Er staan duizenden liedjes op het internet met het woord 'fok/fuck' erinquote:Om fraude te voorkomen zul je de tekst 'FOK!' in de gezongen tekst moeten verwerken.
En dan moet het woord er dus op een andere plek in dan waar het normaal zit.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:00 schreef metromuis het volgende:
[..]
Er staan duizenden liedjes op het internet met het woord 'fok/fuck' erin
Waar dan preciesquote:Op zondag 13 mei 2012 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
En dan moet het woord er dus op een andere plek in dan waar het normaal zit.
Het is best makkelijk allemaal
Als je zelf een nummer zingt kan je dat woord plaatsen waar je wilt in het nummer, toch?quote:
Geweldig, je doet niet mee? Hou dan op met piepen!quote:
Ik heb dat vorig jaar verzonnen volgens mijquote:
mag ik ook gewoon Donald Duck nadoen ?quote:Op zondag 13 mei 2012 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geweldig, je doet niet mee? Hou dan op met piepen!Doe je wel mee? Stop dan ook met piepen en begin met oefenen/opnemen.
Ik denk niet dat je daarmee gaat winnenquote:Op zondag 13 mei 2012 18:32 schreef metromuis het volgende:
[..]
mag ik ook gewoon Donald Duck nadoen ?
No offence, maar in drie seconden download ik een youtuberipje van iemand anders. Spreek ik fok in op mijn computer pas de geluidniveaus en de mixer een beetje aan en plak het ertussen met een soundbooth.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb dat vorig jaar verzonnen volgens mij. En het is een goede maatregel om fraude tegen te gaan (want dat is in het verleden volgens mij ook wel eens gebeurd). En met blinde audities is het moeilijker om te controleren of iemand echt van/voor FOK! komt of dat er een youtuberipje van iemand anders gebruikt wordt, dus dit is een mooie methode om de eerlijkheid van de wedstrijd te waarborgen. En voor de rest, wat MoBlo zegt.
Anyhow, ik zit nog te bedenken wat ik ga zingen.
Ik denk eerder omgekeerd, Fok!miepquote:Op zondag 13 mei 2012 18:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daarmee gaat winnenMaar ALS je het doet, dan wel even FOK! erin verwerken. Roadrunner is ook nog een optie natuurlijk, miepFOK wordt het dan.
No offence, maar je klinkt wel heel erg opschepperig. Bovendien lukt het je niet zonder dat ik het kan horen.. (he, nu klink ik weer opschepperig, we steken elkaar aan!)quote:Op zondag 13 mei 2012 19:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
No offence, maar in drie seconden download ik een youtuberipje van iemand anders. Spreek ik fok in op mijn computer pas de geluidniveaus en de mixer een beetje aan en plak het ertussen met een soundbooth.
Kan je een beetje leuk zingen? Zelf kopen is niet altijd nodig, misschien is er iemand bij je in de buurt waar je voor een appel en een ei (of ¤25) een liedje kan opnemen. Uit welke stad/regio kom je?quote:Op maandag 14 mei 2012 01:10 schreef EricOscuro het volgende:
Ach ik zou ook wel eens willen meedoen, maar ik ben bang dat het me de komende weken weer aan tijd ontbreekt.
Daarnaast zou ik niet weten welke apparatuur goedkoop maar goed opnamen maakt... maar de hoofdprijs is wel ontzettend cool!![]()
Anyway, als ik er aan toe kom dan zien jullie het wel. En anders volgend jaar.
Tuurlijk, je hoort best wel of de stem goed is en of degene vals klinkt of niet, al is de opname niet zo best.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:35 schreef Tha_Erik het volgende:
En het is ook geen wedstrijd wie de mooiste opname heeft. Ik persoonlijk luister wel door een beetje ruis heen.
Awh, dat je dat nog niet vergeten bent!quote:Op zondag 13 mei 2012 21:43 schreef Joooo-pi het volgende:
Kewl
Hopelijk doet OmdatAppel ook weer mee
Je kunt het dan -zoals ook hierboven staat- ook op een andere moment in het nummer zingen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:00 schreef metromuis het volgende:
[..]
Er staan duizenden liedjes op het internet met het woord 'fok/fuck' erin
Op Youtube, dus wij hebben er ook toegang tot. Zodra er sterke vermoedens/bewijzen zijn dat het geen eigen inzending is, geript, oid. bestaat er altijd nog de mogelijkheid om die gene te elimineren.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
No offence, maar in drie seconden download ik een youtuberipje van iemand anders. Spreek ik fok in op mijn computer pas de geluidniveaus en de mixer een beetje aan en plak het ertussen met een soundbooth.
Apparatuur... Het hoeft niet allemaal picobello hequote:Op maandag 14 mei 2012 01:10 schreef EricOscuro het volgende:
Ach ik zou ook wel eens willen meedoen, maar ik ben bang dat het me de komende weken weer aan tijd ontbreekt.
Daarnaast zou ik niet weten welke apparatuur goedkoop maar goed opnamen maakt... maar de hoofdprijs is wel ontzettend cool!![]()
Anyway, als ik er aan toe kom dan zien jullie het wel. En anders volgend jaar.
Je kunt altijd luisteren naar de inzendingen van vorige jaren. Misschien kun je er inspiratie uit halen, als voorbeeld gebruiken of een idee geven hoe het allemaal in zijn gang gaat.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:33 schreef Tanin het volgende:
Wellicht even een inzending van vorig jaar plaatsen zodat men weet wat de bedoeling is?
edit:
meerdere inzendingen per persoon mogelijk?
1 solo inzending + een duet/groeps-inzending mogelijk?
Indien duet/groep: moeten alle deelnemers Fok!kers zijn?
Alleen zang? achtergrond muziek? zelf gespeelde achtergrond muziek?
Je doet toch wel weer mee hequote:Op maandag 14 mei 2012 09:51 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Awh, dat je dat nog niet vergeten bent!![]()
Tof hoor, ook dat Sennheiser weer prijzen beschikbaar stelt. Succes iedereen!
Maak er iets leuks van danquote:Op maandag 14 mei 2012 10:40 schreef PatriQue89 het volgende:
Dit jaar dan toch maar echt meedoen!
Onder dwang van benny!
Dank je wel. Enige vraag - meerdere inzendingen per persoon mogelijk?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:21 schreef iBenny het volgende:
Het is niet de bedoeling dat er hier (van te voren) al wordt genoemd wat je gaat zingen. Hierdoor ben je te koppelen aan de inzending en vervalt hiermee het anonieme deel.
Er werd gevraagd hoe anoniem dit allemaal is. Je verstuurt je inzending, deze wordt blind gemaakt(alleen zang is te horen), deze wordt in een topic geplaatst en aan het einde kun je zelf bepalen of je verteld welke inzending je bent. Voor de rest zul je niemand horen vertellen wie wie is. Hierdoor blijft het gewoon anoniem (of als je er zelf invloed op uitoefend ... tot het einde)
[..]
Je kunt het dan -zoals ook hierboven staat- ook op een andere moment in het nummer zingen.
[..]
Op Youtube, dus wij hebben er ook toegang tot. Zodra er sterke vermoedens/bewijzen zijn dat het geen eigen inzending is, geript, oid. bestaat er altijd nog de mogelijkheid om die gene te elimineren.
[..]
Apparatuur... Het hoeft niet allemaal picobello he. Je gaat tenslotte toch voor die hoofdprijs?! Ook met mindere apparatuur kun je ons overtuigen dat je een goede stem hebt ...én die draadloze set nog hebt om mensen nog meer te overtuigen.
[..]
Je kunt altijd luisteren naar de inzendingen van vorige jaren. Misschien kun je er inspiratie uit halen, als voorbeeld gebruiken of een idee geven hoe het allemaal in zijn gang gaat.
Vorig jaar hebben we gewoon toegestaan dat er in duo's en/of bandjes werd gezongen. Toen waren er -zo uit mijn hoofd- 2 a 3 inzendingen die dat hebben gedaan. Wat mij betreft blijft dat gewoon zo zolang de zanger(es) maar een FOK!ker is en het aan de verdere eisen(er moet "FOK!" genoemd worden in de tekst) voldoet.
De inzendingen van vorig jaar zijn hier te vinden: FOK!Idols: De inzendingen
Wil je nou alles van vorig jaar nog teruglezen dan kun je hier terecht: Topicreeks: FOK!Idols 2011
quote:Op maandag 14 mei 2012 12:48 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dank je wel. Enige vraag - meerdere inzendingen per persoon mogelijk?
Ahhh ok. Dank je welquote:Op maandag 14 mei 2012 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]je moet er uiteindelijk één inzenden die meedoet aan de wedstrijd. Mocht je doorgaan naar de volgende ronde dan kun je in een ander nummer laten horen wat je kunt.
Precies.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb toen, in 1832, ook gewonnen met een opname van een goedkoop fototoestel met een crappy mic![]()
Momenteel regio Oost Groningen (tot mijn spijt want Groningen stad is mijn echte domicile... waar ik nu weer woon is voor mij persoonlijk bijzaak.quote:Op maandag 14 mei 2012 09:28 schreef Gnoesje het volgende:
[..]
Kan je een beetje leuk zingen? Zelf kopen is niet altijd nodig, misschien is er iemand bij je in de buurt waar je voor een appel en een ei (of ¤25) een liedje kan opnemen. Uit welke stad/regio kom je?
Ik ook nietquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben er nog niet uit welk nummer ik ga doen.
Ja dat. Ik ga dood, ik kreeg een pm die ik niet wilde hebben.quote:
Dát! Maar ik ga we'll ff dit topic kritisch volgen...quote:Op maandag 4 juni 2012 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dachtyay, vrienden
en toen
oh, spam
Tijd kan echt geen excuus zijn met de lange inzendtermijnquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:08 schreef PriemGirl het volgende:
Hmm misschien.. als ik durf..En tijd heb...
![]()
*volgt*
Dan is het vooral moed iddquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Tijd kan echt geen excuus zijn met de lange inzendtermijn
Dus nu nog even moed verzamelen
Joah! Doenquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:08 schreef PriemGirl het volgende:
![]()
*volgt*
Tuurlijk durf je dat welquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:08 schreef PriemGirl het volgende:
![]()
*volgt*
Joahquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:19 schreef Yuki het volgende:
Zal ik dit jaar dan toch echt maar eens meedoen?
Moet ik alleen nog even een nummer gaan kiezen + moment vinden om in te zingenquote:
Er hebben eerder mensen meegedaan zonder professionele apparatuurquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een leuk idee maar helaas heb ik geen microfoon. Anders had ik misschien wel meegedaan.
Probleempje bij de uitvoering, hoe gaat de jury er rekening mee houden dat het geluid sterk afhangt van de kwaliteit van de microfoon?
Misschien wel maar dan moet ik uitleggen waarvoor ik die wil lenen en daar heb ik niet zoveel zin in. Daar ben ik te verlegen voor.quote:Misschien kan je er eentje lenen van iemand?
Wuut? Dat werkt ookquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:52 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt desnoods oordopjes in je mic-aansluiting pluggen. Deed ik vroeger altijd bij m'n walkman, kun je ook prima mee opnemen, is niks anders dan een digitaal-analoog-omzetter, die beide kanten opwerkt.Je hebt vast anders toch ook wel een mobiele telefoon?
Ik heb een hele simpele mobiele telefoon, klassiek model zeg maar.quote:Je kunt desnoods oordopjes in je mic-aansluiting pluggen. Deed ik vroeger altijd bij m'n walkman, kun je ook prima mee opnemen, is niks anders dan een digitaal-analoog-omzetter, die beide kanten opwerkt.Je hebt vast anders toch ook wel een mobiele telefoon?
->quote:
quote:Op maandag 14 mei 2012 10:21 schreef iBenny het volgende:
Vorig jaar waren er een recordaantal inzendingen, 24! Daar kunnen we toch makkelijk overheen?!
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef iBenny het volgende:
We hebben inmiddels 4 inzendingen binnen gekregen en ik verwacht dat dat er de komende dagen/weken nog wel meer zullen worden. Vorig jaar kwamen de inzendingen ook veelal op het laatste moment binnen(en hadden we ongeveer net zoveel inzendingen rond deze tijd).
En het topic gaan we ook ff wat meer levendig houden/maken
Jamaar ik ben zo nieuwsgierig.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kan de deadline niet een weekje worden verschoven?![]()
Tofquote:Op maandag 9 juli 2012 18:48 schreef PatriQue89 het volgende:
Omg gurls... ik zal van de week eens iets maken.
Tuurlijk lukt het je voor vrijdagquote:Op maandag 9 juli 2012 19:27 schreef Yuki het volgende:
Pfff, loop al ruim een week met een verotte keel rond
Weet niet of het er nog inzit voor vrijdag.
Zo, het klinkt alsof jij echt geweldig bent, mag ik je aanraken?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
yay!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:25 schreef iBenny het volgende:
De deadline om in te sturen is een weekje opgeschoven naar 20 juli 23:59 uur, om zo iedereen die toch nog mee wil doen de kans te bieden om dat te doen.
pff, duurt lang!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:25 schreef iBenny het volgende:
De deadline om in te sturen is een weekje opgeschoven naar 20 juli 23:59 uur, om zo iedereen die toch nog mee wil doen de kans te bieden om dat te doen.
Ik denk dat ik mee ga doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:03 schreef PatriQue89 het volgende:
Mensen die huilen over uitstel zijn gewoon bang voor meer concurrentie
Leukquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:54 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mee ga doen.
Dat wordt vast sowieso niet gewaardeerd ben ik bang trouwens.quote:
In principe mag het. De vraag is inderdaad of het wordt gewaardeerd. Vaak is het wel duidelijk te horen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:08 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat wordt vast sowieso niet gewaardeerd ben ik bang trouwens.
Dat maakt niet uit. Als je binnen 10 seconden mensen weet over te halen moet je dat zeker doen, als je een nummer van 30 minuten wilt doen is dat ook geen probleem.quote:Moblo, weet jij wat de lengte van het instuurde stuk moet zijn?
*ik heb een pooooooooooooooooooootje met vet... al op de taaaaaaaaaaaaaaaafel gezet.... ik heb een potje potje potje potje veeeheeeheeet al op de taaaaafel gezet. Dit was het eeeeeeeeeeeeerste couplet...*quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
Als je 30 minuten kunt volzingenDat is bijna een hele CD
quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
*ik heb een pooooooooooooooooooootje met vet... al op de taaaaaaaaaaaaaaaafel gezet.... ik heb een potje potje potje potje veeeheeeheeet al op de taaaaafel gezet. Dit was het eeeeeeeeeeeeerste couplet...*
Ja beetje dom van jequote:Op woensdag 18 juli 2012 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, als ik dat nu ga doen weet iedereen dat ik 't ben
Laat ze meedoenquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ffffuuuuuu
Oh, en de buren zijn de hele tijd in de tuin bezig en nu ben ik bang dat ze me kunnen horen en raar vinden
Ja, want anders kun je het er alsnog voor of achter plakken, zeg maar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:56 schreef 2Happy4U het volgende:
moet je persé FOK! tijdens het nummer zelf zeggen of kan het niet van te voren zijn?
Ffffquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, want anders kun je het er alsnog voor of achter plakken, zeg maar.
Gewoon een eenlettergrepig woord uit de tekst vervangen door FOK!. Niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:00 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ffffwordt het gelijk veel moelijker
Wat stom zeg.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, want anders kun je het er alsnog voor of achter plakken, zeg maar.
Lezen is moeilijk?quote:Om fraude te voorkomen zul je de tekst 'FOK!' in de gezongen tekst moeten verwerken.
Ik ben een beetje dom denk ik, maar jij hebt toch al zon opname set? Of won je toen iets anders?quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
Ffffuuuuuu
Oh, en de buren zijn de hele tijd in de tuin bezig en nu ben ik bang dat ze me kunnen horen en raar vinden
Vroeg het me gewoon afquote:
Peheh zou niet iedereen dat hebben? Ik wel tenminstequote:Op woensdag 18 juli 2012 19:35 schreef Yuki het volgende:
Nou. Ingezonden.
I'm afraid I will regret this_!
Vast welquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:52 schreef princess-a het volgende:
[..]
Peheh zou niet iedereen dat hebben? Ik wel tenminste
Bekend probleem!quote:
Met zo'n fluitje eronder die de melodie meespeeltquote:Op woensdag 18 juli 2012 20:46 schreef PatriQue89 het volgende:
En ik ben heel kieskeurig in karaoke tracks.. Moet niet cheap klinken
Jaa..quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met zo'n fluitje eronder die de melodie meespeelt
Ik gok het eerstequote:Op woensdag 18 juli 2012 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
Kloonaccount? Of speciaal hiervoor aangemeld?
quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:24 schreef PatriQue89 het volgende:
Ok, ik heb iets..
Ik ga zo maar eens opnemen.. kijken of ik er wat leuks van kan maken
-dit soort informatie zorgt ervoor dat we kunnen herleiden wie jullie zijn, en dan is het ineens een stuk minder anoniem-quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:46 schreef PatriQue89 het volgende:
En ik ben heel kieskeurig in karaoke tracks.. Moet niet cheap klinken
Oh, helemaal niet aan gedacht. Excuus!quote:Op donderdag 19 juli 2012 00:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dit is dus niet de bedoeling heren. Het is anoniem, dus geen hints over liedjes, muziekinstrumenten en achtergrondkoren die je voor de gelegenheid hebt ingehuurd!
Het enige dat we nu weten is dat je WAARSCHIJNLIJK een man bent, maar misschien ben je dat ook helemaal nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:25 schreef Frankii het volgende:
[..]
Oh, helemaal niet aan gedacht. Excuus!
Je hebt een DMquote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:02 schreef ssebass het volgende:
Ah dat schiet al op. Krijg je trouwens een bevestiging van het insturen. Heb een tijd geleden mijn inzending gemaild en ga er maar van uit dat het is aangekomen.
direct messagequote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:34 schreef Pannenkoekendoos het volgende:
Wat is een DM dan ?
Sorry ben nieuw op fok
Je hebt het ondertussen gevonden zie ik. Tof... Ook dat je je hiervoor hebt aangeneld. Mocht je vragen hebben dan kun je natuurlijk altijd DMen(je hebt het nu toch gevondenquote:
Leuk dat je meedoetquote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:34 schreef Pannenkoekendoos het volgende:
Wat is een DM dan ?
Sorry ben nieuw op fok
Welkom!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:34 schreef Pannenkoekendoos het volgende:
Wat is een DM dan ?
Sorry ben nieuw op fok
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:37 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja! Op FOK! is het eerder 12 uur
Haaha ik zal het jullie maar besparen Mariah Carey haar hoge noten te krijsenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoop dat iemand het aangedurfd heeft om een grote ster te coveren.
Is joun webcamkwaliteit ook zo vreselijk :S?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:09 schreef Lesterr het volgende:
Waah spannend hoor, het idee dat iedereen straks naar JOU luistert. Heb zin om de rest te beluisteren!
Ik heb gewoon een webcam in me laptop, en het viel me mee moet ik zeggen haha. Maar je wordt toch onherkenbaar gemaakt, so it's all goodquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:10 schreef Pannenkoekendoos het volgende:
[..]
Is joun webcamkwaliteit ook zo vreselijk :S?
Wat is een grote ster?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoop dat iemand het aangedurfd heeft om een grote ster te coveren.
Ik zal het niet zeggen, toch liev van jequote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:23 schreef Greys het volgende:
En als iemand straks bv zegt (ik noem maar iets, ik heb nog niets gehoord...) 'Goh die nummer 3 is goed zeg', dat je dan niet roept 'Dank je!'
Ik bedoel vooral Queen, Ella Fitzgerald enzo. Mensen die je niet maar zo even kan coveren.quote:
Ik zal volgende ronde even een Steven Tyler doen voor jequote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral Queen, Ella Fitzgerald enzo. Mensen die je niet maar zo even kan coveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |