abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111398764
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?

Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.

Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?

(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).

edit: En hou het beleefd/beschaafd aub :)

[ Bericht 3% gewijzigd door man1986 op 10-05-2012 22:41:14 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:33:37 #2
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111398891
natuurlijk is dat er niet :')
anders zouden we toch allemaal geloven

ga ergens anders jehova getuige zijn :')
wat is dit
pi_111398934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:33 schreef Dhaha het volgende:
natuurlijk is dat er niet :')
anders zouden we toch allemaal geloven
(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:33 schreef Dhaha het volgende:
ga ergens anders jehova getuige zijn :')
En hou het beleefd/beschaafd aub :)

[ Bericht 15% gewijzigd door man1986 op 10-05-2012 22:51:58 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111398946
Ik geloof wel in een ziel/geest/bewustzijn. Wat onstoffelijk dit lichaam aanstuurt.
Al de doktoren denken dat de hersenen het lichaam aansturen.
Maar wat stuurt de hersenen aan?? Als je bijvoorbeeld over verschillende beelden kan nadenken. (Wie/wat beslist dit?)
Een tegenhanger hiervan is dat alles actie/reactie is. En dat wij dus eigenlijk helemaal niks zijn maar dat wij gewoon geleefd worden door het leven. En dat geloof ik niet.
Digo
pi_111398959
Natuurlijk bestaat God.

Ik ga die filmpjes even bekijken..
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:35:03 #6
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111398973
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:34 schreef man1986 het volgende:

[..]

(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben)
ok ff kijken
wat is dit
pi_111399030
Er is net zo veel bewijs als alle andere godsdiensten in de heden en van vroeger die verdwenen zijn.
pi_111399039
Dat is meer dan 4 uur kijktijd! _O-

Is het genoeg om 1 van de 2 te kijken?
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:27 #9
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111399046
duurt govvedomme 2 uur, ga ik niet kijken
wat is dit
pi_111399050
Wat is god volgens jullie dan???? Een mens? Een dier? Een man met een witte baard? Een.....???
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:37:50 #11
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111399113
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:36 schreef Tropanzia het volgende:
Wat is god volgens jullie dan???? Een mens? Een dier? Een man met een witte baard? Een.....???
een paard
wat is dit
pi_111399180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:36 schreef hardlopen het volgende:
Dat is meer dan 4 uur kijktijd! _O-

Is het genoeg om 1 van de 2 te kijken?
Ja hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:36 schreef Dhaha het volgende:
duurt govvedomme 2 uur, ga ik niet kijken
Je bent niet verplicht om ze te bekijken of om hier te posten.
pi_111399184
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:37 schreef Dhaha het volgende:

[..]

een paard
Een paard kan geen God zijn (God geen paard) want die sterft uiteindelijk en wij leven al eeuwen terwijl er ondertussen zoveel paarden zijn gestorven.
pi_111399209
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Een paard kan geen God (God geen paard) zijn want die sterft uiteindelijk en wij leven al eeuwen terwijl er ondertussen zoveel paarden zijn gestorven.
Goh wat een wijze opmerking.
Digo
pi_111399282
Dit Topic gaat het helemaal worden :P
Non scire
pi_111399296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Goh wat een wijze opmerking.
Want serieus dingen onderbouwen is natuurlijk minderwaardig dan even een domme grap plaatsen op fok!

Onnozel volk.
pi_111399371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:41 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Want serieus dingen onderbouwen is natuurlijk minderwaardig dan even een domme grap plaatsen op fok!

Onnozel volk.
Als je alles op zo'n manier ''serieus'' wil gaan onderbouwen, heb ik nog wel een leuke vacature voor je openstaan in de comedy-branche.
Digo
pi_111399411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Een paard kan geen God zijn (God geen paard) want die sterft uiteindelijk en wij leven al eeuwen terwijl er ondertussen zoveel paarden zijn gestorven.
Bewijs dus dat god niet bestaat.
pi_111399458
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:31 schreef man1986 het volgende:
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?

Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.

Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?

(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).

edit: En hou het beleefd/beschaafd aub :)
Deze in het youtube lijstje ernaast leek me eigenlijk veel interessanter :P
Non scire
pi_111399557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:43 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Als het nou eens Nederlands ondertiteld was......
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:45:34 #21
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111399569
Molures kent ze allemaal uit zijn hoofd dus de discussie kan beginnen. Zelf heb ik eerst nog 4 uur voorbereiding nodig :P
The view from nowhere.
pi_111399606
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:42 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Bewijs dus dat god niet bestaat.
Het bewijst niet meer dan dat God met zekerheid geen dier of mens kan zijn.

Effe nadenken voor je typt.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:46:31 #23
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111399626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ja hoor.

[..]

Je bent niet verplicht om ze te bekijken of om hier te posten.
weet ik, daarom bekijk ik ze ook niet. en ik post hier vrijwillig 7.gif
wat is dit
pi_111399658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:43 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Aan iedereen:
Jullie zijn welkom om clips die met deze topic te maken hebben hier te plaatsen.
pi_111399727
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:

[..]

Aan iedereen:
Jullie zijn welkom om clips die met deze discussie te maken hebben hier te plaatsen.
Ten 1e, dat filmpje duurt bijna 2u. Verwacht niet dat FOK!kers dat massaal gaan bekijken.
Ten 2e, dit is een Nederlands forum, het filmpje enkel Engelstalig gesproken.
Ten 3e, dit is in mijn opzicht wel een leuke discussie, maar dan als we de filmpjes achterwege laten.
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:48:56 #26
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_111399769
Maakt het wat uit of je gelooft dat Hij (of Zij, of Het om correct Nederlands te gebruiken) bestaat?
pi_111399874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:49 schreef RetepV het volgende:
Maakt het wat uit of je gelooft dat Hij (of Zij, of Het om correct Nederlands te gebruiken) bestaat?
Nee, we zullen het nooit weten.
Dat is ook het mooie van Filosofen, die zijn hun hele leven lang met nadenken over het ''hoe en het waarom'' van het leven bezig, terwijl ze niet snappen dat ze dat juist niet moeten doen om écht te leven.
Vat dit niet aanvallend op, ben zelf ook zo'n filosoof-type.
Digo
pi_111399881
God bestaat niet, ga ik geen filmpjes voor bekijken. :')
AFCA!
pi_111399883
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:46 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Het bewijst helemaal niks. Beter zelf even nadenken voor je post.
pi_111399900
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:

[..]

Aan iedereen:
Jullie zijn welkom om clips die met deze topic te maken hebben hier te plaatsen.
Het klink haast alsof je open bent voor een open discussie.
Ik vertrouw het alleen nog niet helemaal... maar wie weet, even aankijken nog. voordat ik 4 uur van mijn leven investeer in die filmpjes. :)
Non scire
pi_111399913
Er is geen bewijs dat 'ie bestaat.
Er is echter ook geen bewijs dat 'ie niet bestaat.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:52:06 #33
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111399915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:49 schreef RetepV het volgende:
Ja.

Als je gelooft dat Hij bestaat terwijl dat niet zo is dan zit je op een dwaalspoor.
Als je gelooft dat Hij niet bestaat terwijl dat wel zo is dan zit je ook op een dwaalspoor.
The view from nowhere.
pi_111399986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:42 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Als je alles op zo'n manier ''serieus'' wil gaan onderbouwen, heb ik nog wel een leuke vacature voor je openstaan in de comedy-branche.
Je bent wel selectief bezig he?

En maar niks zeggen tegen Dhaha omdat je het eens bent met hem. :N
pi_111399997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:52 schreef bas-beest het volgende:
Er is geen bewijs dat 'ie bestaat.
Er is echter ook geen bewijs dat 'ie niet bestaat.
Nee en als er niets is bewezen kan ik maar niet begrijpen dat 95% van de wereld gelovig is. Zonder geloof zal de wereld er veel mooier uitzien. Er komen veel oorlogen door het geloof, terwijl als je de boeken vergelijkt ze niet veel verschillen. Het gaat altijd om geld macht of geloof .
AFCA!
pi_111400039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:46 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Het is een mens.
Maar dat kan niet dus hij bestaat niet. ^O^
pi_111400068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:51 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Het bewijst helemaal niks. Beter zelf even nadenken voor je post.
Wil je zeggen dat we de optie moeten openhouden dat een paard God kan zijn?
pi_111400140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:54 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het is een mens.
Maar dat kan niet dus hij bestaat niet. ^O^
:|W
pi_111400152
Volgens mij is het heel simpel.
Het enigste waarom mensen over een ''god'' zijn begonnen na te denken, en die hele geloofskwestie er omheen. Komt allemaal voort uit angst voor de dood. ''Óh oh, straks is er geen ik meer'' ''Maar wat nou als ik iets verzin in de trend van god o.i.d. dan gaat mijn angst misschien toch weg.''
Én dat is nou precies waarom ik geloof, niet in ''god'' of een of andere grappenmaker genaamd Buddha Mohammed of whatever. Ik geloof gewoon omdat het helpt tegen de angst van de dood. En da's best simpel.
Digo
pi_111400215
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:53 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nee en als er niets is bewezen kan ik maar niet begrijpen dat 95% van de wereld gelovig is. Zonder geloof zal de wereld er veel mooier uitzien. Er komen veel oorlogen door het geloof, terwijl als je de boeken vergelijkt ze niet veel verschillen. Het gaat altijd om geld macht of geloof .
Geloof is macht. Als je dat gewoon in je achtehoofd houdt dan snap je waarom er zoveel geloven zijn. Het is de makkelijste manier om macht te houden over een grote groep mensen.
pi_111400237
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:56 schreef Tropanzia het volgende:
Het enigste waarom mensen over een ''god'' zijn begonnen na te denken, en die hele geloofskwestie er omheen. Komt allemaal voort uit angst voor de dood. ''Óh oh, straks is er geen ik meer'' ''Maar wat nou als ik iets verzin in de trend van god o.i.d. dan gaat mijn angst misschien toch weg.''
Én dat is nou precies waarom ik geloof, niet in ''god'' of een of andere grappenmaker genaamd Buddha Mohammed of whatever. Ik geloof gewoon omdat het helpt tegen de angst van de dood. En da's best simpel.
Maar als je nou gewoon van het leven geniet en niet nadenkt over wat er na de dood komt ;).
Ik snap niet wie er ooit bij gekomen is dat je geest naar een hemel/hel gaat als je komt te overlijden. Het valt toch nooit te bewijzen, als de wetenschap echt heel ver is kunnen ze later wel mensen weer tot leven wekken (ben ik van overtuigd, zijn al proeven op dieren geweest).
AFCA!
pi_111400267
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:54 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Of een vliegend spaghettti-monster.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_111400269
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:54 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat wat jij zegt helemaal niks bewijst. Jij gaat al uit van de foutieve aanname dat god bestaat en dat is juist waar de poster een discussie over wilt.
pi_111400286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:51 schreef RensAjacied het volgende:
God bestaat niet, ga ik geen filmpjes voor bekijken. :')
Je staat dus niet open voor (nieuwe) argumenten en inzichten over een bepaalde discussiepunt?
pi_111400346
Het hele (christelijke) concept van hemel en hel vind ik ook zo mooi.

Ik moet er niet aan denken om in de christelijke hemel terecht te moeten komen....

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat als het jouw lust en je leven is om te zuipen, neuken, drugs te gebruiken, etc., dan zou jouw hemel er toch ook zo uitzien?
pi_111400353
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:59 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je staat dus niet open voor (nieuwe) argumenten en inzichten over een bepaalde discussiepunt?
Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
AFCA!
pi_111400398
quote:

[..]

Om even een wedervraag te doen (JC was daar naar het schijnt ook erg goed in :P):
Denk jij dat de mensen uit die filmpjes in de OP dat wel zijn?
pi_111400400
quote:

[..]

mwah ik denk dat iedereen tegenwoordig genoeg argumenten en inzichten heeft gehad in zijn leven over het christendom.
Kijk als we het nou over bijv. boeddhisme gaan hebben, daar hoor je bijna niks over.
pi_111400441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:58 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Maar als je nou gewoon van het leven geniet en niet nadenkt over wat er na de dood komt ;).
Ik snap niet wie er ooit bij gekomen is dat je geest naar een hemel/hel gaat als je komt te overlijden. Het valt toch nooit te bewijzen, als de wetenschap echt heel ver is kunnen ze later wel mensen weer tot leven wekken (ben ik van overtuigd, zijn al proeven op dieren geweest).
Het zit in mijn natuur, dat ik niet kan ''genieten'' van dingen, zonder een klein beetje zekerheid. Zit denk ik wel in meer mensen.
Ik ben er wel van bewust dat ik, in ieder geval dit lichaam sterft. Maar ik geloof dat ik daarna nog voortleef. En dat kun je gewoon geloven, en dat is hartstikke fijn.
Als ik geloofde dat ik dan helemaal niet meer bestond, dan zou ik mezelf martelen en weten dat ik slechts een stuk bij elkaar geraapte atomen/neutronen was.
Nou..... Hoezé!
Digo
pi_111400460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:56 schreef Tropanzia het volgende:
Jij bent niet de eerste die met dat concept bent gekomen hoor; God heeft ons juist onsterfelijk gemaakt om ons onze zwakte aan te tonen. Daarom dat mensen over het algemeen eerder geneigd te geloven. Stel je voor; onsterfelijke wezens met een vrije wil :')
pi_111400512
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
Een dag telt 24 uur, kun je echt geen 2 uur vrijmaken binnen de 365 dagen in een jaar?
pi_111400515
quote:

[..]

Of ging het niet zo goed meer in de andere topics, en wil je nu andere laten zien waar jij je inspiratie vandaan haalt en dat er een hele zalen met mensen bestaan die het met jou eens zijn?

Dat begrijp ik best hoor...
Non scire
pi_111400554
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:58 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Of een vliegend spaghettti-monster.
Spaghetti gaat rotten na een tijdje
Monsters kennen geen rechtvaardigheid

Ik dacht dat dit een serieuze discussie zou worden?
pi_111400574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:03 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een dag telt 24 uur, kun je echt geen 2 uur vrijmaken binnen de 365 dagen in een jaar?
Zal er over nadenken... maar nu niet. Als jullie nou gewoon als gelovigen (ik ga daar nu even vanuit) een kleine samenvatting van die 2 uur durende video maken. Ik hoor namelijk nog steeds geen argumenten.
AFCA!
pi_111400591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:02 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Jij bent niet de eerste die met dat concept bent gekomen hoor; God heeft ons juist onsterfelijk gemaakt om ons onze zwakte aan te tonen. Daarom dat mensen over het algemeen eerder geneigd te geloven. Stel je voor; onsterfelijke wezens met een vrije wil :')
We zijn helemaal niet onsterfelijk 8)7 De laatste keer dat ik bij de kerk was zag ik toch echt allemaal graven met mensen daarin.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:05:30 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111400603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:01 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

mwah ik denk dat iedereen tegenwoordig genoeg argumenten en inzichten heeft gehad in zijn leven over het christendom.
Kijk als we het nou over bijv. boeddhisme gaan hebben, daar hoor je bijna niks over.
Gewoon een kadootje van Boeddha.
The view from nowhere.
pi_111400613
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:04 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Spaghetti gaat rotten na een tijdje
Monsters zijn kennen geen rechtvaardigheid

Ik dacht dat dit een serieuze discussie zou worden?
Die vraag waarop ik zo reageerde, was ook niet echt serieus te noemen. ;)

En wat dan nog? Een beetje luchtigheid moet kunnen.
pi_111400620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat wat jij zegt helemaal niks bewijst. Jij gaat al uit van de foutieve aanname dat god bestaat en dat is juist waar de poster een discussie over wilt.
_O-

Waarom mag ik daar niet vanuit gaan als ik overtuigd ben dat Hij bestaat? Ik ben zelfs bereidt om hier een discussie over aan te gaan; anders dan de meesten hierzow ;(
pi_111400622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:03 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Of ging het niet goed meer in de andere topics, en wil je nu andere laten zien waar jij je inspiratie vandaan haalt en dat er een hele zalen met mensen bestaan die het met jou eens zijn?

Dat begrijp ik best.
De andere topics zijn uitgelopen op ad hominems aanvallen en daar had ik geen zin in.
Daarom bij deze topic: Hou het beleefd/beschaafd :)
pi_111400677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

We zijn helemaal niet onsterfelijk 8)7 De laatste keer dat ik bij de kerk was zag ik toch echt allemaal graven met mensen daarin.
Je hebt moeite met lezen zie ik :{
pi_111400689
Er zijn miljoenen mensen die lijden aan honger en slachtoffer zijn van oorlog. Kinderen worden vermoord, misbruikt en weet ik wat nog meer. En dan zal er een god zijn die alles goed zou regelen. Dan zeggen gelovigen: dat is god's wil. Dan wil ik niks met god te maken hebben.
Zijn er ook gelovigen, dat komt niet door god dat is de mens. Ja maar god schiep de mens toch?
AFCA!
pi_111400695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef hardlopen het volgende:

[..]

_O-

Waarom mag ik daar niet vanuit gaan als ik overtuigd ben dat Hij bestaat? Ik ben zelfs bereidt om hier een discussie over aan te gaan; anders dan de meesten hierzow ;(
Ik vind dat de definitie van ''bestaan'' helemaal niet bij het concept god past.
''Bestaan'' doet iets per definitie pas als wij het massaal hebben kunnen waarnemen.
Dus god ''bestaat'' inderdaad niet.
Wij bestaan wel, en misschien zijn wij wel god???????
Digo
pi_111400715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:01 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het boeddisme streeft ook niet voor niets naar het "Niets" ;)
Non scire
pi_111400726
Of het bestaan van God een zekerheid is weet ik niet, maar Jezus geeft hier wel antwoord op de vraag omtrent de zekerheid van het bestaan van een ziel, en het voortbestaan van de ziel na de dood,en deze vragen zijn nogal nauw verwant.

Hij zegt ook, en dat heeft directer betrekking op de vraag in de OP :

quote:
Ten slotte is er de Wet van Vrije Wil. God wil gewoon niet dat de mensheid onweerlegbaar bewijs krijgt over het bestaan van God of het spirituele rijk. God wil dat het een kwestie van geloof blijft, omdat deze vereiste als filter werkt, ze filtert degenen uit die niet bereid zijn verder dan het menselijke denken en hun eigen ego te kijken. Dit zijn juist de mensen die toch het koninkrijk van God niet in kunnen gaan, omdat je pas als je verder dan het menselijke denken en het menselijke ego kijkt, je kans hebt het Christusbewustzijn te verwerven. Dus wat voor zin heeft het om het bestaan van de hemel aan mensen te bewijzen die toch geen kans maken om de hemel te betreden?
Dit is het hele antwoord:

quote:
Onweerlegbaar Bewijs van de Ziel

Vraag: Waarom is er geen honderd procent onweerlegbaar bewijs dat de ziel na de dood blijft voortbestaan, hoewel wetenschappersen en parapsychologen het al jaren proberen te bewijzen?

Antwoord van Jezus:

Een heel goede vraag – waar ik geen antwoord op weet.

De reden is gewoon dat ik niet weet wat honderd procent onweerlegbaar bewijs oplevert. Toen ik 2000 jaar geleden op aarde rondliep, wekte ik de doden op, ik genas zieken, ik liep over het water, ik veranderde water in wijn en toch waren er nog mensen die betwijfelden of ik de Messias was.

Het simpele feit wil dat het menselijke denken altijd vragen kan stellen en absoluut elk willekeurig bewijs betwijfelen. Omdat het menselijke denken altijd probeert een relatief denkkader te creëren dat hem in staat stelt te geloven wat hij geloven wil en dus ook niet te geloven wat hij niet geloven wil.

Zelfs al verrichtte ik wonderen, ik kon de Schriftgeleerden, de Farizeeën, de Sadduceeën, de wetgeleerden en de tempelpriesters van de joodse religie niet overtuigen. Ik kan je ervan verzekeren dat wat voor bewijs ik ooit gegeven kon hebben, het de Schriftgeleerden, de Farizeeën, de Sadduceeën, de wetgeleerden en de tempelpriesters van de wetenschappelijke gevestigde orde of zelfs het orthodoxe christendom niet kon overtuigen.

Zie je, als een machtselite zich eenmaal op een bepaald gebied gevestigd heeft, ze gebruik maakt van het principe dat we het privilege om het probleem te formuleren zouden kunnen noemen. Wanneer je dit privilege verovert en wanneer je vanuit de dualiteit en de relativiteit van het menselijke denken opereert, bepaal je een denkkader waarin je basisovertuigingen niet tegengesproken kunnen worden. De reden dat ze niet tegengesproken kunnen worden, is dat je die overtuigingen op zo een manier hebt gedefinieerd dat ze je altijd een uitweg bieden. Je kunt altijd het bewijs dat je basisovertuigingen, je paradigma’s, je mentale heilige koeien tegenspreekt, weerleggen.

De meeste orthodoxe christenen ontkennen bijvoorbeeld heftig de realiteit van reïncarnatie en daarom hangen ze de doctrine aan dat de ziel niet bestaat voor de conceptie van het fysieke lichaam. Nu, als je niet gelooft dat de ziel voor de conceptie bestaat, kun je geen onweerlegbaar bewijs leveren van het bestaan van de ziel na de dood. Als de ziel onafhankelijk van het lichaam kan bestaan, kan het zowel voor de conceptie van of na de dood van het lichaam bestaan.

Op dezelfde manier heeft de wetenschappelijke gevestigde orde bepaald dat alles wat niet kan worden bewezen door instrumenten die gemaakt zijn van materie, gewoon niet bestaat. De ziel is een niet-materiële entiteit, dus hoe zou het bestaan van de ziel ooit opgespoord kunnen worden door een instrument dat van materie gemaakt wordt? Je bent je er misschien van gewaar dat een gewone microscoop niet een subatomair deeltje kan opsporen, ongeacht hoe krachtig die microscoop is. De eenvoudige reden is dat de microscoop gebruik maakt van zichtbaar licht en de golflengte van zichtbaar licht maakt het onmogelijk een subatomair deeltje direct te zien.

De instrumenten die tot nu toe ontwikkeld zijn door de wetenschap kunnen de ziel gewoon niet opsporen. Er zijn enkele instrumenten die de energieën van de ziel kunnen opsporen, maar tot dusver zijn die niet door de wetenschap in het algemeen geaccepteerd.

Ten slotte is er de Wet van Vrije Wil. God wil gewoon niet dat de mensheid onweerlegbaar bewijs krijgt over het bestaan van God of het spirituele rijk. God wil dat het een kwestie van geloof blijft, omdat deze vereiste als filter werkt, ze filtert degenen uit die niet bereid zijn verder dan het menselijke denken en hun eigen ego te kijken. Dit zijn juist de mensen die toch het koninkrijk van God niet in kunnen gaan, omdat je pas als je verder dan het menselijke denken en het menselijke ego kijkt, je kans hebt het Christusbewustzijn te verwerven. Dus wat voor zin heeft het om het bestaan van de hemel aan mensen te bewijzen die toch geen kans maken om de hemel te betreden?

Je zou misschien zeggen: “Maar als er onweerlegbaar bewijs zou zijn, zouden deze mensen zich bekeren.” Helaas is dit niet waar, zoals mijn afwijzing door de gezagsdragers bewijst. Er zijn talrijke voorbeelden van hoe wij, de Opgevaren Schare, bewijs hebben geleverd dat door veel mensen geaccepteerd is, maar niettemin door een paar afgewezen werd. De mensen die dergelijk bewijs afwijzen, zijn niet klaar voor het pad naar Christusschap.

Als je de Bijbel leest, zul je zien dat ik vaak gezegd heb dat degenen die oren hebben, moeten horen. Oren hebben, betekent openstaan voor de Levende Waarheid die enkel door de ervaring in je hart rechtstreeks ervaren kan worden. Als je er niet voor openstaat, dan kan geen enkel bewijs van buitenaf je geest en hart openen voor de waarheid. En wanneer jij niet openstaat voor de waarheid, kun je en zul je twijfelen en elk bewijs afbreken dat je ook maar gegeven kan worden.

Ik heb mensen gezien die zagen hoe ik iemand uit de dood opwekte. De mensen wisten het en geloofden echt dat de persoon dood was. Ze zagen dat de persoon uit de dood gewekt werd en rondliep. Toch waren ze er nog steeds niet van overtuigd dat ik hen iets van waarde kon onderrichten. En na een heel korte tijd, had hun menselijke denken hen aan het twijfelen gemaakt, weg laten redeneren of ontkennen wat ze met hun zintuigen hadden geobserveerd. Er is een oud gezegde dat zegt dat zien geloven is, maar dat geldt enkel voor degenen met een open geest en hart. Degenen die er niet open voor staan, zullen snel manieren vinden om te ontkennen wat ze met eigen ogen gezien hebben. Daarom heb ik gezegd:

Thomas, omdat je mij gezien hebt, geloof je: gezegend zijn degene die niet gezien hebben en toch geloven (Johannes 20:29).

De wrede waarheid is dat jij als spiritueel zoeker moet beseffen dat er mensen zullen zijn die momenteel niet een bewustzijnsstaat hebben waarin ze gewekt kunnen worden voor het spirituele pad, zoals ik elders uitleg. Daarom moet je voorzichtig zijn niet je tijd en energie aan die mensen te verspillen. Zoals ik gezegd heb:

Geef dat wat je heilig is niet aan de honden, gooi noch je parels voor de zwijnen, opdat ze het niet onder hun voeten vertrappen en zich omkeren en je verscheuren (Matteüs 7:6).

Dit kan grof klinken, maar de werkelijkheid is dat het leven te kort is om je druk te maken om degenen te helpen die zichzelf niet willen helpen. Er zijn zoveel mensen die ervoor openstaan en dat zijn degenen over wie ik sprak toen ik mijn discipelen vertelde dat ze mijn schapen moesten voeden. De anderen moet je gewoon in de steek laten, zoals ik gezegd heb in:

Volg mij; en laat de doden hun doden begraven (Matteüs 8:22).
http://www.askrealjesus.nl/node/949

Stel hier je vragen aan Jezus :) :

Antwoorden van Jezus op vragen over spiritualiteit
pi_111400730
...
Non scire
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:08:29 #66
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111400766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:45 schreef deelnemer het volgende:
Molures kent ze allemaal uit zijn hoofd dus de discussie kan beginnen. Zelf heb ik eerst nog 4 uur voorbereiding nodig :P
:@

Om eerlijk te zijn ken ik van de geposte video's alleen het debat tussen Craig en Hitchens. Ik vind het altijd verrassend dat gelovigen dit debat uitleggen als een overwinning voor Craig. In mijn optiek laat Hitchens weinig van hem heel.

Het kosmologische argument is van alle zogenaamde godsbewijzen wel de aardigste poging in mijn ogen. Toch is ook dat er 1 die geen stand houdt.

De tweede video in de OP lijkt me erg interessant, alleen jammer van de matige geluidskwaliteit. Die ga ik morgen eens kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 10-05-2012 23:13:30 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111400776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Het boeddisme streft ook niet voor niets naar het "Niets" ;)
Het ''niets'' hebben wij ook nog nooit waargenomen, dat is net zo iets als de dood.....
Wat is niets?
Een zwarte ruimte???? Nee, want dat is een zwarte ruimte...... Dat is wel degelijk iets.
Definieer ''niets'' en je krijgt de nobelprijs voor natuurkunde etc etc etc.
Digo
pi_111400778
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef hardlopen het volgende:

[..]

_O-

Die discussie ga ik graag aan. Alleen bewijst hetgene dat jij zegt helemaal niks, je gelooft het. Maar stiekem is die hele discussie zinloos omdat het gaat tussen mensen die geloven (iets dat je niet hoeft te bewijzen en om die reden ook geloof heet) en mensen die bewijs willen zien. Hoe lang je ook discusieerd je zult nooit nader tot elkaar komen. Simpelweg omdat de uitgangs positities van beide kampen totaal niet overeenkomen.
pi_111400817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Of het bestaan van God een zekerheid is weet ik niet, maar Jezus geeft hier wel antwoord op de vraag omtrent de zekerheid van het bestaan van een ziel, en het voortbestaan van de ziel na de dood,en deze vragen zijn nogal nauw verwant.

[..]

[..]

Dat is ff een handige link :)
alle antwoorden op een presenteer blaadje van de schepper zelf :)
Non scire
pi_111400846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef RensAjacied het volgende:
Weet wat ik altijd zo makkelijk vind?

Er zijn miljoenen mensen die lijden aan honger en slachtoffer zijn van oorlog. Kinderen worden vermoord, misbruikt en weet ik wat nog meer. En dan zal er een god zijn die alles goed zou regelen. Dan zeggen gelovigen: dat is god's wil. Dan wil ik niks met god te maken hebben.
Zijn er ook gelovigen, dat komt niet door god dat is de mens. Ja maar god schiep de mens toch?
Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
pi_111400851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:08 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Het ''niets'' hebben wij ook nog nooit waargenomen, dat is net zo iets als de dood.....
Wat is niets?
Een zwarte ruimte???? Nee, want dat is een zwarte ruimte...... Dat is wel degelijk iets.
Definieer ''niets'' en je krijgt de nobelprijs voor natuurkunde etc etc etc.
Waarom definieren. Niets is gewoon letterlijk wat het zegt. Namelijk niets. Dat wij mensen daar moeite mee hebben om daar een voorstelling van te maken is een heel ander verhaal.
pi_111400917
75 reacties en nog niemand die een filmpje bekeken heeft...

Dit topic wordt groots zeg ik!!!
Non scire
pi_111400929
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
Nou ben ik nog niet verder. Ik sta er serieus echt voor open, maar als er echt een god zou zijn dan heeft hij er echt een teringzooi van gemaakt.
AFCA!
pi_111400988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef Eventjes-dan het volgende:
75 reacties en nog niemand die een filmpje bekeken heeft...

Dit topic wordt groots zeg ik!!!
Topic is ook een gebed zonder end ( _O- ). Het zal moeilijk zijn om mensen die al jaren een manier van leven hebben te bekeren d.m.v een topic als dit.
AFCA!
pi_111401002
Craig lijkt vaak atheïsme op één hoop te gooien met "een betekenisloos universum", "een zinloos leven" en "zonder moraal leven". Ondertussen kunnen mensen geloven in "de zin van het leven" en niet in een god. Of omgekeerd: men gelooft in een god, maar niet in "de zin van het leven".

Al met al lijkt Craig de discussie af te leiden om de vraag waar het werkelijk om gaat: Is er een god of niet?

Ook zou ik graag van man1986 willen horen wat hij precies onder een god verstaat.
pi_111401007
quote:

[..]

Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.
pi_111401039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waarom definieren. Niets is gewoon letterlijk wat het zegt. Namelijk niets. Dat wij mensen daar moeite mee hebben om daar een voorstelling van te maken is een heel ander verhaal.
Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)
Het zegt dus niets, we kunnen er niet iets van maken. Omdat het niets is. We kunnen er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken, want wij kennen alleen maar iets. Niets?????? Wat moet dat voorstellen????? Helemaal niets........
Dat bestaat niet.
Ik besta wel.
En ik zal dus nooit ''niets worden''
Digo
pi_111401102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik vind dat de definitie van ''bestaan'' helemaal niet bij het concept god past.
''Bestaan'' doet iets per definitie pas als wij het massaal hebben kunnen waarnemen.
Dus god ''bestaat'' inderdaad niet.
Wij bestaan wel, en misschien zijn wij wel god???????
Hoeft niet; er zijn heel wat dingen die wel bestaan en die we niet kunnen waarnemen zoals talloze emoties of dromen. Sindskort kunnen we dit wetenschappelijk aantonen, maar we hebben dit altijd geaccepteerd ondanks dat we dat niet (massaal) konden waarnemen.
En ik durf te wedden dat als je een groepje kinderen laat opgroeien in de jungle dat ze ook tot een soort geloof in God komen. En vergeet niet dat mensen altijd in een goddelijkheid hebben geloofd.

Hebben wij de aarde gemaakt dan?
pi_111401159
quote:

[..]

Nee, de koran geeft ons antwoord. Of een ander religieus boek. Of een geschrift wat in de toekomst nog moet komen. Of welk persoon op aarde dan ook. Welk idee dan ook op aarde, ik zeg dat het waar is en ga het 10x herhalen. En dan ben ik benieuwd hoe man1986 zich zou voelen.

:{
pi_111401167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:13 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)
Het zegt dus niets, we kunnen er niet iets van maken. Omdat het niets is. We kunnen er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken, want wij kennen alleen maar iets. Niets?????? Wat moet dat voorstellen????? Helemaal niets........
Dat bestaat niet.
Ik besta wel.
En ik zal dus nooit ''niets worden''
Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaam
pi_111401181
Filmpje 1 wel eens eerder gezien. Nee, er is geen bewijs voor god.
pi_111401201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

[..]

Dus je haalt een site aan waarbij mensen doen alsof ze Jezus zelf zijn?

Wat zegt de bijbel hierover?

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
pi_111401241
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Dat is ff een handige link :)
alle antwoorden op een presenteer blaadje van de schepper zelf :)
Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.

Alleen noemt Jezus zich niet de schepper, dat schijnt een misverstand te zijn :)
pi_111401253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef man1986 het volgende:

[..]

De andere topics zijn uitgelopen op ad hominems aanvallen en daar had ik geen zin in.
Daarom bij deze topic: Hou het beleefd/beschaafd :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:17:32 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111401270
Naar aanleiding hiervan nog eens wat rondgezocht.. ik loop zojuist tegen een debat tussen William Lane Craig en Same Harris aan, 1 die ik nog niet ken:

Ben benieuwd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:18:10 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111401290
Nee god niet, het spagettimonster wel.
pi_111401291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:17 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.

Alleen noemt Jezus zich niet de schepper, dat schijnt een misverstand te zijn :)
zo leer je nog is wat ;)
Non scire
pi_111401301
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaam
Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.
Mag ik vragen: Waar zijn wij uit ontstaan???? En dan moet je niet zeggen: ''uit niets'' want da's zo simpel.
En dat 2e wat je zegt, dat is pure waarheid.
Digo
pi_111401363
quote:

[..]

nou nou, die Paulus toch....
Non scire
pi_111401423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nou ben ik nog niet verder. Ik sta er serieus echt voor open, maar als er echt een god zou zijn dan heeft hij er echt een teringzooi van gemaakt.
God heeft oorspronkelijk de wereld perfect geschapen.
God waarschuwde Adam dat de gevolgen van zonde dood en ziekte etc. waren.
Adam was gewaarschuwd voor de gevolgen van de zonde en toch koos hij ervoor om te gaan zondigen.
Je kunt de huidige situatie in de wereld niet aan God verwijten, maar aan Adam die nadrukkelijk gewaarschuwd was voor de consequenties van zonde.
pi_111401452
Er zijn vele Godsbewijzen.

Pythagoras, Ficino, Newton, Leibniz hebben zelfs mathematische bewijzen geleverd.

Spinoza idem.
pi_111401467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Die discussie ga ik graag aan. Alleen bewijst hetgene dat jij zegt helemaal niks, je gelooft het. Maar stiekem is die hele discussie zinloos omdat het gaat tussen mensen die geloven (iets dat je niet hoeft te bewijzen en om die reden ook geloof heet) en mensen die bewijs willen zien. Hoe lang je ook discusieerd je zult nooit nader tot elkaar komen. Simpelweg omdat de uitgangs positities van beide kampen totaal niet overeenkomen.
Dat was ook niet mijn bewijs.

Ook onder de atheisten is er een geloof; 1 die geen basis kent. Gewoon een hobby van een groep dat haat heeft aan alles wat met God te maken heeft en die hebben er een sport van gemaakt om theorieen te bedenken die God's bestaan onderuit moeten halen.

Ben het wel met je eens dat discussies een zinloze kern hebben. Uiteindelijk is het persoonlijk en dit wordt ook door God duidelijk gemaakt; wie oprecht is wordt geleidt door Hem.
pi_111401508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:18 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.
Mag ik vragen: Waar zijn wij uit ontstaan???? En dan moet je niet zeggen: ''uit niets'' want da's zo simpel.
En dat 2e wat je zegt, dat is pure waarheid.
Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.

Om er iets dieper op in te gaan. Voor de Big Bang bestond zelfs tijd nog niet. Dus praten over dingen voor de Big Bang is zelfs zinloos.
pi_111401521
quote:

[..]

Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.

Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
pi_111401622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.
Ik snap dat je het hele universum bedoelt.
Maar Waar The Fuck kwam die Big Bang ineens vandaan, uit jouw zelfgeconcepteerde Fucking niets????
Digo
pi_111401647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.

Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
onwaarschijnlijk dat Jezus Paulus ontmoet heeft tijdens zijn leven.
pi_111401665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik snap dat je het hele universum bedoelt.
Maar Waar The Fuck kwam die Big Bang ineens vandaan, uit jouw zelfgeconcepteerde Fucking niets????
Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.
pi_111401709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef Klauz het volgende:
Ook zou ik graag van man1986 willen horen wat hij precies onder een god verstaat.
God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.
Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.
pi_111401716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.
Hun hebben Hét niets onderzocht????
Dus ze hebben niets onderzocht?
Hoe hebben de gerenomeerde wetenschappers het niets geconcipieerd?
Waar vind ik de conceptie?
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:27:29 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111401751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef man1986 het volgende:

[..]

God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.

[..]

Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.
Waarom haat god zichzelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')