O ja?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:53 schreef Jian het volgende:
[..]
De rechter heeft daartoe besloten op grond van het BW, onrechtmatige daad. De motivatie staat in het vonnis.
Dat iets niet "passend" is, lijkt mij niet voldoende om te spreken van een onrechtmatige daad.quote:Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of laten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt.
Dat zijn de nazaten van staatsvijanden, daar hebben wij geen speciale aandacht aan te besteden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wonen ook nabestaanden van Duitse soldaten in Nederland.
Dat moeten wij zelf weten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zijn de nazaten van staatsvijanden, daar hebben wij geen speciale aandacht aan te besteden.
Oh, dan hoeven we de gesneuvelde Engelse bevrijders ook niet te herdenken; in een nóg grijzer verleden waren we immers min of meer in oorlog met Engeland. (trefwoord: boerenoorlog)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zijn de nazaten van staatsvijanden, daar hebben wij geen speciale aandacht aan te besteden.
De bevrijders die wij herdenken waren natuurlijk over het algemeen niet dezelfde Engelsen, een beetje nadenken hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh, dan hoeven we de gesneuvelde Engelse bevrijders ook niet te herdenken; in een nóg grijzer verleden waren we immers min of meer in oorlog met Engeland. (trefwoord: boerenoorlog)
Dit soort programma's kunnen dus eik ook niet meer?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:07 schreef yvonne het volgende:
Op de Duitse begraafplaats in IJsselstein-2008
http://nos.nl/audio/1174-(...)-in-ijsselstein.html
niks geleerd van de holocaust ?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:04 schreef Nielsch het volgende:
Wat een ontzettende achterlijkheid van deze idiote Jodenclub. Misselijkmakend pisvolkje is het toch ook eigenlijk. .
Ik kan er nog wel wat noemen die met haat zittenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niks geleerd van de holocaust ?
door dit soort haat werd dat mogelijk
Maar de leden van de joodse raad wel als verrader.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:23 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar Gerstein is dan ook niet als nazi gestorven.
ik ook.....quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kan er nog wel wat noemen die met haat zitten
Doorstreping en vet van mij.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik ook.....
maar maak jij maar geen zorgen om mij hoor. ... ik haat niet hele bevolkingsgroepen en wie dat wel doen geef ik geen ruimte op sites waar ik verantwoordelijk voor ben...
vind jij nu zelf ook niet dat de jodenVordenhaat in deze topicserie de pan uitvliegt
Vervalsing? Is het niet duidelijk dan dat ik iets veranderd heb ik je citaat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:29 schreef Bluesdude het volgende:
leg het gewoon duidelijk uit wat je pointe is... zo'n citaatvervalsing is niet helder
Wat wil je toch zeggen met " vordenhaat" ?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vervalsing? Is het niet duidelijk dan dat ik iets veranderd heb ik je citaat?
OK, voor de mindere lichten onder ons zal ik de post aanpassen.
Een vliegtuigje dat boven het dorp rondvloog met de tekst "Vorden is fout" is dat geen teken van Vordenhaat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat wil je toch zeggen met " vordenhaat" ?
oh zo.... zo heb je gelijk.....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een vliegtuigje dat boven het dorp rondvloog met de tekst "Vorden is fout" is dat geen teken van Vordenhaat?
OK, ik zal aanvullen: er waren in Vorden indertijd wel degelijk verzetsmensen, afgaande op het vonnis van de rechter. Om dan alle Vordense doden en overlevenden te schofferen en als fout weg te zetten, is wel erg kwetsend.
Ik kan me voorstellen dat je dat ziet, maar volgens mij is dat toch niet het geval.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oh zo.... zo heb je gelijk.....
maar ik zie geen haat naar inwoners van Vorden in dit topic van users, wel jodenhaat.
Een beetje kort door de bocht is normaal, maar hier en daar vliegt men 150 km per uur de bocht uit.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat ziet, maar volgens mij is dat toch niet het geval.
Er is een algemene hekel aan een of andere joodse idioot die zichzelf (onterecht?) opwerpt als vertegenwoordiger van joden, dood of levend.
En zijn gedrag wordt nog verdedigd ook.
Dan moet je niet raar opkijken als er wat kort door de bocht geschreven wordt.
- Kees22 is zo'n lieve jongen;quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dat ziet, maar volgens mij is dat toch niet het geval.
Er is een algemene hekel aan een of andere joodse idioot die zichzelf (onterecht?) opwerpt als vertegenwoordiger van joden, dood of levend.
En zijn gedrag wordt nog verdedigd ook.
Dan moet je niet raar opkijken als er wat kort door de bocht geschreven wordt.
Ja het is wel frappant, je ziet een topic als dit staan en al voor het klikken weet je gewoon dat leden als Kees22, Nielsch en NorthernStar als vliegen op honing aangetrokken worden door het woord Jood.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:44 schreef johnnylove het volgende:
[..]
- Kees22 is zo'n lieve jongen;
- Kees22 doet nooit iets verkeerd;
- Kees22 heeft nog nooit een ban gehad;
- Kees22 post nooit in topics als het gaat over Joden;
- Kees22 is geen antisemiet;
- Kees22 zal zoiets dan ook nooit meer posten
Jodenhaat! Echt niet. De meesten hier vinden het verschrikkelijk wat met de joden, zigeuners enz... gebeurd is. Maar er zijn mensen in Nederland die vinden dat de oorlog aan beide zijden slachtoffers heeft gemaakt en dat alle slachtoffers herdacht mogen worden. En dat moet verboden worden? Hoelang nog?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oh zo.... zo heb je gelijk.....
maar ik zie geen haat naar inwoners van Vorden in dit topic van users, wel jodenhaat.
Revanchisten. Iets in die geest vermoeden veel mensen hier ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een beetje kort door de bocht is normaal, maar hier en daar vliegt men 150 km per uur de bocht uit.
Iedereen mag zich opwerpen als vertegenwoordiger/verdediger van belangen van een groep. Dat is niks verkeerds . In het geval Vorden zijn het een paar mensen (TOF en die Federatie zijn dezelfde personen vermoed ik) misschien 4 of 5 .... die je revanchisten kunt noemen. Ze zijn boos en boos en snappen niet dat andere mensen minder boos zijn.
Nee.quote:
Nee.quote:- Kees22 doet nooit iets verkeerd;
Nee.quote:- Kees22 heeft nog nooit een ban gehad;
Nee.quote:- Kees22 post nooit in topics als het gaat over Joden;
Ja.quote:- Kees22 is geen antisemiet;
Nee.quote:- Kees22 zal zoiets dan ook nooit meer posten.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb niet de indruk dat FJN zich door enig moreel besef laat leiden. Ik vind het wegzetten van een hele gemeenschap als fout (wat in dit kader nadrukkelijk moreel bedoeld is) niet erg moreel verantwoord.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:56 schreef Aloulou het volgende:
De overheid gaat geen bezetters herdenken, en dus burgemeester in overheidsfunctie ook niet. Wat de rest van de Nederlanders doen moet men lekker zelluf weten. +1 voor deze joodse club die blijkbaar door al het leed als een van de weinigen wel nog enig moreel besef hebben en snappen dat een burgemeester geen bezetters gaat herdenken in overheidsfunctie. Als dat wettelijk afgedwongen moet worden is dat maar zo.
Stel, er komt oorlog tussen ons en, bijvoorbeeld, Belgie. De belgen bezetten Nederland en uiteindelijk worden we bevrijd door de Duitsers.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:56 schreef Aloulou het volgende:
De overheid gaat geen bezetters herdenken, en dus burgemeester in overheidsfunctie ook niet. Wat de rest van de Nederlanders doen moet men lekker zelluf weten. +1 voor deze joodse club die blijkbaar door al het leed als een van de weinigen wel nog enig moreel besef hebben en snappen dat een burgemeester geen bezetters gaat herdenken in overheidsfunctie. Als dat wettelijk afgedwongen moet worden is dat maar zo.
Die actie was idioot. Neemt niet weg dat het droevig is dat zij zich blijkbaar moeten roeren want anders had niemand vreemd opgekeken als de burgemeester ook Duitse soldaten herdacht, of bij hun graf een krans legde. Op 4 Mei. In overheidsdienst, waarvan toendertijd het koningshuis naar Engeland vluchtte voor de Duitsers. Typisch Nederlands deze gekkigheid, je denkt toch niet dat in Engeland men toestaat dat een burgemeester bij zo'n nationale herdenkingsdag ook kransen legt bij het graf van Duitse soldaten op een dag als 4 Mei om vervolgens een dag later bevrijdingsdag te vieren, of in Polen?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:00 schreef Kees22 het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar ik heb niet de indruk dat FJN zich door enig moreel besef laat leiden. Ik vind het wegzetten van een hele gemeenschap als fout (wat in dit kader nadrukkelijk moreel bedoeld is) niet erg moreel verantwoord.
Daar gaat herdenken niet over. Gaat juist over dat we geen oorlogen meer willen mogen meemaken, ongeacht wie het is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel, er komt oorlog tussen ons en, bijvoorbeeld, Belgie. De belgen bezetten Nederland en uiteindelijk worden we bevrijd door de Duitsers.
De dodenherdenking gaat over het herdenken van allen.....blabla.....sinds WO2.
Mogen we dan wel Duitsers herdenken?
Stel doe ik niet aan. Beetje kinderachtig altijd. 4 Mei staat in het teken van 5 Mei. Bevrijdingsdag, niet van de Franse ten tijden van Napoleon of het oude Spaanse rijk, maar de Duitsers. De rest mag je zelf invullen. Niets meer dan 1+1=2 wat een burgemeester betreft. Als jij als individu Duitsers wil herdenken is er niemand die je tegen kan houden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:03 schreef Gia het volgende:
Stel, er komt oorlog tussen ons en, bijvoorbeeld, Belgie. De belgen bezetten Nederland en uiteindelijk worden we bevrijd door de Duitsers.
De dodenherdenking gaat over het herdenken van allen.....blabla.....sinds WO2.
Mogen we dan wel Duitsers herdenken?
Vet van mij.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Die actie was idioot. Neemt niet weg dat het droevig is dat zij zich blijkbaar moeten roeren want anders had niemand vreemd opgekeken als de burgemeester ook Duitse soldaten herdacht, of bij hun graf een krans legde. Op 4 Mei. In overheidsdienst, waarvan toendertijd het koningshuis naar Engeland vluchtte voor de Duitsers. Typisch Nederlands deze gekkigheid, je denkt toch niet dat in Engeland men toestaat dat een burgemeester bij zo'n nationale herdenkingsdag ook kransen legt bij het graf van Duitse soldaten op een dag als 4 Mei om vervolgens een dag later bevrijdingsdag te vieren, of in Polen?
Die tijd is hopelijk wel voorbij. Vergeven en vergeten is niet hetzelfdequote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:19 schreef Morera het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje raar om de 'boosdoener' op de dag van de slachtoffers hier te herdenken. Zal voor veel mensen ( niet voor mij ) en nakomelingen ook gewoon een heel pijnlijk idee zijn en waarom is het perse op die dag nodig? Worden de duitsers niet in Duitsland herdacht? Ik zou het beter snappen als er een andere dag voor de herdenking van de Duitsers komt. Ik stoor me er persoonlijk niet aan, maar kan me voorstellen dat het genoeg mensen onnodig kwetst.
Ik wel, jij ook, maar kan je je niet voorstellen dat er ook mensen zijn die heel erg veel waarde aan die dag hechten vanwege hun geschiedenis? Niet alleen Joden maar ook Nederlanders waarvan hun opa ofzo het nog heeft mee gemaakt? Voor mij maakt het niet zoveel uit, herdenken we er nog een paar chinezen bij.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:21 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Die tijd is hopelijk wel voorbij. Kunnen we niet vergeven, maar niet vergeten?
Ken jij van die mensen dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik wel, jij ook, maar kan je je niet voorstellen dat er ook mensen zijn die heel erg veel waarde aan die dag hechten vanwege hun geschiedenis? Niet alleen Joden maar ook Nederlanders waarvan hun opa ofzo het nog heeft mee gemaakt? Voor mij maakt het niet zoveel uit, herdenken we er nog een paar chinezen bij.
Ik snap niet waarom je op een dag die voor zoveel mensen zo belangrijk en pijnlijk is ( want we kunnen niet doen alsof het nou al 300 jaar geleden is ofzo ), dat je dan perse officieel de "boosdoener" moet herdenken. Neem daar lekker een andere dag voor, als daar niet genoeg animo voor is dan is het blijkbaar ook niet zo hoognodig. Verder, zoals iemand al zei, niemand die een individu of een groepje mensen tegen zal houden om wat Duitsers te herdenken, maar helemaal officieel enzo vind ik een beetje respectloos naar mensen voor wie die dag echt heel bijzonder is.
Duitsers in DL herdenken, betekent dus Nederlanders in NL herdenken. Wat doe je dan met Nederlanders die aan het Oostfront gevochten hebben? Dat gedicht wat daar over ging, mocht niet voor gelezen worden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:19 schreef Morera het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje raar om de 'boosdoener' op de dag van de slachtoffers hier te herdenken. Zal voor veel mensen ( niet voor mij ) en nakomelingen ook gewoon een heel pijnlijk idee zijn en waarom is het perse op die dag nodig? Worden de duitsers niet in Duitsland herdacht? Ik zou het beter snappen als er een andere dag voor de herdenking van de Duitsers komt, als er zoveel behoefte aan is om het officieel te herdenken. Ik stoor me er persoonlijk niet aan, maar kan me voorstellen dat het genoeg mensen onnodig kwetst.
We herdenken tegenwoordig niet alleen meer de slachtoffers van de 2e Wereldoorlog, maar ook de gevallenen tijdens andere militaire conflicten. Dat na verloop van tijd daar enigszins nuance in mag, komen vind ik dan ook niet meer dan terecht. Dat je bloemen neer gaat leggen voor Duitse voetsoldaten is wat anders dan voor de officieren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:25 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik wel, jij ook, maar kan je je niet voorstellen dat er ook mensen zijn die heel erg veel waarde aan die dag hechten vanwege hun geschiedenis? Niet alleen Joden maar ook Nederlanders waarvan hun opa ofzo het nog heeft mee gemaakt? Voor mij maakt het niet zoveel uit, herdenken we er nog een paar chinezen bij.
Ik snap niet waarom je op een dag die voor zoveel mensen zo belangrijk en pijnlijk is ( want we kunnen niet doen alsof het nou al 300 jaar geleden is ofzo ), dat je dan perse officieel de "boosdoener" moet herdenken. Neem daar lekker een andere dag voor, als daar niet genoeg animo voor is dan is het blijkbaar ook niet zo hoognodig. Verder, zoals iemand al zei, niemand die een individu of een groepje mensen tegen zal houden om wat Duitsers te herdenken, maar helemaal officieel op dezelfde dag herdenken enzo vind ik een beetje respectloos naar mensen voor wie die dag echt heel bijzonder is.
onze dodenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsers in DL herdenken, betekent dus Nederlanders in NL herdenken. Wat doe je dan met Nederlanders die aan het Oostfront gevochten hebben? Dat gedicht wat daar over ging, mocht niet voor gelezen worden.
En mag je dan wel op dezelfde dag NL militairen herdenken die gesneuveld zijn bij de politionele acties in Indonesie?
De begrippen goed en fout zijn gewoon niet zo helder meer.
Wat herdenken we eigenlijk??
Nee maar dat wil toch niet zeggen dat ze er niet zijn? Anders was er ook helemaal geen ophef over geweest en hadden we er niks van gemerkt en het er nu niet over gehad. Ik vind het gewoon een beetje raar en onnodig.quote:
Dus NL joden, NL slachtoffers aan het Oostfront, NL slachtoffers bij de politionele acties.quote:
De tendens om de herdenking breder te maken is al veel langer ook in Nederland ingezet. Op 4 Mei en dus is het al niet alleen meer beperkt tot de Tweede Wereldoorlog en Duitse bezetting. Hoewel dat overduidelijk wel de boventoon voert gezien het feit dat het de dag erna bevrijdingsdag is. Maar bijv. ook militairen die in missie's omkwamen, uitgezonden door Nederland en zogezegd vechtend voor de vrijheid van andere mensen. Maar er is een grens, ook in Frankrijk. En het is meer dan terecht dat die ligt bij een overheidsfunctionaris die vervolgens op 4 Mei soldaten herdenkt van de toendertijd bezettende macht. Alleen heeft Nederland er een handje van soms dingen teveel te relativeren. Vandaar mijn voorbeeld dat dit in Engeland nooit zou gebeuren. Terwijl ze daar ook herdenkingen houden die anno 2012 breder zijn dan dat zij circa 20/30 jaar geleden waren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:21 schreef Kees22 het volgende:
Vet van mij.
Volgens mij is er een internationale tendens om de herdenkingen breder te maken. Bijvoorbeeld Duitse aanwezigheid in Frankrijk (Ja zeker: Frankrijk) bij herdenkingen.
Het is geen argument om tot een eigen regeling te komen. Maar het laat wel een mentaliteits verschil zien. Daar doelde ik dan ook op. Gelukkig heeft de rechter zich erover uitgesproken, kan ik ook straks weer met een gerust hart gaan slapen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 02:21 schreef Kees22 het volgende:
Overigens vind ik een situatie in een of ander buitenland amper een argument voor onze eigen regelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |