quote:Donderdag zware onweersbuien verwacht
AMSTERDAM - Nederland krijgt donderdag te maken met zware onweersbuien, nadat het eerder op de dag warm en klam is.
Mogelijk stijgt het kwik in het zuidoosten zelfs voor het eerst dit jaar boven de 25 graden, maar dat gebeurt alleen als in de ochtend veel zon staat. Dat meldt weeronline.nl woensdag.
De kans dat de zon zich donderdagochtend in het zuidoosten veelvuldig laat zien, schat meteoroloog Johnny Willemsen op twintig tot dertig procent.
Het westen en noorden kunnen donderdag vermoedelijk fluiten naar een beetje zonneschijn. "De kans dat daar de zon schijnt, is veel kleiner dan in het zuidoosten."
Hagel
Ook als de zon zich niet laat zien, wordt het donderdag 22 tot 23 graden. "Maar omdat het daarbij klam is, voelt het warmer", zegt Willemsen.
In de loop van de dag krijgt het land te maken met zware onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten. Alleen het noordwesten blijft mogelijk buiten schot. De onweersbuien zijn vermoedelijk het hevigst in de tweede helft van de middag en het begin van de avond. "Dat is meestal zo."
Zit zelf net op de grens tussen oranje en rood, ben erg benieuwd!quote:
Laat maar komen.....quote:
Verwacht er niet teveel van... Westen zit niet goed voor onweer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:21 schreef leeell het volgende:
iemand een kaartje hoe west-nederland geraakt gaat worden ?
(Den haag)
helaasquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:31 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Verwacht er niet teveel van... Westen zit niet goed voor onweer.
Misschien niet nee, rondje Texel lijkt me een beter planquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:43 schreef Drassss het volgende:
Misschien toch maar niet in Zuid-Limburg gaan fietsen
Maar daar zijn geen heuvelsquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Misschien niet nee, rondje Texel lijkt me een beter plan
Het zou me niks verbazen als het een level 2 word in het oosten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
Achterhoek code rood voor morgen ja....beniewd naar de estofex update. Hoop wel dat het pas vanaf een uur of 7 gebeurt
de Ark was geen bootquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:21 schreef ikhebgelijk het volgende:
Ben al voorbereidingen aan het treffen!
[ afbeelding ]
Ruilen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:38 schreef MaLo het volgende:
Het gaat hier zo ook weer plenzen, volgens buienradar komt er een pitje aan en het wordt ook best donker
Neen. Ik zit knus in onze woonkamer op de bank met de lampjes aan, dus kom maar op met die regenquote:
Ik moet werken. De hele ochtend vergaderen en 's middags óók nog een uur overlegquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:21 schreef Rabieluh het volgende:
Morgen weer lekker de hele dag het weer nauwlettend in de gaten houden
Komt wel goed schatje wij zorgen voor de updates.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moet werken. De hele ochtend vergaderen en 's middags óók nog een uur overleg.
Dus nauwelijks tijd om het weer in de gaten te houden
die kans is aannemelijk jaquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pffffffffffffff hier zal het wel weer op niks uitdraaien![]()
![]()
Tja iedereen zit uit te kijken naar de nieuwste update....quote:
Was er noodweer voor vandaag voorspeld dan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:38 schreef JamFlava het volgende:
Het lijkt altijd alsof het weer precies om mijn woonplaats heen gaat.
Zit je te wachten, uren alles in de gaten houden, want we krijgen noodweer.. totdat het bij mijn woonplaats komt.
Dan krimpt het altijd in, schuift het er net langs..
Het zit ook niet mee.. morgen zal het er ook wel weer langs gaan![]()
![]()
![]()
2 foto cameras aan de acculader gehangen...quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Morgen maar eens met de camera op stap
Oe, precies bij mijn woonplaats nog een extra rode vlekquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
die kans is aannemelijk ja
onweerskans;
[ afbeelding ]
Ja, ik bedoel morgen.. het zal hier wel weer langsheen gaan..quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Was er noodweer voor vandaag voorspeld dan?
Volgens mij ben je een dag te vroeg
Ik zit de ene vergadering voor, kan moeilijk stiekem gaan spiekenquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komt wel goed schatje wij zorgen voor de updates.
[ afbeelding ]
Ik denk dat het ook echt pas "laat'' zal gaan plaatsvinden dus misschien mazzel jequote:Op woensdag 9 mei 2012 21:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zit de ene vergadering voor, kan moeilijk stiekem gaan spieken. Ik heb zoveel zin in morgen, hoop echt op wat extreem weer. En dan bij voorkeur na 17:00 uur, dan ben ik thuis (en dus zo oostelijk mogelijk
)
Ninja-editquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:01 schreef -CRASH- het volgende:
Estofex is weer online. Maar nog altijd geen update.
Paniek mensen, paniek!twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 09-05-2012 om 22:07:12Zo'n convergentielijn heb ik dus nog nooit gezien, als dit werkelijkheid is/wordt.... http://t.co/yzzofwfO #onweer #noodweer #supercel reageer retweet
ze zijn zeker weer aan het bbq-en...quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:13 schreef MaLo het volgende:
En, zijn we allemaal Estofex aan het overbelasten nu?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:14 schreef Pino112 het volgende:
Paniek mensen, paniek!twitter:Jantje_ twitterde op woensdag 09-05-2012 om 22:07:12Zo'n convergentielijn heb ik dus nog nooit gezien, als dit werkelijkheid is/wordt.... http://t.co/yzzofwfO #onweer #noodweer #supercel reageer retweet
Ik ga vast doelloos rondjes rennen!quote:
Ik geloof er eigenlijk geen fluit van.quote:
Iets met luchtstromen, meer weet ik er ook niet vanquote:
Verschillende luchtstromen die met elkaar botsen, waardoor wij morgenavond misschien een dikke party kunnen krijgenquote:
Met dit soort buien is die kans aanwezig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:27 schreef Daywalk3r het volgende:
Is er ook kans op hele dikke hagel? Dan kan ik m'n auto in de garage laten bij m'n broer op het werk.
convergentielijnquote:
Voordeel van 2 oude karren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:27 schreef Daywalk3r het volgende:
Is er ook kans op hele dikke hagel? Dan kan ik m'n auto in de garage laten bij m'n broer op het werk.
LOL... die is leuk ingetekend.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:14 schreef Pino112 het volgende:
Ja, dat doen ze nogal graag geloof ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat weten we binnen nu en een uurtje als Estofex klaar is met BBQ''en.
Gewoon een paar buien met her en der wellicht kans op wat wateroverlast doordat er veel kan vallen in korte tijd, grotere hagel of blikseminslag. het zijn niet de eerste en zeker niet de laatste buien van dat kaliber.quote:
Die had ik vandaag idd ook aan, maar meer om de luchtvochtigheid in de auto omlaag te krijgen zodat het wat aangenamer aanvoelde.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef junkiexp het volgende:
Temperatuur is de laatste dagen goed, heb zelfs de airco aan in de auto.
Alleen het wordt nu wel tijd voor veel zon
ik denk dat ze de gegevens vandaag zeer juist willen aangeven omdat t nu wel gevaarlijk kan gaan worden.quote:
quote:A level 1 was issued for northern and central France, Benelux, northern and central Germany, Denmark and the western Baltic Sea mainly for severe wind gusts, large hail and tornadoes.
"Maar" een level 1, ik had meer verwachtquote:
Kan je gewoon rustig vergaderenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
"Maar" een level 1, ik had meer verwacht
Mja, ik zit nou toch een beetje te twijfelen of ik de auto pak, of toch gewoon de motorquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
"Maar" een level 1, ik had meer verwacht
Je krijgt sowieso regen vanavondquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:24 schreef henkde_j het volgende:
Kan Eindhoven ook noodweer/onweer verwachten? Heb een bbq staan voor vanavond
quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:24 schreef henkde_j het volgende:
Kan Eindhoven ook noodweer/onweer verwachten? Heb een bbq staan voor vanavond
Bronquote:Mogelijk overlast door zware buien
Laatste update: 10 mei 2012 08:28 info.
AMSTERDAM - Enkele zware onweersbuien met hagel en harde windstoten kunnen donderdagmiddag en -avond voor overlast zorgen.
Hoewel het plaatselijk zomers warm wordt, is het absoluut geen weer om naar buiten te gaan, zegt een woordvoerder van weeronline.nl donderdag.
Vooral in het zuidoosten van het land kunnen later donderdag stevige buien voorkomen, maar ook in de rest van het land kan het flink gaan regenen. "Mogelijk ontspringt alleen de kuststrook de dans", aldus de zegsman.
Broeierig
Door de aanvoering van warme lucht uit het zuiden voelt het broeierig en klam aan. Plaatselijk kunnen zomerse temperaturen van 25 graden worden bereikt.
Vrijdag lijkt het iets beter te worden, maar is het wel een stuk frisser. 's Avonds klaart het op, waarna het weekeinde redelijk zonnig verloopt. Het wordt dan hoogstens 12 graden. "De verschillen zijn groot, maar de zon maakt een hoop goed."
Naar de auto... Hoe ver is dat?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:53 schreef Resistor het volgende:
En ik denk dat ik vandaag maar een paraplu meeneem. Ik ben wel de hele dag binnen bezig, maar zo rond 16:00 moet ik toch naar de auto
Ik zit toch de hele dag op het lab, dus ik vindt het wel fijn. ^^quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop dat het hier snel gaat opklaren zodat het lekker kan opwarmen, maar dat zal wel weer is niet
De bewolking is een grote spelbreker vandaag.
Laten we het hopen... heb wel weer eens zin in een lekker onweersbuitje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:11 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ahjoh, vanmiddag doen ze een update, en dan staat er ineens een level 2, of 3.
Hoop ik.
Tja het regent gewoon dus niet zo gekquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:41 schreef Green1 het volgende:
De luchtvochtigheid is nu 93%... Dat is best hoog toch?
Hier is het even droogquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja het regent gewoon dus niet zo gek
Maar klopt, daarom voelt het ook smerig aan. Straks als de zon ook nog doorkomt begint de pret pasquote:
Bronquote:Kom Tie Dan Hè! Supercel des Doods
De 10de mei. Ook al zo'n beladen dag qua Donner & Blitz. Nederland gaat vandaag geteisterd worden door een supercel van epische proporties. Eerst krijgen we een klam nano-hittegolfje van 23 graden, met opwaaiende zomerjurkjes, boobiemeisjes in drijfnatte haltertruitjes en bier. Hetwelk zal worden afgestraft met de eerste lentestorm Kunduzstorm van 2012. Windstoten van 100 km/h en heel heel veel tsunamihagel van boven. Vooralsnog lijkt Zuidoost Nederland de sjaak. Weggevaagde aspergevelden in Brabant en Limburg; de Achterhoek spoelt via de grote rivieren de Noordzee in; wildkamperende babyboomers in hun bordkartonnen motorhomes opgeslobberd door windhozen. Almelo kapot. Enschede ontploft. Venlo is toast.
Volgens kenners is de situatie soortgelijk alsdan in juni 2008, toen een downburst Arnhem van de aardbodem gritstraalde. RampVids van hagelstenen zo groot as hagelstenen op de YouTubes. Wie wil blijven leven vertrekt vanochtend nog naar Noord-West Friesland en/of de Waddeneilanden.Zit u onder een rood lijntje dan bent u dood.
Sterkte. Wij zijn stormchasen.
Waarom had ik bij het lezen van de eerste regel al het gevoel dat het van geen stijl kwam.quote:
De titel was voor mij al voldoendequote:Op donderdag 10 mei 2012 09:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom had ik bij het lezen van de eerste regel al het gevoel dat het van geen stijl kwam.
Altijd als er een 'stormpje' aankomt post Geenstijl zo'n bericht... aan de titel zag ik al dat het Geenstijl was.quote:
Daar hebben genoeg Fokkers ook een handje vanquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja, kunnen ze straks weer roepen hoe slecht alle voorspellers waren en hoe fijn zij het sarcastisch en cynisch hebben gebracht.
Als het wel uitkomt kunnen ze roepen: we hebben u gewaarschuwd maar u luistert niet
Mijn god, ik moest direct aan dit denken:quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja, kunnen ze straks weer roepen hoe slecht alle voorspellers waren en hoe fijn zij het sarcastisch en cynisch hebben gebracht.
Als het wel uitkomt kunnen ze roepen: we hebben u gewaarschuwd maar u luistert niet
quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn god, ik moest direct aan dit denken:![]()
Polen? Turken zul je bedoelenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:59 schreef Drassss het volgende:
[..]briljant filmpje inderdaad. Vooral die 4 polen in die Kadett
[..]
Nederlanders in het algemeen hebben er een handje van.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daar hebben genoeg Fokkers ook een handje van
Truequote:Op donderdag 10 mei 2012 09:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daar hebben genoeg Fokkers ook een handje van
[..]
Vlucht nu het nog kan!quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
De zon begint hier in noord-limburg wel door te komen.
Een level 2 of hoger? ..... Mdus.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:11 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Estofex level 1? Jezus... had hoger verwacht.
Erg jammer van de bewolking.
Wolkentoppen kunnen tot 13km reiken vandaag, wat dus idd enorme hagelstenen naar beneden kan laten vallen!
Maar hopen dat er vanmiddag een update komt met een level of twee hoger..
...dan heb ik tenminste ook een reden om onder het bed te liggen beven van de angst![]()
ja ik heb een/
-verhouding met noodweer
Ja, volgens mij vorig jaar nogquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hebben we wel eens een level 3 gehad?
Jep... zelfs 2x vlak na elkaarquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Komt zelden voor, zeker in Nederland.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Komt zelden voor, zeker in Nederland.Ja, die nacht kan ik me nog herinneren! Was uren achter elkaar geflits en hard gerommel met keiharde regen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Briljant filmpjequote:Op donderdag 10 mei 2012 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De verwachting is dat het niet zo erg gaat worden. Onweersbuien die flinke hagel kunnen produceren met windstoten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:18 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Stel dat de bewolking wegtrekt,oplost waardoor de zon de aarde hier nog even op kan warmen.
Is er dan een kans op een derecho?
Las gisteren al wel iets over Bowsegmenten..
En hoe lang overleeft het buiengebied wanneer het donker wordt? Of kan het lang genoeg teren op eventuele straling vanaf de aarde (wanneer de zon nog gaat schijnen hier).
Hier (Zwolle op het moment) harde wind en bewolkt. Lekker!quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:24 schreef Scrummie het volgende:
Word hier al lichter, bewolking trekt zich terug lijkt het. Maar al wel benauwd buiten zeg.. pff.
Nou, dat is niet echt bepaald wat ik versta onder "lekker"... Zeker niet in combinatie met die vochtigheid..quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier (Zwolle op het moment) harde wind en bewolkt. Lekker!
Toch wordt er wel gesproken over behoorlijke verticale shear, wat windhozen en eventuele tornado's in de hand kan werken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
De verwachting is dat het niet zo erg gaat worden. Onweersbuien die flinke hagel kunnen produceren met windstoten.
Met pittige buien is de kans op windhozen/tornado's altijd aanwezig. Niet zo extreem als we kennen in Amerika, maar er is een mogelijkheid.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:29 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Toch wordt er wel gesproken over behoorlijke verticale shear, wat windhozen en eventuele tornado's in de hand kan werken.
Of ligt de jet niet boven het land? Straalstroom?
Verder las ik dat de buien met 100km het land over'vliegen'. Wordt denk ik moeilijk chasen voor de eventuele chasers in NL.
Grrr moet me er echt eens meer in gaan verdiepen.
Dat de lijn naar het oosten ging wist ik gisteren al.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Klopt... was toen ook al bekend... mogelijkheid bestaat dat wij niets krijgen en Duitsland wel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat de lijn naar het oosten ging wist ik gisteren al.
Het is hier (nog) niet zo warm, scheelt denk ikquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:27 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, dat is niet echt bepaald wat ik versta onder "lekker"... Zeker niet in combinatie met die vochtigheid..
Zomer is vroeg? We zitten net halverwege de lentequote:Op donderdag 10 mei 2012 10:34 schreef Drugshond het volgende:
Zomer is nog vroeg. kwestie van geduld.
Mooie foto's. Als er vandaag was te zien valt ga ik ook eens een poging wagen met wat mooie foto's.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Deze plaatjes zijn niet van vandaag, maar van vorig jaar en een paar maanden geleden. Ik wilde ze toch even met jullie delen omdat daarom. (Hopelijk vandaag weer zulk weer).
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Trouwens, hoe kan het dat ik tegenwoordig zo vaak van die rolwolken zie (ik woon nu een jaar in Arnhem en kijk uit op het zuiden).
3 minuten. Met spullen die niet te nat mogen worden.quote:
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 10-05-2012 om 11:31:09Als het voldoende opklaart en opwarmt, dan later vanmiddag zware buien. Eventuele supercel mogelijk, met voorkeur voor splitsen. (Spiltcel) reageer retweet
Mah plaatselijk ja, de buien vliegen zo over je heen, voor je het weet zijn we weer wegquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:45 schreef IkWilbert het volgende:
Plaatselijk veel regen...
http://twitpic.com/9jdun0
Hier om 16 uur over me heen en dan om 20 uur nog een toegift.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:53 schreef Scrummie het volgende:
Echt, die kaarten van WRF, boven mijn plaatsje (Vroomshoop/Almelo) gaat een dikke paarse vlek, en onder een nog grotere paarse vlek. Ik wil dat het ietsje opschuift zodat het over me heen gaat!
Ik woon echt pal naast die 33quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:56 schreef IkWilbert het volgende:
WRF verwachte neerslag van 18-19 uur
http://twitpic.com/9jdx4g
twitter:FireFlying11 twitterde op donderdag 10-05-2012 om 12:12:36Kerk in Uithoorn staat op instorten. #storm + #wind RT @groteincidenten: HV 1 BIJSTAND (GRIP: 2) SCHANS 16 UITHOORN [ NET03 ] reageer retweet
Het is nog te vroeg, over een uur of 2 zal het gaan borrelen denk ik!quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:40 schreef Frutsel het volgende:
Zal me benieuwen hoe dit zich gaat ontwikkelen... of het wordt een spektakel voor zuid oost en delen van oost, of alles voor duitsland en belgie... of er gebeurd bar weinig...
Ik geef er niks om, ik hoef dat weer hier niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Limburg lijkt er "goed" van af te komen, niet?
Ik kan ze niet zien, krijg URL not found :}| . Ik woon in O'zaal, hoe wordt het daar?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:53 schreef Scrummie het volgende:
Echt, die kaarten van WRF, boven mijn plaatsje (Vroomshoop/Almelo) gaat een dikke paarse vlek, en onder een nog grotere paarse vlek. Ik wil dat het ietsje opschuift zodat het over me heen gaat!
Hagel tot 1,5cm mogelijkquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Dus ook hagel? Dat is niet mooi voor de fruittelers. Iemand een idee in hoeverre er al fruit aan de bomen zit dat beschadigt kan raken?
En als 't echt hard hagelt dan zijn er ook een buld auto's met schade.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:02 schreef Guidetti het volgende:
Dus ook hagel? Dat is niet mooi voor de fruittelers. Iemand een idee in hoeverre er al fruit aan de bomen zit dat beschadigt kan raken?
Hoe meer Cape, hoe meer onweer toch ?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:39 schreef zoem het volgende:
[ afbeelding ]
Cape begint langzaam te stijgen.
In principe wel, maar er is meer nodig dan alleen cape.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:16 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hoe meer Cape, hoe meer onweer toch ?
Dan zit ik vanavond in de onweer(tilburg)
Hoe gek het ook klinkt, maar dat maakt het juist ideaal voor slecht weer.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:36 schreef Apotheose het volgende:
er is nu letterlijk geen vuiltje aan de lucht te bespeuren op buienradar
We zitten in de play-offsquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:37 schreef Logician het volgende:
Is er al enige duidelijkheid over het lot van Enschede?
moeten die niet vanavond tijdens dat noodweer voetballen?quote:
quote:A level 2 was issued for parts of the Benelux countries, north-eastern France, and north-western/northern Germany mainly for severe wind gusts and tornadoes.
Ik zit er midden in het level 2 gebied, hopelijk komt het hier ook nog langs. Zonder al teveel schade natuurlijk.quote:
Eens, ben niet voor niks met de auto gekomenquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:59 schreef Rabieluh het volgende:
Breda hier en laat dat forcefield maar lekker uit van de keer.
Nee, nu zijn wij aan de beurt.. Wij hadden laatst ook al gen onweer, en die sneeuw viel ook alleen maar in het westen (paar maand terug).quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:01 schreef Green1 het volgende:
In rotterdam begint de zon te schijnen nu. Ik hoop dat die level 2 nog een beetje naar het westen opschuift...
Inderdaadquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:02 schreef MaLo het volgende:
Mijn woonplaats op de rand van het level 2 gebied
Ik zit er precies midden inquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:02 schreef MaLo het volgende:
Mijn woonplaats op de rand van het level 2 gebied
Forcefield online.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Eens, ben niet voor niks met de auto gekomen
Hoezo? Laat die zon maar komen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:01 schreef Green1 het volgende:
In rotterdam begint de zon te schijnen nu. Ik hoop dat die level 2 nog een beetje naar het westen opschuift...
Daar ook al? Had net 18.6 en een uur later (nu) 20.6 en vies warm.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:52 schreef LightLuke het volgende:
Het leek even af te koelen hier, temperatuur schiet echter nu omhoog van 18 naar 20.5 graden.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Forcefield online.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dat?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Forcefield online.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Breda, waar vaak op magische wijze het onweer maar niet wil komen.quote:
hebben ze daar een kooi van Faraday omheen gebouwd ofzo?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Breda, waar vaak op magische wijze het onweer maar niet wil komen.
Doe dat eens even niet wil jequote:Op donderdag 10 mei 2012 14:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Forcefield online.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Megadethquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:24 schreef lipjes het volgende:
Nou mocht het toch goed gaan, heb in ieder geval al de juiste muziek.
Symphony of Destruction
Hoop niet dat we weer naast de pot pissen....quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Logician het volgende:
Het weer in Enschede is vrij soft op dit moment, niet echt super warm wel wat wind... zie het er echt nog niet van komen ..
Tot nu toe is dat de laatste jaren telkens het geval geweest op 2x dat ik sliep naquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoop niet dat we weer naast de pot pissen....![]()
Maar het zou goed kunnen
Minder slapenquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:29 schreef Logician het volgende:
[..]
Tot nu toe is dat de laatste jaren telkens het geval geweest op 2x dat ik sliep na
Goede keuzequote:Op donderdag 10 mei 2012 14:24 schreef lipjes het volgende:
Nou mocht het toch goed gaan, heb in ieder geval al de juiste muziek.
Symphony of Destruction
Ik ook, in de 013quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Live gezien, meesterlijk
Oftewel, laat maar knallen nu ook
quote:
Soms luister ik wel goede muziekquote:
Toen was het als ik het mij goed herinneren (informatie bronnen) ook maar iets van 20 graden... dus het kan allemaal nog zetquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:41 schreef Gitank2 het volgende:
Straks een stukje gelezen over de tornado te Neede (1927), dat moet ook een Amerikaans geweld zijn geweest
Toen (ook) een lagedrukgebiedje dat via Frankrijk naar het noorden trok, met een sterke windschering.
Interessant en mooi weer, alleen doe het maar niet in bewoond gebied aub..
Onweer ben ik al tevreden mee, zo'n tornado is wel leuk als ik ooit zou chasen en er een zie in onbewoond gebied met mogelijkheid om te vluchten
Popcorn erbij?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:47 schreef flugeltje het volgende:
Nou we kunnen hoor, ik zit er klaar voor
in etten is het nog droog hoor volgens mijquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:51 schreef Rabieluh het volgende:
Begint nu te regenen in Breda, het is iets!
Hier ook, zal ook nog wel even duren voordat het begint hier.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:51 schreef Klonk het volgende:
Droog maar plakkerig, benauwd weer hier...
Ging net ff buiten staan, begon netquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:52 schreef lipjes het volgende:
[..]
in etten is het nog droog hoor volgens mij
teminnste, voor zover ik uit het raam kan zien wel
Ook...quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
ik verwacht dat het tegen gaat vallen...
Ook.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, alleen een uur geleden zag het er veel interessanter uit met waarden boven de 1200 in Brabant.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:00 schreef Pielemuisje het volgende:
Is een hoge cape interessant? Zit in Limburg
Nu is het inderdaad niet veel meerquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:02 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ja, alleen een uur geleden zag het er veel interessanter uit met waarden boven de 1200 in Brabant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |