abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 8 mei 2012 @ 16:10:44 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111293037
De belangenorganisatie Federatief Joods Nederland wil een algeheel verbod op het herdenken van Duitse militairen bij Nederlandse dodenherdenkingen op 4 mei. Dat heeft advocaat Herman Loonstein laten weten.

Volgens de FJN is het herdenken van omgekomen Duitse soldaten een 'onrechtmatige daad tegenover slachtoffers, dood en levend'. De organisatie denkt een verbod af te kunnen dwingen op basis van de uitspraak in een kort geding op 4 mei jongstleden, zo meldt het NRC Handelsblad. Toen werd het gemeentelijke ambtsdragers tijdens de dodenherdenking te Vorden door de rechter verboden langs de graven van tien Duitse militairen te lopen.

Ook op Schiermonnikoog liggen Duitsers begraven. Daar wordt tijdens de dodenherdenking traditioneel ook het Duitse volkslied gespeeld. Loonstein wil desnoods via een rechtszaak een einde aan deze praktijk maken. "We gaan op Schiermonnikoog eerst in gesprek", aldus de advocaat.

De FJN wil van alle dodenherdenkingen de programma's in handen krijgen. Als er Duitsers worden herdacht, zal de organisatie in actie komen. "De uitspraak in de zaak-Vorden moet gevolgen hebben voor toekomstige dodenherdenkingen. Deze was zo duidelijk, dat ik me niet kan voorstellen dat we andere zaken verliezen", stelt de raadsman.

Bron: Joodse organisatie: Duitsers herdenken verboden

Het moet niet gekker worden.
Een belangenorganisatie die denkt dat ze de lakens kunnen gaan uitdelen wie wel en wie niet herdacht worden. :r
Ik ken een Joodse en die kotst hier op. *O*

De vorige lopende discussie: Joodse 'actie uit de lucht' bij herdenking Vorden

[ Bericht 4% gewijzigd door yvonne op 08-05-2012 17:05:35 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:13:44 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111293144
We hebben dan ook niks geleerd... :N Is dit serieus of gewoon een wannabe Mosco die denkt een makkelijk publiciteit slaatje te kunnen slaan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:14:27 #3
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_111293172
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:21:46 #4
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_111293475
Wat een reacties weer.
Je snapt toch wel dat joden de enige waren die stierven in de 2e WO :N
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:22:03 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111293493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
quote:
Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111293494
Nogal kansloos initiatief. Laat iedereen juist de vrijheid hebben om te herdenken wie men wil.

Daar zijn al die militairen en verzetsstrijders e.d. toch ook niet voor gestorven, voor dit soort ideeën...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:22:11 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_111293496
De vraag is wiens belangen ze verdedigen. Ik meen gelezen te hebben dat die club niemand vertegenwoordigt en puur voor eigen parochie preekt. Kom ook geen website van ze tegen op Google.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_111293534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat een reacties weer.
Je snapt toch wel dat joden de enige waren die stierven in de 2e WO :N
Je vergeet zigeuners Roma's verstandelijk gehandicapten etc
The world of SKA music
pi_111293567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:23 schreef strikeforce het volgende:

[..]

Je vergeet zigeuners Roma's verstandelijk gehandicapten etc
Dit specifieke belangenclubje denkt daar waarschijnlijk anders over.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:24:20 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111293590
Wat een vervelende club is dat toch.
The truth was in here.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:25:15 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_111293628
Walgelijke club is dat :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_111293662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
Dat was dus een soort van publiciteitsstunt van Buijs, de fabrikant van die krengen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:27:42 #13
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_111293739
Wat een walgelijk clubje we mogen toch zelf kiezen wie wij herdenken.

quote:
Volgens de FJN is het herdenken van omgekomen Duitse soldaten een 'onrechtmatige daad tegenover slachtoffers, dood en levend'
Alsof elke dienstplichtige soldaat, vrijwilliger in het duitse leger een slechterik was.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_111293775
Negerzoenen zijn negerinnentetten maar verder belachelijke actie inderdaad. :N
Ура для россии
pi_111293885
Wie is die club eigenlijk? Zijn het niet vier idioten bij elkaar die alle persaandacht krijgen?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:32:46 #16
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_111293940
Flikker toch op, ik herdenk wie ik wil.
Al zijn het alle cavia's die door een bombardement zijn gedood, mag ik toch zelf weten?
pi_111294302
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:22 schreef SicSicSics het volgende:
Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.
Ik heb sindsdien nooit meer een negerzoen gegeten. Aanvankelijk vanwege de doorgeslagen politieke correctheid, maar het misbruiken van slavernijslachtoffers voor een marketingstunt is net zo verwerpelijk. Mooi dat hun omzet eronder heeft geleden.
pi_111294365
Zo kweek je geen goodwill.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:44:03 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_111294370
Eigenlijk moet FJN per direct ontbonden moeten worden voor het aanzetten van discriminatie en racisme.

Ik heb het gehad met dit soort autoritaire clubjes dat meent feestdagen en herdenkingen te kunnen orchestreren.
pi_111294540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
.... De organisatie denkt een verbod af te kunnen dwingen op basis van de uitspraak in een kort geding op 4 mei jongstleden, zo meldt het NRC Handelsblad. Toen werd het gemeentelijke ambtsdragers tijdens de dodenherdenking te Vorden door de rechter verboden langs de graven van tien Duitse militairen te lopen.
De burgemeester van Bronckhorst (de gemeente waar Vorden in ligt) is daar trouwens zeer ontstemd over. Gelijk heeft hij.

quote:
Burgemeester gelast radiostilte over Vorden
VORDEN - Burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst heeft een week radiostilte ingelast over de commotie rond de dodenherdenking op 4 mei in Vorden, dat onder zijn gemeente valt.

Daarna beslist hij welke stappen hij wil ondernemen tegen de uitspraak van de voorzieningenrechter in Zutphen, die hem verbood langs het graf van Duitse soldaten te lopen. Dat meldde een woordvoerster van Aalderink dinsdag.

De herdenking in het Achterhoekse Vorden trok veel aandacht omdat het plaatselijke Comité 4 Mei na de plechtigheid ook langs het Duitse graf wilde lopen. Dat leidde tot verontwaardiging in met name joodse kringen, die naar de rechter stapten.

Rechter
Enkele uren voor de herdenking besloot de Zutphense rechtbank tot woede van Aalderink dat hij en andere vertegenwoordigers van de gemeente niet langs het Duitse graf mochten lopen. Volgens de burgemeester kon de rechter hem dat helemaal niet verbieden. Aalderink zei vrijdag al dat hij het er niet bij wilde laten zitten. Volgens zijn woordvoerster zal hij volgende week bekendmaken welke actie hij onderneemt.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)iostilte-vorden.html

Triest, maar tegelijk misschien ook wel goed dat deze zaak onder de rechter wordt gebracht. Wat mij betreft is het een zaak met ongeveer even veel gewicht als de rechtszaak tegen Geert Wilders, die gelukkig werd vrijgesproken.

Toen ging het om vrije meningsuiting en in deze zaak eigenlijk ook. De vraag of een bepaalde belangengroepering jou het recht mag ontzeggen om te gedenken wie je wilt gedenken, is een vrij essentiële in een - naar eigen zeggen - vrij land als Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 16:48:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')