quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:09 schreef Daantke het volgende:
Van 2 naar 3 ging bij mij met rijles ook juist het makkelijkst, als je de pook naar boven duwt en een beetje loslaat schiet hij automatisch naar de standaardpositie (het midden), en hoef je m alleen nog maar naar voren te bewegen.
Ik ook de derde les zo!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:08 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Straks om 15.00 uur alweer mijn derde rijles! Hopelijk gaat de stuurtechniek vandaag een stuk beter dan vorige week en komen we toe aan de beginselen van het schakelen.
Instructrice heeft me geadviseerd om minimaal een kwartiertje voordat mijn rijles begint, een 'rustmoment' in te plannen. Hopelijk werkt dat een beetje zijn vruchten af.
Wanneer moet je afrijden?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:27 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Whiehoe, ik mag voor de tweede keer afrijden
Nu ga ik hem gewoon halen
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:45 schreef vannelle het volgende:
Wat is dat voor auto als ik vragen mag? Merk/type?
Geen bedoeling mee, puur belangstellend.
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:13 schreef IrCute het volgende:
[..]
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.
Of je leert gewoon rijden in een grote auto en dan is het rijden in een kleine auto een eitje daarnaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemen
Lest hij niet fulltime trouwens? Vind anders de keus voor een benzine nogal apart.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:13 schreef IrCute het volgende:
[..]
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.
Volgens mij wel op het moment, misschien dat hij gaat minderen, want hij is ook al 66 or 67.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lest hij niet fulltime trouwens? Vind anders de keus voor een benzine nogal apart.
quote:
Waar woon je in hemelsnaam, ik kan geen rijschool in de regio Rotterdam verzinnen met zulke bedragen .quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:40 schreef IrCute het volgende:
[..]
Als ik mijn examen eind mei haal zit ik totaal aan rond de 3000 euro denk ik
Limburg, er zijn ook wel goedkopere rijscholen hier hoor, maar er zijn zeg maar 4 ''betere'' rijscholen in mijn stad en die vragen allemaal 46 euro. En mijn moeder en broer hebben ook bij hem rijles gehadquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:41 schreef o.us het volgende:
[..]
Waar woon je in hemelsnaam, ik kan geen rijschool in de regio Rotterdam verzinnen met zulke bedragen .
holy ik betaal 36 voor een uurquote:
Nee beter leer je rijden in een grote auto toch? als je daarmee overweg kan lukt het in een klein ding ook wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemen
Kán ja en ja je kunt ineens meer verwachten. M'n broer heeft het zo gedaan en die is dik geslaagd. Ik heb ook een cd-rom met 10 examens gemaakt, maar heb op het theorie examen wel weer nieuwe vragen gezien die ik dan weer wist uit het theorieboekquote:Op zondag 13 mei 2012 20:55 schreef KNAK het volgende:
Kan je door alleen maar gebruik te maken van zo'n CD-rom (gevarenherkenning/regel-wets kennis etc) waarin je alleen situatieschetsen krijgt je theorie halen? heb al bij elkaar 10 uur er aan gezeten en heb nu alle vragen zowat goed.
Is dit het of kan ik ineens meer verwachten?
Gewoon logisch nadenken.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt kenquote:Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:25 schreef princess-a het volgende:
[..]
Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt ken
Als ik de techniek en volgorde van werking analyseer is het een broodje aap verhaal.Met het ontkoppelen maak je de aandrijving al volledig vrij van de versnellingsbak, dit heeft m.i. hetzelfde effect als de vrijstand van de versnellingsbak. De koppeling zit vlak bij de versnellingsbak gemonteerd en is dus al dan niet gekoppeld aan de aandrijfassen die de wielen aandrijven. De koppelingsplaten grijpen aan bij het op laten komen van het koppelingspedaal.Bij de vrijstand is er wel gekoppeld, maar draaien er geen tandwielen mee in de bak. Dit verschil is te verwaarlozen en heeft geen enkel effect op de functie van de wielen / banden. Wat misschien wel zo is is dat als je de bak in de versnelling laat je sneller kunt reageren op veranderingen (stoplicht springt opeens op groen bijv.).quote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Het kan best zijn dat ze je daar dingen over zullen vragen. Andere optie is dat ze je algemene vragen over de bediening van je auto stellen. Dan gaan ze langs een paar knopjes op het dashboard en willen weten waar het precies voor dient. Verder moet je altijd een kenteken lezen op een afstandje. Dit gebeurd direct als je naar buiten komt lopen voor het praktijkexamen.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Uuh.. hoe rijd je dan zelfstandig? t autorijden draait om het hele kijkgebeuren.. Toch? wanneer je begint met kijken blablabla. Nouja, beter als je snel klaar bentquote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Hangt ook van 't weer af. Toen ik examen had was 't best wel baggerweer en kreeg ik dus vraagjes over alle knopjes. Bij mij werd echt elk knopje gevraagd, heb ook van mensen gehoord dat er maar een ding gevraagd werd.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Niet altijd, soms vragen ze er niks over.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:39 schreef Travel. het volgende:
[..]
Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.
Ik bedoelde dat het vragen zijn die eigenlijk niet op het examen horen te komen. Ze moeten die onzin vragen veranderen in voorrangsvragen/ verkeersinzicht.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:30 schreef princess-a het volgende:
[..]
Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.
Volgens mijn instructeur zijn er 4 mogelijkheden de eerste 2 zijn al genoemd, wat je zelf al zei over de motor en de knopjes/lichtjes in de auto (ik moest met mn TTT ook nog zeggen wat je moest doen als er een rood lampje gaat branden tijdens het rijden en je staat net voorbij een onoverzichtelijke bocht).quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Gewoon koppeling intrappen. Anders duurt het veel langer voor je gereageerd hebt op veranderde omstandigheden. Bijv. als het groen wordt ofzo.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Hierbij meld ik even dat ik gezakt benquote:Op zondag 13 mei 2012 23:23 schreef Peanutnootje het volgende:
Ah leuk zo'n topic reeks
Nog niet eerder gezien hier. Ik heb dinsdag mijn praktijkexamen :S
Ben best zenuwachtig daarvoor.
Balen joh, dat je gezakt bent. Gewoon erop vertrouwen dat het de volgende keer goed komt. Examinator en route kunnen hetzelfde zijn maar ook anders.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Hierbij meld ik even dat ik gezakt ben
Ik ben gezakt vooral op het niet goed kijken bij het aanzetten van het knipperlicht. Het kwam bij haar (de examinator) over als dat ik de knipperlicht aanzet en dan kijk of het vrij is. Maar ik wist al lang dat er niemand rijd en kijk nogmaals voor de bevestiging.
En ook niet echt geslaagd voor rechts "inhalen". Ik noem het eerder rechts passeren. Dat was op de snelweg, zo'n 300 meter voor de afslag die ik moest nemen. Ik was dus al op de rechterbaan, knipperlicht aan en dan gaan er opeens 2/3 auto's voor mij naar links waardoor ze dus ook afremmen en ik er dus rechts voorbij ging...
Maarja... nu nog even een paar lesjes oefenen op dat kijken dan maar en dan over een maand nogmaals proberen. Kan iemand mij vertellen of ik dan dezelfde examinator krijg of is dat een andere? En de route? Is die ook hetzelfde? (Een vriend van mij had iig wel dezelfde examinator + route)
Gefeliciteerd, kei goed maar 3 fouten ik was de 2e keer op het randje geslaagd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:17 schreef Jan-Slagter het volgende:
Theorie examen vandaag in 1x gehaald dus daar ben ik mooi vanaf, 2 fouten gevaarherkenning en 1 fout met verkeersregels en verkeersinzicht, zag er flink tegenop en dacht dat ik zeker zou zakken.
Al 4 rijlessen gehad en het rijden gaat ook steeds beter.
"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord?quote:Op maandag 14 mei 2012 21:02 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Volgens mijn instructeur zijn er 4 mogelijkheden de eerste 2 zijn al genoemd, wat je zelf al zei over de motor en de knopjes/lichtjes in de auto (ik moest met mn TTT ook nog zeggen wat je moest doen als er een rood lampje gaat branden tijdens het rijden en je staat net voorbij een onoverzichtelijke bocht).
De derde is controle van het voertuig: banden. Dus waar je kan vinden wat de optimale bandenspanning is (binnenkant deur, autoboekje) profieldiepte en dat er geen 'eieren' op de banden mogen zitten (verhoogde kans klapband). Je moet weten te zeggen wat het nadeel is van een te lage bandenspanning en waarom er een ventieldopje op het ventiel zit.
De vierde is veiligheidsmaatregelen in de auto bij een ongeluk. Kopsteunen, airbags, gordel lifehammer (of zo iets) (en hoe te gebruiken)
Bij mn TTT had ik vragen over lichtjes en knopjes in de auto, bij mn 1e examen had ik hier vrijstelling voor, bij mn 2e examen had ik kijken onder de motorkap maar toen hoefde ik alleen maar te zeggen hoe je olie moest peilen en hoe je dat moet bijvullen.
Je krijgt dus altijd een van deze 4 mogelijkheden
Denk ik nietquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord?
Dat is een serieuze vraag bij in ieder geval het motor theorie examen Zodat er geen vuil in kan komen of corrosie ontstaat is het antwoord.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:00 schreef Travel. het volgende:
Waarom er een ventieldopje op zit.......
dat doet me denken aan dat de lesauto af en toe 'bandenspanning controleren' (iets in die richting) weergaf. instructeur: 'druk maar even op dat knopje'. Was t weer weg.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord?
Had je een bepaalde reden om een andere instructeur te willen/krijgen?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
7de les gehad. Dit keer een andere instructeur.
Mooie auto:Dquote:Op zondag 20 mei 2012 19:55 schreef LDS het volgende:
Ben over 2 weekjes 16 1/2 en dan meteen beginnen met lessen. Ben benieuwd, ga lessen in een BMW 3-serie
Leuuk! Watvoor auto ga je rijden?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:13 schreef dakpan90 het volgende:
Mooie topicreeks dit, heel herkenbare verhalen. Ben zelf vorig jaar juli geslaagd, maar heb nog niet bijzonder veel rijervaring opgedaan in de tussentijd, aangezien ik nog geen eigen auto heb. Hoop aankomende zomervakantie hier in Zweden de nodige ervaring op smalle, bochtige en steile wegen op te doen
De auto van m'n pa, Toyota RAV4, super auto. M'n ervaring ermee is dat hij wat gevoelig is op het bedienen van de koppeling, maar hij trekt wel lekker snel op. Na de zomer op zoek naar een eigen auto.quote:
Dat heb ik weleens eerder gehoord mbt een RAV 4 idd is het 2WD of 4WD? En wat wil je zelf gaan kopen?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:31 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
De auto van m'n pa, Toyota RAV4, super auto. M'n ervaring ermee is dat hij wat gevoelig is op het bedienen van de koppeling, maar hij trekt wel lekker snel op. Na de zomer op zoek naar een eigen auto.
4WD wat betreft een eigen auto heb eigenlijk nog geen flauw idee. Het hangt af van de baan die ik zal krijgen na m'n afstuderen wat ik me kan veroorloven.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat heb ik weleens eerder gehoord mbt een RAV 4 idd is het 2WD of 4WD? En wat wil je zelf gaan kopen?
Wat studeer je dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:43 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
4WD wat betreft een eigen auto heb eigenlijk nog geen flauw idee. Het hangt af van de baan die ik zal krijgen na m'n afstuderen wat ik me kan veroorloven.
NA drie keer gewoon stoppen en niet meer lessen!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef KNAK het volgende:
Deze week theorie examen..
Beter slaag ik gewoon ... dat reizen naar rijswijk is bah, dat meerdere keren moeten doen is nog veel erger.
Ken nu zowat alle vragen van die CDrom uit mn hoofd , boek luchtig doorgelezen, vraag me af of dit zo moet gaan lukken. die gas loslaten of remmen vragen zijn wel naar,...
Hoop dat dat examen niet al te veel afwijkt van die boeken/cdrom setjes
Leer jij de theorie op de CDrom en boek luchtig doorlezen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:27 schreef KNAK het volgende:
Deze week theorie examen..
Beter slaag ik gewoon ... dat reizen naar rijswijk is bah, dat meerdere keren moeten doen is nog veel erger.
Ken nu zowat alle vragen van die CDrom uit mn hoofd , boek luchtig doorgelezen, vraag me af of dit zo moet gaan lukken. die gas loslaten of remmen vragen zijn wel naar,...
Hoop dat dat examen niet al te veel afwijkt van die boeken/cdrom setjes
Zeggen dat je naar de eerste de beste garage zult gaan, wil nog wel eens werken. Bij mij wel, in ieder geval ;-) Heb (toen hij al had gezegd dat ik geslaagd was :-P) gevraagd of hij liever iets anders gehoord had, maar hij vond van niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord?
Ja idd, beter concentreer je je op de moeilijke situatie dan dat je vol op de rem gaat hangen vanwege een lampje op je dashboard.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:49 schreef Pinklady89 het volgende:
[..]
Zeggen dat je naar de eerste de beste garage zult gaan, wil nog wel eens werken. Bij mij wel, in ieder geval ;-) Heb (toen hij al had gezegd dat ik geslaagd was :-P) gevraagd of hij liever iets anders gehoord had, maar hij vond van niet.
Het ging over een vraag die je krijgt met het examen als je nog niet weg bent bij de auto controlequote:Op woensdag 23 mei 2012 17:17 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja idd, beter concentreer je je op de moeilijke situatie dan dat je vol op de rem gaat hangen vanwege een lampje op je dashboard.
Zeven! Maar plan het altijd te laat waardoor het al vol zit, dus mag volgende week weer!quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:20 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij tot dusver al gehad, Travel?
Niks arme auto's, ze moeten maar een beetje geduld hebben. Mijn instructrice gaat altijd met haar hoofd uit het raam boos naar achter kijken wie er toetert enzquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:39 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Zo. Vanmiddag mijn vijfde les gehad. Vandaag moest ik ook zelf de koppeling gebruiken. Eerst auto aan de kant gezet, weer een praatje over de koppeling en het aangrijpingspunt. Daarna liet ze me het aangrijpingspunt 'voelen' en moest ik het zelf een aantal keren proberen en meteen wegrijden Ging goed! Auto is me toen niet afgeslagen. Ook heb ik voor de eerste keer de hellingproef met voetrem gedaan. Ging ook goed!
Daarna me weer meteen in het verkeer gemengd. Op een gegeven moment stond ik voor een rotonde te wachten tot er een gaatje vrij was om de rotonde op te gaan. Het was echt ontzettend druk op de weg en achter me was inmiddels een hele lange rij ontstaan. Niets aan het handje, dacht ik nog. Op dat moment was net een plaatsje op de rotonde vrij, dus ik wilde optrekken. Slaat me de auto compleet af, voor de eerste keer. Inclusief de bekende stoten. Enfin. Ik startte hem opnieuw en wilde weer wegrijden, maar omdat we op een lichte helling stonden, moest ik de hellingproef meteen doen. Daar was ik niet op voorbereid en die mislukte dus ook compleet doordat ik me niet meer kon focussen en het inmiddels een chaos in mijn hoofd - en op de weg - was geworden, en de auto begon uit zichzelf achteruit te rijden. Gevaarlijk! Instructrice zei dat ik absoluut niet luisterde naar haar en zei dat ik eens achteruit moest kijken. Ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel, en zie alleen maar de gefrustreerde en lichtelijk boze gezichten van de bestuurders achter me. Ik zuchtte diep, herstelde me en reed vervolgens de rotonde op. Eindelijk weer een plaatsje gevonden in alle hectiek. Arme auto's, die hebben nog wel een poosje moeten wachten, vrees ik.
Oh, ik dacht dat wij een beetje gelijk met elkaar op liepen, maar je bent me twee lessen voor! Ik heb vandaag namelijk mijn vijfde rijles gehad. Les je twee keer per week dan?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:53 schreef Travel. het volgende:
[..]
Zeven! Maar plan het altijd te laat waardoor het al vol zit, dus mag volgende week weer!
Zelf had ik geluk dat gevaarherkenning bij mijn theorie nog in de testfase was. Ik vond dat echt wel heel moeilijk, terwijl ik geloof dat ik het in de praktijk toch wel redelijk (niet heel goed, maar wel voldoende) kon inschatten (tijdens mijn lessen).quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:46 schreef IrCute het volgende:
Ik heb dat remmen/gas loslaten grotendeels op gevoel gedaan. Maar je moet ervan uitgaan dat je niet teveel onnodig moet remmen, als er direct zichtbaar gevaar is en je rijdt hard, dan moet je remmen.
Als het mogelijk gevaarlijk is dan gas loslaten. En als er geen zichtbaar gevaar is en je rijdt gewoon de correcte snelheid voor die situatie dan niks doen.
Ja, maar twee keer twee uur. Dus vier per week! Jij?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:00 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat wij een beetje gelijk met elkaar op liepen, maar je bent me twee lessen voor! Ik heb vandaag namelijk mijn vijfde rijles gehad. Les je twee keer per week dan?
Ik les nu nog 1 keer per week een uurtje, maar zodra ik mijn theorie heb behaald ga ik 3 keer per week een uurtje lessen. Dat schiet wel mooi op bij jou dan, als je vier uur per week lest! Ben je al de snelweg op geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:19 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja, maar twee keer twee uur. Dus vier per week! Jij?
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit begrepen, dat mensen überhaupt gaan lessen als de motivering er niet is. Rijlessen doe je in mijn optiek voor jezelf. Ik heb daar geen centje begrip voor, om het feit dat ik het niet kan begrijpen. Ik hoop in elk geval voor je dat je slaagt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef Aardbeilove het volgende:
Vandaag had ik mijn TTT, ik heb vrijstelling gekregen van de bijzondere manoeuvres (al heeft ze me volgens mij gematst).
Ik ben behoorlijke geschrokken van wat stress doet op mijn rijstijl. Ik wist al dat ik autorijden echt afschuwelijk vind, ik zag tegen elke les op (en ik doe het dan ook meer voor mijn ouders dan voor mijzelf).
Ik heb volgende week mijn rijexamen. Ik baal er nu van dat ik de TTT gedaan heb, omdat ik nu nog meer gestrest ben, omdat ik nu dus weet dat ik slechter rijd door angst.
Mijn zelfvertrouwen is helemaal weg. Elke tip tegen stress/rij-angst is welkom.
(totaal 36 lessen, wil absoluut niet zakken omdat ik er niet aan moet denken om nog meer rijlessen te moeten volgen, als ik zak dan stop ik.)
Waarom doe je het voor je ouders? Waarom heb je een hekel aan autorijden?quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef Aardbeilove het volgende:
Vandaag had ik mijn TTT, ik heb vrijstelling gekregen van de bijzondere manoeuvres (al heeft ze me volgens mij gematst).
Ik ben behoorlijke geschrokken van wat stress doet op mijn rijstijl. Ik wist al dat ik autorijden echt afschuwelijk vind, ik zag tegen elke les op (en ik doe het dan ook meer voor mijn ouders dan voor mijzelf).
Ik heb volgende week mijn rijexamen. Ik baal er nu van dat ik de TTT gedaan heb, omdat ik nu nog meer gestrest ben, omdat ik nu dus weet dat ik slechter rijd door angst.
Mijn zelfvertrouwen is helemaal weg. Elke tip tegen stress/rij-angst is welkom.
(totaal 36 lessen, wil absoluut niet zakken omdat ik er niet aan moet denken om nog meer rijlessen te moeten volgen, als ik zak dan stop ik.)
Haha ja, de eerste les al :p.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:37 schreef Hersenspinseltje het volgende:
[..]
Ik les nu nog 1 keer per week een uurtje, maar zodra ik mijn theorie heb behaald ga ik 3 keer per week een uurtje lessen. Dat schiet wel mooi op bij jou dan, als je vier uur per week lest! Ben je al de snelweg op geweest?
Als je één van deze foutjes maakt (laten we heel eerlijk zijn, het zijn geen fouten die een ingrijp vereisen) geef dan direct aan dat je weet dat je een fout hebt gemaakt. Mijn broertje was bij zijn praktijkexamen zijn gordel vergeten en op het moment dat hij er achter kwam heeft hij de auto aan de kant gezet, aangegeven dat hij vergeten was zijn gordel om te doen, dit alsnog gedaan en is vervolgens verder gereden: geslaagd. Mijn instructeur zegt dat dit ook de beste manier van handelen is: veel examinatoren houden er rekening mee dat je zenuwachtig bent en wanneer je jezelf corrigeert (en dus laat zien dat je het wel weet) kan dit in jouw voordeel uitpakken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:04 schreef Jeffrey_San het volgende:
Hebben jullie tips voor het praktijkexamen?
En denken jullie dat het een goede tijd is (9.50 uur)??
Succes !quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:45 schreef Mss het volgende:
Morgen examen #3. Gisteren weer mijn eerste les gehad na examen #2. Die ging heel goed, als ik met mijn examen zo zou rijden dan zou ik het gewoon halen.
Vandaag toch wat stomme fouten gemaakt nu het wat drukker is. Ik merk dat als het druk is ik niet echt durf in te voegen op de snelweg, omdat ik bang ben dat er te weinig ruimte is. Gezien het morgen ook druk zal zijn is dat niet zo handig .
Domme foutjes is een kwestie van goed corrigeren. Snel je fout inzien en als je dus niet teruggeschakeld hebt en hij slaat af, rustig goede versnelliing zetten, opnieuw starten en rijden. Geen paniek en nooit denken "nu heb ik het toch al verziekt", want ook met fouten kan je slagen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:04 schreef Jeffrey_San het volgende:
Ook ik heb volgende week (woensdag om 9.50) mijn praktijkexamen.
Bij de laatste lessen maak ik steeds van die "domme" foutjes, bijv; niet terugschakelen naar 1, of richting vergeten te geven.
Hebben jullie tips voor het praktijkexamen?
En denken jullie dat het een goede tijd is (9.50 uur)??
Ik reed mijn TTT ook kut en dacht ook dat hij me gematst had. Examen reed ik zo rustig als een dode duif en had alles onder controle, voelde me super relaxed en heb het dus ook gehaald Je TTT zegt dus niet alles.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:45 schreef Aardbeilove het volgende:
Vandaag had ik mijn TTT, ik heb vrijstelling gekregen van de bijzondere manoeuvres (al heeft ze me volgens mij gematst).
Ik ben behoorlijke geschrokken van wat stress doet op mijn rijstijl. Ik wist al dat ik autorijden echt afschuwelijk vind, ik zag tegen elke les op (en ik doe het dan ook meer voor mijn ouders dan voor mijzelf).
Ik heb volgende week mijn rijexamen. Ik baal er nu van dat ik de TTT gedaan heb, omdat ik nu nog meer gestrest ben, omdat ik nu dus weet dat ik slechter rijd door angst.
Mijn zelfvertrouwen is helemaal weg. Elke tip tegen stress/rij-angst is welkom.
(totaal 36 lessen, wil absoluut niet zakken omdat ik er niet aan moet denken om nog meer rijlessen te moeten volgen, als ik zak dan stop ik.)
Thnx! Amsterdam ja.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:48 schreef MPG het volgende:
[..]
Succes !
Probeer ontspannen te blijven, en blijf goed om je heen kijken.
Waar rij je btw? A'dam?
hoe heette je examinator? Was het die grote kerel (weet zijn naam niet meer)? Ook eentje die ik echt relaxed vond.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef Mss het volgende:
[..]
Thnx! Amsterdam ja.
Ik ben gewoon geslaagd!
Ik zat zo te panieken gisteren, ik was er echt van overtuigd dat ik het niet zou halen. Snelweg ging helemaal kut gisteren.
Het was een vrij apart examen, hele relaxte examinator. We reden in Amsterdam weg, richting industrieterrein, daarna een beetje in geuzenveld en slotermeer rondgereden, en daarna terug naar het CBR.
Geen bijzondere verrichtingen hoeven doen, geen snelweg, geen navigatie, heel apart maar wel gehaald met als aanmerking dat ik op de doorstroming moet letten.
Geen idee. Was geen kleine man, kaal. Uitslagformulier is nog niet binnen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:11 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
hoe heette je examinator? Was het die grote kerel (weet zijn naam niet meer)? Ook eentje die ik echt relaxed vond.
Denk niet dat je die krijgt, ik kreeg hem niet in ieder geval...Maarre, feli het echte leven gaat nu beginnenquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:54 schreef Mss het volgende:
[..]
Geen idee. Was geen kleine man, kaal. Uitslagformulier is nog niet binnen.
Oh de vorige keren kreeg ik 'm wel, maar toen was ik (uiteraard) gezakt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:57 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Denk niet dat je die krijgt, ik kreeg hem niet in ieder geval...Maarre, feli het echte leven gaat nu beginnen
klopt, toen ik gezakt was in januari kreeg ik hem ook maar beide keren geslaagd voor motor en auto nietquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:02 schreef Mss het volgende:
[..]
Oh de vorige keren kreeg ik 'm wel, maar toen was ik (uiteraard) gezakt.
zou er niet over wakker liggen regeltje erbij op je pasje is veel belangrijkerquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:05 schreef Mss het volgende:
Daar gaat mijn illusie van inlijsten en aan de muur hangen .
Ftfyquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:09 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
zou er niet over wakker liggen regeltje erbij op je pasje is veel belangrijker
oww geen brommert gedaan dus extra leuk om hem voor het eerst te bezittenquote:
Neejoh, opperstudent, alles op den fiets. Daar heb ik alleen geen pasje voor .quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:42 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
oww geen brommert gedaan dus extra leuk om hem voor het eerst te bezitten
Perfisiatquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef Mss het volgende:
[..]
Thnx! Amsterdam ja.
Ik ben gewoon geslaagd!
Ik zat zo te panieken gisteren, ik was er echt van overtuigd dat ik het niet zou halen. Snelweg ging helemaal kut gisteren.
Het was een vrij apart examen, hele relaxte examinator. We reden in Amsterdam weg, richting industrieterrein, daarna een beetje in geuzenveld en slotermeer rondgereden, en daarna terug naar het CBR.
Geen bijzondere verrichtingen hoeven doen, geen snelweg, geen navigatie, heel apart maar wel gehaald met als aanmerking dat ik op de doorstroming moet letten.
quote:
Dit méén je toch niet?quote:woonplaats: Amsterdam
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:14 schreef KNAK het volgende:
En geslaagd voor theorie
Terwijl ik aan het wachten was op examen op de telefoon zitten pielen, gezocht op examenvragen en ergens op een of ander Marokko forum een deel van de huidige vragen en antwoorden kunnen lezen
Verder tamelijk bijzonder dat er zo weinig voorrang/parkeren e.d. vragen gesteld werden. 2 fout bij die overige 40 vragen verkeersregels/inzicht. Erg simpel
Dat is nog vlugger dan ik terecht kon, ik was dinsdag geslaagd en kon pas die woensdag een week later mn rijbewijs aanvragen en toen zaten er geen officiële zondagen of 'we doen aan niet-rijbewijsdagen' tussenquote:
Blijf in alle gevallen rustig, ook als je foutjes gemaakt hebt. Ik heb TTT gedaan en 2x examen en alle drie de keren reed ik van de zenuwen te snel. (niet de max snelheid overschreden maar snelheid niet aangepast aan omstandigheden) + bij TTT gingen rotondes kei slecht.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:52 schreef drumstickNL het volgende:
Zo; na een jaar af en toe een rijles te hebben gehad is het tijd voor de tussentijdse toets. Zijn er nog tips? (ik heb de theorie in 1x gehaald plus ik ben geen slechte rijder dus het zou moeten lukken. Maar tips zijn zeker welkom. )
Dat is al een geruststelling. Alleen heeft mijn instructeur gisteren laten vallen dat hij het somber inziet. Helemaal in de put nu dus. Hoe krik ik mijn zelfvertrouwen op, ik kan niet gaan oefenen ofzoiets.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:39 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ik reed mijn TTT ook kut en dacht ook dat hij me gematst had. Examen reed ik zo rustig als een dode duif en had alles onder controle, voelde me super relaxed en heb het dus ook gehaald Je TTT zegt dus niet alles.
Heeft ie niet gezegd waarom ie het somber in ziet? Zodat je verbeterpunten hebt en gericht daarmee bezig kan gaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:13 schreef Aardbeilove het volgende:
[..]
Dat is al een geruststelling. Alleen heeft mijn instructeur gisteren laten vallen dat hij het somber inziet. Helemaal in de put nu dus. Hoe krik ik mijn zelfvertrouwen op, ik kan niet gaan oefenen ofzoiets.
Mijn grootste probleem was tijdens 't lessen dat ik te voorzichtig reed, hij dwong mij als 't ware om assertiever te rijden. Nu is het probleem dat ik de balans daartussen niet kan vinden. Als ik voorzichtig rijd, rij ik in mijn ogen beter. Alleen voel ik steeds die constante druk, dat ik sneller moet optrekken, sneller moet invoegen bij bijvoorbeeld een rotonde etc. Waardoor ik té onvoorzichtig ga rijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Heeft ie niet gezegd waarom ie het somber in ziet? Zodat je verbeterpunten hebt en gericht daarmee bezig kan gaan.
Die balans vinden is soms nog een hele opgave ja. Ik denk dat het hem zit in het verder vooruit kijken én denken. Als jij ver van tevoren weet na welke auto je de rotonde op wilt en je handelingen (kijken, terugschakelen) op tijd uitgevoerd hebt, gaat het hele proces sneller. Het is niet per se een kwestie van iets sneller doen omdat er iemand achter je staat of rijdt, maar van weten hoe en wanneer je iets wilt doen zodat je zelf lekker vlot door het verkeer gaat, dat is assertiviteit.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:27 schreef Aardbeilove het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem was tijdens 't lessen dat ik te voorzichtig reed, hij dwong mij als 't ware om assertiever te rijden. Nu is het probleem dat ik de balans daartussen niet kan vinden. Als ik voorzichtig rijd, rij ik in mijn ogen beter. Alleen voel ik steeds die constante druk, dat ik sneller moet optrekken, sneller moet invoegen bij bijvoorbeeld een rotonde etc. Waardoor ik té onvoorzichtig ga rijden.
Idd wat dakpan zegt beter vooruit kijken denk ik. Dan weet je gewoon wat je wanneer wilt gaan doen. Dan komt alles ook minder paniekerig over en gewoon gaan als het kan. Niet onnodig gaan wachten enzo.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:27 schreef Aardbeilove het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem was tijdens 't lessen dat ik te voorzichtig reed, hij dwong mij als 't ware om assertiever te rijden. Nu is het probleem dat ik de balans daartussen niet kan vinden. Als ik voorzichtig rijd, rij ik in mijn ogen beter. Alleen voel ik steeds die constante druk, dat ik sneller moet optrekken, sneller moet invoegen bij bijvoorbeeld een rotonde etc. Waardoor ik té onvoorzichtig ga rijden.
Ik betaalde 215 voor m'n examen. Daar zat dus 40min examen in, en 40-50 min inrijden bijquote:Op maandag 28 mei 2012 21:25 schreef KNAK het volgende:
wat zijn standaard prijzen voor TTT en rijexamen zelf? Instructeur zegt dat voor het examen lesuren voor hem gelden...huur van auto enzo is dat correct?
Succes!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:36 schreef mitchelll0181 het volgende:
Spijkenisse, 11:40 ..
Majaaaaa we zien t wel .. Toch wel spannender als k verwacht had ..
Bij mij was het dat hij 30 min van te voren kwam, alles goed zetten en dan nog effe rijden, maar als je rechtstreeks rijdt zijn die 30 min al weer bijna voorbij (als je de tijd van de stoel en spiegels goedquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:19 schreef Prequel het volgende:
[..]
Ik betaalde 215 voor m'n examen. Daar zat dus 40min examen in, en 40-50 min inrijden bij
Succes Mitchell!
Aaaaah, ik ook. Moet er notabene mijn wekker voor zetten. Pff, kan niet wachten tot het voorbij is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Aaaaahhh crap.. Morgen afrijden .. Tijd gaat LANGZAAM
Het probleem is 't vooral dat ik het wel weet, maar dat de stress rare dingen met me doet. Ik hoop maar dat ik zo moe ben dat ik rustig wordt. Mijn wekker gaat om half 7.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je moet kijken wie er voorrang heeft en als je voorrang hebt gewoon zeker rijden! Niet twijfelen oid ..
Gwn lekker zeker rijden .. Goed ver voorruit kijken helpt hier zeker bij
Woon buiten de stad en moet 8 uur lessen en 8:55 afrijden. Jij ook succes!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja .. Gelukkig heb ik hier geen last van ..
Je moet systematisch rijden ..
Heeft die auto voorrang ? Ja ? Binnenspiegel kijken, remmen.
Maarre half 7 .. The fuck.. Moet je 8 uur rijden ofzo ... Anyway Success! ..
Nee ? Evt snelheid iets ( minimaal! ) aanpassen en goed kijken of de auto niet doorzet en gewoon verder rijden.
Yup, ik had afgesproken in de examenplaats. In eerste instantie was dat niet, maar ik kon anders niet op tijd komen, dus toen nog wat lastige puntjes langs gegaan (en hij wist volgens mij de examinator dus de examenroute ook al, aan de hand van tafelnummer). Dus 40 minuutjes ingereden, vind ik toch best netjes.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:48 schreef Me031093 het volgende:
[..]
Bij mij was het dat hij 30 min van te voren kwam, alles goed zetten en dan nog effe rijden, maar als je rechtstreeks rijdt zijn die 30 min al weer bijna voorbij (als je de tijd van de stoel en spiegels goed
zetten en laatste dingetjes bespreken erbij telt.
Legitimatie. Dat is alles volgens mij. Je instructeur neemt je oproepkaart mee. Meer heb je niet nodig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:24 schreef Jeffrey_San het volgende:
Wat moet je eigenlijk allemaal meenemen naar het praktijkexamen?
Nou ik kreeg een brief waar bovenstaand lijstje in staatquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:27 schreef Mss het volgende:
[..]
Legitimatie. Dat is alles volgens mij. Je instructeur neemt je oproepkaart mee. Meer heb je niet nodig.
Theorie certificaat had ik echt niet nodig, dat staat in hun systeem. Examenuitnodiging heeft je examinator en zelfreflectie vul je meestal ter plekke in.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je t formulier niet gelezen .. Omg haha
ID
Theorie certificaat
Zelfreflectie
Examen uitnodiging
Proberen geen fouten te maken natuurlijk maar kleine foutjes mag je maken als je de foutjes dan maar op een veilige manier oplost is er nog niet veel aan de hand.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geen fouten maken goed kijken en als je een fout maakt bv met inparkeren optijd stoppen en opnieuw proberen. Hier kan je NIET op zakken, wel als je dus door gaat duwen en je examinator ingrijpt
Instructeurs zijn gewoon vieze proppers die hun targets moeten halen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:22 schreef KNAK het volgende:
Mijn TTT is volgende week. Op aanraden van instructeur gedaan. Iedereen om mij heen, met name collega's zeggen dat dat geldklopperij en overbodig is.
Over 4 weken examen,... zenuwen hiervoor zou ik niet voelen... het is meer dat geld wat je voor een herexamen kwijt bent als je zakt waar ik me zenuwachtig voor zou kunnen maken
Balen Wat deed je verkeerd bij het invoegen dan?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Jeffrey_San het volgende:
Gezakt...
Alles ging goed, behalve het invoegen op de snelweg...
Examinator zei ook, alles ging goed houd dat zo behalve het invoegen...
Voel me zo stom nu
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geslaagd ... Was alleen vergeten lcht aan te doen in de tunnel ...
Zonde jeff..
En en en ??quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:12 schreef Aardbeilove het volgende:
[..]
Het probleem is 't vooral dat ik het wel weet, maar dat de stress rare dingen met me doet. Ik hoop maar dat ik zo moe ben dat ik rustig wordt. Mijn wekker gaat om half 7.
Hij is binnen. (kan het amper geloven) En jij gefeliciteerd!quote:
tja, dat jij bij zo'n rijschool gelest hebt is jouw probleem. Bij mij was dat totaal niet. En targets halen ze niet met hoge slagings% (slimme mensen letten iig niet alleen daar op), maar om normaal en netjes met hun klanten om te gaan. Blije klanten is de beste reclame.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:05 schreef Travel. het volgende:
[..]
Instructeurs zijn gewoon vieze proppers die hun targets moeten halen.
Eyyy niet zo boos doen jijquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:02 schreef Prequel het volgende:
[..]
tja, dat jij bij zo'n rijschool gelest hebt is jouw probleem. Bij mij was dat totaal niet. En targets halen ze niet met hoge slagings% (slimme mensen letten iig niet alleen daar op), maar om normaal en netjes met hun klanten om te gaan. Blije klanten is de beste reclame.
@knak. onderhoudskosten, verzekering, belasting, brandstof. Denk je serieus dat ze die 35 euro die ze vragen ook echt zelf houden? Volgens mij blijft daar maar 8 euro van over.
Jammer Jeffrey, volgende keer beter
Gefeliciteerd Aardbei & Mitchell!
Haha, ja Heel mooi kadootjequote:Op donderdag 31 mei 2012 11:18 schreef Ferdo het volgende:
Gefeliciteerd! Leuk verjaardagsadeautje trouwens, niet!
Echt ? Had ik niet .. Haha ff showen .. Kijk is hoe goed ik rijquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:33 schreef Travel. het volgende:
Vanavond weer! Ik vind het altijd kut om iemand weg te brengen, toch een beetje extra stress
Herkenbaar! Ik vind het gevoelsmatig stukken fijner om in mijn eentje - samen met mijn instructrice natuurlijk - te rijden. Ik kan me een stuk beter focussen dan en het maakt me ook wat rustiger.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:33 schreef Travel. het volgende:
Vanavond weer! Ik vind het altijd kut om iemand weg te brengen, toch een beetje extra stress
Dankjewel, ja word eerste keer.. ben benieuwd hoe het gaat lopenquote:
Kan gewoon wel hoor. Luistert alleen wat nauwerquote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:40 schreef Aardbeilove het volgende:
Rijbewijs is binnen, maar nu zit ik met het volgende probleem. Ouders hebben een benzine, terwijl ik altijd in een diesel gelest heb.
Vooral frustrerend dat alleen op de koppeling "rijden" niet kan, (denk aan keren of onze onoverzichtelijke oprit afrijden), al dan niet veel lawaai maakt. Dat word oefenen!
Ow jij bent er zo een waar je 2 minuten op staat te wachten voor je ingeparkeerd bent ..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:56 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb vaker gehoord dat mensen zeggen dat je niet op de koppeling kan rijden met een benzine-auto.. En toch doe ik dat en heb ik het nooit anders aangeleerd (heb lessen gereden in een benzine-auto). Bij parkeren en dergelijke komt mijn voet niet in de buurt van het gas...
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ow jij bent er zo een waar je 2 minuten op staat te wachten voor je ingeparkeerd bent ..
Inparkeren doe je met een beetje gas.. Gewoon 11-1200 toeren draaien en inparkeren
Als ik parkeer op de koppeling of met gas erbij, dan scheelt dat misschien 5 seconde.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
sorry maar dit heefts niets met autorijden te maken.. net als je tijdens het lessen actief deel moet nemen met het verkeer door op de snelweg van baan te wisselen als dit kan moet je ook met parkeren dit zo snel mogelijk doen.
Op de snelweg ga je toch ook niet rechts blijven rijden omdat dit makkelijker/veiliger is
Tuurlijk je hoeft het niet met 10 km per uur te doen maar alleen op de koppeling is not done..
Jeeeeej net sms gehad dat ik em op kan halen
Het is inderdaad een kwestie van een wat subtielere bediening van het koppelingspedaal dan bij een dieseltje.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Kan gewoon wel hoor. Luistert alleen wat nauwer
Prima.. Blijf maar mensen irriteren door jou onkundequote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:49 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als ik parkeer op de koppeling of met gas erbij, dan scheelt dat misschien 5 seconde.
Bij de rijlessen is het mij op de koppeling geleerd, bij m'n TTT heb ik het op de koppeling gedaan en ik blijf het ook op de koppeling doen
Ja, want jij kan zien hoe ik rijd .quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Prima.. Blijf maar mensen irriteren door jou onkunde
Jeetje, ik kan hier rechts en dan links niet eens onthouden laat staan die combo op een examenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:24 schreef Peanutnootje het volgende:
Pff
Weer gezakt, 2e keer nu.
Ik zou wat borden gemist hebben waardoor ik niet goed genoeg doorreed en ik heb een keer links voorgesorteerd :|
Dat links voorsorteren kwam uit zijn kut omschrijving die hij gaf...:
"Ga aan het einde links, daarna einde rechts, daarna einde links, en dan 4e rechts"
Dat kan je toch niet onthouden als je aan het rijden bent en zeker niet als je een examen rijdt. Ook vroeg ik dan bij het einde iets van: "Hier was het rechts toch?". En dan zegt die lul niks...
Leef met je mee man .. wat een kut examinator... die van mij was heeeel relaxed... bij elke afslag : hier links, hier rechts, ...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:24 schreef Peanutnootje het volgende:
Pff
Weer gezakt, 2e keer nu.
Ik zou wat borden gemist hebben waardoor ik niet goed genoeg doorreed en ik heb een keer links voorgesorteerd :|
Dat links voorsorteren kwam uit zijn kut omschrijving die hij gaf...:
"Ga aan het einde links, daarna einde rechts, daarna einde links, en dan 4e rechts"
Dat kan je toch niet onthouden als je aan het rijden bent en zeker niet als je een examen rijdt. Ook vroeg ik dan bij het einde iets van: "Hier was het rechts toch?". En dan zegt die lul niks...
Ja je moet voor niks nog ff leren om je niks aan te trekken van mensen die toeteren .. Hahahahaha Grapjasquote:[img]http://i.fokzine.net/p/3s.gif[/iOmg] Op dinsdag 5 juni 2012 13:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja, want jij kan zien hoe ik rijd .
Als mijn instructeur en mijn examinator het goed vonden zoals ik het deed, ga ik me echt niet druk maken over wat jij ervan vindt
Jouw onkunde in de beheersing van de Nederlandse taal is ook zichtbaarquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Prima.. Blijf maar mensen irriteren door jou onkunde
Dit dus, gebruik de 1 alleen bij het wegrijden vanuit stilstand.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:36 schreef arucard het volgende:
Ik rij alleen 1 bij het opstarten, als ik nog in beweging ben is 2 altijd het laagste
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oehhh spannnenddd een w vergeten
Nou doeiii
Zo rbw ophalen .. Eindelijk pff
Vertel dat mijn rij-instructeur maar, ik moet een bocht met een drempel in zijn 1 nemen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dit dus, gebruik de 1 alleen bij het wegrijden vanuit stilstand.
wtfquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vertel dat mijn rij-instructeur maar, ik moet een bocht met een drempel in zijn 1 nemen...
Naja, dat kan wel, maar het is veel handiger om te leren om ook die bochten in z'n 2 te nemen en met gevoel de koppeling te beheersen. Feit dat je rij-instructeur het zegt, betekent niet dat je het niet kan proberen om anders te doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vertel dat mijn rij-instructeur maar, ik moet een bocht met een drempel in zijn 1 nemen...
Rij al 4 jaar zonderquote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het pasje nog niet eens in de handen en dan al zo hoog van de toren blazen... Dat wordt wat
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rij al 4 jaar zonder
SUE ME
Net opgehaald eindelijk, Woehoee
Dat is normaal ja, moest ik ook doen ..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vertel dat mijn rij-instructeur maar, ik moet een bocht met een drempel in zijn 1 nemen...
Bij mij in de buurt zit ook een drempel die zo überkut is dat hij wel in z'n één moet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Vertel dat mijn rij-instructeur maar, ik moet een bocht met een drempel in zijn 1 nemen...
quote:
Proficiat kerel! ik moet morgenvroeg haha.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:51 schreef joe23 het volgende:
Ook maar even meepraten hier haha,
Gister mijn rijexamen gehaald In 1x, gister ook gelijk mijn rijbewijs aangevraagd. Moet alleen nog even wachten op m'n 2todrive pasje, maar die komt morgen als het goed is, dan ook gelijk mijn rbw ophalen
tokkies die toeteren omdat hun irritatiegrens is bereikt heb je overal, mensen die wat begrip hebben voor de mensen die iets minder snel kunnen dan een ander wenst gelukkig ook.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja je moet voor niks nog ff leren om je niks aan te trekken van mensen die toeteren .. Hahahahaha Grapjas
ong 40 best veel he hahaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:26 schreef joe23 het volgende:
Bedankt, en succes morgen! Hoeveel lessen heb je gehad, Klatjeblei?
Mijn rij-instructeur is al twee keer uitgestapt om verhaal te gaan halen bij iemand die toetertquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
tokkies die toeteren omdat hun irritatiegrens is bereikt heb je overal, mensen die wat begrip hebben voor de mensen die iets minder snel kunnen dan een ander wenst gelukkig ook.
Gewoon wegrijden denk. Je mag het verkeer niet onnodig ophouden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:14 schreef Travel. het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur is al twee keer uitgestapt om verhaal te gaan halen bij iemand die toetert
Hij is deze man?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:14 schreef Travel. het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur is al twee keer uitgestapt om verhaal te gaan halen bij iemand die toetert
En ook nog trots zijn op 4 jaar zonder rbw rijdenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Rij al 4 jaar zonder
SUE ME
Net opgehaald eindelijk, Woehoee
Daaaar mag je wel trots op zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mischien kan je concluderen dat ik er trotser op ben dat ik hem gehaald heb aangezien ik hier post ...
Nee het is niet goed, Sue me..
20 rijlessen is nog echt niet veel hoor, dat schakelen van 1 of 2 komt vanzelf je moet het gewoon een paar keer proberen en dan kijken wat je makkelijker vindt. De meeste kruispunten kun je overigens gewoon in z'n 2 doen, als je dan genoeg remt en koppeling erbij houdt ga je al best langzaam rijden (dan sta je al bijna stil) daarna koppeling op laten komen en je kan weer verder sjezen. Als je rustig verder wilt gaan kun je daarna de koppeling rustig op laten komen en eventueel nog een beetje remmen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:34 schreef LucDemon het volgende:
Ik zit nu op 20 rijlessies en ik wil het een keer gaan afronden. Alleen maak ik af en toe nog van die kutfouten omdat ik gewoon niet weet wat ik had moeten doen. Wanneer ik het beste in z'n 1 kan gaan bij een kruispunt en wanneer het onnodig is En hoelang ik in zijn 1 mag blijven (wat nou als er een bocht aankomt waar ik niets kan zien en dan zeg ik hem in z'n 2, dan maak je meteen meer vaart en kan het fout gaan) en ook de speciale verrichtingen gaan nog niet vlekkeloos. Het vooruit inparkeren lukte vandaag wel omdat ik een keer meer ruimte nam door aan de linkerkant te gaan rijden. Het achteruit vind ik nog steeds lastig want ik zie nooit goed wanneer ik nu moet insturen en dat corrigeren werkt voor geen flikker (bij gta is het een stuk makkelijker ) en er gebeuren wel meer kleine dingetjes waar ik me aan erger.
Maar opzich gaat het ook niet slecht. Alleen die kutfoutjes ook
als de auto toch stil gaat staan kun je m altijd nog in z'n 1 zettenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:39 schreef Me031093 het volgende:
[..]
20 rijlessen is nog echt niet veel hoor, dat schakelen van 1 of 2 komt vanzelf je moet het gewoon een paar keer proberen en dan kijken wat je makkelijker vindt. De meeste kruispunten kun je overigens gewoon in z'n 2 doen, als je dan genoeg remt en koppeling erbij houdt ga je al best langzaam rijden (dan sta je al bijna stil) daarna koppeling op laten komen en je kan weer verder sjezen. Als je rustig verder wilt gaan kun je daarna de koppeling rustig op laten komen en eventueel nog een beetje remmen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mischien kan je concluderen dat ik er trotser op ben dat ik hem gehaald heb aangezien ik hier post ...
Nee het is niet goed, Sue me..
Hehe,neee ik heb een vrouwquote:
Jij weet echt niet waar je het over hebt .quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee maar iemand parkeert hier in alleen op de koppeling en dan gek vinden dat mensen gaan toeteren.. Not Done ..
Mensen onnodig ophouden voor niks ..
Bullshit wat lul je. Dat leer je gewoon bij rijles. Het parkeren op koppeling als je er dichtbij staat of het erg dicht op elkaar is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee maar iemand parkeert hier in alleen op de koppeling en dan gek vinden dat mensen gaan toeteren.. Not Done ..
Mensen onnodig ophouden voor niks ..
quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja dat is ook echt het geval aangezien er mensen toeteren.. Mensen gaan toeteren als je doet alsof je een limousine zit en zo incompetent bent om een normale auto fatsoenlijk te parkeren
Er is nog nooooooit getoeterd terwijl ik aant parkeren was.. En ik parkeer vaak in de stad ja ..
Maar laten we maar Ontopic blijven
Iemand was je al voor met deze vraag: Rijbewijs wet 2013quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:04 schreef Lamabal het volgende:
Gaat de nieuwe motor rij wet pas in 2013 in?
Dus als ik hem dit jaar nog haal heb ik geen last van de nieuwe wet , right?
Aye dat wist ik. Maar omdat dit het rijbewijs topic is.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Iemand was je al voor met deze vraag: Rijbewijs wet 2013
Dus ja, dan heb je inderdaad geen last van die nieuwe wet.
We hebben trouwens ook een specifiek motorrijlestopic: Motorrijles #54 - Met volle vaart het seizoen in!
Jongens, jongens, laten we voortaan naar Heer Mitchell's advies luisteren... Snap je nou niet dat er uberhaupt niemand meer is die naar jou mening luistert? Ik niet, iemand die 4 jaar lang zonder rijbewijs rijd neem ik niet meer serieus.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja dat is ook echt het geval aangezien er mensen toeteren.. Mensen gaan toeteren als je doet alsof je een limousine zit en zo incompetent bent om een normale auto fatsoenlijk te parkeren
Er is nog nooooooit getoeterd terwijl ik aant parkeren was.. En ik parkeer vaak in de stad ja ..
Maar laten we maar Ontopic blijven
quote:
waarmee?quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:25 schreef Mss het volgende:
Zo, vandaag eindelijk mijn rijbewijs opgehaald. Kan ik eindelijk rijden!
een beetje zegt iequote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef KNAK het volgende:
Beetje op snelheid en borden letten en dat rijbewijs halen
Euh als je matrix borden en uberhaupt snelheidsborden niet waarneemt dan zou ik wel iets meer dan een beetje gaan opletten. Of veeeeeeeeeeeel verder vooruit kijken. Of allebei.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef KNAK het volgende:
TTT gedaan. Zure examinator was dat een onvoldoende, wegens het niet goed opletten op borden, matrix borden die ik niet in acht neem, niet ver vooruit kijken waardoor ik niet snel en met meer gemak kan opschuiven naar de richting waar ik op moet, met 50 door constructie gebieden rijden die vol staan met 30km/h borden.
Bijz. verrichtingen wel vrijstelling voor,.. Beetje op snelheid en borden letten en dat rijbewijs halen
Hé, wat een mierenneuker, zeg!quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef KNAK het volgende:
Zure examinator was dat een onvoldoende, wegens het niet goed opletten op borden, matrix borden die ik niet in acht neem, niet ver vooruit kijken waardoor ik niet snel en met meer gemak kan opschuiven naar de richting waar ik op moet, met 50 door constructie gebieden rijden die vol staan met 30km/h borden.
Hij heeft wel zijn vrijstellingen binnen, daar doe je het eigenlijk voor.. Laat die examinator maar sarcastisch zijn, vrijstellingen pakken ze niet meer afquote:
Eg wel. 1x zakken voor het examen=weg vrijstellingenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:03 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Hij heeft wel zijn vrijstellingen binnen, daar doe je het eigenlijk voor.. Laat die examinator maar sarcastisch zijn, vrijstellingen pakken ze niet meer af
Nuff said altijd al behoefte gehad aan het laatste woord?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eg wel. 1x zakken voor het examen=weg vrijstellingen
Neuh, meer drang om de waarheid te vertellen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:38 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Nuff said altijd al behoefte gehad aan het laatste woord?
is dat zo?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Eg wel. 1x zakken voor het examen=weg vrijstellingen
Je smily doet vermoeden dat je dat wel weet dus waarom vraag je het?quote:
Moet je sowieso doen want volgende examen moet gewoon raak zijn!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:10 schreef KNAK het volgende:
Ik wist dat dus niet... alleen maar meer motivatie om aan de huidige gebreken te sleutelen Heb nog 3 weken voor het examen, moet lukken!
Ik was er wel blij mee. Nam een stuk zenuwen voor de bijzondere verrichtingen weg en ik wist wat ik van het afrijden kon verwachten, was veel minder zenuwachtig bij het afrijden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:18 schreef arucard het volgende:
Snap sowieso niet waarom je een TTT zou nemen
De meeste doen dat om vrijstellingen te krijgen van de bijzondere verrichtingen op het (1e) examenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:18 schreef arucard het volgende:
Snap sowieso niet waarom je een TTT zou nemen
Ik was toch al duur uit, dan kon dat er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:58 schreef arucard het volgende:
Dan nog is het me veel te duur, wie weet haal je het in een keer wel, en als je het dan in 2 keer zou moeten doen ben je even duur uit. En zenuwen heb ik meestal niet zo'n last van.
Bij mij viel het wel mee, ben nou ruim ¤2000 lichter.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:58 schreef arucard het volgende:
Dan nog is het me veel te duur, wie weet haal je het in een keer wel, en als je het dan in 2 keer zou moeten doen ben je even duur uit. En zenuwen heb ik meestal niet zo'n last van.
Zo slecht zijn mijn ogen nou ook weer niet. Heb alleen moeite met nummerplaten lezen. Kan borden e.d. normaliter gewoon lezen hoor.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wtf .. Waarom ga je rijden met slechte ogen .. Das vragen om problemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |