]
En het kan zich natuurlijk op meerdere manieren uiten. Het horen van een stem van God oid is een beetje eenzijdig.
qftquote:Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh jij je zin.
Maar jezelf rationeel afvragen waarom bepaalde irrationele gevoelens jou overkomen is niet bepaald een kenmerk van een psychose
Smaakt best lekker nog hoor. Had iets minder krokant mogen zijn. Ik heb het al sinds zaterdag he, en gisteren voelde ik dan weer niks.. Dat vind ik alleen zo apart. Maarja komt goed denk ikquote:Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Sazoo het volgende:
ga drie films achter elkaar kijken, kun je je mooi focussen op de film, ga daarna slapen en morgen voel je je vast weer beter
en geen wiet meer op je nutella cracker smeren, wtf..smaakt vast amusing?
Hangt er vanaf hoe die psychose zich manifesteert dus.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:32 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Meh jij je zin.
Maar jezelf rationeel afvragen waarom bepaalde irrationele gevoelens jou overkomen is niet bepaald een kenmerk van een psychose
Vertel?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe die psychose zich manifesteert dus.
Welke positieve en/of negatieve symptomen iemand heeft tijdens de psychose. Dat is niet bij iedereen hetzelfde.quote:
Gedeelde factor is dat ze elke connectie met de realiteit kwijt zijn. In welk opzicht dan ook.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Welke positieve en/of negatieve symptomen iemand heeft tijdens de psychose. Dat is niet bij iedereen hetzelfde.
Hangt af van de ernst van de psychose. Je hebt lichtere psychoses, psychoses die zich geleidelijk ontwikkelen en bijvoorbeeld acute psychoses, waarbij wel het gehele contact met de realiteit weg is.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:49 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Gedeelde factor is dat ze elke connectie met de realiteit kwijt zijn. In welk opzicht dan ook.
Precies , dus laten we hem niet bang maken.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Los daarvan, denk ik dat TS gewoon last heeft van paniekaanvallen.
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies , dus laten we hem niet bang maken.
Doen we dat dan? Ik ontkracht alleen even een misvatting.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies , dus laten we hem niet bang maken.
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doen we dat dan? Ik ontkracht alleen even een misvatting.
Normaal kon ik altijd erg goed nadenken over die dingen en rustig even alles beredeneren, maar nu heb ik een zwaar hoofd en een hele lichte andrenalinestoot als ik ergens zo diep over nadenk.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:07 schreef Sazoo het volgende:
Als het blijvend is, kun je last hebben van paniekaanvallen of het ''te veel denken'' syndroom. (Ik heb het zelf ook, knap lastig.. maar je moet gewoon denken "dat alles goed zit'') heel raar dat een mens zichzelf zoveel kan laten ervaren als je er zo bij ´nadenkt´
En dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 14:20 schreef erodome het volgende:
Oh Ts, als dit aanhoud, niet over is met een dagje/max 2 daagjes, ga je dan even langs de huisarts?
Komt door de angst voor een volgende paniekaanval en omdat je (en beter gezegd: je brein) een paniekaanval heeft ervaren. Mensen die bijvoorbeeld depressief zijn geweest hebben daarna een grotere kans om weer depressief te worden. Dat heeft behalve met aanleg ook er mee te maken dat het brein heeft geleerd om die depressieve staat te hebben. En alles wat je leert, is daarna weer makkelijker terug te halen.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:12 schreef lolman112 het volgende:
[..]
Normaal kon ik altijd erg goed nadenken over die dingen en rustig even alles beredeneren, maar nu heb ik een zwaar hoofd en een hele lichte andrenalinestoot als ik ergens zo diep over nadenk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |