abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_111511557
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Gewoon logisch nadenken.
pi_111513657
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt ken
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111517072
Ah leuk zo'n topic reeks :D
Nog niet eerder gezien hier. Ik heb dinsdag mijn praktijkexamen :S
Ben best zenuwachtig daarvoor.
pi_111517759
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:25 schreef princess-a het volgende:

[..]

Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt ken
Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.
pi_111518926
Dat valt wel mee, want met een B rijbewijs mag je een aanhanger achter je wagen hebben. Dus het is niet nutteloos.
pi_111519260
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
  maandag 14 mei 2012 @ 00:21:49 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_111519335
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp :') Theorie gaat wel lastig worden denk ik...

Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden :?
Mai pben rai~!
  maandag 14 mei 2012 @ 00:33:43 #33
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111519647
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp :') Theorie gaat wel lastig worden denk ik...

Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden :?
Als ik de techniek en volgorde van werking analyseer is het een broodje aap verhaal.Met het ontkoppelen maak je de aandrijving al volledig vrij van de versnellingsbak, dit heeft m.i. hetzelfde effect als de vrijstand van de versnellingsbak. De koppeling zit vlak bij de versnellingsbak gemonteerd en is dus al dan niet gekoppeld aan de aandrijfassen die de wielen aandrijven. De koppelingsplaten grijpen aan bij het op laten komen van het koppelingspedaal.Bij de vrijstand is er wel gekoppeld, maar draaien er geen tandwielen mee in de bak. Dit verschil is te verwaarlozen en heeft geen enkel effect op de functie van de wielen / banden. Wat misschien wel zo is is dat als je de bak in de versnelling laat je sneller kunt reageren op veranderingen (stoplicht springt opeens op groen bijv.).
pi_111519690
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Het kan best zijn dat ze je daar dingen over zullen vragen. Andere optie is dat ze je algemene vragen over de bediening van je auto stellen. Dan gaan ze langs een paar knopjes op het dashboard en willen weten waar het precies voor dient. Verder moet je altijd een kenteken lezen op een afstandje. Dit gebeurd direct als je naar buiten komt lopen voor het praktijkexamen.
  maandag 14 mei 2012 @ 12:11:20 #35
363823 Prequel
Just because
pi_111528137
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp :') Theorie gaat wel lastig worden denk ik...

Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden :?
Uuh.. hoe rijd je dan zelfstandig? t autorijden draait om het hele kijkgebeuren.. :o Toch? wanneer je begint met kijken blablabla. Nouja, beter als je snel klaar bent ^O^
Waarom zou je em in z'n vrij zetten? Gewoon remmen, koppeling wanneer nodig en verder remmen of doorrijden als 't kan.
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Hangt ook van 't weer af. ;) Toen ik examen had was 't best wel baggerweer en kreeg ik dus vraagjes over alle knopjes. Bij mij werd echt elk knopje gevraagd, heb ook van mensen gehoord dat er maar een ding gevraagd werd.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:22:41 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111532442
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Niet altijd, soms vragen ze er niks over.
pi_111542197
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.
Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_111543470
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:30 schreef princess-a het volgende:

[..]

Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.
Ik bedoelde dat het vragen zijn die eigenlijk niet op het examen horen te komen. Ze moeten die onzin vragen veranderen in voorrangsvragen/ verkeersinzicht.
pi_111551085
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Volgens mijn instructeur zijn er 4 mogelijkheden de eerste 2 zijn al genoemd, wat je zelf al zei over de motor en de knopjes/lichtjes in de auto (ik moest met mn TTT ook nog zeggen wat je moest doen als er een rood lampje gaat branden tijdens het rijden en je staat net voorbij een onoverzichtelijke bocht).

De derde is controle van het voertuig: banden. Dus waar je kan vinden wat de optimale bandenspanning is (binnenkant deur, autoboekje) profieldiepte en dat er geen 'eieren' op de banden mogen zitten (verhoogde kans klapband). Je moet weten te zeggen wat het nadeel is van een te lage bandenspanning en waarom er een ventieldopje op het ventiel zit.

De vierde is veiligheidsmaatregelen in de auto bij een ongeluk. Kopsteunen, airbags, gordel lifehammer (of zo iets) (en hoe te gebruiken)

Bij mn TTT had ik vragen over lichtjes en knopjes in de auto, bij mn 1e examen had ik hier vrijstelling voor, bij mn 2e examen had ik kijken onder de motorkap maar toen hoefde ik alleen maar te zeggen hoe je olie moest peilen en hoe je dat moet bijvullen.

Je krijgt dus altijd een van deze 4 mogelijkheden

[ Bericht 7% gewijzigd door Me031093 op 14-05-2012 21:04:45 (aanvulling) ]
pi_111551929
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp :') Theorie gaat wel lastig worden denk ik...

Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden :?
Gewoon koppeling intrappen. Anders duurt het veel langer voor je gereageerd hebt op veranderde omstandigheden. Bijv. als het groen wordt ofzo.
pi_111591101
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:23 schreef Peanutnootje het volgende:
Ah leuk zo'n topic reeks :D
Nog niet eerder gezien hier. Ik heb dinsdag mijn praktijkexamen :S
Ben best zenuwachtig daarvoor.
Hierbij meld ik even dat ik gezakt ben :(
Ik ben gezakt vooral op het niet goed kijken bij het aanzetten van het knipperlicht. Het kwam bij haar (de examinator) over als dat ik de knipperlicht aanzet en dan kijk of het vrij is. Maar ik wist al lang dat er niemand rijd en kijk nogmaals voor de bevestiging.
En ook niet echt geslaagd voor rechts "inhalen". Ik noem het eerder rechts passeren. Dat was op de snelweg, zo'n 300 meter voor de afslag die ik moest nemen. Ik was dus al op de rechterbaan, knipperlicht aan en dan gaan er opeens 2/3 auto's voor mij naar links waardoor ze dus ook afremmen en ik er dus rechts voorbij ging...

Maarja... nu nog even een paar lesjes oefenen op dat kijken dan maar en dan over een maand nogmaals proberen. :) Kan iemand mij vertellen of ik dan dezelfde examinator krijg of is dat een andere? En de route? Is die ook hetzelfde? (Een vriend van mij had iig wel dezelfde examinator + route)
pi_111591197
Het kan zijn dat de route en examinator het zelfde is en het kan ook zijn dat beide anders zijn
pi_111593361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:08 schreef Peanutnootje het volgende:

[..]

Hierbij meld ik even dat ik gezakt ben :(
Ik ben gezakt vooral op het niet goed kijken bij het aanzetten van het knipperlicht. Het kwam bij haar (de examinator) over als dat ik de knipperlicht aanzet en dan kijk of het vrij is. Maar ik wist al lang dat er niemand rijd en kijk nogmaals voor de bevestiging.
En ook niet echt geslaagd voor rechts "inhalen". Ik noem het eerder rechts passeren. Dat was op de snelweg, zo'n 300 meter voor de afslag die ik moest nemen. Ik was dus al op de rechterbaan, knipperlicht aan en dan gaan er opeens 2/3 auto's voor mij naar links waardoor ze dus ook afremmen en ik er dus rechts voorbij ging...

Maarja... nu nog even een paar lesjes oefenen op dat kijken dan maar en dan over een maand nogmaals proberen. :) Kan iemand mij vertellen of ik dan dezelfde examinator krijg of is dat een andere? En de route? Is die ook hetzelfde? (Een vriend van mij had iig wel dezelfde examinator + route)
Balen joh, dat je gezakt bent. Gewoon erop vertrouwen dat het de volgende keer goed komt. Examinator en route kunnen hetzelfde zijn maar ook anders.
pi_111594825
Theorie examen vandaag in 1x gehaald dus daar ben ik mooi vanaf, 2 fouten gevaarherkenning en 1 fout met verkeersregels en verkeersinzicht, zag er flink tegenop en dacht dat ik zeker zou zakken.

Al 4 rijlessen gehad en het rijden gaat ook steeds beter.
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_111618529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:17 schreef Jan-Slagter het volgende:
Theorie examen vandaag in 1x gehaald dus daar ben ik mooi vanaf, 2 fouten gevaarherkenning en 1 fout met verkeersregels en verkeersinzicht, zag er flink tegenop en dacht dat ik zeker zou zakken.

Al 4 rijlessen gehad en het rijden gaat ook steeds beter.
Gefeliciteerd, kei goed maar 3 fouten ik was de 2e keer op het randje geslaagd.
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:39:51 #46
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_111632318
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:02 schreef Me031093 het volgende:

[..]

Volgens mijn instructeur zijn er 4 mogelijkheden de eerste 2 zijn al genoemd, wat je zelf al zei over de motor en de knopjes/lichtjes in de auto (ik moest met mn TTT ook nog zeggen wat je moest doen als er een rood lampje gaat branden tijdens het rijden en je staat net voorbij een onoverzichtelijke bocht).

De derde is controle van het voertuig: banden. Dus waar je kan vinden wat de optimale bandenspanning is (binnenkant deur, autoboekje) profieldiepte en dat er geen 'eieren' op de banden mogen zitten (verhoogde kans klapband). Je moet weten te zeggen wat het nadeel is van een te lage bandenspanning en waarom er een ventieldopje op het ventiel zit.

De vierde is veiligheidsmaatregelen in de auto bij een ongeluk. Kopsteunen, airbags, gordel lifehammer (of zo iets) (en hoe te gebruiken)

Bij mn TTT had ik vragen over lichtjes en knopjes in de auto, bij mn 1e examen had ik hier vrijstelling voor, bij mn 2e examen had ik kijken onder de motorkap maar toen hoefde ik alleen maar te zeggen hoe je olie moest peilen en hoe je dat moet bijvullen.

Je krijgt dus altijd een van deze 4 mogelijkheden
"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord? :')
Hallon!
pi_111641277
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2012 17:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

"Gewoon doorrijden gaat vanzelf wel weer een keer uit" is zeker niet het goeie antwoord? :')
Denk ik niet
pi_111657955
Waarom er een ventieldopje op zit.......
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:08:23 #49
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_111658169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:00 schreef Travel. het volgende:
Waarom er een ventieldopje op zit.......
Dat is een serieuze vraag bij in ieder geval het motor theorie examen :+ Zodat er geen vuil in kan komen of corrosie ontstaat is het antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeetBoven op 17-05-2012 11:30:38 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:33:09 #50
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_111658826
Heb nu ongeveer 5 lessen gehad denk ik, morgen naar de stad!
Lijkt me een stuk moeilijker.
Ajacied.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')