Ik geloof niet in God. Maar niet zozeer omdat ik meer in de wetenschap geloof maar omdat ik zie dat alle geloven in de wereld maar om een ding draaien. En dat is macht. Ik heb het eerder gezegd maar een geloof is de makkelijkste manier om een grote groep mensen aan je te binden en die groep vervolgens uit te buiten. Je ziet dat bij het christelijke geloof, bij het joodse geloof en bij het islamietische geloof.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:33 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
En tot welke groep behoor jij?
nog doe je een wetenschappelijke uitspraak... nog een God bestaat uitspraak
Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:32 schreef man1986 het volgende:
[..]
Doen alsof je Jezus bent?
Wat zegt de bijbel hierover?
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! Galaten 1:8
Precies, steun de boze pedoseksueel of je bent haatdragend!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ja. Ik merk dat de diehardatheisten toch altijd van die haatdragende personen zijn.
Hangt ervanaf waarover je oprecht bent (dat kun je over heel wat dingen zijn); dat kunnen atheisten vast wel zijn over een heleboel dingen. Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.
Ik denk niet dat iedereen daar even eerlijk over is.
Kleine schaal is gewone deceptiequote:Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Dit bedoel ik; het is ook nooit goed.![]()
Zijn er veel religies? Dan is er geen eenduidige boodschap.
Is er 1 religie? Dan is het massadeceptie.
Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
je gaat je er echt instorten he
respect...
Als je mij daarmee bedoeld, ik ben ten eerste geen atheïst en ten tweede ben ik niet haatdragend.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ja. Ik merk dat de diehardatheisten toch altijd van die haatdragende personen zijn.
Dat snap ik, maar als ik oprecht ben in mijn opvatting dat ik niet in 'm geloof, dan zou ik dus volgens die definitie die jij net neerzet, niet oprecht zijn?quote:Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.
Ongetwijfeld...en dat geldt ook voor veel mensen die zich gelovig noemen.quote:Ik denk niet dat iedereen daar even eerlijk over is.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:17 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook een handige site, zo heb je het allemaal overzichtelijk bij elkaar, en je kunt volgens mij nog zelf vragen stellen aan Jezus ook.
Is wel bewezen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:34 schreef Klauz het volgende:
[..]
Nee, want dan nog gaat het over iets wat niet bewezen is.
Het zou overigens wel gezelliger worden op aarde, omdat de profeten dan minder verdeeldheid hebben gezaaid.
Dat is een hele andere discussie...en daar is veel over te zeggen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik geloof niet in God. Maar niet zozeer omdat ik meer in de wetenschap geloof maar omdat ik zie dat alle geloven in de wereld maar om een ding draaien. En dat is macht. Ik heb het eerder gezegd maar een geloof is de makkelijkste manier om een grote groep mensen aan je te binden en die groep vervolgens uit te buiten. Je ziet dat bij het christelijke geloof, bij het joodse geloof en bij het islamietische geloof.
Het si altijd zo mooi als je in een geloof leest dat God je zal straffen als je iets verkeerd doet maar dat de straf vreemd genoeg altijd door de gelovigen (meestal omdat een hoge geestelijke het beveelt) wordt uitgevoerd. Als men werkelijk zoveel waarde hechte aan dat geloof waarom dan niet wachten tot god echt straft?
Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Hangt ervanaf waarover je oprecht bent (dat kun je over heel wat dingen zijn); dat kunnen atheisten vast wel zijn over een heleboel dingen. Waar ik natuurlijk op doel is het bestaan van God.
Ik denk niet dat iedereen daar even eerlijk over is.
Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:43 schreef Eventjes-dan het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie...en daar is veel over te zeggen.
alleen het argument om het bestaan van god bestrijden door te claimen dat er voor de BB niets was... is even geloofwaardig als dat wat je bestrijd.
Onzin.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies, steun de boze pedoseksueel of je bent haatdragend!
Je weet waar ik sta
quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kleine schaal is gewone deceptie
Grote schaal is massadeceptie
Wat was er niet duidelijk?
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn heel wat mensen die in de BB "geloven" en ook in God.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik bestrijd geen god. Als iemand in god gelooft dan respecteer ik dat. Ik geloof daar niet in en geloof in de Big Bang theorie. Dat zijn twee hele verschillende uitgangs punten en de mensen die daarin geloven kun je niet tot elkander brengen.
Draai de zaak niet om. Wat jij en die site proberen te doen is God's Woord (de bijbel) te vervalsen en mensen in de tuin leiden. Dat dit een kwalijke zaak is geeft de bijbel ons duidelijk aan:quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:38 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Jij schijnt de bijbel, in dit geval bij monde van Paulus, hoger te plaatsen dan het woord van Jezus zelf.
Typisch iets voor fundamentalisten.
Dat doet me denken aan de grootinquisiteur van Dostojevski, die ook meende het recht te hebben Jezus voor te schrijven hoe hij zich moest gedragen.
En dan gaan die filmpjes waarschijnlijk, correct me if I am wrong, alleen maar over het bewijs dat er een god zou zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik wil best de discussie aangaan, maar heb er geen 2 uur voor over om 1 film te bekijken. Als er hier gelovigen zijn die andere willen overtuigen met goede argumenten. Ik sta er voor open. Alleen tot nu toe heb ik nog geen argument gehoord waarvan ik denk: "misschien is er leven na de dood".
Te veel naar die proleten geluisterd zekerquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:48 schreef hardlopen het volgende:
[..]![]()
Je bent echt onzin aan het uitkramen. Heb je dat echt niet door?
Twee keer twee uur kijken naar dit soort discussies? Ik heb wel wat leukers te doen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:31 schreef man1986 het volgende:
Is God gebaseerd op blind geloof of is het bestaan van God toch een zekerheid?
Hieronder een paar interessante discussie tussen William Lane Craig en anderen over deze fascinerende vraag.
Wat denken jullie zelf na het bekijken van de clips?
Is het bestaan van God toch aannemelijker dan je eerst gedacht had?
Vind je dat onze huidige ideeën over het wel of niet bestaan van God aangepast moeten worden?
Tot hoeverre kunnen we aannemen dat een universum kan bestaan met of zonder God?
(Omdat mijn vragen betrekking hebben tot de bovenstaande clips, wil ik jullie vragen om hierop alleen antwoord te geven als jullie ten minste een van de youtube videos bekeken hebben).
edit: En hou het beleefd/beschaafd aub![]()
Nou ja, dan houdt hier de discussie op he?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen ...
Met andere woorden, mensen die niet geloven zijn sowieso een minderwaardige gesprekspartner in deze discussie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het is lastig voor atheïsten om God's Woord te begrijpen, omdat:
Hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Romeinen 1:18
En voor degenen die meer lezers dan kijkers zijn:quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is echt een zeer vermakelijk debat hoor, ik kan het kijken ervan zeer aanraden. Craig heeft een beetje de charme van een handelaar in tweedehands auto's, maar het is aan de theistische zijde wel 1 van de beste debaters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |