..en dat begon allemaal nadat een Duitse Heinkel per abuis bommen op Londen gooide. Als wraak vielen er bommen op Berlijn, en toen was het helemaal mis. De rest is .. geschiedenis.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ook dat ja. Doelbewust en onophoudelijk burgerdoelen bombarderen van de geallieerden. Het hoorde er allemaal bij.
Ik wel. Op een herdenkingsdag sta ik daar nog eens extra bij stilquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Prima dat jij ook Duitsers herdenkt .
Dat moet jij weten.
En dat jij iedere slachtoffer waar ook ter wereld herdenkt is politiekcorrect heel erg mooi.
Ik vind ook altijd dat die hele oorlog shit was voor iedereen, ook voor de agressors die maar meemarcheerden met hun leiders. In die zin herdenk ik ze het hele jaar door.
Maar zo formuleer ik het niet op een herdenkingsdag.. Er is niks verkeerds aan op bepaalde mensen die dicht bij je staan en hun bevrijders extra eerbetoon te geven. En de rest van de wereld niet.
Voor mij is iedere dag van het jaar in principe iedereen gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen gelijke aandacht geef. Dat is een onmogelijkheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:54 schreef Samzz het volgende:
. Daar heb ik niet speciaal nog een herdenkingsdag voor nodig, op die dag is voor mij iedereen gelijk.
Het gaat niet om specifiek Duitsers herdenken, maar iedereen herdenken, Duitsres niet uitgezonderd.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Toch vind ik het wat raars hebben om op 4 mei specifiek duitse soldaten te herdenken. Verder mag natuurlijk iedereen herdenken wie, wat en hoe hij wil
.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om specifiek Duitsers herdenken, maar iedereen herdenken, Duitsres niet uitgezonderd.
Zou gewoon moeten kunnen, toch?
4 mei is niet van de joden.
Er zijn steeds minder mensen die "die hele oorlog" hebben meegemaakt, laat staan bewust meegemaakt. Het is aan het vervagen en zo gaat dat nu eenmaal. De eerste generatie na de oorlog, nou ok, die kregen via hun ouders nog het een en ander mee misschien. De generatie daarna en de jongste (we zijn al drie verder immers), wat moeten die precies herdenken? Men leert de geschiedenis maar het heeft geen enkele gevoelswaarde. De wereld is inmiddels ook compleet veranderd, waar moeten jongeren referentie weghalen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Prima dat jij ook Duitsers herdenkt .
Dat moet jij weten.
En dat jij iedere slachtoffer waar ook ter wereld herdenkt is politiekcorrect heel erg mooi.
Ik vind ook altijd dat die hele oorlog shit was voor iedereen, ook voor de agressors die maar meemarcheerden met hun leiders. In die zin herdenk ik ze het hele jaar door.
Maar zo formuleer ik het niet op een herdenkingsdag.. Er is niks verkeerds aan op bepaalde mensen die dicht bij je staan en hun bevrijders extra eerbetoon te geven. En de rest van de wereld niet.
Het gaat niet alleen om 39-45, maar sinds 1939, tot heden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
.
Het is onzin om alle leed en alle doden van de wereld te gaan herdenken in 39-45 als daarmee bedoeld is impliciet de agressors extra eerbetoon te geven ,
Hun agressie herdenken en de gevolgen daarvan herdenken en benoemen is ook die agressors zelf herdenken. Het was schofterig en we mogen dat niet bagatelliseren met : ja maar ... zij zijn ook slachtoffers.
4 mei in Nederland is ook van de joden en 50 tot 40 % van de Nederlandse oorlogsdoden waren Joodse Nederlanders. Logisch dat die groep steeds weer genoemd wordt, vooral omdat het om bewuste moord gaat.
Ik breng mijn zaak ter ruste.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
De belangenorganisatie Federatief Joods Nederland wil een algeheel verbod op het herdenken van Duitse militairen bij Nederlandse dodenherdenkingen op 4 mei. Dat heeft advocaat Herman Loonstein laten weten.
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.quote:
Nee.... de advocaat is Joods.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... de advocaat is Joods.
En wat dan nog.... bsb maakt er een punt van .
quote:Hoewel de persberichten van de FJN regelmatig worden overgeschreven door de media, bestaat ze slechts uit advocaat Loonstein, zijn zonen, een fax en wat briefpapier. Verder vertegenwoordigt de FJN helemaal niemand in Nederland, laat staan Joden of federaties.
http://www.nrccarriere.nl(...)h-gezien-altijd-goed
Dat zeg ik. Een gekeppelde clown. En wij praten al een half topic mee met deze gek.quote:
Herschel Shmoikel Pinchas Yerucham Krustofski:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Een gekeppelde clown. En wij praten al een half topic mee met deze gek.
Okeeeee.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
Hollanders zijn ook een stuk dommer dan overige Nederlanders.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.
Écht?quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja.
En er was een ploegje negers dat een rechtszaak aanspande om de termen slave en master bij het gebruiken van computeronderdelen te verbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |