quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Op deze manier had een HRT nog voor pole kunnen meedoen
quote:
quote:
En dan Maldonado vanaf nr 1quote:
Hoop doet levenquote:
De auto is vrijwillig uitgezet hoor.quote:Pit » Hamilton: "We need to stop the car. Please stop and switch off."
Maar wat nu als de auto op moment van stilzetten nét genoeg benzine aan boord nog heeft om aan minimum te voldoen, maar niet zelfstandig naar pit kon rijden en er nog boven blijven?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:04 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
De auto is vrijwillig uitgezet hoor.
Ja, dat verbaast mij ook heel erg.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:05 schreef M.Melandri het volgende:
Wat een verschil maken die 3 ook met hun teamgenoten
Gewoon meer pure snelheidquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:07 schreef truedestiny het volgende:
Zullen een wat betere auto hebben dan hun team maatjes?
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:07 schreef Nober het volgende:
Ferrari alonso dus al wat beter dan voorheen, hopelijk ook in de race.
Heb het ook over Alonso,Maldonado en Hamilton, die 3 maakte puur het verschil. Morgen weer een ander verhaal met die gare Pirelli'squote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Webber was maar 0.093 langzamer dan Vettel in Q2.
Bewijs als woorden verdraaid worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Altijd al afgevraagd, waarom neemt het team zelf alle interviews ook op?
Maar zijn vriendin/vrouw niet...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Godverdomme wat is die Maldonado lelijk.
Volgens mij voor training en sponsoren. Om te luisteren of ze geen gekke dingen zeggen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Senna is overrated? Van Massa weten we al dat hij niet goed genoeg is? En de updates bij McLaren zijn niet in Button's voordeel?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heb het ook over Alonso,Maldonado en Hamilton, die 3 maakte puur het verschil. Morgen weer een ander verhaal met die gare Pirelli's
Alonso krijgt 30 miljoen per jaar, misschien geeft hij wel een maandsalaris aan Maldonado als hij met Hamilton crasht.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Hamilton en Maldonado .... kan nog gezellig worden in de eerste bocht.
Senna is overschat, maar Maldonado ook wel erg onderschat. Natuurlijk laten Button en Massa het liggen, maar ik heb niet het idee dat er meer in de Ferrari en Mclaren zat dan Alonso en Hamilton lieten zien, Massa en Button zijn natuurlijk ook geen prutsers.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:14 schreef Nober het volgende:
Räikkönen
Grosjean
[..]
Senna is overrated? Van Massa weten we al dat hij niet goed genoeg is? En de updates bij McLaren zijn niet in Button's voordeel?
Massa viel tegen inderdaad. Webber en Button zaten vlakbij de top 10... in tijd scheelde het bijna niets. Kan een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:32 schreef Googolplexian het volgende:
Hamilton was gewoon een kwestie van te weinig peut.
Webber, Button, Massa ...
Controle of ze niet dingen zeggen die ze eigenlijk niet mogen zeggen. Daarnaast kan je zo het originele interview terugluisteren, want ze zullen zelf ook wel eens de krant lezen, maar wat daar staat wordt nogal eens verdraaid.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Daarom draagt hij ook meestal een helm.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Godverdomme wat is die Maldonado lelijk.
Gefeliciteerd met je voorspellende gave.quote:
Ze is bij hem omdat hij lief is, heus niet om zijn geld hoor.quote:
Helemaal waar ... maar ik neem het Massa ook niet echt kwalijk. Als hij vooraan rijdt is de kans namelijk precies 1 dat Alonso er vlak achter rijdt en Massa z'n plaats moet afstaan. Lekkere motivatie. Dat hij z'n eerste race na z'n ongeluk niet mocht winnen versterkt dat alleen maar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:36 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Massa viel tegen inderdaad. Webber en Button zaten vlakbij de top 10... in tijd scheelde het bijna niets. Kan een keer gebeuren.
laat hij eerst maar eens in de buurt van Alonso komen voordat we over inhouden moeten gaan pratenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Helemaal waar ... maar ik neem het Massa ook niet echt kwalijk. Als hij vooraan rijdt is de kans namelijk precies 1 dat Alonso er vlak achter rijdt en Massa z'n plaats moet afstaan. Lekkere motivatie. Dat hij z'n eerste race na z'n ongeluk niet mocht winnen versterkt dat alleen maar.
Vorige race bleef hij de hele tijd dicht bij Alonso.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
laat hij eerst maar eens in de buurt van Alonso komen voordat we over inhouden moeten gaan praten
Ik heb geen geld, maar toch n mooie vrouw, wat doe ik dan fout?quote:Ze is bij hem omdat hij lief is, heus niet om zijn geld hoor.
Dat betekent toch niet dat hij sneller is/was? Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik qua sport een heel slecht geheugen heb en als zo'n race afgelopen is blijft er weinig hangen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorige race bleef hij de hele tijd dicht bij Alonso.
twitter:MBrundleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:18:28Could be big problems for Lewis yet as he did not return to the pits after Q3 under power reageer retweet
En dan had Kobayashi nog last van technisch malheur. Dus het had nog beter kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:23 schreef JohnB52 het volgende:
Zie nu pas dat Sauber er ook prima bijstaat : 6 & 10! Bij elkaar nog beter dan Massa in z'n eentje ;-)
Is leuk voor hem, maar als je 27 bent en daar nog "rondhuppelt" wordt de kans op F1 wel steeds kleinerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:21 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)n-spaanse-hoofdrace/
Brundle heeft misschien al iets gehoordquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt eraan wat he, als ze het expres hebben gedaan, dan kunnen er sancties volgen, als er echt n probleem was, dan niet. Lewis kreeg over de boordradio ook geen antwoord op zn vraag: is it the gearbox?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:25:20Little bird tells me McLaren have admitted @LewisHamilton stopped on track cos no fuel. Not allowed. May well get sporting penalty #BBCF1 reageer retweet
Dan kan-ie 10 pitstops makenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie webber nog wel n stuk vooraan rijden, las dat hij nog 5 setjes soft en 6 hard over heeft?
Wat heb je er aan met waarschijnlijk drie stops?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie webber nog wel n stuk vooraan rijden, las dat hij nog 5 setjes soft en 6 hard over heeft?
Hij zal wel weer 4e wordenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat heb je er aan met waarschijnlijk drie stops?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:37:21McLaren boss Martin Whitmarsh admits fuel shortage caused stop. Says a "technical problem led to that situation". Hoping for force majeure reageer retweet
Q2 had hij gewoon gehaald hoor. Was in Q1 sneller dan beide STR en Sergio Perez. Dus de tijd van Senna had weinig uitgemaakt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:39 schreef LWD-Godius het volgende:
Felipe Massa zou Q2 niet eens halen als Senna niet zo'n domme fout had gemaakt, wat een schande.
twitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:11Hamilton's car had 1.3 litres of fuel remaining in tank after he stopped. You need 1lt for FIA sample and approx 2lt for in lap. reageer retweet
Dan zit ik vast ergens verkeerd te kijken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Q2 had hij gewoon gehaald hoor. Was in Q1 sneller dan beide STR en Sergio Perez. Dus de tijd van Senna had weinig uitgemaakt.
twitter:easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:41:30Martin Whitmarsh firm that Lewis had enough fuel to get back to the pits after pole for #SpanishGP reageer retweet
twitter:easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:04Stewards now investigating "technical issue" that made team tell Lewis to stop on track reageer retweet
Grappig is wel geheel tegenstrijdig met wat die gasten van BBC en Sky twitterenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:45 schreef ElmarO het volgende:
twitter:easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:41:30Martin Whitmarsh firm that Lewis had enough fuel to get back to the pits after pole for #SpanishGP reageer retweet
twitter:easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:04Stewards now investigating "technical issue" that made team tell Lewis to stop on track reageer retweet
Het is ook nog niet duidelijk of Hamilton straf gaat krijgen, als ik het goed begrijp had hij op het moment van stoppen zo'n 2,5 a 3 liter in z'n tank moeten hebben en er zat maar 1, 3 inquote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:20 schreef MoriniStylr het volgende:
Ze moeten dat wel eens gaan aanpakken, het stoppen onder het mom van geen benzine. Vooral na het einde van de race. Het moet wel gelijk voor iedereen blijven.
Nou, schrap die 107% regel dan ook maarquote:FIA verleent clementie aan trage Karthikeyan
Narain Karthikeyan had een dramatische kwalificatie op zaterdagmiddag en was maar liefst 8,5 seconde langzamer dan de snelste tijd in Q1. Ruim buiten de 107%, maar hij mag zondag toch van start gaan.
De auto bleek onbetrouwbaar en dat zat de Indiër op zaterdagmiddag behoorlijk dwars. Aangezien hij op zaterdagochtend demonstreerde dat hij wel degelijk een tijd kon rijden die hem op de grid had geplaatst, streek de FIA met de hand over het hart.
Karthikeyan zal natuurlijk wel als 24ste en laatste van start gaan.
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:01:34McLaren declining to give explanation for reason Lewis was told to stop: but says FIA took 1.3-litre fuel sample. Full story soon reageer retweet
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:51:20Here is more on the McLaren fuel situation, and why Lewis Hamilton's pole position hangs in the balance http://t.co/4xURTVen reageer retweet
17de in Q2, 14de in Q1? Weet niet precies, Hamilton stond 15de (1:23.989) maar vond het toch nodig om een run op options te doen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:45 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dan zit ik vast ergens verkeerd te kijken.
Begint er wel steeds meer op te lijken.quote:
twitter:willbuxton twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:44:06Is 1.3 litres enough? Engine guys I've spoken to say no way. After sample taken nowhere near enough to make it back. reageer retweet
Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemenquote:
Ik zie het al gebeuren.. Maldonado trapt te zwaar op de rem, en eindigt in de grindbak ..quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Begint er wel steeds meer op te lijken.twitter:willbuxton twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:44:06Is 1.3 litres enough? Engine guys I've spoken to say no way. After sample taken nowhere near enough to make it back. reageer retweet
Maldonado = Gaston Mazzacane 2.0quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemenMaar ja, het is en blijft Malle Donna, het blijft gewoon een beunhaas
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Maldonado = Gaston Mazzacane 2.0
[ afbeelding ]
van zn wikipaginaquote:After running up to third without stopping, he ran over his pitcrew and dropped out of the race later.
0.017 sneller dan Alonso, je doet alsof het 3 seconden is. Maar wat had Hamilton gereden met meer benzine? 1:22.1?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemenMaar ja, het is en blijft Malle Donna, het blijft gewoon een beunhaas
Ik was eerderquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99564
Hamilton naar de laatste plek
Voor zover ik weet niet. Je moet echt pole rijden om hem ook achter je naam te krijgen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:53 schreef JohnB52 het volgende:
Maar ik vraag me dan af: komt de pole dan ook op naam van Maldonado? Dat zou het wel wat toffer maken :-)
Ben ik het ten dele mee eens. Ben een Hamilton-fan maar regels..... zijn regels.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:54 schreef Droopie het volgende:
vind ik beetje overdreven, p8 of p10 was voldoende geweest.
doet ie toch ergens iets goedquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef nils7 het volgende:
Als Fernando morgen wint gaat ie gewoon aan de leiding met die grafbak in het WK
En dan doet Massa toch ergens iets fout. Op het randje net niet in Q1 blijven steken.quote:
Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op polequote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Je moet echt pole rijden om hem ook achter je naam te krijgen.
[..]
Ben ik het ten dele mee eens. Ben een Hamilton-fan maar regels..... zijn regels.
Klopt hij start vanaf pole. Maar in de boeken krijgt hij hem niet bijgeschreven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op pole
Dit doet me denken aan de ontelbare keren dat Raikkonen pech had in zijn jaren bij McLaren. De geschiedenis herhaalt zichzelfquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:19 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Wat is er toch aan de hand bij McLaren?
In 2011 heeft Hamilton zelf zijn seizoen verpest, nu doet McLaren het. Ongelofelijk hoeveel pech hij tot nu toe al gehad heeft: Talloze mislukte pitstops, een versnellingsbakwissel en nu dit weer. Het is echt kansloos hoeveel punten ze dit seizoen al verspeeld hebben, zowel bij Button als bij Hamilton.
Genoeg sample dus, maar bestraft vanwege het stilvallen. Beetje overdreven straf vind ik, p10 was beter geweest. Het gebeurde immers in Q3quote:The Stewards received a report from the Race Director which stated that during post-qualifying scrutineering a sample of fuel was required from car 4, however, the car failed to return to the pits under its own power as required under Article 6.6.2 of the FIA Formula One Technical Regulations.
The Stewards heard from the team representative Mr Sam Michael who stated that the car stopped on the circuit for reasons of force majeure. A team member had put an insufficient quantity of fuel into the car thereby resulting in the car having to be stopped on the circuit in order to be able to provide the required amount for sampling purposes.
As the amount of fuel put into the car is under the complete control of the Competitor the Stewards cannot accept this as a case of force majeure.
The Stewards determine that this is a breach of Article 6.6.2 of the FIA Formula One Technical
Regulations and the Competitor is accordingly excluded from the results of the Qualifying Session. The Competitor is however allowed to start the race from the back of the grid.
Onzin. In de derde VT heeft karthikeyan gewoon laten zien binnen de 107% te kunnen rijden. Daar had hij namelijk een tijd staan van 1:28.207 terwijl de 107% tijd 1:28.363 was.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nou, schrap die 107% regel dan ook maar![]()
En die laatste zin in dat bericht
Klopt inderdaad. Verschrikkelijk frustrerend was dat.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:20 schreef zoem het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan de ontelbare keren dat Raikkonen pech had in zijn jaren bij McLaren. De geschiedenis herhaalt zichzelf
Precies wat ik dacht.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Beetje overdreven straf vind ik, p10 was beter geweest. Het gebeurde immers in Q3
Maar geen tijd hebben in Q3 levert plaatst 10 op normaal gesproken. Dus een beetje een zware straf is het wel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op pole
En hier artikel 6.6.2quote:Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time
during the Event.
Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a
sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been
driven back to the pits under its own power.
Nu ik het verhaal/interview zo teruglees dan is de straf inderdaad wat zwaar uitgevallen. Genoeg brandstof voor een sample, maar daarvoor wel vroegtijdig moeten stoppen. Tja...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:26 schreef kepler het volgende:
[..]
En hier artikel 6.6.2
Dus niet bij de race
Mogen ze van mij wel toevoegen. Vond datd e vorige race zo jammer met Vettel en Raikkonen. Denk nml dat Vettel de pits anders niet had gehaald.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:26 schreef kepler het volgende:
[..]
En hier artikel 6.6.2
Dus niet bij de race
Is dat zo? Wist ik niet, lullig voor Maldonado want hij was uiteindelijk legaal de snelstequote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klopt hij start vanaf pole. Maar in de boeken krijgt hij hem niet bijgeschreven.
Met Lotus op de 2e startrij verwacht ik een goeie start van Kimi, zoals ie dat ook al in de vorige races hadquote:Lewis Hamilton is zijn pole-position kwijt. De FIA heeft de Brit verwezen naar de laatste startplaats, nadat hij na zijn snelste ronde stil kwam te vallen. Het betekent dat Pastor Maldonado namens Williams de pole overneemt.
Hamilton viel stil met een praktisch lege tank, waarin volgens de FIA niet genoeg benzine zat om een monster van te nemen. En sinds diezelfde Hamilton dat overkwam in Canada 2010 is dat verboden, waardoor de Brit uit de uitslag van de kwalificatie geschrapt werd. Dit betekent dat Pastor Maldonado voor het eerst in zijn carričre een Formule 1-race vanaf pole mag starten.
Fernando Alonso start nu vanaf de eerste rij, voor de beide coureurs van Lotus.
Hij heeft dit seizoen al een tijdje aan de leiding gestaan. En we vergeten het belangrijkste, Karthikeyan start niet als laatste.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef nils7 het volgende:
Als Fernando morgen wint gaat ie gewoon aan de leiding met die grafbak in het WK
Zou leuk zijn. 5 races, 5 verschillende winnaars, 5 verschillende coureurs constructeurs.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ik denk dat Lotus de grootste kans heeft om de race te winnen
twitter:NataliePinkham twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 19:42:45The moment @Pastormaldo found out he got pole.... With his gorgeous girlfriend Gabi http://t.co/C8cXIuVo reageer retweet
Wat voor straf zouden ze het team moeten geven dan, volgens jou?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:14 schreef THEFXR het volgende:
Het team is schuld,maar lewis krijgt de straf!
Omdat hij er als coureur een voordeel van had.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:14 schreef THEFXR het volgende:
Het team is schuld,maar lewis krijgt de straf!
Nu.nl over 'keuze' van Kobayashi.quote:Regerend wereldkampioen Sebastian Vettel besloot in de laatste kwalificatiefase geen tijd te klokken. De Duitse coureur van Red Bull deed dat om zijn banden te sparen, een keuze die ook Michael Schumacher en de Japanner Kamui Kobayashi maakten.
http://www.nu.nl/sport/28(...)-weinig-benzine.html
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:22 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Omdat hij er als coureur een voordeel van had.
klopt ja, het was geen overleg, het team doet het en nu staat hij achteraanquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
Gewoon 2kg meer brandstof en Hamilton had gewoon pole. het team is gewoon ontzettend dom bezig.
Regelwijziging aangaande:quote:
Coureurs die geen tijd zetten in Q3 zullen op regenbanden moeten starten.quote:''Daarom kan ik ook zondag bepalen met welke banden ik aan de race ga beginnen'', verklaarde Vettel, die zevende op de startgrid staat, zijn keuze. ''Als ik een tijd had genoteerd, dan had ik de race sowieso moeten beginnen op de zachte banden.''
Hamilton heeft niks fout gedaan, het team.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:33 schreef Droopie het volgende:
hij heeft het ook in 2010 gedaan, toen werden de regels aangescherpt. misschien dat ze hem daarom extra hard straffen
En wat als hij morgen uitvalt?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Een meer gepaste straf zou zijn om het hele McLaren team geen constructeurspunten te geven imo.
Wat? Gewoon een willekeurig setje bij de Quickfit halen. Dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Regelwijziging aangaande:
[..]
Coureurs die geen tijd zetten in Q3 zullen op regenbanden moeten starten.
snap je punt, maar stiekem is een coureur maar een werknemer van het teamquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Een meer gepaste straf zou zijn om het hele McLaren team geen constructeurspunten te geven imo.
[..]
Hamilton heeft niks fout gedaan, het team.
Lotus-Renault is sneller dan Ferrari dus Alonso zal niet voor Kimi/Romain kunnen eindigen tenzij die een voorsprong kan opbouwen in die eerste stint.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:38 schreef Droopie het volgende:
leuk voor de gokkers/ onder ons, raikonnen of alonso @5 vettel @8 verder hebben alle andere hogere.odd op betfair. weer eens wat anders dan vettel vorig jaar met zijn @1.40 na een pole. een grote tombola en im loving it
Zou ik niet zo stellig durven beweren. In de vorige races was de racepace van Alonso meestal beter dan zijn kwalificatie-pace. En nu staat 'ie in de kwalificatie voor de Lotussen. Kansloos is 'ie dus zeker niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:45 schreef Nober het volgende:
Terug van weggeweest, denk ik.
[ afbeelding ]
[..]
Lotus-Renault is sneller dan Ferrari dus Alonso zal niet voor Kimi/Romain kunnen eindigen tenzij die een voorsprong kan opbouwen in die eerste stint.
Sinds dit weekend duidelijk niet meer.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:45 schreef Nober het volgende:
Terug van weggeweest, denk ik.
[ afbeelding ]
[..]
Lotus-Renault is sneller dan Ferrari
volgens mij op papier nog welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:01 schreef JohnB52 het volgende:
Haha, lewis en massa weer dicht bij elkaar op de grid!
Hamilton heeft geen penalty gekregen, maar een DQ, dan op papier toch ook geen pole?
En het blijft Alonso, hij kan hard pushen in de eerste stint. Probleem is wel dat hij vaak wegvalt in het laatste deel van de race...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou ik niet zo stellig durven beweren. In de vorige races was de racepace van Alonso meestal beter dan zijn kwalificatie-pace. En nu staat 'ie in de kwalificatie voor de Lotussen. Kansloos is 'ie dus zeker niet.
Niet zo raar met deze banden, je kunt alleen maar pacen ipv racen. Long runs zagen Lotus er erg sterk uit, maar Maldonado kan nog wel eens een belangrijke rol gaan spelen morgen aangezien inhalen niet zo makkelijk is op deze baan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
En het blijft Alonso, hij kan hard pushen in de eerste stint. Probleem is wel dat hij vaak wegvalt in het laatste deel van de race...
En dan wordt al jaren geroepen dat de Ferrari-leiding incompetent is...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zoveelste blunder van McLaren, iedere race hebben ze een cruciale fout gemaakt.
Jezus, Maldonado ... wat doe je?!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Frank Williams opstond toen Pastor P1 bleek te hebben
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Frank Williams opstond toen Pastor P1 bleek te hebben
Zou kunnen...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[ afbeelding ]
Hugo Chávez steekt een sigaar vanavond op!
Was net bezig met zijn vriendin...quote:Op zondag 13 mei 2012 00:08 schreef zoem het volgende:
[ afbeelding ]
Pastor ziet er hier niet echt vriendelijk uit
quote:Op zondag 13 mei 2012 00:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Zou kunnen...
Maldonado is an outspoken political figure, which is strange in the racing world. He considers himself a socialist and is a friend of Venezuelan president Hugo Chávez.
Je bent je alu-hoedje vergeten denk ik!quote:Op zondag 13 mei 2012 02:27 schreef vosss het volgende:
Die monteur heeft gewoon in opdracht van het team te weinig benzine erin gedaan. Het team gokte erop dat ze hierdoor pole konden halen en dat er sprake zou zijn van een force majeur (waarbij je dus wél ongestraft je auto aan de kant mag zetten in de uitloopronde) als men zou zeggen dat de monteur per abuis te weinig getankt had en dat het team dat zag en daarom besloot om direct de auto stop te zetten om zo te voldoen aan het minimale benzinepeil.
Bovendien hadden ze niet gegokt dat ze 6 tiende los van P2 zouden zijn.
Zo doorzichtig dit en iedereen die dit niet doorheeft is achterlijk en kan beter naar curling ofzo gaan kijken.
Buiten dat net goed dat ze hem naar achter gezet hebben. Lullig voor Lewis, maar het team maakt met opzet een fout en overtreed de regels. Dan wordt je gestraft. Prima straf dus ook.
Ik heb het niet gezien, maar hij zette hem toch pas stil toen de vlag uit hing?quote:Op zondag 13 mei 2012 04:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zie niet in wat er niet gepast is aan P24.
In een kwalificatie ontneem je op deze manier ook anderen de mogelijkheid een tijd te rijden (als ze er nog zijn) omdat je een gele dan wel rode vlag veroorzaakt.
net als Schumacher toen in in Monaco.
Laat die jongen nou, hij heeft bijna 12 uur in spanning gezeten, zag in de herhaling dat hamilton pole had, zet zn laptop aan, opent dit forum, en ziet maldonado op pole! Dan heeft vosss geen aluminium hoedje meer nodig ;-)quote:
Tegen de vangrail ja :-pquote:Op zondag 13 mei 2012 08:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar hij zette hem toch pas stil toen de vlag uit hing?
Idd. En iedereen was de finish al gepasseerd.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:24 schreef JohnB52 het volgende:
Dr waren er toch nog bezig met hun snelste ronde?
Of in de pits laten starten, kunnen ze nog wat langer nadenken over de bandenkeuzequote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Regelwijziging aangaande:
[..]
Coureurs die geen tijd zetten in Q3 zullen op regenbanden moeten starten.
Lijkt me geen onverstandig plan. Scheelt ook weer een deel risico op schade in de eerste bocht.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of in de pits laten starten, kunnen ze nog wat langer nadenken over de bandenkeuze
Dat heeft McLaren onderzocht. En het blijkt dat he (geheel terecht) simpelweg niet mag.quote:Heb je meteen duidelijkheid en niet die onderzoeken of het wel of niet "force majeure" is.
Zo is datquote:Op zondag 13 mei 2012 08:42 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Laat die jongen nou, hij heeft bijna 12 uur in spanning gezeten, zag in de herhaling dat hamilton pole had, zet zn laptop aan, opent dit forum, en ziet maldonado op pole! Dan heeft vosss geen aluminium hoedje meer nodig ;-)
In een jaaroverzicht toen (weet niet meer of het die van de engelse of de nederlandse was) hadden ze daar zo een handrem geluidje onder gezet.quote:
Ze houden het graag gecompliceerd bij de FIA, dan kunnen ze tenminste 5 uur vergaderen over zoiets simpels, uiteindelijk was het dat ook, er zat gewoon te weinig brandstof in de auto om het rondje naar de pits af te maken en nog een brandstof monster af te kunnen laten nemen.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:52 schreef Zorro het volgende:
Waarom de regels niet wat versimpelen? Na de kwali moet je op eigen kracht terug naar de pits. Lukt dat niet, door wat voor reden ook, dan een straf. Gewoon verantwoordelijkheid van het team om een fatsoenlijke auto te hebben. Heb je meteen duidelijkheid en niet die onderzoeken of het wel of niet "force majeure" is.
Nouja als ze alleen maar als regel stellen dat de teams 1 liter brandstof over moeten houden dan stoppen 10 auto's na de streep.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze houden het graag gecompliceerd bij de FIA, dan kunnen ze tenminste 5 uur vergaderen over zoiets simpels, uiteindelijk was het dat ook, er zat gewoon te weinig brandstof in de auto om het rondje naar de pits af te maken en nog een brandstof monster af te kunnen laten nemen.
Laat hem maar naar Ferrari gaan, is gezellig weer samen met Fernandinho, ik denk dat hij wel bij McLaren blijft, hij laat toch weer regelmatig zien dat hij sneller is dan ideale schoonzoon Buttonquote:Op zondag 13 mei 2012 10:13 schreef Meike26 het volgende:
Heb er geen bron bij gezien, maar Olav tweette zojuist dat de relatie Hamilton Mclaren onder vuur staat. Bernie sprak er zich eerder dit jaar ook al over uit en ik gok er op dat we Hamilton volgend jaar niet meer in een McLaren gaan zien !
Dat zou vanzelf ook betekenen dat er wat met stoeltjes geschoven word bij MercedesGP, ForceIndia en overige teams.
Ook al ben ik geen fan van Lewis, het lijkt mij wel erg stoer als hij volgend jaar naar Williams gaat
Maldonado en Bruno Senna hebben toch maar voor één jaar getekend ?
Bij Lotus hebben ze heul niet genoeg geld voor 2 wereldkampioenen.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:15 schreef JohnB52 het volgende:
De engelse pers had ie t over, maar die willen natuurlijk wat te schrijven hebben, nu hun stukje over hoe briljant deze actie was van mclaren de prullenbak in kan.
Hamilton naar Mercedes of naar Lotus?
Volgens mij hadden we het over Hamilton, niet over Schumi in 2006.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/2006_Monaco_Grand_Prix
Montoya heeft helemaal geen zin meer in F1. Die willen lekker rondknallen met een simpele stalen kar.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Weg uit de F1, is voor iedereen beter en dan Montoya voor in de plaats
Hij is nog één van de weinige echte racers dus hem maar liever blijven, zien we nog watquote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
En zn pens is ook veel te dik geworden. Die past volgens mij niet eens meer in een F1 bolidequote:Op zondag 13 mei 2012 10:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Montoya heeft helemaal geen zin meer in F1. Die willen lekker rondknallen met een simpele stalen kar.
Die past niet meer in een F1 wagen hoorquote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Geen Montoya terug aubquote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Alle members hebben het team verlaten. Toen ze naar het hotel gingen. Verwacht wordt dat ze vandaag weer terug komen.quote:
Niet zo vreemd dat er wat ruzie volgt na zo'n fout.quote:
Wie anders?quote:Op zondag 13 mei 2012 10:24 schreef vosss het volgende:
Waarom wil je in godesnaam Bianchi erbij hebben?
Wil je soms een paar dooien zien volgend jaar?![]()
Dat maakt me geen zak uit. Voor mijn part sinterklaas. Alles beter dan die gek!quote:
Montoya is al gewogen en te licht bevonden voor de F1.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Eh, te zwaar bedoel je.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Montoya is al gewogen en te licht bevonden voor de F1.
quote:Op zondag 13 mei 2012 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen Montoya terug aub
nouja ik ben tevreden als 2013:
RBR:
Vettel/Ricciardo
McLaren:
Button/Di Resta
Ferrari:
Alonso/Perez
Mercedes:
Rosberg/Hulkenberg
Renault:
Raikkonen/Grosjean
Sauber:
Kobayashi/Bianchi
Williams:
Webber/Maldonado
Force India:
Massa/Valsecchi
STR:
Vergne/Frijns
Caterham:
Kovalainen/vdGarde
Virgin:
Glock/Pic
HRT:
Clos/Calado
maar dat gebeurt toch niet
Later ook hoogst onwaarschijnlijkquote:
twitter:radarguruf1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 10:31:48#F1 radar update 10:31 CEST: Remaining overcast. Showers to the north-west have fizzled out, no rain showing anywhere across NE Spain atm reageer retweet
twitter:CraigLongdon_F1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 07:13:58Well... I enjoyed working F1 but I can sadly say not with McLaren after yesterday. I wish Jenson and Lewis all my luck today! reageer retweet
twitter:CraigLongdon_F1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 08:03:36@ronnyvenezuela I can't tell you anymore than I have already put up on here. All I'll say is, I have left after getting the blame. reageer retweet
twitter:CraigLongdon_F1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 08:04:59@ronnyvenezuela @puenteadrian Yes, I left, then someone else did then this morning some did. 3 people so far. reageer retweet
twitter:CraigLongdon_F1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 08:22:27@ronnyvenezuela @puenteadrian Oh right. I get you know. Honestly, Martin will leave soon because of the pressure. reageer retweet
Dat is de brandstofmeneer?quote:Op zondag 13 mei 2012 10:51 schreef ElmarO het volgende:
Het gaat overigens lekker bij McLaren als we deze tweets mogen geloven:twitter:CraigLongdon_F1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 08:03:36@ronnyvenezuela I can't tell you anymore than I have already put up on here. All I'll say is, I have left after getting the blame. reageer retweet
Misschien kunnen ze iemand uit de Indys halen.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt me geen zak uit. Voor mijn part sinterklaas. Alles beter dan die gek!
Dank u!quote:Op zondag 13 mei 2012 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn er wel meer
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
Nouja Button kreeg zn setup ook niet in orde gister hoorquote:Op zondag 13 mei 2012 11:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gaat lekker bij McLaren dus.
Het is ook altijd wat daar en het is áltijd Lewis.
Ik weet nog eentje die heel veel ervaring heeftquote:Op zondag 13 mei 2012 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze iemand uit de Indys halen.
Liever niet hem. Doe dan maar Castroneves of Briscoe.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet nog eentje die heel veel ervaring heeft
Volgens Auto Motor und Sport waren de leidingen ontlucht en heeft de benzineman daar geen rekening mee gehouden of was hem dat niet verteld, vandaar bijna 2 liter te weinigquote:Op zondag 13 mei 2012 11:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Gaat lekker bij McLaren dus.
Het is ook altijd wat daar en het is áltijd Lewis.
Castroneves wil vast niet. Die is iets te succesvol in wat hij nu doet.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Liever niet hem. Doe dan maar Castroneves of Briscoe.
Je weet het nooit. Villeneuve, Montoya en Bourdais waren ook zo gek.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Castroneves wil vast niet. Die is iets te succesvol in wat hij nu doet.
En DaMatta, Andretti en hoe heten al die mislukkelingen ook alweer? Het blijkt telkens maar weer dat allerbesten uit de VS in de F1 hooguit meekunnen met de middelmaat. En andersom rijden de F1-rejects voorin mee in Amerika. Dan is het dus gewoon een lagere klasse.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je weet het nooit. Villeneuve, Montoya en Bourdais waren ook zo gek.
Alleen een beetje jammer dat hij in de NASCAR al jaren in de tweede lijn meerijdt en op enkele overwinningen op Roadcourses na nooit echt door heeft kunnen breken.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Montoya heeft helemaal geen zin meer in F1. Die willen lekker rondknallen met een simpele stalen kar.
Glijdtlicht had t over schumacher in monaco! De boel ophouden en dan op pole willen komen, daar reageerde ik opquote:Op zondag 13 mei 2012 10:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we het over Hamilton, niet over Schumi in 2006.
Ik vond de combinatie Räikkönen/Montoya bij McLaren destijds wel erg tof.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat hij in de NASCAR al jaren in de tweede lijn meerijdt en op enkele overwinningen op Roadcourses na nooit echt door heeft kunnen breken.
Klopt, maar Malle Dano is niet beter dan die jongens. En die kan ook een pole pakken.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En DaMatta, Andretti en hoe heten al die mislukkelingen ook alweer? Het blijkt telkens maar weer dat allerbesten uit de VS in de F1 hooguit meekunnen met de middelmaat. En andersom rijden de F1-rejects voorin mee in Amerika. Dan is het dus gewoon een lagere klasse.
Dat coureurs denken dat zij goed genoeg zijn omdat ze denken dat ze de beste zijn hoort bij hun instelling. De instelling waarmee ze zover gekomen zijn. Fans die er weer een keer intrappen en denken dat zo iemand het gaat redden zijn gewoon vrij dom bezig.
Alesi?quote:Op zondag 13 mei 2012 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet nog eentje die heel veel ervaring heeft
En nu Indycar al jaren geen schim meer van zichzelf is zal het er niet beter op geworden zijn.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En DaMatta, Andretti en hoe heten al die mislukkelingen ook alweer? Het blijkt telkens maar weer dat allerbesten uit de VS in de F1 hooguit meekunnen met de middelmaat.
JPM is gewoon een middenvelder in het NASCAR veld.quote:En andersom rijden de F1-rejects voorin mee in Amerika. Dan is het dus gewoon een lagere klasse.
zeker, alleen was de McLaren destijds net niet helemaal top.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vond de combinatie Räikkönen/Montoya bij McLaren destijds wel erg tof.
quote:Op zondag 13 mei 2012 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen Montoya terug aub
nouja ik ben tevreden als 2013:
RBR:
Vettel/Ricciardo
McLaren:
Button/Di RestaHamilton
Ferrari:
Alonso/Perez
Mercedes:
RosbergDi Resta/Hulkenberg
Renault:
Raikkonen/Grosjean
Sauber:
Kobayashi/BianchiRosberg
Williams:
Webber/Maldonado
Force India:
Massa/Valsecchi
STR:
Vergne/Frijns
Caterham:
Kovalainen/vdGarde
Virgin:
Glock/Pic
HRT:
Clos/Calado
maar dat gebeurt toch niet
Razia win, Valsexy 3, GAR 6.quote:
twitter:redbullf1spy twitterde op zondag 13-05-2012 om 10:54:19Our friend @EROK has been asked to turn the music down in Paddock Club by our neighbours from McLaren. Shame - it was a 'banging tune'. reageer retweet
twitter:EROK twitterde op zondag 13-05-2012 om 10:36:22Why does @McLarenF1 keep asking us to turn the music down? You won't be able to hear it from the back of the grid. reageer retweet
Klagen over geluidsoverlast als F1 teamquote:Op zondag 13 mei 2012 11:36 schreef ElmarO het volgende:
twitter:redbullf1spy twitterde op zondag 13-05-2012 om 10:54:19Our friend @EROK has been asked to turn the music down in Paddock Club by our neighbours from McLaren. Shame - it was a 'banging tune'. reageer retweet
twitter:EROK twitterde op zondag 13-05-2012 om 10:36:22Why does @McLarenF1 keep asking us to turn the music down? You won't be able to hear it from the back of the grid. reageer retweet
Jawel hoor.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar Malle Dano is niet beter dan die jongens. En die kan ook een pole pakken.
Villeneuve reed de rest van de Indy helemaal zoek, in de F1 bleek het in een gewone auto een heel gemiddelde coureur. JPM idem, was een sensatie in de VS, had in de F1 een half jaar nodig om aan te klampen bij een middelmatig coureur als Ralf, en werd daarna helemaal zoek gereden door Raikkonen. Het leek nog even wat omdat die Williams een hele goede auto was en nog met te brede banden mocht rijden ook, maar als je daar twee van dat soort coureurs in hebt zitten wordt je toch geen kampioen. Het verschil met Raikkonen was gewoon te groot om iets in de F1 te kunnen betekenen, en toen was de zoveelste teleurstelling uit de VS een feit.quote:Villeneuve is ook WK geworden. (en Mario ook, maar je had het waarschijnlijk over Michael)
Da Matta was zelfs in Amerika trouwens een povere coureur
Maar wil je nu beweren dat coureurs als Valsecchi, vdGarde en Maldonado, die jaren pover rijden in de GP2 beter zijn dan de top van de Indy? Want dat is natuurlijk onzin.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor.
[..]
Villeneuve reed de rest van de Indy helemaal zoek, in de F1 bleek het in een gewone auto een heel gemiddelde coureur. JPM idem, was een sensatie in de VS, had in de F1 een half jaar nodig om aan te klampen bij een middelmatig coureur als Ralf, en werd daarna helemaal zoek gereden door Raikkonen. Het leek nog even wat omdat die Williams een hele goede auto was en nog met te brede banden mocht rijden ook, maar als je daar twee van dat soort coureurs in hebt zitten wordt je toch geen kampioen. Het verschil met Raikkonen was gewoon te groot om iets in de F1 te kunnen betekenen, en toen was de zoveelste teleurstelling uit de VS een feit.
Andersom doen Coureurs als Doornbos en Bourdais het daar wel aardig, dan is de conclusie onvermijdelijk dat er gewoon een niveauverschil is.
Hangt er vanaf hoe je het leest.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Glijdtlicht had t over schumacher in monaco! De boel ophouden en dan op pole willen komen, daar reageerde ik op
quote:Op zondag 13 mei 2012 04:13 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zie niet in wat er niet gepast is aan P24.
In een kwalificatie ontneem je op deze manier ook anderen de mogelijkheid een tijd te rijden (als ze er nog zijn) omdat je een gele dan wel rode vlag veroorzaakt.
net als Schumacher toen in in Monaco.
Ik las het alsof Kepler op het eerste deel reageerde (dus de P24 van Hamilton). En daar reageerde ik op.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 13 mei 2012 11:55 schreef Mickeys het volgende:
Word zo wel een beetje kinderachtig weekend
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 11:53:33Empty track in Barcelona as the Porsche Supercup race has been cancelled, apparently due to issues with cracking wheels reageer retweet
Goeie reclame voor de velgenfabrikant.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:59 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 13-05-2012 om 11:53:33Empty track in Barcelona as the Porsche Supercup race has been cancelled, apparently due to issues with cracking wheels reageer retweet
Geen idee, ik volg zowel de GP2 als die Indy niet. Maar als de beste darters uit Café Barzicht klop krijgen in Bar Cafézicht en middelmatige darters uit Bar Cafézicht winnen in Café Barzicht, dan hoef ik me niet te verdiepen in techniek en stijl van de verschillende darters om te weten dat er in Bar Cafézicht op een hoger niveau wordt gedart dan in Café Barzicht.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar wil je nu beweren dat coureurs als Valsecchi, vdGarde en Maldonado, die jaren pover rijden in de GP2 beter zijn dan de top van de Indy? Want dat is natuurlijk onzin.
Nee, maar wel te slecht voor een topauto. Begin onderaan zoals GP2-ers en ze halen het niet. JPM was natuurlijk gewoon een mislukking, hij kon zijn plek niet waarmaken. Miste de vaardigheid om echt hard te gaan met een F1 auto. Bourdais ook, maar hard gaan met een Indy lukte hem wel, tov de concurrentie althans.quote:Kijk, dat Hamilton, Vettel en Schumacher beter zijn dan een Montoya of een Bourdais kan ik mee inkomen, maar zo gruwelijk slecht zijn die heren nu ook weer niet.
Dat gaat me iets te ver. Montoya wist ook nog wel eens een race te winnen. De kwaliteiten van een Räikkönen, Vettel of Alonso heeft hij niet, maar dat geldt voor veel meer F1-coureursquote:Op zondag 13 mei 2012 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
JPM was natuurlijk gewoon een mislukking, hij kon zijn plek niet waarmaken. Miste de vaardigheid om echt hard te gaan met een F1 auto. Bourdais ook, maar hard gaan met een Indy lukte hem wel, tov de concurrentie althans.
Dat is ook niet heel raar als je in een topauto zit. Hij hoefde vaak alleen Ralf te kloppen op snelheid, en dat is nou eenmaal geen hele grote opgave want die kon er ook niet heel erg veel van.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat gaat me iets te ver. Montoya wist ook nog wel eens een race te winnen.
Ik ben van mening dat Raikkonen ook niet de kwaliteiten heeft van Vettel of Alonso, maar dat terzijde. Het verschil met Raikkonen was wel erg groot. Je hebt in de F1 nou eenmaal coureurs die het mogen proberen en die in een F1 auto gewoon niet snel genoeg blijken om potten te breken. Die rijden hun rondjes in het achter en middenveld, en na een tijdje is het mooi geweest en dient de volgende generatie zich aan die het mag proberen. Niks mis mee, alleen sommigen vallen omhoog (Ralf) en anderen mogen hoog instappen (JPM, Villeneuve), dat is geen van beide gevallen een reden om te doen alsof ze goed zijn.quote:De kwaliteiten van een Räikkönen, Vettel of Alonso heeft hij niet, maar dat geldt voor veel meer F1-coureurs
Ik denk dat we het in principe wel eens zijn, maar ik denk dat je het toch iets te zwart-wit ziet. Ik vind Montoya passen binnen de categorie Webber, Button, Rosberg. Absoluut geen slechte coureurs, beslist F1-waardig, maar zeker geen toprijders. Räikkönen, Alonso en Vettel zijn dat volgens mij wel. Kijk bijvoorbeeld hoe Räikkönen een drukke eerste bocht doorkomt: hij raakt bijna nooit iemand. Extreem snelle, maar beheerste reflexen. Daarnaast heeft hij vrijwel altijd een extreem sterke racesnelheid, kan hij goed verdedigen en zijn zijn inhaalacties gecontroleerd gedurfd. Schumacher heeft hem destijds niet voor niets aangewezen als zijn vervanger bij Ferrari.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel raar als je in een topauto zit. Hij hoefde vaak alleen Ralf te kloppen op snelheid, en dat is nou eenmaal geen hele grote opgave want die kon er ook niet heel erg veel van.
[..]
Ik ben van mening dat Raikkonen ook niet de kwaliteiten heeft van Vettel of Alonso, maar dat terzijde. Het verschil met Raikkonen was wel erg groot. Je hebt in de F1 nou eenmaal coureurs die het mogen proberen en die in een F1 auto gewoon niet snel genoeg blijken om potten te breken. Die rijden hun rondjes in het achter en middenveld, en na een tijdje is het mooi geweest en dient de volgende generatie zich aan die het mag proberen. Niks mis mee, alleen sommigen vallen omhoog (Ralf) en anderen mogen hoog instappen (JPM, Villeneuve), dat is geen van beide gevallen een reden om te doen alsof ze goed zijn.
Toch was Ralf in 1999 heel aardig. En niet slechter dan Hill in 98.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook niet heel raar als je in een topauto zit. Hij hoefde vaak alleen Ralf te kloppen op snelheid, en dat is nou eenmaal geen hele grote opgave want die kon er ook niet heel erg veel van.
[..]
Ik ben van mening dat Raikkonen ook niet de kwaliteiten heeft van Vettel of Alonso, maar dat terzijde. Het verschil met Raikkonen was wel erg groot. Je hebt in de F1 nou eenmaal coureurs die het mogen proberen en die in een F1 auto gewoon niet snel genoeg blijken om potten te breken. Die rijden hun rondjes in het achter en middenveld, en na een tijdje is het mooi geweest en dient de volgende generatie zich aan die het mag proberen. Niks mis mee, alleen sommigen vallen omhoog (Ralf) en anderen mogen hoog instappen (JPM, Villeneuve), dat is geen van beide gevallen een reden om te doen alsof ze goed zijn.
Dat is een fabeltje. Ik vind het verder een prima coureur, beetje druistig soms, en een verrijking voor de sport vanwege zijn karakter maar het idee dat hij extra snelheid zou hebben tov de subtop is nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat we het in principe wel eens zijn, maar ik denk dat je het toch iets te zwart-wit ziet. Ik vind Montoya passen binnen de categorie Webber, Button, Rosberg. Absoluut geen slechte coureurs, beslist F1-waardig, maar zeker geen toprijders. Räikkönen, Alonso en Vettel zijn dat volgens mij wel. Kijk bijvoorbeeld hoe Räikkönen een drukke eerste bocht doorkomt: hij raakt bijna nooit iemand. Extreem snelle, maar beheerste reflexen. Daarnaast heeft hij vrijwel altijd een extreem sterke racesnelheid,
Wat hij niet waarmaakte, een vervanger zou immers sneller zijn dan Massa, een 2e coureur zoals Ferrari altijd wil, en daar had hij een enorme kluif aan. Sterker nog, hij was eigenlijk gelijkwaardig.quote:kan hij goed verdedigen en zijn zijn inhaalacties gecontroleerd gedurfd. Schumacher heeft hem destijds niet voor niets aangewezen als zijn vervanger bij Ferrari.
Doet er niet toe. Als hij gewoon 3/10e op Massa had was het een langdurige en vruchtbare relatie geworden, maar dat hij dat niet was betekende dat Ferrari 3/10en liet liggen op de concurrentie, en dat Massa en hij elkaar punten gingen afsnoepen. Op die manier wordt je alleen kampioen als je echt een hele snelle auto hebt en alles meezit.quote:Dat Ferrari hem er na een jaar uitgooide snap ik trouwens ook wel weer. Räikkönen is niet bepaald een Ferrari-figuur, net zoals Alonso niet bij McLaren paste.
Heb je dat gedaan?!quote:Op zondag 13 mei 2012 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
Nog even over die pole van Maldonado? Stel je voor dat ik heb ingezet op Maldonado op pole met een 1:13. En ik heb 100 euro ingezet, krijg ik nu dan ook 1300 euro?
Maar die hebben er geen last van als iemand hem stil zet na de finish als de vlag al uithangt, iedereen die dan over de finish komt is dan immers al klaarquote:Op zondag 13 mei 2012 09:24 schreef JohnB52 het volgende:
Dr waren er toch nog bezig met hun snelste ronde?
Momenteel niet relevant. Het gaat mij erom of ik dan ook uitbetaald krijg. Want voor zover ik weet start maldonado wel vanaf pole maar komt hij niet achter zijn naam te staan.quote:
Hoezo is Raikkonen druistig? Hij is juist de rust zelve en doet niet wild op de baan? Hij heeft niet voor niks de bijnaam The Iceman.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een fabeltje. Ik vind het verder een prima coureur, beetje druistig soms, en een verrijking voor de sport vanwege zijn karakter maar het idee dat hij extra snelheid zou hebben tov de subtop is nergens op gebaseerd.
In 2007 werd hij WK, in 2008 3e en in 2009 was de Ferrari niet snel genoeg, omdat BGP met de dubbele diffuser oppermachtig was. Zeggen dat hij het niet waarmaakte is niet terecht.quote:Wat hij niet waarmaakte, een vervanger zou immers sneller zijn dan Massa, een 2e coureur zoals Ferrari altijd wil, en daar had hij een enorme kluif aan. Sterker nog, hij was eigenlijk gelijkwaardig.
Je vergeet voor het gemak wel het ongeluk van Massa in 2009. Hiervoor kon Massa met de top meerijden, maar sinds zijn ongeluk is hij niet meer wat hij geweest is. De Massa van nu is een ander persoon dan die van voor Hongarije 2009. Ik snap daarom ook niet waarom Ferrari nog langer met hem doorgaat.quote:Doet er niet toe. Als hij gewoon 3/10e op Massa had was het een langdurige en vruchtbare relatie geworden, maar dat hij dat niet was betekende dat Ferrari 3/10en liet liggen op de concurrentie, en dat Massa en hij elkaar punten gingen afsnoepen. Op die manier wordt je alleen kampioen als je echt een hele snelle auto hebt en alles meezit.
Volgens mij wel ja. Hamilton is uit de uitslag geschrapt, dus Maldonado heeft de snelste tijd gereden.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Momenteel niet relevant. Het gaat mij erom of ik dan ook uitbetaald krijg. Want voor zover ik weet start maldonado wel vanaf pole maar komt hij niet achter zijn naam te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |