Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:24 schreef Ulx het volgende:
Wel lullig voor Wilm Hosenfeld en de 517 andere duitsers die een lintje van Yad Vashem kregen, Mag je ze niet herdenken omdat het duitsers waren.
Maakt het wat uit? Zelfs Oskar Schindler was een man die in eerste instantie gewoon geld wilde verdienen met slaven. Dat hij later 1000 mensen redde was niet zijn eerste plan. En wat doe je met joodse kapo's? Technisch gezien waren dat ook collaborateurs. Overleefden ze de oorlog waren ze fout. Overleefden ze het niet was de kans groot dat ze fout waren geweest. Herdenk je die mensen? Waarom wel. Waarom niet?quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,
Nee, volgens mij had je dat niet verteld.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
http://www.dg.nl/kippenhok
Een marginaal clubje staat gelijk aan 'de joden'?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef Outlined het volgende:
There is no business like shoah business
deze actie van de joden kan op weinig sympathie rekenen bij mij
Ik dacht in het andere topic, kan het mis hebben hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
http://www.dg.nl/kippenhok
Lees maar eens over de Joodse Raad.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar wist je dat voor WO ook heel veel arme Joden in Nederland woonden, maar dat die veel sneller afgevoerd zijn? Zag dit laatst in een documentaire. De rijken wisten langer uit handen van de bezetter te blijven, door hier voor te betalen waarschijnlijk (ook aan mensen die hun hielpen onder te duiken).
In Amsterdam bv woonden heel veel arme Joodse gezinnen waarvan geen enkel persoon de oorlog heeft overleefd.
Dat dus!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie het probleem ook niet. Als anderen ook worden herdacht, doe je niemand iets te kort.
Nou ja, rijken komen er vrijwel altijd beter van af dan armen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:21 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Lees maar eens over de Joodse Raad.
Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar maar eens geen Joden herdenken? Misschien is dat wel een idee.
Lijkt me te doen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt...
quote:Tijdens de Dodenherdenking (officieel: de Nationale Herdenking) op 4 mei worden in het hele land om 20.00 uur de Nederlandse slachtoffers herdacht die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en bij vredesoperaties zijn omgekomen.
Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:37 schreef MaryMouse het volgende:
Ik quote volgens de site van de Rijks Overheid
[..]
Herdenk jij eigenlijk wel op 4 mei ?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.
ja johhhh veel te lang geleden en ook een beetje smerig verwijt als je de geschiedenis kent van dit verwijtquote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar ga ik de Duitse jonge soldaat herdenken. Joden skip ik een keertje. Zij hebben tenslotte Jezus vermoord en daar hoor je niemand over.
Of is dat te lang geleden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |