abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111401007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.
pi_111401039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waarom definieren. Niets is gewoon letterlijk wat het zegt. Namelijk niets. Dat wij mensen daar moeite mee hebben om daar een voorstelling van te maken is een heel ander verhaal.
Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)
Het zegt dus niets, we kunnen er niet iets van maken. Omdat het niets is. We kunnen er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken, want wij kennen alleen maar iets. Niets?????? Wat moet dat voorstellen????? Helemaal niets........
Dat bestaat niet.
Ik besta wel.
En ik zal dus nooit ''niets worden''
Digo
pi_111401102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik vind dat de definitie van ''bestaan'' helemaal niet bij het concept god past.
''Bestaan'' doet iets per definitie pas als wij het massaal hebben kunnen waarnemen.
Dus god ''bestaat'' inderdaad niet.
Wij bestaan wel, en misschien zijn wij wel god???????
Hoeft niet; er zijn heel wat dingen die wel bestaan en die we niet kunnen waarnemen zoals talloze emoties of dromen. Sindskort kunnen we dit wetenschappelijk aantonen, maar we hebben dit altijd geaccepteerd ondanks dat we dat niet (massaal) konden waarnemen.
En ik durf te wedden dat als je een groepje kinderen laat opgroeien in de jungle dat ze ook tot een soort geloof in God komen. En vergeet niet dat mensen altijd in een goddelijkheid hebben geloofd.

Hebben wij de aarde gemaakt dan?
pi_111401159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
Nee, de koran geeft ons antwoord. Of een ander religieus boek. Of een geschrift wat in de toekomst nog moet komen. Of welk persoon op aarde dan ook. Welk idee dan ook op aarde, ik zeg dat het waar is en ga het 10x herhalen. En dan ben ik benieuwd hoe man1986 zich zou voelen.

:{
pi_111401167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:13 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)
Het zegt dus niets, we kunnen er niet iets van maken. Omdat het niets is. We kunnen er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken, want wij kennen alleen maar iets. Niets?????? Wat moet dat voorstellen????? Helemaal niets........
Dat bestaat niet.
Ik besta wel.
En ik zal dus nooit ''niets worden''
Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaam
pi_111401181
Filmpje 1 wel eens eerder gezien. Nee, er is geen bewijs voor god.
pi_111401201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Of het bestaan van God een zekerheid is weet ik niet, maar Jezus geeft hier wel antwoord op de vraag omtrent de zekerheid van het bestaan van een ziel, en het voortbestaan van de ziel na de dood,en deze vragen zijn nogal nauw verwant.

Hij zegt ook, en dat heeft directer betrekking op de vraag in de OP :

[..]

Dit is het hele antwoord:

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/949

Stel hier je vragen aan Jezus :) :

Antwoorden van Jezus op vragen over spiritualiteit
Dus je haalt een site aan waarbij mensen doen alsof ze Jezus zelf zijn?

Wat zegt de bijbel hierover?

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111401241
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Dat is ff een handige link :)
alle antwoorden op een presenteer blaadje van de schepper zelf :)
Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.

Alleen noemt Jezus zich niet de schepper, dat schijnt een misverstand te zijn :)
pi_111401253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef man1986 het volgende:

[..]

De andere topics zijn uitgelopen op ad hominems aanvallen en daar had ik geen zin in.
Daarom bij deze topic: Hou het beleefd/beschaafd :)
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:17:32 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111401270
Naar aanleiding hiervan nog eens wat rondgezocht.. ik loop zojuist tegen een debat tussen William Lane Craig en Same Harris aan, 1 die ik nog niet ken:

Ben benieuwd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:18:10 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111401290
Nee god niet, het spagettimonster wel.
pi_111401291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:17 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.

Alleen noemt Jezus zich niet de schepper, dat schijnt een misverstand te zijn :)
zo leer je nog is wat ;)
Non scire
pi_111401301
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaam
Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.
Mag ik vragen: Waar zijn wij uit ontstaan???? En dan moet je niet zeggen: ''uit niets'' want da's zo simpel.
En dat 2e wat je zegt, dat is pure waarheid.
Digo
pi_111401363
quote:

[..]

nou nou, die Paulus toch....
Non scire
pi_111401423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Nou ben ik nog niet verder. Ik sta er serieus echt voor open, maar als er echt een god zou zijn dan heeft hij er echt een teringzooi van gemaakt.
God heeft oorspronkelijk de wereld perfect geschapen.
God waarschuwde Adam dat de gevolgen van zonde dood en ziekte etc. waren.
Adam was gewaarschuwd voor de gevolgen van de zonde en toch koos hij ervoor om te gaan zondigen.
Je kunt de huidige situatie in de wereld niet aan God verwijten, maar aan Adam die nadrukkelijk gewaarschuwd was voor de consequenties van zonde.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111401452
Er zijn vele Godsbewijzen.

Pythagoras, Ficino, Newton, Leibniz hebben zelfs mathematische bewijzen geleverd.

Spinoza idem.
pi_111401467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Die discussie ga ik graag aan. Alleen bewijst hetgene dat jij zegt helemaal niks, je gelooft het. Maar stiekem is die hele discussie zinloos omdat het gaat tussen mensen die geloven (iets dat je niet hoeft te bewijzen en om die reden ook geloof heet) en mensen die bewijs willen zien. Hoe lang je ook discusieerd je zult nooit nader tot elkaar komen. Simpelweg omdat de uitgangs positities van beide kampen totaal niet overeenkomen.
Dat was ook niet mijn bewijs.

Ook onder de atheisten is er een geloof; 1 die geen basis kent. Gewoon een hobby van een groep dat haat heeft aan alles wat met God te maken heeft en die hebben er een sport van gemaakt om theorieen te bedenken die God's bestaan onderuit moeten halen.

Ben het wel met je eens dat discussies een zinloze kern hebben. Uiteindelijk is het persoonlijk en dit wordt ook door God duidelijk gemaakt; wie oprecht is wordt geleidt door Hem.
pi_111401508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:18 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.
Mag ik vragen: Waar zijn wij uit ontstaan???? En dan moet je niet zeggen: ''uit niets'' want da's zo simpel.
En dat 2e wat je zegt, dat is pure waarheid.
Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.

Om er iets dieper op in te gaan. Voor de Big Bang bestond zelfs tijd nog niet. Dus praten over dingen voor de Big Bang is zelfs zinloos.
pi_111401521
quote:

[..]

Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.

Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
pi_111401622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.
Ik snap dat je het hele universum bedoelt.
Maar Waar The Fuck kwam die Big Bang ineens vandaan, uit jouw zelfgeconcepteerde Fucking niets????
Digo
pi_111401647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.

Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
onwaarschijnlijk dat Jezus Paulus ontmoet heeft tijdens zijn leven.
pi_111401665
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ik snap dat je het hele universum bedoelt.
Maar Waar The Fuck kwam die Big Bang ineens vandaan, uit jouw zelfgeconcepteerde Fucking niets????
Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.
pi_111401709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef Klauz het volgende:
Ook zou ik graag van man1986 willen horen wat hij precies onder een god verstaat.
God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.
Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.
pi_111401716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.
Hun hebben Hét niets onderzocht????
Dus ze hebben niets onderzocht?
Hoe hebben de gerenomeerde wetenschappers het niets geconcipieerd?
Waar vind ik de conceptie?
Digo
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:27:29 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111401751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef man1986 het volgende:

[..]

God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.

[..]

Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.
Waarom haat god zichzelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')