abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:28:06 #101
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111401786
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Hun hebben Hét niets onderzocht????
Dus ze hebben niets onderzocht?
Hoe hebben de geronmeerde wetenschappers het niets geconcipieerd?
Waar vind ik de conceptie?
Ja. hEn hebben dat gedaan ja
pi_111401802
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Hun hebben Hét niets onderzocht????
Dus ze hebben niets onderzocht?
Zucht. Ze hebben aangetoond dat tijd ook iets is dat ontstond tijdens de Big Bang. Aangezien tijd voor de Big Bang niet bestond is het zinloos om te praten over wat er voor de Big Bang was.
pi_111401832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja. hEn hebben dat gedaan ja
Als ik me ergens kwaad om kan maken is het wel om dit gelul????
Zij hebben dus NIETS onderzocht, helemaal NIETS. Godver-domme~!
Digo
pi_111401842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.

Om er iets dieper op in te gaan. Voor de Big Bang bestond zelfs tijd nog niet. Dus praten over dingen voor de Big Bang is zelfs zinloos.
Ah dit wordt weer een ander variant op de bigbang topics...

nou beste "WeerWachtwoordVergeten" "Voor de Big Bang was er niets" is ongeveer het zelfde als voor de schepping was "God" .

Beide uitspraken zijn op niets gebaseerd en zeggen niets.
Non scire
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:29:46 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111401862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef Bankfurt het volgende:
Er zijn vele Godsbewijzen.

Pythagoras, Ficino, Newton, Leibniz hebben zelfs mathematische bewijzen geleverd.

Spinoza idem.
Newtons bewijs bestond er voornamelijk uit dat hij, de grote Newton, er niet in slaagde om in zijn berekeningen het zonnestelsel zo stabiel te krijgen als het nu is. Zo groot was zijn ego kennelijk: als Newton het niet kan kan niemand het, ergo, the invisible sky daddy did it.

Overigens slaagde Laplace later daar waar Newton faalde. Toen Napoleon hem vroeg waar god was in zijn model, antwoordde hij:

"Sire, je n'ai pas eu besoin de cette hypothèse." (Sire, ik had die hypothese niet nodig.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111401869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:29 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Als ik me ergens kwaad om kan maken is het wel om dit gelul????
Zij hebben dus NIETS onderzocht, helemaal NIETS. Godver-domme~!
Stiekem moest ik lachen.
pi_111401883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:28 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Zucht. Ze hebben aangetoond dat tijd ook iets is dat ontstond tijdens de Big Bang. Aangezien tijd voor de Big Bang niet bestond is het zinloos om te praten over wat er voor de Big Bang was.
Maar het was in ieder geval niet ''niets'' Dat maak je mij niet wijs. Die Big Bang kwam ergens vandaan, of je nou wilt of niet.
Digo
pi_111401899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef Klauz het volgende:

[..]

Nee, de koran geeft ons antwoord. Of een ander religieus boek. Of een geschrift wat in de toekomst nog moet komen. Of welk persoon op aarde dan ook. Welk idee dan ook op aarde, ik zeg dat het waar is en ga het 10x herhalen. En dan ben ik benieuwd hoe man1986 zich zou voelen.

:{
En als je zou ontdekken dat alle profeten veel met elkaar gemeen (dus zeg maar dezelfde boodschap hebben) hebben zou je het dan wel geloven?
pi_111401920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:29 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Ah dit wordt weer een ander variant op de bigbang topics...

nou beste "WeerWachtwoordVergeten" "Voor de Big Bang was er niets" is ongeveer het zelfde als voor de schepping was "God" .

Beide uitspraken zijn op niets gebaseerd en zeggen niets.
Dat klopt als een bus. Dat is ook wat ik in het begin zei. Dat deze discussie zinloos was omdat je een groep hebt die in de wetenschap gelooft en een groep hebt die in god gelooft. Die twee groepen zullen echt niet tot elkander komen
pi_111401968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef man1986 het volgende:

[..]

God is de Maker van de creatie
Ok.

Waar is deze maker? Heb je bewijzen dat hij bestaat?
pi_111401979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:30 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Maar het was in ieder geval niet ''niets'' Dat maak je mij niet wijs. Die Big Bang kwam ergens vandaan, of je nou wilt of niet.
Je kunt wiskundig aantonen dat er dingen kunnen ontstaan uit het niets. Niet dat ik dat kan. Als ik dat kon zat ik niet op fok ;) Maar ik heb formules gezien die dat gewoon bewezen.
pi_111401980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.

Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
Doen alsof je Jezus bent?

Wat zegt de bijbel hierover?

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111401981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:21 schreef hardlopen het volgende:

wie oprecht is wordt geleidt door Hem.
En dat is nou net één van die waarlijk verfoeilijke uitspraken van christenen.

Wat die hiermee zeggen, is dat alleen zij dus oprecht zijn en niet- of anders-gelovigen niet.

Alsof je een geloof aan moet hangen om oprecht te zijn.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_111401997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat klopt als een bus. Dat is ook wat ik in het begin zei. Dat deze discussie zinloos was omdat je een groep hebt die in de wetenschap gelooft en een groep hebt die in god gelooft. Die twee groepen zullen echt niet tot elkander komen
Ik ben geen aanhanger van je eerst genoemde kamp noch van je tweede genoemde kamp.
Het enigste waar ik bij blijf is hoe jij en je gerenomeerde wetenschappers ooit het ''niets'' hebben kunnen bewijzen. Knap werk, niets bewijzen.
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:33:11 #115
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:30 schreef hardlopen het volgende:

[..]

En als je zou ontdekken dat alle profeten veel met elkaar gemeen (dus zeg maar dezelfde boodschap hebben) hebben zou je het dan wel geloven?
In massadeceptie? Ja hoor.
pi_111402025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

En tot welke groep behoor jij?
nog doe je een wetenschappelijke uitspraak... nog een God bestaat uitspraak ;)
Non scire
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:33:30 #117
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111402037
Opening address van Lane gezien.

opmerkingen:
1. Dat niet bewezen kan worden dat God niet bestaat, is te algemeen. Dat geldt voor vele andere verdichtsels.
2. Het oneindige regressie argument stelt alleen, dat het begint een uitzonderlijk punt moet zijn. Zo uitzonderlijk dan het niet overtuigender is dan een oneindige regressie.
3. Wetenschap verklaart de wereld niet maar beschrijft deze.
4. Een bewijs van God dmv de uitsluiting van alternatieve verklaringen is het 'God of the Gaps' argument.
5. Het bewijs vanuit een absolute moraal is niet overtuigend, omdat er geen bewijs is dat moraal absoluut is.
6. Het bewijs op grond van wonderen is zwak. Verhalen zijn notoir onbetrouwbaar. Wonderen bestaan niet.
7. Het argument van religeuze ervaring is te algemeen. Mensen melden, naast relieuze ervaringen, nog vele andere vreemde ervaringen, die ook niet automatisch verwijzen naar objectieve realiteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 11-05-2012 00:36:58 ]
The view from nowhere.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:33:32 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:32 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik ben geen aanhanger van je eerst genoemde kamp noch van je tweede genoemde kamp.
Het enigste waar ik bij blijf is hoe jij en je gerenomeerde wetenschappers ooit het ''niets'' hebben kunnen bewijzen. Knap werk, niets bewijzen.
You just did it.
pi_111402070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:31 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Je kunt wiskundig aantonen dat er dingen kunnen ontstaan uit het niets. Niet dat ik dat kan. Als ik dat kon zat ik niet op fok ;) Maar ik heb formules gezien die dat gewoon bewezen.
Hoe the fuck wou je nou wiskundig gaan aantonen dat dingen kunnen ontstaan uit het niets???? Daarvoor heb je eerst het ''niets'' nodig om dat aan te tonen.
Anders KUN je het namelijk niet aantonen.
En waar heb je dat niets gevonden dan???? Achter in de tuin???? Op het strand??? Kwam het toevallig naar binnen waaien in de kamer van een professor????
What The Fuck
Digo
pi_111402109
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:30 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nee, want dan nog gaat het over iets wat niet bewezen is.

Het zou overigens wel gezelliger worden op aarde, omdat de profeten dan minder verdeeldheid hebben gezaaid. :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:35:02 #121
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111402117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef deelnemer het volgende:

opmerkingen:
1. Dat niet bewezen kan worden dat God niet bestaat, is te algemeen. Dat geldt voor vele andere verdichtsels.
2. Het oneindige regressie argument stelt alleen, dat het begint een uitzonderlijk punt moet zijn. Zo uitzonderlijk dan het nniet overtuigender is dan een oneindige regressie.
4. Een bewijs van God dmv de uitsluiting van alternatieve verklaring is het 'God of the Gaps' argument.
5. Het bewijs vanuit een absolute moraal is niet overtuigend, omdat er geen bewijs is dat moraal absoluut is.
6. Het bewijs op grond van wonderen is zwak. Verhalen zijn notoir onbetrouwbaar. Wonderen bestaan niet.
7. Het argument van religeuze ervaring is te algemeen. Mensen melden, naast relieuze ervaringen, nog vele andere vreemde ervaringen, die ook niet automatisch verwijzen naar objectiee realiteiten.
Goede samenvatting! ^O^
pi_111402139
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

You just did it.
Nee hoor, de volgende keer val ik net zo hard god aan.
Ik ben een beest wat geen verschil in eten kent.
Digo
pi_111402183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:32 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En dat is nou net één van die waarlijk verfoeilijke uitspraken van christenen.

Wat die hiermee zeggen, is dat alleen zij dus oprecht zijn en niet- of anders-gelovigen niet.

Alsof je een geloof aan moet hangen om oprecht te zijn.
Ja. Ik merk dat de diehardatheisten toch altijd van die haatdragende personen zijn.

Hangt ervanaf waarover je oprecht bent (dat kun je over heel wat dingen zijn); dat kunnen atheisten vast wel zijn over een heleboel dingen. Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.

Ik denk niet dat iedereen daar even eerlijk over is.
pi_111402190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef deelnemer het volgende:

opmerkingen:
2. Het oneindige regressie argument stelt alleen, dat het begint een uitzonderlijk punt moet zijn. Zo uitzonderlijk dan het nniet overtuigender is dan een oneindige regressie.
4. Een bewijs van God dmv de uitsluiting van alternatieve verklaring is het 'God of the Gaps' argument.
7. Het argument van religeuze ervaring is te algemeen. Mensen melden, naast relieuze ervaringen, nog vele andere vreemde ervaringen, die ook niet automatisch verwijzen naar objectiee realiteiten.
je gaat je er echt instorten he :)
respect...
Non scire
pi_111402240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

In massadeceptie? Ja hoor.
Dit bedoel ik; het is ook nooit goed. :')

Zijn er veel religies? Dan is er geen eenduidige boodschap.

Is er 1 religie? Dan is het massadeceptie.
pi_111402251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

En tot welke groep behoor jij?
nog doe je een wetenschappelijke uitspraak... nog een God bestaat uitspraak ;)
Ik geloof niet in God. Maar niet zozeer omdat ik meer in de wetenschap geloof maar omdat ik zie dat alle geloven in de wereld maar om een ding draaien. En dat is macht. Ik heb het eerder gezegd maar een geloof is de makkelijkste manier om een grote groep mensen aan je te binden en die groep vervolgens uit te buiten. Je ziet dat bij het christelijke geloof, bij het joodse geloof en bij het islamietische geloof.

Het si altijd zo mooi als je in een geloof leest dat God je zal straffen als je iets verkeerd doet maar dat de straf vreemd genoeg altijd door de gelovigen (meestal omdat een hoge geestelijke het beveelt) wordt uitgevoerd. Als men werkelijk zoveel waarde hechte aan dat geloof waarom dan niet wachten tot god echt straft?
pi_111402256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:32 schreef man1986 het volgende:

[..]

Doen alsof je Jezus bent?

Wat zegt de bijbel hierover?

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.

Typisch iets voor fundamentalisten.

Dat doet me denken aan de grootinquisiteur van Dostojevski, die ook meende het recht te hebben Jezus voor te schrijven hoe hij zich moest gedragen.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:38:41 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Ja. Ik merk dat de diehardatheisten toch altijd van die haatdragende personen zijn.

Hangt ervanaf waarover je oprecht bent (dat kun je over heel wat dingen zijn); dat kunnen atheisten vast wel zijn over een heleboel dingen. Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.

Precies, steun de boze pedoseksueel of je bent haatdragend!

Je weet waar ik sta :7
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:39:50 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402303
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Dit bedoel ik; het is ook nooit goed. :')

Zijn er veel religies? Dan is er geen eenduidige boodschap.

Is er 1 religie? Dan is het massadeceptie.
Kleine schaal is gewone deceptie
Grote schaal is massadeceptie

Wat was er niet duidelijk?
pi_111402307
En niemand snapt er eigenlijk wat van......
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:40:21 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111402328
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

je gaat je er echt instorten he :)
respect...
Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.
pi_111402332
quote:

[..]

Als je mij daarmee bedoeld, ik ben ten eerste geen atheïst en ten tweede ben ik niet haatdragend. ;)

quote:
Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.
Dat snap ik, maar als ik oprecht ben in mijn opvatting dat ik niet in 'm geloof, dan zou ik dus volgens die definitie die jij net neerzet, niet oprecht zijn?

quote:
Ongetwijfeld...en dat geldt ook voor veel mensen die zich gelovig noemen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_111402393
Geloof kan wel een hoop gezeur op leveren, dat is 1 ding wat zeker is.
zie dit topic. bijv.
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:42:46 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111402431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:17 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.
:D
The view from nowhere.
pi_111402436
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:34 schreef Klauz het volgende:

[..]

Nee, want dan nog gaat het over iets wat niet bewezen is.

Het zou overigens wel gezelliger worden op aarde, omdat de profeten dan minder verdeeldheid hebben gezaaid. :)
Is wel bewezen.

Hebben ze niet gedaan.
pi_111402448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik geloof niet in God. Maar niet zozeer omdat ik meer in de wetenschap geloof maar omdat ik zie dat alle geloven in de wereld maar om een ding draaien. En dat is macht. Ik heb het eerder gezegd maar een geloof is de makkelijkste manier om een grote groep mensen aan je te binden en die groep vervolgens uit te buiten. Je ziet dat bij het christelijke geloof, bij het joodse geloof en bij het islamietische geloof.

Het si altijd zo mooi als je in een geloof leest dat God je zal straffen als je iets verkeerd doet maar dat de straf vreemd genoeg altijd door de gelovigen (meestal omdat een hoge geestelijke het beveelt) wordt uitgevoerd. Als men werkelijk zoveel waarde hechte aan dat geloof waarom dan niet wachten tot god echt straft?
Dat is een hele andere discussie...en daar is veel over te zeggen.
alleen het argument om het bestaan van god bestrijden door te claimen dat er voor de BB niets was... is even geloofwaardig als dat wat je ermee wil ontkrachtten
Non scire
pi_111402547
quote:

[..]

Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:

Hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Romeinen 1:18

Iedereen kan gered worden, zelfs atheisten:

Daarop zeiden zijn toehoorders: ‘Wie kan er dan nog gered worden?’ 27 Jezus zei: ‘Wat bij de mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.’ Lucas 18:26-27
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111402574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:42 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Is wel bewezen.

Wat is dat bewijs dan? En kom niet met geschriften.
pi_111402587
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:43 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Dat is een hele andere discussie...en daar is veel over te zeggen.
alleen het argument om het bestaan van god bestrijden door te claimen dat er voor de BB niets was... is even geloofwaardig als dat wat je bestrijd.
Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.
pi_111402618
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Precies, steun de boze pedoseksueel of je bent haatdragend!

Je weet waar ik sta :7
Onzin.

Wel toepasselijk; Maak gelovigen belachelijk (waar haat achter verscholen zit) daarmee overtuig je ze! :P
pi_111402654
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Kleine schaal is gewone deceptie
Grote schaal is massadeceptie

Wat was er niet duidelijk?
_O-

Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
pi_111402666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn heel wat mensen die in de BB "geloven" en ook in God.
Het is maar net hoe je God definieert.
Non scire
pi_111402689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.

Typisch iets voor fundamentalisten.

Dat doet me denken aan de grootinquisiteur van Dostojevski, die ook meende het recht te hebben Jezus voor te schrijven hoe hij zich moest gedragen.
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:

Dus kappen met die ongein en wees eerlijk dat die site een verdraaiing van de bijbel verkondigd.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:49:25 #144
224960 highender
Travellin' Light
pi_111402702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
En dan gaan die filmpjes waarschijnlijk, correct me if I am wrong, alleen maar over het bewijs dat er een god zou zijn.

Dus nog geen bewijs dat er dan een persoonlijke relatie met die god zou bestaan, die jou ook nog eens voor in de eeuwigheid bij je wilt hebben in zijn monarchie. Daarna moeten we nog weten of het een nieuwe god is of dat het de god is uit een van de vele reeds bestaande religies. Deze zaken staan allemaal los van elkaar en zullen dus ieder apart bewezen moeten worden :Y .
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:51:11 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111402774
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:48 schreef hardlopen het volgende:

[..]

_O-

Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
Te veel naar die proleten geluisterd zeker
pi_111402794
Bewijs maar eens dat mijn pegasus niet bestaat. Ik zag hem gisteren nog langs het huis vliegen.
pi_111402892
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:31 schreef man1986 het volgende:
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?

Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.

Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?

(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).

edit: En hou het beleefd/beschaafd aub :)
Twee keer twee uur kijken naar dit soort discussies? Ik heb wel wat leukers te doen!
Ik heb nog nooit ook maar een wetenschappelijk steekhoudend argument gehoord voor het bestaan van god en de weerleggingen van dit soort onzin kan ik heel goed zelf bedenken. Dus hoe dan ook is dit tijdverspilling. (Dat is FOK!ken natuurlijk sowieso, maar soms is het nog leuk en leerzaam ook.)

En ik zie je elders al genoeg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111402897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen ...
Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?

- De beginsituatie is dat ik als atheïst een geloof in een god mis.
- Jij zegt "Er is een God, dat staat namelijk in de bijbel, maar je snapt het waarschijnlijk toch niet, want <bijbeltekst>"

Dan houdt het op he? Waarom zouden we nu nog moeten discussiëren als ik toch een onrechtvaardige dombo ben volgens de bijbel?
pi_111402908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:

[..]

Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:

Hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Romeinen 1:18
Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.
pi_111402924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.
En voor degenen die meer lezers dan kijkers zijn:
Hij heeft ook boeken over dit onderwerp geschreven en zijn betoog komt daarin terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')