abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:03:11 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111461530
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Helemaal waar ... maar ik neem het Massa ook niet echt kwalijk. Als hij vooraan rijdt is de kans namelijk precies 1 dat Alonso er vlak achter rijdt en Massa z'n plaats moet afstaan. Lekkere motivatie. Dat hij z'n eerste race na z'n ongeluk niet mocht winnen versterkt dat alleen maar.
laat hij eerst maar eens in de buurt van Alonso komen voordat we over inhouden moeten gaan praten
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:08:17 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111461702
Jammer dat de BBC de persconferentie niet uitzond trouwens
pi_111463044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

laat hij eerst maar eens in de buurt van Alonso komen voordat we over inhouden moeten gaan praten
Vorige race bleef hij de hele tijd dicht bij Alonso. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111463765
quote:
Ze is bij hem omdat hij lief is, heus niet om zijn geld hoor. ;(
Ik heb geen geld, maar toch n mooie vrouw, wat doe ik dan fout?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:21:51 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111463924
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vorige race bleef hij de hele tijd dicht bij Alonso. :)
Dat betekent toch niet dat hij sneller is/was? Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik qua sport een heel slecht geheugen heb en als zo'n race afgelopen is blijft er weinig hangen.
pi_111463978
Zie nu pas dat Sauber er ook prima bijstaat : 6 & 10! Bij elkaar nog beter dan Massa in z'n eentje ;-)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:23:44 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111463990
MBrundleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:18:28 Could be big problems for Lewis yet as he did not return to the pits after Q3 under power reageer retweet
pi_111464044
Ligt eraan wat he, als ze het expres hebben gedaan, dan kunnen er sancties volgen, als er echt n probleem was, dan niet. Lewis kreeg over de boordradio ook geen antwoord op zn vraag: is it the gearbox?
pi_111464056
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:23 schreef JohnB52 het volgende:
Zie nu pas dat Sauber er ook prima bijstaat : 6 & 10! Bij elkaar nog beter dan Massa in z'n eentje ;-)
En dan had Kobayashi nog last van technisch malheur. Dus het had nog beter kunnen zijn.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:26:55 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464101
quote:
Is leuk voor hem, maar als je 27 bent en daar nog "rondhuppelt" wordt de kans op F1 wel steeds kleiner
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:27:31 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464117
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt eraan wat he, als ze het expres hebben gedaan, dan kunnen er sancties volgen, als er echt n probleem was, dan niet. Lewis kreeg over de boordradio ook geen antwoord op zn vraag: is it the gearbox?
Brundle heeft misschien al iets gehoord
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:28:40 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464156
andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:25:20 Little bird tells me McLaren have admitted @LewisHamilton stopped on track cos no fuel. Not allowed. May well get sporting penalty #BBCF1 reageer retweet
pi_111464246
Ik zie webber nog wel n stuk vooraan rijden, las dat hij nog 5 setjes soft en 6 hard over heeft?
pi_111464362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie webber nog wel n stuk vooraan rijden, las dat hij nog 5 setjes soft en 6 hard over heeft?
Dan kan-ie 10 pitstops maken :+
pi_111464363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:32 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie webber nog wel n stuk vooraan rijden, las dat hij nog 5 setjes soft en 6 hard over heeft?
Wat heb je er aan met waarschijnlijk drie stops? :P
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:37:19 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464388
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:36 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat heb je er aan met waarschijnlijk drie stops? :P
Hij zal wel weer 4e worden
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:39:53 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464452
andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:37:21 McLaren boss Martin Whitmarsh admits fuel shortage caused stop. Says a "technical problem led to that situation". Hoping for force majeure reageer retweet
pi_111464454
Felipe Massa zou Q2 niet eens halen als Senna niet zo'n domme fout had gemaakt, wat een schande. :')
pi_111464537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:39 schreef LWD-Godius het volgende:
Felipe Massa zou Q2 niet eens halen als Senna niet zo'n domme fout had gemaakt, wat een schande. :')
Q2 had hij gewoon gehaald hoor. Was in Q1 sneller dan beide STR en Sergio Perez. Dus de tijd van Senna had weinig uitgemaakt.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:43:19 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464551
tedkravitz twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:11 Hamilton's car had 1.3 litres of fuel remaining in tank after he stopped. You need 1lt for FIA sample and approx 2lt for in lap. reageer retweet
pi_111464597
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:42 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Q2 had hij gewoon gehaald hoor. Was in Q1 sneller dan beide STR en Sergio Perez. Dus de tijd van Senna had weinig uitgemaakt.
Dan zit ik vast ergens verkeerd te kijken. :')
pi_111464602
easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:41:30 Martin Whitmarsh firm that Lewis had enough fuel to get back to the pits after pole for #SpanishGP reageer retweet
easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:04 Stewards now investigating "technical issue" that made team tell Lewis to stop on track reageer retweet
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:46:33 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111464639
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:45 schreef ElmarO het volgende:
easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:41:30 Martin Whitmarsh firm that Lewis had enough fuel to get back to the pits after pole for #SpanishGP reageer retweet
easonF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 17:42:04 Stewards now investigating "technical issue" that made team tell Lewis to stop on track reageer retweet
Grappig is wel geheel tegenstrijdig met wat die gasten van BBC en Sky twitteren
pi_111464805
Davidson staat bij die ronde-analyse zó ontzettend duidelijk op een krukje.. :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_111465534
Ze moeten dat wel eens gaan aanpakken, het stoppen onder het mom van geen benzine. Vooral na het einde van de race. Het moet wel gelijk voor iedereen blijven.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:24:47 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111465665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:20 schreef MoriniStylr het volgende:
Ze moeten dat wel eens gaan aanpakken, het stoppen onder het mom van geen benzine. Vooral na het einde van de race. Het moet wel gelijk voor iedereen blijven.
Het is ook nog niet duidelijk of Hamilton straf gaat krijgen, als ik het goed begrijp had hij op het moment van stoppen zo'n 2,5 a 3 liter in z'n tank moeten hebben en er zat maar 1, 3 in
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:36:44 #99
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111465986
quote:
FIA verleent clementie aan trage Karthikeyan
Narain Karthikeyan had een dramatische kwalificatie op zaterdagmiddag en was maar liefst 8,5 seconde langzamer dan de snelste tijd in Q1. Ruim buiten de 107%, maar hij mag zondag toch van start gaan.

De auto bleek onbetrouwbaar en dat zat de Indiër op zaterdagmiddag behoorlijk dwars. Aangezien hij op zaterdagochtend demonstreerde dat hij wel degelijk een tijd kon rijden die hem op de grid had geplaatst, streek de FIA met de hand over het hart.

Karthikeyan zal natuurlijk wel als 24ste en laatste van start gaan.
Nou, schrap die 107% regel dan ook maar }:|
En die laatste zin in dat bericht :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111466549
NobleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:01:34 McLaren declining to give explanation for reason Lewis was told to stop: but says FIA took 1.3-litre fuel sample. Full story soon reageer retweet
NobleF1 twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:51:20 Here is more on the McLaren fuel situation, and why Lewis Hamilton's pole position hangs in the balance http://t.co/4xURTVen reageer retweet
pi_111466638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:45 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Dan zit ik vast ergens verkeerd te kijken. :')
17de in Q2, 14de in Q1? Weet niet precies, Hamilton stond 15de (1:23.989) maar vond het toch nodig om een run op options te doen.
pi_111466683
Dus onze vriend op pole? _O-
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_111466704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Dus onze vriend op pole? _O-
Begint er wel steeds meer op te lijken.

willbuxton twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:44:06 Is 1.3 litres enough? Engine guys I've spoken to say no way. After sample taken nowhere near enough to make it back. reageer retweet
pi_111466706
Hamilton's Spanish Grand Prix pole position hanging in the balance

McLaren team principal Martin Whitmarsh has all but admitted that Lewis Hamilton's pole position for the Spanish Grand Prix hangs in the balance, ahead of a stewards' meeting to discuss the circumstances that forced the British driver to stop on track after his qualifying lap.

Hamilton secured McLaren's 150th pole position at the Circuit de Catalunya on Saturday, but shortly after taking the chequered flag he was ordered to stop by the team because of an unidentified problem.

Under the rules, drivers are supposed to return to parc ferme under their own power and with a minimum of one-litre of fuel on board to be able to supply a sample to the FIA.

It is not acceptable for drivers to stop early simply to save petrol for the sample - because that would give them a competitive advantage as they could run with less fuel, and therefore less weight, during their qualifying lap.

Following a directive issued at the 2010 Canadian Grand Prix, after Lewis Hamilton and McLaren were given a reprimand and a $10,000 fine for stopping deliberately on a slowing down lap after qualifying to save fuel, the FIA has made it clear that only genuine technical problems would be acceptable.

FIA race director Charlie Whiting said in a note issued on race morning in Canada: "Any team whose car stops on the slowing down lap after the race will be asked by the stewards to explain why this happened.

"If they are not satisfied that the reasons were beyond the control of the driver or team, and feel that this has been done deliberately to gain a competitive advantage, appropriate action will be taken."

Whitmarsh would not expand on the reasons for Hamilton being told to stop, but said that the FIA had been able to take its sample.

"There was enough fuel to take a fuel sample, but we stopped the car - and we are now talking to the stewards about that," he explained. "There was 1.3-litres of fuel taken out of the car."

Rules state that cars must have one litre of fuel onboard.

"Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time during the Event.

"Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been driven back to the pits under its own power."

When asked if he was confident about Hamilton's pole position standing, he said: "I don't know. But I hope so – Lewis did a fantastic job throughout that session and we have all seen how difficult it is at the moment to be consistent, to switch everything on at the right time.

"Lewis and his team did a great job, so it was a massive margin by the situation within F1 at the moment so undoubtedly he deserves to be there."

Whitmarsh refused to be drawn on offering any insight into the reasons behind Hamilton being given the order to stop.

But a suggestion that the problem was in the pits rather than on the car could point to a problem in the pits meaning not enough fuel went into the car ahead of his final run.

"It is a technical problem that happened in the garage that didn't impede the performance of the car in anyway, and we stopped the car when it had 1.3-litres of fuel in the car," said Whitmarsh.

He added: "There was a technical problem that led to that situation. I think it is not for me to decide; but I would believe that to be a force majeure but it is up to the stewards to decide."

Whitmarsh was adamant, however, that Hamilton had enough fuel in the car to be able to complete his in-lap and supply the one litre sample.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/99562
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:05:52 #106
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111466801
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Dus onze vriend op pole? _O-
Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemen :@ Maar ja, het is en blijft Malle Donna, het blijft gewoon een beunhaas :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_111466919
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:01 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Begint er wel steeds meer op te lijken.

willbuxton twitterde op zaterdag 12-05-2012 om 18:44:06 Is 1.3 litres enough? Engine guys I've spoken to say no way. After sample taken nowhere near enough to make it back. reageer retweet
Ik zie het al gebeuren.. Maldonado trapt te zwaar op de rem, en eindigt in de grindbak .. :D
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_111467037
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemen :@ Maar ja, het is en blijft Malle Donna, het blijft gewoon een beunhaas :')
Maldonado = Gaston Mazzacane 2.0

_O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_111467376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:13 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Maldonado = Gaston Mazzacane 2.0
[ afbeelding ]
_O_
quote:
After running up to third without stopping, he ran over his pitcrew and dropped out of the race later.
van zn wikipagina :')
pi_111467973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maldonado heeft dus in theorie de zwaardere wagen van de twee, aangezien hij het wel terughaalde tot de pits. Die jongen verdient dan wel een pluim, en zou ik eigenlijk mijn woorden van afgelopen seizoen moeten terugnemen :@ Maar ja, het is en blijft Malle Donna, het blijft gewoon een beunhaas :')
0.017 sneller dan Alonso, je doet alsof het 3 seconden is. Maar wat had Hamilton gereden met meer benzine? 1:22.1?
  FOK!fotograaf zaterdag 12 mei 2012 @ 19:52:06 #112
842 Zorro
Z
pi_111468615
*O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_111468701
Maar ik vraag me dan af: komt de pole dan ook op naam van Maldonado? Dat zou het wel wat toffer maken :-)
pi_111468713
vind ik beetje overdreven, p8 of p10 was voldoende geweest.
Hell To The Liars
pi_111468716
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99564

Hamilton naar de laatste plek :s)
Ik was eerder *O*
pi_111468931
Lewis Hamilton is zijn pole-position kwijt. De FIA heeft de Brit verwezen naar de laatste startplaats, nadat hij na zijn snelste ronde stil kwam te vallen. Het betekent dat Pastor Maldonado namens Williams de pole overneemt.

Hamilton viel stil met een praktisch lege tank, waarin volgens de FIA niet genoeg benzine zat om een monster van te nemen. En sinds diezelfde Hamilton dat overkwam in Canada 2010 is dat verboden, waardoor de Brit uit de uitslag van de kwalificatie geschrapt werd. Dit betekent dat Pastor Maldonado voor het eerst in zijn carričre een Formule 1-race vanaf pole mag starten.

Fernando Alonso start nu vanaf de eerste rij, voor de beide coureurs van Lotus.
pi_111468952
:D
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:00:55 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111469017
M'n manager, wat doe je?!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:01:04 #120
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_111469024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:53 schreef JohnB52 het volgende:
Maar ik vraag me dan af: komt de pole dan ook op naam van Maldonado? Dat zou het wel wat toffer maken :-)
Voor zover ik weet niet. Je moet echt pole rijden om hem ook achter je naam te krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:54 schreef Droopie het volgende:
vind ik beetje overdreven, p8 of p10 was voldoende geweest.
Ben ik het ten dele mee eens. Ben een Hamilton-fan maar regels..... zijn regels.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_111469042
Wel terecht maar zet hem dan op P10 of 11 :')
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:04:03 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111469144
*O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:09:49 #123
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_111469377
Als Fernando morgen wint gaat ie gewoon aan de leiding met die grafbak in het WK
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_111469438
Zal ik vast verraden hoe de start verloopt? Maldonado komt redelijk weg, maar Alonso komt hem voorbij, in de eerste bocht passeert Räikkönen hem en kort daarna komt Grosjean voorbij. Ook Vettel zal het wel goed doen en hij is kort daarna vierde. Maldonado ligt al snel zevende en valt uiteindelijk uit.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 mei 2012 @ 20:11:18 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111469443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:09 schreef nils7 het volgende:
Als Fernando morgen wint gaat ie gewoon aan de leiding met die grafbak in het WK
doet ie toch ergens iets goed
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 12 mei 2012 @ 20:13:55 #126
176766 zoem
zoemt
pi_111469549
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

doet ie toch ergens iets goed
En dan doet Massa toch ergens iets fout. Op het randje net niet in Q1 blijven steken.

Ik ben benieuwd hoe de Ferrari morgen presteert met de update.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:14:06 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111469554
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:01 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet. Je moet echt pole rijden om hem ook achter je naam te krijgen.

[..]

Ben ik het ten dele mee eens. Ben een Hamilton-fan maar regels..... zijn regels.
Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op pole
pi_111469585
VIVA PASTOR
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:16:39 #129
34586 kepler
No bounce, no play
pi_111469665
Vaag verhaal :D Is hij nu gestraft vanwege te weinig benzine om zn outlap te voltooien of vanwege uberhaupt te weinig brandstof?

Voor beide terecht natuurlijk, maar dan moeten ze ook het stilzetten na de race verbieden :D
The line is a dot to you!
pi_111469755
Bah, echt balen weer. Niet voor het eerst dit jaar dat er geklungeld wordt bij McLaren.

Wel mooi voor Pastor dat hij op pole start trouwens. Ik denk niet dat Williams (makkelijk) gaat winnen, maar je weet het nooit. Zou wel een mooi cadeau zijn voor Frank zijn verjaardag!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:19:31 #131
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_111469790
Wat is er toch aan de hand bij McLaren?

In 2011 heeft Hamilton zelf zijn seizoen verpest, nu doet McLaren het. Ongelofelijk hoeveel pech hij tot nu toe al gehad heeft: Talloze mislukte pitstops, een versnellingsbakwissel en nu dit weer. Het is echt kansloos hoeveel punten ze dit seizoen al verspeeld hebben, zowel bij Button als bij Hamilton.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:19:38 #132
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_111469798
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op pole
Klopt hij start vanaf pole. Maar in de boeken krijgt hij hem niet bijgeschreven.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 12 mei 2012 @ 20:20:39 #133
176766 zoem
zoemt
pi_111469865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:19 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Wat is er toch aan de hand bij McLaren?

In 2011 heeft Hamilton zelf zijn seizoen verpest, nu doet McLaren het. Ongelofelijk hoeveel pech hij tot nu toe al gehad heeft: Talloze mislukte pitstops, een versnellingsbakwissel en nu dit weer. Het is echt kansloos hoeveel punten ze dit seizoen al verspeeld hebben, zowel bij Button als bij Hamilton.
Dit doet me denken aan de ontelbare keren dat Raikkonen pech had in zijn jaren bij McLaren. De geschiedenis herhaalt zichzelf :{
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:21:57 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_111469918
quote:
The Stewards received a report from the Race Director which stated that during post-qualifying scrutineering a sample of fuel was required from car 4, however, the car failed to return to the pits under its own power as required under Article 6.6.2 of the FIA Formula One Technical Regulations.

The Stewards heard from the team representative Mr Sam Michael who stated that the car stopped on the circuit for reasons of force majeure. A team member had put an insufficient quantity of fuel into the car thereby resulting in the car having to be stopped on the circuit in order to be able to provide the required amount for sampling purposes.

As the amount of fuel put into the car is under the complete control of the Competitor the Stewards cannot accept this as a case of force majeure.

The Stewards determine that this is a breach of Article 6.6.2 of the FIA Formula One Technical
Regulations and the Competitor is accordingly excluded from the results of the Qualifying Session. The Competitor is however allowed to start the race from the back of the grid.
Genoeg sample dus, maar bestraft vanwege het stilvallen. Beetje overdreven straf vind ik, p10 was beter geweest. Het gebeurde immers in Q3
The line is a dot to you!
pi_111469928
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:36 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nou, schrap die 107% regel dan ook maar }:|
En die laatste zin in dat bericht :')
Onzin. In de derde VT heeft karthikeyan gewoon laten zien binnen de 107% te kunnen rijden. Daar had hij namelijk een tijd staan van 1:28.207 terwijl de 107% tijd 1:28.363 was.

In de jaren '90 was het ook doodnormaal om rijders toe te laten die in de vrije trainingen wel hebben laten zien de tijd te kunnen zetten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:22:38 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111469945
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:03 schreef THEFXR het volgende:
lewis krijgt een penalty, brandstof is op
snap niet dat men er verbaast over is, vind de laatste plaats wel een erg zware straf!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:23:33 #137
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_111469977
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:20 schreef zoem het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan de ontelbare keren dat Raikkonen pech had in zijn jaren bij McLaren. De geschiedenis herhaalt zichzelf :{
Klopt inderdaad. Verschrikkelijk frustrerend was dat.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:24:28 #138
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_111470009
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Beetje overdreven straf vind ik, p10 was beter geweest. Het gebeurde immers in Q3
Precies wat ik dacht.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:25:06 #139
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_111470049
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 20:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Tijd van Hamilton wordt geschrapt dus is het Maldonado op pole
Maar geen tijd hebben in Q3 levert plaatst 10 op normaal gesproken. Dus een beetje een zware straf is het wel.
Maar aan de andere kant, ik ben niet zo'n Hamilton fan, dus wat kan mij het ook schelen. Hoop dat hij nu kans heeft morgen wat mooie inhaalacties te laten zien :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 20:26:42 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_111470116
quote:
Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time
during the Event.
Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a
sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been
driven back to the pits under its own power.
En hier artikel 6.6.2 :)

Dus niet bij de race
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')