twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 15:03:40Buien Zeeland, Brabant onderdrukken vorming nieuwe en zware buien. Wachten op nieuwe opklaringen erachter vanuit Belgie reageer retweet
CAPE wordt geassocieerd met de maximale energie die vrij kan komen bij convectie/stormvorming. Als vuistregel geldt dat bij hogere cape de kans op extreem onweer groter is, maar er zijn ook andere factoren die meespelen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:00 schreef Pielemuisje het volgende:
Is een hoge cape interessant? Zit in Limburg
QFTquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:14 schreef Drassss het volgende:
Mensen mensen het is pas 3 uur.. De echte ellende zal zeker niet voor 18.00 beginnen in Belgie.
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 15:16:16Boven N-Frankrijk opklaringen en zwoel zomers warm. Daar de komende uren vorming zware onweersbuien lijkt me. Koers: NO. reageer retweet
quote:
Hier hebben we kans op en vooral Zuid-Oost Nederland.quote:A level 2 was issued for parts of the Benelux countries, north-eastern France, and north-western/northern Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
A level 1 was issued for northern and central France, Benelux, northern and central Germany, Denmark and the western Baltic Sea mainly for severe wind gusts, large hail and tornadoes
geen idee, dat maakt het zo leuk!quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben we kans op en vooral Zuid-Oost Nederland.
En dat houdt in?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:23 schreef horned_reaper het volgende:
stratiforme regen over westen is golfje met daarachter de echte TE850 tong, daarin moet het dan gebeuren als alles meezit, voorlopig perfect op schema, beter zelfs want meer opklaringen in aanvoergebied dan voorzien..
Ik dus ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:32 schreef MrGuma het volgende:
Nou ik heb zo'n vermoeden dat het allemaal wel mee gaat vallen..
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:34 schreef Drassss het volgende:
Misschien handig een soort samenvatting wat er gaat gebeuren:
Aan het einde van de middag tussen 5 en 6 zullen er in ZO-Belgie onweersbuien ontstaan. Deze losse buien zullen uitgroeien tot mogelijk supercellen die naar het NO trekken. Hierin kunnen zware windstoten zitten, flinke hagel en een tornado is niet uit te sluiten. Na verloop van tijd (in de avond) zullen de cellen zich clusteren en als 1 front richting Duitsland trekken.
Voor de weerliefhebbers kan het misschien jammer zijn wanneer de cellen zich snel in Belgie vormen tot supercellen waardoor ze veel rapper afbuigen naar het oosten. Dan trekt alles over zuid-limburg/Luxemburg.. naar Duitsland en hebben wij hier in Nederland amper iets gemerkt![]()
Is een stuk hor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:40 schreef Ener-G het volgende:
Leuk, dat gaas voor de ramen.. al voorbereid op de golfbalhagel?
Denk niet dat er veel boeiends te zien zal zijn in Arnhemquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is een stuk hor.![]()
Kwaliteit een beetje te pruimen?Ik stel 'm straks wat beter bij.
Waar zit je?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Is een stuk hor.![]()
Kwaliteit een beetje te pruimen?Ik stel 'm straks wat beter bij.
Westervoort, naast Arnhem.quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:41 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel boeiends te zien zal zijn in Arnhem
TE--> Equivalent Potentiele temperature, hangt samen met de stabiliteit van de lucht: bij een daling van TE met de hoogte heb je instabiele lucht. Als je relatief hoge TE waarden hebt in de lagere atmosfeer, bijvoorbeeld op het 850 hPa druk niveau, betekent dit meestal dat de TE daalt met de hoogte en dat dus de atmosfeer instabiel is. De mate van convectie (en dus stormvorming) hangt weer samen met de mate van (in)stabiliteit.quote:
twitter:Pritt twitterde op donderdag 10-05-2012 om 16:13:11We gaan eraan. Cumulus Naardeklotus boven 020.
reageer retweet
Voor onweervorming moet je ook niet op Buienradar zijn. Onweer werkt toch net wat anders voor zover ik weetquote:
Waar is hier?quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:17 schreef Dven het volgende:
Hier begint het met bakken uit de hemel te vallen met hier en daar wat ontladingen
quote:
quote:
Vet nummer is hetquote:
Die is veel minder.. *puts on sunglasses* EPICCCCCCCCCCCCCCCCCCCC! AH YEAHHHHHHHquote:
Veliko Turnovo, Bulgarijequote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:32 schreef tomaat52 het volgende:
Nog ff tussendoor, voor degene die het gemist hebben.
http://ww.com/holland95
IE op het werkquote:U kunt niet teruggaan naar ww.com.
Deze website wordt niet door Internet Explorer hersteld, omdat er een blijvend probleem is met de website.
quote:16:26u: In Frankrijk is het nog warmer, 28 graden in Parijs tot 32 in Bordeaux. In het noorden van Frankrijk begint het overigens goed te borrelen, daar gaan komende uren buien ontstaan.
Volgens weeronline.nl
Het moet nog beginnen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:49 schreef Infection het volgende:
Ergens al onweer gemeld, of is het dan toch allemaal een storm in een glas water? Alhoewel er vanavond ook nog wel wat kan komen lijkt mij.
Dat zal dan ten zuiden van het Balkangebergte zijn, daar is het al een aantal dagen misquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bulgarije heeft volgens mij aardige hagelbuien gehad afgelopen dag(en)
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:03 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens Meteoconsult geen noodweer in Nederland. Zwaartepunt zal NL niet aandoen.
Het is altijd het zelfde liedje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.
Maw kans dat het nu losgaat is stukken groterquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Komen ze nu mee, heb de halve Appie leeggekocht zodat ik niet naar buiten hoef, gebeurt er niks.
De wereld is groter dan de postzegel waar jij je bevindt. Het is vanzelfsprekend dat in de rest van de wereld zich vaker noodweer voordoet dan exact op de plek waar jij bent.quote:
...quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:09 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
De wereld is groter dan de postzegel waar jij je bevindt. Het is vanzelfsprekend dat in de rest van de wereld zich vaker noodweer voordoet dan exact op de plek waar jij bent.
Het is welhaast een tsunamiquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Pure interesse. Wordt dit topic bij ieder stormpje overspoeld door irritante mensen die het allemaal beter denken te weten en zo ja, vinden jullie dat niet heel vervelend?
Ja! maar das toch logisch ook, net zoals opeens de topics over EK stormlopen als het aanvangt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Pure interesse. Wordt dit topic bij ieder stormpje overspoeld door irritante mensen die het allemaal beter denken te weten en zo ja, vinden jullie dat niet heel vervelend?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Jij bent de irritante hier.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:21 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Ja! maar das toch logisch ook, net zoals opeens de topics over EK stormlopen als het aanvangt.
Hahaquote:
Welk andere topic? Grote fantasie heb jij zeg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, kom je dat vanuit dat andere topic nog even doen. Laat de mensen hier met rust, kleuter.
Ja ik word ineens aangevallen door schizofrene monsters haha.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Drassss het volgende:
Als het geen onweer is dan ontploft het hier wel in het topic
De hoge luchtdruk word voor sommigen teveel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:27 schreef Drassss het volgende:
Als het geen onweer is dan ontploft het hier wel in het topic
Het kan op zoveel andere punten nog wel interessant zijn, of op plaatsen buiten Nederland. Daarb lees je gemakkelijk over alle nietszeggende berichtjes heen en plaatsen zat mensen die er normaal niet zijn wel boeiende informatie dus al met al is het alleen maar een positief ietsquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
[..]
HahaToch lijkt het me raar dat jullie alleen normaal kunnen praten als het weer niet zo interessant is
Waarom heeft Estofex überhaupt een level 2 uitgegeven als die level 1 nog niet eens echt waargemaakt is?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar helaas zal er maar weinig gebeuren. Zuiden de meeste kans de rest kan het vergeten, vergeet die estofex maar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |