twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 15:03:40Buien Zeeland, Brabant onderdrukken vorming nieuwe en zware buien. Wachten op nieuwe opklaringen erachter vanuit Belgie reageer retweet
CAPE wordt geassocieerd met de maximale energie die vrij kan komen bij convectie/stormvorming. Als vuistregel geldt dat bij hogere cape de kans op extreem onweer groter is, maar er zijn ook andere factoren die meespelen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:00 schreef Pielemuisje het volgende:
Is een hoge cape interessant? Zit in Limburg
QFTquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef Drassss het volgende:
Mensen mensen het is pas 3 uur.. De echte ellende zal zeker niet voor 18.00 beginnen in Belgie.
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 15:16:16Boven N-Frankrijk opklaringen en zwoel zomers warm. Daar de komende uren vorming zware onweersbuien lijkt me. Koers: NO. reageer retweet
quote:
Hier hebben we kans op en vooral Zuid-Oost Nederland.quote:A level 2 was issued for parts of the Benelux countries, north-eastern France, and north-western/northern Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
A level 1 was issued for northern and central France, Benelux, northern and central Germany, Denmark and the western Baltic Sea mainly for severe wind gusts, large hail and tornadoes
geen idee, dat maakt het zo leuk!quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben we kans op en vooral Zuid-Oost Nederland.
En dat houdt in?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:23 schreef horned_reaper het volgende:
stratiforme regen over westen is golfje met daarachter de echte TE850 tong, daarin moet het dan gebeuren als alles meezit, voorlopig perfect op schema, beter zelfs want meer opklaringen in aanvoergebied dan voorzien..
Ik dus ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:32 schreef MrGuma het volgende:
Nou ik heb zo'n vermoeden dat het allemaal wel mee gaat vallen..
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:34 schreef Drassss het volgende:
Misschien handig een soort samenvatting wat er gaat gebeuren:
Aan het einde van de middag tussen 5 en 6 zullen er in ZO-Belgie onweersbuien ontstaan. Deze losse buien zullen uitgroeien tot mogelijk supercellen die naar het NO trekken. Hierin kunnen zware windstoten zitten, flinke hagel en een tornado is niet uit te sluiten. Na verloop van tijd (in de avond) zullen de cellen zich clusteren en als 1 front richting Duitsland trekken.
Voor de weerliefhebbers kan het misschien jammer zijn wanneer de cellen zich snel in Belgie vormen tot supercellen waardoor ze veel rapper afbuigen naar het oosten. Dan trekt alles over zuid-limburg/Luxemburg.. naar Duitsland en hebben wij hier in Nederland amper iets gemerkt![]()
Is een stuk hor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:40 schreef Ener-G het volgende:
Leuk, dat gaas voor de ramen.. al voorbereid op de golfbalhagel?
Denk niet dat er veel boeiends te zien zal zijn in Arnhemquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is een stuk hor.![]()
Kwaliteit een beetje te pruimen?Ik stel 'm straks wat beter bij.
Waar zit je?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is een stuk hor.![]()
Kwaliteit een beetje te pruimen?Ik stel 'm straks wat beter bij.
Westervoort, naast Arnhem.quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel boeiends te zien zal zijn in Arnhem
TE--> Equivalent Potentiele temperature, hangt samen met de stabiliteit van de lucht: bij een daling van TE met de hoogte heb je instabiele lucht. Als je relatief hoge TE waarden hebt in de lagere atmosfeer, bijvoorbeeld op het 850 hPa druk niveau, betekent dit meestal dat de TE daalt met de hoogte en dat dus de atmosfeer instabiel is. De mate van convectie (en dus stormvorming) hangt weer samen met de mate van (in)stabiliteit.quote:
twitter:Pritt twitterde op donderdag 10-05-2012 om 16:13:11We gaan eraan. Cumulus Naardeklotus boven 020.
reageer retweet
Voor onweervorming moet je ook niet op Buienradar zijn. Onweer werkt toch net wat anders voor zover ik weetquote:
Waar is hier?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:17 schreef Dven het volgende:
Hier begint het met bakken uit de hemel te vallen met hier en daar wat ontladingen
quote:
quote:
Vet nummer is hetquote:
Die is veel minder.. *puts on sunglasses* EPICCCCCCCCCCCCCCCCCCCC! AH YEAHHHHHHHquote:
Veliko Turnovo, Bulgarijequote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:32 schreef tomaat52 het volgende:
Nog ff tussendoor, voor degene die het gemist hebben.
http://ww.com/holland95
IE op het werkquote:U kunt niet teruggaan naar ww.com.
Deze website wordt niet door Internet Explorer hersteld, omdat er een blijvend probleem is met de website.
quote:16:26u: In Frankrijk is het nog warmer, 28 graden in Parijs tot 32 in Bordeaux. In het noorden van Frankrijk begint het overigens goed te borrelen, daar gaan komende uren buien ontstaan.
Volgens weeronline.nl
Het moet nog beginnen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:49 schreef Infection het volgende:
Ergens al onweer gemeld, of is het dan toch allemaal een storm in een glas water? Alhoewel er vanavond ook nog wel wat kan komen lijkt mij.
Dat zal dan ten zuiden van het Balkangebergte zijn, daar is het al een aantal dagen misquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bulgarije heeft volgens mij aardige hagelbuien gehad afgelopen dag(en)
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:03 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens Meteoconsult geen noodweer in Nederland. Zwaartepunt zal NL niet aandoen.
Het is altijd het zelfde liedje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.
Maw kans dat het nu losgaat is stukken groterquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.
De wereld is groter dan de postzegel waar jij je bevindt. Het is vanzelfsprekend dat in de rest van de wereld zich vaker noodweer voordoet dan exact op de plek waar jij bent.quote:
...quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:09 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
De wereld is groter dan de postzegel waar jij je bevindt. Het is vanzelfsprekend dat in de rest van de wereld zich vaker noodweer voordoet dan exact op de plek waar jij bent.
Het is welhaast een tsunamiquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Pure interesse. Wordt dit topic bij ieder stormpje overspoeld door irritante mensen die het allemaal beter denken te weten en zo ja, vinden jullie dat niet heel vervelend?
Ja! maar das toch logisch ook, net zoals opeens de topics over EK stormlopen als het aanvangt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Pure interesse. Wordt dit topic bij ieder stormpje overspoeld door irritante mensen die het allemaal beter denken te weten en zo ja, vinden jullie dat niet heel vervelend?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Jij bent de irritante hier.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:21 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Ja! maar das toch logisch ook, net zoals opeens de topics over EK stormlopen als het aanvangt.
Hahaquote:
Welk andere topic? Grote fantasie heb jij zeg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, kom je dat vanuit dat andere topic nog even doen. Laat de mensen hier met rust, kleuter.
Ja ik word ineens aangevallen door schizofrene monsters haha.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Drassss het volgende:
Als het geen onweer is dan ontploft het hier wel in het topic
De hoge luchtdruk word voor sommigen teveel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Drassss het volgende:
Als het geen onweer is dan ontploft het hier wel in het topic
Het kan op zoveel andere punten nog wel interessant zijn, of op plaatsen buiten Nederland. Daarb lees je gemakkelijk over alle nietszeggende berichtjes heen en plaatsen zat mensen die er normaal niet zijn wel boeiende informatie dus al met al is het alleen maar een positief ietsquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
[..]
HahaToch lijkt het me raar dat jullie alleen normaal kunnen praten als het weer niet zo interessant is
Waarom heeft Estofex überhaupt een level 2 uitgegeven als die level 1 nog niet eens echt waargemaakt is?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar helaas zal er maar weinig gebeuren. Zuiden de meeste kans de rest kan het vergeten, vergeet die estofex maar...
Jij postte een volgens mij naar mij gerichte kotsreactie in dat zwavelzuurtopic, en hier val je me meteen aan. Sorry als er geen verband isquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Welk andere topic? Grote fantasie heb jij zeg.
En anders lekker verder gaan via de DMquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij postte een volgens mij naar mij gerichte kotsreactie in dat zwavelzuurtopic, en hier val je me meteen aan. Sorry als er geen verband is
Omdat deze regengebied de hele opwarming tegenhoud, dat was dus niet de bedoeling.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom heeft Estofex überhaupt een level 2 uitgegeven als die level 1 nog niet eens echt waargemaakt is?
Omdat voor de zoveelste keer de hele mikmak nog moet beginnen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom heeft Estofex überhaupt een level 2 uitgegeven als die level 1 nog niet eens echt waargemaakt is?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Omdat deze regengebied de hele opwarming tegenhoud, dat was dus niet de bedoeling.
Het loopt al tegen de avond aan, en ja soms veranderen gewoon dingen op het laatste moment
Lekkere tegenstrijdige berichten weer...quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
Omdat voor de zoveelste keer de hele mikmak nog moet beginnen?
Jep, maar de kans is groot dat alleen zuid-Limburg iets gaat meepakken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:34 schreef Tchock het volgende:
Maar begrijp ik nou goed dat die onweersbuien zich nu in de heel instabiele lucht boven ongeveer Parijs aan het ontwikkelen zijn?
Hier zit het goed, maar wat betreft het onweer zie de posts boven je.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:35 schreef RolStaart-Beer het volgende:
HALLO, GAAT HET NOG ONWEREN VANAVOND OF HOE ZIT DAT HIER?
En nog behoorlijk westelijk ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:41 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Goed te zien dat het in Belgie & Frankrijk aan het ontstaan is.
Kloptquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik je ook langskomen op meteo-service
Heb hier een cam boven dak hangen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:32 schreef tomaat52 het volgende:
Nog ff tussendoor, voor degene die het gemist hebben.
http://ww.com/holland95
Die pit in België ligt mooi op ramkoers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:45 schreef Timmos het volgende:
[..]
Klopt.. Hele dag met geen enkele bui rekening gehouden, leuk dat het vooralsnog goed uit lijkt te komen
.. Veel leuker dan de hele dag nowcasten en dat het dan tegen valt..
Hier piept de zon ook wel wat door de wolkenquote:
Lekker kunnen vergaderen en nu op de bank naar het weer kijken, wat wil je nog meer hequote:Op donderdag 10 mei 2012 17:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier piept de zon ook wel wat door de wolken
Topdagquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lekker kunnen vergaderen en nu op de bank naar het weer kijken, wat wil je nog meer he
Straks gebeurt er gewoon helemaal... niks....quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:51 schreef Tauchmeister het volgende:
Duurt wel erg lang voordat het daar begint te rommelen boven Parijs. Nog weinig activiteit te zien.
Kan me nog een paddestoel herinneren van vorig jaar. in 20 minuten tijd van niets naar zo groot als provincie Utrecht oid. laten we het hopen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:51 schreef Tauchmeister het volgende:
Duurt wel erg lang voordat het daar begint te rommelen boven Parijs. Nog weinig activiteit te zien.
Dat was inderdaad echt ziek.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:52 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Kan me nog een paddestoel herinneren van vorig jaar. in 20 minuten tijd van niets naar zo groot als provincie Utrecht oid. laten we het hopen!
Jaquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Limburg heeft het de hele dag gewaaid, geregend en was het heel benauwd. Nu is het windstil en ik zie zelfs blauwe lucht. Zou er nog wat komen vandaag?
Prima site.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb hier een cam boven dak hangen.
Deze site kende ik nog niet, bevat ook geen reclame zie ik wel, bedankt!
Hier grijs en waaierig (omgeving Amersfoort) Lijkt niet dat hier nog wat gaat komen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Limburg heeft het de hele dag gewaaid, geregend en was het heel benauwd. Nu is het windstil en ik zie zelfs blauwe lucht. Zou er nog wat komen vandaag?
Dikke vette supercel komt ons vernederen!twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 18:11:23Het is niet overdreven om te stellen, dat het radarbeeld van de bui bij Gent wijst op een supercel. Spannend. Zal afbuigen naar ONO. reageer retweet
Zou vet zijn.. het was hier net nog 24 gradenquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:14 schreef Pino112 het volgende:
Dikke vette supercel komt ons vernederen!twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 18:11:23Het is niet overdreven om te stellen, dat het radarbeeld van de bui bij Gent wijst op een supercel. Spannend. Zal afbuigen naar ONO. reageer retweet
Cool! Ik kom onder je vleugels bibberen als het me teveel wordtquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:14 schreef Pino112 het volgende:
True, voor Nederland wordt het minder heftig als verwacht (en gehooptquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:55 schreef Drassss het volgende:
Lijn begint zich nu wel te vormen vanaf de eerste cell die provincie Zeeland intrekt.
Ik ben met de muziekvereniging de wandelvierdaagse binnenhalen, dus hoop eigenlijk dat het niet zo te keer gaatquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Cool! Ik kom onder je vleugels bibberen als het me teveel wordt
Oh jeetje, ik duim met je meequote:Op donderdag 10 mei 2012 18:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ben met de muziekvereniging de wandelvierdaagse binnenhalen, dus hoop eigenlijk dat het niet zo te keer gaat
Dat is windschering (op basis snelheid).quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:35 schreef Sj0rSz het volgende:
Apart om te zien trouwens. Geen zuchtje wind hier, maar de treksnelheid van de wolken ligt hoog.
Ik zou maar vast alternatief vervoer regelenquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:26 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Ik ga vanavond naar Nijmegen. Hopelijk krijgen we daar nog wat leuks mee, maar kan ik wel vanavond weer met trein en bus thuiskomen. Klinkt tegenstrijdig....
en toch ook lichte bewolking.. beetje wind erbijquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:43 schreef MaLo het volgende:
Hier is het nu een heerlijke avond! Nog meer zon, iets drukkend maar lekker warm
Ja inderdaad, klein beetje bewolking en een briesje. Topweerquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:43 schreef JamFlava het volgende:
[..]
en toch ook lichte bewolking.. beetje wind erbij
Gewoon ff op de radar kijken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:43 schreef kapiteintje het volgende:
Komt er nog wat van experts? Hier in Tilburg is het drukkend warm, amper wind. Ik wacht op die knallers.
Mijn radar is m'n balkon met uitzicht over Noord, Oost en Zuid Brabant. Ik zie in het zuiden over de hele breedte stapelwolken ontstaan.quote:
quote:Verwacht noodweer blijft uit
Laatste update: 10 mei 2012 18:31 info
AMSTERDAM - Het tropische noodweer dat voor donderdag voorspeld werd, lijkt mee te vallen.
Foto: NU.nl/Rob Kints
Gedurende de dag regende het in het zuidwesten van het land stevig, maar van noodweer is geen sprake. Dat laat Meteoconsult donderdag via Twitter weten.
Met name in Zeeland vielen in de middag enkele stevige buien. Rond 14.00 uur waarschuwde Weeronline nog voor zwaar onweer in de provincies Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en het oosten van Overijssel. Die verwachting is in de loop van de middag bijgesteld.
De kans op zwaar onweer is donderdagavond klein en alleen voor het zuidoosten van het land blijft de waarschuwing voor zware buien met hagel en windstoten gelden, meldde weeronline.nl rond 17.00 uur.
Ook op de wegen en het spoor wordt weinig gemerkt van het voorspelde noodweer. De NS meldt aan het einde van de middag nog geen bijzonderheden te hebben gesignaleerd.
De ANWB zag donderdagmiddag slechts enkele korte files in Zeeland als gevolg van de buien.
Dan is die Estofex level 2 ook vreemd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:51 schreef zoem het volgende:
Sowieso de term noodweer, dat sloeg en slaat nog steeds nergens op. De media maakt het spectaculairder dan het is.
Is enkel voor Limburgquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:52 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Dan is die Estofex level 2 ook vreemd.
Jij hebt er verstand van dan? De eerste die noodweer heeft geroepen is geen media geweest maar mensen met verstand van zaken. Dat de media nu al sowieso veel te vroeg dingen gaat roepen, net als dat ze veel te vroeg dingen gaan roepen als iets er aan komt kunnen de mensen die er wel verstand van hebben niets aan doen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:51 schreef zoem het volgende:
Sowieso de term noodweer, dat sloeg en slaat nog steeds nergens op. De media maakt het spectaculairder dan het is.
Maar als je kijkt naar de lijn van de buien lijkt Limburg toch ook buiten de pot te piesen? Het lijkt wat noordelijker te gaan, richting Achterhoek. Of is de verwachting dat zich nog nieuwe gebieden ontwikkelen?quote:
Noodweer is je verdedigen tegen een boef en hem perongeluk lens schoppenquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:51 schreef zoem het volgende:
Dat zal Jeremain niet leuk vinden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Noodweer is je verdedigen tegen een boef en hem perongeluk lens schoppen.
Ho ho, je hoeft mij niet aan te vallen hoor? Ik draai al langer mee dan vandaag in de DASOO-reeks. Ik erger me alleen aan dergelijke mediaberichten. Er was nooit noodweer voorspeld voor Nederland, net alleen in Limburg. Ik heb geen woord gerept over de Estofex lvl 2quote:
Hier ook (Twente)quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:01 schreef lezzer het volgende:
Het was hier (n-limburg) eigenlijk goed weer om te bbq-en
Nee, gewoon nee.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:01 schreef Drassss het volgende:
En toch het is pas 7 uur.. geduld mensen.
Dat komt hier nu geruisloos over...quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:03 schreef Drassss het volgende:
Ah hier is ook zo'n mooi golfje in de lucht te zien(no-Brabant)
Sorry, ik wou je niet aanvallen, was meer een vraag die wat raar uit de hoek komt door dezelfde ergernissen. Die Estofex 2 was niet op jou bedoeld maar onder de gozer onder je.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Ho ho, je hoeft mij niet aan te vallen hoor? Ik draai al langer mee dan vandaag in de DASOO-reeks. Ik erger me alleen aan dergelijke mediaberichten. Er was nooit noodweer voorspeld voor Nederland, net alleen in Limburg. Ik heb geen woord gerept over de Estofex lvl 2
Hier* inmiddels 27 graden, temperatuur stijgt nog steeds. Klaart nu ook weer op.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:00 schreef roislecxe het volgende:
In Limburg blijft de temperatuur nog steeds stijgen... de rest van het land lijkt me gedoemd een saaie avond. Al regent het hier behoorlijk door in Breda, de onweer is er alweer uit.
Coolquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:08 schreef roislecxe het volgende:
*meldt er een heleboel. misschien activeert het richting het binnenland.
Klinken wel als diepe dreunen.
* zoem zand erover scheptquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry, ik wou je niet aanvallen, was meer een vraag die wat raar uit de hoek komt door dezelfde ergernissen. Die Estofex 2 was niet op jou bedoeld maar onder de gozer onder je.
Bij deze buien heb je de beste kans op leuke verschijnselen aan de ZW kant van de bui. (maar dan moet er wel een mesocycloon in zitten)quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:19 schreef Drassss het volgende:
Toch jammer dat het nu al regent hier, dan zie ik die tornado aan het einde van de bui niet![]()
Snap ikquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij deze buien heb je de beste kans op leuke verschijnselen aan de ZW kant van de bui. (maar dan moet er wel een mesocycloon in zitten)
Ja ik hoor en zie de eerste bliksem al.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik hoor nu wat gerommel in de verteen al een kwartiertje regen
(in den bosch overigens)
Grove schande dat weeronline nog steeds bestaat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:37 schreef Fredo55 het volgende:
LivePagina Weeronline:
''12:27u: De meeste buien hebben het land verlaten; stilte voor de storm?''
Te grappig om te lezen.
http://nieuws.weeronline.(...)op-komst-10-05-2012/
QFTquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Grove schande dat weeronline nog steeds bestaat.
MOOI, dan komt het zo wijchen onveilig maken hahahhaaquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:41 schreef Junglebeast het volgende:
Ok het is in ZW Den Bosch nu ook los gebarsten.
quote:Onweer: avondvierdaagse afgelast
DOETINCHEM - De Doetinchemse Avondvierdaagse is afgelast vanwege onweersbuien. "Gezien het grote aantal, vooral jeugdige wandelaars, van ruim 2400 is het niet verantwoord om risico's te nemen," aldus Kees Erken van het bestuur.
"Hoewel in de ochtenduren op Buienradar niet duidelijk te zien is of het naderend onweer ook boven Doetinchem losbarst, hebben we toch het besluit genomen om vanavond niet te lopen."
Individuele wandelaars kunnen zelf besluiten of ze willen gaan lopen.
Organisatoren zijn wel aanwezig op het startbureau van De Graafschap aan de Bezelhorstweg.
Alle deelnemers krijgen wel een medaille op de laatste dag van de Avondvierdaagse. "Natuurlijk, dit is overmacht."
Voor de komende twee dagen verwacht Erken geen problemen. "Het wordt droger, wel iets kouder, maar daar kan je je op kleden. Heel veel plezier de komende wandeldagen, vooral bij de intocht."
Ik had toch gerekend op extreme buien en onweerquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:44 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ziet er anders niet echt zomers uit in Eindhoven
ik hoorde 2 minuten geleden voor het eerst gerommel. (Centrum Den Bosch)quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:41 schreef Junglebeast het volgende:
Ok het is in ZW Den Bosch nu ook los gebarsten.
Beetje donkere lucht, verder nog niet echt iets van betekenis.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:44 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ziet er anders niet echt zomers uit in Eindhoven
Sorry, heb gegeten. Zal niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:46 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik hoorde 2 minuten geleden voor het eerst gerommel. (Centrum Den Bosch)
Het gaat wel harder regenen nu
helaas pindakaas.. ik win hetquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:49 schreef Shispeed het volgende:
om 20:00 kom de bui des doos aan volgens buienradar
tering man 5 minuten daarvoor is de trekking van de staatsloterij, als ik dan eindelijk eens een keer een miljoen win heb ik er weer niks aan
Je vriendin squirt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:49 schreef Shispeed het volgende:
om 20:00 kom de bui des doos aan volgens buienradar
tering man 5 minuten daarvoor is de trekking van de staatsloterij, als ik dan eindelijk eens een keer een miljoen win heb ik er weer niks aan
quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:47 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Sorry, heb gegeten. Zal niet meer gebeuren.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:49 schreef WeerServies het volgende:
Ziet er zeer chaotisch uit kapiteintje! Dank voor het delen
je kunt ook gewoon die kaart naar links slepenquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef WeerServies het volgende:
Het onweer nu vooral ten zuidoosten van TIlburg!! Uitzoomen op deze kaart.
http://www.noodweer.be/onweer/live-bliksemdetectie/
Ja wilde het ook typen. Klaart nu op hier.quote:
quote:Melding van tornado / windhoos in Belgie, Nerenhoek schade gebouwen en flora aanzienlijk. Googlemap: ==> bit.ly/Ji7gy4
Buienradar verteld mij altijd leugensquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:58 schreef Logician het volgende:
Op buienradar als we dat mogen geloven gaat het v.a 20:50 één groot feest worden hier
beundorp?quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:00 schreef Fredo55 het volgende:
Broer dorp verderop hoort het flink rommelen.
Nou dat was het, 3 kwartier regen en een beetje gerommelquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik hoor nu wat gerommel in de verteen al een kwartiertje regen
(in den bosch overigens)
ik vond het wel meevallen. Wel even erge regen, maar heb maar 1 keer gedonder gehoord. Klaart alweer op nuquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:57 schreef zoem het volgende:
Tilburg-Den Bosch-Eindhoven krijgen er flink van langs zo op de kaart te zien
Het lijkt weer naar onder af te buigen..... krijgen hier volgens mij niksquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:03 schreef TommyGun het volgende:
Was dit het? In Eindhoven zijn 3 druppels gevallen, ik dacht dat ZO-Brabant eraan ging?
Dat mag nietquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:03 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Het lijkt weer naar onder af te buigen..... krijgen hier volgens mij niks
Huh ik woon ook vlakbij het centrum heb toch wel 20 minuten gerommel gehoord maar goed het stelde niet veel voor neequote:Op donderdag 10 mei 2012 20:03 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik vond het wel meevallen. Wel even erge regen, maar heb maar 1 keer gedonder gehoord. Klaart alweer op nu
welke cell?quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:06 schreef Drassss het volgende:
De achterkant van deze cell ziet er toch machtig uit hoor
?quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:07 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof je naar buiten kijkt via een aanrechtblad
Discovery Channel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |