Ik breng mijn zaak ter ruste.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
De belangenorganisatie Federatief Joods Nederland wil een algeheel verbod op het herdenken van Duitse militairen bij Nederlandse dodenherdenkingen op 4 mei. Dat heeft advocaat Herman Loonstein laten weten.
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.quote:
Nee.... de advocaat is Joods.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... de advocaat is Joods.
En wat dan nog.... bsb maakt er een punt van .
quote:Hoewel de persberichten van de FJN regelmatig worden overgeschreven door de media, bestaat ze slechts uit advocaat Loonstein, zijn zonen, een fax en wat briefpapier. Verder vertegenwoordigt de FJN helemaal niemand in Nederland, laat staan Joden of federaties.
http://www.nrccarriere.nl(...)h-gezien-altijd-goed
Dat zeg ik. Een gekeppelde clown. En wij praten al een half topic mee met deze gek.quote:
Herschel Shmoikel Pinchas Yerucham Krustofski:quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Een gekeppelde clown. En wij praten al een half topic mee met deze gek.
Okeeeee.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:14 schreef il_Tonno het volgende:
net als dat de surinaamse Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij een verbod op de benaming negerzoen afdwong.
Hollanders zijn ook een stuk dommer dan overige Nederlanders.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alhoewel dat nou toch ook weer niet een echt typisch joodse naam is, kan ook gewoon een oerhollandse boerenpummel zijn.
Écht?quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja.
En er was een ploegje negers dat een rechtszaak aanspande om de termen slave en master bij het gebruiken van computeronderdelen te verbieden.
Mag.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voor mij is iedere dag van het jaar in principe iedereen gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik iedereen gelijke aandacht geef. Dat is een onmogelijkheid.
Ik heb geen Duitse familie om speciaal aan te denken. Maar als dat wel zo was.... en ze waren pro-nazi dan denk ik eerder op 4 mei.... geen kransje, geen kaarsje vandaag voor jullie.
Ook Nederlandse NSB'ers oostfrontstrijders krijgen geen extra eerbetoon op 4 mei.... hooguit medevoelen voor de kinderen.
Ja!quote:
Natuurlijk maak je dat zelf wel uit.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mag.
Maar ik maak zelf wel uit wie ik herdenk.
En als je mij een procedure wilt voorschrijven, moet je lid worden van het 4 en 5 mei comité.
Nu draaf je weer door.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:11 schreef MrGuma het volgende:
Dit maakt ze in ieder geval niet beter dan de nazi's uit de 20e eeuw...
Het was me ontgaan dat het een actie was van de fabrikant zelf. Maar inderdaad erg stom.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb sindsdien nooit meer een negerzoen gegeten. Aanvankelijk vanwege de doorgeslagen politieke correctheid, maar het misbruiken van slavernijslachtoffers voor een marketingstunt is net zo verwerpelijk. Mooi dat hun omzet eronder heeft geleden.
Ik speel geen slachtoffer. Maar bijvoorbeeld de burgemeester van Vorden was wel slachtoffer: hij was woedend! En die jongen die aangevallen werd en zijn gedicht vervangen zag door een slechter gedicht en daarbij lastig gevallen werd door publiciteit is ook slachtoffer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk maak je dat zelf wel uit.
Maar je gaat toch niet slachtoffertje spelen dat ik of het 4 en 5 mei-comité jou iets wilt voorschrijven.?
De Holocaustindustrie werd dat genoemd door een Jood die daar een boek over schreef.quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu draaf je weer door.
Wat ik eigenlijk het meest kwalijke vind is dat (veel, niet alle) joden de holocaust lijken te gebruiken in hun voordeel (lobby, israëlpolitiek, monddood maken van anderen etc.). Ze hebben jarenlang geprofiteerd van het gemeenschappelijke schuldgevoel dat heerste tegenover hen. Maar dan zeg ik: de huidige generatie is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de gruweldaden van toen dus stop daar mee.
En dat claimen van het leed en gedenken slechts voor hen. Kom op.˛
Dat Tradition is our Future (TOF) (die gasten die achter die sleep-vliegtuig zaten) bestaat ook uit minimaal 1 marketeer, wel een een die goed met zijn geloof bezig is trouwens. 5 minuten Googlen (op Dennis Pekel) en je wordt een stuk wijzer. En nog typisch "marketing-hufterig" ook: Wel een mooi persbericht eruit gooien (en je weet dat dit opgepikt wordt), maar net niet het achterste punt van je tong laten zien. Terwijl dit zeker was afgeblazen als men wel alles had verteld. Dan was de wereld (terecht) te klein geweest.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:58 schreef Ringo het volgende:
Dat zeg ik. Een gekeppelde clown. En wij praten al een half topic mee met deze gek.
Wel een die goed met zijn geloof bezig is?quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:43 schreef Shodan het volgende:
[..]
Dat Tradition is our Future (TOF) (die gasten die achter die sleep-vliegtuig zaten) bestaat ook uit minimaal 1 marketeer, wel een een die goed met zijn geloof bezig is trouwens. 5 minuten Googlen (op Dennis Pekel) en je wordt een stuk wijzer. En nog typisch "marketing-hufterig" ook: Wel een mooi persbericht eruit gooien (en je weet dat dit opgepikt wordt), maar net niet het achterste punt van je tong laten zien. Terwijl dit zeker was afgeblazen als men wel alles had verteld. Dan was de wereld (terecht) te klein geweest.
Hadden die comités trouwens daadwerkelijk verstand van PR gehad, dan hadden ze dit nooit zo gespeeld: win the argument, lose the sympathy. Eigenlijk ga ik er ook een beetje vanuit dat ze dit ongetwijfeld weten en zelfs een beetje bewust op de allergie inspeelt. Dan is de vraag: waarom?
Nee.... ok dus jij schuift mij en het 4 en 5 mei comité niet in de schoenen dat wij de baas spelen over je.?quote:Op woensdag 9 mei 2012 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik speel geen slachtoffer. Maar bijvoorbeeld de burgemeester van Vorden was wel slachtoffer: hij was woedend! En die jongen die aangevallen werd en zijn gedicht vervangen zag door een slechter gedicht en daarbij lastig gevallen werd door publiciteit is ook slachtoffer.
Nee, maar die lul van FJN probeert wel de baas te spelen. Over heel Nederland, begrijp ik: niemand mag op 4 mei meer Duitsers herdenken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 02:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... ok dus jij schuift mij en het 4 en 5 mei comité niet in de schoenen dat wij de baas spelen over je.?
Dan zijn we het eens.
het is een lul, maar niet erger maken dan het is met de verzetsmensen erbij halenquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar die lul van FJN probeert wel de baas te spelen. Over heel Nederland, begrijp ik: niemand mag op 4 mei meer Duitsers herdenken.
Volgende stap zal zijn dat op 4 mei geen Nederlandse verzetsmensen meer herdacht mogen worden.
wat bedoel je met "Jij e " ?quote:Jij e het FJN willen ons verbieden.
Val toch dood, zak toch in de stront!
OK, dat is opgeklopte verwachting. We zullen zien: hij gaat alle plannen van heel Nederland verzamelen en dan overal waar een Duitser herdacht dreigt te worden een geding aanspannen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het is een lul, maar niet erger maken dan het is met de verzetsmensen erbij halen
Jij en: jij wilde verbieden.quote:[..]
wat bedoel je met "Jij e " ?
Je maakt je te druk hierover ?
Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:24 schreef Ulx het volgende:
Wel lullig voor Wilm Hosenfeld en de 517 andere duitsers die een lintje van Yad Vashem kregen, Mag je ze niet herdenken omdat het duitsers waren.
Maakt het wat uit? Zelfs Oskar Schindler was een man die in eerste instantie gewoon geld wilde verdienen met slaven. Dat hij later 1000 mensen redde was niet zijn eerste plan. En wat doe je met joodse kapo's? Technisch gezien waren dat ook collaborateurs. Overleefden ze de oorlog waren ze fout. Overleefden ze het niet was de kans groot dat ze fout waren geweest. Herdenk je die mensen? Waarom wel. Waarom niet?quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,
Nee, volgens mij had je dat niet verteld.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
http://www.dg.nl/kippenhok
Een marginaal clubje staat gelijk aan 'de joden'?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef Outlined het volgende:
There is no business like shoah business
deze actie van de joden kan op weinig sympathie rekenen bij mij
Ik dacht in het andere topic, kan het mis hebben hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
http://www.dg.nl/kippenhok
Lees maar eens over de Joodse Raad.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar wist je dat voor WO ook heel veel arme Joden in Nederland woonden, maar dat die veel sneller afgevoerd zijn? Zag dit laatst in een documentaire. De rijken wisten langer uit handen van de bezetter te blijven, door hier voor te betalen waarschijnlijk (ook aan mensen die hun hielpen onder te duiken).
In Amsterdam bv woonden heel veel arme Joodse gezinnen waarvan geen enkel persoon de oorlog heeft overleefd.
Dat dus!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie het probleem ook niet. Als anderen ook worden herdacht, doe je niemand iets te kort.
Nou ja, rijken komen er vrijwel altijd beter van af dan armen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:21 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Lees maar eens over de Joodse Raad.
Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar maar eens geen Joden herdenken? Misschien is dat wel een idee.
Lijkt me te doen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt...
quote:Tijdens de Dodenherdenking (officieel: de Nationale Herdenking) op 4 mei worden in het hele land om 20.00 uur de Nederlandse slachtoffers herdacht die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en bij vredesoperaties zijn omgekomen.
Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:37 schreef MaryMouse het volgende:
Ik quote volgens de site van de Rijks Overheid
[..]
Herdenk jij eigenlijk wel op 4 mei ?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.
ja johhhh veel te lang geleden en ook een beetje smerig verwijt als je de geschiedenis kent van dit verwijtquote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar ga ik de Duitse jonge soldaat herdenken. Joden skip ik een keertje. Zij hebben tenslotte Jezus vermoord en daar hoor je niemand over.
Of is dat te lang geleden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |