Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Waarom definieren. Niets is gewoon letterlijk wat het zegt. Namelijk niets. Dat wij mensen daar moeite mee hebben om daar een voorstelling van te maken is een heel ander verhaal.
Hoeft niet; er zijn heel wat dingen die wel bestaan en die we niet kunnen waarnemen zoals talloze emoties of dromen. Sindskort kunnen we dit wetenschappelijk aantonen, maar we hebben dit altijd geaccepteerd ondanks dat we dat niet (massaal) konden waarnemen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ik vind dat de definitie van ''bestaan'' helemaal niet bij het concept god past.
''Bestaan'' doet iets per definitie pas als wij het massaal hebben kunnen waarnemen.
Dus god ''bestaat'' inderdaad niet.
Wij bestaan wel, en misschien zijn wij wel god???????
Nee, de koran geeft ons antwoord. Of een ander religieus boek. Of een geschrift wat in de toekomst nog moet komen. Of welk persoon op aarde dan ook. Welk idee dan ook op aarde, ik zeg dat het waar is en ga het 10x herhalen. En dan ben ik benieuwd hoe man1986 zich zou voelen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als je een antwoord wilt op die vraag, de bijbel geeft ons het antwoord: De mens (Adam) pleegde zonde vanuit zijn eigen vrije wil en heeft God's waarschuwing voor de gevolgen van de zonde (ziekte/dood etc.) genegeerd.
Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaamquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:13 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Daar zeg je het zelf: Niets is gewoon letterlijk wat het zegt..... (LETTERLIJK WAT HET ZEGT = Defininitie)
Het zegt dus niets, we kunnen er niet iets van maken. Omdat het niets is. We kunnen er eigenlijk helemaal geen voorstelling van maken, want wij kennen alleen maar iets. Niets?????? Wat moet dat voorstellen????? Helemaal niets........
Dat bestaat niet.
Ik besta wel.
En ik zal dus nooit ''niets worden''
Dus je haalt een site aan waarbij mensen doen alsof ze Jezus zelf zijn?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:07 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Of het bestaan van God een zekerheid is weet ik niet, maar Jezus geeft hier wel antwoord op de vraag omtrent de zekerheid van het bestaan van een ziel, en het voortbestaan van de ziel na de dood,en deze vragen zijn nogal nauw verwant.
Hij zegt ook, en dat heeft directer betrekking op de vraag in de OP :
[..]
Dit is het hele antwoord:
[..]
http://www.askrealjesus.nl/node/949
Stel hier je vragen aan Jezus:
Antwoorden van Jezus op vragen over spiritualiteit
Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Dat is ff een handige link
alle antwoorden op een presenteer blaadje van de schepper zelf
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus je haalt een site aan waarbij mensen doen alsof ze Jezus zelf zijn?
Wat zegt de bijbel hierover?
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:05 schreef man1986 het volgende:
[..]
De andere topics zijn uitgelopen op ad hominems aanvallen en daar had ik geen zin in.
Daarom bij deze topic: Hou het beleefd/beschaafd
zo leer je nog is watquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:17 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.
Alleen noemt Jezus zich niet de schepper, dat schijnt een misverstand te zijn
Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Het bestaat wel. We zijn er zelfs uit ontstaan. Maar je latere conclusie is nogal vreemd. Je wordt ook niet niets na je dood. Je atomen blijven gewoon bestaan. Je ziet zelf toch ook wel dat een plant of dier dat doodgaat niet opeens niets is. Die vergaat langzaam
nou nou, die Paulus toch....quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
God heeft oorspronkelijk de wereld perfect geschapen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:11 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nou ben ik nog niet verder. Ik sta er serieus echt voor open, maar als er echt een god zou zijn dan heeft hij er echt een teringzooi van gemaakt.
Dat was ook niet mijn bewijs.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Die discussie ga ik graag aan. Alleen bewijst hetgene dat jij zegt helemaal niks, je gelooft het. Maar stiekem is die hele discussie zinloos omdat het gaat tussen mensen die geloven (iets dat je niet hoeft te bewijzen en om die reden ook geloof heet) en mensen die bewijs willen zien. Hoe lang je ook discusieerd je zult nooit nader tot elkaar komen. Simpelweg omdat de uitgangs positities van beide kampen totaal niet overeenkomen.
Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:18 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Wij zijn niet uit niets ontstaan. Er is altijd al iets geweest, iets is het enigste wat er is.
Mag ik vragen: Waar zijn wij uit ontstaan???? En dan moet je niet zeggen: ''uit niets'' want da's zo simpel.
En dat 2e wat je zegt, dat is pure waarheid.
Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik snap dat je het hele universum bedoelt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Nee hoor. We zijn echt uit niets onstaan. Dit kun je zelfs wetenschappelijk bewijzen. Voor de Big Bang was er niets. Met "we" bedoel ik niet de mens maar het hele universum.
onwaarschijnlijk dat Jezus Paulus ontmoet heeft tijdens zijn leven.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Jezus op deze site bestrijdt Paulus helemaal niet, Paulus is een van de mensen waar Jezus het meest lovend over is.
Bovendien komt een eventuele correctie of aanvulling hier niet van Paulus of een engel uit de hemel, maar gaat die uit van Jezus zelf, en ik vind het niet zo netjes om Jezus de mond te willen snoeren, omdat je denkt het beter te weten, of te denken Jezus voor te kunnen schrijven wat hij moet zeggen.
Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ik snap dat je het hele universum bedoelt.
Maar Waar The Fuck kwam die Big Bang ineens vandaan, uit jouw zelfgeconcepteerde Fucking niets????
God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef Klauz het volgende:
Ook zou ik graag van man1986 willen horen wat hij precies onder een god verstaat.
Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Is dat dezelfde bijbel die de spanjaarden gebruikte voor hun inquisitie? Is dat dezelfde bijbel die binnen de katholieke kerk wordt gebruikt, of binnen de protestantse kerk. Het lijkt me dus dat de bijbel een boek is dat ontelbaar interpretaties kan hebben afhankelijk van wie het leest. Daarom alleen al kun je nooit zeggen dat het antwoorden geeft op bepaalde vragen.
Hun hebben Hét niets onderzocht????quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Nee niet mijn zelfgeconceptueerde fucking niets. Maar van gerenomeerde wetenschappers.
Waarom haat god zichzelf?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:26 schreef man1986 het volgende:
[..]
God is de Maker van de creatie en wij mensen zijn in Zijn evenbeeld gemaakt. We hebben gezondigd en Jezus kan ons vergiffenis brengen.
[..]
Wie de bijbel misbruikt voor zijn eigen verkeerde intenties (Inquisitie/Katholieke Kerk) doet er in deze discussie niet ter zake.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |