quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:09 schreef Daantke het volgende:
Van 2 naar 3 ging bij mij met rijles ook juist het makkelijkst, als je de pook naar boven duwt en een beetje loslaat schiet hij automatisch naar de standaardpositie (het midden), en hoef je m alleen nog maar naar voren te bewegen.
Ik ook de derde les zo!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:08 schreef Hersenspinseltje het volgende:
Straks om 15.00 uur alweer mijn derde rijles! Hopelijk gaat de stuurtechniek vandaag een stuk beter dan vorige week en komen we toe aan de beginselen van het schakelen.
Instructrice heeft me geadviseerd om minimaal een kwartiertje voordat mijn rijles begint, een 'rustmoment' in te plannen. Hopelijk werkt dat een beetje zijn vruchten af.
Wanneer moet je afrijden?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:27 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Whiehoe, ik mag voor de tweede keer afrijden
Nu ga ik hem gewoon halen
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:45 schreef vannelle het volgende:
Wat is dat voor auto als ik vragen mag? Merk/type?
Geen bedoeling mee, puur belangstellend.
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:13 schreef IrCute het volgende:
[..]
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.
Of je leert gewoon rijden in een grote auto en dan is het rijden in een kleine auto een eitje daarnaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemen
Lest hij niet fulltime trouwens? Vind anders de keus voor een benzine nogal apart.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:13 schreef IrCute het volgende:
[..]
Reed eerst in een Ford Focus C-max, nu een Kia Sportage.
Volgens mij wel op het moment, misschien dat hij gaat minderen, want hij is ook al 66 or 67.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lest hij niet fulltime trouwens? Vind anders de keus voor een benzine nogal apart.
quote:
Waar woon je in hemelsnaam, ik kan geen rijschool in de regio Rotterdam verzinnen met zulke bedragen .quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:40 schreef IrCute het volgende:
[..]
Als ik mijn examen eind mei haal zit ik totaal aan rond de 3000 euro denk ik
Limburg, er zijn ook wel goedkopere rijscholen hier hoor, maar er zijn zeg maar 4 ''betere'' rijscholen in mijn stad en die vragen allemaal 46 euro. En mijn moeder en broer hebben ook bij hem rijles gehadquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:41 schreef o.us het volgende:
[..]
Waar woon je in hemelsnaam, ik kan geen rijschool in de regio Rotterdam verzinnen met zulke bedragen .
holy ik betaal 36 voor een uurquote:
Nee beter leer je rijden in een grote auto toch? als je daarmee overweg kan lukt het in een klein ding ook wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:49 schreef JochemP het volgende:
[..]
Waarom nemen rijscholen soms zulke bakken van auto's? Volgensmij is het makkelijker om in een klein autootje rijlessen te nemen
Kán ja en ja je kunt ineens meer verwachten. M'n broer heeft het zo gedaan en die is dik geslaagd. Ik heb ook een cd-rom met 10 examens gemaakt, maar heb op het theorie examen wel weer nieuwe vragen gezien die ik dan weer wist uit het theorieboekquote:Op zondag 13 mei 2012 20:55 schreef KNAK het volgende:
Kan je door alleen maar gebruik te maken van zo'n CD-rom (gevarenherkenning/regel-wets kennis etc) waarin je alleen situatieschetsen krijgt je theorie halen? heb al bij elkaar 10 uur er aan gezeten en heb nu alle vragen zowat goed.
Is dit het of kan ik ineens meer verwachten?
Gewoon logisch nadenken.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt kenquote:Op zondag 13 mei 2012 21:09 schreef KNAK het volgende:
Vragen uit het Theo boek zoals? Dat boek is 200 pagina's dik.. CD rom is lekker gericht leren...
Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:25 schreef princess-a het volgende:
[..]
Hoeveel centimeter 'vracht' naar de zijkant mag uitsteken als je een aanhangwagen hebt, hoe zwaar de aanhangwagen mag zijn, hoe hard je mag rijden met bepaalde strepen op de weg.. nogmaals: je kúnt slagen zonder boek, maar ik vond het een perfecte combi met boek en cd rom, maar ik ben dan ook niet iemand die toevallig haar examen wil halen, ik wil daarna ook wel weten dat ik de regels ook echt ken
Als ik de techniek en volgorde van werking analyseer is het een broodje aap verhaal.Met het ontkoppelen maak je de aandrijving al volledig vrij van de versnellingsbak, dit heeft m.i. hetzelfde effect als de vrijstand van de versnellingsbak. De koppeling zit vlak bij de versnellingsbak gemonteerd en is dus al dan niet gekoppeld aan de aandrijfassen die de wielen aandrijven. De koppelingsplaten grijpen aan bij het op laten komen van het koppelingspedaal.Bij de vrijstand is er wel gekoppeld, maar draaien er geen tandwielen mee in de bak. Dit verschil is te verwaarlozen en heeft geen enkel effect op de functie van de wielen / banden. Wat misschien wel zo is is dat als je de bak in de versnelling laat je sneller kunt reageren op veranderingen (stoplicht springt opeens op groen bijv.).quote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Het kan best zijn dat ze je daar dingen over zullen vragen. Andere optie is dat ze je algemene vragen over de bediening van je auto stellen. Dan gaan ze langs een paar knopjes op het dashboard en willen weten waar het precies voor dient. Verder moet je altijd een kenteken lezen op een afstandje. Dit gebeurd direct als je naar buiten komt lopen voor het praktijkexamen.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Uuh.. hoe rijd je dan zelfstandig? t autorijden draait om het hele kijkgebeuren.. Toch? wanneer je begint met kijken blablabla. Nouja, beter als je snel klaar bentquote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Hangt ook van 't weer af. Toen ik examen had was 't best wel baggerweer en kreeg ik dus vraagjes over alle knopjes. Bij mij werd echt elk knopje gevraagd, heb ook van mensen gehoord dat er maar een ding gevraagd werd.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Niet altijd, soms vragen ze er niks over.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:39 schreef Travel. het volgende:
[..]
Heel leuk voor je, maar hoe zwaar je aanhangwagen mag zijn is natuurlijk relevant voor een heel klein groepje. Ik zou wanneer ik voor het eerst met een aanhanger zou gaan rijden checken wat de eisen zijn. Beetje nutteloze vragen voor het examen dus.
Ik bedoelde dat het vragen zijn die eigenlijk niet op het examen horen te komen. Ze moeten die onzin vragen veranderen in voorrangsvragen/ verkeersinzicht.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:30 schreef princess-a het volgende:
[..]
Misschien moet je beter lezen. Knak vraagt mij wat voor vragen ik zoal kreeg op m'n examen, die ik niet in de oefenexamens had gezien. De vragen die ik opnoem waren voor mij uiteindelijk dus wel relevant, omdat ik ze daadwerkelijk kreeg op mijn theorie examen. Niet echt nutteloos voor het examen dus, hij kan namelijk gewoon in je examen staan. Net als meer dingen waarvan je denkt: niet relevant voor mij.
Volgens mijn instructeur zijn er 4 mogelijkheden de eerste 2 zijn al genoemd, wat je zelf al zei over de motor en de knopjes/lichtjes in de auto (ik moest met mn TTT ook nog zeggen wat je moest doen als er een rood lampje gaat branden tijdens het rijden en je staat net voorbij een onoverzichtelijke bocht).quote:Op maandag 14 mei 2012 00:19 schreef Jeffrey_San het volgende:
Vraagje;
Bij het praktijkexamen, krijg je dan (altijd) vooraf vragen over de motor, olie vervangen etc.?
Gewoon koppeling intrappen. Anders duurt het veel langer voor je gereageerd hebt op veranderde omstandigheden. Bijv. als het groen wordt ofzo.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:21 schreef KNAK het volgende:
Na 11 lessen rij ik nu zelfstandig. Enige wat ik moet aanleren is kijken.. binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek, en dan pas doen wat je wilt doen, en daarna wéér kijken...
Instructuer noemt mij een slechte leerling voor hem, omdat ik het allemaal veel te snel begrijp Theorie gaat wel lastig worden denk ik...
Die instructeur zegt dat het beter is om 20meter voor het stoppen (bijv stoplicht) de koppeling in te trappen en dan bij stilstand naar zn 1
Ik neig hem in zn vrij te zetten, zo te rollen naar waar ik wil stoppen. Volgens hem kan dit slipgevaar opleveren omdat alle 4 de banden in zn vrij een eigen leven leiden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |