abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111363763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:14 schreef Kees22 het volgende:

Jij en: jij wilde verbieden.

wat wilde ik verbieden ?
joh.. ik weet van niks... wat weet jij meer dan ik over mij ?
pi_111363798
Wel lullig voor Wilm Hosenfeld, Anton Schmid en de 516 andere duitsers die een lintje van Yad Vashem kregen, Mag je ze niet herdenken omdat het duitsers waren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 01:26:27 ]
pi_111363851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:24 schreef Ulx het volgende:
Wel lullig voor Wilm Hosenfeld en de 517 andere duitsers die een lintje van Yad Vashem kregen, Mag je ze niet herdenken omdat het duitsers waren.
Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,
pi_111364159
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Niet zo slim, waren het soldaten of SS'ers. Sowieso wat heeft NL daar ene flikker mee te maken? Laatste keer dat ik checkte was het ook vrij kut dat NL compleet bezet is en flink wat niet-joodse mensen ook vermoord zijn, oa met hulp van landverraders,
Maakt het wat uit? Zelfs Oskar Schindler was een man die in eerste instantie gewoon geld wilde verdienen met slaven. Dat hij later 1000 mensen redde was niet zijn eerste plan. En wat doe je met joodse kapo's? Technisch gezien waren dat ook collaborateurs. Overleefden ze de oorlog waren ze fout. Overleefden ze het niet was de kans groot dat ze fout waren geweest. Herdenk je die mensen? Waarom wel. Waarom niet?

Ik vind deze hele schertsvertoning getuigen van een simplisme en zwart-wit denken van hier tot gunder. Anne Frank had bijvoorbeeld niet de Nederlandse nationaliteit toen ze stierf.
pi_111364322
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand_van_de_Georgi%C3%ABrs

Dit is ook zo'n leuk grijs gebied. Georgiers die kozen voor de Duitsers komen op het einde van de oorlog op Texel in opstand. Herdenken we ze of niet?
pi_111364420
En wat doe je bv met Claus von Stauffenberg? Hij vocht o.a. mee in de inval in Polen, vocht in Rusland, Frankrijk en Afrika, maar probeerde later Hitler te vermoorden en kwam daarvoor voor het vuurpeloton. Held of niet? Herdenken of niet?
Het is allemaal niet zo zwart/wit als sommigen het hier doen voorkomen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111364512
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
http://www.dg.nl/kippenhok
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:23:38 #183
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_111364760
There is no business like shoah business

:r

deze actie van de joden kan op weinig sympathie rekenen bij mij
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_111364783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Heb ik al verteld van Kurt Gerstein? Een Duitser die bij de SS ging omdat hij wel eens wilde weten wat er met zijn geestelijk gehandicapte zus gebeurd was.
En die over de vergassing van joden een verslag schreef en dat naar Nederlandse vrienden stuurde.
Nee, volgens mij had je dat niet verteld.

Hier zit wel een film in.
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:28:27 #185
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111364800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef Outlined het volgende:
There is no business like shoah business

:r

deze actie van de joden kan op weinig sympathie rekenen bij mij
Een marginaal clubje staat gelijk aan 'de joden'?
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:31:19 #186
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111364824
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Ik dacht in het andere topic, kan het mis hebben hoor.
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:16:25 #187
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111366055
Ik heb hier maar 1 woord voor en dat begint met een k....

Wat een trieste bende. Precies zoals ik zag met Marokkanen toen ik er zelf nog vrij apart uitzag (qua kleding/haar). Zij waren degenen die me het hardst discrimineren. Ik denk dan ook dat het een vicieuze cirkel is. Gediscrimineerd worden = zelf meer discrimineren.

Die joden moeten maar eens stoppen met zich in de slachtofferrol proppen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_111366541
Ik zie het probleem ook niet. Als anderen ook worden herdacht, doe je niemand iets te kort.
pi_111366972
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar wist je dat voor WO ook heel veel arme Joden in Nederland woonden, maar dat die veel sneller afgevoerd zijn? Zag dit laatst in een documentaire. De rijken wisten langer uit handen van de bezetter te blijven, door hier voor te betalen waarschijnlijk (ook aan mensen die hun hielpen onder te duiken).

In Amsterdam bv woonden heel veel arme Joodse gezinnen waarvan geen enkel persoon de oorlog heeft overleefd.
Lees maar eens over de Joodse Raad.
pi_111403483
Ik vraag me wel af waar die mafklapper het geld vandaan gaat halen. Als hij iedereen die ook maar aan een Duitser denkt een proces wil aandoen, gaat hem dat toch wel geld kosten.
Zelf al krijgt hij telkens een toevoeging, dan moet hij nog een deel zelf betalen.

Als ik een herdenkingscomité was, zou ik het er om doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:08:54 #191
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_111403532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zie het probleem ook niet. Als anderen ook worden herdacht, doe je niemand iets te kort.
Dat dus!
Laat men herdenken wie men wil herdenken... achtelijk gedoe
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_111403540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:21 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Lees maar eens over de Joodse Raad.
Nou ja, rijken komen er vrijwel altijd beter van af dan armen.
pi_111403688
Volgend jaar maar eens geen Joden herdenken? Misschien is dat wel een idee. ;)
pi_111403835
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar maar eens geen Joden herdenken? Misschien is dat wel een idee. ;)
Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt... >:)
pi_111404046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je nou eens een groepje Marokkanen kon vinden dat zich door de herdenking van Joden beledigd voelt... >:)
Lijkt me te doen.
Slaven lijkt me zelfs makkelijker, (er zijn 25 miljoen Sovjet/burgers omgekomen!!!), maar ja, dat zijn geen Nederlanders en die hebben hier dus geen rechten.
pi_111404201
Volgend jaar ga ik de Duitse jonge soldaat herdenken. Joden skip ik een keertje. Zij hebben tenslotte Jezus vermoord en daar hoor je niemand over.

Of is dat te lang geleden?
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2012 @ 00:37:51 #197
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_111404577
Ik quote volgens de site van de Rijks Overheid
quote:
Tijdens de Dodenherdenking (officieel: de Nationale Herdenking) op 4 mei worden in het hele land om 20.00 uur de Nederlandse slachtoffers herdacht die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en bij vredesoperaties zijn omgekomen.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_111404769
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:37 schreef MaryMouse het volgende:
Ik quote volgens de site van de Rijks Overheid

[..]

Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.
pi_111405235
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, nou en? Ik herdenk wie ik wil herdenken. De kenker met die bekrompen regeltjes.
Herdenk jij eigenlijk wel op 4 mei ?
pi_111405261
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgend jaar ga ik de Duitse jonge soldaat herdenken. Joden skip ik een keertje. Zij hebben tenslotte Jezus vermoord en daar hoor je niemand over.

Of is dat te lang geleden?
ja johhhh veel te lang geleden en ook een beetje smerig verwijt als je de geschiedenis kent van dit verwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')